Fordin takuuhuolto

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Renee »

Hyvät lukijat Fordilla nykyään on yksi ongelma joka näkyy noissa takuuhuoltoasioissa kielteisenä .Sama vika kuin Nokialla oli erään johtajan aikana .Sama henkilö on toimitusjohtajana ja hallituksen puheenjohtajana jolloin se kritiikki on jäänyt sinne maton alle. Noi taloustiedot ei oikein loista, ei pääsee top 10 joukkoon .
Tämä kertoo kaikki
https://www.finder.fi/Autojen+maahantuo ... dot/165304
http://m.yritystele.fi/yrityksen-tiedot ... iedot/2377
https://keskustelu.suomi24.fi/t/8554914 ... istalle---
(Laitetaan perusasiat kuntoon ja jos huonoa laatua laivataan Suomeen laitetaan takaisin ,eihän kukaan sekundaa osta priiman hinnalla.)

Kirjoittajan mielipide
Viimeksi muokannut Renee, 16 Loka 2018 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Renee kirjoitti:Hyvät lukijat Fordilla nykyään on yksi ongelma joka näkyy noissa takuuhuoltoasioissa kielteisenä .Sama vika kuin Nokialla oli erään johtajan aikana .Sama henkilö on toimitusjohtajana ja hallituksen puheenjohtajana jolloin se kritiikki on jäänyt sinne maton alle. Noi taloustiedot ei oikein loista, ei pääsee top 10 joukkoon .
Tämä kertoo kaikki
https://www.finder.fi/Autojen+maahantuo ... dot/165304
http://m.yritystele.fi/yrityksen-tiedot ... iedot/2377

(Laitetaan perusasiat kuntoon ja jos huonoa laatua laivataan Suomeen laitetaan takaisin ,eihän kukaan sekundaa osta priiman hinnalla.)

Kirjoittajan mielipide
Kyllä niitä ongelmia on useampi. Ammattitaidottomuus Suomessa on yksi iso ongelma. Osan siitä selittää heidän oma ilmoitus siitä ettei tehdas heille kerro asioita.
Mutta ei se kaikkea selitä.

Takuuasioita hoitaa mies, joka ei seiso sanojensa takana. Lupaa, mutta kun lupaus pitää lunastaa niin mies syö sanansa. Ei kiellä lupaustaan, ei vaan pidä sitä. Siinä toinen iso ongelma. Meilläpäin, siis siellä mistä olen kotoisin, miehelle joka syö sanansa ostetaan hamekangas.

Jännä juttu sinänsä että TJ on hallituksen puheenjohtajana itse itsensä esimies. Tosin kun kyseessä on Ford, mikään ei enää yllätä. Mutta ei saa TJ ainakaan potkuja.

EDIT. Luin juuri Fordin ja Laakkosen vastineet KRIL:lle. Ei voi kuin nauraa. Tosin ei sille kai saisi nauraa jos toinen ei vaan muista 8-)
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Arski54 kirjoitti:
Takuuasioita hoitaa mies, joka ei seiso sanojensa takana. Lupaa, mutta kun lupaus pitää lunastaa niin mies syö sanansa. Ei kiellä lupaustaan, ei vaan pidä sitä. Siinä toinen iso ongelma. Meilläpäin, siis siellä mistä olen kotoisin, miehelle joka syö sanansa ostetaan hamekangas.


Täytyisi useammassa yrityksessä olla takuuasioita hoitamassa nainen, niin ei tulisi niitä rikottuja lupauksia. Meilläpäin nainen joka syö sanansa on sellainen sanansyöjä luuseri äijä, että hänelle ostetaan välittömästi pitkät housut.

