Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

HMS77 kirjoitti:Briteissä raportoitu pari kappaletta öljynpainesensorin ongelmia litraisen Ecoboostin kanssa, eikä taida olla edes softabugi enää vaan viallisia sensoreita ilmeisesti liikkeellä. Ilmeisesti öljyä siis kyllä on, sensori herjaa vaan öljystä:

https://www.fordownersclub.com/forums/t ... e-problem/

Tuossa ketjussa siis kaksi tapausta ja sama vika molemmissa, tiedä sitten alkaako noita paljastumaan enemmänkin ajan myötä.
Oletetaan että sama sensori löytyy Fiestasta ja muista litran koneista, niin puhutaan pelkästään 2018 mallisista lokakuuhun mennessä valmistuneista autoista joita Ford on kasannut yli 500000kpl! Jos tuosta olisi puolet litraisia bensakoneita, niin 2 viallista anturia tarkoittaisi 0,000008% vikaantumista. Eli vielä ei kai voida puhua tyyppiviasta :D

https://media.ford.com/content/dam/ford ... _sales.pdf

1-10.2018
Fiesta 236,400kpl
Focus 162,300
Ecosport 95,100
B-MAX 3,400
C-Max 46,600
Mondeoa ei taida litraisena löytyä?
Viimeksi muokannut Ecobuusteri, 10 Joulu 2018 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
nestori2
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 »

Testejä lukeneena hämmästyttää tuo melko suuri kulutusero manuaali Vs. automaatti. TM:ssä oli vertailutestissä 5-ovinen manuaali varustettuna 125 hp 1.0 koneella ja viimeisessä numerossa farmari 1.5 litraisella 150 hp koneella ja A8 vaihteistolla varustettuna. Kulutusero oli kaupunkiajossa 2,3 l/100 km ja maantieajossa 1,7 L/100 km.
Joku sitten varmaankin ylistää jälkimmäisen parempaa suorituskykyä. Kiihtyvyydessä se voitti tuon pienen koneen ainostaan 0,2 s/ 0-100 km/h. Jos laskee kulutuseroksi 2 l/100km, tekee se vuodessa(suorite 15 tkm) 300 litraa, rahassa noin 450 euroa. Että mukavuus maksaa.
Siis automaatti kulutti enemmän.
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Ecobuusteri kirjoitti: Oletetaan että sama sensori löytyy Fiestasta ja muista litran koneista, niin puhutaan pelkästään 2018 mallisista lokakuuhun mennessä valmistuneista autoista joita Ford on kasannut yli 500000kpl! Jos tuosta olisi puolet litraisia bensakoneita, niin 2 viallista anturia tarkoittaisi 0,000008% vikaantumista. Eli vielä ei kai voida puhua tyyppiviasta :D

https://media.ford.com/content/dam/ford ... _sales.pdf

1-10.2018
Fiesta 236,400kpl
Focus 162,300
Ecosport 95,100
B-MAX 3,400
C-Max 46,600
Mondeoa ei taida litraisena löytyä?
Mk5 Mondeota on kyllä tehty litraisena muttei varmaan ole Suomeen tuotu.
Ja toki, noi kaksi tapausta on vain mitä tuolta forkalta bongasin, tuskinpa enemmistö Ford-kuskeista missään foorumeilla pyörii ja siten niistä ei tänne asti tietoa tulekaan. ;)
Mutta seuraillaan tilannetta.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

