Fordin takuuhuolto

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Ecobuusteri kirjoitti: 6.3.2018 rekisteröity.
Tuossa on mustaavalkoisella, niin en jaksa mitään myyntipääliköiden mutuja kysellä.
Uudet auton takuu

Kaikkien uusien Fordien takuu on 1.9.2016 alkaen 5 vuotta / 100 000 km.Takuun piiriin kuuluvat viat tai puutteet korjataan takuutyönä veloituksetta – korkeiden laatuvaatimusten mukaisesti. Mikäli myyt autosi takuun ollessa voimassa, takuu siirtyy luonnollisesti seuraavalle omistajalle.
Niin minullakin lukee mustaa valkoisella ... takuu on 2 v ilman kilometrirajoitusta tai 3 v/ 100 000 km. Mutta silti takuu on Fordin mukaan 2 v.
On minulla tuosta kotona ihan Printtikin.
Ei ne myynnissä mitään kerrokaan koska myynnin kannalta 5 vuoden takuu on paljon parempi myyntivaltti kuin 2 vuoden takuu.
Mutta kysy esimerkiksi takuuasioita hoitavalta päälliköltä Fordilla. Silloin teksti ei ole enää MUTU:a vaan kylmää faktaa miten,
luulen niin, sinuakin on kuse.. "pissitty" silmään :(

Toki voit odottaa että koittaa 6.3.2020 ja sen jälkeen seuraava vika mitä Protect ei korvaa. Tosin tuskin sinullakaan on mitään Protect sopimusta.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Arski54 kirjoitti: Niin minullakin lukee mustaa valkoisella ... takuu on 2 v ilman kilometrirajoitusta tai 3 v/ 100 000 km. Mutta silti takuu on Fordin mukaan 2 v.
On minulla tuosta kotona ihan Printtikin.
Ei ne myynnissä mitään kerrokaan koska myynnin kannalta 5 vuoden takuu on paljon parempi myyntivaltti kuin 2 vuoden takuu.
Mutta kysy esimerkiksi takuuasioita hoitavalta päälliköltä Fordilla. Silloin teksti ei ole enää MUTU:a vaan kylmää faktaa miten,
luulen niin, sinuakin on kuse.. "pissitty" silmään :(

Toki voit odottaa että koittaa 6.3.2020 ja sen jälkeen seuraava vika mitä Protect ei korvaa. Tosin tuskin sinullakaan on mitään Protect sopimusta.
Kohta väität varmaan että kaikki Fordit on paskoja yms... Älä myy omia ajatuksia muille. Tuossa tekstissä on mulle ihan riittävästi tietoa takuusta ettei mun tarvi soitella kenellekkään Fordin päälikölle takuista suullisesti. Selvällä Suomen kielellä lukee että Kaikkien uusien Fordien takuu on 1.9.2016 alkaen 5 vuotta / 100 000 km
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Avatar
Hair
Viestit: 72
Liittynyt: 21 Kesä 2018 18:28

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Hair »

Takuusta vielä, 0-90 päivää ostosta voi lunastaa 390€ Fiestaan 7v/140 000 lisätakuun.
Taitaa muillekkin mallelle samanlaista olla tarjolla.
Tietenkään nämä takuut ei korvaa kulutusosia mutta jos vaikka jakopäänhihna napsahtaa poikki yms. niin voi jotain hyötyä ollakkin.
https://www.ford.fi/hanki-ford/tuotteet ... n-autoihin
Fiesta Titanium 125/M6 MK8
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Ecobuusteri kirjoitti: Kohta väität varmaan että kaikki Fordit on paskoja yms... Älä myy omia ajatuksia muille. Tuossa tekstissä on mulle ihan riittävästi tietoa takuusta ettei mun tarvi soitella kenellekkään Fordin päälikölle takuista suullisesti. Selvällä Suomen kielellä lukee että Kaikkien uusien Fordien takuu on 1.9.2016 alkaen 5 vuotta / 100 000 km
Fordissa autona ei yleisesti ole mitään vikaa, maahantuojan/ takuunmyöntäjän toiminta on sieltä mihin aurinko ei paista.
Ajatus ei ole minun vaan Fordin takuupäällikön kirjallinen vastaus Kuluttajariitalautakuntaan. Tulen sen, kuten koko casenkin, vielä julkasemaankin kun aika on oikea.

