6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
JiiHoo
Viestit: 401
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Mun pitäisi päivittää perheen kakkoskärryä (Mondeo -98) tuoreempaan keväällä.

Tilalle ajattelin bensiinin voimalla kulkevaa Ghia/Titanium Focusta 6 000 €:n budjetilla. Käytettyjen valikoima Suomessa on vain aika trendikästä varustetason osalta. Moottori saisi olla jotain muuta kuin vapaasti hengittävä 1.6-nuhapumppu ja laatikko manuaalinen. Tällainen speksi se vasta vähentääkin valinnanvaraa. Ecoboostit ovat vielä hintaluokassa tuplat budjettiin nähden ja ne voi siksi käytännössä jättää päiväuniin. No Eberkin ja ruostesuojaus saisi olla, mutta taitaa olla jo liikaa vaadittu, kun autokaupat ovat pullollaan noita harmaita hinta alkaen -malleja.

Käytännössä auto tulisi olemaan 2.0i Focus Ghia vm. -08 tai jotain sinne päin.
Onko tuon hintaluokan Focuksissa jotain mitä kannattaa huomata ennen ostamista? Kestävätkö 2-litraiset bensakoneet ja laatikot yhtä hyvin kuin aikaisemman sukupolven Zeteckit?
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Mitä saa 6000€
Kerron tarinan elettiin vuottaa 2013 tyttärelle piti saada auto.
Hillopurkissa on 6 tonaa ja ei muuta kuin kaupoille eli käteiskauppaa pukkasi.
Sattui silmään Ford Focus vm 07 sedan 1.6 ti moottorilla siinä heppoja on 116 pintaan ja autohan oli 6v vanhaa
Hyvin huollettu merkkihuollossa joka vuosi 2 kertaa eli kesäkuu ja joulukuu ja omistaja kun ajoi ainoastaan 40tkm vuodessa niin tämähän täyttyy kevyesti silloin.

Ostaessa oli 230tkm nyt 300tkm.
Ei kuluta öljyä huoltovälillä kerran vuodessa. Muuten ajoltaan hyvä ja noita varusteita on että ihan riittävästi on blutootit ja muut hilavitkuttimet.
hyvä on ajettava . Hyvin kerkiää välitykset on sellaiset että auto ei ole hengetön ja manuaalilla mennään. Tuohon vaihdelaatikkoon ei voi vaihtaa öljyjä kovin helposti eli ikiöljyillä mennään
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Hampered
Viestit: 302
Liittynyt: 13 Helmi 2017 07:51

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja Hampered »

6000e hintaan löytyy mk2 focusta jonkun verran. Ja saattaa faceliftiäkin löytyä jos ei kilometrien suhteen ole liian kranttu....
:ford: Focus 1.6ti-vct Titanium -11 (mk3)

Entiset
:ford: Focus 1.6tdci Econetic -09 (mk2 Facelift)
:ford: Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)
:ford: Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
:ford: Focus 1.6i Ambiente -04 (mk1 Facelift)
JiiHoo
Viestit: 401
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Kiitokset. Autotalli.com:issa uusimmat ovat tällä hetkellä 2010-vuosimallia ja kilometrit alta 200 000:n mutta kaikki ovat Trendejä ja 1.6-koneella. Onpa tuolla 1.8-väliinputoajamallikin vuodelta 2009, mutta se on sentään Titanium.

Täytyy keväällä palata asiaan.
tursas
Viestit: 4008
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja tursas »

JiiHoo kirjoitti:Kiitokset. Autotalli.com:issa uusimmat ovat tällä hetkellä 2010-vuosimallia ja kilometrit alta 200 000:n mutta kaikki ovat Trendejä ja 1.6-koneella. Onpa tuolla 1.8-väliinputoajamallikin vuodelta 2009, mutta se on sentään Titanium.

Täytyy keväällä palata asiaan.
Ei kannata ostaa autotallicomista, koska siinä on välittäjän palkkio mukana...seuraa huutokauppoja..
https://huutokaupat.com/nettihuutokaupa ... ppi=kaikki
pari keppanaa ja eiku huutamaan, tolla rahalla saa jo melkein vähän käytetyn Mondeon.. :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

JiiHoo kirjoitti:Kiitokset. Autotalli.com:issa uusimmat ovat tällä hetkellä 2010-vuosimallia ja kilometrit alta 200 000:n mutta kaikki ovat Trendejä ja 1.6-koneella. Onpa tuolla 1.8-väliinputoajamallikin vuodelta 2009, mutta se on sentään Titanium.