PS. Ei pitäisi provosoitua, mutta naurattaa tuo hamekangasjuttu yleensä, voi sitä sovinistisuuden määrää.
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

ärräpärrä kirjoitti: PS. Ei pitäisi provosoitua, mutta naurattaa tuo hamekangasjuttu yleensä, voi sitä sovinistisuuden määrää.
Ei kannatakaan. Jos tuo tekee minusta sovinistin niin sitten tekee. Ennen sovinisti kuin sanansa syöjä.
Meillä päin muistan tuota käytetyn jo 70-luvulla ellei jopa 60-luvulla.
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Arski54 kirjoitti: Ei kannatakaan. Jos tuo tekee minusta sovinistin niin sitten tekee. Ennen sovinisti kuin sanansa syöjä.
Meillä päin muistan tuota käytetyn jo 70-luvulla ellei jopa 60-luvulla.
En sinua sovinistiksi sanonutkaan, vaan tuota hamekangasjuttua. Kyllä meilläpäinkin jos asiakas teki tarjouksen autosta, löi kättä päälle ja ei sitten ostanutkaan, pyydettiin sovittelemaan hamekangasta. :)
Siitä vaan saa sellaisen kuvan, että se sanansyöjä on "ämmä". Siis naiset syövät aina sanansa.
Muuten, tätä palstaa en ole lukenut, mutta mikä on takuuhuolto??? Itse olen kuullut vain huolloista ja takuukorjauksista.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Renee »

Arski54. Olihan vastauksesta edes oikean auton tiedot että se puoli oli edes kunnossa.
Mutta asioilla monesti on tapana järjestyä varmaakin pikkainen painostus mitä täälläkin foorumissa tapahtuu auttaa asiaa. Onhan tätä lukenut yli 11 tuhatta kertaa ja varmaakin muutamaa Ford kauppaa tyssännyt näihin takuualaisiin juttuihin.

Takuuhuolto jossa vian korjaus kestää 26 kuukautta ainoastaan.
Takuukorjaus tapahtuu nopeammin jopa 1 tunnissa
Huolto autonomistajan tilaama toimenpide merkkihuolto tai muu huoltopaikka .
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Fordin takuuhuolto= Takuukorjaus ilman korjausta.

Auton tiedot oli oikein, mutta paljon muuta ei sitten ollutkaan. En oikeastaan muuta odottanutkaan.

Toisaalla minulta jo kysyttiin miksi haukun Fordia. Kysyjä oli Fordin henkilökuntaa. Kerroin niin kuin asia on ja että toivon voivani auttaa jotakin toista olla joutumatta samaan tilanteeseen . Tämä tuskin minun asiaa miksikään muuttaa, tunnen sen verran hyvin vastapuolen henkilöt. Voi jäädä jokunen Ford myymättä, ja se ei minua taas haittaa.
Kerron vain ja ainoastaan totuuden, seison sanojeni takana ja pystyn todistamaan joka ikisen väitteeni.
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja 69dude »

On erittäin tärkeää että nämä asiat tuodaan julki.Muuten ei ikinä muutosta tapahdu.Olen itse nyt pari uutta Fordia ostanut,ja kymmenkunta tuttua myös minun suosittelujen ja kehujen pohjalta ostanut.Olin jo nykyistä monkkua vaihtamassa uuteen monkkuun,mutta taitanee merkki vaihtua.Sen verran paljon ketuttaa lukea moisista sanojen syöjistä...Ja voin luvata että moni muukin tuttavani merkkiä vaihtanee samalla. Nyt kannattais suomen Fordilla pikkuhiljaa heräillä ja vetää se pää pois perseestä :twisted:
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

