Focus mk3 Ti-VCT - harvinainen?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
turboruuvi
Viestit: 407
Liittynyt: 27 Maalis 2006 12:59
Paikkakunta: Nokia

Focus mk3 Ti-VCT - harvinainen?

Viesti Kirjoittaja turboruuvi »

Ovatko nuo kolmoskoppaiset ei-ecoboostit kovinkin harvinaisia, kun tietoa ei kovin paljon tunnu netistä löytyvän?
Haynesin Focus 2011 - 14 manuskaakaan ei näytä juuri olevan myynnissä.
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Focus mk3 Ti-VCT - harvinainen?

Viesti Kirjoittaja Frnz »

turboruuvi kirjoitti: 19 Elo 2019 07:24 Ovatko nuo kolmoskoppaiset ei-ecoboostit kovinkin harvinaisia, kun tietoa ei kovin paljon tunnu netistä löytyvän?
Haynesin Focus 2011 - 14 manuskaakaan ei näytä juuri olevan myynnissä.
En usko että ovat kovin harvinaisia. Veikkaan että tämä malli oli myynnissä MK3:n alkuaikoina (eka vuosi tai kaksi) kunnes 1.0 Ecoboost tuli markkinoille ja myyntimäärät luultavasti sen mukaiset. Muistaakseni tämä oli myös ainoa bensakone johon sai automaatin noihin aikoihin.

Vähän offtopiccina ja linkkinä siihen miksi väitän noiden olevan melko yleisiä on tarinani Focus 1.6 Ecoboostin vaihdosta... Eli aikoinaan kuin yritin tarjota liikeeseen vaihtoautona 2012-mallista Focusta 1.6 Ecoboostilla, niin liikkeet systemaattisesti hinnoittelivat sen 1.6 vaparikoneen mukaan ja joita nettiauto oli pulloillaan. Oli tavallista, flexifuelia, trendiä, titaniumia ja vaikka mitä, mutta tehokkaammat turbot loistivat harvinaisuudellaan.
Vaikka kuinka yritin selittää että moottori on eri ja näitä ei voi suoraan verrata koska auton hinta uutena oli about 10k enemmän kuin halvin 1.6 vapari ja auton tehotkin oli ihan eri luokkaa, niin myyjät vain kertoivat että eivät voi tarjota enempää kuin mitä about halvin 1.6 nettiautossa on... Ei auttanut vaikka kuinka selitin että nettiauton halvimmasta puuttuu turbo ja minun autossani sellainen oli, ja että vertailukohdetta pitäisi etsiä jostain 2.0 - 2.5 vaparimoottorien luokasta jos sellaisia olisi ollut. :D Kyseinen vehje oli vaikea myydä pois järkevään hintaan. Homma opetti minulle paljon ja koskaan enää en osta mitään mitä voi yrittää verrata vastaavasti halvimman ja kalleimman vaihtoehdon välillä jos itsellä on halu siihen kalliimpaan malliin. Nykyäänhän sitten halvin on 1.0 ja tehokkaampi 1.5, joten vastaava virhe ei enää voi sattua uudemmissa malleissa.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Focus mk3 Ti-VCT - harvinainen?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Aika jännä tulkinta autokauppiaalla. Kun noita muita autoja tehdään samalla moottorikoolla ja monesti se karvalakkimallin ja tehokkaimman moottorin ero on huomattava ja myös täten se myyntihinta. Monesti ne lisähepat maksaa ainakin pyyntihinnoissa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Focus mk3 Ti-VCT - harvinainen?

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Renee kirjoitti: 19 Elo 2019 17:32 Aika jännä tulkinta autokauppiaalla. Kun noita muita autoja tehdään samalla moottorikoolla ja monesti se karvalakkimallin ja tehokkaimman moottorin ero on huomattava ja myös täten se myyntihinta. Monesti ne lisähepat maksaa ainakin pyyntihinnoissa.
Kieltämättä oli melkoinen tulkinta. Näitä tuli jopa muutamasta liikkeestä. Vaikea sanoa näyttelivätkö vain tyhmempiä kuin olivat ja yrittivät jos asiakas menee lankaan. Lopulta sain auton vaihdettua Volvo-liikkeessä jossa myyjä tunnisti moottorin olevan sama tehoihme kuin Volvon bensamalleissa ennen kuin Kiinalaiset tuli kuvioihin. :D

Vastaava debaatti voitaisiin käydä esim Fiestan kohdalla josta on myyty 1.0-moottoria ilman turboa, 100, 125 ja 140 hv turbomalleina. Esim jos vaihtoon tarjoaisi 140hv 1.0 konetta niin vaihtoautomyyjä skannaisi Nettiautosta halvimman turbottoman 1.0-moottorin ja hinnoittelisi sen mukaan. Toivottavasti kuitenkaan näin ei kenellekään käy.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Vastaa Viestiin