Tämä nyt on adaptiivisen vakionopeudensäätimen ideakin, että hidastelee ja kiihdyttelee muun liikenteen mukaan kuitenkin asetettua rajaa noudattaen. Ja älykäs vakkari muuttaa tuota rajaa liikennemerkkien mukaan. Ongelmana näissä äkillisissä kiihdytyksissä siis se, että älykäs vakionopeudensäädin käyttää välillä kartasta löytyvää dataa, joka voi olla pielessä. Minulla tehnyt joskus Länsiväylällä Espoossa 80 km/h alueella niin, että nostanut nopeuden 120 km/h. Tuolla erolla auto kyllä lähtee kiihdyttämään nopeammin.Ecobuusteri kirjoitti: Todellakin kiihdyttää. Esim. tilanteessa missä aktiivivakkari päällä, nopeus laitettu 80km/h ja edellä ajava auto köröttelee vaikka 60km/h. Oma auto hidastaa 60km/h, edellä ajava auto kiihdyttää, niin silloin myös oma kulkine lähtee kiihdyttämään. Tavallinen vakionopeussäädin ei tietenkään noin käyttäydy muuta kuin tilanteessa missä mahdollisesti tehoton auto ei pysty jyrkässä mäessä pitämään pyydettyä nopeutta ja mäen loiventuessa lähtee kiihdyttämään pyydettyyn tavoitenopeuteen. Ei ainakaan oma Volvoni pysty ihan +-1km/h pitämään vauhtia esim. alamäessä. 3-4km/h taitaa ylitystä tulla ennen kuin aktiivivakkari alkaa jarrulla hidastamaan. En muista saiko valikosta herkkyyttä säädettyä?
Ja tuon karttadatan käytön saa ohjelmoitua pois käytöstä, täälläkin joku mainitsi sen onnistuneen. Itselläni se ei huollon mukaan onnistunut useasta yrityksestä huolimatta, sillä muutos aiheutti jonkin softaristiriidan, jonka takia asetusta ei saatu päälle.