Sivu 125/391

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Heinä 2019 18:42
Kirjoittaja PiuhaPoikki
xflex kirjoitti: 22 Heinä 2019 18:07 Jo vain - ainakaan 2.0 fiikuksessa ei ole AGM-akkua vaan EFB-akku. EFB 70Ah, made by Varta. Laturina mulla 1210 Flex. Hyvin rokkaa. Niin ja konehuoneessa tosiaan naksuu ja vinkuu hetken kun ovia avaa.
Ja Vartan sivulta luvatta lainattua:
"Huom.: Joissain perustason Start-Stop-järjestelmällä varustetuissa autoissa on EFB-akku. EFB-akun tilalle tulisi aina asentaa vastaava alkuperäisvaraosa, esim. Blue Dynamic EFB. Jos halutaan lisää suorituskykyä, EFB voidaan korvata myös AGM-akulla."

Tässä mietityttää, se että mitenkäs sen latausjännitteen kanssa silloin käy. Pitääkö autolle kertoa kumpi akku on asennettu....

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Heinä 2019 19:00
Kirjoittaja xflex
Fordiin vain halvin on kyllin hyvää... :) En viitsi tästä kuitenkan huolia ottaa. Ainakin viime talvena akku latautui ilman ongelmia tuolla Defalla. Kovaa ajoa vaan sano, ei tuossa laturissa mitään valintaa ole. Hyvin yksinkertainen ompi tuo vekotin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Heinä 2019 19:23
Kirjoittaja Hjesko
jesseson94 kirjoitti: 22 Heinä 2019 01:57 Ketään joka voisi katsoa omasta autosta kyseisiä juttuja?
Itsellä myös adaptiiviset valot ja ajoin viikonloppuna ekaa kertaa pimeällä, tosin vain kaupungissa valaistuilla alueilla. Olin myös havainnoivanani keskialueen heikompaa valotehoa. Voisiko johtua ajonopeudesta, ympäröivästä valosta tai sitten on vain tarkoituksella noin. Parkkihallissa huomaa, että keskeltä valokuvion yläreuna on ehkä hieman reunoja alempana. Tämä siis viittaa mielestäni samaan asiaan. Eli kuvio ei vain mene yhtä pitkälle kuin sivuilta.

Auto ollut itsellä reilun viikon ja kilsoja tullut jo reilu 1000. Olen ollut todella tyytyväinen. Ainoa vanhaan autoon verrattuna huonompi juttu on tuo rengasmelu. Se tosiaan on voimakkaampi ainakin tällä 18 tuumaisella rengastuksella.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 22 Heinä 2019 20:49
Kirjoittaja Rusakko_
xflex kirjoitti: 22 Heinä 2019 18:07 Jo vain - ainakaan 2.0 fiikuksessa ei ole AGM-akkua vaan EFB-akku. EFB 70Ah, made by Varta. Laturina mulla 1210 Flex. Hyvin rokkaa. Niin ja konehuoneessa tosiaan naksuu ja vinkuu hetken kun ovia avaa.
Vartan EFB 70 Ah mullaki.

Vielä tämän päiväiseen aiheeseeni. Istuin auton vieressä toista tuntia ja tein havaintoja. Niksuu ja naksuu ja umpioita tuulettaa noin 1-2 min välein 15-20 sekuntia. Välillä menee 5-10 min ja taas sama jatkuu. Välillä vaan niksuu ja naksuu, muttei tuuleta. Sitten välillä tuuletta, muttei naksu. Kun ajovaloja käyttää päällä, niin jotenkin rauhoittuu hetkeksi. Ovien aukominenkin sekoittaa sykliä.

Yritin etsiä sulakkeita esim ajovaloille ja niiden ohjaukselle, mutta moottoritilassa ne on jossain pölysuojan alla kahden semmosten lapsen nyrkin kokoisen kahvan alla. En uskaltanu avata, en tajunnu mitään. Oisin ottanu kokeeksi 5 A:n sulakkeen ajovaloilta pois.

Hanskalokeron alapuolella olis ollut ajovalojen ohjausmoduulin sulake (5 A), mutta samassa sulakkeessa myös etututkat, apukuskin airbag ja jotain muuta. En uskaltanu irroittaa.

