Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

1,5 dieseliin näemmä tullut huoltokampanja öljyn likaantumiseen liittyen: 19P11 - 1.5L DV NEO OIL DILUTION
Mielenkiinnolla odotan onko tuo vain ohjelmistopäivitys vai jotain muutakin.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

toasti kirjoitti: 04 Loka 2019 13:141,5 dieseliin näemmä tullut huoltokampanja öljyn likaantumiseen liittyen: 19P11 - 1.5L DV NEO OIL DILUTION
Niin näkyy olevan, löytyy ETISin kautta omallekin. Yksi softapäivitys on jo sen suhteen tehty, saas nähdä mitä nyt tehdään.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Jos suurempi öljypohja ja öljyntilavuus suurenee. Monesti softa ei korjaa mitään suunittelu mokaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
dr500
Viestit: 151
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja dr500 »

toasti kirjoitti: 04 Loka 2019 13:14 1,5 dieseliin näemmä tullut huoltokampanja öljyn likaantumiseen liittyen: 19P11 - 1.5L DV NEO OIL DILUTION
Mielenkiinnolla odotan onko tuo vain ohjelmistopäivitys vai jotain muutakin.
Dilution=laimentuminen.. hiukkassuodattimen poltot eivät mene läpi, vai mikä tämän aiheuttaa?
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

dr500 kirjoitti: 04 Loka 2019 16:19 Dilution=laimentuminen.. hiukkassuodattimen poltot eivät mene läpi, vai mikä tämän aiheuttaa?
Tiedän kyllä sanan suomeksi, kiitos vain. Tällä palstalla kuitenkin ongelmaa on mielestäni puitu usein "likaantumisena".
Siitähän tuossa on nimenomaan kyse, että dieseliä menee öljyjen joukkoon. Ilmeisesti tämä on seurausta Euro-6 päästövaatimusten täyttämisestä ilman SCR:ää.
Viimeksi muokannut toasti, 04 Loka 2019 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

PiuhaPoikki kirjoitti: 02 Loka 2019 23:58 Jos on akussa virta :lol:
Ai että, syksyn ensimmäinen webastoaamu, eikä käynnistynyt edes kaukosäätimestä. Syy:akun alhainen varaus. Viime talven (vko10 eteenpäin toimi moitteetta). Täällä myös start-stop toimii aniharvoin yritteliästä moottorijarruttelusta huolimatta. Otin 10A laturin ja latasin akkua, se oli laturin mukaan täynnä alle tunnissa, talvitilassa vielä, ei siis juuri varausta ottanut. Seuraavana aamuna webastolla lämpesi, mutta SS ei aktivoidu - syy akun lataaminen. Lieköhän sattunut maanantaiakku.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
PiuhaPoikki
Viestit: 1167
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

-Kj- kirjoitti: 04 Loka 2019 17:21 Ai että, syksyn ensimmäinen webastoaamu, eikä käynnistynyt edes kaukosäätimestä. Syy:akun alhainen varaus. Viime talven (vko10 eteenpäin toimi moitteetta). Täällä myös start-stop toimii aniharvoin yritteliästä moottorijarruttelusta huolimatta. Otin 10A laturin ja latasin akkua, se oli laturin mukaan täynnä alle tunnissa, talvitilassa vielä, ei siis juuri varausta ottanut. Seuraavana aamuna webastolla lämpesi, mutta SS ei aktivoidu - syy akun lataaminen. Lieköhän sattunut maanantaiakku.
Näistä kannattaa reklamoida myyjälle jokaisen jolla ongelmia on.
Muuten asia ei korjaannu.
Asiahan olisi korjattavissa yksinkertaisesti softaa muuttamalla.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

onik kirjoitti: 03 Loka 2019 21:11 Kyllä ihmettelin taas tänään automaattipysäköinnin toimintaa kun veti auton 90 asteen kulmaan etummaisen auton taakse ja yritti alkaa veivata ympäri. Ei kannata siitä lisäosasta maksaa, kamera ja tutkat riittää.
Tyhmä kysymys, mutta valitsithan taskuparkin kuvan, etkä normaalia ruutua? Siinähän valitaan miten pysäköidään...
Ford
onik
Viestit: 129
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja onik »