nestori2 kirjoitti:Testejä lukeneena hämmästyttää tuo melko suuri kulutusero manuaali Vs. automaatti. TM:ssä oli vertailutestissä 5-ovinen manuaali varustettuna 125 hp 1.0 koneella ja viimeisessä numerossa farmari 1.5 litraisella 150 hp koneella ja A8 vaihteistolla varustettuna. Kulutusero oli kaupunkiajossa 2,3 l/100 km ja maantieajossa 1,7 L/100 km.
Joku sitten varmaankin ylistää jälkimmäisen parempaa suorituskykyä. Kiihtyvyydessä se voitti tuon pienen koneen ainostaan 0,2 s/ 0-100 km/h. Jos laskee kulutuseroksi 2 l/100km, tekee se vuodessa(suorite 15 tkm) 300 litraa, rahassa noin 450 euroa. Että mukavuus maksaa.
Siis automaatti kulutti enemmän.
Meillä litrainen automaatti vei maantieajossa aktiivisella vakkarilla neljän hengen kuormalla n.6.3l/100km. Näin siis ajotietokoneen mukaan. Tankkasin ennen matkaa ja nollasin laskurin. Matkaa tuli reilu 300km, joten en mitannut tankatusta. Yhdistetty pyörii 7.7-8l/100km, mutta on se mukava ajaa automaatilla ja oikealla sellaisella. Kiihtyvyydestä sen verran, että meistä ei jokainen kiihdytä manuaalia tehtaan ilmoittamaan aikaan, automaatin todennäköisesti siihen mihin sillä rahkeet riittää...
Ford
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Ecobuusteri kirjoitti: Oletetaan että sama sensori löytyy Fiestasta ja muista litran koneista, niin puhutaan pelkästään 2018 mallisista lokakuuhun mennessä valmistuneista autoista joita Ford on kasannut yli 500000kpl! Jos tuosta olisi puolet litraisia bensakoneita, niin 2 viallista anturia tarkoittaisi 0,000008% vikaantumista. Eli vielä ei kai voida puhua tyyppiviasta :D

https://media.ford.com/content/dam/ford ... _sales.pdf

1-10.2018
Fiesta 236,400kpl
Focus 162,300
Ecosport 95,100
B-MAX 3,400
C-Max 46,600
Mondeoa ei taida litraisena löytyä?
Focus MK4:n 1.0 EcoBoost on uusi versio, jota käsittääkseni löytyy vasta Focus Mk4:sta. Tuo brittien juttu koskee juurikin Focus MK4:sta. Toki jokin öljynpainesensori voi olla ihan samakin kuin aiemmassa 1.0 EcoBoostissa.

Tässä taas pieni ihmettely että miksi Ford ei ole paremmin tuonut esille sitä, että 1.0 EcoBoost on muuttunut jonkin verran.

1.5 EcoBoostin osalta ei pitäisi olla sekaannuksen vaaraa kun uusi on 3-pyttyinen ja vanha on 4-pyttyinen.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Joo tosiaan Focus Mk4:ää koskee toistaiseksi.

Ja sellanen korjaus että litraista Mondeota on kyllä tuotu Suomeenkin:

https://www.nettiauto.com/ford/mondeo?i ... gineTo=1.0

Mahtaa olla nautinto ajaa tuolla teho/painosuhteella.. :D
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
yritäedes
Viestit: 2150
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

nestori2 kirjoitti:Testejä lukeneena hämmästyttää tuo melko suuri kulutusero manuaali Vs. automaatti. TM:ssä oli vertailutestissä 5-ovinen manuaali varustettuna 125 hp 1.0 koneella ja viimeisessä numerossa farmari 1.5 litraisella 150 hp koneella ja A8 vaihteistolla varustettuna. Kulutusero oli kaupunkiajossa 2,3 l/100 km ja maantieajossa 1,7 L/100 km.
Tuo kulutusero on muuten aika lähellä vanhaa "nyrkkisääntöä", että saman moottoriperheen (perusjutut samat) tilavuudeltaan suurempi mootori kuluttaa noin 1 litran enemmän ja että perinteinen automaatti noin 1 litran enemmän kuin manuaali. Eihän tuo tietenkään aina pidä paikkaansa, mutta sinnepäin. Kaksoiskytkin-vaihteistot antavat sen kuvan, että automaatti ei nykyään kuluta enempää - mutta se ei olekaan perinteinen automaatti, vaan lähempänä manuaalia.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

nestori2 kirjoitti:Testejä lukeneena hämmästyttää tuo melko suuri kulutusero manuaali Vs. automaatti. TM:ssä oli vertailutestissä 5-ovinen manuaali varustettuna 125 hp 1.0 koneella ja viimeisessä numerossa farmari 1.5 litraisella 150 hp koneella ja A8 vaihteistolla varustettuna. Kulutusero oli kaupunkiajossa 2,3 l/100 km ja maantieajossa 1,7 L/100 km.
Joku sitten varmaankin ylistää jälkimmäisen parempaa suorituskykyä. Kiihtyvyydessä se voitti tuon pienen koneen ainostaan 0,2 s/ 0-100 km/h. Jos laskee kulutuseroksi 2 l/100km, tekee se vuodessa(suorite 15 tkm) 300 litraa, rahassa noin 450 euroa. Että mukavuus maksaa.
Siis automaatti kulutti enemmän.
Mitenhän 150hv manuaali kulkee ja kuluttaa olisi kiva tietää.
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Eiköhän jokainen automaatin valitseva tiedä että se kuluttaa enemmän ja itse olen täysin valmis maksamaan siitä mukavuudesta.
Manuaalia ei tähän taloon enää tule. Koskaan.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
nestori2
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 »