Jääköhän sulakkeiden irroituksesta vikavalo tauluun? Tai uskaltaiskohan akun navat irroittaa ilman vikavaloja?

Ehkä pitäis soitella Ford-huoltoon huomenna. Lähin 150 km päässä... :?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 10:50
Kirjoittaja xflex
Rusakko_ kirjoitti: 22 Heinä 2019 20:49 Vartan EFB 70 Ah mullaki.

Vielä tämän päiväiseen aiheeseeni. Istuin auton vieressä toista tuntia ja tein havaintoja. Niksuu ja naksuu ja umpioita tuulettaa noin 1-2 min välein 15-20 sekuntia. Välillä menee 5-10 min ja taas sama jatkuu. Välillä vaan niksuu ja naksuu, muttei tuuleta. Sitten välillä tuuletta, muttei naksu. Kun ajovaloja käyttää päällä, niin jotenkin rauhoittuu hetkeksi. Ovien aukominenkin sekoittaa sykliä.

Yritin etsiä sulakkeita esim ajovaloille ja niiden ohjaukselle, mutta moottoritilassa ne on jossain pölysuojan alla kahden semmosten lapsen nyrkin kokoisen kahvan alla. En uskaltanu avata, en tajunnu mitään. Oisin ottanu kokeeksi 5 A:n sulakkeen ajovaloilta pois.

Hanskalokeron alapuolella olis ollut ajovalojen ohjausmoduulin sulake (5 A), mutta samassa sulakkeessa myös etututkat, apukuskin airbag ja jotain muuta. En uskaltanu irroittaa.

Jääköhän sulakkeiden irroituksesta vikavalo tauluun? Tai uskaltaiskohan akun navat irroittaa ilman vikavaloja?

Ehkä pitäis soitella Ford-huoltoon huomenna. Lähin 150 km päässä... :?
Toivottavasti kesään kuuluu muutakin kuin fiikkuksen vieressä väijymistä... :D

Olen joskus myös kuullut jotain releiden naksahtelua tai jonkin puhaltimen pyörimistä satunnaisesti vaikka autolla ei ole ajettu tunteihin. Korvia pistävä vinkuna alkaa yleensä lukkojen ja kuskin oven avauksen jälkeen ja kestää muutaman minuutin. Ei mitään käryä mitä vekotin silloin tekee. Joten vähän epäilen että saat huollosta lähinnä sympatiaa jos sitäkään. Taitaa olla normaalia Fordin sielunelämää. Mutta voihan se olla että jotain päivityksiä on saatavilla tai ompi oikein rautavikaakin. Laturissa pidin talvella kerran viikossa niin virta riitti pätkäajoonkin kera webaston.

Kerro sitten meillekin mitä sanovat jos olet huoltoon yhteyksissä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 15:06
Kirjoittaja HMS77
Emmä jaksais stressata jostain releiden naksuttelusta, nykyautoissa on niin paljon sähköjuttuja että ei mitenkään outoa jos siellä on elämää vielä pitkään auton sammumisen jälkeen.
Juokaa kaliaa, nauttikaa kesästä ja antakaa auton naksutella.