Ei väkisin, jatka vaan elämistä haavekuvissa jos näin haluat. Jos se tuntuu noin pahalta myöntää tulleensa kus... niin anna olla. Sinun kukkaroon se koskee, ei minun:) Älä sitten kun osuu, valita ettei sua olisi varoitettu/ opastettu ;)
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Arski54 kirjoitti: Fordissa autona ei yleisesti ole mitään vikaa, maahantuojan/ takuunmyöntäjän toiminta on sieltä mihin aurinko ei paista.
Ajatus ei ole minun vaan Fordin takuupäällikön kirjallinen vastaus Kuluttajariitalautakuntaan. Tulen sen, kuten koko casenkin, vielä julkasemaankin kun aika on oikea.

Ei väkisin, jatka vaan elämistä haavekuvissa jos näin haluat. Jos se tuntuu noin pahalta myöntää tulleensa kus... niin anna olla. Sinun kukkaroon se koskee, ei minun:) Älä sitten kun osuu, valita ettei sua olisi varoitettu/ opastettu ;)
En kyllä ymmärrä mistä on varoitettu :?
Mitä sitten pitäisi tehdä? Luopua jo etukäteen Fordista. Mua ei ole vielä kusettanut Ford osalta kuin korkeintaan RS-huolto Tampere mistä sain hyvityksen huoltoon heidän mokiensa takia. Tarinaa odotellessa...
Miten muuten tämänkin jutun käänsit että mulla olisi jotain ongelmia takuun kanssa ja mun on vaikeata myöntää että olen joutunut kusetetuksi ?
Nyt tuot jo sanojasi munkin suuhun :evil:
Viimeksi muokannut Ecobuusteri, 17 Loka 2018 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Ecobuusteri kirjoitti: En kyllä ymmärrä mistä on varoitettu :?
Mitä sitten pitäisi tehdä? Luopua jo etukäteen Fordista. Mua ei ole vielä kusettanut Ford osalta kuin korkeintaan RS-huolto Tampere mistä sain hyvityksen huoltoon heidän mokiensa takia. Tarinaa odotellessa...
Varoitettu siitä että se on harhaluulo että sinun autossa on täystakuu 5v, koska 3 viimeistä vuotta siitä on laajuudeltaan rajoitettua Protectia.
Kyllä minä käsitän sen kusettamiseksi että kerrotaan takuun ilman rajoituksia olevan 5 v, mutta todellisuudessa se onkin vain 2 v.
Toki siis korostan, etten tiedä 2018 vuoden tarkkaa tietoa, mutta 2017 vuoden fakta on tuo yllä mainittu.

Sinä et tunnusta tai ole vielä tajunnut että sinua on kusetettu jos Fordin meno jatkuu samanlaisena vuonna 2018 kun sen oli 2017 ;)

Julkaisen koko casen, kaikkine sähköposteineen ja muine dokumentteineen, sitten kun aika on sille sopiva. Se ajankohta määritellään
asianajajan kanssa ihan lähiviikkoina.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Arski54 kirjoitti: Varoitettu siitä että se on harhaluulo että sinun autossa on täystakuu 5v, koska 3 viimeistä vuotta siitä on laajuudeltaan rajoitettua Protectia.
Kyllä minä käsitän sen kusettamiseksi että kerrotaan takuun ilman rajoituksia olevan 5 v, mutta todellisuudessa se onkin vain 2 v.
Toki siis korostan, etten tiedä 2018 vuoden tarkkaa tietoa, mutta 2017 vuoden fakta on tuo yllä mainittu.

