Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
tntnt19
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Heinä 2018 21:03
Paikkakunta: Turku

Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja tntnt19 »

Hei!

Omistan viime syksystä ks. auton. Nyt olen huomannut että tietyissä töyssyissä vasemmalta takaa kuuluu kolahdus, ihan kuin muovi narisi lokarissa tms. Tätä ei tapahdu joka töyssyssä tai hidasteessa, vaan aina sillöin tällöin, esim. Jos ajan omalle pihalleni, jossa on pieni nyppylä asfaltissa.

Autolla on ajettu reilu 8000km, en tiedä pitääkö jonkin pusla tai jousitus ääntä. Osaako joku auttaa?

Kiitos etukäteen.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja focst »

Takuu huolto auttaa..noin uutta tarvi ite korjata..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Kuulostaa jokseenkin tutulta. Ettei vaan olisi se kuuluisa takapenkkien kolina. Takapenkkien lukitus pääsee liikkumaan hiukan ja aiheuttaa kuvailemaasi ääntä, tästä oli pitkät höpinät ”Focus 2015” -ketjussa. Omani alkoi klonkuttaa about kuukauden vanhana ja huomasin sen juuri pihaan ajaessa. Vahvasti epäilin itsekin aluksi jotain puslaa, iskarin yläpäätä tms. Kolinat on joskus vähän hankalia paikallistaa.

Rynkytä takapenkkejä käsin ja jos saat ääntä aikaan, on homma selvä. Penkkejä voi rynkyttää myös takaluukun kautta. Fiksi on helppo; penkkien lukitusten kiristys, (ts. palanen erkkaria siihen lukitusrautaan. ;) )

Omani ”kiristin” vajaa vuosi sitten ja siitä lähtien ei ole kolissut kertaakaan.
Viimeksi muokannut Viikkus, 05 Heinä 2018 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tntnt19
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Heinä 2018 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja tntnt19 »

Kiitos, täytyykin kokeilla tuota niksiä.
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Viikkus kirjoitti:Penkkejä voi rynkyttää myös takaluukun kautta.
...Tarkoitan tässä siis edelleen autoa :lol:
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
tntnt19
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Heinä 2018 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja tntnt19 »

Ongelma löytyi ja nyt ei kolahtele enää.

Tänään sellaisen asiankun olin Turun saaristossa ajelulla. Jouduin odottamaan tietöissä aika pitkään paikallaan ja laitoin Start-Stopin päälle, tämä oli hetken aikaa päällä ja sitten auto käynnistyi yht´äkkiä itsekseen. Kokeilin uudestaan laittaa tätä päälle, mutta stopin merkkivalo (A, jonka yli on vedetty nuoli) oli harmaana eikä auto sammunut vaikka liikuin jonon mukana ja pysähdyin aina välillä.
Sää oli yli 30 astetta ulkona ja autossa ilmastointi päällä 21,5 C asteessa ja aurinko porotti taivaalta koko ajan. Ohjekirjan mukaan moottori ei välttämättä sammu, jos:

"Käsivalintainen ja automaattivaihteisto, moottori ei ehkä sammu tietyissä olosuhteissa, esimerkiksi:

Moottorin toimintalämpötila on matala. (Oli normaali)
Jotta valittu sisäilman lämpötila voidaan pitää yllä. (Tästä en osaa sanoa)
Akun varaustila on alhainen. (Uskon, että akussa ei ole vikaa)
Ulkolämpötila on liian korkea tai liian matala. (Tod.näk. syy??)
Jos kuljettajan ovi avataan auton ollessa liikkeessä. (Ei)
Lämmitettävä tuulilasi on kytketty päälle. (ei)
Dieselmoottorin hiukkassuodattimen regeneroinnin aikana." (Ei)


Johtuuko tämä täysin ulkolämpötilasta nyt helteillä?

Kiitos!
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Frnz »

[quote="tntnt19"
Jotta valittu sisäilman lämpötila voidaan pitää yllä. (Tästä en osaa sanoa)
Ulkolämpötila on liian korkea tai liian matala. (Tod.näk. syy??)

Johtuuko tämä täysin ulkolämpötilasta nyt helteillä?