Btw, oma Focus kävi viime viikolla ensimmäistä kertaa ulkomailla kun käytiin Tallinnassa. Tykkäsi kuulemma kovasti matkustaa laivan autokannella mutta Tallinnan liikenne ja tiet oli kuulemma kurjia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 15:43
Kirjoittaja Pajari
HMS77 kirjoitti: 23 Heinä 2019 15:06 Btw, oma Focus kävi viime viikolla ensimmäistä kertaa ulkomailla kun käytiin Tallinnassa. Tykkäsi kuulemma kovasti matkustaa laivan autokannella mutta Tallinnan liikenne ja tiet oli kuulemma kurjia.
Niin kävi minunkin Focukseni, mutta Ruotsissa. Ensimmäiseksi pisti silmään, tai paremminkin korvaan, miten paljon hiljaisempi auto oli lahden toisella puolen. Asfaltin laatu on ihan toisenlaista, sileämpää ja urattomampaa. Takapenkkiläisten kanssa voi hyvin jutella ääntä korottamatta ja mitä, mitä hokien.
Ajeltiin Kappelskääristä Pitööseen (Oulun korkeudella perämeren toisella puolen) E4:sta pitkin. Totesin miten fiksusti saadaan hyvin vetävä tie tehtyä jos on halua ja rahaa, kolme kaistaa vierekkäin (yksi kaista toiseen ja kaksi toiseen suuntaan) vaijeriaita välissä ja n.joka 1,5-2 kilometrin välein on vuorotellen ohituskaista, jos ei ole ihan kunnon moottoritietä.
110km nopeusrajoitus pääsääntöisesti, taisi olla kokomatkalla vain parikymmentä kilometriä suomalaisittain normaalia "pikatietä", missä ei ollut kaistojen välissä minkaanlaista aitaa. Ja ajettiin sentään E4 pitkin yhteensä noin 1000 km rannikkoa myötäillen. Keskikulutus oli koko reissulla ajotietokoneen mukaan melko tarkkaan 6l/100km ja 95 maksoi Ruotsin puolella suunnilleen saman kuin täälläkin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 15:45
Kirjoittaja xflex
HMS77 kirjoitti: 23 Heinä 2019 15:06 Emmä jaksais stressata jostain releiden naksuttelusta, nykyautoissa on niin paljon sähköjuttuja että ei mitenkään outoa jos siellä on elämää vielä pitkään auton sammumisen jälkeen.
Juokaa kaliaa, nauttikaa kesästä ja antakaa auton naksutella.

Btw, oma Focus kävi viime viikolla ensimmäistä kertaa ulkomailla kun käytiin Tallinnassa. Tykkäsi kuulemma kovasti matkustaa laivan autokannella mutta Tallinnan liikenne ja tiet oli kuulemma kurjia.
Juuh, mun puolesta kottero saa soitella yksinään vaikka Putte Possun nimipäivät kerran tunnissa kunhan vaan toimii - ja niinhän se tekeekin. Antaa norsun ressata - sillä on isompi pää ja keskitytään me kesästä nauttimiseen. :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 20:19
Kirjoittaja fordever
Sattuneesta syystä ajelin pari päivää manuaalivaihteisella 1.0 EcoBoost Titanium farmarilla. Ajattelin ilahduttaa muutamalla satunnaiskäyttäjän havainnolla.

Nopeusmittarin 5 km/h jako alle 60 nopeuksissa jaksoi hämätä. Kun normaalisti mittarilukema on n. 10 km/h yli sallitun niin pysytään huomautusrajan tuntumassa. Nyt kun näytti nopeasti vilkaisten ajelevan 60 km/h niin lukema olikin 55. No, toki tuohon tottuu kun pidemmän aikaa ajelee.

Etuviistoon alas näkymä on yllättävän tukkoinen eli kun kääntyy vasemmalle ja pitää katsoa missä ne kanttikivet ovat, niin sattuu sivupeili aika sopivasti näkökenttään peittämään juuri sen kriittisen ajan jolloin ne kivet pitäisi oikeastaan nähdä.

Vakionopeussäädin oli ilman adaptiivisuutta. Siitä seurasi se, että vaihdetta vaihtaessa se putosi pois päältä. Muutenkaan tuollaisella vakionopeussäätimellä ei tee kyllä mitään. Aika harvoin tulee tilanne, että voi ajella ilman että eteen kohta tulee alinopeutta köröttelevä.

Sync-vekotin käynnistyi tilanteesta riippuen sangen hitaasti. Jos auto oli seissyt kauan (yön yli tai muutaman tunnin) tuntui että käynnistyminen oli selvästi hitaampaa kuin jos vain käväisi jossain. Hitaalla käynnistymisellä tarkoitan sitä, että hyvin ehti lähteä liikkeelle ja jopa ajaa hetken ennen kuin telkkariruutu alkoi näyttää jotain. Kerran tuli myös ilmoitus navigointivirheestä eikä se tilanne poistunut vaikka auton sammutti useampaankin kertaan. Sitten pidemmän tauon jälkeen navigointi taas toimi.

