Uusi Fiesta 2017/2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
shitbreak
Viestit: 143
Liittynyt: 31 Loka 2017 01:33

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja shitbreak »

Boosteri kirjoitti: Kerro toki lisää, mitä pielessä?
Ohjauskulmat pertsiillään eli ratti vinossa, kuskin ovi ei mene helposti kiinni.. aseteltu huonosti tms, ja nyt tuo kytkinpolkimen naksuminen ja kylmänä narina.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Viikkus kirjoitti: Todella ärsyttävä ominaisuus... onneksi oman Focuksen kytkin on täysin äänetön :D

Kaverin 2016 vuoden Kugan kytkin naksahtaa alaspainettaessa, liikeradan keskivaiheilla. Tuo sinun kytkin vaikuttaa videon perusteella pitävän ääntä liikeradan lopussa ja myös silloin kun jalkaa nostaa kytkimeltä.

Omistin aikanaan Honda Civicin ja Honda Accordin. Molemmissa rutisi kytkin vähän samaan tapaan kuin sinulla ja äänet loppui kytkimen pääsylinterin vaihdolla. Kannattaa varmaan tiedustella huollosta, voiko asialle tehdä jotain, itse en ainakaan jaksaisi moista rutinaa kuunnella uudessa autossa.
Vähän ohi merkin. Mulla oli 2 Civic:n 1.8l, 2007 ja 2011 mallin. Tuohon 2007 malliseen vaihdettiin kanssa tuo naksuva poljin (jarrulevyt meni myös takuuseen)
Toivotaan nyt, ettei uuden Fiestan kanssa tulisi heti takuu ruljanssia.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
shitbreak
Viestit: 143
Liittynyt: 31 Loka 2017 01:33

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja shitbreak »

Ecobuusteri kirjoitti: Vähän ohi merkin. Mulla oli 2 Civic:n 1.8l, 2007 ja 2011 mallin. Tuohon 2007 malliseen vaihdettiin kanssa tuo naksuva poljin (jarrulevyt meni myös takuuseen)
Toivotaan nyt, ettei uuden Fiestan kanssa tulisi heti takuu ruljanssia.

No kyllä tästä jonkinsortin takuuruljanssi tuli, auto on nyt viety fordille. Ford tarjoaa ilmaisen ohjauskulmien säädön vain 1500km asti, joten kannattaa viedä heti tarkistettavaksi jos huomaa jotakin.
testaaja
Viestit: 25
Liittynyt: 13 Syys 2005 14:23
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja testaaja »

No niin, viikon päästä perjantaina Vignalen luovutus, 14-viikkoa kesti tilauksesta luovutukseen. :thumbup:
Fiesta Titanium 2016---> Fiesta Vignale 2018
Jamppa86
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Tammi 2018 07:37

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Jamppa86 »

Onko kuinka moni uuden fiestan tilanneista ajanut uuden Ibizan? Itsellä tuommoinen pikkuauto nyt harkinnassa. Vaihtoehdot ovat Fiesta tai Ibiza. Tuo Ibiza on myös kohtuu järkevästi hinnoiteltu. Esim. 1.5tsi 150hp hinta alle 22k. 2000€ lisää niin saa jo aktiivisen vakkarin, navit jne. Kommentteja?
Dandalon
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Loka 2017 18:52

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Dandalon »

testaaja kirjoitti:No niin, viikon päästä perjantaina Vignalen luovutus, 14-viikkoa kesti tilauksesta luovutukseen. :thumbup:
Onneksi olkoon. :D
Itse olen alkanut jo haaveilemaan tulevasta ST mallista, nälkä kasvaa syödessä :?
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Dandalon kirjoitti: Onneksi olkoon. :D
Itse olen alkanut jo haaveilemaan tulevasta ST mallista, nälkä kasvaa syödessä :?
testaaja kirjoitti:No niin, tänään sain infoa autosta; valmistumispäivä arvioitu 8.12 ja luovutus tapahtunee joulukuun lopussa/tammikuun alussa. Eli ei enää kovin pitkä aika odottaa. :D
Oliko tuo valmistumispäivä? Meinaan voiko kestää noin kauan, että luovutus menee helmikuulle? Lähes 2kk valmistumisesta :o
Meinaan oma tuotantoon meno päivä on tänään, ja jos tuolla kaavalla omaan peilaisin, niin olisi vasta maaliskuun lopulla luovutettavana :oops:
Oma tilattu 16.8...
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
PirtuFokkeri
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Tammi 2012 20:54

