Sierra ei käynnisty
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 13 Tammi 2015 15:18
Sierra ei käynnisty
Morjensta!
Tuli ajettua 90' 2.0i dohc sierran öljypohja kiveen tuhannen palasiks. Vaihdoin öljypohjan eikä sen jälkeen ole lähtenyt käymään muutaku pilotilla. Käy hyvin tyhjäkäyntiä ja pystyy ajaankin kun saa käymään. Jos sammuttaa ja koittaa uudestaan käymään ilman pilottia niin startti vaan pyörittää mutta ei lähe. Vetämällä ei oo vielä koitettu.
Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu mutta ei vaikuttanu mitenkään...
Osaatteko sanoo mikä vois olla vikana?
Tuli ajettua 90' 2.0i dohc sierran öljypohja kiveen tuhannen palasiks. Vaihdoin öljypohjan eikä sen jälkeen ole lähtenyt käymään muutaku pilotilla. Käy hyvin tyhjäkäyntiä ja pystyy ajaankin kun saa käymään. Jos sammuttaa ja koittaa uudestaan käymään ilman pilottia niin startti vaan pyörittää mutta ei lähe. Vetämällä ei oo vielä koitettu.
Kampiakselin asentotunnistin on vaihdettu mutta ei vaikuttanu mitenkään...
Osaatteko sanoo mikä vois olla vikana?
Re: Sierra ei käynnisty
Onko sielä startin solenoidilla kaikki johtimet paikallaan ?
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Re: Sierra ei käynnisty
Olisko taas se dohcci sierran kummallisuus, että startti antaa häiriötä asentoanturinsignaaliin, ja boxi ei tiedä koska sytyttää/ruiskuttaa. Joillakin on auttanu kummimatto (esim. roiskeläppä, kuramatto) startin ja asentoanturin välissä, joillakin vain startin vaihto.
Ensi tuli mieleen kiveen ajamisesta inertiakytkin, muttei siihen pitäisi pilotti auttaa.
Ensi tuli mieleen kiveen ajamisesta inertiakytkin, muttei siihen pitäisi pilotti auttaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 13 Tammi 2015 15:18
Re: Sierra ei käynnisty
emax kirjoitti:Olisko taas se dohcci sierran kummallisuus, että startti antaa häiriötä asentoanturinsignaaliin, ja boxi ei tiedä koska sytyttää/ruiskuttaa. Joillakin on auttanu kummimatto (esim. roiskeläppä, kuramatto) startin ja asentoanturin välissä, joillakin vain startin vaihto.
Ensi tuli mieleen kiveen ajamisesta inertiakytkin, muttei siihen pitäisi pilotti auttaa.
Juu, on tota kumimattoo ja folioo koitettu laittaa sinne väliin muttei auttanu asiaa. Täytyy vissiin uus startti hommata ja koittaa sillä.
Ja tosiaan toi inertiakytkin on "poistettu käytöstä" eli ei vika pitäis olla siinäkään.
Re: Sierra ei käynnisty
Mitenkäs se uusi startti auttaa jos se kerta pyörii mutta EI sytytä?
Re: Sierra ei käynnisty
Miten lähteekö apuvirralla käyntiin?
Volvo 850 2.4l 10V
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
*Kotisivut* "To steal ideas from one person is plagiarism; to steal from many is research"
-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 13 Tammi 2015 15:18
Re: Sierra ei käynnisty
Juu elikkäs vika löyty vihdoin ja viimein!
Yksi "hammas" oli vääntyny kun uutta öljypohjaa pistettiin paikalleen, asentotunnistin ei saanu tietoo tms...
Mutta väännettiin toi hammas takasin missä kuuluu olla ja taas mennään!
Tässä vielä kuva niin selviää kaikille varmasti mikä siä mättäs!
http://imageshack.com/a/img661/6229/eTdvpd.jpg
Yksi "hammas" oli vääntyny kun uutta öljypohjaa pistettiin paikalleen, asentotunnistin ei saanu tietoo tms...