Sinä et tunnusta tai ole vielä tajunnut että sinua on kusetettu jos Fordin meno jatkuu samanlaisena vuonna 2018 kun sen oli 2017 ;)

Julkaisen koko casen, kaikkine sähköposteineen ja muine dokumentteineen, sitten kun aika on sille sopiva. Se ajankohta määritellään
asianajajan kanssa ihan lähiviikkoina.
Miten muuten tämänkin jutun käänsit että mulla olisi jotain ongelmia takuun kanssa ja mun on vaikeata myöntää että olen joutunut kusetetuksi ?
Nyt tuot jo sanojasi munkin suuhun :evil:
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja fordever »

Arski54 kirjoitti:Kyllä se nihkeys löytyy ihan sieltä maahantuojalta eikä merkkihuollosta. Tai en ole varma onko kyse nihkeydestä vai ammattitaidottomuudesta. Maahantuoja ohjeiden mukaan minun autoon laitettiin päivitys kun yritettiin korjata yhtä vikaa. Päivitys sekoitti koko auton moottorinohjauksen. 10 kuukauteen ei ole maahantuoja edes yrittänyt korjata vikaa, ammattitaito ei riitä. Tosin ei ne itsekään tienneet 3 kuukauteen että ko. päivityksestä seuraa tällaisia ”uusia ominaisuuksia” kuten maahantuoja alkoi vikoja 3 kuukauden jälkeen nimittämään. Useamman kerran yrittivät palauttaa ohjelmiston, mutta ei ammattitaito riittänyt siihenkään.
Minä olen käsittänyt että takuu tarkoittaa sitä, että takuunmyöntäjä KORJAA auton sen rikkoontuessa, mutta Ford takuun puitteissa SÄRKEE autoa vain lisää.
Kerron tähän väliin hyvin lyhyen version oman Mondeo Mk5:n erikoisesta viasta, joka tuli normaalien ohjelmistopäivitysten yhteydessä. Niiden jälkeen lakkasi keskuslukituksen avaimeton-toiminnallisuus toimimasta eli lukkoja sai auki/kiinni nappeja painelemalla kyllä, mutta pelkkä kahvaan tarttuminen ei tehnyt mitään.

Kävi ilmi, että eräs ohjelma piti palauttaa edeltävään versioon. Tällaiselle toiminnalle ei ollutkaan mitään vakioprosessia. Huollon piti olla yhteydessä johonkin "pääkallonpaikkaan" ja heidän kanssaan synkronoidusti ladata se edeltävä versio ja sen jälkeen tehdä jotain ja päivittää uudempi versio. Kaikki päättyi onnellisesti, mutta ei se näyttänyt miltään normaalilta toiminnalta eli huolto itse ei sitä olisi varmasti pystynyt tekemään.

En sitten tiedä mitä Arski54:n tapauksessa on sössitty ja ketkä ovat sössineet, mutta totisesti sössiminen on ihan mahdollista ja varmasti helppoakin.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Ecobuusteri kirjoitti: Miten muuten tämänkin jutun käänsit että mulla olisi jotain ongelmia takuun kanssa ja mun on vaikeata myöntää että olen joutunut kusetetuksi ?
Nyt tuot jo sanojasi munkin suuhun :evil:
Sori että yritin auttaa. Ole ihan rauhassa siinä uskossa että autossasi on 5 v täystakuu. Ja tämä oli sitten tässä.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Arski54 kirjoitti: Sori että yritin auttaa. Ole ihan rauhassa siinä uskossa että autossasi on 5 v täystakuu. Ja tämä oli sitten tässä.
En vieläkään ymmärtänyt apuasi, mutta sen verta vielä kysyn, että oletko joutunut maksamaan huollon korjausyrityksistä jotain?
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Ecobuusteri kirjoitti: En vieläkään ymmärtänyt apuasi, mutta sen verta vielä kysyn, että oletko joutunut maksamaan huollon korjausyrityksistä jotain?
Yritin vaan saada sinut tajuamaan että helposti voi luulla että autossa on täystakuu 5 v vaikka näin todellisuudessa ei ole, ellei
toiminta ole 2017 jälkeen muuttunut. Protectin rajoitukset on aika isoja kuitenkin.

Tästä automaattisesta kaasusta, kierrosten päälle jäämisestä yms. en ole mitään maksanut. Siis niiden tutkimisesta.
Yllättävää sinänsä ettei Ford ole vaatinut maksamaan, koska Protectin mukaan vianetsintä ei kuulu takuun piiriin.
Ehkä eivät uskalla, kun heidän käskystä ko. päivitys tehtiin, mikä auton rikkoi.