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja PirtuFokkeri »

Oman Fiestan tilasin 2.1. Valmistuspäivä on 30.1. Käytössä pitäisi olla 22.2. Alkaen. Ihan ripeä aikataulu, jos noin toteutuu,
Ford Kuga tdci awd st-line 2017. Ex-Fordit: Fiesta ST-line A6 Frozen White 2018
Ford Focus Flexifuel Titanium wagon 2012
testaaja
Viestit: 25
Liittynyt: 13 Syys 2005 14:23
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja testaaja »

Ecobuusteri kirjoitti: Oliko tuo valmistumispäivä? Meinaan voiko kestää noin kauan, että luovutus menee helmikuulle? Lähes 2kk valmistumisesta :o
Meinaan oma tuotantoon meno päivä on tänään, ja jos tuolla kaavalla omaan peilaisin, niin olisi vasta maaliskuun lopulla luovutettavana :oops:
Oma tilattu 16.8...
Tuommosen päivän myyjä mulle ilmotti. Toki olihan tuossa kaikenmaailman joulut ja uudet vuodet välissä että vähän hidastaa sekin.
Fiesta Titanium 2016---> Fiesta Vignale 2018
shitbreak
Viestit: 143
Liittynyt: 31 Loka 2017 01:33

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja shitbreak »

Fiesta käytetty Fordilla, olivat lisänneet jotain rasvaa jonnekin, edelleen narisee kytkin. Onko muilla uuden fiestan omistajilla samanlaisia kokemuksia?
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

PirtuFokkeri kirjoitti:Oman Fiestan tilasin 2.1. Valmistuspäivä on 30.1. Käytössä pitäisi olla 22.2. Alkaen. Ihan ripeä aikataulu, jos noin toteutuu,
Otitko penkit puolinahoilla?
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
PirtuFokkeri
Viestit: 11
Liittynyt: 24 Tammi 2012 20:54

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja PirtuFokkeri »

Ihan peruskankailla tulee oma Fiesta.
Ford Kuga tdci awd st-line 2017. Ex-Fordit: Fiesta ST-line A6 Frozen White 2018
Ford Focus Flexifuel Titanium wagon 2012
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

PirtuFokkeri kirjoitti:Ihan peruskankailla tulee oma Fiesta.
Mä menin ottamaan tämän kuosin. Myyjän mukaan ollut jotain toimitusvaikeuksia näiden nahkojen suhteen. Saas nähdä minkälaiset verhoilut sieltä tulee, kun auto joskus saapuu. Toimitusajan puitteissa kyseisen eläimen saisi jo kasvatettua aikuiseksi tuossa aikaa...

Kuva
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Oli niin mukava ajaa tuo koeajossa päivän ollut Fiesta 100 hv Titanium, että ajattelin jo laittaa tilaukseen myös itselleni 140 heppaisen ST-linen 3-ovisena. Mutta maltetaan vielä odottaa ST:tä. Ford fiesta 100 hv Titanium tilattu 25. päivä. Toivottavasti tulee niin että voi ajella kesärenkailla. Ei viitsi vaihtaa enää talvirenkaita. Talvirenkaiksi tulee Nokian9 195/55 16 alkuperäisillä aluilla. Oli mielestäni sopivan hintaiset.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

