Sivu 1/38

Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 14 Tammi 2019 13:05
Kirjoittaja kaali81
Niin sitä wanha fordistikin vaan joutuu myöntämään, ettei merkkiä voi vaihtaa vaikka välillä vähän on erimielisyyksiä ollutkin... Tässä viitataan siis siihen poksahtaneeseen litraiseen ecobuustiin vuodelta 2013... Jotta ei vaihtunut merkki Volvoon eikä Hondaan, kumpikaan ei vaan täytä foorttimiehen toivomuksia... :oops:

Uusi Kuga tai ameriikkalaisittain Escape näyttää olevan jo melkolailla valmis paketti, mahtaako siis esittely olla 2020 alussa vai kenties aiemmin? Hybridin luulisi tulevan vihdoin meidänkin markkinoille... Kysymys vaan, että onko tämän nimi sitten loppuviimeksi kuitenkaan Kuga vaiko jotain ihan muuta? Onko jotain faktoja bongattu jostain kilpailevilta foorumeilta

Kuva

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 14 Tammi 2019 13:40
Kirjoittaja Fixu
Näyttäisi olevan uuden Focuksen ilmettä valoissa ja kelluvassa näytössä. Oliko tämä amerikkalaisten suunnittelema?

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 14 Tammi 2019 17:59
Kirjoittaja ilpo55
Olisko mennyt vanhan malliseen radion antenniin Kuga

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 15 Tammi 2019 04:16
Kirjoittaja AAR85
Ei ole kyllä yhtään pöllömmän näköinen. :thumbup:

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 15 Tammi 2019 18:25
Kirjoittaja saukat
Tulee ihan joku huyndai mieleen. Aika pliisu fordiksi.

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 18 Tammi 2019 09:26
Kirjoittaja Generig
saukat kirjoitti:Tulee ihan joku huyndai mieleen. Aika pliisu fordiksi.
Minulle tulee mielleyhtymä Mazda CX-5:een.

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 09 Helmi 2019 18:43
Kirjoittaja kaali81
Kuva

Hullumpikin se voisi olla... Nyt on odottavan aika taas liian pitkä. :thumbup:

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 12 Helmi 2019 19:11
Kirjoittaja kaali81
Tämänhetkistä Kugaa myytiin fordin mukaan euroopassa vuonna 2018 yli 150000kpl, melko monta siis.

Tänään ford on ilmoittanut, että uudesta Kugasta tulee myös 7-paikkainen versio, nähtäväksi jää kuinka karmea tästä mormonibussiversiosta tälläkertaa tulee... Tai siis ettei vaan kävisi niinkuin grand c-maxille...

Ja plugin hybridi tulee, toivottavasti se on aina neliveto!

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 28 Maalis 2019 15:41
Kirjoittaja ford_miäs
Jaahas. Uuden Kugan ensiesittely 2.4.2019.
Instassa oli ensi välähdyksiä :)

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 02 Huhti 2019 17:59
Kirjoittaja kaali81

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 02 Huhti 2019 18:22
Kirjoittaja Fixu
Nättihän siitä tuli. Etuviistosta muistuttaa hieman porschea.

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 02 Huhti 2019 18:28
Kirjoittaja kaali81

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 02 Huhti 2019 18:41
Kirjoittaja Freeze
Tekniikan Maailma: Uusi Ford Kuga tulee myös kolmena hybridiversiona
Kuva

Ford Kuga -katumaasturin kolmas sukupolvi on muuttunut muodoiltaan selvästi pyöreämmäksi.

Mittasuhteet ovat myös muuttuneet, sillä auto on nykymallia 20 mm matalampi, mutta 89 mm pidempi ja 44 mm leveämpi. Akseliväli on kasvanut 20 mm.

Kuva

ST-Line-versio on suunnattu urheilulliseen makuun. Titanium on perusversio, mutta Activea ei ole erikseen tulossa.

Lähtökohtana on sama perusrakenne kuin Focuksessa, minkä ansiosta painoa sanotaan vähennetyn 90 kilolla. Myös ohjaamon ilme, monipuolinen ajoavustinvalikoima ja liitettävyysmahdollisuudet noudattelevat Focuksen mallia.

Kuva

Ohjaamo muistuttaa hyvin paljon Focusta.

