Sivu 85/391

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Maalis 2019 13:20
Kirjoittaja Mastaj
Buli85 kirjoitti:Tulipa laitettua led-sarja tilaukseen, kovan keskustelun innoittamana. Täytyy asennella ja testailla onko ne niin perkeleestä kuin täällä porukat mieltä. Täytyy pimeällä ajella omaa autoa vastaa, ja palailla kokemusten kera asiaan. Eihän sitä tiedä vaikka olisi ihan toimivatkin :thumbup:
Hyvä pointti, täytyypä ite kans kokeilla tuota niin näkee itsekin miltä näyttää vastaantulijan silmin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Maalis 2019 14:23
Kirjoittaja Fixu
Toivottavasti lopputulos ei ole yhtä paha kuin Xenonit joita ängetään halogeenien tilalle. Ne vasta silmiin ottaa. Isäukko teki saman vanhalle Mondeolleen. Kiva kun niillä silmillä näkee nyt pimeälläkin, mutta vastaantulijoille ei niin kiva.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Maalis 2019 21:48
Kirjoittaja Mastaj
Fixu kirjoitti:Toivottavasti lopputulos ei ole yhtä paha kuin Xenonit joita ängetään halogeenien tilalle. Ne vasta silmiin ottaa. Isäukko teki saman vanhalle Mondeolleen. Kiva kun niillä silmillä näkee nyt pimeälläkin, mutta vastaantulijoille ei niin kiva.
Rihlaumpioon niitä ei tosiaan kannata laittaa, häikäisee kyllä melko paljon ja näyttää hirveältä. Paljon olen tutuilla näitä jälkiasennus-sarjoja nähnyt niin linssiumpioissa kuin uudemmissakin autoissa ja ainakaan omaan silmään ei ole yksikään häikäissyt. Monet umpiot on hyväksytty esim. Xenonille, ainut syy miksi ovat laittomat on tuo automaattisen korkeustason uupuminen. Ledeistä on osaa sanoa tähän mitään.

Ruotsissa näitä saa asentaa ihan laillisesti.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 11 Maalis 2019 23:40
Kirjoittaja Focus2018
20.3 aika hiukkasloukku päivitykseen,, nähtäväksi jää mitä tapahtuu,, Odotukset on matalalla päivitystä kohtaa,,, en muistanu kysyä että poistaako päivitys vaan ilmotuksen vai jotain muutaki.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Maalis 2019 16:48
Kirjoittaja Rusakko_
Focus2018 kirjoitti:20.3 aika hiukkasloukku päivitykseen,, nähtäväksi jää mitä tapahtuu,, Odotukset on matalalla päivitystä kohtaa,,, en muistanu kysyä että poistaako päivitys vaan ilmotuksen vai jotain muutaki.
Mikä moottori?

Olis hyvä, jos vähintään allekirjoituksessa lukis tietoja autosta. Toki mielummin tekstissä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 12 Maalis 2019 17:04
Kirjoittaja Focus2018
Rusakko_ kirjoitti:Mikä moottori?

Olis hyvä, jos vähintään allekirjoituksessa lukis tietoja autosta. Toki mielummin tekstissä.
1.0 125hv Titanium hb

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Maalis 2019 08:06
Kirjoittaja HMS77
Ikkunatemppuilu jatkuu täällä. Sain sen viime viikolla "ohjelmoitua" toimimaan oikein ja taas eilen vaimo sanoi että taas kenkkuaa.
On tämä nyt jumalauta kun ei niinkin yksinkertainen asia toimi kuin ikkuna..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Maalis 2019 22:50
Kirjoittaja fordessori
Onkohan tuota raporttia näkynyt? Focus 2,0 kuluttaa moottoritiellä + normaali 80 alue ajossa 5,5 litraa, joten Mondeo 2015 mallista on päästy muutama desi alaspäin. Ihan hyvä näin.

Sync vikakin korjattiin hätäpuhelumoduulin päivityksellä, kaikki toimii hienosti!!


mopomies kirjoitti:Kovaa kulutusta täällä on ihmetelty. Mulla 1800 ajettuna, nollaamaton ajotietokone näyttää tasan 7 keskikulutukseksi. Sekä nurkka-ajoa että maantietä. Ja siis 1,5 bensa automaatti, 5 ovinen.

Onkos muilta kadonnut FordPassista polttoaineraportti vai mikähän sen nimi oli? Ilmestyi jossain päivityksessä ja ilmoitteli, että ei vielä saatavilla, kun ei tarpeeksi dataa. Sitten hävisi kokonaan, tilalle tai siis samaan kohtaan tuli typerä Takuu-mainos...