ärräpärrä kirjoitti:Oli niin mukava ajaa tuo koeajossa päivän ollut Fiesta 100 hv Titanium, että ajattelin jo laittaa tilaukseen myös itselleni 140 heppaisen ST-linen 3-ovisena. Mutta maltetaan vielä odottaa ST:tä. Ford fiesta 100 hv Titanium tilattu 25. päivä. Toivottavasti tulee niin että voi ajella kesärenkailla. Ei viitsi vaihtaa enää talvirenkaita. Talvirenkaiksi tulee Nokian9 195/55 16 alkuperäisillä aluilla. Oli mielestäni sopivan hintaiset.
Onnittelut hienosta pelistä. Puhumattakaan tulevasta ST:stä.
Itse otin Contin VikingContact 6 kitkarenkaat samaisessa koossa. Nykyisessä Fiestassa on GoodYearin UltraGrip 2 kitkat ja niilläkin vaimo on pärjännyt loistavasti meidän jäisillä sivuteillä. Contit on vielä jääpidoltaan paremmat kuin nuo Goodyearit.
Vanhassa oli jäätävä melu nastarenkailla, niin nyt toista talvea menty kitkoilla, eikä nastoihin ole paluuta. Tosin uusi Fiesta on huomattavasti hiljaisempi, joten ei nastoillakaan taida pitää sellaista jollotusta.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
ärräpärrä
Viestit: 600
Liittynyt: 10 Huhti 2016 21:14

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja ärräpärrä »

Kiitos onnitteluista Ecobuusteri. Huutelin onnittelut tuonne alakertaan keittiöhirmulle, jolle uusi Fiesta tulee. Ei annettu vanhaa vaihdossa kun olis saanut niin huonon hinnan. Täytyy itse myydä joskus, kun ei viitsi pitää kolmea autoa. Minulla on myös 8.4.2016 rekisteröidyssä ST:ssä ( 20 144 km nyt mittarissa ) Continental contivikingcontact 6 kitkat. Tosin koossa 195/50X16. Sinullehan on tulossa 100 hv ST- line. Aika kauan on kestänyt tilauksesta. Olisikohan syynä juuri nuo istuinmateriaalit.
Olen kaavaillut seuraavaksi peliksi itselleni tuota 140 heppaista 3-ovista ST-linea punaisena, cd-soittimella, tummennetuilla taka-ja sivulaseilla ja paketilla missä on automaatti-ilmastointi ja B & O stereot. Tuohon 100 hv titaniumiinkin tuli autom.ilmastointi kun maksoi vain 170€.
Varasuunnitelma ST-line otetaan käyttöön jos uuden ST:n hinta nousee paljon yli 30 000€, tai jos uusi malli ei vastaa odotuksia.
Dandalon
Viestit: 219
Liittynyt: 02 Loka 2017 18:52

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Dandalon »

Saakohan perävaloja tuon automaatti asennon perään mitenkään?

Nythän päivällä kun on valoisaa ja kytkin A asennossa, perävalot on pimeenä, hämärässä sitten nekin syttyvät.
iZmo
Viestit: 2
Liittynyt: 30 Tammi 2018 21:07
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja iZmo »

Dandalon kirjoitti:Saakohan perävaloja tuon automaatti asennon perään mitenkään?

Nythän päivällä kun on valoisaa ja kytkin A asennossa, perävalot on pimeenä, hämärässä sitten nekin syttyvät.
Kyselin samaa kun omaani tilailin. Ei myyjän mukaan onnistu. Pitänee jossain vaiheessa tiedustella vaikka maahantuojalta.
Puma ST-Line aut
ex. Fiesta Vignale aut
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

ärräpärrä kirjoitti:Kiitos onnitteluista Ecobuusteri. Huutelin onnittelut tuonne alakertaan keittiöhirmulle, jolle uusi Fiesta tulee. Ei annettu vanhaa vaihdossa kun olis saanut niin huonon hinnan. Täytyy itse myydä joskus, kun ei viitsi pitää kolmea autoa. Minulla on myös 8.4.2016 rekisteröidyssä ST:ssä ( 20 144 km nyt mittarissa ) Continental contivikingcontact 6 kitkat. Tosin koossa 195/50X16. Sinullehan on tulossa 100 hv ST- line. Aika kauan on kestänyt tilauksesta. Olisikohan syynä juuri nuo istuinmateriaalit.
Olen kaavaillut seuraavaksi peliksi itselleni tuota 140 heppaista 3-ovista ST-linea punaisena, cd-soittimella, tummennetuilla taka-ja sivulaseilla ja paketilla missä on automaatti-ilmastointi ja B & O stereot. Tuohon 100 hv titaniumiinkin tuli autom.ilmastointi kun maksoi vain 170€.
Varasuunnitelma ST-line otetaan käyttöön jos uuden ST:n hinta nousee paljon yli 30 000€, tai jos uusi malli ei vastaa odotuksia.
Veikkaan ettei kamalasti ole varaa nostaa yli 30k€, kun Polon Gti:n alkaen hinta taitaa olla siinä28k€.
Tosin jos tuo ST-Line 140 hepaisella koneella maksaa likemmäksi 25k€, niin kyllä kai se aito ST maksaa huomattavasti reilummin tuolla kaavalla. Onhan kyse aivan eri autosta. Mielenkiinnolla odotellaan ST:n hintaa.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
testaaja
Viestit: 25
Liittynyt: 13 Syys 2005 14:23
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja testaaja »

Tänään oli vignalen luovutus, matkaa taitettu reilu 80km ja ensitunnelmina on: jonkinverran hiljaisempi kuin vanha malli, b&o: musavehkeet soi ihan mukavasti, tilaa tuntuis olevan etupenkillä aiempaa enemmän niinkuin mitoista käy ilmi, ovien sulkemisäänet on huomattavasti jykevämmät vanhaan verrattuna jossa takaovet jopa hivenen rämähti peltisesti, tuossa tumpsahtaa isompien lailla, ulkomitoilta vaikuttaa paljon isommalta edelliseen verrattuna, ajo-ominaisuudet todella mainiot, ohjaus omasta mielestä hivenen raskaampi aiempaan verrattuna mutta se ei minua ainakaan haittaa.
Huomenna lisää tutustumista ja kokeilla soittimen soundia ilman kyydissä olevaa toista rengas kertaa. Tykkäsin. 8-)
Fiesta Titanium 2016---> Fiesta Vignale 2018
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

^ Mitathan tuossa ei ole juuri kasvaneet ollenkaan, mutta auto tuntuu ja näyttää aikasempaa isommalta. Samoiten ajotuntuma on tullut selkeästi jämäkämmäksi.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
shitbreak
Viestit: 143
Liittynyt: 31 Loka 2017 01:33

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja shitbreak »

Itse olen kanssa ihan tyytyväinen autoon, hyvin raikaa popit jne.
Ainoa asia joka tuossa häiritsee on ratin lievä vinous. Ainakaan autokeskuksella eivät osaa rattia suoristaa. Saa suositella jotain hyvää paikkaa, kun menee omasta pussista korjaus (vaikkei ratti ole missään vaiheessa suorassa ollut.)
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Olikos Fiestassa mahdollista valita penkinlämmitin ja mahdollinen ratinlämmitys automaattisesti päälle, kun auto käynnistetään?
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
shitbreak
Viestit: 143
Liittynyt: 31 Loka 2017 01:33

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja shitbreak »

Ecobuusteri kirjoitti:Olikos Fiestassa mahdollista valita penkinlämmitin ja mahdollinen ratinlämmitys automaattisesti päälle, kun auto käynnistetään?
Ratinlämmitin ainakin pysyy siinä asennossa jonka olet valinnut, eli jos olet jättänyt sen päälle niin se on päällä myös kun auton käynnistät. Penkinlämmittimistä en nyt osaa sanoa kun ei tule käytettyä.
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Uusi Fiesta 2017/2018

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

shitbreak kirjoitti: Ratinlämmitin ainakin pysyy siinä asennossa jonka olet valinnut, eli jos olet jättänyt sen päälle niin se on päällä myös kun auton käynnistät. Penkinlämmittimistä en nyt osaa sanoa kun ei tule käytettyä.
Lähinnä että saako automaattisesti käynnistymään, kun lähtee ajoon. Matkan varrella vaimo ne tulee sammuttamaan, niin ois mukava kun automaattisesti lähtisi penkin ja ratinlämmitys päälle kun lähtee taas aamulla liikenteeseen. Omassa autossa saa valikosta laitettua ruksin automaattiselle käynnistykselle, jos sellaisen toiminnon haluaa aktiiviseksi.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Vastaa Viestiin