Vaikka ulkomuodosta ei asiaa välttämättä oivalla, myös sisätilat ovat kasvaneet merkittävästi. Varsinkin takana on mukavan väljää. Polvitilaa on runsaasti ja jalkaterät mahtuvat poikkeuksellisen hyvin etuistuimien alle.

Tavaratilakin on katumaasturisarjassa mittava. Vakiovarustukseen kuuluva takaistuimen pituussäätö antaa mahdollisuuden säätää tiloja matkustamon ja tavaroiden välillä. Takaistuimen reunapaikoille saa nyt myös lämmityksen.

Kuva

Takatiloja Ford väittää luokkansa parhaaksi, eikä väitettä voi koeistunnan perustella tuomita vääräksi. Pituussäätö on vakiona kaikissa versioissa.

Kuva

Tavaratilan kokoa Ford ei kerro, mutta silmämääräisesti kokoa on noin 500 litraa. Lataushybridissä lattia on muutaman sentin ylempänä, mikä kutistaa tilaa 45 litralla.

Moottorivalikoimassa tarjolla on lähes kaikkea. Bensiini- (1,5 Ecoboost 88 ja 110 kW) ja dieselmallien (1,5 ja 2,0 Ecoblue, 88 ja 140 kW) lisäksi tarjolla on isommasta dieselistä tehty kevythybridimalli sekä hybridi ja lataushybridi. Kahdessa viime mainitussa polttomoottorina on 2,5-litrainen Atkinson-työkiertoinen bensiinimoottori.

Muodoissa voi nähdä yhtäläisyyksiä vaikkapa Porscheen. Kuvassa on Kuga Vignale PHEV.

Lataushybridin yhteisteho on 165 kW. Ajoakun koko on 14,4 kWh, minkä avulla päästötöntä sähköajoa voi harrastaa 50 kilometrin verran. Viralliseksi kulutuslukemaksi kerrotaan 1,2 l/100 km ja CO2-päästöksi 29 g/km. Eri ajotiloilla kuljettaja voi ajaa pelkällä sähköllä, säästää sitä myöhemmäksi ja myös ladata akkua polttomoottorilla.

Tavallisen hybridin tehoksi kerrotaan 138 kW, ja järjestelmä on vastaava kuin Mondeo Hybridissä käytettävä. Kulutus- ja päästöarvot ovat 5,6 l/100 km ja 130 g/km.

Varustetasoina ja samalla tyylisuuntina ovat Titanium, ST-Line ja Vignale. Auton katsotaan olevan jo valmiiksi sen verran maastohenkinen, että Fiestan ja Focuksen tapaan Active-versiota ei ole tulossa.

Useimmat mallit ovat etuvetoisia, myös lataushybridi, mutta normaalin hybridin saa sekä etu- että nelivetona, ja isompi diesel on aina nelivetoinen.

Myös Kugassa on nyt ajotilavalinnat, joissa normaaleja Eco-, Normal- ja Sport-asetuksia täydentävät liukkaisiin olosuhteisiin tarkoitettu Slippery-tila sekä pehmeillä pinnoilla etenemistä auttava Deep Snow/Sand-tila.

Ohjaamossa uutta on mahdollisuus 12,3-tuumaiseen digitaalimittaristoon, joka on kaareva. Heijastusnäyttö kojelaudan päälle tulee myös saataville.

Jäykempi (+10%) kori mahdollistaa paremmat edellytykset sekä jousituksen toiminnalle että meluntorjunnalle. Ford kehuu Kugaa selvästi edeltäjäänsä hiljaisemmaksi. Osassa Vignale-malleista on lisäksi vielä mukana vastamelutekniikka.

Kugan myynti alkaa näillä näkymin vasta vuodenvaihteen jälkeen. Lataushybridi liittyy mallistoon heti alussa, mutta tavallista hybridiä saadaan vielä odotella pitkälle ensi vuoteen.

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 12 Syys 2019 21:02
Kirjoittaja fordever
Saksan Ford on julkaissut esitteen ja hinnaston. Hinnastossa vain osa esitteen malleista. Lisävarustelista lyhyt kuten uudessa Pumassa eli paketointia tehty tyyliin Titanium ja Titanium X. Tiedä sitten tuleeko Suomeen asti sama systeemi.

Nyt saa mukautuvat ledit lähes ilman asiaankuulumattomia varusteita, jos ei joku HUD:ia sellaiseksi laske.

