Sivu 140/391

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Elo 2019 21:16
Kirjoittaja mjasa
En tiedä sitten onko jotenkin ajotavasta kiinni vai mistä, mutta omassani kyllä A8 laatikko toimii tosi kivasti. Tottakai sekaan mahtuu joskus ajo tilanteesta riippuen pieniä töksähdyksiä, mutta pääasiassa kuva vaihteisto. En ihan allekirjoita ainakaan litrasen koneen kanssa hitautta. Vaihdot mun mielestä erittäin sulavia. Isoin miinus lähinnä maantieajossa on, että mukautuva vakkari päällä ehkä vähän turhan helposti lyö ylämäessä pienempää silloinkin kun kone jaksaisi hyvin vielä viedä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Elo 2019 22:01
Kirjoittaja Trukki1
Freeze kirjoitti: 22 Elo 2019 19:17 Sen "vaihtoehtoinen taajuus" -valinnan kun ottaa radion asetuksista pois, niin viive häviää.
Se on juuri noin. Eikä ole ensimmäinen testi jossa valitetaan tuota hidasta radion toimintaa mikä on kuitenkin pelkästään asetuksista kiinni ;)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Elo 2019 22:15
Kirjoittaja Hot hatch
mjasa kirjoitti: 22 Elo 2019 21:16 En tiedä sitten onko jotenkin ajotavasta kiinni vai mistä, mutta omassani kyllä A8 laatikko toimii tosi kivasti. Tottakai sekaan mahtuu joskus ajo tilanteesta riippuen pieniä töksähdyksiä, mutta pääasiassa kuva vaihteisto. En ihan allekirjoita ainakaan litrasen koneen kanssa hitautta. Vaihdot mun mielestä erittäin sulavia. Isoin miinus lähinnä maantieajossa on, että mukautuva vakkari päällä ehkä vähän turhan helposti lyö ylämäessä pienempää silloinkin kun kone jaksaisi hyvin vielä viedä
Samat on tuntemukset itselläkin, normiajossa laatikko on enimmäkseen loistava tai sitten en vaan tiedä paremmasta.

Muutenkin tuntuu siltä, että ihmiset ostelee kalliita, tehokkaita autoja ja sitten ne kuitenkin pyörii liikenteessä ykslitraisen jaloissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Elo 2019 22:32
Kirjoittaja Hot hatch
revote kirjoitti: 22 Elo 2019 18:47 Ok. Sulla on sama kuin mulla mutta toisinpäin.

(huomaathan oikeaoppinen lainaus)

----

Joko luitte uusimman Tekniikan maailman, Focus hävisi Octavialle ja Corollalle? Focus saa moitteita automaattilaatikosta sekä hitaasti toimivasta radiosta. Arvostelukriteerit kohdallaan kun radio saa moitteita.
Tuohan on niinkuin tosielämässäkin, melkein kokoajan joutuu jarruttelemaan, kun joku skooda tai tojota jumittaa edessä. :roll:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Elo 2019 22:42
Kirjoittaja @rsk@
Vootrson kirjoitti: 22 Elo 2019 20:25 Alkaa harmittamaan, että tuli tilattua automaatti. Useammassa paikassa tullut vastaan tuo vaihteiston hitaus (molemmat TM-testit 1.5 + A8 -kombolla ja monet koeajoraportit eri sähköisissä medioissa). Toi 9,8 sataan on kuitenkin sekunnin verran hitaampi kuin spekseissä luvattu. Ja siis pari sek hitaampi kuin manuaali 😭
Eroja näköjään tulee riippuen missä mitataan ja varmaan miten lähdöt otetaan..

https://www.automobile-catalog.com/perf ... matic.html

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Elo 2019 22:46
Kirjoittaja revote
Hot hatch kirjoitti: 22 Elo 2019 22:32 Tuohan on niinkuin tosielämässäkin, melkein kokoajan joutuu jarruttelemaan, kun joku skooda tai tojota jumittaa edessä. :roll:
Ei lähdetä tälle tielle tässä keskustelussa. Kaikissa merkeissä on tötöilijöitä ja "teiden ritareita".

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Elo 2019 22:46
Kirjoittaja hapelo
Hot hatch kirjoitti: 22 Elo 2019 22:15 Muutenkin tuntuu siltä, että ihmiset ostelee kalliita, tehokkaita autoja ja sitten ne kuitenkin pyörii liikenteessä ykslitraisen jaloissa.
Jep :shock:

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Elo 2019 23:07
Kirjoittaja AAR85
Ainut moitittava tuossa lootassa on tää hemmetin hidas vaihteiden kytkeytyminen. Muuten kyllä ajossa vallan mainio aski. Jopa tällä litrasella mopolla.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Elo 2019 23:12
Kirjoittaja Hessu81
Kannattaa jättää lehtien arvostelut ihan omaan arvoonsa ja tilata juuri sellainen minkä itse haluat. Pelkästään sen takia nyt kannata manuaalia ottaa, koska jonkun vertailun mukaan huono. Antaa sen toimittajan ajaa skoodalla tai nauriksella jos kerran niin paljon tykkää

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Elo 2019 23:27
Kirjoittaja revote
Hessu81 kirjoitti: 22 Elo 2019 23:12 Kannattaa jättää lehtien arvostelut ihan omaan arvoonsa ja tilata juuri sellainen minkä itse haluat. Pelkästään sen takia nyt kannata manuaalia ottaa, koska jonkun vertailun mukaan huono. Antaa sen toimittajan ajaa skoodalla tai nauriksella jos kerran niin paljon tykkää
Juuri näin. Minulla ei kaduta tilaukseni yhtään, päinvastoin en malta odottaa että pääsee ajelemaan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Elo 2019 11:53
Kirjoittaja HMS77
Olen joskus itekin maininnut tuon A8:n toisinaan hieman "kulmikkaasta" käyttäytymisestä, verrattuna edellisen Mk4 Mondeon A6 laatikkoon.
Pääasiallisesti vaihdot tapahtuu hyvin huomaamatta ja pehmeästi, mutta joissain tilanteissa tulee ihan selkeä nykäisy, joskus myös laatikon vaihtaessa alaspäin hidastuksissa.
Sport-asennossa laatikon käyttäytyminen on ärsyttävää koska vedättää poikkeuksetta kierrokset aivan liian korkealle, eikä sitä huutoa jaksa kuunnella ainakaan taajama-ajossa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Elo 2019 18:29
Kirjoittaja EeroH
@rsk@ kirjoitti: 22 Elo 2019 22:42 Eroja näköjään tulee riippuen missä mitataan ja varmaan miten lähdöt otetaan..

https://www.automobile-catalog.com/perf ... matic.html
"all these numbers are results of the ProfessCars™ software car dynamics simulation. Although it’s accurate and sophisticated, as each simulation has a margin of error." Eli ei todellinen mittaus.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Elo 2019 20:05
Kirjoittaja @rsk@
EeroH kirjoitti: 23 Elo 2019 18:29 "all these numbers are results of the ProfessCars™ software car dynamics simulation. Although it’s accurate and sophisticated, as each simulation has a margin of error." Eli ei todellinen mittaus.
Jep. Koko lainaus. Mutta ota siitä sitten selvä mikä on totuus.

Editor’s note:

To answer some frequently asked questions: all these numbers are results of the ProfessCars™ software car dynamics simulation. Although it’s accurate and sophisticated, as each simulation has a margin of error. In most cases acceleration times presented in a-c, calculated for cars with full fuel tank and 200lb (90kg) load, could be rather underestimated. It means, that with really good driving skills or/and using special tires, it is possible to achieve even better times. On the other hand, everyday practical accelerations, with extra equipment and load, could be worse.

Thanks to the reproducibility of boundary conditions, the a-c values are useful also for car comparisons.

specs interline

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Elo 2019 20:28
Kirjoittaja Arski54
focst kirjoitti: 22 Elo 2019 19:35 Omavastuu tulee sulta yhtiölle..
Ei tule. Minä maksoin omavastuun 150 € lasiliikkeeseen.
Kun katson omista vakuutuksista/vahingoista maksetut korvaukset, niin vakuutusyhtiö on maksanut 698 € lasiliikkeeseen ja 50 € minulle seisontakorvausta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Elo 2019 20:32
Kirjoittaja Arski54
Hot hatch kirjoitti: 22 Elo 2019 22:15 Samat on tuntemukset itselläkin, normiajossa laatikko on enimmäkseen loistava tai sitten en vaan tiedä paremmasta.
Et sitten ole ajanut VW DSG:llä. Vaihtaa ilman viivytyksiä, lähes huomaamatta. Jos lyöt lätkän tiskiin et pussaa tuulilasia joka vaihdossa, vaihtaa paljon nopeammin kuin Fordin laatikko.
Pesee toiminnassa uuden Fordin laatikon 100 - 0, mennen tullen ja tavatessa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Elo 2019 21:06
Kirjoittaja focst
Arski54 kirjoitti: 23 Elo 2019 20:28 Ei tule. Minä maksoin omavastuun 150 € lasiliikkeeseen.
Kun katson omista vakuutuksista/vahingoista maksetut korvaukset, niin vakuutusyhtiö on maksanut 698 € lasiliikkeeseen ja 50 € minulle seisontakorvausta.
No ei se omavastuu nyt kuitenkaan vaihto liikkeelle jää.. se laskutetaan vakuutus yhtiön puolesta ja on yhtiön rahaa.. vähennetäänkö sitten yhtiölle menevästä laskusta..varmaan?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Elo 2019 23:34
Kirjoittaja Arski54
focst kirjoitti: 23 Elo 2019 21:06 No ei se omavastuu nyt kuitenkaan vaihto liikkeelle jää.. se laskutetaan vakuutus yhtiön puolesta ja on yhtiön rahaa.. vähennetäänkö sitten yhtiölle menevästä laskusta..varmaan?
Kyllä se sinne jää, heille se maksetaan eikä se sieltä mihinkään mene tai mistään vähennetä. Ja tuon 698 vakuutusyhtiö on maksanut lasiliikkeelle. Maksussa näkyy yrityksen nimi, tilinro ja maksupäivä aivan samoin kuten 50 € maksussa minullekin.
Keskustelin näistä hinnoista myös vakuutusyhtiön kanssa kun ehdotin heille et halvempaa olisi että maksaisin lasin itse ja vakuutus maksaisi sen minulle ilman omavastuuta. Ei onnistu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Elo 2019 14:34
Kirjoittaja Olliau
1.0 Activea odotellaan ja törmäsin tähän ketjuun vasta kauppojen jälkeen. Kohtuullisen paljon porukalla tuntuu olevan vikoja Focuksissaan. Vai onko enemmän kyse siitä, että tänne foorumille tullaan hakemaan vertaistukea silloin kun ongelmia tulee ja iso osa Focuksen omistajista ajelee ilman ongelmia?

Jos tätä foorumia lukee uuden Focuksen omistajia, keillä ongelmia ei ole ollut, olisi mukava kuulla myös teidän kommentteja!

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Elo 2019 15:13
Kirjoittaja @rsk@
Onkos noissa kolmepyttysissä 1.5ecoboosteissa overboost?
Ei ainakaan ihan heti mitään dokumenttia löytynyt. Yhdessä YouTube koeajopätkässä kyllä mainittiin olevan.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Elo 2019 15:37
Kirjoittaja nestori2
Ehkä se "yliahto" on niissä tehokkaamisso versioissa, siis 182 hp ja 200 hp. Eihän moottori tarvitse sitä huipputehoa kuin muutamia sekunteja, taitaa pienemmän litraisen 125 hp mallin yliahto kestää maksimissaan puolisen minuuttia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Elo 2019 18:36
Kirjoittaja hapelo
nestori2 kirjoitti: 24 Elo 2019 15:37 Ehkä se "yliahto" on niissä tehokkaamisso versioissa, siis 182 hp ja 200 hp. Eihän moottori tarvitse sitä huipputehoa kuin muutamia sekunteja, taitaa pienemmän litraisen 125 hp mallin yliahto kestää maksimissaan puolisen minuuttia.


Vanhempi 1,5 4cyl "egobuust" with overboost...

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Elo 2019 23:10
Kirjoittaja AAR85
Olliau kirjoitti: 24 Elo 2019 14:34 1.0 Activea odotellaan ja törmäsin tähän ketjuun vasta kauppojen jälkeen. Kohtuullisen paljon porukalla tuntuu olevan vikoja Focuksissaan. Vai onko enemmän kyse siitä, että tänne foorumille tullaan hakemaan vertaistukea silloin kun ongelmia tulee ja iso osa Focuksen omistajista ajelee ilman ongelmia?

Jos tätä foorumia lukee uuden Focuksen omistajia, keillä ongelmia ei ole ollut, olisi mukava kuulla myös teidän kommentteja!
Näinhän se on, että ongelmista kirjoitellaan enempi. Ei siis kannata pelästyä.

Täällä nyt 10600km mittarissa ja hiukkaspöntön softapäivityksen jälkeen (n.5000km kohdalla tehty) menty täysin ilman ongelmia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Elo 2019 14:11
Kirjoittaja Pajari
Vaihteeksi takapenkin selkänojan toinen kippausvaijeri on taas jostain irti. Takuuseen molemmat vaijerit jo kerran kiinnitetty, mikähän ettei noin yksinkertaista hommaa saada toimivaksi? Pösö 308 SW vastaava systeemi oli herkkä ja toimiva, selkänoja- (t) kaatui kerralla pitkälleen kevyellä vedolla, tässä jos toimii niin hirmu jäykästä kahvasta kiskomalla noja jää pönöttämään melkein pystyyn ja pitää töniä käsipelissä vaateriin.
No, kiusa se on pienikin kiusa.
Avaimeton ovien avaus toimii jos sitä huvittaa, johtuneeko sitten akun varauksesta, koska start&stoppikaan ei toimi kun erittäin harvoin. Ajoa on kuitenkin ollut suht. pitkiäkin matkoja, eli lataustakin akkuun päin on vissiin tapahtunut.
Ja ei moottori lämpene edes kesähelteillä, huollon mukaan on kuulema normaalia. Reilu 10km kaupunkiajoa ja sitten vasta viisari on melkein normaalilukemissa. Ei voi kuulema pikkulohko nopeammin lämmetä, kun on niin pienikulutuksinen :lol:
Ei taida olla paljoa eroa onko -30 tai +30 moottorin alkulämmöt, kuitenkin +60 astetta on eroa lähtötilanteissa, yhtä hitaasti kiprii ylöspäin lämpömittarin viisari.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Elo 2019 15:32
Kirjoittaja Renee
Minkä arvoinen termari siellä mahtaa olla 90 vai mikä astelukema. Kun ei mitään premiuriluokan auto ei ole kyseessä että miehillä susiturkki naisilla minkkiturkki pitää talvella ajaa. Onko alhaalla suojamuovit ja talvella eikös näissä ole se säätyvä säleikkö vai mikä hienous ettei sitä viimasuojaa tarvita

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Elo 2019 17:40
Kirjoittaja Freeze
Vastaavan moottorityypin Mk3 Foccarissa oli kaksi termaria, tuskinpa niitä on uudessa vähennetty? Toinen sisemmälle moottorikierrolle.

Jos ei nouse käyttölämpöihinsä kunnolla, niin kyllä se näkyy talven edetessä. Itsellä lakkasi yksi termari toimimasta, ensimmäinen OE-varaosakin oli valmiiksi rikki ja vaati kaksi vaihtokertaa että saatiin kuntoon.