Autossa oli 16-tuuman vanteet ja rengaskoko 205/60 eli kumia piisasi eikä leveyskään päätä huimannut (Michelin Primacy 4 oli merkki ja malli). Siitä huolimatta rengasmelua oli sen verran, että en sanoisi autoa erityisen hiljaiseksi. Vähän tuli sellainen olo, että se rengaskohina pyörii jossain kojelaudan sisällä ja saa sieltä kaikupohjaa. Miten sitten kun alla ovat 18-tuuman renkaat? Ja ehkä kitkat ovat talvella paras ratkaisu.

Edelleen olen sitä mieltä että vaihto-opastin opastaa vaihtamaan liian alhaisilla kierroksilla. Jos vaihto-opastinta seuraa orjallisesti saa kyllä ajaa aika paljon jyristävän moottorin säestyksellä ja se ei ole kivaa. Tuolla moottorilla varustettua autoa pitää ajaa korvakuulolta.

Ja lopuksi havainto yhtäkkiä alkavasta tärinästä, joka ei voi johtua mistään muusta kuin sen yhden sylinterin lepuutuksesta. Parhaiten ilmiön huomasi hieman yli 100 km/h nopeudessa tasamaalla ihan pintakaasulla ajellessa, jolloin ohjelmiston mielestä 2 sylinteriä ilmeisesti riittää. Heti kun painoi vähän enemmän kaasua tai tiessä oli nousua, tärinä lakkasi. Ja millaista se tärinä sitten oli. No, ikään kuin istuimessa olisi hierontatoiminto, siis takapuolen alla. Tavallaan koko auto tärisi ja sitä voisi ensi alkuun pitää rengasongelmana.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 20:31
Kirjoittaja PiuhaPoikki
fordever kirjoitti: 23 Heinä 2019 20:19 Vakionopeussäädin oli ilman adaptiivisuutta. Siitä seurasi se, että vaihdetta vaihtaessa se putosi pois päältä. Muutenkaan tuollaisella vakionopeussäätimellä ei tee kyllä mitään.
Tämähän on perinteinen fordilainen vakionopeudensäädin. Joku ei tee sillä mitään ja toinen tekee.
Minä olen sellaisella ajellut muutaman satatuhatta sekä siviilissä, että töissä. Aika pitkiäkin pätkiä nappeihin koskematta. Pohjois-suomessa hurahtaa satakin kilometriä.

Toisaalta esimerkiksi skodan vakkari ei putoa päältä vaihdetta vaihtaessa ja sekin on ihan kiva kun siihen tottuu.
Totuttelua se voortti-mieheltä vaatii, koska itselle käy ainakin usein niin, että kun tulen esimerkiksi moottoritien rampille ja heitän pienempää pykälää jarruttaakseni moottorilla niin skoda lyökin lisää löylyä kun saan kytkimen ylös. :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 20:57
Kirjoittaja EeroH
Jaa ei normi vakkari pysy päällä vaihdetta vaihtaessa? Taas yksi syy jättää Focus kauppaan...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 21:21
Kirjoittaja Frnz
EeroH kirjoitti: 23 Heinä 2019 20:57 Jaa ei normi vakkari pysy päällä vaihdetta vaihtaessa? Taas yksi syy jättää Focus kauppaan...
Onko jossain maailmassa auto manuaalivaihteilla jossa vakkari pysyy päällä vaihdon jälkeen ja jatkaa ajoa samalla nopeudella? Ainakin Bemarissa ja Audissa Fordin lisäksi "tipahtaa" päältä ja vaatii aktivoinnin nappia painamalla tai viiksestä/napista nopeutta lisäämällä/laskemalla. Automaattivaihteet luonnollisesti eri asia. :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 21:30
Kirjoittaja focst
Frnz kirjoitti: 23 Heinä 2019 21:21 Onko jossain maailmassa auto manuaalivaihteilla jossa vakkari pysyy päällä vaihdon jälkeen ja jatkaa ajoa samalla nopeudella? Ainakin Bemarissa ja Audissa Fordin lisäksi "tipahtaa" päältä ja vaatii aktivoinnin nappia painamalla tai viiksestä/napista nopeutta lisäämällä/laskemalla. Automaattivaihteet luonnollisesti eri asia. :D
Kyllä mulla pysyy päällä..aktiivivakkarilla varustettu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 21:34
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Frnz kirjoitti: 23 Heinä 2019 21:21 Onko jossain maailmassa auto manuaalivaihteilla jossa vakkari pysyy päällä vaihdon jälkeen ja jatkaa ajoa samalla nopeudella? Ainakin Bemarissa ja Audissa Fordin lisäksi "tipahtaa" päältä ja vaatii aktivoinnin nappia painamalla tai viiksestä/napista nopeutta lisäämällä/laskemalla. Automaattivaihteet luonnollisesti eri asia. :D
Kuten edellä kerroin, skodan vakkari pysyy.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 21:35
Kirjoittaja Frnz
PiuhaPoikki kirjoitti: 23 Heinä 2019 21:34 Kuten edellä kerroin, skodan vakkari pysyy.
Luulisi että Audissa (mun kokemus A3, mallit 2007 ja 2013, bensa ja diesel, molemmat manuaalilla) olisi sama vakkari. :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 21:40
Kirjoittaja Frnz
Täällä kun on ollut pohdintaa noista autojen toimitusajoista, niin ainakin minun kohdallani toimitusaika näyttää menevän juuri kuten tilatessa sovittiin. Toukokuussa tilattiin Active-malli 1.0 moottorilla muutamilla lisävarusteilla ja sen sanottiin menevän tuotantoon juhannuksen aikoihin. Toimitus arvioitiin 22.7. alkavalle viikolle. Pitivät näköjään lupauksensa ja luovutus vielä tämän viikon kuluessa. :thumbup: :ford:

Kokemuksia varmaan sitten myöhemmin lisää...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 21:56
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Frnz kirjoitti: 23 Heinä 2019 21:35 Luulisi että Audissa (mun kokemus A3, mallit 2007 ja 2013, bensa ja diesel, molemmat manuaalilla) olisi sama vakkari. :D
Diesel octaviasta on nämä mun kokemukset. Muutama eri yksilö vähän eri vuosimalleja ja varustetasoja mutta kaikissa tämä sama ominaisuus vakkarissa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 22:09
Kirjoittaja Trukki1
focst kirjoitti: 23 Heinä 2019 21:30 Kyllä mulla pysyy päällä..aktiivivakkarilla varustettu.
Niin pysyy...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 22:20
Kirjoittaja pajatso
Ihan hyvin pysyy valkari päällä. Muutaman sekunnin voi säätää vaihteita, yms...ennenkuin putoaa pois päältä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 22:23
Kirjoittaja fordever
Sen verran kommenttia tähän aktiivivakionopeussäädinkeskusteluun, että itsellä omassa mk5 Mondeossa (manuaalivaihteet, ja vakkari pysyy päällä vaihteen vaihdossa) on sellainen ja kun siihen on tottunut, niin normivakionopeussäädin tuntuu jotenkin lähes käyttökelvottomalta. Toki jossakin aiemmassa Fordissa minulla oli sellainenkin ja silloin se oli oikeinkin hyvä juttu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 23:31
Kirjoittaja Rusakko_
xflex kirjoitti: 23 Heinä 2019 10:50 Toivottavasti kesään kuuluu muutakin kuin fiikkuksen vieressä väijymistä... :D

Olen joskus myös kuullut jotain releiden naksahtelua tai jonkin puhaltimen pyörimistä satunnaisesti vaikka autolla ei ole ajettu tunteihin. Korvia pistävä vinkuna alkaa yleensä lukkojen ja kuskin oven avauksen jälkeen ja kestää muutaman minuutin. Ei mitään käryä mitä vekotin silloin tekee. Joten vähän epäilen että saat huollosta lähinnä sympatiaa jos sitäkään. Taitaa olla normaalia Fordin sielunelämää. Mutta voihan se olla että jotain päivityksiä on saatavilla tai ompi oikein rautavikaakin. Laturissa pidin talvella kerran viikossa niin virta riitti pätkäajoonkin kera webaston.

Kerro sitten meillekin mitä sanovat jos olet huoltoon yhteyksissä.
Kuulostaa huolettomuudesta päätellen, että osa foorumilaisista on loman vietossa (ehkä jopa pikku pieruissa). No mutta...