Mutta 2,5 v vanhan auton ratti (nahkapäällinen hajosi alle 50 tkm ajettuna) ei mennyt takuuseen vaikka autossa on 5 v
takuu. Syy oli se, että 2 v jälkeen vain Protect on voimassa.

Autossa on maalivika. Maalin alle on ilmeisesti jäänyt roska tms. Oven reunassa on sellainen reilun millin korkuinen
tosi terävä "maalivuori". Tämän korjausta ei takuu korvaa koska vain Protect on voimassa, maalipinta ei kuulu Protectin piiriin.
Auto oli 1 v 10 kk vanhan kun sen ostin enkä tuota maalivikaa huomannut ennen kuin keväällä ensimmäisessä käsipesussa.
SIlloin autolla oli ikää jo 2 v 4 kk.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Arski54 kirjoitti: Yritin vaan saada sinut tajuamaan että helposti voi luulla että autossa on täystakuu 5 v vaikka näin todellisuudessa ei ole, ellei
toiminta ole 2017 jälkeen muuttunut. Protectin rajoitukset on aika isoja kuitenkin.

Tästä automaattisesta kaasusta, kierrosten päälle jäämisestä yms. en ole mitään maksanut. Siis niiden tutkimisesta.
Yllättävää sinänsä ettei Ford ole vaatinut maksamaan, koska Protectin mukaan vianetsintä ei kuulu takuun piiriin.
Ehkä eivät uskalla, kun heidän käskystä ko. päivitys tehtiin, mikä auton rikkoi.

Mutta 2,5 v vanhan auton ratti (nahkapäällinen hajosi alle 50 tkm ajettuna) ei mennyt takuuseen vaikka autossa on 5 v
takuu. Syy oli se, että 2 v jälkeen vain Protect on voimassa.

Autossa on maalivika. Maalin alle on ilmeisesti jäänyt roska tms. Oven reunassa on sellainen reilun millin korkuinen
tosi terävä "maalivuori". Tämän korjausta ei takuu korvaa koska vain Protect on voimassa, maalipinta ei kuulu Protectin piiriin.
Auto oli 1 v 10 kk vanhan kun sen ostin enkä tuota maalivikaa huomannut ennen kuin keväällä ensimmäisessä käsipesussa.
SIlloin autolla oli ikää jo 2 v 4 kk.
Nyt puhut Fordin laajennetusta Protectin takuusta mikä on suppeampi takuu mitä tämä nykyinen useasti linkkaamani 5v/100tkm tehdastakuu on! Lihavoin tuon kohdan varmuudeksi!
Kaikkien uusien Fordien takuu on 1.9.2016 alkaen 5 vuotta / 100 000 km.Takuun piiriin kuuluvat viat tai puutteet korjataan takuutyönä veloituksetta – korkeiden laatuvaatimusten mukaisesti. Mikäli myyt autosi takuun ollessa voimassa, takuu siirtyy luonnollisesti seuraavalle omistajalle.
Itse olen kyllä tuon tajunnut että tuo ostettava lisätakuu (Protect) ei ole niin kattava kuin tehtaan/maahantuojan takuu ;)
Eli Ford takuu on nykyisin tuo 5v/100tkm
ja sitten tuohon saat ostettua jatkoa hieman suppeammllla korvattavuudella tuolla Fordin laajennetulla Protectin takuulla.

Voit myös laajentaa suojaa hankkimalla Ford Protect laajennetun takuun, huolto- tai huolenpitosopimuksen, jolloin nautit huolettomasta autoilusta vieläkin pidempään.

https://www.ford.fi/hanki-ford/tuotteet ... ford-takuu

Ennen tuota 1.9.2016 takuu on ollut alla olevan mukaan

Uuden auton takuu
Kaikkien uusien Fordien takuu on 1.4.2011 alkaen 3 vuotta / 100 000 km tai 2 vuotta ilman kilometrirajoitusta.


Oletko varma ettei autoa ollut paikkamaalattu kun sen lähes 2v vanhana ostit? Jos tuo ratti mekaanisesti on kulunut, niin takuun ei sitä korvaa ellei oikeasti materiaalissa todeta olevan vikaa! Ilmeisesti kumminkin auto on ajallaan huollettu virallisilla osilla.
Ilmeisesti autosi silloinen virallinen 3v takuu on ummessa ja nyt autossa on tuo suppeampi Ford Protect laajennetun takuu menossa?
Tiedätkö auton aikaisemman historian ettei ole kolaroitu ja siksi maalattu uudestaan?
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Ecobuusteri kirjoitti: Nyt puhut Fordin laajennetusta Protectin takuusta mikä on suppeampi takuu mitä tämä nykyinen useasti linkkaamani 5v/100tkm tehdastakuu on!
Oletko varma ettei autoa ollut paikkamaalattu kun sen lähes 2v vanhana ostit? Jos tuo ratti mekaanisesti on kulunut, niin takuun ei sitä korvaa ellei oikeasti materiaalissa todeta olevan vikaa! Ilmeisesti kumminkin auto on ajallaan huollettu virallisilla osilla.
Ilmeisesti autosi silloinen virallinen 3v takuu on ummessa ja nyt autossa on tuo suppeampi Ford Protect laajennetun takuu menossa?
Tiedätkö auton aikaisemman historian ettei ole kolaroitu ja siksi maalattu uudestaan?
Puhun oman autoni kohdalla Protectista koska Ford väitti että autossani oli voimassa Protect vaikka siinä minun mielestä oli tuolloin täystakuu.
Silloin kun näitä käsiteltiin, auto oli alle 3 vuotias ja alle 100 000 ajettu, eli myöskään 3 v virallinen takuu ei ollut ummessa. Nythän se on.
Maalivaurion korjaus evättiin koska Protect ei korvaa maalivauriota. Ei sen takia että auto on voitu paikkamaalata. Toki on voitu paikkamaalata.
Rattivaurio evättiin samoin, syy oli se ettei Protect korvaa sisustusta, ei se että on mekaanista kulumista. Auto on aina huollettu ajallaan Ford merkkihuollossa.

Meillä seisoo pihassa 2017 mallinen Fiesta, rekisteröity huhtikuussa 2017. Se on ostettu siis sen jälkeen kun tuo linkkaamasi 5 v takuu on tullut voimaan. Siinä pitäisi siis olla 5 v tehdastakuu, näin minäkin ajattelin silloin kun auto ostettiin. Myyjä puhui myydessä vain 5 vuoden tai 100 000 km takuusta, ilman mitään rajoituksia. Autossa on kuitenkin 2 vuoden (täys)tehdastakuu ja vuodet 3-5 on rajoitettu Protect. Vaikka mitään Protect sopimusta ei ole tehty eikä ostettu noille vuosille. Tämä on tarkastettu asia, siksi pystyn olemaan asiasta niin varma. Tarkastin tämän samalla syksyllä 2017 kun oman auton kanssa alkoi vääntäminen takuuasioista. Uskoisin että ihan sama on sinulla vaikka vuosimalli onkin 2018.

Eli tuo kertomasi, että suppeampi Protect olisi jatko 5 vuoden jälkeen ei pidä paikkaansa. Tai ei pitänyt ainakaan 2017 paikkaansa. Siltä osin Fordin nettisivut kertoo muunneltua totuutta mitä myös valheeksi kutsutaan.
Viimeksi muokannut Arski54, 17 Loka 2018 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Arski54 kirjoitti: Puhun oman autoni kohdalla Protectista koska Ford väitti että autossani oli voimassa Protect vaikka siinä minun mielestä oli tuolloin täystakuu.
Silloin kun näitä käsiteltiin, auto oli alle 3 vuotias ja alle 100 000 ajettu, eli myöskään 3 v virallinen takuu ei ollut ummessa. Nythän se on.
Maalivaurion korjaus evättiin koska Protect ei korvaa maalivauriota. Ei sen takia että auto on voitu paikkamaalata. Toki on voitu paikkamaalata.
Rattivaurio evättiin samoin, syy oli se ettei Protect korvaa sisustusta, ei se että on mekaanista kulumista. Auto on aina huollettu ajallaan Ford merkkihuollossa.

Meillä seisoo pihassa 2017 mallinen Fiesta, rekisteröity huhtikuussa 2017. Se on ostettu siis sen jälkeen kun tuo linkkaamasi 5 v takuu on tullut voimaan. Siinä pitäisi siis olla 5 v tehdastakuu, näin minäkin ajattelin silloin kun auto ostettiin. Myyjä puhui myydessä vain 5 vuoden tai 100 000 km takuusta, ilman mitään rajoituksia. Autossa on kuitenkin 2 vuoden täystakuu ja vuodet 3-5 on Protect. Vaikka mitään Protect sopimusta ei ole tehty eikä ostettu noille vuosille. Tämä on tarkastettu asia, siksi pystyn olemaan asiasta niin varma. Tarkastin tämän samalla syksyllä 2017 kun oman auton kanssa alkoi vääntäminen takuuasioista. Uskoisin että ihan sama on sinulla vaikka vuosimalli onkin 2018.

Eli tuo kertomasi, että suppeampi Protect olisi jatko 5 vuoden jälkeen ei pidä paikkaansa. Tai ei pitänyt ainakaan 2017 paikkaansa. Siltä osin Fordin nettisivut kertoo muunneltua totuutta mitä myös valheeksi kutsutaan.
Selvä,
Laitoin kyselyä tuosta heidän 5v/100tkm takuusta mitä moni liike mainostaa jopa tehdastakuuna. Käsittääkseni Ford ei taida tuollaista antaa?
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Ecobuusteri kirjoitti: Selvä,
Laitoin kyselyä tuosta heidän 5v/100tkm takuusta mitä moni liike mainostaa jopa tehdastakuuna. Käsittääkseni Ford ei taida tuollaista antaa?
Tosi hyvä. Muista kertoa vastaus ;) En ole ainakaan kuullut, että yksikään liike väittäisi muuta kuin että takuunmyöntäjä on Ford eli maahantuoja. Toki voin olla väärässä, mutta hiukan epäilen.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Arski54 kirjoitti: Tosi hyvä. Muista kertoa vastaus ;) En ole ainakaan kuullut, että yksikään liike väittäisi muuta kuin että takuunmyöntäjä on Ford eli maahantuoja. Toki voin olla väärässä, mutta hiukan epäilen.
Rintajuoppo ainakin osassa minostaa tehdastakuulla :?
https://www.rintajouppi.fi/vaihtoauto/ioc542/
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Munkin monkky myytiin mulle 5v tehdastakuulla.Mutta jälkeenpäin selvisi että on muotoa 2+3 Eli täällä myös 3 jälkimäistä on protecktia mikä siis huomattavasti suppeampi.Eikä todellakaan kukaan myydessä muistanut moista mainita.Ei kannata ecobuusteri niin kärkkäästi huudella ennen kuin olet itse selvittänyt faktat.Semmonen kutina ettei se sun takuu ole sen kummempi.Kerro toki mitä selviää ;)
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Renee »

Laitoin kyselyn Fordin takuuvastaavalle ja kysyin millä takuulla toi tammikuun lopussa 2015 ostettu Mondeo oikein on.
Kun juttuja lukee niin taitaa olla vähän vedätystä ilmassa jos kaikki jutut pitää paikkansa Fordin puolelta.
Pitää katsoa tuleeko vastausta vai pitääkö ollaa hiljaa ja toivoa parasta.Hyväöä tekstia fooruumin on tullut.

Noissa ongelmissa toi tuotevastuu aina on kova sanaa se ei katso takuuaikoja yhtään jos vaikka auto on vaarallinen ajettaessa.
Nämä takaisin kutsukampanjat jopa vanhoille autoille on näitä juttuja.
Tässä lisää
https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkais ... okaupassa/
Viimeksi muokannut Renee, 17 Loka 2018 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Ostin ensimmäisen uuden Fordini kesäkuussa 2016. Tuolloin jo mainostettiin pitkää, 5v/100tkm takuuta. Minulle oli kyllä alusta asti selvää, että kahden ensimmäisen vuoden jälkeen kyse on sisällöltään Ford Protectista. Taisi Levorannan myyjä mainita asiasta tai sitten luin jostain Fordin sivuilta tms. Lisäksi tietysti sain erikseen kaupan yhteydessä jonkun sopimuspaperin, koska olen joka kaupan yhteydessä jatkanut takuun maksimiin.