Mutta väännettiin toi hammas takasin missä kuuluu olla ja taas mennään!
Tässä vielä kuva niin selviää kaikille varmasti mikä siä mättäs!
http://imageshack.com/a/img661/6229/eTdvpd.jpg
Re: Sierra ei käynnisty
Noniin. Hyvä että vika löytyi!
Startista on esim. hiilet kulunu liikaa, kollektori likainen, väljä, tms. Voi pyörittää ihan kohtuulisesti, mutta häiriöt on sitä luokkaa että elektroniikka sekoilee.
Itse olen kerran otellu tälläisen vian kanssa. Startti pyöritti niin että kyllä sen olis pitäny riittää mille tahansa autolle, mutta käyntiin lähti silti vain työntämällä. Virtalukonpohja oli vaihdettu jo ennemmin, kun oli luultu että sytytysvirta ei yhdistä starttiasennossa.
Purkasin startin, kiillotin kollektorin ja pyyhkäisin välit puhtaiksi, uusia hiiliä ei saanu enkä jaksanu niitä alkaa muista veistelemään kun niissä vielä varaakin oli, sovitin ne vaan hiomapaperilla kollektorille (ihan hyvin ne siihen istu jo muutenkin), ja kasasin. Maavuotoa ei ollu, käämien kunnosta en osaa sanoa muuta kuin että yhteys oli, kun "murinapenkkejä" ei taida enää olla kuin museoissa, helat vähän väljät, mutten raaskinu pronssiani niihin tuhlata. Toimi vähä toista viikoa kunnes kaveri soitti että taas sama vika. En jaksanu enää taistella, vaan uus startti tilalle eikä ongelmia sen jälkeen. Ja kyllä se uus startti vähän iloisemmin pyöritti. Vanha pyöri vouvouvouvou äänellä ja uusi että tititititititi, mutta kun normaalisti riittää vouvv...vouvv...vouvv... rytmikin, niin ei se nopeudesta voinu johtua.
Silloin ei tullu mieleen kokeilla mitään roiskeläppä-kuramattopatentteja, mutta kuulemma nekin on tähän vaivaan auttanu.
Tätä vikaa en ole nähnyt tai kuullut olevan muissa autoissa kuin vain ja ainoastaan DOHC Sierrassa.
Startti ja asentoanturi on dohcissa allekkain. Monta tapausta on ollu että starttaus häirittee asentoanturin signaalia eikä lähde käyntiin muuten kuin vähän tönäisemällä, tai muulla apukeinolla.Tessu kirjoitti:Mitenkäs se uusi startti auttaa jos se kerta pyörii mutta EI sytytä?
Startista on esim. hiilet kulunu liikaa, kollektori likainen, väljä, tms. Voi pyörittää ihan kohtuulisesti, mutta häiriöt on sitä luokkaa että elektroniikka sekoilee.
Itse olen kerran otellu tälläisen vian kanssa. Startti pyöritti niin että kyllä sen olis pitäny riittää mille tahansa autolle, mutta käyntiin lähti silti vain työntämällä. Virtalukonpohja oli vaihdettu jo ennemmin, kun oli luultu että sytytysvirta ei yhdistä starttiasennossa.
Purkasin startin, kiillotin kollektorin ja pyyhkäisin välit puhtaiksi, uusia hiiliä ei saanu enkä jaksanu niitä alkaa muista veistelemään kun niissä vielä varaakin oli, sovitin ne vaan hiomapaperilla kollektorille (ihan hyvin ne siihen istu jo muutenkin), ja kasasin. Maavuotoa ei ollu, käämien kunnosta en osaa sanoa muuta kuin että yhteys oli, kun "murinapenkkejä" ei taida enää olla kuin museoissa, helat vähän väljät, mutten raaskinu pronssiani niihin tuhlata. Toimi vähä toista viikoa kunnes kaveri soitti että taas sama vika. En jaksanu enää taistella, vaan uus startti tilalle eikä ongelmia sen jälkeen. Ja kyllä se uus startti vähän iloisemmin pyöritti. Vanha pyöri vouvouvouvou äänellä ja uusi että tititititititi, mutta kun normaalisti riittää vouvv...vouvv...vouvv... rytmikin, niin ei se nopeudesta voinu johtua.