Atomaattilaatikollisen valmistaminen tuskin tulee paljonkaan kalliimmaksi, mutta verotus nostaa esim. 150 hp Wagonin kohdalla hintaeron yli 3000 euroon. Tuossa saksalaisen ADAC-testin tulos, joka mielestäni on todellisuuspohjaisempi kuin mikään näistä käytössä olevista, testissä ajetaan autolla tietty reitti, kulutukset ovat taajama,/ maantie/moottoritie ja kyseessä manuaalivaihteinen 134 kilowattinen 1.5 litrainen https://www.adac.de/infotestrat/tests/e ... st+ST-Line. Samassa testissä 100 hp Fiesta manuaalilootalla vei esim. moottoritienopeudella(autobahn) 6.0 L/100 km, kun kaikki saman kokoluokan autot(Polo, Ibiza, Corsa) veivät kymmenen prosenttia enemmän tuolla nopeudella.
Sen huomaa verratessa Focuksen ja Fiestan testejä, että Focuksessa on hiukkassuodatin, koskapa hiukkasia on Fiestan pakokaasuissa kymmenkertainen määrä. Että eipä sitten olen hiukkassuodatinongelmaa :D
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Kysymys: eikös dieselissä ole 52l tankki ja bensassa 47l tankki?

Lueskelin manuaalia illalla ja se väitti toisin. Herää vaan kysymys, mitä muita nesteisiin liittyviä asiavirheitä manuskasta löytyy.. :shock:
Superhuonosti käännetty manuaali muutenkin, kaikki ajotietokoneen valikkotekstit oli englanniksi ja selitteet suomeksi, vaikka Suomeen tuotavissa autoissa ajotieturi on suomalainen.. :roll:
Olipa yhteen väliin mahtunut englantia ihan pidemmänkin kaavan mukaan, koko manuaalista jäi vähän sellanen "powered by Google Translator"-fiilis..
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
PNEs
Viestit: 53
Liittynyt: 26 Elo 2018 18:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PNEs »

Dieselissä on 47 litran tankki ja bensassa 52 litran.
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

PNEs kirjoitti:Dieselissä on 47 litran tankki ja bensassa 52 litran.
Aha. Jos näin niin sitten on tuossa Focuksen esitteessä arvot väärinpäin.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Mittarissa nyt 3100 km. Auto kävi toiseen otteeseen huollossa. Ensimmäisellä kerralla todettiin viat ja toisella kerralla kaikki saatiin korjattua, mitä nyt korjattavissa on. Alkuvuoden ohjelmistopäivityksiä odotellessa.

Pikkuvikoja lähinnä, eli yläkonsolista kuului räminää / resonointia. Purkivat verhoilun ja sieltä paljastui ylimääräinen pistehitsi / hitsausroiske, johon johdot tms. ottivat kiinni. Lisäksi tehtaalta tulleen ohjeen mukaan olivat lisänneet sisätilan lämmitysyksikköön tuleviin vesiputkiin lisäkiinnikkeet. Nämä putket kuulemmat resonoivat tietyillä moottorinkierrosalueilla. Lisäksi kuljettajan puolen alumiininen lista kynnyksellä oli hieman irrallaan. Ottivat kokonaan irti ja kiinnittivät uudelleen vähän paksummalla teipillä. Nyt se tosin on millin tai pari ylempänä kuin aiemmin. Jos vielä irtoaa niin menee koko lista sitten ensikerralla uusiksi.

Pari muuta huomiota, mitä tehnyt matkan varrella. Takapuskuri on oudon "löysä" apparin puolelta, kun koittaa painaa hieman siitä alempaa. Kuljettajan puolella tiukemmin kiinni. Tästä ilmoitin myös huoltoon viedessä ja totesivat, että sama homma kaikissa yksilöissä mitä testasivat, eli ilmeisesti pakoputkipuolelta se on niin by design. Eihän tuo mitään haittaa, autoa pestessä vaan ihmetytti.

