Peräkärryn veto automaatilla

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Rustaaja
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Syys 2017 21:37

Peräkärryn veto automaatilla

Viesti Kirjoittaja Rustaaja »

Näin talvilomien kynnyksellä pohdiskelin tässä mikä olisi oikea käytäntö käyttää Select Poweria Lapinreissulla kärryä vetäessä. Automaatti vai käsivalinnalla vitonen. Aiempaa kokemusta vain käsivaihteisista laatikoista joissa yleensä oli suositus pitkäämatkaa 80:ä ajettaessa ajaa vitosella.
Avatar
kromo
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Loka 2016 16:16

Re: Peräkärryn veto automaatilla

Viesti Kirjoittaja kromo »

Tuolla sigun tomaatilla (6-v mehumaija) olen vetänyt sekä venettä että Muulia (1500L kuomulla) ihan normaalilla D:llä, kyllähän automaatti vaihtaa pienemmälle jos kuormitus kasvaa liikaa. Toki mäkisemmässä maastossa voi aina esim. jyrkempiä ylämäkiä ennakoida käyttämällä käsivalintaa ja vaihtaa pienemmälle etukäteen. Tuo tosin vanhanaikaisena tahtoo pitää kierrokset 1500-2000 välillä muutenkin, joten harvoin tulee vastaan tarvetta käsivalintaankaan.
___________
______
Kimmo

Mondeo 2.0 TDCiA Titanium farkku -08
Hufoordi
Viestit: 61
Liittynyt: 26 Heinä 2016 10:07

Re: Peräkärryn veto automaatilla

Viesti Kirjoittaja Hufoordi »

Jarrutonta kärryä vetäessä käyttäisin S-asentoa, ellei toki ole tyhjä kärry. Silloin tuskin on merkitystä. Asuntovaunua vedin powershiftillä S-asennossa, kyllä se väännätti D:llä mielestäni välillä liian alhaalla. Ja en antanut käyttää 6:ta ollenkaan.
Vastaa Viestiin