Täytyy keväällä palata asiaan.
2013 etsin itsellenikin nimenomaan 2.0 koneella. Löyty 1-3 koko kesän aikana ja väärän värisiä ja huonoilla varusteilla. 1.8 bensoja tuntuu löytyvän paremmin, mutta eniten 1.6 bensoja. Oon aikonaan koeajanut 1.6 bensa, 1.6tdci, 1.8 bensa, 1.8 tdci, 2.0 bensan ja 2.5T ST:n. Eli 1.4 bensa ja 2.0 diiseli kokeilematta.

1.6 koeajon jälkeen oli selvä, että oma hermo ei kestä sitä konetta. 1.6 tdci oli ihan riittävä turbon ansiosta, mutta muuten epäluotettava kuten tällä forumillakin monesti tullut esiin. 2.0 bensa ei ollut sekään ripeä, vaikka 20hp enemmän kuin 1.8:ssa. Tuut kyllä pettymään miten huonosti nää kaikki mk2.5 koneiset vetää (poislukien ST). Tuo aikakausi oli Fordille vähän nihkeetä kun muilla merkeillä oli jo turbot käytössä ja Fordilla oli pääasiassa muilta lainattuja vapareita tai PSA diiseli ja volvon bensaturbo. Kyllä tuon Mazdan 1.8 tai 2.0:n kanssa elää.

Sattumoisin edellinenkin Focus oli 1.8 Zetec-E ja koska 2009 malli on noin 100+Kg painavampi, se tuntuu myös lussummalta. Vaihdelaatikkohan on sama Ib5, mutta mk2,5:n vaihdevälityksiä on lyhennetty tai ainakin vitosvaihteen. Sillä liene korvattu väännön puutetta ja motarilla on korkeammat kierrokset.

mk2,5 2.0:ssa on MTX-75 laatikko. Kummatkin on kestäviä laatikoita.

Titaniumhan on paras perusvarustelutaso tuohon aikaan ja on edelleen.

Duratec HE 2008 ja uudemmat on samoja mitä Mondeo mk4:ssä on käytössä. Mondeossa 2007 ja ylöspäin tosin vain 2.0. Mk2,5 Focuksen 1.8 ei ole muutamalta osin verrattavissa Mondeon 125hp 1.8:n. Focuksessa on:
-suorasytytys tulppien päällä ja ei ole enää erillistä puolaa ollenkaan
-sähköinen kaasuläppä = ei enää vaijeria eikä tyhjäkäyntiventtiiliä
-uudistettu versio imusarjasta
-sähköhydraulinen ohjaustehostin (sähköpumppu puskurin sisällä)

Sen sijaan sitä Mondeoita vaivannutta öljynkulutusta en osaa sanoa onko uudemmassa Duratecissa sen paremmin korjattu. Tänne foorumille ei ainakaan ole tullut valituksia.

Mk2.5:ttä katsellessa kantsii kiinnittää huomiota:
-Takapyöränkaaren ja takapuskurin liitoskohdan ruosteeseen. Olet onnekas, jos löydät ruosteettoman.
-Etupyöränlaakerit ei kestä. Käyttöikä semmonen 60tkm.
-Peräkontin kromilista (titanium/ghia) hinkkaa peräkontista maalin rikki ja alkaa kukkii.
-Duratec-HE ilmastoinnin kompura voi pitää kostealla kelillä säksätys-ääntä. Ei korjaannu edes korjaussarjalla pitkäaikaisesti = huonoa suunnittelua, mutta ei vaikuta toimintaan.
-Monessa Duratec-He koneisessa ei ole päivitetty moottorin PCM-ohjelmaa uusimpaan ja saattaa nykiä ja sammua kylmällä säällä kylmällä koneella. Korjaantuu yleensä uudella ohjelmalla.

Mutta myös hyvää. Kaiken kaikkiaan ihan yö ja päivä ero laadullisesti mk1 vs mk2,5. Huomattavasti vähemmän semmosta pikkukiusaa mitä oli jatkuvasti mk1:n kanssa. Monet täällä sanoo, että mk2 on sama kuin 2,5 mutta yllättävän monet (marmorin) esim alustan varaosat on erikseen mk2,5:lle. Kun lukee noita ecoboost 1.0T ja 1.6T hajoamistarinoita, niin voikin olla lopulta ihan tyytyväinen et en sellasta aikonaan ostanut.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
komford
Viestit: 89
Liittynyt: 25 Syys 2015 21:42

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja komford »

Muuten kannatan kaikkea, mitä S-P-H kirjoittaa, mutta minusta tämä viinaversio ainakin on hyvävetoinen. Alakierrosveto on parempaa kuin nykyisissä pikkudieseleissä, tämä menee sokeat kadunkulmat kakkosella tai jopa kolmosella paremmin kuin dieselit. Toki menee tuplamäärä polttoainetta, mutta maailma pelastuu :mrgreen: Puolinahka sisustuksella ja kääntyvillä valoilla ihan ok peli, vain neliveto puuttuu. Kolmen vuoden aikana yksi etupyörän laakeri, takapään puslat (ei hirmu huonot vielä, mutta kesäkelissä takapyöristä häviää pinta ennen etusia) ilmastoinnin kompuran laakeri ja hihnat ja etuiskarin vuoto. Ajettu nyt 250 ja nuo remontit viimeisen 60 tkm:n aikana. Otsikon hintaluokassa ollaan vielä, kun omalle noitumiselle ei laske hintaa.
S-P-H
Viestit: 611
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

komford kirjoitti:Muuten kannatan kaikkea, mitä S-P-H kirjoittaa, mutta minusta tämä viinaversio ainakin on hyvävetoinen. Alakierrosveto on parempaa kuin nykyisissä pikkudieseleissä, tämä menee sokeat kadunkulmat kakkosella tai jopa kolmosella paremmin kuin dieselit. Toki menee tuplamäärä polttoainetta, mutta maailma pelastuu :mrgreen: Puolinahka sisustuksella ja kääntyvillä valoilla ihan ok peli, vain neliveto puuttuu. Kolmen vuoden aikana yksi etupyörän laakeri, takapään puslat (ei hirmu huonot vielä, mutta kesäkelissä takapyöristä häviää pinta ennen etusia) ilmastoinnin kompuran laakeri ja hihnat ja etuiskarin vuoto. Ajettu nyt 250 ja nuo remontit viimeisen 60 tkm:n aikana. Otsikon hintaluokassa ollaan vielä, kun omalle noitumiselle ei laske hintaa.
Vallan unohtuikin tuo 1.8 flexifueli et semmonenkin on! Sellasta en oo kokeillu. Ja takapään puslat unohtu tosiaan mainita, että ne pitkittäistukivarren etuhelat kulahtaa samalla tapaa nopeasti kuin mk1:ssä ja aiheuttaa juuri tuota mitä yllä mainitaan. Itselläkin ne vaihdettu.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Saahan Tolla rahalla jo kolmoskoppaisen paljon ajetun Focuksen diisselinä.
Kävin loppukesästä vaihtotarjouksia omastani kyselemässä jos olisin autoa vaihtanut, tarjoukset vaihtelivat 1600€-4500€ välillä..

Ei auttanut titaniumit eikä eberit siinä väännössä..
Pikkuhiljaa näitäkin varmaan alkaa ilmestymään vaihtoautoriviin..
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
JiiHoo
Viestit: 401
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

tuomaz kirjoitti:Saahan Tolla rahalla jo kolmoskoppaisen paljon ajetun Focuksen diisselinä.
Kävin loppukesästä vaihtotarjouksia omastani kyselemässä jos olisin autoa vaihtanut, tarjoukset vaihtelivat 1600€-4500€ välillä..