Kiitos![/quote]

Aivan varmasti näillä helteillä tästä oli kyse. Ilmastointi ei taida puskea kylmää ilmaa sisään jos moottori ei ole käynnissä.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Frnz »

tntnt19 kirjoitti: Jotta valittu sisäilman lämpötila voidaan pitää yllä. (Tästä en osaa sanoa)
Ulkolämpötila on liian korkea tai liian matala. (Tod.näk. syy??)

Johtuuko tämä täysin ulkolämpötilasta nyt helteillä?

Kiitos!
Aivan varmasti näillä helteillä tästä oli kyse. Ilmastointi ei taida puskea kylmää ilmaa sisään jos moottori ei ole käynnissä.
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Avatar
Vrjssa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Heinä 2011 21:34

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Vrjssa »

tntnt19 kirjoitti:Ongelma löytyi ja nyt ei kolahtele enää.

Tänään sellaisen asiankun olin Turun saaristossa ajelulla. Jouduin odottamaan tietöissä aika pitkään paikallaan ja laitoin Start-Stopin päälle, tämä oli hetken aikaa päällä ja sitten auto käynnistyi yht´äkkiä itsekseen. Kokeilin uudestaan laittaa tätä päälle, mutta stopin merkkivalo (A, jonka yli on vedetty nuoli) oli harmaana eikä auto sammunut vaikka liikuin jonon mukana ja pysähdyin aina välillä.
Sää oli yli 30 astetta ulkona ja autossa ilmastointi päällä 21,5 C asteessa ja aurinko porotti taivaalta koko ajan. Ohjekirjan mukaan moottori ei välttämättä sammu, jos:

"Käsivalintainen ja automaattivaihteisto, moottori ei ehkä sammu tietyissä olosuhteissa, esimerkiksi:

Moottorin toimintalämpötila on matala. (Oli normaali)
Jotta valittu sisäilman lämpötila voidaan pitää yllä. (Tästä en osaa sanoa)
Akun varaustila on alhainen. (Uskon, että akussa ei ole vikaa)
Ulkolämpötila on liian korkea tai liian matala. (Tod.näk. syy??)
Jos kuljettajan ovi avataan auton ollessa liikkeessä. (Ei)
Lämmitettävä tuulilasi on kytketty päälle. (ei)
Dieselmoottorin hiukkassuodattimen regeneroinnin aikana." (Ei)


Johtuuko tämä täysin ulkolämpötilasta nyt helteillä?

Kiitos!
Jarrupaine sekä jäähdytysnesteenlämpötila vaikuttavat myös. Kun minulla oli Focus niin ei +30 tuottanut ongelmaa se sammui kyllä. Mutta tuon S&S järjestelmän toiminta on erittäin herkkää ja siihen vaikuttaa monia asia yhdessä tai sitten pelkästään yksi mainituista. Ei kuitenkaan syytä huoleen! Jos sattuu menemään vikatilaan niin symboli on silloin keltainen tms... Autolla voi silloinkin ajaa aivan normaalisti eikä se aiheuta ongelmia koska järjestelmä kytkee itsensä ns. pois päältä. Nykyisessä autossani järjestelmä toimii ihan vastaavalla tavalla eli sammuu myös näilläkin keleillä 8-)
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

StartStop -systeemi on ylivoimaisesti ärsyttävin ja turhin ominaisuus uusissa autoissa. Sen lisäksi, että sammuilu ärsyttää kuskia, starttimoottori luultavasti kajahtaa aiemmin kun käynnistyskertoja tulee moninkertaisesti enemmän. Vaikutus kulutukseen on olematon. Puhtaasti päästökikkailujen takia rakennettu systeemi.

Itse kytken aina ensimmäisenä ajoon lähtiessä systeemin pois päältä.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
TCoat
Viestit: 13
Liittynyt: 24 Maalis 2018 12:01

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja TCoat »

Viikkus kirjoitti:StartStop -systeemi on ylivoimaisesti ärsyttävin ja turhin ominaisuus uusissa autoissa. Sen lisäksi, että sammuilu ärsyttää kuskia, starttimoottori luultavasti kajahtaa aiemmin kun käynnistyskertoja tulee moninkertaisesti enemmän. Vaikutus kulutukseen on olematon. Puhtaasti päästökikkailujen takia rakennettu systeemi.
Starttimoottorin ennenaikainen kajahtaminen perustuu mihin? Tuskinpa se on ongelma, aika paljon muuta nykyautoista kajahtelee ennenaikaisesti, mutta startin suhteen en ole kuullut mistään ongelmista yhtään mistään lähteistä, enkä tuttavapiiristä.

Mutta mitä tuohon hyötyyn tulee niin ajotietokonehan kertoo esim. 2.0 TDCi:n tyhjäkäyntikulutukseksi n. 1,2 - 1,5 litraa tunnissa, ilmastointi päällä. Siitä voi laskea kutakuinkin tuon säästön per auto. Eipä sillä juuri merkitystä ole yksilön kannalta. Mutta tietysti jos ajatellaan miljoonia autoja ja isojen kaupunkien ilmanlaatua (siis sellaisia missä on oikeita ruuhkia, en tarkoita Suomea), eli kokonaisuutta, asia on ehkä eri. Pienistä puroista kasvaa suuri virta. Suurin syy ko. keksinnölle on tietysti se vanha testisykli millä EU-kulutus on mitattu.

Mitä tuohon kysymykseen tulee, niin totta hemmetissä sisälämpötilan pyyntö 21,5 astetta 30:n asteen helteellä vaikuttaa asiaan, varsinkin jos aurinko vielä paistaa niin kuin tänä kesänä tuppaa paistamaan. Ei Kuga ainakaan juuri sammuile näillä keleillä ja jos sammuu, aika pian lähtee käyntiin. Ja näin se on ollut monella muullakin autolla.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja focst »

Viikkus kirjoitti:StartStop -systeemi on ylivoimaisesti ärsyttävin ja turhin ominaisuus uusissa autoissa. Sen lisäksi, että sammuilu ärsyttää kuskia, starttimoottori luultavasti kajahtaa aiemmin kun käynnistyskertoja tulee moninkertaisesti enemmän. Vaikutus kulutukseen on olematon. Puhtaasti päästökikkailujen takia rakennettu systeemi.

Itse kytken aina ensimmäisenä ajoon lähtiessä systeemin pois päältä.
Startstop auton startti on järeämpää tekoa..tehty kestämään..tavallisessa ei startstopissa on sisuskalut suurimmaksi osaksi muovia..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
tntnt19
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Heinä 2018 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja tntnt19 »

Osaako joku auttaa tällaisessa asiassa:

Kun painaa kytkimen pohjaan tai vapauttaa sen, niin tuntuu kuin polkimen varresta kuuluisi nitinää, sellainen metallinen ääni, ihan kuin joku ruuvi olisi löysällä tms. Tätä ei tapahdu läheskään jokaisella painauksella tai jos kytkimen nostaa ylös lattiasta. Eri nopeuksilla ja liikkeellelähdössä valoista ei ole vaikustusta tähän.


Kiitos!
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja xflex »

tntnt19 kirjoitti:Osaako joku auttaa tällaisessa asiassa:

Kun painaa kytkimen pohjaan tai vapauttaa sen, niin tuntuu kuin polkimen varresta kuuluisi nitinää, sellainen metallinen ääni, ihan kuin joku ruuvi olisi löysällä tms. Tätä ei tapahdu läheskään jokaisella painauksella tai jos kytkimen nostaa ylös lattiasta. Eri nopeuksilla ja liikkeellelähdössä valoista ei ole vaikustusta tähän.


Kiitos!
En ole kuluneen 20 tkm aikana tuollaista havainnut - kannattaa mennä näyttämään takuusepälle jos pahenee tai vaivaa omaa mielenrauhaa.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Onkos muilla ko mallin omistajilla alkanut automaattilaatikko luistamaan?
Mulla luistaa kakkonen ja valoista kun reippaammin lähtee, niin meno on kuin skootterin variaattorin kanssa... :roll:
Focus 1.0 edition a6 2017
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

xflex kirjoitti: En ole kuluneen 20 tkm aikana tuollaista havainnut - kannattaa mennä näyttämään takuusepälle jos pahenee tai vaivaa omaa mielenrauhaa.
Kyllä tuo on myös varsin tuttu juttu tuo kytkimen nitinä/kitinä/naksahtelu tms. Vähän tuurista ja automerkistä riippuen ääni on isompi tai pienempi. Omassa 2017 -vuoden Focuksessa ei juurikaan kuulu mitään, mutta ihan aavistuksen tuntuu jos oikein ohutpohjaisilla kengillä ajelee. Perheessä on myös 2016 vuoden Kuga, jonka kytkimen rutinan huomasin jo silloin kun autoa ihailtiin liikkeen showroomissa. Tuntuma ja ääni on ollut sama jo yli 50tkm. Käy huviksesi koittamassa vaikkapa uuden Honda Civicin kytkintä liikkeessä, niin luultavasti sen jälkeen Fordin kytkin tuntuu varsin sulavalta ja äänettömältä. Näin ainakin itse totesin kun Hondassa istuin.

Jos ei nyt todella huono tuuri ole käynyt, niin kyseessä ei ole oikea ongelma, vaan äärimmäisen tarkkakorvainen kuski. Kovaa ajoa vaan.

Mitä StartStoppiin tulee, niin hyvä tietää, että pitäisi kestää. Oma näkemykseni kestämättömyydestä perustuu ennakkoluuloon ja mutuun, siksi tuo "luultavasti". Jos faktaa löytyy, että startti on järeämpi ja kestää moninkertaiset käynnistysmäärät, niin homma bueno. Omassa Focuksessa kuluu ainoastaan se S&S deaktivointi nappi :lol: .
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
tntnt19
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Heinä 2018 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja tntnt19 »

Kyllä tuo on myös varsin tuttu juttu tuo kytkimen nitinä/kitinä/naksahtelu tms. Vähän tuurista ja automerkistä riippuen ääni on isompi tai pienempi. Omassa 2017 -vuoden Focuksessa ei juurikaan kuulu mitään, mutta ihan aavistuksen tuntuu jos oikein ohutpohjaisilla kengillä ajelee. Perheessä on myös 2016 vuoden Kuga, jonka kytkimen rutinan huomasin jo silloin kun autoa ihailtiin liikkeen showroomissa. Tuntuma ja ääni on ollut sama jo yli 50tkm. Käy huviksesi koittamassa vaikkapa uuden Honda Civicin kytkintä liikkeessä, niin luultavasti sen jälkeen Fordin kytkin tuntuu varsin sulavalta ja äänettömältä. Näin ainakin itse totesin kun Hondassa istuin.

Jos ei nyt todella huono tuuri ole käynyt, niin kyseessä ei ole oikea ongelma, vaan äärimmäisen tarkkakorvainen kuski. Kovaa ajoa vaan.

Mitä StartStoppiin tulee, niin hyvä tietää, että pitäisi kestää. Oma näkemykseni kestämättömyydestä perustuu ennakkoluuloon ja mutuun, siksi tuo "luultavasti". Jos faktaa löytyy, että startti on järeämpi ja kestää moninkertaiset käynnistysmäärät, niin homma bueno. Omassa Focuksessa kuluu ainoastaan se S&S deaktivointi nappi :lol: ."

Oletko itse koittanut perehtyä tuohon nitinään, että miten sen saisi kotikonstein pois (esim. jollain aineella jota voisi ruiskuttaa polkimen liitoskohtiin) vai pitääkö viedä liikkeeseen ihmeteltäväksi?
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

En ole perehtynyt, olen vain huomannut saman ominaisuuden useammassa eri automerkissä ja mallissa. Lämpötila vaikuttaa hiukan asiaan. En ole tosiaan kokenut sitä varsinaikseksi ongelmaksi.

Hämärästi muistelen, että jollain uuden Fiestan omistajalla oli samaa ropleemaa... tästä taisi olla jotain juttua tällä forumilla.

Jos tosiaan viet Fordille katsottavaksi, olen kyllä kiinnostunut kuulemaan, saavatko jotain tehtyä asialle! Epäilen, ettei rasvaukset auta. Eri asia sitten, jos jotain komponenttia pystyy kiristämään tai säätämään.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
tntnt19
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Heinä 2018 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja tntnt19 »

En ole perehtynyt, olen vain huomannut saman ominaisuuden useammassa eri automerkissä ja mallissa. Lämpötila vaikuttaa hiukan asiaan. En ole tosiaan kokenut sitä varsinaikseksi ongelmaksi.

Hämärästi muistelen, että jollain uuden Fiestan omistajalla oli samaa ropleemaa... tästä taisi olla jotain juttua tällä forumilla.

Jos tosiaan viet Fordille katsottavaksi, olen kyllä kiinnostunut kuulemaan, saavatko jotain tehtyä asialle! Epäilen, ettei rasvaukset auta. Eri asia sitten, jos jotain komponenttia pystyy kiristämään tai säätämään.


Löysin tuon Fiesta-ketjun missä oli video naksumisesta. Oma autoni ei pidä tuollaista ääntä, vaan lähinnä sellaisen metallisen nitinän/kilkatuksen kun kytkintä painaa/vapauttaa. Voi tietysti olla että nämä helteet vaikuttavat tähän.
Astor
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Kesä 2016 12:47

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Astor »

Onko jälkikäteen mahdollista laittaa peruutuskamera, mielellään alkuperäinen tai toiminnaltaan alkuperäisen kaltainen?

Jos on, niin saa vinkata/linkata mistä moinen kannattaa ostaa. Tietenkin mahdollisimman halvalla.


Autossa on tutka takana ja käsittääkseni sync3, korimalli farkku ja bensamanuaali. (ei ole auto vielä pihassa, niin ei voi varmistaa mikä näyttö).
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Onhan se mahdollista, mutta ainakin OEM-kamerassa saatat joutua ostamaan lisää johtosarjoja. Aiemmin on ollut osassa johtosarjoja mukana peruutuskameralle menevät johdot kuulema, osassa taas ei. Mikä on tilanne sinun autossa, en tiedä.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Astor
Viestit: 15
Liittynyt: 28 Kesä 2016 12:47

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja Astor »

Pitääpä odotella kun käy auton noutamassa ja ihmetellä sitten lisää.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Itse mietin kanssa peruutuskameraa, niin pelkkä johtosarja syncin perään maksaa viitisenkymppiä.

Toki jos joku halvemman paikan tietää, niin puhukoon nyt tai vaijetkoon iäksi :mrgreen:
Focus 1.0 edition a6 2017
tntnt19
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Heinä 2018 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja tntnt19 »

Tässä alkuperäinen postaaja. (Long time no see)

Sellainen asia tuli mieleen että onko kukaan huomannut että kun auto on tyhjäkäynnillä (am.ilmastointi on päällä ja start/stop on pois päältä, kummatkin voivat olla myös pois päältä/tai vaihde silmässä tai vapaalla, ei merkitystä) tai seistessä liikennevaloissa, kuljettajan penkkiin välittyy tärinää?
Siis sen tuntee selkänojan kautta, vaikka olisi paksukin talvitakki päällä. Auto ei silminnähden tärise tai vapise, mutta ajattelin kysyä onko jollain kokemsuta tämän asian kanssa?

Kiitos!
tntnt19
Viestit: 27
Liittynyt: 04 Heinä 2018 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Ford focus 1.0 ecoboost edition 2017

Viesti Kirjoittaja tntnt19 »

Ja sellainen lisäys vielä, että kun lähden aamulla täihin, niin ensimmäisen 200 metrin aikana tuntuu että auto nutkuttaisi edestä oikealta,aivan kuin rengas olisi tyhjä tai kiero (mikä on mahdotonta koska olen tarkistanut että rekaissa on ilmaa ja ovat ehjiä).
Voisiko olla että jousitus on jäykkänä kylmästä kun pidän autoa ulkona? Aikasempi Fiestani vm. 2011 nytkytti/täristi jousitusta myös kylmänä ensimmäiseen hidastetöyssyyn asti, mutta ei sen jälkeen.


Kiitos vastauksia etukäteen.
Vastaa Viestiin