Niin, ja tosiaan, mitään herjaa tai vikaavikaa ei ole ilmaantunut. Takapenkilläkin on matkustajia ollut, mutta ei ole henkihenkselit turhia huudelleet. Vignalen nahkapenkki tietty vähän jäykempi, josko tunnistimet erilaiset. Todennäköisesti vaan tuuria.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 13 Maalis 2019 23:17
Kirjoittaja 69dude
fordessori kirjoitti:Onkohan tuota raporttia näkynyt? Focus 2,0 kuluttaa moottoritiellä + normaali 80 alue ajossa 5,5 litraa, joten Mondeo 2015 mallista on päästy muutama desi alaspäin. Ihan hyvä näin.

Sync vikakin korjattiin hätäpuhelumoduulin päivityksellä, kaikki toimii hienosti!!
Eipä taida kuluttaa vähempää,taitaa focus olla vaan sen verran kevyempi...

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Maalis 2019 06:11
Kirjoittaja AAR85
Huoltoaika varattu loukkupäivitykseen. Pistetään samalla uus tuulilasi rikkoontuneen tilalle. Tuol oli fb:n puolella juttua, ettei tää päivitys poista sitä ”pakokaasusuodatin äärirajalla..” ilmoitusta kokonaan. Todennäköisesti tulee jatkossakin, mutta vaan harvemmin..

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Maalis 2019 06:59
Kirjoittaja Arski54
AAR85 kirjoitti:Huoltoaika varattu loukkupäivitykseen. Pistetään samalla uus tuulilasi rikkoontuneen tilalle. Tuol oli fb:n puolella juttua, ettei tää päivitys poista sitä ”pakokaasusuodatin äärirajalla..” ilmoitusta kokonaan. Todennäköisesti tulee jatkossakin, mutta vaan harvemmin..
Eli todennäköisesti ei korjaa mitään, yritetään vaan peitellä sitä tosiasiaa ettei autoa ole suunniteltu pakkaseen. Tuollainen herja ei kovin monesti vuodessa pidä tulla tai muuten autossa on vika tai suunnittelu vika.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Maalis 2019 07:56
Kirjoittaja AAR85
Arski54 kirjoitti:Eli todennäköisesti ei korjaa mitään, yritetään vaan peitellä sitä tosiasiaa ettei autoa ole suunniteltu pakkaseen. Tuollainen herja ei kovin monesti vuodessa pidä tulla tai muuten autossa on vika tai suunnittelu vika.
Näin veikkaan itsekkin. Kyllä siinä päivityksessä tosiaan on mukana muutakin, mutta nähtäväksi jää, että miten toimii. Todenäköisesti vika ”katoaa” nyt, kun ilmatkin alkaa lämpenemään ja juuri sen ilman lämpenemisen takia. Ensitalvi kertoo enempi. Varsinkin niille jotka ajaa lyhyttä ajoa.

KIA on ilmeisesti hoitanut tän loukkuhomman vähän fiksummin, kun duunikaverin litranen stonic on kaks - kolme kertaa väläytellyt hiukkassuodattimen valoa taulussa vajaan 6tkm matkalla (talven aikana). Kun taas oma focus on ilmoitellut kymmeniä kertoja. Meillä on vielä käytännössä samat ajot joten vikailmojen tiheydet on siinämielessä vertailukelpoisia.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Maalis 2019 09:19
Kirjoittaja -Kj-
Täällä asiaa tuntevampi henkilö mainitsi että bensan hiukkassuodatin-päivityksessä muutos olisi että paine-eroanturin tietoa käytettäisiin hyväksi myös pakkasella toisin kuin ennen. Tämän perusteella voisi olettaa että toiminnallista muutosta todella tulisi, ei pelkkä ilmoituksen poisto. Ihmettelenkin miksei tuota tietoa ole pakkasella alun perin käytetty. Dieseleissä kai tuo tieto on ollut koko ajan käytössä pakkasellakin.

Nyt kun omalla A8 2L dieselillä on muutaman päivän ajellut, niin ainoa moitteen sija tuntuu kohdistuvan lämmityslaitteeseen. Webasto lämmittää kyllä kabiinin ja moottorin kohtuudella parkissa, mutta ajossa pikkupakkasellakin moottorin lämpeäminen on kitsasta, ainakin mittariston perusteella. Sulakelistasta en bongannut että näissä olisi käytössä sähkövastusta ilmanvaihtokanavissa. Onko muilla 2L kuskeilla kommenttia lämpeämisestä?