69dude kirjoitti:On erittäin tärkeää että nämä asiat tuodaan julki.Muuten ei ikinä muutosta tapahdu.Olen itse nyt pari uutta Fordia ostanut,ja kymmenkunta tuttua myös minun suosittelujen ja kehujen pohjalta ostanut.Olin jo nykyistä monkkua vaihtamassa uuteen monkkuun,mutta taitanee merkki vaihtua.Sen verran paljon ketuttaa lukea moisista sanojen syöjistä...Ja voin luvata että moni muukin tuttavani merkkiä vaihtanee samalla. Nyt kannattais suomen Fordilla pikkuhiljaa heräillä ja vetää se pää pois perseestä :twisted:
Kannattaisi varmaan alkaa kauppaamaan autoja jos kymmenkunta ihmistä olet saanut hommaamaan Fordin :lol:
Parin ihmisen kirjoitusten takiako vaihdat merkkiä?? Mitä jos joku suosittelee Vw, niin ryntäätkö ostoksille. Ymmärrän tuon yhden käyttäjän hätähuudon täällä ongelmista, mutta omaan ostokäyttäytymiseen sillä ei ole mitään merkitystä. En tiedä pitäisikö? Ford huollosto (RS-huolto Pirkkala) jäänyt huono maku, mutta siinä se sitten on. Toki Fordin puslat ei välttämättä ole olleet sieltä kestävämmästä päästä, kun edellisestä Fiestasta meni molemman puolen koiranluut 40tkm kohilla vaihtoon (Ei ollut takuu enää voimassa, joten jouduin maksamaan itse, kun en jaksanut tuosta alkaa vääntämään/kirjoittelemaan foorumilla)
Siitä huolimatta laitoin vaimolle uuden Fiestan tilaukseen.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Ecobuusteri kirjoitti:Ymmärrän tuon yhden käyttäjän hätähuudon täällä ongelmista, mutta omaan ostokäyttäytymiseen sillä ei ole mitään merkitystä. En tiedä pitäisikö?
Maksat siis mukisematta uuden auton yhteydessä takuusta, vaikka et sillä rahalla mitään saa? Takuun kustannuksethan on leivottu sisään auton hintaan, ei se ilmainen ole. Mä voin antaa tilinumeron jos sulla sitä rahaa on liikaa 8-)
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Ecobuusteri kirjoitti: Kannattaisi varmaan alkaa kauppaamaan autoja jos kymmenkunta ihmistä olet saanut hommaamaan Fordin :lol:
Parin ihmisen kirjoitusten takiako vaihdat merkkiä?? Mitä jos joku suosittelee Vw, niin ryntäätkö ostoksille. Ymmärrän tuon yhden käyttäjän hätähuudon täällä ongelmista, mutta omaan ostokäyttäytymiseen sillä ei ole mitään merkitystä. En tiedä pitäisikö? Ford huollosto (RS-huolto Pirkkala) jäänyt huono maku, mutta siinä se sitten on. Toki Fordin puslat ei välttämättä ole olleet sieltä kestävämmästä päästä, kun edellisestä Fiestasta meni molemman puolen koiranluut 40tkm kohilla vaihtoon (Ei ollut takuu enää voimassa, joten jouduin maksamaan itse, kun en jaksanut tuosta alkaa vääntämään/kirjoittelemaan foorumilla)
Siitä huolimatta laitoin vaimolle uuden Fiestan tilaukseen.
Vai oikein koiranluut :D No nyt jään hiljaiseksi,juttua tulis mut välillä kannattaa vaan antaa olla.Toivottavasti et tule oikeasti tarvitsemaan takuuta asioihin mitkä maksaa rahaa.
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