Silloin ei tullu mieleen kokeilla mitään roiskeläppä-kuramattopatentteja, mutta kuulemma nekin on tähän vaivaan auttanu.
Tätä vikaa en ole nähnyt tai kuullut olevan muissa autoissa kuin vain ja ainoastaan DOHC Sierrassa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierra ei käynnisty
Näkeehän sen silmällä kun kattoo että kipinä tulee,sillon ei tarvi vaihella lukonpohjiakaan ja jos startti kerta pyörii niin lukonpohja sillon ehjä
Re: Sierra ei käynnisty
Niin meinaat että virtalukosta ei tarvi tulla virtaa ku startille? Kyllä sielä on kuule monta muutaki osaa jokka tarvii virtaa, ja virtalukonpohja voi hajota myös niin, että virta kulkee starttaus asennossa vain starttiin, mutta sytytysvirta katkee.
Ja kertomassani viassa kipinä tulee jos sitä huvittaa, ja iskee koska sattuu eikä silloin kun pitäis. Yhdistyshäiriöt tekee myös tälläistä, minkä voi helposti tulkita myös virtalukonpohjaan.
Multa alkaa loppua rautalanka
Ja kertomassani viassa kipinä tulee jos sitä huvittaa, ja iskee koska sattuu eikä silloin kun pitäis. Yhdistyshäiriöt tekee myös tälläistä, minkä voi helposti tulkita myös virtalukonpohjaan.
Multa alkaa loppua rautalanka
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Sierra ei käynnisty
Tulpat auki ja starttaa jos kipinää tulee pohja OK noin niitä on ennenkin kokeiltu ja toiminu on,tuo pohjan vaihto on monesti täältäkin luettu ja on ollu AIVAN turhaa hommaa,miettikääpäs nyt mitä siellä oikein tapahtuu kun avaimista vääntää??
Kaikki kun pysty tarkistamaan ja IHAN kotitallissa. jos kipinä lyö miten sattuu on vika ennemmin sytytyslaitteissa kuin virtalukonpohjissa,siitä oon kyllä AIVAN varma!
Siitäkin voit varmistua,vedät yhden katkasian sinne starttiin ihan painonapin ja väännät vaan virrat päälle ja hoidat starttailun sillä napilla sillonhan EI tarvi enää avaimiin koskea olleskaan, eikös olekkin yksinkertaista?
Mulla piharojuautoissa on ollu aina starttinapit just sen takia kun kokoajan pitäs avaimia käännellä nyt vaan painaa nappulaa niin pyörii vaikkei oo virratkaan päällä!
Kaikki kun pysty tarkistamaan ja IHAN kotitallissa. jos kipinä lyö miten sattuu on vika ennemmin sytytyslaitteissa kuin virtalukonpohjissa,siitä oon kyllä AIVAN varma!
Siitäkin voit varmistua,vedät yhden katkasian sinne starttiin ihan painonapin ja väännät vaan virrat päälle ja hoidat starttailun sillä napilla sillonhan EI tarvi enää avaimiin koskea olleskaan, eikös olekkin yksinkertaista?
Mulla piharojuautoissa on ollu aina starttinapit just sen takia kun kokoajan pitäs avaimia käännellä nyt vaan painaa nappulaa niin pyörii vaikkei oo virratkaan päällä!
Re: Sierra ei käynnisty
Kysyjä sai autonsa kuntoon, ja minä en jaksa väitellä. Kaikki tarpeelliset asiat oon kertonu tässäkin jo vähintään kerran. Laitan lukkoon.
Tessu voi lähestyä mua sitten yksityisviesteillä jos jäi jotain hampaan koloon.
Tessu voi lähestyä mua sitten yksityisviesteillä jos jäi jotain hampaan koloon.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala