Sivu 111/391

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Kesä 2019 17:58
Kirjoittaja nestori2
akkuna kokonaan pois ja ajolasit päähän. :geek:
Nykyautolla vaan ei ehkä voi ajaa ilman tuulilasia, se on korin kantava osa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 08 Kesä 2019 18:32
Kirjoittaja hapelo
nestori2 kirjoitti: 08 Kesä 2019 17:58 akkuna kokonaan pois ja ajolasit päähän. :geek:
Nykyautolla vaan ei ehkä voi ajaa ilman tuulilasia, se on korin kantava osa.
Joo on potkittu -70luvulla paristakin autosta rämmäleet pois,piti muistaa ottaa kumminkin tiiviste föliin...muutama päivä tukka takana ja elämä edessä :lol:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Kesä 2019 07:44
Kirjoittaja Rusakko_
FordPässi näyttää jatkuvasti yli 300 kPa paineita näin kesälämpimillä. Ajossa 340 kPa. Suomeksi siis puhutaan 3-3,4 bar paineista. Nyt mökillä en pääse mittarilla tarkastamaan, mutta tuskin 215/55/17-koossa ihan noin paljoa on.

Muilla kokemuksia tästä?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Kesä 2019 08:54
Kirjoittaja focst
Rusakko_ kirjoitti: 09 Kesä 2019 07:44 FordPässi näyttää jatkuvasti yli 300 kPa paineita näin kesälämpimillä. Ajossa 340 kPa. Suomeksi siis puhutaan 3-3,4 bar paineista. Nyt mökillä en pääse mittarilla tarkastamaan, mutta tuskin 215/55/17-koossa ihan noin paljoa on.

Muilla kokemuksia tästä?
Mulla 2.8 bar ja pass näyttää 3.3-3.4bar on lähinnä suuntaa antava..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Kesä 2019 10:37
Kirjoittaja toasti
focst kirjoitti: 09 Kesä 2019 08:54 Mulla 2.8 bar ja pass näyttää 3.3-3.4bar on lähinnä suuntaa antava..
Anturit antaa hyvinkin tarkkaa tietoa ainakin itsellä. Olen tarkastanut kahdella mittarilla. Renkaiden lämmetessä ajon aikana paine luonnollisesti kasvaa. Tämän takia aina painotetaan, että paineet tarkastettava kylmistä renkaista.
Rusakko_ kirjoitti: 09 Kesä 2019 07:44 FordPässi näyttää jatkuvasti yli 300 kPa paineita näin kesälämpimillä. Ajossa 340 kPa.
3 bar kylmänä on huomattavasti suosituspaineiden yli. Muistaakseni täyden kuorman paine edessä oli 2.5 bar.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Kesä 2019 12:56
Kirjoittaja AAR85
235/40-18 ja jokaisessa 2.6bar kylmänä. Lämpimänä 2.9bar.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 09 Kesä 2019 20:07
Kirjoittaja Trukki1
Oman rengaspainemittarin ja auton oman paineen näytön ero aika tarkkaan 0,1 bar. Ja tottakai auton renkaan lämpötilan kasvaessa ajaessa, paine nousee helposti tuon 0,2 bar. Enemmänkin, riippuen paljon (keli/ajo) olosuhteista. Mielestäni näyttää hyvin todenmukaisia paineita.
Ja jos on sattunut ostamaan Fordilta vanteet ja renkaat, niin niissä voi hyvinkin olla varastointi paineet, eli tasan 3,0 bar ja vieläpä typpeä ;) . Ja näin ollen renkaissa on vielä vihreät venttiilihatut.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Kesä 2019 15:28
Kirjoittaja Freeze
Auto kävi 15 tkm huollossa tänään, ja sisään ajettiin samalla PCM-päivitys joka muuttaa moottoriöljyn kulumisen laskentaparametreja. Katsotaan, milloin käydään seuraavan kerran.

Huolto epäili, että takuuseen he eivät öljynvaihtoa menemään -- he tekivät sen osan omaan piikkiinsä, plussat siitä. :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Kesä 2019 16:24
Kirjoittaja HMS77
Freeze kirjoitti: 10 Kesä 2019 15:28 Auto kävi 15 tkm huollossa tänään, ja sisään ajettiin samalla PCM-päivitys joka muuttaa moottoriöljyn kulumisen laskentaparametreja. Katsotaan, milloin käydään seuraavan kerran.
No niin.. :thumbup:
Katsotaan mitä itselle ehdottavat sitten muutaman kuukauden päästä kun 15tkm tulee täyteen. Nyt vasta vajaa 11tkm joten vielä ei ole kiirusta. :)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Kesä 2019 16:39
Kirjoittaja Trukki1
Onko kukaan katsonut takajarrulevyjen kuntoa? Itsellä on ekan kerran elämässä tullut levyihin uria näillä kilometreillä. Ja näyttävät muutenkin huonoilta. Eikä ole ajettu vielä 20 000 km. Ja kilometrit ovat tulleet samoissa ympyröissä kuin ennenkin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 10 Kesä 2019 18:20
Kirjoittaja HMS77
Trukki1 kirjoitti: 10 Kesä 2019 16:39 Onko kukaan katsonut takajarrulevyjen kuntoa? Itsellä on ekan kerran elämässä tullut levyihin uria näillä kilometreillä. Ja näyttävät muutenkin huonoilta. Eikä ole ajettu vielä 20 000 km. Ja kilometrit ovat tulleet samoissa ympyröissä kuin ennenkin.
En ole kattonu, mutta vasemmalta edestä kuuluu todella voimakas "jarrutuksen" ääni jarrutettaessa. Ihan samalta kuulostaa kuin lopussa olevat jarrupalat.. En nyt jotenkin jaksa uskoa että 10tkm jälkeen on vielä palat menny kun pitäs kestää se 100tkm..
Kuuluukohan kellään muulla vai pitääkö viedä pirssi tutkimuksiin? Ääni on siis todella selkeä ja kuuluu aina kun jarruttaa.
Vai onko Focuksen äänieristys todella näin surkea, nyt on nimittäin alkanu häiritsemään myös tuo rengasmelu noilla 17" Primacy 4:llä, suorastaan kammottava rengasmelu paikoitellen, asfaltista riippuen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2019 13:25
Kirjoittaja Peksi.
HMS77 kirjoitti: 10 Kesä 2019 18:20 En ole kattonu, mutta vasemmalta edestä kuuluu todella voimakas "jarrutuksen" ääni jarrutettaessa. Ihan samalta kuulostaa kuin lopussa olevat jarrupalat.. En nyt jotenkin jaksa uskoa että 10tkm jälkeen on vielä palat menny kun pitäs kestää se 100tkm..
Kuuluukohan kellään muulla vai pitääkö viedä pirssi tutkimuksiin? Ääni on siis todella selkeä ja kuuluu aina kun jarruttaa.
Vai onko Focuksen äänieristys todella näin surkea, nyt on nimittäin alkanu häiritsemään myös tuo rengasmelu noilla 17" Primacy 4:llä, suorastaan kammottava rengasmelu paikoitellen, asfaltista riippuen.
Satunnaisesti kahisee mutta ei joka jarrutuksessa. Tarkistin levyt ja onhan siellä uraa, liekö joku kivi sitten ollut välissä. Miten on muilla toiminut jarrut automaatin kanssa autoa käynnistäessä? Nyt useamman kerran heti käynnistäessä jarrupoljin jäykkä,jarrut olleet tehottomat ja käynnistäessä melkoinen releiden napsunta. Jarruja pumppaamalla tehot ok, mutta ei kannata heti laittaa d päälle ellei todella halua heti liikkua :?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2019 14:34
Kirjoittaja toasti
Peksi. kirjoitti: 11 Kesä 2019 13:25 Miten on muilla toiminut jarrut automaatin kanssa autoa käynnistäessä? Nyt useamman kerran heti käynnistäessä jarrupoljin jäykkä,jarrut olleet tehottomat ja käynnistäessä melkoinen releiden napsunta. Jarruja pumppaamalla tehot ok, mutta ei kannata heti laittaa d päälle ellei todella halua heti liikkua :?
Tästä on keskusteltu jo aiemminkin. ABS-purkin ohjelmistopäivityksellä korjaantuu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2019 15:12
Kirjoittaja Peksi.
toasti kirjoitti: 11 Kesä 2019 14:34 Tästä on keskusteltu jo aiemminkin. ABS-purkin ohjelmistopäivityksellä korjaantuu.
Kiitos, niin olikin. Jäin ihmettelemään kun merkkihuollon kaveri ei tämmöisestä viasta osannut mitään sanoa eikä tarjonnut päivitystä. Piti jopa normaalina ominaisuutena autolle :D

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2019 15:33
Kirjoittaja toasti
Peksi. kirjoitti: 11 Kesä 2019 15:12 Kiitos, niin olikin. Jäin ihmettelemään kun merkkihuollon kaveri ei tämmöisestä viasta osannut mitään sanoa eikä tarjonnut päivitystä. Piti jopa normaalina ominaisuutena autolle :D
Ärsyttää kyllä suunnattomasti huoltoliikkeiden kommentit ja asenteet. Olen joutunut sanomaan samoista vioista useaan otteeseen ennen kuin ne otetaan tosissaan. Esimerkiksi tämä jarrupoljinjuttu meilläkin oli vähättelyn kohteena ja "ei me huomattu siinä mitään" kommentteja sai kuulla. Kunnes nyt viime kerralla "joo tää olikin tällänen tiedossa oleva juttu Fordilla. Päivitettiin ohjelmisto"

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2019 16:01
Kirjoittaja Renee
Jännä homma kun normaalisti noi huoltokutsut pitäisi tulla suoraan asiaakkalle joka tilaa sen huoltoajan autoon. Jarrut on tärkeä turvallisuustekijä jos ne puuttuu ei siinä auta huollon toteaminen normi jarruista. Taitaa noita päivityksiä olla niin paljon että ne heippa laput enään ei riitä korjaamolla jos tietsikan näyttöä ei tuijoteta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2019 16:31
Kirjoittaja Kalvi85
Otetaanpa omia kokemuksia uudesta focuksesta. Kyseessä on kolmas peräkkäinen Focus.

Nykyinen auto
FORD Focus 1,5 TDCI EcoBlue 120hv A8 Titanium Wagon.

Lisävarusteet
Audio 48: B&O Play Premium-audiojärjestelmä.
Design Pack 4.
Family Pack.
HandsFree-takaluukku.
Istuimet: Osanahkaverhoilu musta, Titanium.
Metalliväri: Shadow Black.
Metalliverkko (koiraverkko).
Talvirengaspaketti.
Technology Pack 1.
Vetokoukku: irroitettava.
Winter Pack: Lämmitettävä ohjauspyörä.

Auton hankinta
Vaihdossa meni vajaa 3 vuotta vanha Focus ja tarjouksia pyysin sähköpostitse yhteensä viidestä eri Ford-jälleenmyyjältä. Tuote on kaikissa sama ja itse liikun paljon autolla, joten lopulta auton hankintapaikkakunnalla ei minulle ollut väliä.
Yksi liike sijaitsi Helsingissä, toinen Vantaalla (ala-tikkurilassa), kolmas Lahdessa, neljäs Tampereella ja viimeinen Sastamalassa.

Kaksi liikkeistä pelasi itsensä hinnan vuoksi ulos kilpailusta. Tässä yhteydessä hinnalla tarkoitan uuden auton hintaa sekä vanhan hyvitystä. Eroa halvimpaa oli useita tuhansia.
Yksi liikkeistä pelasi itsensä ulos palvelun vuoksi. Tämä sama tuli todettua jo aikaisempaa Focusta hankkiessa, mutta annoin heille näistä surkeista muistoista huolimatta uuden mahdollisuuden. Valitettavasti seuraavaa autoa hankkiessa en enää kyseisestä liikkeestä pyydä tarjousta. Kyseisestä kaupungista löytyy mahtavat näkötornin munkit, joita koko lapsuuden sain nauttia.
Lopulta jäljelle jäi kaksi liikettä. Toinen hieman kauempaa eli Sastamalasta ja toinen jo edellisesti tuttu Tikkurilan liike. Keskityin käymään kauppoja tämän lähempänä sijaitsevan liikkeen kanssa lähinnä aiemman hyvän kokemuksen vuoksi.