69dude kirjoitti: Vai oikein koiranluut :D No nyt jään hiljaiseksi,juttua tulis mut välillä kannattaa vaan antaa olla.Toivottavasti et tule oikeasti tarvitsemaan takuuta asioihin mitkä maksaa rahaa.
Etkö tiedä mitkä on "koiranluut" vai mikä veti hiljaiseksi? Sen verta jouduin takuuhuollossa tuota uutta Fiestaa käyttämään kun huomasin että säteilylämmitin oli pimeä Fiestasta. En olisi tuota varmaan huomannut ikinä, mutta Fiesta oli kerran pistokkeessa missä oma autoni on latauksessa, ja siinä on kulutusmittari välissä ja 0W näytti vaikka tuon Fiestan säteilylämmitin pitäisi olla ottoteholtaan 300W. Takuuseen meni . En tiedä kenenkä piikkiin tuo laitettiin mutta kuntoon tuli. Jos on valmis viemään sitä hamekangasta, niin samaan vaivaan kannattaa kirjallisena tehdä nämä asiat ettei näkemyksissä tule eroavaisuuksia. Äkkiä sitä tiskillä omat ehdot laitetaan myyjän suuhun ja ollaan siinä oletuksella että toiveet ja ehdot on huomioitu, kun myyjä on hiljaa tiskin takana ;)
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Ecobuusteri kirjoitti: Etkö tiedä mitkä on "koiranluut" vai mikä veti hiljaiseksi? Sen verta jouduin takuuhuollossa tuota uutta Fiestaa käyttämään kun huomasin että säteilylämmitin oli pimeä Fiestasta. En olisi tuota varmaan huomannut ikinä, mutta Fiesta oli kerran pistokkeessa missä oma autoni on latauksessa, ja siinä on kulutusmittari välissä ja 0W näytti vaikka tuon Fiestan säteilylämmitin pitäisi olla ottoteholtaan 300W. Takuuseen meni . En tiedä kenenkä piikkiin tuo laitettiin mutta kuntoon tuli. Jos on valmis viemään sitä hamekangasta, niin samaan vaivaan kannattaa kirjallisena tehdä nämä asiat ettei näkemyksissä tule eroavaisuuksia. Äkkiä sitä tiskillä omat ehdot laitetaan myyjän suuhun ja ollaan siinä oletuksella että toiveet ja ehdot on huomioitu, kun myyjä on hiljaa tiskin takana ;)
Noi asiat on pennejä,tottahan semmoset korvataan takuuseen. Ootas kun ruvetaan puhumaan rempoista mitkä maksaa lähes 3 tonnia. Pamahtaa turbo,tai menee vaihdelaatikko,kytkin...Niin yht äkkiä ei enää korvatakkaan,vedotaan vaikka kuluviin osiin, mut sun mielestä se on ihan ok. En jaksa asiasta enää jauhaa.Jos ei ymmärrä,niin ei vaan ymmärrä.Toivon vaan että ei osu sun kohdalle.
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

69dude kirjoitti: Noi asiat on pennejä,tottahan semmoset korvataan takuuseen. Ootas kun ruvetaan puhumaan rempoista mitkä maksaa lähes 3 tonnia. Pamahtaa turbo,tai menee vaihdelaatikko,kytkin...Niin yht äkkiä ei enää korvatakkaan,vedotaan vaikka kuluviin osiin, mut sun mielestä se on ihan ok. En jaksa asiasta enää jauhaa.Jos ei ymmärrä,niin ei vaan ymmärrä.Toivon vaan että ei osu sun kohdalle.
Missä olen väittänyt että on ok ? Lähinnä tätä "suullista" ehkä jopa yksipuoleista sopimusta ihmettelin ääneen. Mitäs takuu juttua sulla on vireillä kun Fordin heput on luusereita ja paskan jauhajia?
69dude kirjoitti:Kunnon luusereita nää Fordin heput.Ollut tässä itsellä Uuden mondeon hankinta suunnitteilla.Mutta jätämpä Fordin oston väliin,kerta tuollaisia paskan jauhajia ovat.Vaihdan merkkiä.On kyllä Fordin puolelta lyhytnäköistä toimintaa.Urpot eivät tajua että juuri tälläisen pelleilyn takia jää monet autot myymättä.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Ecobuusteri kirjoitti: Lähinnä tätä "suullista" ehkä jopa yksipuoleista sopimusta ihmettelin ääneen.

Juu, sopimus oli suullinen. Suullinen millä oli kaksi muutakin kuulijaa joten todistajat keskustelulle löytyy. Keskustelu kun käytiin auton HF:ssä. Varmuudeksi vielä kerroin tämän toiselle osapuolelle että hänkin tietää.
Sopimus oli myös yksipuolinen. Se oli tämä Fordin päällikkö kuka esitti että kerran yritetään korjata ja ellei onnistu niin hän hoitaa myyjän kanssa kaupan purkamisen.
Ja minä tyhmä menin suostumaan tällaiseen yksipuoliseen suulliseen sopimukseen :(
Mitä mielestäsi olisi pitänyt tehdä toisin koska asiaa ihmettelet?
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Itseä lähinnä ihmetyttää miksi Ford on päättänyt lähteä tälle linjalle?Nykyään sana leviää laajalle nopeasti,sekä hyvä että paha.Jos tämmöiset takuuasiat hoidettaisiin kuntoon ilman tappelua niin kuin kuuluisi,olisi se niin hyvää promoa, mitä et rahalla pysty millään mainos kampajalla hankkimaan. Se on harmi,sillä Ford on mainettaan parempi auto.Mutta näin se maine vaan leviää,ja ei valitettavasti hyvään suuntaan.
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