Auto alustaltaan hieman "pomppuisa". En tiedä onko tämä sitä nypytystä, vai liittyykö sen termin käyttö enemmän moottoriin / voimansiirtoon, mutta tuntuu kuin takapää välillä ottaisi tiestä ylimääräistä pomppua. Luulin alussa, että penkki vaan antaa periksi. Toissa päivänä tultiin pidemmän matkan päästä kotiin reilu 100 km/h mittarissa motarilla ja yhdessä kohtaa pomputti sen verran pitkään huonolla osuudella, että vaimokin katsoi minua nauraen, että koska tämä loppuu :)
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Fixu kirjoitti:
Pikkuvikoja lähinnä, eli yläkonsolista kuului räminää / resonointia.
Täällä kuuluu myös keskikonsolin yläpuolelta juurikin räminää/ resonointiääntä heti kylmänä, tietyllä kierrosalueella. Ääntä ei ilmeisesti kuitenkaan kuulu enää kun auton käynnistää lämpimänä. Vaimon raportointia tuo ja pitää vielä itse seurailla asiaa kunhan joskus rattiin pääsen.. :lol:
Sen verran ärsyttävä asia uudessa autossa että en tuota ääntä ala kuuntelemaan ja jos tuolle joku korjaus on olemassa niin laitetaas korvan taakse ja pyydetään fiksi kun viedään tehdasöljyjen vaihtoon parin kuukauden päästä.

Vaimo kovasti kehui adaptiivisia valoja ja automaattisia kaukovaloja, ei kuulemma vastaantulijat virka mitään vaikka päästelee pitkät päällä vastaan, valokuvio kuulemma muuttuu ihan sílminnähden auton tullessa vastaan. :thumbup:
Tai sitten pitkät valot on tuossa helvetin huonot.. :D
Tuulilasin koeajossahan moittivat nimenomaan pitkien valojen tehoa ja koeajoautossa oli juurikin nuo adaptiiviset LED-valot.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Se takapuskurin vänkärin puoli ON todellakin löysä, onpahan helppo kopistella lumet irti.

Ja adaptiiviset todellakin kääntyilee todella aktiivisesti, seuraten jopa tiereunojen raitoja jos ne näkyvät kameralle.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Freeze kirjoitti:Se takapuskurin vänkärin puoli ON todellakin löysä, onpahan helppo kopistella lumet irti.

Ja adaptiiviset todellakin kääntyilee todella aktiivisesti, seuraten jopa tiereunojen raitoja jos ne näkyvät kameralle.
En muuten ole pistäny merkille mutta eikös näiden adaptiivisten lamppujen myötä pitäny olla myös kulma-ajovalot? Sinänsä turhahkot mutta esite ainakin väitti että moiset pitäs olla..
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Se keskikonsolin alueelta tuleva räminä on tehtaan tiedossa ja siihen korjaus oli vesiputkien väliin joku lisäkiinnike.

Itselleni kaukovalot olivat riittävän kirkkaat ja adaptiivisuus erinomainen. Täällä pääkaupunkiseudulla en suunnilleen koskaan tarvitse pitkiä tosin :) Lähivalot kyllä saisi olla kirkkaammat. Ihmetyttää mitä on ajateltu kun noitakin suunniteltu.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

HMS77 kirjoitti: En muuten ole pistäny merkille mutta eikös näiden adaptiivisten lamppujen myötä pitäny olla myös kulma-ajovalot? Sinänsä turhahkot mutta esite ainakin väitti että moiset pitäs olla..
Kyllä ne on ja hyvät onkin. Ne on ajovaloumpion sisemmässä reunassa ja osoittaa sivulle. Hyvin valaisee risteyksessä kääntyessä esim. jalkakäytävän. Samoin kun ajaa pimeällä parkkiin niin näkee hyvin ruudun alueen ennen kuin ajovalot on sinne päinkään.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Fixu kirjoitti: Kyllä ne on ja hyvät onkin. Ne on ajovaloumpion sisemmässä reunassa ja osoittaa sivulle. Hyvin valaisee risteyksessä kääntyessä esim. jalkakäytävän. Samoin kun ajaa pimeällä parkkiin niin näkee hyvin ruudun alueen ennen kuin ajovalot on sinne päinkään.
Okei, kiitos tiedosta. :)
Hieman erikoinen ratkaisu sinänsä, kun yleisesti kulma-ajovalot on toteutettu sumareilla. Mutta jos se toimii niin mikäs siinä sitten, itehän en ole pimeällä vielä päässy edes ajelemaan.. :D
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Fixu
Viestit: 284
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

