Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

tntnt19 kirjoitti:Tässä alkuperäinen postaaja. (Long time no see)

Sellainen asia tuli mieleen että onko kukaan huomannut että kun auto on tyhjäkäynnillä (am.ilmastointi on päällä ja start/stop on pois päältä, kummatkin voivat olla myös pois päältä/tai vaihde silmässä tai vapaalla, ei merkitystä) tai seistessä liikennevaloissa, kuljettajan penkkiin välittyy tärinää?
Siis sen tuntee selkänojan kautta, vaikka olisi paksukin talvitakki päällä. Auto ei silminnähden tärise tai vapise, mutta ajattelin kysyä onko jollain kokemsuta tämän asian kanssa?

Kiitos!
Veikkaan että johtuu kolmipyttysen luonnollisesta tärinästä. Neloskoneisessa vastaavaa ei tunnu. Myös Vag kolmipyttynen täristi erilailla tyhjäkäynnillä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Focus_2.0 kirjoitti: Veikkaan että johtuu kolmipyttysen luonnollisesta tärinästä. Neloskoneisessa vastaavaa ei tunnu. Myös Vag kolmipyttynen täristi erilailla tyhjäkäynnillä.
Edellisen Octavian nelipyttynen 1.4 TSI välillä aiheutti kevyttä satunnaista värinää
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
HenryFord
Viestit: 34
Liittynyt: 02 Marras 2018 09:21

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja HenryFord »

jaska74 kirjoitti:Onkos muilla ko mallin omistajilla alkanut automaattilaatikko luistamaan?
Mulla luistaa kakkonen ja valoista kun reippaammin lähtee, niin meno on kuin skootterin variaattorin kanssa... :roll:
Kiinnostaisi yhdistelmä ecoSport/A6. Onko porukalla kokemuksia, kestääkö tämä laatikko ? Pitäisi ajoittain vetää venettäkin rampilta ylös...
tntnt19
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Heinä 2018 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja tntnt19 »

Focus_2.0 kirjoitti: Veikkaan että johtuu kolmipyttysen luonnollisesta tärinästä. Neloskoneisessa vastaavaa ei tunnu. Myös Vag kolmipyttynen täristi erilailla tyhjäkäynnillä.

Eli onko tämä ominaisuus vai kannattaako kysyä liikkeestä osaavatko tehdä asialle jotain huollossa?
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Minulla on 2014 Fiesta Ecoboostilla ja kyllä siinä pientä tärinää tuntuu jos on paikallaan. Olen tosin jo tottunut siihen ja en huomaa sitä lainkaan. Pidän tätä koneen normaalina ominaisuutena. Jos tämä huolettaa niin voithan toki tarkistaa että moottorin kiinnitykset ovat kunnossa tai pyytää huoltoa tarkistamaan ne.
tntnt19
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Heinä 2018 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja tntnt19 »

Miten moottorinkiinnityksen voi itse testata? Unohdin aiemmin sanoa, että moottorin lämpötilalla ei ole vaikutusta tähän asiaan. Välillä tuntuu tärinä tuntuu kovempana (koko auto tärisee, tuntuu ratin kautta ja jos pitää ovea auki, niin sen näkee ovesta tai ) ja joinain harvoina kertoina ei tunnu mitään kun seisoo valoissa. Eli vaihtelee.
Voiko tosiaan kolmisylinterisyys vaikuttaa noin paljon tähän?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Testailin omaani aamull, ja pientä tärinää havaittavissa kylmänä kun kierrokset on yli tonnin. Normi tyhjäkäynnillä ei tärise kyllä ollenkaan
Focus 1.0 edition a6 2017
jm77
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Kesä 2019 19:12

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja jm77 »

xflex kirjoitti: 29 Heinä 2018 17:47 En ole kuluneen 20 tkm aikana tuollaista havainnut - kannattaa mennä näyttämään takuusepälle jos pahenee tai vaivaa omaa mielenrauhaa.
Kytkinpolkimessa (varressa) on muovinen lätkä, joka ottaa kiinni mettiin, kun painat kytkimen pohjaan. Huomaat sen, kun katsot kytkinpoljinta. Laita jokin pehmennys väliin, itse laitoin omaani huovanpalan ja homma hoitui. Huollossa sitä ei huomattu.
tntnt19
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Heinä 2018 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja tntnt19 »

Okei, kiitoksia vastauksista, täytyy kokeilla tuota.

Huomasin tässä vähän aikaa sitten, että auton ohjaus on jotenkin jäykkä tms., kun rattia kääntää. Tämän huomaa esim. silloin kun lähtee aikaisin aamulla liikkeelle (ilman lämpötila tällä hetkellä?) niin ohjaus tuntuu vasemmalle käännettäessä jäykältä ratin kehän kautta ja palautusta saa auttaa aina silloin tällöin (mutta ei läheskään aina). Muutenkin kun kääntyy, niin ohjaus ei ole mielestäni niin kevyt kuin kesällä.
Auto ei puske jarruttaessa mihinkään suuntaan eikä vetele myöskään kiihdyttäessä, jollei tie ole kallellaan johonkin suuntaan. Katsoin rengaspaineet viime vkl ja niissä ei ollut suuria heittoja, eli ne on nyt korjattu. Renkaat eivät vuoda eivätkä näytä siltä että olisivat lässähtäneet tms.
Osaako joku sanoa täytyykö paineita vielä nostaa eteen enemmän kuin niiden pitää olla vai onko tämä vain ominaisuus (vai jotain muuta)? Ajoin kesällä muutaman pitemmän lenkin ja silloin en huomannut että ohjauksessa olisi jotain vialla.
Vastaa Viestiin