69dude kirjoitti:Itseä lähinnä ihmetyttää miksi Ford on päättänyt lähteä tälle linjalle?Nykyään sana leviää laajalle nopeasti,sekä hyvä että paha.Jos tämmöiset takuuasiat hoidettaisiin kuntoon ilman tappelua niin kuin kuuluisi,olisi se niin hyvää promoa, mitä et rahalla pysty millään mainos kampajalla hankkimaan. Se on harmi,sillä Ford on mainettaan parempi auto.Mutta näin se maine vaan leviää,ja ei valitettavasti hyvään suuntaan.
Ei Fordissa noin yleisesti olekaan mitään vikaa. Siis puhun autosta, en maahantuojasta. Jos tämä takuuasia olisi hoidettu kunnolla, tai siis edes hoidettu, olisi seuraavakin auto ollut erittäin todennäköisesti Ford. Nyt ei ole, ei enää ikinä.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Kyllä nämä nykyään pitkät ”tehdastakuut” jännittää, jos auto alkaa olemaan takuun loppu puolella ja jotain isompaa tulee. Käsittääkseni Ford mainostaa nykyään tuota 5v tehdastakuuna ja 7v ostettavaa takuuta lisäturvana, joka ei ole niin kattava kuin tehdastakuu?
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Ecobuusteri kirjoitti:Kyllä nämä nykyään pitkät ”tehdastakuut” jännittää, jos auto alkaa olemaan takuun loppu puolella ja jotain isompaa tulee. Käsittääkseni Ford mainostaa nykyään tuota 5v tehdastakuuna ja 7v ostettavaa takuuta lisäturvana, joka ei ole niin kattava kuin tehdastakuu?
Autossa oli myyjän mukaan 5v/100000 km takuu. Tämä lukee myös takuu todistuksessa. Tai tarkalleen siellä lukee vain 5 vuotta, kilometrirajaa ei ollenkaan.
Kun päivitys auton rikkoi autolla oli ikää 2,5 vuotta ja sillä oli ajettu 51400 km. Takuuaika oli siis puolivälissä, ei lähellä loppuaan.
Mutta todellisuudessa Fordin TAKUU on 2 vuotta. Näin Ford itse vastasi kuluttajariitalautakuntaan.
Ford kirjoittaa kuitenkin itse nettisivuillaan että takuu on 5 v/100000 km. Aikaisemmin siellä luki 2 v ilman km rajaa tai 3 v/100000 km. Tämän Ford oli kuitenkin pidentänyt 5 v/100000 km jo pidemmän aikaa käytännössä kaikissa henkilöautoissa.
Jommassa kummassa Ford siis kertoo muunneltua totuutta.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Arski54 kirjoitti: Autossa oli myyjän mukaan 5v/100000 km takuu. Tämä lukee myös takuu todistuksessa. Tai tarkalleen siellä lukee vain 5 vuotta, kilometrirajaa ei ollenkaan.
Kun päivitys auton rikkoi autolla oli ikää 2,5 vuotta ja sillä oli ajettu 51400 km. Takuuaika oli siis puolivälissä, ei lähellä loppuaan.
Mutta todellisuudessa Fordin TAKUU on 2 vuotta. Näin Ford itse vastasi kuluttajariitalautakuntaan.
Ford kirjoittaa kuitenkin itse nettisivuillaan että takuu on 5 v/100000 km. Aikaisemmin siellä luki 2 v ilman km rajaa tai 3 v/100000 km. Tämän Ford oli kuitenkin pidentänyt 5 v/100000 km jo pidemmän aikaa käytännössä kaikissa henkilöautoissa.
Jommassa kummassa Ford siis kertoo muunneltua totuutta.
Kaikkien uusien Fordien takuu on 1.9.2016 alkaen 5 vuotta / 100 000 km (Takuu 3 vuotta / 100 000 km: Focus RS, Mustang ja Ranger.
Kaikkien uusien Fordien takuu 1.4.2011–31.8.2016 oli 3 vuotta / 100 000 km.
)


