Sivu 164/391

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 00:26
Kirjoittaja mjasa
calculus kirjoitti: 11 Loka 2019 18:14 Meidän auto luovutettiin maaliskuun lopussa, ja mun mielestä systeemi toimi aiemmin kaikista ovista. Eikä S/S ole toiminut kesän jälkeen, vaikka olisi ajettu alle monta tuntia maantieajoa. Eli täytynee tosiaan varata aikaa takuuhuoltoon. :(
Käytin kokeilu mielessä omassani akunkengät irti hetken aikaa kun omassani teki saman eli takaovien sensorit lakkasi toimimasta. Akunkengät takasin ja sen jälkeen taas pelittäneet normaalisti. Jokin softa juttu varmasti

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 09:54
Kirjoittaja nestori2
mjasa kirjoitti: 12 Loka 2019 00:26 Käytin kokeilu mielessä omassani akunkengät irti hetken aikaa kun omassani teki saman eli takaovien sensorit lakkasi toimimasta. Akunkengät takasin ja sen jälkeen taas pelittäneet normaalisti. Jokin softa juttu varmasti
Virrat poikki tietokoneelta eli resetointi, ihan hyvä keino korjata softa, kun järjestelmä eräällälailla on "kaatunut". Ihan hyvä kikka, säästää käynnin valtutuutetussa huoltokorjaamossa :)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 11:50
Kirjoittaja Focus_2.0
Teukkis kirjoitti: 11 Loka 2019 23:02 Ei. Lämmittää alusta lähtien koko vesikierron. Puhallus kyllä käynnistyy vasta kun vesi on hiukan lämmennyt.
En ole varma, mutta joissain tapauksissa lämmitetään vain sisätiloja, mikä on typerää. Näin oli esim VAG vehkeissä aikoinaan. Niitä sitten täällä päin muutettiin siten että lämpiää kauttaaltaan. Syy pelkkään sisätilojen lämmitykseen löytyy moottorinohjauksesta koska voi ilmetä vikakoodeja tms vikavaloja jos moottoria lämmitetään muuten kuin sen käydessä. Euro 6 hienouksia luultavasti.
Bemareissa ainakin oli aikoinaan pelkkä sisätilojen lämmitys ja letkunpätkällä sai lämmittämään myös moottorin. Fordilla lämmittää ensin jäähdytysnesteen x-asteiseksi ja sen jälkeen sisätiloja.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 11:59
Kirjoittaja Trukki1
Teukkis kirjoitti: 11 Loka 2019 23:02 Ei. Lämmittää alusta lähtien koko vesikierron. Puhallus kyllä käynnistyy vasta kun vesi on hiukan lämmennyt.
En ole varma, mutta joissain tapauksissa lämmitetään vain sisätiloja, mikä on typerää. Näin oli esim VAG vehkeissä aikoinaan. Niitä sitten täällä päin muutettiin siten että lämpiää kauttaaltaan. Syy pelkkään sisätilojen lämmitykseen löytyy moottorinohjauksesta koska voi ilmetä vikakoodeja tms vikavaloja jos moottoria lämmitetään muuten kuin sen käydessä. Euro 6 hienouksia luultavasti.
Mm. erään tähtimerkin tietyssä mallissa polttoainetoiminen lisälämmitin lämmittää vain sisätilaa. Ja sekin maksaa kuitenkin yli 2 k€... ;)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 13:51
Kirjoittaja Milart766
Onnistuu ottamaan tpms pois käytöstä.
Otettiin jopa koko valikko pois. Eipä herjaa enään.
Kesälle kytkeä takaisin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 16:25
Kirjoittaja Rusakko_
Näyttää näin pikkuplussilla jo, että Focuksen oma säleikkö/kaihdin maskin takana ei toimi riittävän hyvin, jotta lähtisin talveen ilman erillistä viimesuojaa. Säleikkö tosiaan jää vähän auki ja hyvä niin, jos on pelko, että voi jäätyä umpeen. Raoista kuitenkin kylmää menee sisään ja maantiellä joka säleen välistä pääsee kylmää moottoritilaan. Äkkiä (2-3 km) jäähdytysneste tuntuu lämpeävän viisarin värähdykseen (n. 60 C), mutta siitä eteen päin lämmöt nousee etenkin 70-80 km/h vauhdissa tosi hitaasti. Tuo on toki hankala nopeus lämpöjen keräämiseen. Niin ja säleikön toiminnasta ajon aikana ei mitään hajua. Tiedä vaikka olis täysin auki.

Webaston logiikka ei ole vieläkään auennut mulle, mutta jos ruksi on "lisälämmitin"-kohdassa, niin lähellä nollaa moottoria käynnistäessä lähtee myös webasto käyntiin (ilman kuitenkaan mitään merkkivaloa) ja sitten on lämmöt tapissa n. 3 km kohdalla. Itse en haluaisi missään tapauksessa, että auto starttaa webastoa ilman lupaani. Haluaisin, että se lähtee päälle vain kaukosäätimestä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 16:54
Kirjoittaja jarkkoo
Rusakko_ kirjoitti: 12 Loka 2019 16:25 Webaston logiikka ei ole vieläkään auennut mulle, mutta jos ruksi on "lisälämmitin"-kohdassa, niin lähellä nollaa moottoria käynnistäessä lähtee myös webasto käyntiin (ilman kuitenkaan mitään merkkivaloa) ja sitten on lämmöt tapissa n. 3 km kohdalla. Itse en haluaisi missään tapauksessa, että auto starttaa webastoa ilman lupaani. Haluaisin, että se lähtee päälle vain kaukosäätimestä.
Ruksi pois kohdasta "lisälämmitin" niin toimii vain kun käsket kaukosäätimellä tai ajastimella.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 19:48
Kirjoittaja hapelo
Moro!

Kolmas Focus MK4(edelliset MK2&3)lähipiiristä lähti vaihtoon,vävy ei uskonut....takaluukku,sähköikkunat,webasto,keskuslukitus,ym,ym.vikaa...Focus ST-Line 182hv rekisteröity 12.08.2019

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 19:51
Kirjoittaja Focus2018
Tänään tilattu Focus 1.0 125hv M6 titanium 5 ovinen hb
-B&O stereot
-Design Pack
-Tecnologipaketti
-winter paketti
-metalliväri
-langaton latausalusta.

Talvirenkaat ja moottorilämmittin sisäpistokkeella.
Väriksi Diffused silver

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 20:04
Kirjoittaja focst
hapelo kirjoitti: 12 Loka 2019 19:48 Moro!

Kolmas Focus MK4(edelliset MK2&3)lähipiiristä lähti vaihtoon,vävy ei uskonut....takaluukku,sähköikkunat,webasto,keskuslukitus,ym,ym.vikaa...Focus ST-Line 182hv rekisteröity 12.08.2019

Harri
2kk ja vaihto pois.. :shock: mulla ei vielä sellasta vikaa ole tullu että ei ois saatu kuntoon. Tätä ei edes vissiin yritetty?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 20:07
Kirjoittaja focst
Focus2018 kirjoitti: 12 Loka 2019 19:51 Tänään tilattu Focus 1.0 125hv M6 titanium 5 ovinen hb
-B&O stereot
-Design Pack
-Tecnologipaketti
-winter paketti
-metalliväri
-langaton latausalusta.

Talvirenkaat ja moottorilämmittin sisäpistokkeella.
Väriksi Diffused silver
Diffused silver vielä saatavilla? Isä joutu omasta vaihtamaan värin kun ei ole saatavilla enää kun menee tuotantoon. Luovutus helmikuu 2020 odotus aika 8kk.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 20:13
Kirjoittaja @rsk@
focst kirjoitti: 12 Loka 2019 20:04 2kk ja vaihto pois.. :shock: mulla ei vielä sellasta vikaa ole tullu että ei ois saatu kuntoon. Tätä ei edes vissiin yritetty?
😁 jos joku saa "kiksejä" jatkuvasta trollaamisesta, niin kyllä sellaselle täytyy antaa mahdollisuus. 😁

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 20:31
Kirjoittaja revote
focst kirjoitti: 12 Loka 2019 20:07Luovutus helmikuu 2020 odotus aika 8kk.
Järjetön odotusaika tällaisesta tusina-autosta. En mä vaan odottaisi, tämä kolme kuukauttakin on liikaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 20:35
Kirjoittaja PiuhaPoikki
hapelo kirjoitti: 12 Loka 2019 19:48 Moro!

Kolmas Focus MK4(edelliset MK2&3)lähipiiristä lähti vaihtoon,vävy ei uskonut....takaluukku,sähköikkunat,webasto,keskuslukitus,ym,ym.vikaa...Focus ST-Line 182hv rekisteröity 12.08.2019

Harri
Saiko siitä vaihdossa jotain?

Tuli varmaa kalleimmat kilometrit miesmuistiin. :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 20:43
Kirjoittaja focst
revote kirjoitti: 12 Loka 2019 20:31 Järjetön odotusaika tällaisesta tusina-autosta. En mä vaan odottaisi, tämä kolme kuukauttakin on liikaa.
Vanhassa ei ole mitään vikaa niin mikäs siinä odotellessa kerätä kilsoja. Hyvitys hinta kuitenkin sama kun kesäkuussa. Ainoa mikä harmitti oli kun joutu värin vaihtamaan alkuperäisestä. :roll:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 20:49
Kirjoittaja @rsk@
focst kirjoitti: 12 Loka 2019 20:43 Vanhassa ei ole mitään vikaa niin mikäs siinä odotellessa kerätä kilsoja. Hyvitys hinta kuitenkin sama kun kesäkuussa. Ainoa mikä harmitti oli kun joutu värin vaihtamaan alkuperäisestä. :roll:
Aika tarkalleen 6kk tulee mullekin ja tosiaan tuommonen vielä halvemman hintaluokan vehkeisiin rinnastettava. Mutta omassa luokassa tällä hetkellä selkeästi paras ajettavuus. En tiedä sitten kun uusi Golf tulee ja Astrasta täysin uusi malli. Ihan ilman Foordi laseja. 😁 mutta näistäkin vois vääntää ihan vitutukseen asti...😁

Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 20:50
Kirjoittaja onik
Mulla lähtee tiistaina auto ensin myyjän tarkistettavaksi ja sit viidenteen huoltoon, saatekirjeenä tämä lista, saa nähdä mitä selityksiä tällä kertaa tulee.

- FordPass ei käynnistä autoa etänä
-- Tämä tapahtuu vain satunnaisesti, useimmiten silloin kun auto on ollut yön yli pysäköitynä
-- Akun vaihdon jälkeen toimii useammin, mutta ei aina
- FordPassin kartta näyttää auton sijainnin väärin
-- Esim. kauppareissun jälkeen näyttää auton vieläkin kaupan pihaan
-- Sijainti pysyy vääränä vaikka sovellus sanoo päivittäneensä sijainnin paljon reissun jälkeen
- Sync antaa virheilmoituksen puuttuvasta pariliitoksesta kun puhelin on kytkettynä CarPlayllä
-- Kun CarPlay on kytketty, auto kytkee bluetoothin pois kuten pitääkin
-- Tämän ei pitäisi aiheuttaa virheilmoitusta puuttuvasta pariliitoksesta
-- Pariliitos on tehty ja toimii kun CarPlay ei ole käytössä
- Kulutus kaupungissa yli 10l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella
-- Tämä oli kylmemmän sään aikana alkuvuodesta, nyt kaupunkikulutus 9 tienoilla
- Keskikulutus yli 8l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella (muistipaikka 2)
- CarPlayn navigointiohjeet eivät tule näkyviin mittaristoon
-- Mittaristo näyttää vain “Apple CarPlay” -tekstiä
- Karttadata ollut virheellistä alusta asti
-- Korjaus luvattiin “kesään mennessä”
-- F8-kartat peruttu, uudet kartat vasta 2020 tammikuussa?
- Älykäs vakionopeudensäädin käyttää virheellistä karttadataa
-- Esim. Hippoksen ohi Rautpohjankatua ajaessa lyö 40km/h alueella 50km/h
-- Lohikoskentiellä välillä 80km/h eikä 60km/h
- Älykäs vakionopeudensäädin näyttää 80km/h rajoitusta jos ei löydä oikeaa rajoitusta
- Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tunnistaa myös viereisellä kaistalla olevien pakujen/rekkojen/bussien 80km/h tai 100km/h -merkinnät
- Älykäs vakionopeudensäädin ei muista aluenopeusrajoitusta
— Esim. aluenopeusrajoitus 40km/h, saavutaan tietyömaa-alueelle 30km/h, tämän jälkeen 30km/h nopeusrajoitus poistuu
-- Nopeus pitäisi olla 40km/h, mutta auto laittaa 50km/h
- Automaattipysäköinti ei peruuta autoa suoraan, vaan hädintuskin viivojen sisälle
- Jos takana oleva seinä ei ole suora, tai siinä on pylväs, auto yrittää ajaa sen mukaan suoraan
- Ollut muutaman kerran niin vinossa ettei kuskin ovea saa auki
- Kerran käänsi taskuparkkia yrittäessä auton poikittain edessä olevan perään ja yritti vielä jatkaa kääntämistä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin välillä hävittää edessä olevan auton ja alkaa kiihdyttää perään
-- Tämä on kerran käynyt 18km/h nopeudessa letkan perässä ajaessa ja viidesti risteykseen hidastaessa jos edellä oleva auto ryömittää eikä pysähdy
-- Suoraan takaapäin, hyvä näkyvyys
- Auto tärisee 18km/h ja 34km/h nopeuksissa (mittarin mukaan, eli 15 ja 31 km/h)
- Välillä adaptiivinen vakionopeudensäädin näkee auton mutta ei jarruta, törmäyksenestoavustin kytkeytyy päälle
-- Käynyt punaisissa valoissa seisovaa autoa lähestyessä
— Suoraan takaa, hyvä näkyvyys
- Sync hävittää asetuksia
-- Autoa käynnistäessä ilmoitti että kieleksi on vaihdettu englanti (oli suomi), kosketusäänet oli päällä (oli pois) ja peruutuskameran viive pois päältä (oli päällä)
- Kuskin oven kaiutin resonoi
- Apukuskin puolen b-pilarin yläosan ja katon tienoilta kuuluu resonointia
- Keski-ilmastointikanavista kuuluu resonointia
- Nopeusmittari näyttää 3km/h liikaa
-- Häiritsee vakkarin käyttöä, pohjassa pitämällä ei saa +10km/h tai -10km/h vaan edelliseen/seuraavaan tasalukuun
- Välillä peruutusvaihdetta kytkiessä vaihde ei mene päälle vaikka vaihde näkyy kytkeytyneen, mäkeen pysäköidessä saattaa valua eteen/taakse kuin olisi vapaalla
- Peruutusvaihteelta Drivelle vaihtaessa jarrut rutisee aikansa ennen kuin pääsee liikkeelle
- Peruutuskamera on väljä, kahvakin heiluu
- Rivakassa liikkeellelähdössä kääntyessä oikean eturenkaan luota kuuluu pamahtava ääni
- FordPass varoittaa jokaisella etäkäynnistyksellä, eikä tämän takia käynnistä kellolla


Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 21:05
Kirjoittaja focst
onik kirjoitti: 12 Loka 2019 20:50 Mulla lähtee tiistaina auto ensin myyjän tarkistettavaksi ja sit viidenteen huoltoon, saatekirjeenä tämä lista, saa nähdä mitä selityksiä tällä kertaa tulee.

- FordPass ei käynnistä autoa etänä
-- Tämä tapahtuu vain satunnaisesti, useimmiten silloin kun auto on ollut yön yli pysäköitynä
-- Akun vaihdon jälkeen toimii useammin, mutta ei aina
- FordPassin kartta näyttää auton sijainnin väärin
-- Esim. kauppareissun jälkeen näyttää auton vieläkin kaupan pihaan
-- Sijainti pysyy vääränä vaikka sovellus sanoo päivittäneensä sijainnin paljon reissun jälkeen
- Sync antaa virheilmoituksen puuttuvasta pariliitoksesta kun puhelin on kytkettynä CarPlayllä
-- Kun CarPlay on kytketty, auto kytkee bluetoothin pois kuten pitääkin
-- Tämän ei pitäisi aiheuttaa virheilmoitusta puuttuvasta pariliitoksesta
-- Pariliitos on tehty ja toimii kun CarPlay ei ole käytössä
- Kulutus kaupungissa yli 10l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella
-- Tämä oli kylmemmän sään aikana alkuvuodesta, nyt kaupunkikulutus 9 tienoilla
- Keskikulutus yli 8l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella (muistipaikka 2)
- CarPlayn navigointiohjeet eivät tule näkyviin mittaristoon
-- Mittaristo näyttää vain “Apple CarPlay” -tekstiä
- Karttadata ollut virheellistä alusta asti
-- Korjaus luvattiin “kesään mennessä”
-- F8-kartat peruttu, uudet kartat vasta 2020 tammikuussa?
- Älykäs vakionopeudensäädin käyttää virheellistä karttadataa
-- Esim. Hippoksen ohi Rautpohjankatua ajaessa lyö 40km/h alueella 50km/h
-- Lohikoskentiellä välillä 80km/h eikä 60km/h
- Älykäs vakionopeudensäädin näyttää 80km/h rajoitusta jos ei löydä oikeaa rajoitusta
- Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tunnistaa myös viereisellä kaistalla olevien pakujen/rekkojen/bussien 80km/h tai 100km/h -merkinnät
- Älykäs vakionopeudensäädin ei muista aluenopeusrajoitusta
— Esim. aluenopeusrajoitus 40km/h, saavutaan tietyömaa-alueelle 30km/h, tämän jälkeen 30km/h nopeusrajoitus poistuu
-- Nopeus pitäisi olla 40km/h, mutta auto laittaa 50km/h
- Automaattipysäköinti ei peruuta autoa suoraan, vaan hädintuskin viivojen sisälle
- Jos takana oleva seinä ei ole suora, tai siinä on pylväs, auto yrittää ajaa sen mukaan suoraan
- Ollut muutaman kerran niin vinossa ettei kuskin ovea saa auki
- Kerran käänsi taskuparkkia yrittäessä auton poikittain edessä olevan perään ja yritti vielä jatkaa kääntämistä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin välillä hävittää edessä olevan auton ja alkaa kiihdyttää perään
-- Tämä on kerran käynyt 18km/h nopeudessa letkan perässä ajaessa ja viidesti risteykseen hidastaessa jos edellä oleva auto ryömittää eikä pysähdy
-- Suoraan takaapäin, hyvä näkyvyys
- Auto tärisee 18km/h ja 34km/h nopeuksissa (mittarin mukaan, eli 15 ja 31 km/h)
- Välillä adaptiivinen vakionopeudensäädin näkee auton mutta ei jarruta, törmäyksenestoavustin kytkeytyy päälle
-- Käynyt punaisissa valoissa seisovaa autoa lähestyessä
— Suoraan takaa, hyvä näkyvyys
- Sync hävittää asetuksia
-- Autoa käynnistäessä ilmoitti että kieleksi on vaihdettu englanti (oli suomi), kosketusäänet oli päällä (oli pois) ja peruutuskameran viive pois päältä (oli päällä)
- Kuskin oven kaiutin resonoi
- Apukuskin puolen b-pilarin yläosan ja katon tienoilta kuuluu resonointia
- Keski-ilmastointikanavista kuuluu resonointia
- Nopeusmittari näyttää 3km/h liikaa
-- Häiritsee vakkarin käyttöä, pohjassa pitämällä ei saa +10km/h tai -10km/h vaan edelliseen/seuraavaan tasalukuun
- Välillä peruutusvaihdetta kytkiessä vaihde ei mene päälle vaikka vaihde näkyy kytkeytyneen, mäkeen pysäköidessä saattaa valua eteen/taakse kuin olisi vapaalla
- Peruutusvaihteelta Drivelle vaihtaessa jarrut rutisee aikansa ennen kuin pääsee liikkeelle
- Peruutuskamera on väljä, kahvakin heiluu
- Rivakassa liikkeellelähdössä kääntyessä oikean eturenkaan luota kuuluu pamahtava ääni
- FordPass varoittaa jokaisella etäkäynnistyksellä, eikä tämän takia käynnistä kellolla
Pass ongelmiin ei saa huollosta apua ei pysty vaikuttamaan virheisiin. Nämä kuuluu sinne pass tukeen josta menee softan tekijöille. Karttasoftaa ei saa pois käytöstä vaikka siihen on tehty testeriin oma softa. Ilmeisesti jokunen vika vielä softassa ehkä tulee jossain vaiheessa toimiva päivitys.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 22:21
Kirjoittaja Arski54
onik kirjoitti: 12 Loka 2019 20:50 Mulla lähtee tiistaina auto ensin myyjän tarkistettavaksi ja sit viidenteen huoltoon, saatekirjeenä tämä lista, saa nähdä mitä selityksiä tällä kertaa tulee.

- FordPass ei käynnistä autoa etänä
-- Tämä tapahtuu vain satunnaisesti, useimmiten silloin kun auto on ollut yön yli pysäköitynä
-- Akun vaihdon jälkeen toimii useammin, mutta ei aina
- FordPassin kartta näyttää auton sijainnin väärin
-- Esim. kauppareissun jälkeen näyttää auton vieläkin kaupan pihaan
-- Sijainti pysyy vääränä vaikka sovellus sanoo päivittäneensä sijainnin paljon reissun jälkeen
- Sync antaa virheilmoituksen puuttuvasta pariliitoksesta kun puhelin on kytkettynä CarPlayllä
-- Kun CarPlay on kytketty, auto kytkee bluetoothin pois kuten pitääkin
-- Tämän ei pitäisi aiheuttaa virheilmoitusta puuttuvasta pariliitoksesta
-- Pariliitos on tehty ja toimii kun CarPlay ei ole käytössä
- Kulutus kaupungissa yli 10l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella
-- Tämä oli kylmemmän sään aikana alkuvuodesta, nyt kaupunkikulutus 9 tienoilla
- Keskikulutus yli 8l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella (muistipaikka 2)
- CarPlayn navigointiohjeet eivät tule näkyviin mittaristoon
-- Mittaristo näyttää vain “Apple CarPlay” -tekstiä
- Karttadata ollut virheellistä alusta asti
-- Korjaus luvattiin “kesään mennessä”
-- F8-kartat peruttu, uudet kartat vasta 2020 tammikuussa?
- Älykäs vakionopeudensäädin käyttää virheellistä karttadataa
-- Esim. Hippoksen ohi Rautpohjankatua ajaessa lyö 40km/h alueella 50km/h
-- Lohikoskentiellä välillä 80km/h eikä 60km/h
- Älykäs vakionopeudensäädin näyttää 80km/h rajoitusta jos ei löydä oikeaa rajoitusta
- Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tunnistaa myös viereisellä kaistalla olevien pakujen/rekkojen/bussien 80km/h tai 100km/h -merkinnät
- Älykäs vakionopeudensäädin ei muista aluenopeusrajoitusta
— Esim. aluenopeusrajoitus 40km/h, saavutaan tietyömaa-alueelle 30km/h, tämän jälkeen 30km/h nopeusrajoitus poistuu
-- Nopeus pitäisi olla 40km/h, mutta auto laittaa 50km/h
- Automaattipysäköinti ei peruuta autoa suoraan, vaan hädintuskin viivojen sisälle
- Jos takana oleva seinä ei ole suora, tai siinä on pylväs, auto yrittää ajaa sen mukaan suoraan
- Ollut muutaman kerran niin vinossa ettei kuskin ovea saa auki
- Kerran käänsi taskuparkkia yrittäessä auton poikittain edessä olevan perään ja yritti vielä jatkaa kääntämistä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin välillä hävittää edessä olevan auton ja alkaa kiihdyttää perään
-- Tämä on kerran käynyt 18km/h nopeudessa letkan perässä ajaessa ja viidesti risteykseen hidastaessa jos edellä oleva auto ryömittää eikä pysähdy
-- Suoraan takaapäin, hyvä näkyvyys
- Auto tärisee 18km/h ja 34km/h nopeuksissa (mittarin mukaan, eli 15 ja 31 km/h)
- Välillä adaptiivinen vakionopeudensäädin näkee auton mutta ei jarruta, törmäyksenestoavustin kytkeytyy päälle
-- Käynyt punaisissa valoissa seisovaa autoa lähestyessä
— Suoraan takaa, hyvä näkyvyys
- Sync hävittää asetuksia
-- Autoa käynnistäessä ilmoitti että kieleksi on vaihdettu englanti (oli suomi), kosketusäänet oli päällä (oli pois) ja peruutuskameran viive pois päältä (oli päällä)
- Kuskin oven kaiutin resonoi
- Apukuskin puolen b-pilarin yläosan ja katon tienoilta kuuluu resonointia
- Keski-ilmastointikanavista kuuluu resonointia
- Nopeusmittari näyttää 3km/h liikaa
-- Häiritsee vakkarin käyttöä, pohjassa pitämällä ei saa +10km/h tai -10km/h vaan edelliseen/seuraavaan tasalukuun
- Välillä peruutusvaihdetta kytkiessä vaihde ei mene päälle vaikka vaihde näkyy kytkeytyneen, mäkeen pysäköidessä saattaa valua eteen/taakse kuin olisi vapaalla
- Peruutusvaihteelta Drivelle vaihtaessa jarrut rutisee aikansa ennen kuin pääsee liikkeelle
- Peruutuskamera on väljä, kahvakin heiluu
- Rivakassa liikkeellelähdössä kääntyessä oikean eturenkaan luota kuuluu pamahtava ääni
- FordPass varoittaa jokaisella etäkäynnistyksellä, eikä tämän takia käynnistä kellolla
Onnea matkaan, sitä tarvitset.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 23:04
Kirjoittaja Renee
Herää kysymys voiko yhdessä autossa ollaa noin paljon vikoja ,kun kummiskin uudesta autosta on kyse.
Varmaan tuohon ketutukseen ei mikään juhka-mokka enään riitä.
Olkoon voima kanssasi

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Loka 2019 23:08
Kirjoittaja Hessu81
Renee kirjoitti: 12 Loka 2019 23:04 Herää kysymys voiko yhdessä autossa ollaa noin paljon vikoja ,kun kummiskin uudesta autosta on kyse.
Varmaan tuohon ketutukseen ei mikään juhka-mokka enään riitä.
Olkoon voima kanssasi
Juu saa hetken reklamoida mittarivirheen takia. Ei ole autoa, missä ei olisi mittarivirhettä. Iso osa noista johtuu pielessä olevasta karttadatasta. Siellä on laajalti ympäri Suomea ja myös Ruotsia aivan vääriä nopeus tietoja. Se yksinään pilaa jo puoli autoa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Loka 2019 00:54
Kirjoittaja Focus2018
focst kirjoitti: 12 Loka 2019 20:07 Diffused silver vielä saatavilla? Isä joutu omasta vaihtamaan värin kun ei ole saatavilla enää kun menee tuotantoon. Luovutus helmikuu 2020 odotus aika 8kk.
Ilmeisesti kyllä, ei myyjä mitään puhunut etteikö saisi.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Loka 2019 02:00
Kirjoittaja PiuhaPoikki
onik kirjoitti: 12 Loka 2019 20:50 Mulla lähtee tiistaina auto ensin myyjän tarkistettavaksi ja sit viidenteen huoltoon, saatekirjeenä tämä lista, saa nähdä mitä selityksiä tällä kertaa tulee.

- FordPass ei käynnistä autoa etänä
-- Tämä tapahtuu vain satunnaisesti, useimmiten silloin kun auto on ollut yön yli pysäköitynä
-- Akun vaihdon jälkeen toimii useammin, mutta ei aina
- FordPassin kartta näyttää auton sijainnin väärin
-- Esim. kauppareissun jälkeen näyttää auton vieläkin kaupan pihaan
-- Sijainti pysyy vääränä vaikka sovellus sanoo päivittäneensä sijainnin paljon reissun jälkeen
- Sync antaa virheilmoituksen puuttuvasta pariliitoksesta kun puhelin on kytkettynä CarPlayllä
-- Kun CarPlay on kytketty, auto kytkee bluetoothin pois kuten pitääkin
-- Tämän ei pitäisi aiheuttaa virheilmoitusta puuttuvasta pariliitoksesta
-- Pariliitos on tehty ja toimii kun CarPlay ei ole käytössä
- Kulutus kaupungissa yli 10l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella
-- Tämä oli kylmemmän sään aikana alkuvuodesta, nyt kaupunkikulutus 9 tienoilla
- Keskikulutus yli 8l/100km
-- Mitattu sekä tankkaamalla että ajotietokoneella (muistipaikka 2)
- CarPlayn navigointiohjeet eivät tule näkyviin mittaristoon
-- Mittaristo näyttää vain “Apple CarPlay” -tekstiä
- Karttadata ollut virheellistä alusta asti
-- Korjaus luvattiin “kesään mennessä”
-- F8-kartat peruttu, uudet kartat vasta 2020 tammikuussa?
- Älykäs vakionopeudensäädin käyttää virheellistä karttadataa
-- Esim. Hippoksen ohi Rautpohjankatua ajaessa lyö 40km/h alueella 50km/h
-- Lohikoskentiellä välillä 80km/h eikä 60km/h
- Älykäs vakionopeudensäädin näyttää 80km/h rajoitusta jos ei löydä oikeaa rajoitusta
- Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä tunnistaa myös viereisellä kaistalla olevien pakujen/rekkojen/bussien 80km/h tai 100km/h -merkinnät
- Älykäs vakionopeudensäädin ei muista aluenopeusrajoitusta
— Esim. aluenopeusrajoitus 40km/h, saavutaan tietyömaa-alueelle 30km/h, tämän jälkeen 30km/h nopeusrajoitus poistuu
-- Nopeus pitäisi olla 40km/h, mutta auto laittaa 50km/h
- Automaattipysäköinti ei peruuta autoa suoraan, vaan hädintuskin viivojen sisälle
- Jos takana oleva seinä ei ole suora, tai siinä on pylväs, auto yrittää ajaa sen mukaan suoraan
- Ollut muutaman kerran niin vinossa ettei kuskin ovea saa auki
- Kerran käänsi taskuparkkia yrittäessä auton poikittain edessä olevan perään ja yritti vielä jatkaa kääntämistä
- Adaptiivinen vakionopeudensäädin välillä hävittää edessä olevan auton ja alkaa kiihdyttää perään
-- Tämä on kerran käynyt 18km/h nopeudessa letkan perässä ajaessa ja viidesti risteykseen hidastaessa jos edellä oleva auto ryömittää eikä pysähdy
-- Suoraan takaapäin, hyvä näkyvyys
- Auto tärisee 18km/h ja 34km/h nopeuksissa (mittarin mukaan, eli 15 ja 31 km/h)
- Välillä adaptiivinen vakionopeudensäädin näkee auton mutta ei jarruta, törmäyksenestoavustin kytkeytyy päälle
-- Käynyt punaisissa valoissa seisovaa autoa lähestyessä
— Suoraan takaa, hyvä näkyvyys
- Sync hävittää asetuksia
-- Autoa käynnistäessä ilmoitti että kieleksi on vaihdettu englanti (oli suomi), kosketusäänet oli päällä (oli pois) ja peruutuskameran viive pois päältä (oli päällä)
- Kuskin oven kaiutin resonoi
- Apukuskin puolen b-pilarin yläosan ja katon tienoilta kuuluu resonointia
- Keski-ilmastointikanavista kuuluu resonointia
- Nopeusmittari näyttää 3km/h liikaa
-- Häiritsee vakkarin käyttöä, pohjassa pitämällä ei saa +10km/h tai -10km/h vaan edelliseen/seuraavaan tasalukuun
- Välillä peruutusvaihdetta kytkiessä vaihde ei mene päälle vaikka vaihde näkyy kytkeytyneen, mäkeen pysäköidessä saattaa valua eteen/taakse kuin olisi vapaalla
- Peruutusvaihteelta Drivelle vaihtaessa jarrut rutisee aikansa ennen kuin pääsee liikkeelle
- Peruutuskamera on väljä, kahvakin heiluu
- Rivakassa liikkeellelähdössä kääntyessä oikean eturenkaan luota kuuluu pamahtava ääni
- FordPass varoittaa jokaisella etäkäynnistyksellä, eikä tämän takia käynnistä kellolla
En halua olla ilkeä, enkä toivottavsti sitä olekaan vaikka sanon, ettei tuossa listassa ole mielestäni yhtään oikeaa vikaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Loka 2019 06:21
Kirjoittaja revote
Tuostahan oli jo juttua tuosta nopeusmittarin lukemasta, että se ei saakaan näyttää todellista lukemaa. TM antoi jopa pisteet Focukselle siitä että näytti vertailuautoista tarkimmin.

Ja eikös kameraa saanut säädettyä jolloin aktiivivakkari toimii paremmin, ei ole niin herkkä tietyissä tilanteissa.

En väheksy mitään mutta vähän tuli fiilis tuosta listata, no jätän sanomatta. Tuommoisen kanssa kun menee myyjälle niin lähtökohtaisesti tulee saamaan huonon vastaanoton asioiden hoitamiseksi.

Ja ei, ei ole Ford-laseja päässä edelleenkään.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Loka 2019 08:03
Kirjoittaja onik
Se on varmaan ihan näkökulmasta kiinni onko nämä vikoja vai ei, mutta olen tottunut siihen että jos ostan jotain, minkä luvataan toimivan tietyllä tavalla tai tietty ominaisuus luvataan löytyvän, odotan sitä myös saamastani tuotteesta. Auton valintapäätökseen kuitenkin vaikutti huomattavasti nuo avustimet ja infotainment-järjestelmä. Onko sitten luvattu liikoja vai onko oikea virhe, se pitää selvittää.

Vakkariin ei paljoa säätöjä ole, ne herkkyysasetukset on törmäykseneston puolella. Niitä tiukentamalla saa kyllä auton pysähtymään toisen takana, mutta silloin törmäyksenesto hoitaa jarrutuksen vaikka vakkari antais kaasua.