HMS77 kirjoitti: Okei, kiitos tiedosta. :)
Hieman erikoinen ratkaisu sinänsä, kun yleisesti kulma-ajovalot on toteutettu sumareilla. Mutta jos se toimii niin mikäs siinä sitten, itehän en ole pimeällä vielä päässy edes ajelemaan.. :D
Itsellenikin tuli uutena juttuna, kun edellisessä oli sumareilla toteutettu. Mutta nyt kun on tarkemmin katsonut liikenteessä muita autoja, niin samanlaisia ratkaisuja näkyy muidenkin valmistajien autoissa. Sumarithan ei taas osoita niin jyrkkään sivulle ja kaikissa autoissa ole edes LEDeillä varustettu, joten tuo umpion sisään tehty erillinen kirkas LED-valo pelkästään kulmavaloksi toimii paremmin. Se valaisee paljon jyrkemmässä kulmassa, kun on suunnattu sivuun / viistoon.

Huomaat sen varmasti sitten pimeillä, on se kuitenkin sen verran kirkas ja toimiva ratkaisu ainakin omaan makuun.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

HMS77 kirjoitti:En muuten ole pistäny merkille mutta eikös näiden adaptiivisten lamppujen myötä pitäny olla myös kulma-ajovalot? Sinänsä turhahkot mutta esite ainakin väitti että moiset pitäs olla..
On ne, LED-ajovaloissa sisimpänä. Itse tykkään risteyksissä niistä, kun on tuo hämäränäkö alkanut jo hiljalleen heikentyä. Edit: on näemmä jo vastattu ...
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Avatar
HMS77
Viestit: 588
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Siis eikö tuota start/stopia saa oikeasti pysyvästi pois toiminnasta edes ajotietokoneen kautta?
Vähän kökkö ratkaisu että pitää painaa nappia joka kerta liikkeelle lähtiessään jos sitä ei halua käyttää.. :(
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja fordever »

Lastentauteja eli englantilaisten mukaan autolle tulee hampaita. Ei ole yllätys, että erinäisiä ongelmia uudessa mallissa on. Jos se nyt yhtään lohduttaa niin pari sanaa omasta Mondeo MK5:sta, jonka hankin aika lailla ensimmäisten joukossa keväällä 2015. Vielä vuosi siitä päivitettiin iso kasa ohjelmistomoduleita. Päivityksiä oli tarjolla vielä n. kaksi vuotta auton oston jälkeen. Pienenä yksityiskohtana sisälämpötila-anturi vaihdettiin puolitoista vuotta luovutuksen jälkeen. Sinnikkyys palkittiin. Nyt 3,5 vuotta myöhemmin tilanne on stabiili ja aika tavalla ilman murheita ollaan. Että toivoa on varmasti Focuksenkin suhteen.

Mondeo MK5:n ohjelmisto oli ehkä alkujaan USA:laista ja sitä sitten soviteltiin Eurooppaan. Tuo on kyllä arvaus. Ehkä se aiheutti vielä jonkinlaisen hitausmomentin korjauksiin.

Voisi kuvitella että Focus MK4:n ohjelmisto on pikemminkin enemmän eurooppalaista alkuperää, joten voisi olettaa korjausten tulevan nopeammin.

Siksi ennustan, että hyvinkin jo ennen ensi kesää suurin osa ainakin ohjelmistopuolen ongelmista on ratkaistu.

Eri asia on sitten korjausten jakelu ja suoritus. Kyllähän tuon Mondeon kanssa on oltu pajalla tunti- jos ei päiväkausia kaikki yhteen laskien. Jostainhan se on pois. Mieluummin sitä käyttäisi autoa 100 % teholla eikö tuhlaisi aikaa ja vaivaa ylimääräisten pajakeikkojen takia.
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

HMS77 kirjoitti:Siis eikö tuota start/stopia saa oikeasti pysyvästi pois toiminnasta edes ajotietokoneen kautta?
Vähän kökkö ratkaisu että pitää painaa nappia joka kerta liikkeelle lähtiessään jos sitä ei halua käyttää.. :(
Start/stop pitää olla oletuksena päällä koska vaikuttaa päästöihin..ei saa kytkeä pois käytöstä ohjelmoimalla ainakaan fordilla..kyllä siihen äkkiä tottuu.. ;)
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Vastaa Viestiin