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Maalis 2019 13:21
Kirjoittaja Buli85
-Kj- kirjoitti:Täällä asiaa tuntevampi henkilö mainitsi että bensan hiukkassuodatin-päivityksessä muutos olisi että paine-eroanturin tietoa käytettäisiin hyväksi myös pakkasella toisin kuin ennen. Tämän perusteella voisi olettaa että toiminnallista muutosta todella tulisi, ei pelkkä ilmoituksen poisto. Ihmettelenkin miksei tuota tietoa ole pakkasella alun perin käytetty. Dieseleissä kai tuo tieto on ollut koko ajan käytössä pakkasellakin.

Nyt kun omalla A8 2L dieselillä on muutaman päivän ajellut, niin ainoa moitteen sija tuntuu kohdistuvan lämmityslaitteeseen. Webasto lämmittää kyllä kabiinin ja moottorin kohtuudella parkissa, mutta ajossa pikkupakkasellakin moottorin lämpeäminen on kitsasta, ainakin mittariston perusteella. Sulakelistasta en bongannut että näissä olisi käytössä sähkövastusta ilmanvaihtokanavissa. Onko muilla 2L kuskeilla kommenttia lämpeämisestä?
Lämmintä kyllä riittää kovemmillakin pakkasilla kabiiniin, mutta hitaanlaisesti kyllä moottorinlämmöt nousee sinne optimiin. Täytynee ensitalveksi viritellä kunnollinen maski tuon aktiivisen säleikön lisäksi. Kohta 10tkm takana, mahdolliset jarrupoljin vika ja takaovien tahaton aukeaminen käyty huollossa tarkastamassa. Muuten menty huoletta. Tyytyväinen olen hankintaan ollut :thumbup:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Maalis 2019 15:08
Kirjoittaja hke
Laitoin mk3 2.0 diesel ST:hen osittaisen maskisuojan ylös ja alas (Motonetistä yleissuoja josta leikkasin 2 palaa + nippusiteet), auttaa lämmöissä vaikka aktiivisäleikkö on. Aika paljon kuitenkin ajossakin eberi ollut päällä. Pitänee kohta ottaa pois kun näyttää jatko plus keleiltä.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Maalis 2019 17:08
Kirjoittaja PiuhaPoikki
Tuota hidasta lämpiämistä pidän ihan normaalina modernin dieselin ilmiönä.
Jos helmitauluharjoituksena mietitään:
-Kulutuksen ollessa noin 5l/100km ja kaupungissa keskinopeuden jäädessä liikennevaloissa seisomisineen 30km/h tienoille, poltetaan tunnissa 1,5 litraa dieseliä.
-Litrassa polttoainetta on noin 10kwh energiaa. Tästä karkeasti 30% päätyy jäähdytysjärjestelmään.
Lämmitys/jäähdytysjärjestelmään saadaan siis keskimäärin noin 4,5kW teho.
Webaston/Eberin teho on tyypillisesti 5kW luokkaa, joten lisälämmitin tuottaa saman verran lämpöä moottoriin nähden kaupunkiajossa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 15 Maalis 2019 22:59
Kirjoittaja focst
AAR85 kirjoitti:Näin veikkaan itsekkin. Kyllä siinä päivityksessä tosiaan on mukana muutakin, mutta nähtäväksi jää, että miten toimii. Todenäköisesti vika ”katoaa” nyt, kun ilmatkin alkaa lämpenemään ja juuri sen ilman lämpenemisen takia. Ensitalvi kertoo enempi. Varsinkin niille jotka ajaa lyhyttä ajoa.

KIA on ilmeisesti hoitanut tän loukkuhomman vähän fiksummin, kun duunikaverin litranen stonic on kaks - kolme kertaa väläytellyt hiukkassuodattimen valoa taulussa vajaan 6tkm matkalla (talven aikana). Kun taas oma focus on ilmoitellut kymmeniä kertoja. Meillä on vielä käytännössä samat ajot joten vikailmojen tiheydet on siinämielessä vertailukelpoisia.
1.5 ecoboost ei yhtään hiukkasloukku valoa koko talvena..en tiedä mitä 1.0 ja 1.5 ecoboost erot loukun toiminnassa on mutta 1.5 koneella olevan loukun olemassa oloa ei ole huomannut.. Toivotaan että päivityksen myötä myös 1.0 loukku jää unohduksiin ettei toimintaa edes huomaa..ja turhat herjat loppuu.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Maalis 2019 08:22
Kirjoittaja Trukki1
Ei minunkaan 1.5 ole huomannut muusta kuin polttoaineen kulutuksessa. Häiriövaloa ei ole tullut eikä muutakaan suoraan näkyvää loukkuun viittaavaa.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Maalis 2019 09:32
Kirjoittaja Rusakko_
Mietiskelin tässä aikani kuluksi josko hankkisin ja asentaisin Defan 1210 Flex-ylläpitolaturin ja kaapelisarjan pistokkeineen auton puskuriin. Joillain täällä sellainen taisi jo ollakin joko tehtaan, myyjän tai itse asentamana.

Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Maalis 2019 12:51
Kirjoittaja AAR85
focst kirjoitti:1.5 ecoboost ei yhtään hiukkasloukku valoa koko talvena..en tiedä mitä 1.0 ja 1.5 ecoboost erot loukun toiminnassa on mutta 1.5 koneella olevan loukun olemassa oloa ei ole huomannut.. Toivotaan että päivityksen myötä myös 1.0 loukku jää unohduksiin ettei toimintaa edes huomaa..ja turhat herjat loppuu.
Ei siinä ole muuta eroa, kuin että 1.5 ecoboost lämpeää paremmin, kuin 1.0eb. Hiukkasten polttoa varten vaadittu loukun lämpötila saavutetaan nopeammin.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Maalis 2019 16:16
Kirjoittaja xflex
Rusakko_ kirjoitti:Mietiskelin tässä aikani kuluksi josko hankkisin ja asentaisin Defan 1210 Flex-ylläpitolaturin ja kaapelisarjan pistokkeineen auton puskuriin. Joillain täällä sellainen taisi jo ollakin joko tehtaan, myyjän tai itse asentamana.

Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)
Samainen laturi autossa ja hyvin toimii. Nyt pitänyt sitä laturissa yön yli kerran viikossa sen jälkeen kun webasto ei enää suostunut käynnistymään.

Laittoivat sen liikkeessä ennen luovutusta. Laturi on laitettu kulmaraudalla kuskin puoleisen umpion vieressä olevaan tukilevyyn, ledien jäähdytysripojen viereen. Mahtuu siististi tukilevyn ja ilmansuodatinkotelon+imuputken väliin. Verkkopuolen kaapeli on kuskin puolella mustassa alaritilässä suhteellisen huomaamaton. Latauspuolen johdot on vedetty suoraan akun napoihin. Hyvin on ladannut eikä autossa mitään herjoja/heräämisiä ole ilmennyt. Uskoisin ainakin itse saavani tuon paikoilleen jos tarve vaatisi - säästin vähän vaivaa ja otin sen valmiiksi asennettuna. Hintaa taisi olla rapiat 300,- paikalleen laitettuna. Elämä on.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 16 Maalis 2019 21:44
Kirjoittaja mjasa
Rusakko_ kirjoitti:Mietiskelin tässä aikani kuluksi josko hankkisin ja asentaisin Defan 1210 Flex-ylläpitolaturin ja kaapelisarjan pistokkeineen auton puskuriin. Joillain täällä sellainen taisi jo ollakin joko tehtaan, myyjän tai itse asentamana.

Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)
Itse laitoin tuon Defan laturin ja on itseasiassa tosi helppo laitella. Kuskin puolen ajovalon alla pystyy tuohon keulan ritelikön väliin tehdä mustaan osaan pienen siistin läpiviennin ja johdon saa vietyä hyvin helposti siitä konehuoneen puolelle kun siellä on semmonen kuminen ilmanohjain "kaukalo" jäähdyttimen edessä niin vedin sen välistä verkko johdon. Itse laturin laitoin siinä olleen tuki raudan avulla akun viereen akun kiinnitystelineen pultin alle niin, että tuohon laturiin tulevat johdot liittimineen saa ohjeen mukaisesti alaspäin, etteivät kerää kosteutta. Siitä sitten vaan laturin piuhat suoraan akkuun ja maadoitusjohdon vein auton oman maadoituspisteen pultin alle niin on varmasti kontaktissa auton koriin. Ei varmaan paljon tuntia pidempi homma jos on vehkeet valmiina.

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Maalis 2019 08:15
Kirjoittaja Rusakko_
Mietiskelin tässä aikani kuluksi josko hankkisin ja asentaisin Defan 1210 Flex-ylläpitolaturin ja kaapelisarjan pistokkeineen auton puskuriin. Joillain täällä sellainen taisi jo ollakin joko tehtaan, myyjän tai itse asentamana.