Koko kaupanteosta jäi suurimpana mieleeni melko iso hinnan ero liikkeiden välillä, vaikka ostettava tuote oli kaikissa kuitenkin sama. Toki vaihtoauton hyvityshinnat vaikutti tähän isolta osalta.

Kokemukset
Auton luovutuksesta on kulunut nyt 4,5kk ja ajokilometrejä on kertynyt tuona aikana 12 626km.
Tarkalleen laskien 142 päivää olen ollut auton haltijana, näistä päivistä auto viettänyt 20 päivää korjauksessa ja 21 päivää ajamattomana lomien, yms vuoksi.
Ajopäivät huomioiden autolla on ajettu keskimäärin 125km päivässä.
Tyypillisin ajo on työmatka, joka moottoritietä on n. 60km suuntaansa.

Auton toimitus
TIlaus 05.09.2018.
Toimitus 30.01.2019.
Toimitusaika venähti yli kahdella kuukaudella, arvioidusta 12 viikon toimitusajasta ja ilmoitus viivästymisestä tuli vasta sillä viikolla kun auton olisi pitänyt saapua.

Kokemuksia (+)
Äärimmäisen hyvä ajettavuus.
Audio 48: B&O.
Mukautuvat LED-valot
Automaattiset kaukovalot.
Aktiivinen vakionopeudensäädin.
Ajolinja-avustin.
Jalkatila takana, joka on selvästi parantunut edelliseen verrattuna.
Automaattivaihteisto, joskis kulutus vaikuttaa ajoittain varsin kovalta.

Parannettavaa
Tavaratilansuojus on mennyt ajassa taaksepäin kun vertaa edelliseen focukseen. Jossain määrin jopa hävettävä viritys kun verhon kiskot ovat poistuneet nykyisestä mallista.

Itse olisin halunnut 18-suuntaan säädettävät etuistuimet. Näitä ei kuitenkaan saanut Family Packin kanssa. Ei minkäänlaista ymmärrystä, että mikä näistä teki 18-suuntaan säädettävät, mutta pitkänä kuljettajana tykästyin reisitukiin. Family Packin suksiluukku vei kuitenkin tämän ohi, joten "jouduimme" ottamaan sähköiset penkit. Sähköisten penkkien miinuksena on autosta puuttuva penkkimuisti, jota kaipaa kun puolisolla on 26cm vähemmän pituutta.

Ilmastoinnista on joku jo aiemmin maininnut ja vaikka puhallus olisi automaattitoiminnossa täysillä, niin melko vaisu hönkäys sieltä tulee. Toki MAX-A/C toiminnolla toimii hyvin.

Ilmeisesti se uusien autojen kirous, mutta tuulilasi meni vaihtoon 5000km kilsan kohdalla yksittäisen kiven-/nastan vuoksi.

Kokemuksia (-)
Pieniä lastentauteja oli odotettavissa, mutta niitä on ilmennyt jonkin verran odotettua enemmän.
Auto on ollut tosiaan 20 päivää pajalla ja hallinnassani kaikkiaan 142 päivää, joista ajopäiviä 121.

Auton luovutus 30.01.2019.
Auton HandsFree takaluukku ei toiminut luovutus hetkellä.

Ensimmäinen vika 06.02.2019 (ajettu 800-900km)
Moottorihäiriön varoitusvalo - Säädös (Ford Pass mukaan sytyskatkovika)
Tämä vika korjattiin päivityksellä.

Seuraava vika 22.01.2019 aamu (ajettu noin 5000km)
Deep Sleep - tila aktivoitu.
Ei sinällään vika, mutta Fordin mukaan auto menee kyseiseen tilaan 14 peräkkäisen toimettoman päivän jälkeen säästääkseen akkuvirtaa. Tässä tapauksessa autolla oli ajettu pitkä ajo noin tunti aiemmin.

Seuraava vika 22.01.2019 aamupäivä (ajettu noin 5000km)
Tässä vaiheessa auto hyytyi pihaan kokonaisuudessaan. Käynnistyksen jälkeen mittaristossa oli lukuisa määrä eri häiriövaloja ja tyhjäkäynti kierrokset seilasivat 750-1250 välillä. Lisäksi kaikki lisävarusteet herjasivat vuorotellen niihin tulleita vikoja. Myöskin vaihteisto oli "lukittuna", joten rullaa ei pystynyt pyörittää.
Sammutin auton ja tuon jälkeen auto ei enää käynnistynyt.
Muutaman tunnin levon jälkeen auto käynnistyi ja sain ajettua sen paikalliselle Ford-korjaamolle.
Huollossa auto vietti reilun 2vk aikaa ja lopulta viaksi paljastui poikki ollut johto vaihteiston johtosarjassa. Muut johdot ja eristeet olivat täysin ehjiä kyseisessä johtosarjassa.
Korjaus luonnollisesti takuuseen, mutta pitkästä seisokista huolimatta sijaisautoo ei Fordin kautta tullut. Sen sijaan myyjäliike hoiti asian mallikkaasti.

Tällä reilun 2vk seisokilla myös auton luovutuksesta lähtien toimimattomana ollut HandsFree-takaluukku lähti toimimaan ja onkin ollut sen jälkeen aktiivisessa käytössä.

Viimeisin vika 01.04.2019 (ajettun 8900km)
Öljynvaihtoa suositellaan ja 100km myöhemmin öljynvaihto heti.
Paikallisessa Ford-huollossa oli ruuhkaa ja auto meni viikkoa myöhemmin öljynvaihtoon myyjäliikkeeseen.
Tosin auto tuli liikkeestä ilman öljyjenvaihtoa pois. Öljynvaihtovaatimus oli kuulemma Fordin ohjeiden mukaisesti vain nollattu.
Nyt autolla ajettu tuon jälkeen noin 3000km ja uutta öljynvaihtoilmoitusta ei ole tullut, mutta tämä jäi hieman ihmetyttämään.
Auto suosittelee ja vaatii öljynvaihtoa, mutta pelkällä huoltomuistin nollauksella toivotaan öljyjen kestävän ensimmäiseen suunniteltuun huoltoon, jolloin kustannus tulee luonnollisesti asiakkaalle.

Kysymys
Onko joku käyttänyt auton omaa modeemia? Tähän asti olen kuullut, että monikaan ei suosittele sen käyttöä lähinnä tulevien kustannusten vuoksi kun 2 vuoden käytön jälkeisiä kustannuksia ei kuulemma ole kenelläkään tiedossa.

Pääseekö tavallinen ihminen näkemään sähköisen huoltokirjan omalta koneeltaan?


Kaikki yllä oleva perustuu näihin 4,5kk auton parissa. Hyvä auto, mutta lasten taudit tulisi Fordin hoitaa mallikkaasti pois ja tämä pikku dieseliä koskeva öljynvaihto on sellainen mistä itse en ole tyytyväinen.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2019 18:38
Kirjoittaja Arski54
Renee kirjoitti: 11 Kesä 2019 16:01 Jännä homma kun normaalisti noi huoltokutsut pitäisi tulla suoraan asiaakkalle joka tilaa sen huoltoajan autoon. Jarrut on tärkeä turvallisuustekijä jos ne puuttuu ei siinä auta huollon toteaminen normi jarruista. Taitaa noita päivityksiä olla niin paljon että ne heippa laput enään ei riitä korjaamolla jos tietsikan näyttöä ei tuijoteta.
Vikoja on niin paljon, ettei maahantuoja kerro niistä etukäteen edes merkkihuollolle. Kun joku osaa jotain kysyä niin tiedon saa, ilman kysymistä ei mitään kerrota.
Jos maahantuoja kertoisi kaikki viat ja bugit merkkihuollolle kysymättä paljastuisi kaikille kuinka keskeneräinen ja vikoja täynnä oleva auto uusi Focus on.
Kerrotaan/ huoltokutsu lähetetään vain niistä mitä on pakko ilmoittaa Trafille.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Kesä 2019 19:47
Kirjoittaja onik
Tulee niitä huoltokutsuja välillä moneenkin kertaan. Auto kävi pari kolme viikkoa sit päivityksessä, ja viime viikolla FordPassiin tuli tiedote huoltokampanjasta hiukkaspönttöön liittyen. Tänään auto sit oli huollossa ja yllätttäen sille ei oltukaan tehty mitään koska korjauksena oli asentaa se sama PCM-päivitys mikä autoon ajettiin jo edellisellä kerralla. Kai nyt tuonkin olisi nähnyt sieltä järjestelmistä?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2019 11:53
Kirjoittaja @rsk@
Jaahas. :roll: kyllä ne toimitusajat taitaa venyä koko ajan. Huhtikuun puolella tilattu auto. Ei sitten toivoakaan varmaan, että heinä-elokuun vaihteessa olis luovutuskunnossa... 1.5ecoboosti 182hp ST-Line HB.

Eikös noissa ollut lämmitysvastus ihan vesitilassa?
Jostain sellaista muistan kuulleeni.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2019 11:58
Kirjoittaja HMS77
Mitä tuohon ilmastointiin tulee niin itsellä tuo on toiminu kyllä moitteetta ja viileää alkaa hönkimään liki heti kun auton käynnistää.
Etäkäynnistys 30 sekuntia ennenkun autoon menee ja sisällä on jo täysin viileää vaikka ulkona +29 astetta.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2019 19:50
Kirjoittaja Hjesko
Itsellä käynyt siis ilmeisesti hyvä tuuri luovutuksen suhteen. Allekirjoituksen auto tilattu maaliskuun alussa, valmistus on ollut toukokuun lopussa ja luovutus olisi heinäkuun puolessa välissä. Neljä kuukautta tulee siis yhteensä ja pitkältä tuo odotus tuntuu. Varsinkin alussa ostopäätöksen jälkeen oli pitkiä viikkoja, loppua kohden ei tule enää mietittyä. Toki varmuus auton luovutuksesta voi tätä vähän helpottaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2019 21:04
Kirjoittaja Peksi.
Kalvi85 kirjoitti: 11 Kesä 2019 16:31
Kysymys
Onko joku käyttänyt auton omaa modeemia? Tähän asti olen kuullut, että monikaan ei suosittele sen käyttöä lähinnä tulevien kustannusten vuoksi kun 2 vuoden käytön jälkeisiä kustannuksia ei kuulemma ole kenelläkään tiedossa.

Pääseekö tavallinen ihminen näkemään sähköisen huoltokirjan omalta koneeltaan?


Käytin sen ilmaisen kokeilupaketin auton wifiä. Toimi ihan hyvin mutta en tilannut jatkoa kun ei tarvetta omassa käytössä. Lisäksi modeemia käytetään fordpass ja livetraffic liikenteeseen. Aika näyttää mitä ne maksavat, jossain UK sivustolla taisi olla paikallisia hintoja jo näytillä. Testiin vaan! Sähköistä huoltokirjaa pääsevät korjaamot käyttämään.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2019 21:12
Kirjoittaja Peksi.
HMS77 kirjoitti: 12 Kesä 2019 11:58 Mitä tuohon ilmastointiin tulee niin itsellä tuo on toiminu kyllä moitteetta ja viileää alkaa hönkimään liki heti kun auton käynnistää.
Etäkäynnistys 30 sekuntia ennenkun autoon menee ja sisällä on jo täysin viileää vaikka ulkona +29 astetta.
Huomaatko isoa eroa puhallustehossa jos painat max ac-nappia? Käyttöohjeen mukaan "..Kun automaattitila on valittuna ja ulko- ja sisälämpötilat ovat korkeita, järjestelmä valitsee kiertoilman väliaikaisesti viilennystehon parantamiseksi..". Ei ainakaan itsellä tee noin paitsi Max AC valittuna. Tai sitten valo ei vaan syty.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Kesä 2019 22:56
Kirjoittaja HMS77
En ole varmaan kertaakaan kokeillu edes sitä Max AC:tä. :D
Puhallinteho ollu aina kakkosella ja lämpötila parissakympissä.