Tämä kun on Focus pohjimmiltaan niin uskaltaisiko olettaa että lastentauteja on paljon vähemmän? Paitsi tietysti hybriditekniikassa?

https://www.ford.de/kaufberatung/inform ... -ford-kuga

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 12 Syys 2019 21:06
Kirjoittaja 69dude
Pahoin pelkään että Suomi hinnat taitaa olla turhan kovat...

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 13 Syys 2019 16:04
Kirjoittaja Kaasujalka
26g päästöillä on autovero% huimat 3,2. Kun maltat odottaa sen puoli vuotta ja ostat 6000km ajetun niin ei tarvitse maksaa Suomialviakaan vaan pelkästään autovero. 40 000 eurosta se tekisi huimat 1280e.

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 24 Syys 2019 23:13
Kirjoittaja kaali81
Saksan hinnastot ja esitteet on julkaistu, hassua, ettei Suomen Ford jaksa päivittää mitään asiaan liittyvää... Onko strategia myydä ensin Pumaa muutama kuukausi ja sitten OHOH, olihan meillä tämmönen isompikin uusi maasturi tulossa... Hämärää!

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 21 Loka 2019 10:22
Kirjoittaja fordever
Nettiautossa on hintoja eli kohta varmaan Suomen Ford julkaisee virallisen hinnaston.

Mielenkiintoista on se, että 1.5 EcoBoostia ei näy. Onko päästöpelleily aiheuttamassa pelkän bensakoneen häviämisen Suomen markkinoilta. Toivottavasti ei. Ei oikein kiinnosta CVT eli kuminauhavaihteisto ja todennäköisesti kovaa ja korkealta vinkuva Atkinson-bensakone. Ja sekään ei kiinnosta että latausjohtojen kanssa pelaaminen ynnä tuntikausien lataaminen tuo mukanaan max. n. 50 km:n sähköajon.

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 22 Loka 2019 07:13
Kirjoittaja Frnz
fordever kirjoitti: 21 Loka 2019 10:22 Nettiautossa on hintoja eli kohta varmaan Suomen Ford julkaisee virallisen hinnaston.

Mielenkiintoista on se, että 1.5 EcoBoostia ei näy. Onko päästöpelleily aiheuttamassa pelkän bensakoneen häviämisen Suomen markkinoilta. Toivottavasti ei. Ei oikein kiinnosta CVT eli kuminauhavaihteisto ja todennäköisesti kovaa ja korkealta vinkuva Atkinson-bensakone. Ja sekään ei kiinnosta että latausjohtojen kanssa pelaaminen ynnä tuntikausien lataaminen tuo mukanaan max. n. 50 km:n sähköajon.
Näköjään olivat vihdoinkin saaneet hinnat julki. Kyselin jo loppukesästä liikkeistä ja sanoivat vain että hinnoittelu tulee olemaan mielenkiintoinen (siis hyvässä mielessä). Itse asiassa tuo 40k eur paikkeilla oleva plugin hybridin hinta ei ollenkaan ole paha. Tässä kun on ajellut hetken Minin Countryman plugin hybridillä kun en jaksanut odottaa Kugaa niin en ole kuitenkaan pettynyt valintaani (hinta about sama, mutta neliveto ja minusta modernimpi bensakone).

Minulla vaan ostohalut lässäyttää käytännössä tuo 2,5 litrainen turboton (?) bensakone cvt:llä. Varmaan aika rauhallista kulkua sähkön loputtua suoraan 90-luvulta... Mistäköhän ne ovat repineet sen? Missään netin syövereissä ei näytä olevan tuon koneen speksejä ja pistää miettimään onkohan tämä jonkun muun valmistajan tekele joka on vain brändätty Durateciksi. Kokonsa ja vaihteistonsa puolesta en ihmettelisi jos olisi aasialaista alkuperää.

Sähkön loputtua kesken matkan bensan kulutus on varmaan aika rajua tuolla 2,5 litrasella vaparilla. Olisin odottanut bensamoottoriksi jotain modernimpaa ratkaisua.

Olikohan Kugan PHEV-versio AWD vai ei? Dieselin kohdalla hinnastossa lukee että on neliveto. Jos jotain ei mainita, sitä ei yleensä myöskään ole...