Ei auttanut titaniumit eikä eberit siinä väännössä..
Pikkuhiljaa näitäkin varmaan alkaa ilmestymään vaihtoautoriviin..
Bensakoneisiakin löytyy vuosimalleina 2010 alle 6 000 euron. Kilometrit 200 000:n hujakoilla. No tuleehan näillekin kohta jo 9 vuotta ikää, näin se aika rientää. 2-litraiset ovat tuossa hintaluokassa muutaman vuoden vanhempia.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kansa on varmaakin lukennut lehtiä ja huomannut että Fordin arvo tippuu melkein 70 % 5v .Jos auto maksoi 30000€ niin viiden vuoden päästä sen saa 9000€
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja focst »

Renee kirjoitti:Kansa on varmaakin lukennut lehtiä ja huomannut että Fordin arvo tippuu melkein 70 % 5v .Jos auto maksoi 30000€ niin viiden vuoden päästä sen saa 9000€
Ei nyt ihan ainakaan omalla kohdalla..32000e ja 5v hyvitys 20000e mutta iso pudotus silti..eipä auto yleensä kovin hyvä sijoitus ole :lol:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
JiiHoo
Viestit: 401
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Renee kirjoitti:Kansa on varmaakin lukennut lehtiä ja huomannut että Fordin arvo tippuu melkein 70 % 5v .Jos auto maksoi 30000€ niin viiden vuoden päästä sen saa 9000€
Tällä hetkellä 7 vuoden ikäisiä (vm. 2011) Focuksia saa alle 6 000 euron. Toki noissa on kilometrejäkin, mutta vähän ajavan ei kannata ostaa liian vähän ajettua, koska ruoste kuitenkin vie senkin paalattavaksi ennen kuin tekniikka on käytetty loppuun.

2-litainen bensiinikone tosiaan nostaa hintaa aika paljon tai pitää tyytyä monta vuotta vanhempaan malliin.
JiiHoo
Viestit: 401
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Pistipä silmään sellainen Mk 3 Focus, jossa on kattoluukku (vai onko se kattoikkuna?). Googlasin nopeasti, että on enemmänkin Fordeja myynnissä kattoluukulla. Onko kattoluukku ollut Fordilla tehdasasenteinen lisävaruste vain onko kaikki väsätty jälkeenpäin jossain pajalla? Valokuvissa kattoluukut näkyvät huonosti jos ollenkaan, koska ammattimaiset valokuvaajat ottavat kuvan oikeaoppisesti auton korkeuden puolivälistä.

Lähinnä sitä mietin että koituuko kattoluukusta haittaa kuten vuotoja ja ruostumista...? En ole kyllä kattoluukkua/ikkunaa kaivannut, mutta ei tiedä jos sellainen tulee vastaan autokaupoilla.

Ai vitsi, kun noita ykskutosia vapareita saa halvalla ja valikoimaa riittää, mutta valitettavasti melkein kaikki ovat Trendejä. Toki Mk 3:ssa Trendissäkin on jo jotain varustetta. 2-litraiset ovat kortilla ja törkyhintaisia. :x
kalle_a
Viestit: 96
Liittynyt: 13 Syys 2016 11:42

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja kalle_a »

JiiHoo kirjoitti:Pistipä silmään sellainen Mk 3 Focus, jossa on kattoluukku (vai onko se kattoikkuna?). Googlasin nopeasti, että on enemmänkin Fordeja myynnissä kattoluukulla. Onko kattoluukku ollut Fordilla tehdasasenteinen lisävaruste vain onko kaikki väsätty jälkeenpäin jossain pajalla? Valokuvissa kattoluukut näkyvät huonosti jos ollenkaan, koska ammattimaiset valokuvaajat ottavat kuvan oikeaoppisesti auton korkeuden puolivälistä. Lähinnä sitä mietin että koituuko kattoluukusta haittaa kuten vuotoja ja ruostumista...? En ole kyllä kattoluukkua/ikkunaa kaivannut, mutta ei tiedä jos sellainen tulee vastaan autokaupoilla.
Fordien ja muidenkin merkkien kattoikkunat ovat olleet tehdasasenteisia lisävarusteita jo pitkän aikaa. Kannattaa ainakin mekaniikan toimivuus testata ennen kaupantekoa. Joskus 80-90-luvulla noita kattoluukkuja laiteltiin jälkiasennukseksena ja ne olivat suht vuotoherkkiä.. Kokemukseni mukaan tehdasasenteisissa ikkunoissa ei vuotoja pahemmin esiinny. Itsellä ollut tehdasikkuna mm Fordissa sekä Subarussa eikä ongelmia ole ollut.
JiiHoo kirjoitti:Ai vitsi, kun noita ykskutosia vapareita saa halvalla ja valikoimaa riittää, mutta valitettavasti melkein kaikki ovat Trendejä. Toki Mk 3:ssa Trendissäkin on jo jotain varustetta. 2-litraiset ovat kortilla ja törkyhintaisia. :x
No ne 2-litraiset ovat olleet uusinakin senverran kalliita, että niitä on aikanaan myyty todella vähän. Sama juttu uudempienkin Focuksien kanssa; litrasia ecoboosteja on liikkeellä pilvin pimein, mutta isompia 1.5 tai 1.6 ecoboosteja huomattavasti vähemmän.
Mk3 ja mk3.5 malleista erottaa bensakoneen koneen koon pelkästään katsomalla putken ulostulon sijaintia auton perässä; vasemmalla 1.0, oikealla 1.5 tai 1.6, keskellä 2.0, molemmilla puolilla 2.5 :lol:
JiiHoo
Viestit: 401
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Kiitokset kaikille vastaajille. :thumbup: Kevät lähestyy ja kai tässä on jossain vaiheessa lähdettävä katsomaan autoa...

Vielä sellainen kysymys että miten olette käytetyn auton hankinnassa painottaneet ikää vs. kilometrit?
Siis meinaan että onko vanhempi vähemmän ajettu houkuttelevampi kuin uudempi enemmän ajettu?

Minun budjettiin kun mahtuu vuosimalleja 2005 - 2013 ja kilometrit about 50 000 - 300 000 km. Ehkä on turha ostaa liian uutta ja paljon ajettua, koska silloin tekniikka loppuu ennen aikojaan. Vanhemman vuosimallin tapauksessa kori häviää ruosteeksi, vaikka tekniikka ehkä pelaisikin.
Uudemmassa on toki paremmat varusteet ja turvallisuus.

Ajattelin laskea jotenkin niin, että n. 20-vuotiaana autolle olisi meidän käytössä kertynyt n. 300 000 km. Vaparikoneelle ja manuaalilaatikolle ei ole temppu eikä mikään. Loppuisi kori ja tekniikka samanaikaisesti, jonkinlainen optimiratkaisu.
JiiHoo
Viestit: 401
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Kävin viikonloppuna kurkkaamassa yhtä 2013-vuosimallin 1.0 Ecoboostia ja siinä kummastutti muutama epäkohta:
- ei vakionopeussäädintä
- manuaali-ilmastointi
- takana ikkunaveivit
- jotenkin karun näköinen verhoilu
- vain 100 hv, vaikka bensaturbo.

Eipä siis ole varusteissa hirveästi tapahtunut muutosta 9 vuodessa, jos vertaa mk 1 vs. mk 3. Ford todellakin taitaa noiden karvalakkien valmistamisen ja täällä Suomessa niitä sitten ostellaankin ainakin uutena. Hinta ei kyllä ollut paha varsinkaan kilometreihin nähden.
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Kattelin itse ihan samaa autokaupassa, jos olisin vaihtanut vanhan siihen faceliftiin. aika karu tuo karvalakkiversio verrattuna esim titaniumiin mikä mulla on.. ei tarvinnut ees harkita, ostohousut lähti hyvin äkkiä jalasta ;)
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
JiiHoo
Viestit: 401
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: 6 000 €:lla Focus? Mitä tuolla rahalla saa?

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

Ecoboosteja (125 hv) kunnon varustein saisi pienellä lisäbudjetilla. Nälkä siis on kasvanut vähän... :D

Olen tuollaisella joskus ajanut, ihan ok, mutta ei mikään tykki todellakaan. Vähän mietityttää miten nuo kestää kilometrejä manuaalilaatikolla varustettuna? Periaatteessa jos/kun osat on mitoitettu 125 hv:n (väännön/puristuspaineen) mukaisesti, ei pitäisi olla mitään ongelmia. Mitään systemaattista vikaa ei taida olla niin kuin VW:llä, mutta onhan noista mäntiä mennyt ainakin viritetyissä yksilöissä. Turboahan pitää vaihtaa jossain välissä eli se bensiinin kulutuksessa saatu säästö pienenee sitä kautta.

Edit: No nyt se sitten nähdään ihan omin silmin. Ecoboost (2013) Titanium hankittu, vähän piti sukanvartta venyttää.
Vastaa Viestiin