Ilmeisesti sun Focus on laajennetulla takuulla, jos on vuosimallia 2015?
https://www.ford.fi/hanki-ford/tuotteet ... ford-takuu
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Ekopuusti
Viestit: 50
Liittynyt: 04 Touko 2014 19:41

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ekopuusti »

Jos auton takuutodistuksessa lukee 5v, niin se on sitten 5v. Eli uuteen autoon on myönnetty Ford Protect laajennettu takuu.
Ford Protect laajennettu takuu jatkaa uuden auton takuuaikaa. Laajennettu takuu kattaa seuraavat osat:

- moottori
- vaihteisto
- katalysaattori
- etuakseli
- taka-akseli
- ohjaus
- jarrujärjestelmä (paitsi jarrupalat ja -levyt)
- ilmastointi
- lämmitys
- Ford-audiojärjestelmät (tehdasasenteiset)
- turvatyyny
- kaikki sähköjärjestelmät, mukaan lukien moottorinohjaus, keskuslukitus, ABS, istuinten sähköinen säätö sekä kaikki muut tehtaalla asennetut komponentit, jotka muodostavat autosi elektronisen turvallisuus- ja mukavuusjärjestelmän.
----------------------------------------------------------------------
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost ST-Line 100 hv manual -18
Ford Focus 1.0 Ecoboost Titanium 125 hv 4 ov manual -16
:ford:
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Ekopuusti kirjoitti:Jos auton takuutodistuksessa lukee 5v, niin se on sitten 5v. Eli uuteen autoon on myönnetty Ford Protect laajennettu takuu.
Ford Protect laajennettu takuu jatkaa uuden auton takuuaikaa.
Älä sotke kahta eri asiaa keskenään. On olemassa FORD TAKUU, minkä Ford on minun autossa (käsittääkseni lähes kaikissa autoissa, oliko vuosina 2014-2016?) jatkanut 3 v/ 100 000 km-->5 v/100 000 km mittaiseksi. Tämä myös merkitty takuutodistukseen merkinnällä "TAKUU 5 vuotta". Siinä ei lue Ford Protect laajennettu takuu 5 v.

Erikseen on olemassa FORD PROTECT LAAJENNETTU TAKUU mistä siis tehdään erillinen sopimus kuten tuotteen sopimusehdotkin kertovat.
Ei ole olemassa mitään sopimusta, ei ole olemassa mitään LAAJENNETTUA Ford Protect takuuta.

Ford puhuu nykyisin, kuten nettisivuilta voit hyvin lukea, TAKUUSTA mikä on 5 v tai 100 000 km.
ERIKSEEN siellä puhutaan mahdollisuudesta ostaa LAAJENNETTU Ford Protect takuu mikä jatkaa uuden auton takuuaikaa.
Alla olevasta linkistä voi asian tarkastaa:

https://www.ford.fi/hanki-ford/tuotteet ... ford-takuu

TAKUU pitäisi olla siis 5 v tai 100 000 km, ilman mitään rajoituksia koska mitään rajoituksia ei missään kerrota.
Tähän voit ostaa lisäksi ajallisesti LAAJENNETUN mutta kattavuudeltaan RAJOITETUN Ford protect takuun.

Fordin mukaan TAKUU on kuitenkin vain 2 vuotta. Näin ihan oman autoni kohdalla vastasi Fordin päällikkö Kuluttajariitalautakunnalle.
Uskoisin että tilanne on edelleen sama.

