Sivu 116/391

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Kesä 2019 19:56
Kirjoittaja focst
Vootrson kirjoitti: 25 Kesä 2019 19:51 Se on ihan sama tilanne 150hv -version kanssa. Eivät pysty huonostikaan vastaamaan 1.5 koneen kysyntään. Jos ei ihmeitä tapahdu niin oman luovutus taitaa olla syksyllä aikaisintaan. Tilattu tammikuussa...
1.5 ecoboost kysyntä ollut liian heikkoa sulkevat moottori tehtaan.. varmaan liittyy tähän. Tuotanto siirryy muualle ja kesälomat siihen päälle ni toimitukset venyy..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Kesä 2019 20:04
Kirjoittaja Vootrson
focst kirjoitti: 25 Kesä 2019 19:56 1.5 ecoboost kysyntä ollut liian heikkoa sulkevat moottori tehtaan.. varmaan liittyy tähän. Tuotanto siirryy muualle ja kesälomat siihen päälle ni toimitukset venyy..
Kuullostaa kovin erikoiselta syyltä kun toimitusajat olleet varsin poskettomia koko mk4 olemassaolon ajan... Ja toi Bridgendin tehdas menee kiinni vasta 2020.
Tässäkin varmaan saa vastauksen vähän sen mukaan, miltä jälleenmyyjältä kysyy. Kuten tän viestiketjun perusteellakin autokaupassa yleensä 😂

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Kesä 2019 20:20
Kirjoittaja hapelo
focst kirjoitti: 25 Kesä 2019 19:56 1.5 ecoboost kysyntä ollut liian heikkoa sulkevat moottori tehtaan.. varmaan liittyy tähän. Tuotanto siirryy muualle ja kesälomat siihen päälle ni toimitukset venyy..

Tuskin sama moottori(1,5 Dragon)kuin ST-Fiestassa....uusi Focus on ollut pettymys kaiken kaikkiaan,vikoineen

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Kesä 2019 20:33
Kirjoittaja focst
hapelo kirjoitti: 25 Kesä 2019 20:20 Tuskin sama moottori(1,5 Dragon)kuin ST-Fiestassa....uusi Focus on ollut pettymys kaiken kaikkiaan,vikoineen

Harri
Juuri sama kone. Ei focuksessa mitään vikaa ole. Julkaisu juuri talveksi ilman testausta..ei fiksua. Mutta 1.5 ecoboost on focuksessakin ollut juuri se ongelmattomin kone. Kun ois malttanut odottaa 6kk ennen tilausta niin ois välttynyt kaikilta päivityksiltä ja kamppanjoilta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Kesä 2019 20:46
Kirjoittaja hapelo
focst kirjoitti: 25 Kesä 2019 20:33 Juuri sama kone. Ei focuksessa mitään vikaa ole. Julkaisu juuri talveksi ilman testausta..ei fiksua. Mutta 1.5 ecoboost on focuksessakin ollut juuri se ongelmattomin kone. Kun ois malttanut odottaa 6kk ennen tilausta niin ois välttynyt kaikilta päivityksiltä ja kamppanjoilta.

OK,sori toi mollaus uutta Focusta kohtaan mutta omat ja muutaman auton hommaneen kommentit ei hyviä...hieno auto ajaa mutta kaikki ne pikku viat häiritsee...

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Kesä 2019 21:57
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Kun täällä näyttää pyörivän 2,0 dieselin omistajia useampikin niin kauankos jouduitte odottamaan autoa tilauksesta?
Mulla lukee paperissa, että arvioitu toimitus syyskuun lopulla mutta saas nähdä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 25 Kesä 2019 22:09
Kirjoittaja Mattilainen
PiuhaPoikki kirjoitti: 25 Kesä 2019 21:57 Kun täällä näyttää pyörivän 2,0 dieselin omistajia useampikin niin kauankos jouduitte odottamaan autoa tilauksesta?
Mulla lukee paperissa, että arvioitu toimitus syyskuun lopulla mutta saas nähdä.
Tammikuun puolessa välissä tilaukseen ja maaliskuun loppupuolella oli luovutuksessa.

Reilu 7tkm mittarissa, tankkauksista laskettu kulutus 5,8l/100km ja kivasti kulkee! A8 titanium wagoni kyseessä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 07:44
Kirjoittaja Frnz
focst kirjoitti: 25 Kesä 2019 19:56 1.5 ecoboost kysyntä ollut liian heikkoa sulkevat moottori tehtaan.. varmaan liittyy tähän. Tuotanto siirryy muualle ja kesälomat siihen päälle ni toimitukset venyy..
Veikkaan että tämä on puhtaasti kesälomien takia ja asiaan ei liity mitään sen kummempia syitä, vai oliko tuosta tehtaan sulkemisesta ja valmistuksen muualle siirtymisestä jotain tietoa (lähde?). Minulle toukokuussa autoa tilatessani sanottiin, että tehdas on heinäkuun kiinni lomakauden takia. Muistaakseni samaa viestiä on ollut aikaisempienkin Fordien kanssa mitä olen tilaillut vuosien saatossa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 07:56
Kirjoittaja Vootrson
Frnz kirjoitti: 26 Kesä 2019 07:44 Veikkaan että tämä on puhtaasti kesälomien takia ja asiaan ei liity mitään sen kummempia syitä, vai oliko tuosta tehtaan sulkemisesta ja valmistuksen muualle siirtymisestä jotain tietoa (lähde?). Minulle toukokuussa autoa tilatessani sanottiin, että tehdas on heinäkuun kiinni lomakauden takia. Muistaakseni samaa viestiä on ollut aikaisempienkin Fordien kanssa mitä olen tilaillut vuosien saatossa.
Tästä tehtaasta puhutaan joten tuskin vaikuttaa lainkaan toimituksiin tässä vaiheessa. https://www.bbc.com/news/uk-wales-48533790
Itsellä piti olla luovutus jo huhtikuussa joka vaan siirtyy ja siirtyy (kuulemma ton koneen takia) joten haiskahtaa vaan vahvasti siltä että kysyntä on selvästi ennakoitua suurempaa...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 08:24
Kirjoittaja Hjesko
hapelo kirjoitti: 25 Kesä 2019 20:20 Tuskin sama moottori(1,5 Dragon)kuin ST-Fiestassa....uusi Focus on ollut pettymys kaiken kaikkiaan,vikoineen

Harri
Moottoritehdas tosiaan suljetaan ja siellä on valmistettu ainakin tuota Dragonia, mutta alla olevan jutun mukaan tuo kone ei ole 1.5 ecoboost, joka on Fiesta ST:n ja Focuksen keulalla.

https://www.carwale.com/m/news/all-you- ... ngine/amp/

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 09:06
Kirjoittaja focst
Hjesko kirjoitti: 26 Kesä 2019 08:24 Moottoritehdas tosiaan suljetaan ja siellä on valmistettu ainakin tuota Dragonia, mutta alla olevan jutun mukaan tuo kone ei ole 1.5 ecoboost, joka on Fiesta ST:n ja Focuksen keulalla.

https://www.carwale.com/m/news/all-you- ... ngine/amp/
Kyllä siellä tota uutta 1.5 konetta tehdään kapasiteetti 750000 konetta/vuosi ja tehdään 125000. Sitten eu ero vaikuttaa ilmeisen paljon päätökseen olin käsittänyt että lopetetaan nopeemmin kun 2020.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 14:12
Kirjoittaja Peksi.
Jatkuvaa huollossa käymistähän tämä vaikuttaa olevan. Juuri sain abs-päivityksen sisään niin seuraavaksi öljynvaihto pian- ilmoitus. Ei päässyt kuin puolet luvatusta vaihtovälistä. Takuuseen kuulostaa menevän, että kuluja ei tule, mutta se jatkuva huollossa käymisen vaiva harmittaa. Näin jälkiviisaana oisin ottanut joko 2l koneen, tai oikeastaan olisi vanhalla kotterolla kannattanut ajaa pitempään ja lähteä myöhemmin kaupoille. Nyt tuntuu että homma on jatkuvaa päivitysten odottelua.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 14:38
Kirjoittaja hapelo
Hjesko kirjoitti: 26 Kesä 2019 08:24 Moottoritehdas tosiaan suljetaan ja siellä on valmistettu ainakin tuota Dragonia, mutta alla olevan jutun mukaan tuo kone ei ole 1.5 ecoboost, joka on Fiesta ST:n ja Focuksen keulalla.

https://www.carwale.com/m/news/all-you- ... ngine/amp/
Outo homma koska VIN:n mukaan autossani on juuri tuo mainitsemani "Dragon" with low inertia turbocharger...
No pääasia että menee eteenpäin :lol:

Harri

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 14:57
Kirjoittaja toasti
Peksi. kirjoitti: 26 Kesä 2019 14:12 Jatkuvaa huollossa käymistähän tämä vaikuttaa olevan. Juuri sain abs-päivityksen sisään niin seuraavaksi öljynvaihto pian- ilmoitus. Ei päässyt kuin puolet luvatusta vaihtovälistä. Takuuseen kuulostaa menevän, että kuluja ei tule, mutta se jatkuva huollossa käymisen vaiva harmittaa. Näin jälkiviisaana oisin ottanut joko 2l koneen, tai oikeastaan olisi vanhalla kotterolla kannattanut ajaa pitempään ja lähteä myöhemmin kaupoille. Nyt tuntuu että homma on jatkuvaa päivitysten odottelua.
Sitähän tämä on ollut. Viitisen kuukautta kesti, että suurimmat jutut oli hoidettu omassa autossa pois alta. Auto ollut pajalla tänä aikana noin 10 kertaa liioittelematta. Ihan tarkkaa lukua ei ole tähän hätään, kun en jaksa kalenteria selata taaksepäin.
Useimmat ongelmista korjaantui ohjelmistopäivityksillä, mutta on myös jouduttu enemmänkin penkomaan kun esimerkiksi ovipahvien alle tuli lisää jotain eristettä rasittavan resonoinnin takia.

Lisäksi tässä huollossa ravaamisessa vaivaa se, että useimmiten huolto ei oikein ota tosissaan ongelmia ja kirjaa asiakkaan kertomusta tarkkaan ylös.

Viimeiseimpänä esimerkkinä ilmastoinnin tarkastus huollossa. Ilmastoinnin pitäisi markkinapuheiden mukaan olla huomattavasti parempi kuin aiemman Focuksen. Aiemman Focuksen omistaneena kokemus on kuitenkin päinvastainen. Ilmaa ei tuntunut tulevan lainkaan riittävästi lämpimänä päivänä, kun autossa istui viisi ihmistä. Ilma oli suorastaan tunkkaista automaattiasennolla ja korkeimmalla puhallinrajalla. Lisäksi mittailin autosta sisälämpöjä kun lämpötila oli säädetty 20 ja mittari näytti 25. Lämpötila laski kyllä muutamalla asteella mutta vasta hyvin pitkän (kymmenien kilometrien) ajon jälkeen.
Tämän kaiken ja enemmän kerroin huollolle. Autoa hakiessa totesivat, että "kyllä se kylmää puhalsi". Huoltotilauksessa vika oli kuvattu että "ilmastoinnissa vikaa"...

Kyllähän tästä ihan hyvä auto on kuoriutunut, mutta maku meni vahvasti näiden kaikkien korjauskäyntien seurauksena. Saattaa tulla joku muu merkki seuraavaksi vaihtelun vuoksi tähän talouteen, mutta saa nähdä onko se ruoho vihreämpää sitten.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 15:12
Kirjoittaja HMS77
Ovipahvien resonoinnit ärsyttää täälläkin. Konkretisoituu sillon kun on bassovoittoista musaa jolloin ovien hopeiset muoviset koristepaneelit alkaa napsumaan musiikin tahdissa.
Samoten kuskin ovesta sisäverhoilusta niiden samaisten paneelien kohdalta kuuluu muovista naksuntaa kun oven painaa auki.
Ilmotellaan sitten seuraavassa huollossa korjaukseen, ei viitsi tollasten pikkuongelmien takia viedä autoa huoltoon erikseen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 15:14
Kirjoittaja toasti
HMS77 kirjoitti: 26 Kesä 2019 15:12 Samoten kuskin ovesta sisäverhoilusta niiden samaisten paneelien kohdalta kuuluu muovista naksuntaa kun oven painaa auki.
Juuri tämän takia meillekin laitettiin jotain tavaraa sinne alle. Loppui napsuminen ja korjaus oli ihan Fordin oma ohje. Ei siis mikään paikallisen pajan viritys.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 15:15
Kirjoittaja HMS77
toasti kirjoitti: 26 Kesä 2019 15:14 Juuri tämän takia meillekin laitettiin jotain tavaraa sinne alle. Loppui napsuminen ja korjaus oli ihan Fordin oma ohje. Ei siis mikään paikallisen pajan viritys.
Ok, hyvä tietää että myös Ford on asiasta tietoinen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 18:51
Kirjoittaja Vanheilen
Kuukauden verran tullut ajettua Active Wagon 1,5 eb manuaalilla. Tilasin auton helmikuun lopussa, tehtaalla valmistunut 5.4 ja luovutushuollettu 9.5. Ilmeisesti kävi tuuri varusteiden ja manuaalivalinnan kanssa, mikäli aiemmin tilattuja odotellaan vielä.

Plussaa pitää antaa kyllä auton ajettavuudesta, korkeammasta maavarasta (yksi valintakriteeri), B&O kaiuttimista ja manuaalin toiminnasta.

Miinusta tulee 18 tuumasten renkaiden melusta, harmi kun kuului design pack 5. Verhoilussa ja tiivisteiden pysymisessä paikoillaan on jotain sanomista, mutta täytyy niistä valittaa huoltoon. Tavaratilan välipohjan korkeus (mitä ihmettä siellä välissä voi säilyttää)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 20:38
Kirjoittaja Trukki1
Itse olen myös vahvasti sitä mieltä ilmastointi ei todellakaan ole "ajan tasalla" kun on kuuma ilma. Käsikäytöllä pitää pyytää lisää jäähdytystä kun automatiikka ei taivu. Ainakin ensi alkuun. Esim. VAG- ketju on pitkän harppauksen edellä tätä Focus mallia tässä suhteessa... Täytyy varmaan päivittää tähän foorumiin mitä "ominaisuuksia" autossa on ollut noin 16 000 km aikana.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 20:55
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Toi ilmastointiongelma on taas aika kummallinen.
Jos kysymys on vain automatiikan ohjauksesta niin eikö siihen olis helppoa tehdä (taas yksi) korjaava päivitys.
Asiakaspalautetta ainakin luulisi tulevan kun katsoo keskieuroopan lämpötiloja :lol:

Jos taas kysymys on ilmastointikoneen tehottomuudesta niin selitys saattaa olla energiankulutuksen minimointi pienempien co2-lukemien toivossa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 21:16
Kirjoittaja toasti
PiuhaPoikki kirjoitti: 26 Kesä 2019 20:55 Toi ilmastointiongelma on taas aika kummallinen.
Jos kysymys on vain automatiikan ohjauksesta niin eikö siihen olis helppoa tehdä (taas yksi) korjaava päivitys.
Asiakaspalautetta ainakin luulisi tulevan kun katsoo keskieuroopan lämpötiloja :lol:

Jos taas kysymys on ilmastointikoneen tehottomuudesta niin selitys saattaa olla energiankulutuksen minimointi pienempien co2-lukemien toivossa.
http://focus.fordpresskits.com/document ... 018_EU.pdf

"Developed specifically for the new C2 platform, the Focus heating ventilation and airconditioning system heats and cools the cabin faster with a more powerful 140 cc compressor,
and features more flexible coolant lines and smoother airflow paths for quieter operation"

Voihan se olla energiankulutuksen minimointia, mutta typerää silloin mainostaa tehokkaampaa jäähdytystä ja sanoa että "jäähtyy nopeammin". Toki vertailukohdetta ei ole mainittu, mutta uskoisi kyseessä olevan aiempi Focus.

Tuntuisi siltä, että ilmastointi voisi olla huomattavasti parempi jo pelkällä puhallinnopeuden nostolla. Omaan autoon HVAC-moduliin on päivitys saatavilla, mutta eipä se huolto sitä ajanut kun kerran "kylmää puhaltaa".

