Active City-stop

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Kahvikerma
Viestit: 33
Liittynyt: 08 Maalis 2015 13:51

Active City-stop

Viesti Kirjoittaja Kahvikerma »

Onko foorumulaisilla kokemusta active city-stop toiminnasta? Onko käytännön kokemusta kuinka hyvin toimii?
Miten liukkaalla?
Mietin, että kannattaako ottaa seuraavaan autoon varusteeksi.
Cossuman
Viestit: 20
Liittynyt: 18 Huhti 2010 12:25

Re: Active City-stop

Viesti Kirjoittaja Cossuman »

Käytännön kokemusta ei ole vielä kuinka hyvin se pysäyttää vai pysäyttääkö ollenkaan kun ei oikein pokka riitä testaukseen. Mutta jos nyt jotain voi toiminnasta sanoa niin ei se ainakaan virheellisiä jarrutuksia ole tehnyt vaikka talvella lunta pöllysi lasille tms.

Youtubesta löytyy videoita tuon toiminnasta ja niiden perusteella jarrutus tehdään sen verran viime tipassa että uskaltaisin väittää tuon olevan jäisellä/lumisella tiellä täysin turha.

Mutta itse perustelin sen hankintaa sillä että jos se nyt estää edes yhden mahdollisen peräänajon ruuhkassa tai taajamassa niin se on jo maksanut itsensä takaisin.
larna
Viestit: 155
Liittynyt: 12 Tammi 2017 21:34

Re: Active City-stop

Viesti Kirjoittaja larna »

tällä idealla tilasin itsekkin tuon. Tosiaan auto tulossa vasta kesällä
Jouko
Viestit: 4
Liittynyt: 16 Tammi 2016 18:04
Paikkakunta: Kokkola

Re: Active City-stop

Viesti Kirjoittaja Jouko »

Ei ole vielä kertaakaan päässyt tuo itse jarruttamaan, mutta pari kertaa se on hälyytänyt. Kuuluu "plim, plim, plim" ja näyttö menee punaiseksi, Siinä näkyy auton kuva, jonka peräpäästä lentää tähtiä. Molemmissa tapauksissa edessä oleva auto on hidastanut voimakkaasti ennen kääntymistä. Olen juuri ollut vaihtamassa viereiselle kaistalle pois auton perästä, kun Active City-stop on antanut tuon hälytyksen. En tiedä kuinka nopeasti olisi jarruttanut automaattisesti jos en olisi vaihtanut kaistaa tai en olisi itse jarruttanut, mutta sillä hetkellä olisi kyllä pysähtynyt helposti kesäkelillä ilman peräänajoa. Hälyytys poistui heti kun vaihdoin viereiselle kaistalle pois auton perästä.
Mulla on myös Kugassa adaptiivinen vakionopeussäädin, joka hiljentää ja jarruttaa automaattisesti jos edessä oleva auto hiljentää vauhtia, mutta se tekee sen paljon aikaisemmin ja tasaisemmin. Noissa tapauksissa vakionopeussäädin ei ole ollut päällä. Luulen, että City-stop jarruttaa viimehetkellä rajusti täydellä teholla. Ei tuota oikein uskalla kokeilla. Pitäisi jollain suljetulla alueella laittaa esim. styrox levystä auton kuva eteen.
:ford: Kuga Titanium Magnetic 2.0 TDCi 180/400 PoverShift AWD, 2015
Hot hatch
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Active City-stop

Viesti Kirjoittaja Hot hatch »

Vahingossa tuli kerran testattua, parkkihallista ulos ajaessa. Nosto-ovi ei ollut vielä ihan kokonaan ylhäällä, mutta ajattelin, että mahtuu siitä jo. City-Stop oli toista mieltä ja löi liinat kiinni oven eteen. :)
Tesla Model Y Performance
Vastaa Viestiin