Nyt on toinen uusi Ford menossa ja kolmas tulossa. Olettaisin, että mikään ei ole muuttunut tuossa takuukuviossa. Mielestäni tuo Protect myös kattaa olennaisia, kalliimpia kohteita ihan riittävästi. Näin yleisellä tasolla kommentoiden. En oikein usko, että jarrut, iskarit jne. kuuluu vaikkapa KIA:n tai Hyundain korvattaviin kohteisiin, jos auto on esim.4v ja vaikka 90tkm ajettu. Vai onko jollain parempaa tietoa? Suurin osa Protectin ulkopuolelle jäävistä kohteista on selvästi ns. kuluvia osia.

Mutta täytyy siltä osin yhtyä kuoroon, että tällä hetkellä Fordin nettisivuja lukemalla saa täysin 100% sen käsityksen, että 5v/100tkm takuu tarkoittaa juuri nimenomaan tehdastakuuta. Itse en ainakaan löytänyt mistään mainintaa, että 2v jälkeen vaihtuu Protectiksi. Mielenkiinnolla odotan minäkin Fordin vastausta asiasta. Hiukan kyseenalaista markkinointia, jos noin olennaista kuviota ei selvästi ilmoiteta. Melkein voisin vannoa, että asia oli aiemmin selvästi mainittu Fordin omilla sivuilla. Saattaa se löytyä vieläkin, mutta itselle ei osunut silmään nopealla surffailulla.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja focst »

Viikkus kirjoitti:Ostin ensimmäisen uuden Fordini kesäkuussa 2016. Tuolloin jo mainostettiin pitkää, 5v/100tkm takuuta. Minulle oli kyllä alusta asti selvää, että kahden ensimmäisen vuoden jälkeen kyse on sisällöltään Ford Protectista. Taisi Levorannan myyjä mainita asiasta tai sitten luin jostain Fordin sivuilta tms. Lisäksi tietysti sain erikseen kaupan yhteydessä jonkun sopimuspaperin, koska olen joka kaupan yhteydessä jatkanut takuun maksimiin.

Nyt on toinen uusi Ford menossa ja kolmas tulossa. Olettaisin, että mikään ei ole muuttunut tuossa takuukuviossa. Mielestäni tuo Protect myös kattaa olennaisia, kalliimpia kohteita ihan riittävästi. Näin yleisellä tasolla kommentoiden. En oikein usko, että jarrut, iskarit jne. kuuluu vaikkapa KIA:n tai Hyundain korvattaviin kohteisiin, jos auto on esim.4v ja vaikka 90tkm ajettu. Vai onko jollain parempaa tietoa? Suurin osa Protectin ulkopuolelle jäävistä kohteista on selvästi ns. kuluvia osia.

Mutta täytyy siltä osin yhtyä kuoroon, että tällä hetkellä Fordin nettisivuja lukemalla saa täysin 100% sen käsityksen, että 5v/100tkm takuu tarkoittaa juuri nimenomaan tehdastakuuta. Itse en ainakaan löytänyt mistään mainintaa, että 2v jälkeen vaihtuu Protectiksi. Mielenkiinnolla odotan minäkin Fordin vastausta asiasta. Hiukan kyseenalaista markkinointia, jos noin olennaista kuviota ei selvästi ilmoiteta. Melkein voisin vannoa, että asia oli aiemmin selvästi mainittu Fordin omilla sivuilla. Saattaa se löytyä vieläkin, mutta itselle ei osunut silmään nopealla surffailulla.
Kialla sama homma 7vuotta takuu ja 2vuotta täystakuu..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

69dude kirjoitti:Munkin monkky myytiin mulle 5v tehdastakuulla.Mutta jälkeenpäin selvisi että on muotoa 2+3 Eli täällä myös 3 jälkimäistä on protecktia mikä siis huomattavasti suppeampi.Eikä todellakaan kukaan myydessä muistanut moista mainita.Ei kannata ecobuusteri niin kärkkäästi huudella ennen kuin olet itse selvittänyt faktat.Semmonen kutina ettei se sun takuu ole sen kummempi.Kerro toki mitä selviää ;)
En huutele mitään kärkkäästin, vaan tuon tämän hetken faktoja esiin!
Jälleen taas linkkaan tämän virallisen Ford-Suomen sivun mistä löytyy aivan selvästin tuo 5vuoden takuu. Lukekaa se herranjumala! En minä sitä ole keksinyt ;)
https://www.ford.fi/hanki-ford/tuotteet ... ford-takuu
Katsotaan mitä Ford -Suomi vastaa kun laitoin kyselyä takuusta. Nopeasti tuli sähköpostia kun halusivat auton rekisterin. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. Mutta tuon virallisen sivun mukaan mennään ja siinä mainitaan selvästi näin! En ymmärrä mitä tuossa on epäselvää tämän hetken tiedoilla mitä Ford tuossa yllä ilmoittaa. Minä en ole tätä keksinyt tai mutuillut, vaan se on tuossa Ford sivuilla ”mustaavalkoisella”
Uudet auton takuu

Kaikkien uusien Fordien takuu on 1.9.2016 alkaen 5 vuotta / 100 000 km.Takuun piiriin kuuluvat viat tai puutteet korjataan takuutyönä veloituksetta – korkeiden laatuvaatimusten mukaisesti. Mikäli myyt autosi takuun ollessa voimassa, takuu siirtyy luonnollisesti seuraavalle omistajalle.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Renee »

Mitä sitten jos auto ostettu ennen tätä 1.9.2016 ja on se takuu 5v tästä taitaa olla kysymys monella
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Renee kirjoitti:Mitä sitten jos auto ostettu ennen tätä 1.9.2016 ja on se takuu 5v tästä taitaa olla kysymys monella
Niin jos autoon on otettu tuo kyseinen Ford Protect takuu, niin silloin se 2v jatko(suppeampi) tekee tuon 5v. Muuten menee tuon alla olevan tekstin mukaan
Uuden auton takuu
Kaikkien uusien Fordien takuu on 1.4.2011 alkaen 3 vuotta / 100 000 km tai 2 vuotta ilman kilometrirajoitusta.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Renee »

Veholta kun ostin noista jutuissa vain oli että tilaa tammikuun loppuun mennessä saat 5 vuoden takuun. Noita kampanjoita oli alussa ja se sai tilauksen tekemään. Eiköhän ennen juhannusta selviä nämä asiat.
Helposti tulee ainakin minulla tämä juttu kun vähän harhaan johdettiin ostajaa
https://www.minilex.fi/a/petos-rikoksena
Viimeksi muokannut Renee, 17 Loka 2018 20:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Oli auton kokonaistakuu 3 tai 5 tai 7 vuotta, niin 2 vuotta on täys tehdastakuu ja loput vuodet rajoitettu Protect. Tämä on maahantuojan kanta.

Olen täysin samaa mieltä, että on erittäin harhaanjohtavaa markkinointia tuo miten asia Fordin sivuilla esitetään. Tarkoituksellisesti takuu ja Protect erillään jotta lukijalle jää väärä kuva asiasta. Ainakaan vuoden 2012 jälkeen siellä ei ole lukenut asiaa selvemmin. Sen tiedän varmasti. Toki tämä asia on mukana valituksessani joten ensi vuonna saadaan kuluttajaviranomaisten kanta asiaan.

Itse ostanut 4 Fordia joissa takuu voimassa. Ensimmäisen tosiaan vuonna 2012. Kaksi Laakkoselta ja yhden Autokeskukselta ja yhden Porvoosta silloin kun se ei vielä ollut Laakkonen. Kertaakaan asiasta ei ole minulle kerrottu myyjän toimesta, aina on muistettu kuitenkin sanoa takuun kokonaispituus.

Itsellenikin asia tosiaan selvisi vasta syksyllä 2017 kun ratti ei mennyt takuuseen.
Vastaa Viestiin