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 26 Kesä 2019 22:30
Kirjoittaja Hot hatch
Trukki1 kirjoitti: 26 Kesä 2019 20:38 Itse olen myös vahvasti sitä mieltä ilmastointi ei todellakaan ole "ajan tasalla" kun on kuuma ilma. Käsikäytöllä pitää pyytää lisää jäähdytystä kun automatiikka ei taivu. Ainakin ensi alkuun. Esim. VAG- ketju on pitkän harppauksen edellä tätä Focus mallia tässä suhteessa... Täytyy varmaan päivittää tähän foorumiin mitä "ominaisuuksia" autossa on ollut noin 16 000 km aikana.
Eikö tule kylmää, vaikka laittaa puhaltimen asetuksen kolmoselle? Itsellä kyllä tulee välillä liiankin kylmää jo kakkosella, ykkösasento riitää yleensä.
Muutenkin auto on vieläkin toiminut moitteetta, vaikka toistakymppiä mittarissa, mitään ei ole tarvinnut korjauttaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Kesä 2019 07:06
Kirjoittaja Frnz
Hot hatch kirjoitti: 26 Kesä 2019 22:30 Eikö tule kylmää, vaikka laittaa puhaltimen asetuksen kolmoselle? Itsellä kyllä tulee välillä liiankin kylmää jo kakkosella, ykkösasento riitää yleensä.
Muutenkin auto on vieläkin toiminut moitteetta, vaikka toistakymppiä mittarissa, mitään ei ole tarvinnut korjauttaa.
Minulla oli muutama viikko sitten Keski-Euroopassa vuokra-autona uusi Focus manuaali-ilmastoinnilla. Ajon aikana tuli huomattua että normaalipuhallukslla (kakkos, kolmosasento jne) autoa ei saa tarpeeksi viileäksi vaan piti usein laittaa kaikki täysille. Kiinnitti oikein huomiota kuinka usein ilmastointia joutui säätämään vaikka silloin ei vielä ollut mikään superhelle. Jotenkin tuntui, että niitä ilmastoinnin suulakkeita ei saa millään suunnattua oikeaan paikkaan ja ajattelin että olisiko ne keskikonsolin aukot liian alhaalla puhaltaakseen kuljettajalle miellyttävästi kun ovat sen ison näytön alla. Ajattelin tuolloin että olipa hyvä että omaan tuli tilattua automaatti-ilmastointi, mutta jos tämä on "ominaisuus" niin on yllättävää miten ne ovat päästäneet tuollaisen raakileen tuotantoon. Tehotonta ilmastointia tuskin saa ohjelmistopäivityksillä tehokkaammaksi...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Kesä 2019 08:32
Kirjoittaja xflex
Erikoista - automaatti-ilmastointi on toiminut moitteetta molemmissa meidän talouden Focuksissa. Syksyllä laitan asetukseksi 21 C ja keväällä ilmojen lämmettyä 22 C. Ei tarvitse renkata mihinkään suuntaan mitään asetusta ja aina on ollut sopiva lämpötila, ilma raikasta ja ikkunat huurteettomat. Edes vaimo ei ole valittanut missään kohtaa vaikka on aika paljonkin ronkelimpi kuin minä. Tämä sekä uudessa että tuossa vanhemmassa maitopurkissa. Uudemmassa automaattitilan puhallusnopeus sillä keskimmäisellä. Nytkin on ollut huhtikuusta saakka sama asetus ja viileni tuo uudempikin tosi nopeasti vaikka oli välillä kuin sauna liikkeelle lähdettäessä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 27 Kesä 2019 09:43
Kirjoittaja Trukki1
Hot hatch kirjoitti: 26 Kesä 2019 22:30 Eikö tule kylmää, vaikka laittaa puhaltimen asetuksen kolmoselle? Itsellä kyllä tulee välillä liiankin kylmää jo kakkosella, ykkösasento riitää yleensä.
Muutenkin auto on vieläkin toiminut moitteetta, vaikka toistakymppiä mittarissa, mitään ei ole tarvinnut korjauttaa.
Kun laitan max coolin päälle, kylmä rittää aivan mainiosti. Automaatilla (kolme täppää käytössä) masiina vaan ei ymmärrä tai ei vaan muuten puske riittävästi / tarpeeksi kylmää ilmaa. Eli kaiketi softa ei toimi järkevästi koska kapsiteettia olisi kyllä jäähdyttämään. Manuaalilla saan kuuman auton jäähdytetyksi järkevässä ajassa. Ja sen jälkeen automatikka joten kuten pitää yllä lämpötilaa...