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 22 Loka 2019 17:01
Kirjoittaja Fordsonson
Frnz kirjoitti: 22 Loka 2019 07:13 Minulla vaan ostohalut lässäyttää käytännössä tuo 2,5 litrainen turboton (?) bensakone cvt:llä. Varmaan aika rauhallista kulkua sähkön loputtua suoraan 90-luvulta... Mistäköhän ne ovat repineet sen? Missään netin syövereissä ei näytä olevan tuon koneen speksejä ja pistää miettimään onkohan tämä jonkun muun valmistajan tekele joka on vain brändätty Durateciksi. Kokonsa ja vaihteistonsa puolesta en ihmettelisi jos olisi aasialaista alkuperää.
Samaa tekniikkaa Toyotan RAV4:n kanssa. Akuissa taisi vain olla jotain eroa.

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 22 Loka 2019 19:46
Kirjoittaja fordever
Nyt on Suomen Fordin sivuilla esite ja hinnasto sekä esittely. Kun katsoo esittelyn läpi, herää muutama ihmettely ja kysymys. Ilmeisesti on niin että Kuga-mallisto täydentyy ajan (kuinka pitkän?) kuluessa, ehkä ensi vuoden puolella?

Esittelyssä mainitaan, että dieselin saa sekä automaattina että manuaalina. Hinnastossa ei ole manuaalia (vielä?).

Esittelyssä mainitaan, että dieselin saa kevythybridinä. Hinnastossa ei ole sellaista (vielä?). Saksan hinnastossa on.

Missään ei mainita, että Kugan saisi 3-sylinterisellä 1.5 EcoBoostilla. Saksassa saa.

Saksan esitteessä kerrotaan että 2.5 Duratec PHEV:n vääntö olisi vain 200 Nm. Jos systeemi on sellainen, että sähkömoottori on aina välissä voimansiirrossa pyörille, niin kovin on hentoinen vääntö. Mikä lienee totuus?

Edit: Esittelyssä mainitaan myös 1.5 EcoBlue diesel. Sitä ei ole (vielä?) edes Saksan hinnastossa.

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 23 Loka 2019 08:48
Kirjoittaja -Kj-
Fordsonson kirjoitti: 22 Loka 2019 17:01 Samaa tekniikkaa Toyotan RAV4:n kanssa. Akuissa taisi vain olla jotain eroa.
Eiköhän tuo 2.5 moottori ole ihan tuttu Duratec I4 eli omaa sukua Mazda L. Jenkeissä ollut käytössä hyvän tovin fordilla peruskoneena. Hybridimalleihin laittavat näköjään (mondeoonkin) moottorit Atkinson työkierrolla, joka on huomattavasti otto-työkiertoa taloudellisempi, huippuväännön ja tehon suhteen tosin heikompi. Myös esim Toyotan hybridien polttomoottorit ovat Atkinson - moottoreita yleisesti. Ajatellaan että voimalinjan sähköinen komponentti/isompi padan koko kompensoi tätä. Tuo Atkinson - versio duratec:sta taisi tulla vuosikymmenen alussa 2L koossa. Wikipediasta löydettynä.

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 23 Loka 2019 10:17
Kirjoittaja 69dude
Outoa että maksaa n.40k ja silti mm. Led valot pitäisi ruksia lisävarusteena,kun esim ravissa kuuluu jo hintaan...

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 22 Marras 2019 15:13
Kirjoittaja 69dude
Onkos löytynyt tietoa millaisen takuun Ford antaa pluginissa tuolle akustolle? Sen vaihto meinaan maksaa maltaita....Että jos käy näin...
https://youtu.be/tMfP2nVx_M8

Re: Uusi Kuga mk3 2020

Lähetetty: 25 Marras 2019 18:12
Kirjoittaja fordever
Nyt on hinnastoon ilmestynyt 1,5 EcBoost manuaali Titanium, joka onkin sitten hinnat alkaen -malli. Muita malleja ei olekaan 1.5 EcoBoostilla (nyt ja ei ehkä koskaan?). Pieni ongelma tässä on se, että jos haluaisit B&O -audion tuohon, niin eipä onnistu. Pitäisi olla Titanium X -malli tarjolla kuten Saksassa. Lisävarustelista on sangen lyhyt ja tässä se nyt tulee vastaan kun maahantuoja ei halua tarjota laajaa mallistoa.