EDIT: Tämä takuun pituus ei mitenkään vaikuta auton korjaamiseen omatoimisen kaasuttelun suhteen, koska vika on myös
Protectin ehtojen mukaan korjattava eikä auto ollut silloin kun se rikottiin vielä 3 vuotias.
Takuun pituus vaikuttaa kuitenkin toiseen korjaukseen mitä takuu ei kattanut vaikka takuu oli mielestäni voimassa.
Viimeksi muokannut Arski54, 17 Loka 2018 10:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Ekopuusti kirjoitti:Jos auton takuutodistuksessa lukee 5v, niin se on sitten 5v. Eli uuteen autoon on myönnetty Ford Protect laajennettu takuu.
Ford Protect laajennettu takuu jatkaa uuden auton takuuaikaa. Laajennettu takuu kattaa seuraavat osat:

- moottori
- vaihteisto
- katalysaattori
- etuakseli
- taka-akseli
- ohjaus
- jarrujärjestelmä (paitsi jarrupalat ja -levyt)
- ilmastointi
- lämmitys
- Ford-audiojärjestelmät (tehdasasenteiset)
- turvatyyny
- kaikki sähköjärjestelmät, mukaan lukien moottorinohjaus, keskuslukitus, ABS, istuinten sähköinen säätö sekä kaikki muut tehtaalla asennetut komponentit, jotka muodostavat autosi elektronisen turvallisuus- ja mukavuusjärjestelmän.
Jätit hyvin oleellisen pois tuosta laajennetusta Ford Protect takuusta!

Rajoitukset

Seuraavat kohteet eivät sisälly Ford Protect laajennettuun takuuseen:

kaikki kulutusosat, mukaan lukien nesteet ja niiden vaihtoon liittyvät huoltotyöt
vikojen korjaukset, jos autoa ei ole huollettu oikein tai sitä on muutettu tai käytetty kilpailutarkoituksiin
auton kori ja maalipinta, lasien korjaukset, päällysteet ja verhoilu samoin kuin vianetsintä ja ylläpitohuollot.
Lataa hinnastot ja sopimusehdot
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Ecobuusteri kirjoitti: Kaikkien uusien Fordien takuu on 1.9.2016 alkaen 5 vuotta / 100 000 km (Takuu 3 vuotta / 100 000 km: Focus RS, Mustang ja Ranger.
Kaikkien uusien Fordien takuu 1.4.2011–31.8.2016 oli 3 vuotta / 100 000 km.
)

Ilmeisesti sun Focus on laajennetulla takuulla, jos on vuosimallia 2015?
https://www.ford.fi/hanki-ford/tuotteet ... ford-takuu
Ei minulla ole eikä Ford edes väitä olevan mitään Protect sopimusta mikä Protectin sopimusehdoissa mainitaan.
Ei minulla siis voi olla mitään Protect takuutakaan.

Sinun autosi on muistaakseni aika uusi. Tarkasta Fordilta onko takuu 5 v vai 2 v. Nettisivut lupaa takuu olevan 5 v mutta
epäilen että saat vastauksen että takuu on 2 v ja lisäksi on jatkona 3 vuoden Protect.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Fordin takuuhuolto

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Arski54 kirjoitti: Ei minulla ole eikä Ford edes väitä olevan mitään Protect sopimusta mikä Protectin sopimusehdoissa mainitaan.
Ei minulla siis voi olla mitään Protect takuutakaan.

Sinun autosi on muistaakseni aika uusi. Tarkasta Fordilta onko takuu 5 v vai 2 v. Nettisivut lupaa takuu olevan 5 v mutta
epäilen että saat vastauksen että takuu on 2 v ja lisäksi on jatkona 3 vuoden Protect.
6.3.2018 rekisteröity.
Tuossa on mustaavalkoisella, niin en jaksa mitään myyntipääliköiden mutuja kysellä.
Uudet auton takuu

Kaikkien uusien Fordien takuu on 1.9.2016 alkaen 5 vuotta / 100 000 km.Takuun piiriin kuuluvat viat tai puutteet korjataan takuutyönä veloituksetta – korkeiden laatuvaatimusten mukaisesti. Mikäli myyt autosi takuun ollessa voimassa, takuu siirtyy luonnollisesti seuraavalle omistajalle.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Vastaa Viestiin