Sivu 182/391

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2019 15:40
Kirjoittaja Mon85
Torspo kirjoitti: 08 Marras 2019 14:34 Kyllä taitaa olla niin että kulutus on pienentynyt samalla. Fordin sivuilla mainostetaan nykyään että kulutus olisi 4,8-6,5 l/100 km. Aikaisemmin noi luvut oli isommat.

Kysyin kyllä samalla mikä on 125hp version keskikulutus, mutta siihen ei vastannut
Tarkoitin siis käytännön ajokulutusta, paperilla kulutus on toki pienentynyt

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2019 16:36
Kirjoittaja nestori2
Oikeastaan ainoa totuuden kertova kulutustesti on saksalaisen ADAC:n testi, jossa autolla ajetaan määrätyn ohjelman mukainen matka sisältäen taajamaa. maantietä ja moottoritietä, tuossa Focus ST-linen testi, kyllä siinä on auto huomattavasti janoisempi kuin tämä labrassa tehty
https://www.adac.de/infotestrat/tests/e ... st+ST-Line

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2019 19:20
Kirjoittaja HMS77
Käytännön kulutuksen näkee myös kätevästi esim. Spritmonitorista, sigussa viimeisen 11kk kulutus.
Ajotietokone 2 näyttää lukemaa 5.4 eikä sitä ole koskaan nollattu, eli 0,2 desin heitto on ajotietokoneen ja todellisen kulutuksen ero.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2019 23:18
Kirjoittaja revote
Olen ajanut nyt 1.5 Ecoboost A8:lla noin 300km ja tietokone näyttää päälle 10 kulutusta. Kahdesti olen käyttänyt webastoa reilun 10 minuuttia. Vieläkö tuo kulutus tuosta asettuu?

Ei sinänsä mulle väliä, kunhan kysyn.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2019 23:27
Kirjoittaja focst
revote kirjoitti: 08 Marras 2019 23:18 Olen ajanut nyt 1.5 Ecoboost A8:lla noin 300km ja tietokone näyttää päälle 10 kulutusta. Kahdesti olen käyttänyt webastoa reilun 10 minuuttia. Vieläkö tuo kulutus tuosta asettuu?

Ei sinänsä mulle väliä, kunhan kysyn.
Webasto nostaa kulutusta varsinkin noin pienellä ajomäärällä..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Marras 2019 23:43
Kirjoittaja 69dude
focst kirjoitti: 08 Marras 2019 23:27 Webasto nostaa kulutusta varsinkin noin pienellä ajomäärällä..
weba nostaa max 0.5 litraa...Kyllähän nuo lukemat aika karsealta kuullostaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 00:56
Kirjoittaja focst
69dude kirjoitti: 08 Marras 2019 23:43 weba nostaa max 0.5 litraa...Kyllähän nuo lukemat aika karsealta kuullostaa.
Kulutus laskee kun matka kasvaa 300km liian lyhyt matka todellisen kulutuksen laskuun..mulla kesä kulutus 6.2 ja talvi 8.7 lähinnä webaston takia..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 01:34
Kirjoittaja PiuhaPoikki
69dude kirjoitti: 08 Marras 2019 23:43 weba nostaa max 0.5 litraa...Kyllähän nuo lukemat aika karsealta kuullostaa.
Eberi on 6kw tehoinen. Webasto lienee samaa luokkaa.
Eli kulutus on noin 0,6 litraa tunnissa dieseliä.

Webaston kulutus suhteutettuna auton kulutukseen per sata kilometriä riippuu aika rajusti ajoprofiilista.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 03:07
Kirjoittaja 69dude
PiuhaPoikki kirjoitti: 09 Marras 2019 01:34 Eberi on 6kw tehoinen. Webasto lienee samaa luokkaa.
Eli kulutus on noin 0,6 litraa tunnissa dieseliä.

Webaston kulutus suhteutettuna auton kulutukseen per sata kilometriä riippuu aika rajusti ajoprofiilista.
Juuri näin.Webat taitaa olla 5kw?...Joka tapauksessa 10 l kulutus,tuolla koneella,tuon kokoisella autolla kuullostaa aika kovalta.Tai noh,riippuu toki kaasujalasta,varmasti moni auto vie raskaammalla koivella tuon.Ja niin kuin tuossa kaveri jo totesi,300km on kovin lyhyt matka.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 03:11
Kirjoittaja 69dude
focst kirjoitti: 09 Marras 2019 00:56 Kulutus laskee kun matka kasvaa 300km liian lyhyt matka todellisen kulutuksen laskuun..mulla kesä kulutus 6.2 ja talvi 8.7 lähinnä webaston takia..
Jaa että webas nostaisi kulutusta lähes 2.5 l,tota en ihan heti niele :o

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 05:27
Kirjoittaja focst
69dude kirjoitti: 09 Marras 2019 03:11 Jaa että webas nostaisi kulutusta lähes 2.5 l,tota en :x ihan heti niele :o
Siihen 100km mahtuu monta lämmitystä ja totuus voi olla vielä karumpi..mutta ei sitä webastoa ole bensan säästöä ajatellen ostettukaan.. :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 06:13
Kirjoittaja Rusakko_
Webastosta ja talven polttoaineenkulutuksesta:

Valmistajan ilmoittama kulutus bensiinikäyttöiselle Webastolle lienee n. 0.7 l/h. Mittaustavasta en tiedä, mutta veikkaampa että toteutuu vain labrassa. Jos heitetään vaikka 1 l/tunti ja lämmität autoasi 20 min/kerta, niin se tekee 0,33 l/krt. Jos lämmität esim 10 km välein, niin 100 km matkalla Webasto on käyttänyt polttoainetta 3,3 l/100 km. Tämä kun lisätään auton keskikulutukseen, niin aivan nätisti menee polttoainetta yli 10 l/100 km. Toki em tilanteessa käyttö aktiivista, mutta kukin arvioikoon omalle kohdalle. Eroja tosiaan tulee lämmityskerroista ja lämmitysajan pituudesta. Ei ne polttoainelämppärit tyhjällä käy.

Talvikulutuksia ihmetellessä täytyy etenkin automaattiavaihteistojen osalta muistaa, että laatikon öljyt ei juuri Webastolla lämpene. Momentinmuunninlootat eivät lukitse vaihdetta ennen kuin laatikko on lämmennyt riittävästi ja tällöin kulutus on aivan toista luokkaa kuin ns. lämpimällä laatikolla. Aika mikä menee tähän lämpeämiseen ja vaihteiden luistattamisilmiön loppumiseen riippuu tietenkin monesta asiasta, mutta mulla pikku pakkasella 2-5 km matka, eikä sittenkään vaihteisto ole täysin lämmennyt. Voitte vain arvailla paljonko polttoainetta em. kuluttaa. Manuaaleissa ja kaksoiskytkyttimissä ei laatikon puolesta ole kovinkaan paljoa kylmän tuomaa kulutuslisää.

Mulla vakiotyömatka 25 km/suunta (taajamaa 5 km, 15 km 60-80 km/h ja loput kaupunkia sekä välillä ruuhkaa vähän siellä ja täällä). Kesälämpimällä keskikulutus 6,0-6,5 l/100km, pikkuplussalla 6,,5-7,0 ja nyt nollan kahta puolen ja aamuisin Webastoa käyttämällä 7,0-7,5. Kunhan pakkaskausi kunnolla alkaa, niin 8 ylittyy. Lukemat pyörivät samoissa missä exä parin litran diesel momentinmuunninautomaatilla ja lohkolämppärillä. Minun ajosyklillä ei juuri kärsi perinteisen automaatin taipumukseen hörppiä polttoainetta reilummin kaupungissa saati kylmänä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 07:06
Kirjoittaja EeroH
Torspo kirjoitti: 08 Marras 2019 11:08 Ihan mielenkiinnosta piti laittaa fordille sähköpostia noista uusista päästöistä ja kysyä mitä on autolle tehty vuoden aikana jotta on päästöt pudonnut noin paljon.

vastaus oli.

Uuteen Ford Focukseen on tehty mm. vakiovarusteluun muutoksia. Autoissa on mm. matalamman vierintävastuksen renkaat ja LED lähi-ajovalot vakioitu. Mm. näillä muutoksilla ollaan saavutettu aikaisempaa matalammat Co2 päästöt.
Eli nyt on kolmea eri led valo vaihtoehtoa tarjolla, olisi kiva nähdä vertailut mitkä on parhaat. Perus ledeihin laittaa pienen paneelin pitkille avuksi niin halvin keino saada hyvät valot?

Vielä pari vuotta odottaa niin saavat lämpöratin vakioksi...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 07:34
Kirjoittaja Vootrson
revote kirjoitti: 08 Marras 2019 23:18 Olen ajanut nyt 1.5 Ecoboost A8:lla noin 300km ja tietokone näyttää päälle 10 kulutusta. Kahdesti olen käyttänyt webastoa reilun 10 minuuttia. Vieläkö tuo kulutus tuosta asettuu?

Ei sinänsä mulle väliä, kunhan kysyn.
Jos sulla on lisälämmitin valikossa ruksattuna, nostaa se lyhyessä ajossa reilusti kulutusta kun on pakkasta. Silloinhan Webasto pöhisee ajossa kunnes lämmöt on tavoitteessa. Viimeksi kun katsoin hetkellistä kulutusta moottorijarrutuksen aikana n. 50 km/h vaihdissa kylmällä koneella, lisälämmitin päällä, oli se 4,2 l/100km. Mulla on vakiintunut keskikulutus 1.5 - A8 setupilla 6000 km aikana 6,9 - 7,5 välille. Öbaut 60% maantie, loput kaupunki-ajoa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 08:34
Kirjoittaja 69dude
Rusakko_ kirjoitti: 09 Marras 2019 06:13 Webastosta ja talven polttoaineenkulutuksesta:

Valmistajan ilmoittama kulutus bensiinikäyttöiselle Webastolle lienee n. 0.7 l/h. Mittaustavasta en tiedä, mutta veikkaampa että toteutuu vain labrassa. Jos heitetään vaikka 1 l/tunti ja lämmität autoasi 20 min/kerta, niin se tekee 0,33 l/krt. Jos lämmität esim 10 km välein, niin 100 km matkalla Webasto on käyttänyt polttoainetta 3,3 l/100 km. Tämä kun lisätään auton keskikulutukseen, niin aivan nätisti menee polttoainetta yli 10 l/100 km. Toki em tilanteessa käyttö aktiivista, mutta kukin arvioikoon omalle kohdalle. Eroja tosiaan tulee lämmityskerroista ja lämmitysajan pituudesta. Ei ne polttoainelämppärit tyhjällä käy.

Talvikulutuksia ihmetellessä täytyy etenkin automaattiavaihteistojen osalta muistaa, että laatikon öljyt ei juuri Webastolla lämpene. Momentinmuunninlootat eivät lukitse vaihdetta ennen kuin laatikko on lämmennyt riittävästi ja tällöin kulutus on aivan toista luokkaa kuin ns. lämpimällä laatikolla. Aika mikä menee tähän lämpeämiseen ja vaihteiden luistattamisilmiön loppumiseen riippuu tietenkin monesta asiasta, mutta mulla pikku pakkasella 2-5 km matka, eikä sittenkään vaihteisto ole täysin lämmennyt. Voitte vain arvailla paljonko polttoainetta em. kuluttaa. Manuaaleissa ja kaksoiskytkyttimissä ei laatikon puolesta ole kovinkaan paljoa kylmän tuomaa kulutuslisää.

Mulla vakiotyömatka 25 km/suunta (taajamaa 5 km, 15 km 60-80 km/h ja loput kaupunkia sekä välillä ruuhkaa vähän siellä ja täällä). Kesälämpimällä keskikulutus 6,0-6,5 l/100km, pikkuplussalla 6,,5-7,0 ja nyt nollan kahta puolen ja aamuisin Webastoa käyttämällä 7,0-7,5. Kunhan pakkaskausi kunnolla alkaa, niin 8 ylittyy. Lukemat pyörivät samoissa missä exä parin litran diesel momentinmuunninautomaatilla ja lohkolämppärillä. Minun ajosyklillä ei juuri kärsi perinteisen automaatin taipumukseen hörppiä polttoainetta reilummin kaupungissa saati kylmänä.
Itsellä auton tietokoneen mukaan kesä/talvikulutuksen keskikulutuksen ero on aika pieni.Kesä n.5 l ja ja talvi 5.6 l.Täällä etelässä selvästi lämpimämmät talvet vaikuttanevat asiaan,pakkasia niin paljon vähemmän.Ja mulla kaupunki ajoa tulee aika vähän, lähinnä Lahden motoria edestakaisin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 08:37
Kirjoittaja Rusakko_
Vootrson kirjoitti: 09 Marras 2019 07:34 Jos sulla on lisälämmitin valikossa ruksattuna, nostaa se lyhyessä ajossa reilusti kulutusta kun on pakkasta. Silloinhan Webasto pöhisee ajossa kunnes lämmöt on tavoitteessa. Viimeksi kun katsoin hetkellistä kulutusta moottorijarrutuksen aikana n. 50 km/h vaihdissa kylmällä koneella, lisälämmitin päällä, oli se 4,2 l/100km. Mulla on vakiintunut keskikulutus 1.5 - A8 setupilla 6000 km aikana 6,9 - 7,5 välille. Öbaut 60% maantie, loput kaupunki-ajoa.
Tuota webaston sammumista liikkeelle lähdön jälkeen olen seurannut muutaman kerran. Sammuu aikalailla heti kun moottorin jäähdytysnesteen lämpötila on viisarin osalta jämähtänyt normaaliin ("mikä Focuksessa tuntuu olevan hölmösti millin pari vasemmalle" viisarin keskiasennosta). Näin Webaston onkin hyvä toimia.

Tänään lähden virittelemään viimasuojaa. Ilman webastoa lämpenee turhan hitaasti ja keulan kaihtimet kun eivät jäätymisen välttämiseksi tunnu menevän kokonaan kiinni, niin kylmäähän sieltä menee moottoritilaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 08:44
Kirjoittaja Kaizer
Rusakko_ kirjoitti: 09 Marras 2019 06:13 Webastosta ja talven polttoaineenkulutuksesta:

Valmistajan ilmoittama kulutus bensiinikäyttöiselle Webastolle lienee n. 0.7 l/h. Mittaustavasta en tiedä, mutta veikkaampa että toteutuu vain labrassa. Jos heitetään vaikka 1 l/tunti ja lämmität autoasi 20 min/kerta, niin se tekee 0,33 l/krt. Jos lämmität esim 10 km välein, niin 100 km matkalla Webasto on käyttänyt polttoainetta 3,3 l/100 km. Tämä kun lisätään auton keskikulutukseen, niin aivan nätisti menee polttoainetta yli 10 l/100 km. Toki em tilanteessa käyttö aktiivista, mutta kukin arvioikoon omalle kohdalle. Eroja tosiaan tulee lämmityskerroista ja lämmitysajan pituudesta. Ei ne polttoainelämppärit tyhjällä käy.

Talvikulutuksia ihmetellessä täytyy etenkin automaattiavaihteistojen osalta muistaa, että laatikon öljyt ei juuri Webastolla lämpene. Momentinmuunninlootat eivät lukitse vaihdetta ennen kuin laatikko on lämmennyt riittävästi ja tällöin kulutus on aivan toista luokkaa kuin ns. lämpimällä laatikolla. Aika mikä menee tähän lämpeämiseen ja vaihteiden luistattamisilmiön loppumiseen riippuu tietenkin monesta asiasta, mutta mulla pikku pakkasella 2-5 km matka, eikä sittenkään vaihteisto ole täysin lämmennyt. Voitte vain arvailla paljonko polttoainetta em. kuluttaa. Manuaaleissa ja kaksoiskytkyttimissä ei laatikon puolesta ole kovinkaan paljoa kylmän tuomaa kulutuslisää.

Mulla vakiotyömatka 25 km/suunta (taajamaa 5 km, 15 km 60-80 km/h ja loput kaupunkia sekä välillä ruuhkaa vähän siellä ja täällä). Kesälämpimällä keskikulutus 6,0-6,5 l/100km, pikkuplussalla 6,,5-7,0 ja nyt nollan kahta puolen ja aamuisin Webastoa käyttämällä 7,0-7,5. Kunhan pakkaskausi kunnolla alkaa, niin 8 ylittyy. Lukemat pyörivät samoissa missä exä parin litran diesel momentinmuunninautomaatilla ja lohkolämppärillä. Minun ajosyklillä ei juuri kärsi perinteisen automaatin taipumukseen hörppiä polttoainetta reilummin kaupungissa saati kylmänä.
Oma kommentti Dieselin osalta: välillä webastoa tulee käytettyä 4-5 kertaa päivässä. -Aamuisin webasto päällä 20-25 min, päivisin vähemmän. (Kertaakaan ei ole tullut herjaa akun varaustasosta ja aina on startannut hyvin, kerran herjasi että vaihda polttoainetta :))
Ajan päivittäin 60-300km työmatka/työajoja, joskus voi mennä viikkokin että työajot pelkästään lähialueilla kaupunkipärräystä ja vähemmän maantie ajoa. Keskikulutus lämpimillä 4.5-5.0 l/100km, talvella 5,5 -6.0. Webasto päällä myös ajonaikana jos enemmän pakkasta, maantiellä jos ajaa pitempää matkaa niin täppään webaston pois päältä kun lämmöt nousseet normiin, jätän päälle jos kovat pakkaset.

Dieselin osalta pitää muistaa myös että talvidieselin energiapitoisuus on hieman pienempi kuin kesälaadulla joten sekin nostaa kulutusta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 09:40
Kirjoittaja Kaizer
Kaizer kirjoitti: ↑15 Elo 2019 20:04
Jaha, rapeat 19000 mittarissa, taas huudellaan ölynvaihtoon. 6500 ja 13500 edelliset ölynvaihdot tehty "Öljyn huonon laadun" takia...
-Kysyin huollosta että eikös se Öljyn laatuongelmaan/tiheään vaihtoväliin oleva päivitys tehty viimehuollossa niin vastaus oli että huoltohistorian mukaan kyllä. Aika touhua, Onneks on työsuhde kärry :)
PiuhaPoikki kirjoitti: 15 Elo 2019 21:51 Tuon nyt melkein arvasi ettei öljyn pilaantumista softapäivityksellä estetä.
Nyt rapeat 28000 km mittarissa eli n.9000 km ajettu viimeisen "Öljyn laatuongelma" huollon jälkeen eikä ole huudellut
ölynvaihtoon eli ilmeisesti se viimeisin päivitys jotain teki, mitäs sitten niin on eri asia :)

Kohta 30000 km huolto, ainoa ongelma mistä tarvii huoltoon mainita on että kummankin takaoven ikkunoiden tiivisteet on irronneet sisältä, siitä
"pikkuikkunan" takaosasta, viitsinyt niitä alkaa näin pakkasilla kummemmin korjailemaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 13:42
Kirjoittaja Motorcade
No niin, 1,0 EcoBoost 125hv M6 Titanium 5-ovinen juuri tilattu. Jaksoi kuljettaa omiin tarpeisiini riittävän ripeästi koko perhettä. Ajettavuus ja ohjaustuntuma tosi jees (eka kerta Focuksen ratissa). Upouuden Clio-mallin sisätilat vastikään kokeneena ei ohjaamossa varsinaisia wau-elämyksiä koettu, mutta ei mitään valittamistakaan ole. Turhia kikkailematon ja ihan viihtyisä.

Ihan kiva, että LED-lähiajovalot tulee vuoden 2020 mallissa vakiona. Arvioitu toimitus helmikuussa. Vm. 2001 Punto olkoon leviämättä käsiin sitä odotellessa. :D

Mukaan speksailin:
- Normaaliväri: Frozen White
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
- Technology Pack 1
- Tummennetut takaikkunat
- Peruutuskamera (180-astetta)
- Kuolleen kulman valvontajärjestelmä (BLIS) ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä
- Sisätilamattosarja
- Continental IC3 205/60R16 nasta/aluvanne+TPM
- Defa 10A -akkulaturi (kiitos tämän ketjun kokemusten! :thumbup: )

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 13:44
Kirjoittaja @rsk@
EeroH kirjoitti: 09 Marras 2019 07:06 Eli nyt on kolmea eri led valo vaihtoehtoa tarjolla, olisi kiva nähdä vertailut mitkä on parhaat. Perus ledeihin laittaa pienen paneelin pitkille avuksi niin halvin keino saada hyvät valot?

Vielä pari vuotta odottaa niin saavat lämpöratin vakioksi...
Nyt täytys jostain saada selvyyttä miten saa herätteen lisävaloille tuolta perusledien puolelta. Väyläboksi taitaa olla ainoa vaihtoehto..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 14:17
Kirjoittaja hapelo
Motorcade kirjoitti: 09 Marras 2019 13:42 No niin, 1,0 EcoBoost 125hv M6 Titanium 5-ovinen juuri tilattu. Jaksoi kuljettaa omiin tarpeisiini riittävän ripeästi koko perhettä. Ajettavuus ja ohjaustuntuma tosi jees (eka kerta Focuksen ratissa). Upouuden Clio-mallin sisätilat vastikään kokeneena ei ohjaamossa varsinaisia wau-elämyksiä koettu, mutta ei mitään valittamistakaan ole. Turhia kikkailematon ja ihan viihtyisä.

Ihan kiva, että LED-lähiajovalot tulee vuoden 2020 mallissa vakiona. Arvioitu toimitus helmikuussa. Vm. 2001 Punto olkoon leviämättä käsiin sitä odotellessa. :D

Mukaan speksailin:
- Normaaliväri: Frozen White
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
- Technology Pack 1
- Tummennetut takaikkunat
- Peruutuskamera (180-astetta)
- Kuolleen kulman valvontajärjestelmä (BLIS) ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä
- Sisätilamattosarja
- Continental IC3 205/60R16 nasta/aluvanne+TPM
- Defa 10A -akkulaturi (kiitos tämän ketjun kokemusten! :thumbup: )

Tohon "frozen whiteen" vielä lasikatto,leikkaa valkoista hienosti...

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 14:32
Kirjoittaja PiuhaPoikki
@rsk@ kirjoitti: 09 Marras 2019 13:44 Nyt täytys jostain saada selvyyttä miten saa herätteen lisävaloille tuolta perusledien puolelta. Väyläboksi taitaa olla ainoa vaihtoehto..
Samaa selvyyttä kaipaillaan täällä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 15:05
Kirjoittaja Motorcade
hapelo kirjoitti: 09 Marras 2019 14:17 Tohon "frozen whiteen" vielä lasikatto,leikkaa valkoista hienosti...
Epäilemättä näin. Kuitenkin Punton vaihtoarvon lähennellessä nollaa (en edes yrittänyt tarjota :D ) ja käsirahavajeen vuoksi piti tyytyä perus-fordmiehen varustelistaan. :mrgreen:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 15:32
Kirjoittaja HMS77
20k kilometriä täynnä. :ford:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Marras 2019 17:43
Kirjoittaja hapelo
Motorcade kirjoitti: 09 Marras 2019 15:05 Epäilemättä näin. Kuitenkin Punton vaihtoarvon lähennellessä nollaa (en edes yrittänyt tarjota :D ) ja käsirahavajeen vuoksi piti tyytyä perus-fordmiehen varustelistaan. :mrgreen:
:thumbup:

Harri