Hessu81 kirjoitti: Tyhmä kysymys, mutta valitsithan taskuparkin kuvan, etkä normaalia ruutua? Siinähän valitaan miten pysäköidään...
Jep, sehän on oletuksena taskuparkkitilassa ja ruutuparkki valitaan erikseen. Varmistin tilan kyllä ennen aloitusta.
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
dr500
Viestit: 151
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja dr500 »

toasti kirjoitti: 04 Loka 2019 16:36 Tiedän kyllä sanan suomeksi, kiitos vain. Tällä palstalla kuitenkin ongelmaa on mielestäni puitu usein "likaantumisena".
Siitähän tuossa on nimenomaan kyse, että dieseliä menee öljyjen joukkoon. Ilmeisesti tämä on seurausta Euro-6 päästövaatimusten täyttämisestä ilman SCR:ää.
juu, tässähän on myös denox kat jossa on jonkinlainen polttojakso myös.
Veikkaan, että moottorinohjauksessa on vain laskuri, joka sallii tietyn määrän polttoja kunnes se ilmoittaa öljyn olevan huonoa..
Ja se on tiedossa, että euro6 on vaikea täyttää oikeasti tällä setupilla.
Joku tässä vaan menee pieleen - ehkä lämpö ei riitä härmän olosuhteissa.
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Onko kukaan käyttänyt Focuksessa viimasuojaa/talvimaskia/maskisuojaa kylmällä kaudella? Teoriassahan Focuksessa ei sellaista pitäisi tarvita, koska näissä on ne kaihtimet, mutta viime talven keskuteluja selatessani jäi vähän semmonen olo, että joko kaihtimet eivät tahdo pysyä kiinni tai ne eivät ole kovin tiiviitä, joten moottori lämpeää hitaasti tai ei pysy lämpimänä.

Itse olen aina käyttänyt autoissani erillistä viimasuojaa ja kaupan valmiina tuotteena sellaista tarjotaan myös Focukseen:
http://www.autoluettelo.fi/wls/view_art ... No=2185387

Rumiahan nuo on, mutta se on mulle samantekevää, kunhan voin varmistua siitä, että moottori lämpeää hyvin ja myös pitää sen ajotavasta riippumatta.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

Askartein juuri kokeeksi omaani tuon mallin mukaisen viimasuojan. Oulun korkeudella on toistaiseksi ollut pakkasia vain aamuisin. Sanoisin että parannus heikkoon lämpiävyyten on toistaiseksi ollut pienehkö, mutta lämpö pysyy moottorissa mukavasti tuntikausia ajon jälkeen.

Huollossa viime talena sanoivat että pakkasilla automaattiläppiä ei laiteta täysin kiinni, vaan hiukan auki, jotteivat jäätyisi umpeen. -> Ehkä viimasuojan vaikutus suurempi pakkasilla. Ilman ajonaikaista lisälämmittimen käyttöä lämpöneula saavutti keskipisteen noin 25km rauhallisen maantieajon jälkeen, lähtölämpötila moottorilla 25c.ulkona +2c - tämä siis keula peitettynä. Sisälämpötilan pyyntö 20C, automaattiasento 2/3
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Kovemmilla pakkasilla, kun mennään alle -15 on tullut käytettyä itse tehtyä viimasuojaa keulassa. Mielestäni pientä hyötyä siitä on ollut lämpenemisen suhteen.

Ja voin kertoa, että itse vihreästä retkipatjasta ja nippareista askarreltu on varmuudella rumempi kuin vaikka tammersuojasta ostettu. :lol: Mutta hintaa tulee vaan kymmenesosa.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Viikkus kirjoitti: 06 Loka 2019 19:46 Kovemmilla pakkasilla, kun mennään alle -15 on tullut käytettyä itse tehtyä viimasuojaa keulassa. Mielestäni pientä hyötyä siitä on ollut lämpenemisen suhteen.

Ja voin kertoa, että itse vihreästä retkipatjasta ja nippareista askarreltu on varmuudella rumempi kuin vaikka tammersuojasta ostettu. :lol: Mutta hintaa tulee vaan kymmenesosa.
Juu samalla vihreällä retkipatjalla on täälläkin rokattu :lol: Hemmetin ruma, mutta ajaa asiansa. Itse en mitään maagisen suurta eroa huomannut, mutta laitan kyllä taas tulevana talvena.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

AAR85 kirjoitti: 06 Loka 2019 20:18 Juu samalla vihreällä retkipatjalla on täälläkin rokattu :lol: Hemmetin ruma, mutta ajaa asiansa. Itse en mitään maagisen suurta eroa huomannut, mutta laitan kyllä taas tulevana talvena.
Sama muotoon leikattu vihreä retkipatja täälläkin, mutta sijoitin lisäksi 3,90 mustaan maaliin. :mrgreen: ei pomppaa silmille niin mattamustana.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Tilasin eilen Tammerin alkuperäisen 8-)
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

HMS77 kirjoitti: 27 Elo 2019 17:25 Jaaha, tällasta tänään..
https://youtu.be/d3vwyyR0Nq0
Tällaista oli itselläkin tänään, nyt huomasin. Ei muuta kuin takuun piikkiin, sano artisti. Minullakin juuri oikea puoli. :thumbup:
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

-Kj- kirjoitti: 06 Loka 2019 21:23 Sama muotoon leikattu vihreä retkipatja täälläkin, mutta sijoitin lisäksi 3,90 mustaan maaliin. :mrgreen: ei pomppaa silmille niin mattamustana.
Meinasin itsekkin tehdä saman satsauksen tänävuonna 8-)

Nyt, kun on kelit alkaneet viilentyä niin mielenkiinnolla odotan, että pysyykö se hiukkasloukku -ilmo pois vai ei :roll: Omaani on tehty se softapäivitys tähän ”ominaisuuteen” :)
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Jiippe
Viestit: 37
Liittynyt: 09 Maalis 2018 07:35

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jiippe »

Focus St-line sai uuden maskin maahantuojan toimesta. Vanhassa kun oli toi viallinen mötikkä, joka ohjasi adaptiivista vakkaria ja jne, niin uusivat sen. Nyt adaptiivinen vakkari toimii paljon paremmin, kuin vanha. Ei tee äkkijarrutuksia, eikä huutele turhaan törmäysvaarasta. Tuntuu että auton käyttäytyminen muuttui rauhallisemmaksi uuden boksin myötä. Samalla vaihtoivat takaikkunan tiivisteet, kun eivät pysyneet paikoillaan.

Kuva
Ja kaikki lähti Ford Ka:sta...

:ford: Focus St-Line wagon A8 150 2019
:ford: Fiesta 2018
:ford: Transit custom 2018

Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018
jesseson94
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Heinä 2019 13:40

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jesseson94 »

Jiippe kirjoitti: 07 Loka 2019 22:05 Focus St-line sai uuden maskin maahantuojan toimesta. Vanhassa kun oli toi viallinen mötikkä, joka ohjasi adaptiivista vakkaria ja jne, niin uusivat sen. Nyt adaptiivinen vakkari toimii paljon paremmin, kuin vanha. Ei tee äkkijarrutuksia, eikä huutele turhaan törmäysvaarasta. Tuntuu että auton käyttäytyminen muuttui rauhallisemmaksi uuden boksin myötä. Samalla vaihtoivat takaikkunan tiivisteet, kun eivät pysyneet paikoillaan.

Kuva


Oliko huollossa puhetta onko vastaavaa muilla St-line autoilla esiintynyt?
Focus st-line 2018
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Tuohan näyttää nyt lähes samalle mitä uuden ST:n maski tuolta alareunasta.
Ne alaosan poikkirivat on vaihtuneet tuohon verkkomalliin....
jesseson94
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Heinä 2019 13:40

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jesseson94 »

@rsk@ kirjoitti: 08 Loka 2019 06:00 Tuohan näyttää nyt lähes samalle mitä uuden ST:n maski tuolta alareunasta.
Ne alaosan poikkirivat on vaihtuneet tuohon verkkomalliin....

Kyl omaakin st-linee kelpais 🤔
Focus st-line 2018
jesseson94
Viestit: 18
Liittynyt: 18 Heinä 2019 13:40

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jesseson94 »

Muilla ”älykkäillä ledeillä” varustelluissa menopeleissä ilmennyt ongelmaa, ettei vaihda vastaantulleen auton jälkeen enään pitkiä päälle... eilen oma alkoi oireilemaan. edes manuaalinen pitkien käyttäminen ja sitten takaisin autom. laittaminen ei auttanut. lyhyet pysyi päällä 🤔 auton uudelleen käynnistäminen auttoi mutta ekan vastaantulian jälkeen sama ongelma..
Focus st-line 2018
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

jesseson94 kirjoitti: 09 Loka 2019 06:38 Muilla ”älykkäillä ledeillä” varustelluissa menopeleissä ilmennyt ongelmaa, ettei vaihda vastaantulleen auton jälkeen enään pitkiä päälle... eilen oma alkoi oireilemaan. edes manuaalinen pitkien käyttäminen ja sitten takaisin autom. laittaminen ei auttanut. lyhyet pysyi päällä 🤔 auton uudelleen käynnistäminen auttoi mutta ekan vastaantulian jälkeen sama ongelma..
Eihän sen pitäisi ensinnäkään lyhyille vaihtaa vastaantulijan takia vaan vain olla valaisematta vastaantulevan auton kohta.
Meneekö sulla oikeasti kokonaan ne pitkät pois päältä vastaantulijan takia? Tällöin pitkien merkkivalokin sammuu mittaristosta.

Ja kai olet tietoinen että mukautuvat pitkät eivät aktivoidu matalissa nopeuksissa ja katuvalojen valaisemalla alueella.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
s_herra
Viestit: 31
Liittynyt: 18 Syys 2019 13:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja s_herra »

toasti kirjoitti: 09 Loka 2019 07:27 Eihän sen pitäisi ensinnäkään lyhyille vaihtaa vastaantulijan takia vaan vain olla valaisematta vastaantulevan auton kohta.
Meneekö sulla oikeasti kokonaan ne pitkät pois päältä vastaantulijan takia? Tällöin pitkien merkkivalokin sammuu mittaristosta.

Ja kai olet tietoinen että mukautuvat pitkät eivät aktivoidu matalissa nopeuksissa ja katuvalojen valaisemalla alueella.
Mulla kävi kerran niin että vaihtoi lyhkäsille kun tuli tietyömaalla viidenkympinlätkä vastaan. Katuvaloja ei ole tuossa kohtaan eikä muutakaan mikä pitäisi vaikuttaa. Toki samassa kohtaa vaihtuu normaalisti myös rajoitus 80 --> 60. Ei vaihtanut enää pitkillä about parin kilsan pimeällä pätkällä mutta sitten kun pysäytti, sammutti ja starttasi niin jo taas pelasi. Nyt 50 lätkä on pois ja kuudenkympin rajoitusmerkin kohdalla pelaa normaalisti. Saman tien toisessa päässä rajoitus muuttuu myös 80 --> 60 ja tässä kohtaa on katuvalot. Kun tähän 60 merkille ajaa esim. 70 -80 km/h niin pitkät tippuu pois juuri siinä kohtaa pois vaikka katuvalot alkaa jo aiemmin. Mystistä hommaa, eihän nopeusrajoituksilla pitäisi olla vaikutusta autom./adaptiivisten kaukovalojen toimintaan. Pääsääntöisesti pelaa kuitenkin hienosti, saas nähdä vaan kuinka kauan. Edelliseen mk 3.5:een vaihdetiin pari kertaa kuskin umpio (kääntyvä xenon) kun alkoi valokeila näyttää minne sattuu.
:ford: Focus Active Wagon 1.0L Ecoboost M6
Ex Ford Focus 5 ov. 1.0L Ecoboost M6 titanium bsn
Vastaa Viestiin