Minne laturi on sijoitettu? Oliko vaihtoehtoja?
Miten kaapelit saa vedettyä?
Minne maadoitusjohto kytketty? (Fordilla jotain ohjeita tähän? Varmaan jonkinlainen akunvalvontajärjestelmä on olemassa?)
xflex kirjoitti:Samainen laturi autossa ja hyvin toimii. Nyt pitänyt sitä laturissa yön yli kerran viikossa sen jälkeen kun webasto ei enää suostunut käynnistymään.

Laittoivat sen liikkeessä ennen luovutusta. Laturi on laitettu kulmaraudalla kuskin puoleisen umpion vieressä olevaan tukilevyyn, ledien jäähdytysripojen viereen. Mahtuu siististi tukilevyn ja ilmansuodatinkotelon+imuputken väliin. Verkkopuolen kaapeli on kuskin puolella mustassa alaritilässä suhteellisen huomaamaton. Latauspuolen johdot on vedetty suoraan akun napoihin. Hyvin on ladannut eikä autossa mitään herjoja/heräämisiä ole ilmennyt. Uskoisin ainakin itse saavani tuon paikoilleen jos tarve vaatisi - säästin vähän vaivaa ja otin sen valmiiksi asennettuna. Hintaa taisi olla rapiat 300,- paikalleen laitettuna. Elämä on.
mjasa kirjoitti:
Itse laitoin tuon Defan laturin ja on itseasiassa tosi helppo laitella. Kuskin puolen ajovalon alla pystyy tuohon keulan ritelikön väliin tehdä mustaan osaan pienen siistin läpiviennin ja johdon saa vietyä hyvin helposti siitä konehuoneen puolelle kun siellä on semmonen kuminen ilmanohjain "kaukalo" jäähdyttimen edessä niin vedin sen välistä verkko johdon. Itse laturin laitoin siinä olleen tuki raudan avulla akun viereen akun kiinnitystelineen pultin alle niin, että tuohon laturiin tulevat johdot liittimineen saa ohjeen mukaisesti alaspäin, etteivät kerää kosteutta. Siitä sitten vaan laturin piuhat suoraan akkuun ja maadoitusjohdon vein auton oman maadoituspisteen pultin alle niin on varmasti kontaktissa auton koriin. Ei varmaan paljon tuntia pidempi homma jos on vehkeet valmiina.
Kiitos kommenteista :thumbup: Ihan bueno olisi, jos saisitte vielä pari kuvaa :)

Taidampa laittaa tilaukseen. Asennus varmaan vasta kesällä, kun ei ole autoakaan vielä(-kään).

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Maalis 2019 17:43
Kirjoittaja Torspo
focst kirjoitti:1.5 ecoboost ei yhtään hiukkasloukku valoa koko talvena..en tiedä mitä 1.0 ja 1.5 ecoboost erot loukun toiminnassa on mutta 1.5 koneella olevan loukun olemassa oloa ei ole huomannut.. Toivotaan että päivityksen myötä myös 1.0 loukku jää unohduksiin ettei toimintaa edes huomaa..ja turhat herjat loppuu.
AAR85 kirjoitti:Ei siinä ole muuta eroa, kuin että 1.5 ecoboost lämpeää paremmin, kuin 1.0eb. Hiukkasten polttoa varten vaadittu loukun lämpötila saavutetaan nopeammin.
Sit niissä moottoreissa on erillaiset polttoaineen syöttöjärjestelmät, joka saattaa myös vaikuttaa siihen

Re: Uusi Focus mk4 2018

Lähetetty: 17 Maalis 2019 19:36
Kirjoittaja HMS77
Oulun reissu ja apout tuhat kilometriä räntäsateessa takana ja täytyy kyllä ihmetellä tuon adaptiivisen vakkarin ja törmäyksensestoavustimen tutkan toimintaa.
Ilmoitteli mennentullen moneen otteeseen että "anturi on estynyt", tjsp shittiä ja tietääkseni toi tutka sijaitsee taustapeilin etupuolella josta pyyhkijät pitää tutkan aina puhtaana. Siitä huolimatta sekä menomatkalla että paluumatkalla hetki räntäsateen alettua adaptiivinen vakkari ja törmäyksenestoavustin olivat poissa pelistä apout 200km suuntaansa, ei kovin mukavaa..
Toivottavasti tuohon(kin) on joku päivitys joskus tulossa, eihän voi olla että auto halvaantuu vähän runsaammasta räntäsateesta aivan täysin.. :roll: