Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
hke
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja hke »

Vastaan itselleni; iOS12 päivitys ja google maps tulee toimimaan :D
mopomies
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Syys 2018 15:27

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja mopomies »

Onko siis niin, että Apple CarPlay vaatii aina piuhan kiinni? Mulle on uusi Focus tulossa ja siihen luurin langaton lataus. Eihän tuosta ole sitten mitään iloa, jos sitä narua saa aina olla virittämässä :evil:

Mä jotenkin tyhmänä oletin, että riittää kun ekan kerran piuhan kanssa yhdistää, mutta luulo ei tunnetusti ole tiedon väärti - tai tässä tapauksessa voorti.

Toimiikos sinihampaalla handsfreen kautta myös musiikki, vaikka piuhaa ei kiinni laittaiskaan? CarPlayllä tietty näyttää levynkannet ym. kauniimmin, mutta jos muzak kuuluisi ilmankin, niin sitten tosta langattomasta latauksesta sentään jotain iloa olisi...
hke
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja hke »

ios12 myötä google maps toimii carplayn yhteydessä....ei täydellinen mutta parempi. Ja tämän vuoksi ei tullut navigaattoria tilattua.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Mulla handsfree lopetti toiminnan päivityksen jälkeen, jos puhelin on kiinni piuhalla sekä bt:llä
Focus 1.0 edition a6 2017
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Löytyykö tuo Android Auto nykyään Play kaupasta vai joutuuko sen edelleen kikkailemaan sisään puhelimeen?

Puhelimen vaihto olisi kiikarissa Iphonesta Androidiin, mutta harmittaa jos Android Auto onkin jotenkin surkea. Apple Carplay toimii Focuksessa erittäin hyvin.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Viikkus kirjoitti:Löytyykö tuo Android Auto nykyään Play kaupasta vai joutuuko sen edelleen kikkailemaan sisään puhelimeen?

Puhelimen vaihto olisi kiikarissa Iphonesta Androidiin, mutta harmittaa jos Android Auto onkin jotenkin surkea. Apple Carplay toimii Focuksessa erittäin hyvin.
Ei vieläkään löydy virallisesti.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Mulla puhelimen mikki ei toimi, jos puhelin on piuhalla kiinni. Pelkällä bt:llä kuitenkin toimii ihan ok
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
Kuugaa
Viestit: 84
Liittynyt: 16 Tammi 2015 12:52

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja Kuugaa »

Android auto alkoi taas toimimaan kun Galaxy S7 tuli uusin päivitys. Edellisellä ei suostunut asentamaan millään vaikka kokeili kaikki "metkut". Latasin sivulta:
https://www.apkmirror.com/?post_type=ap ... #undefined
Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Josiz
Viestit: 1
Liittynyt: 16 Joulu 2018 10:42

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja Josiz »

Android auto tulee ilmeisesti toimimaan langattomasti android 9.0:n kanssa [1]. Android 9.0 on ladattavissa vasta googlen omiin puhelimiin ja esimerkiksi itse tulen galaxy S9:n kanssa saamaan päivityksen tammikuussa [2].

Koitetaan jaksaa tuohon päivitykseen saakka ja katotaan miten tulee toimimaan. Itse olen ollut tyytyväinen androidin autoon, mutta tosiaan tympii se, että piuha pitää kytkeä lyhyitäkin matkoja varten.. Tietysti siinäkin se hyvä puoli, että puhelin latautuu sen hetken.. :)


[1] https://www.google.com/amp/s/www.androi ... id-p%3famp
[2]
https://www.google.com/amp/s/www.digita ... et-it/amp/
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Mulla on nyt android 9 (one+ 5t) enkä ole huomannu mitään eroa laitteiden toiminnassa. Mikki ei toimi edelleenkään jos puhelin on piuhalla kiinni autossa
Focus 1.0 edition a6 2017
onik
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja onik »

mopomies kirjoitti:Onko siis niin, että Apple CarPlay vaatii aina piuhan kiinni?
Apple CarPlaysta on myös langaton versio, mutta autojen tuki sille on heikko jostain syystä. Sitä en tiedä tulisiko tuki softapäivityksellä vai vaatiiko uutta rautaa, mutta periaatteessa palaset on jo (wifi-tukiasema ja bluetooth).
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
mopomies
Viestit: 31
Liittynyt: 17 Syys 2018 15:27

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja mopomies »

Juu, en tiedä tuosta langattomasta CarPlaystä, voihan se jossain vaiheessa tulla tähänkin. Ihan nätisti kyllä toimii systeemit sekä piuhalla että ilman. Sinänsä tuo Syncin oma navi on kätevä, että se näyttää ohjeet tuossa HUDissa, joka Vignalessa tuli mukana. Vaimo erityisesti ihastui siihen. Ja mä en ainakaan keksinyt miten voisi käyttää auton omaa navia, jos iPhone on piuhalla kiinni - tarjoaa vain googlemapsiä, josta ei siis HUDiin tule mitään.

Eipä tuosta CarPlaysta mitään mullistavaa etua ole BT-liitokseen verrattuna, tai no Spotify saa selailla suoraan auton näytöltä. En tiedä enkö vaan osaa, vai mitä, mutta ei suostu näyttämään sittenkään levynkantta, tai näyttää sen sumennettuna ja siinä päällä tekstinä kappaleen, bändin ym. Todellinen first world problem taas :lol: Mutta oishan se paremman näköinen jos näkyis...

Ja langaton lataus toimii iPhone X:n kanssa hyvin, ja kun automaagisesti yhdistää bt:n kautta, kun luurin tuo autoon, niin saattaapa olla, että ei tule itse carplaytä kauheesti käytettyä. Vaimolla ja tyttärillä vanhemmat iPhonet, joten jos haluaa ladata, niin naru tulee joka tapauksessa vedettyä ja samalla yhdistyy CarPlayhinkin. No täytyy katella, miten muodostuu mukavimmaksi.

Ja B&O audio kuulostaa kyllä pirun hyvältä, sekä sinihampaalla että piuhalla (ei riitä minun kultakorva erottamaan).
onik
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja onik »

mopomies kirjoitti:Sinänsä tuo Syncin oma navi on kätevä, että se näyttää ohjeet tuossa HUDissa, joka Vignalessa tuli mukana. Vaimo erityisesti ihastui siihen. Ja mä en ainakaan keksinyt miten voisi käyttää auton omaa navia, jos iPhone on piuhalla kiinni - tarjoaa vain googlemapsiä, josta ei siis HUDiin tule mitään.
Onko näin? Kysyin myyjältä että tuleeko CarPlayn naviohjeet mittaristoon ja HUDiin ja vakuutteli että tottakai. Wazesta kyllä puhuttiin, oletko sitä testannut?

CarPlay itsessään kyllä tukee näitä ”kakkosnäyttöjä”, näyttää seuraavan mutkan niissä.
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Karvanoppa
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Loka 2018 00:13
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja Karvanoppa »

Minä en kaipaisi autooni muita lisäsovelluksia kuin muutaman tai edes yhden kunnon nettiradion, ja ehkä WhatsAppin ja facen messengerin.
Puhelimena Samsung Galaxy S6 ja käyttis Android 7.0. Puhelinta en ala kumminkaan joka kerta piuhalla kytkemään. Ennemmin olen ilman näitä sovelluksia.
Ford Mondeo 2.0 TDCi A6 Titanium Business -15
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

"voit vastata viestiin painamalla puhepainiketta ja sanomalla vastaa"


Onko kukaan saanut tuota ikinä toimimaan?
Focus 1.0 edition a6 2017
Kaasujalka
Viestit: 8
Liittynyt: 12 Maalis 2015 15:31

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja Kaasujalka »

Kysytään tässä ketjussa tyhmä kysymys kun kugaan ei kertounut Kuga-ketjussa. Eli voiko ulkomailta ostetun Kugan Syncin kielen (saksa/ruotsi) vaihtaa englanniksi/suomeksi? Pitääkö ohjelmisto päivittää vai meneekö jostain valikoista?
Avatar
Kuugaa
Viestit: 84
Liittynyt: 16 Tammi 2015 12:52

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja Kuugaa »

Asetuksista valitaan kieli englanniksi, suomi ei mahd. Päivitykset saa Fordin sivuilta kun tietää VIN numeron. Helpoimmin saat sen Syncistä.
Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
Dore
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Heinä 2019 07:49

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja Dore »

Karvanoppa kirjoitti: 26 Helmi 2019 22:18 Minä en kaipaisi autooni muita lisäsovelluksia kuin muutaman tai edes yhden kunnon nettiradion, ja ehkä WhatsAppin ja facen messengerin.
Puhelimena Samsung Galaxy S6 ja käyttis Android 7.0. Puhelinta en ala kumminkaan joka kerta piuhalla kytkemään. Ennemmin olen ilman näitä sovelluksia.
Mä haluaisin myös nämä. Tuntuu jotenki oudolta, ettei näitä saada toimimaan.
aak3li
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Kesä 2016 17:57

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja aak3li »

Kysymys koskien Sync 3 (ehkä tyhmä sellainen)? :shock:

Muutaman päivän ollut käytössä -17 vuoden s-max.
Vähän sekavaa näin alkuun tämä syncin kanssa työskentely, josko joku voisi hieman auttaa.

Eli version katsoin ensin ja sain sen tikulla päivitettyä 3.0 versioon. Bluetooth toimii moitteetta ja sen kanssa peli on selvää.

Sitten tämä puhelin liittäminen piuhalla synciin, oliko näin että on kaksi vaihtoehtoa: AndroidAuto(ilmeisesti ei ole vieläkään Suomessa ohjelmaa suoraan tähän)
Ja toinen vaihtoehto saada applikaatioita näkymään näytöllä?
Miten nämä kaksi eroaa toisistaan? Mitä teen väärin kun en saa muita appeja näkymään kuin fordpassin?
Mitä käytännön hyötyä tuosta fordpassista on?
Olisi mukava saada ainakin joku navi-ohjelma toimimaan puhelista näyttöön.

Kiitokset :D
onik
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja onik »

aak3li kirjoitti:Sitten tämä puhelin liittäminen piuhalla synciin, oliko näin että on kaksi vaihtoehtoa: AndroidAuto(ilmeisesti ei ole vieläkään Suomessa ohjelmaa suoraan tähän)
En ole Androidia käyttänyt hetkeen, mutta tässä näytti olevan aika ajan tasalla olevat ja helpot ohjeet miten Android Auton saa toimimaan:
https://liisari.fi/ajankohtaista/AndroidAuto


Sent from my iPhone using Tapatalk
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
aak3li
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Kesä 2016 17:57

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja aak3li »

onik kirjoitti: 26 Elo 2019 07:50 En ole Androidia käyttänyt hetkeen, mutta tässä näytti olevan aika ajan tasalla olevat ja helpot ohjeet miten Android Auton saa toimimaan:
https://liisari.fi/ajankohtaista/AndroidAuto


Sent from my iPhone using Tapatalk
Onko joku saanut asennettua Android auton tuon yllä olevan linkin ohjeilla? Siis nimenomaan niin että pakottaa VPN-yhteyden päälle ja sijainniksi vaikka saksa? Sain näkyviin download napin mutta siitä kun painaa niin käskee kirjautua Google tilille ensin ja sittenhän puhelin jo tietää että olen Suomessa. :evil:

Eli onko ainut vaihtoehto tuo epävirallisen paketin lataaminen?
Kapsu
Viestit: 26
Liittynyt: 12 Joulu 2015 14:16

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja Kapsu »

aak3li kirjoitti: 26 Elo 2019 09:50 Eli onko ainut vaihtoehto tuo epävirallisen paketin lataaminen?
Kyllä on, apkmirror sivustolta asennat tuoreen android auton puhelimeen. Näin se menee automerkistä riippumatta jos AndroidAutoa haluaa käyttää.
Focus CC 2.0 titanium 2007
Focus STW ST-line 1.0 MY20
ex-Focus ST-line 1.0 MY17
Vanheilen
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Kesä 2019 23:31

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja Vanheilen »

aak3li kirjoitti: 26 Elo 2019 09:50 Onko joku saanut asennettua Android auton tuon yllä olevan linkin ohjeilla? Siis nimenomaan niin että pakottaa VPN-yhteyden päälle ja sijainniksi vaikka saksa? Sain näkyviin download napin mutta siitä kun painaa niin käskee kirjautua Google tilille ensin ja sittenhän puhelin jo tietää että olen Suomessa. :evil:

Eli onko ainut vaihtoehto tuo epävirallisen paketin lataaminen?
Tein lähes vastaavalla ohjeella asennuksen Samsungiin, ratkaisevinta oli se incognito tilan käyttö, muuten ainakin chrome selain tunnisti sijainniksi Suomen.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv M6 Active Wagon 2019

http://www.spritmonitor.de/en/detail/1040440.html
Avatar
Kuugaa
Viestit: 84
Liittynyt: 16 Tammi 2015 12:52

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja Kuugaa »

Android auto lakkasi toimimasta kun päivitti puhelimen Galaxy S7- S10e malliin. Syynä näytti olevan johdossa oleva adapteri (naaras micro usb/uros usb C). Halvalla ei saa hyvää. Alkoi toimimaan alkuperäisellä Samsungin usb-c kaapelilla.
Grafiikka parantunut uusimpien päivitysten myötä. Wazeen tullut suomenkielinen opastus :thumbup:
Kuga 2.0 Tdci Powershift -18
aak3li
Viestit: 34
Liittynyt: 29 Kesä 2016 17:57

Re: Sync 3 - Apple CarPlay / Android Auto

Viesti Kirjoittaja aak3li »

https://mobiili.fi/2019/09/09/android-a ... s-suomeen/

Nyt pitäisi olla saatavilla ihan virallisesti mutta itsellä kyllä edelleen ilmoittaa Google play että "kohde ei ole käytettävissä maassani" ??

Onko joku jo löytänyt virallisen version? 8-)
Vastaa Viestiin