Huolto neuvoi irroittamaan akun kaapelit ja kytkemään ne toisiinsa pariksi minuutiksi, jotta kondensaattorit(?) ym nollatuisivat. Tein niin ja sen jälkeen on auto ollut hiljaa. Mikä lie bitti poikittain. Ehkä pelkkä akun miinusnavan irroitus olisi riittänyt...

Oikeastaan juuri mitään asetuksia ei tarttenut määrittää uusiksi. Radiokanavat, ajotietokone ym säilyivät. Avaimia auto kyseli hetken...

Soitin kolmeen eri Fordin huoltoon ja kuluttajavinkit vaihteli tyyliin
-varataan aika 1 kk päähän sähkärille
-soita hinaus tai aja lähimpään Ford huoltoon
-irrota akun kaapelit ja kytke ne toisiinsa pariksi minuutiksi. Sen siis tein.

Em. huolto mainitsi, että led-umpioissa on tuuletus ja samanlaista sekoilua on ollut Skodassa ja VWssä sekä Volvossa. Moottorin jälkilämpö nostattaa umpioiden lämpötilaa vielä ajon jälkeen ja siksi tuulettaa. Helle ja suora auringonpaiste lisää vielä tarvetta. Bitti kun vielä poikittain niin sitten tuuletetaan yötä päivää. Kuuluu samaan sarjaan mystiset viat.

Jospa se tuolla rauhoittui :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 23:39
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Rusakko_ kirjoitti: 23 Heinä 2019 23:31
Huolto neuvoi irroittamaan akun kaapelit ja kytkemään ne toisiinsa pariksi minuutiksi, jotta kondensaattorit(?) ym nollatuisivat. Tein niin ja sen jälkeen on auto ollut hiljaa. Mikä lie bitti poikittain.
"Buutti kaiken muutti", kuten sanonta kuuluu. :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 23 Heinä 2019 23:45
Kirjoittaja Arski54
Frnz kirjoitti: 23 Heinä 2019 21:21 Onko jossain maailmassa auto manuaalivaihteilla jossa vakkari pysyy päällä vaihdon jälkeen ja jatkaa ajoa samalla nopeudella? Ainakin Bemarissa ja Audissa Fordin lisäksi "tipahtaa" päältä ja vaatii aktivoinnin nappia painamalla tai viiksestä/napista nopeutta lisäämällä/laskemalla. Automaattivaihteet luonnollisesti eri asia. :D
Esim. Seatissa pysyy tavallinen vakkari päällä kun vaihtaa vaihdetta riittävän nopeasti.
Myös Fordissa pitäisi pysyä, minulla on tästä Fordin kirjallinen lausunto. Mutta ei siis Fordissa pysy.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Heinä 2019 01:22
Kirjoittaja AAR85
Kevät ja kesä on mennyt hienosti focuksen kanssa. Ei huolia eikä murheita. Start/stop systeemiä alkoi välttelemään ja kertoi syyksi akun latausta. Käytin ctekin 10a laturia kiinni täyteen saakka ja taas toimii. Mulla on nää ajot yleensä todella lyhyitä, että ymmärtäähän tuon.

Tää sylinterin lepuutustärinä on kyllä ihmeellinen. Luulen, että omassakin tämä tuntui talvella ja keväällä, kun oli jo kesärenkaatkin vaihdettu, mutta nyt kesällä en ole kyllä havainnut tätä tärinää kertaakaan.

Inan vajaa 9500km mittarissa. Ajotietokoneen laskema kulutus tälle matkalle 7.9l/100km. Ajot 85% todella lyhyttä 4-10km kaupunkiajoa.

Suunnittelin teettäväni ”välihuollon” marraskuussa, kun tulee vuosi ajoa täyteen ja samalla h&r:n jouset + suuntaukset.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 24 Heinä 2019 04:02
Kirjoittaja jesseson94
Auto kävi huollossa ja ilmoitettiin että kuskinpuolen kaijutin menee vaihtoon.. audio10 tosiaan kyseessä. Onko muilla b&o paketin omistajilta vaihdettu?