Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

VSKo kirjoitti:Tampereella Kekkosentiellä/Hervannan Valtaväylällä liikennemerkkitunnistin näkee omiaan. Koko tiellä on 60km/h rajoitus.
Teiskontien liittymän ja Sammon Valtatien risteyksen välillä tunnistin bongaa ainakin 50,60,70 ja 80km/h rajoitukset vaikka tien sivussa ei olisi merkin merkkiä, sekoilee jostain syystä siis oikein urakalla. OpenStreetMapista (ainakaan minä) en löytynyt että tuolla osuudella olisi suurempaa, kuin 60km/h nopeutta ko. tie osuudella määritelty.
Tuskin se kamera omiaan näkee. Välillä kamera lukee väärin ja välillä lukee esimerkiksi asuntoautojen perästä maksiminopeuden, mutta nämä nyt on ihan ymmärrettäviä. Väärä tieto ainakin meillä tulee käytännössä aina navista. Focuksen F7 kartat on muistaakseni vuodelta 2017, joten se mitä OpenStreetMap näyttää nyt, ei tarkoita että autolla olisi samaa tietoa.
Eikä kukaan ole tainnut aukottomasti todistaa Focuksen edes käyttävän OSM-dataa. Toki syncin tiedoissa on Telenav, ja Telenav puolestaan hyödyntää OSM:ää

Mk3 Focuksen liikennemerkkientunnistin toimi meillä paljon paremmin, koska autossa ei ollut navia sotkemassa väärillä tiedoilla.
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

toasti kirjoitti: Tuskin se kamera omiaan näkee. Välillä kamera lukee väärin ja välillä lukee esimerkiksi asuntoautojen perästä maksiminopeuden, mutta nämä nyt on ihan ymmärrettäviä. Väärä tieto ainakin meillä tulee käytännössä aina navista. Focuksen F7 kartat on muistaakseni vuodelta 2017, joten se mitä OpenStreetMap näyttää nyt, ei tarkoita että autolla olisi samaa tietoa.
Eikä kukaan ole tainnut aukottomasti todistaa Focuksen edes käyttävän OSM-dataa. Toki syncin tiedoissa on Telenav, ja Telenav puolestaan hyödyntää OSM:ää

Mk3 Focuksen liikennemerkkientunnistin toimi meillä paljon paremmin, koska autossa ei ollut navia sotkemassa väärillä tiedoilla.
Jos tulee joskus tilaisuus valita navi pois sotkemasta liikennemerkkitunnistusta, niin en epäröi sitä pois laittaa. Joskus nähtävästi hyötyä, mutta enimmäkseen haittaa
Ford
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

Hessu81 kirjoitti: Jos tulee joskus tilaisuus valita navi pois sotkemasta liikennemerkkitunnistusta, niin en epäröi sitä pois laittaa. Joskus nähtävästi hyötyä, mutta enimmäkseen haittaa
Sama homma täällä. Olin kyllä hieman pettynyt, että tuota ei ole käyttäjän mahdollista valita.
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

4500km päästiin ilman hiukkassuodatin herjaa. Auto lähes aina esilämmitettynä ja ajosta suurin osa maantieajoa. Usein 35-45min kerrallaan ja ainakin silloin kun itse ajan saa myös ns. hanaa. Ja kesken maantieajon herjasi. Saatiin siis sekin vielä saldoksi
Ford
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

69dude kirjoitti:No en nyt ihan ekana Fiestaan vertais,sen verran pikkanen auto tuo Fiesta.. Tänään iltasanomissa saa Fordien ja Focuksen ruostesuojaus haukkuja....
Kyllähän tuo pisti miettimään Finikor/Haarniska/younameit-reissua kun tarkoitus oli pitää autoa >10 vuotta..

Tuossa vielä linkki juttuun:

https://www.is.fi/autot/art-2000005958758.html

Svenska:

http://www.vibilagare.se/test/rost/rost ... focus-2018

Ja tässä yksi suurin ongelma:

Kuva
Viimeksi muokannut HMS77, 09 Tammi 2019 18:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Kaizer
Viestit: 44
Liittynyt: 08 Syys 2018 13:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Kaizer »

toasti kirjoitti:Kun nyt osa väittää että Webaston käyttöön liittyviin vikakoodeihin olisi päivitys saatavilla ja osa sanoo että ei ole, niin eipä tunnu huoltoliikkeilläkään olevan tietoa. Itsellä 1.5 TDCi ja sain huollolta sähköpostin, että päivitys olisi ongelmiin saatavilla. Paikan päällä kuitenkin selvisi, että moottorinohjaukseen on päivitys kyllä saatavilla, mutta se ei korjaa noita webaston juttuja. Kuulemma vasta tämän kuun lopulla tulee tuohon päivitys. Tiedä sitten mikä on totuus, sen verran monenlaista versiota on kuullut asiasta.
Aikalaista sekoilua autoliikkeen huollon henkilökunnan kesken, pariviikkoa sitten sanottiin että softapäivitys löytyy, tänään ilmoitettiin että huomiseksi varattu aika pitänee perua koska softapäivtystä ei ole tuohon Webaston käyttöön liittyviin vikakoodeihin. Myöskään Maahantuojan hukkaaman webaston kaukosäätimen tilalle ei ole vielä tullut uutta vaikka kuulemma piti olla liikkeessä maanantaina :lol: :thumbup:

Noista parkkitutkista, aiemmissa autoissa on tutkat ilmoittaneet esteistä aiemmin, varsinkin etututkat, ihan normivauhdilla kun parkkiin ajaa.
-Focucsessa ilmoitus esteestä tulee myöhemmin, kai tuohonkin tottuu
Focus 1,5 TDCi 120hv M6 Wagon mk4 2018
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

hapelo kirjoitti: Ei vaan kulje vaikka 204 hv,ajettavuus ja suorituskyky kaukana esim. Fiesta ST


Harri
KIA:llakin on tätä hiukkasloukkuongelmaa. Kaverin uusi stonic alkoi reilun tonnin jälkeen piiputtamaan loukun tukoksesta.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

HMS77 kirjoitti: Kyllähän tuo pisti miettimään Finikor/Haarniska/younameit-reissua kun tarkoitus oli pitää autoa >10 vuotta
Mikä ruostesuojaus? :D Ei sitä ole, tosin huonosti muissakaan merkeissä.
Itte en pidä autoa yli 3 vuotta koska ajan niin paljon. Siksi vähät välitän viedä ruostesuojakseen. Tosin erään patongin käytin ruoste- ja äänieristyksessä ihan äänekkyyden vuoksi. Siihen auttoi hyvin. Focuksessa ei ääni ole ollut eikä ole uudessakaan ongelma.
Mutta aina pesussa sitä ihmettelee insinöörin järjenjuoksua kun katselee pyöräkotelon kaukaloa mihin hyvin kerääntyy kura muhimaan. Ei aukee yhtään sen tarkoitus. Ja toisaalta myös sisälokarin leikkauksia mistä kura pääsee juuri tuonne muhimaan.
Peksi.
Viestit: 69
Liittynyt: 25 Joulu 2018 14:04

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Peksi. »

toasti kirjoitti: Tuskin se kamera omiaan näkee. Välillä kamera lukee väärin ja välillä lukee esimerkiksi asuntoautojen perästä maksiminopeuden, mutta nämä nyt on ihan ymmärrettäviä. Väärä tieto ainakin meillä tulee käytännössä aina navista. Focuksen F7 kartat on muistaakseni vuodelta 2017, joten se mitä OpenStreetMap näyttää nyt, ei tarkoita että autolla olisi samaa tietoa.
Eikä kukaan ole tainnut aukottomasti todistaa Focuksen edes käyttävän OSM-dataa. Toki syncin tiedoissa on Telenav, ja Telenav puolestaan hyödyntää OSM:ää

Mk3 Focuksen liikennemerkkientunnistin toimi meillä paljon paremmin, koska autossa ei ollut navia sotkemassa väärillä tiedoilla.
Syncistä tosiaan löytyy Telenav, mutta käyttöohjeessa kerrotaan että suunnistussovelluksen kartat toimittaa Here ja virheet voi ilmoittaa suoraan sinne. Mitähän pohjaa Here käyttää nykyään vai onko niillä omat? Joka tapauksessa karttadatasta saadut väärät nopeudet pilaa hyvän merkkientunnistuksen ja tekee älykkäästä vakkarista käyttökelvottoman.
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18

Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

HMS77 kirjoitti:
Kyllähän tuo pisti miettimään Finikor/Haarniska/younameit-reissua kun tarkoitus oli pitää autoa >10 vuotta..

[/quote]


Hukkaan heitettyä rahaa. Jos jostain syystä silti haluat pilata autosi bitumimössöllä niin tarkista ensin koritakuun ehdot saako niin tehdä. On muuten kiva vaihtaa esim iskarit kun kaikki työkalutkin massassa.
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Hyvin se kestää ilman ruostesuojaustakin. Perheessä oli mk1 Focus 16vuotta ja ajettu eteläsuomen teillä. Ei se pahasti ollu mistään ruosteessa. Tuskin uusi Focus sen huonompi on..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Focus_2.0 kirjoitti:Hyvin se kestää ilman ruostesuojaustakin. Perheessä oli mk1 Focus 16vuotta ja ajettu eteläsuomen teillä. Ei se pahasti ollu mistään ruosteessa. Tuskin uusi Focus sen huonompi on..
Oli muuten saman tyylinen konsepti mk1 Focuksen lokareissa kuin tässä uudessa. Samanlaista karvapintaista mattoa joka imee kosteutta. Ja kyllähän ne mk1 Focukset ruostuikin lokareista ja ovien reunoista ja melkein kaikista muistakin paikoista :lol: Omakohtaista kokemustakin löytyy ihan riittävästi.

Mutta niinhän se on muillakin merkeillä. Aika moni perus perheauto on jostain kohdasta ruosteessa kymmenen vuoden ikäisenä. Ei tätä suomen suolaloskapaskaa kestä mikään vehje loputtomiin.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Focus_2.0 kirjoitti:Hyvin se kestää ilman ruostesuojaustakin. Perheessä oli mk1 Focus 16vuotta ja ajettu eteläsuomen teillä. Ei se pahasti ollu mistään ruosteessa. Tuskin uusi Focus sen huonompi on..
:lol: Itsellä oli myös mk1. Siitä mätäni kaikki ovet,konepelti,peräkontinluukku.. Onneksi oli vielä kuukausi takuuta jäljellä,vaihdettiin takuuseen.Oli silloin kuulemma ihan tyyppivika....Tuolloin tulin vannoneeksi että ei enää ikinä Fordia...Noh,20 vuotta myöhemmin haksahdin tähän nykyiseen monkkuun.
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

69dude kirjoitti: :lol: Itsellä oli myös mk1. Siitä mätäni kaikki ovet,konepelti,peräkontinluukku.. Onneksi oli vielä kuukausi takuuta jäljellä,vaihdettiin takuuseen.Oli silloin kuulemma ihan tyyppivika....Tuolloin tulin vannoneeksi että ei enää ikinä Fordia...Noh,20 vuotta myöhemmin haksahdin tähän nykyiseen monkkuun.
Meillä oli myös 5-ovinen 2004 mallinen Focus ja ovet meni ruosteen takia remppaan. Siinä oli ovien alareunan saumaus kehno. Sama oli isän -01 Mondeossa. Hieman ennen kuin vaihdettiin seuraavaan pirssiin alkoi takaluukku kuplimaan.

Mutta en jaksa murehtia noita ruostejuttuja. Jos nykyinen palvelee sen 3-5 vuotta, niin tuskin siinä ajassa ehtii pahasti mätänemään, ellei ole samoja virheitä tehty kuin tuon MK1:n kanssa.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
nestori2
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 »

ellä oli myös mk1. Siitä mätäni kaikki ovet,konepelti,peräkontinluukku.. Onneksi oli vielä kuukausi takuuta jäljellä,vaihdettiin takuuseen.Oli silloin kuulemma ihan tyyppivika....Tuolloin tulin vannoneeksi että ei enää ikinä Fordia...Noh,20 vuotta myöhemmin haksahdin tähän nykyiseen monkkuun.
Minulla oli samainen Focus MK1:n vuosimalli 1999. Malli tyyppivika oli laaduton kittiaine, kaikki ovet mukaanlukien takaluukku ruostuivat saumoistaan. Minä tapani mukaan ruostesuojautin auton uutena. Tulos oli se, että lähes kaikki ovet säästyivät ruostumiselta, ainoastaan vasen takaovi hieman ruostui, mutta ei pahasti. Se korjattiin takuuseen. Ruostesuoja-aine siis tukki ne saumat, joita kittiaine ei ollut onnistunut tiivistämään.
Ruostesuojaksesta voidaan olla montaa mieltä, mutta voi sitä rahansa huonomminkin sijoittaa.
DrJones
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Joulu 2018 13:04

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja DrJones »

Miten muilla omistajilla tuulilasinpesunesteen kulutus? Minulla tuntuu jotenkin todella nopeasti hupenevan tuo reilun 5l säiliö. Esimerkkinä viime viikon tiistaina täytin säiliön äärimilleen ja tänään tuli taas ilmoitus nesteen vähyydestä. Ei tässä reilussa viikossa ole tullut ajettua kuin joku 250km, toki kelit on olleet melko huonot ja tulee käytettyä pesimiä suht usein (on myös ajovalojen pesimet), mutta silti tuntuisi säiliön tyhjenevän omituisen nopeasti.
Focus 1.0 Ecoboost Titanium 2019 M6
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

DrJones kirjoitti:Miten muilla omistajilla tuulilasinpesunesteen kulutus? Minulla tuntuu jotenkin todella nopeasti hupenevan tuo reilun 5l säiliö. Esimerkkinä viime viikon tiistaina täytin säiliön äärimilleen ja tänään tuli taas ilmoitus nesteen vähyydestä. Ei tässä reilussa viikossa ole tullut ajettua kuin joku 250km, toki kelit on olleet melko huonot ja tulee käytettyä pesimiä suht usein (on myös ajovalojen pesimet), mutta silti tuntuisi säiliön tyhjenevän omituisen nopeasti.
On huomattu sama nopea kuluminen. Ainakin adaptiivisten ledien yhteydessä ruiskii todella paljon valoille.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

toasti kirjoitti: On huomattu sama nopea kuluminen. Ainakin adaptiivisten ledien yhteydessä ruiskii todella paljon valoille.
Sama homma jatkuvasti tyhjä..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
dr500
Viestit: 151
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja dr500 »

nestori2 kirjoitti:ellä oli myös mk1. Siitä mätäni kaikki ovet,konepelti,peräkontinluukku.. Onneksi oli vielä kuukausi takuuta jäljellä,vaihdettiin takuuseen.Oli silloin kuulemma ihan tyyppivika....
Tuo oli se tunnettu kittisaumoihin liittyvä ongelma.
Mullakin oli Mk1, jossa ovet ja luukut vaihdettiin takuuseen kolmen vuoden iässä kun se korikitti oli vettä imevää materiaalia ja Suomen tiesuola tietenkin vielä pahensi tilannetta. Tätä vikaahan oli siihen aikaan myös Mersuissa ja Mazdoissa..

Muistelen, että tuota erikoista huopalokaria silloin ihmeteltiin, mutta ei siitä ainakaan isoa haittaa ollut.
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

Arski54 kirjoitti: Mikä ruostesuojaus? :D Ei sitä ole, tosin huonosti muissakaan merkeissä.
Itte en pidä autoa yli 3 vuotta koska ajan niin paljon. Siksi vähät välitän viedä ruostesuojakseen. Tosin erään patongin käytin ruoste- ja äänieristyksessä ihan äänekkyyden vuoksi. Siihen auttoi hyvin. Focuksessa ei ääni ole ollut eikä ole uudessakaan ongelma.
Mutta aina pesussa sitä ihmettelee insinöörin järjenjuoksua kun katselee pyöräkotelon kaukaloa mihin hyvin kerääntyy kura muhimaan. Ei aukee yhtään sen tarkoitus. Ja toisaalta myös sisälokarin leikkauksia mistä kura pääsee juuri tuonne muhimaan.
Jep!

Voin kuulostaa ylimieleseltä mutta aikoinaan rakensin varsinkin jenkkejä ja japseja ihan alusta asti,sähköt sai muut hoitaa...olisko ollut jotain 1995 kun ruuvari tippui käsistä,hoitakoon muut mä vaan ajan nykyjään ja kun takuu raukeaa uutta kehiin!Itse olen rahani rehellisellä työllä tienannut,toki autoilu Pernerin/Sipilän aikoina kallista...semmonen -82 Vette kyllä kiinnostaisi....ai niin se ruuvari :roll:


Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
JiiHoo
Viestit: 401
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja JiiHoo »

HMS77 kirjoitti: Kyllähän tuo pisti miettimään Finikor/Haarniska/younameit-reissua kun tarkoitus oli pitää autoa >10 vuotta..

Tuossa vielä linkki juttuun:

https://www.is.fi/autot/art-2000005958758.html

Svenska:

http://www.vibilagare.se/test/rost/rost ... focus-2018

Ja tässä yksi suurin ongelma:

Kuva
Huomatkaa kuinka uudessa Focuksessa pelti on pelkän ohuen pohjamaalin peitossa. :o Ehkä tähänkin tarvitaan se perinteinen korihuolto: Muovilokarit ja -levyt pois, painepesu, pari kesäpäivää kuivaamista ja sitten Dinitrolia ja päivä kuivumista ja pestyt muovihärpäkkeet takaisin paikalleen.
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

JiiHoo kirjoitti: Huomatkaa kuinka uudessa Focuksessa pelti on pelkän ohuen pohjamaalin peitossa. :o Ehkä tähänkin tarvitaan se perinteinen korihuolto: Muovilokarit ja -levyt pois, painepesu, pari kesäpäivää kuivaamista ja sitten Dinitrolia ja päivä kuivumista ja pestyt muovihärpäkkeet takaisin paikalleen.
Onko noita pehmusteita/äänenvaimennushuopia monissa autoissa ? Eikös noi just edesauta ruostumista kun eivät kuivu niin nopeesti mitä jos olis pelkkä pelti siinä tai muovi ?
hke
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hke »

Oma ST 2017 oli uutena alustasuojauksessa, kuulemma muovien alla pelkkä maali ja jossain vielä huopaa...
Teetin koska tällaista 2 litraista manuaalia ei tule enää saamaan.
Mk3 Mondeossa korjattiin saumat koska kitti suoraan käsittelemättömän pellin päällä (todennäköisesti), siihen ei mikään auttanut. Ei enää ongelma.
yritäedes
Viestit: 2134
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Jeipii kirjoitti: Onko noita pehmusteita/äänenvaimennushuopia monissa autoissa ? Eikös noi just edesauta ruostumista kun eivät kuivu niin nopeesti mitä jos olis pelkkä pelti siinä tai muovi ?
Focus Mk1:ssä oli ihan perusjuttu napata pyöränkotelosta takaa huopalokarit pois, pestä ja suojata pelti ja muovilokarit tilalle. Muovilokareita oli saatavilla hintahaarukassa 15-100 €. Helppo ja hyödyllinen muutos.
Ainoa haittapuoli tuosta oli äänieristys - muovilokarissa hiekka ja sora ropisee kivasti. Ja rengasäänet kaikuu. Vaihtelevalla menestyksellä sinne muovilokarin ja pellin väliin voi viritellä kosteutta imemätöntä äänieristysmateriaalia.
En tiedä, toimiiko uusissa malleissa ja onko edes muovilokareita saatavilla...
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
hapelo
Viestit: 937
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo »

hke kirjoitti:Oma ST 2017 oli uutena alustasuojauksessa, kuulemma muovien alla pelkkä maali ja jossain vielä huopaa...
Teetin koska tällaista 2 litraista manuaalia ei tule enää saamaan.
Mk3 Mondeossa korjattiin saumat koska kitti suoraan käsittelemättömän pellin päällä (todennäköisesti), siihen ei mikään auttanut. Ei enää ongelma.
Ööh...2.0 2017 Fiesta???

Onko jotain mennyt multa ohi...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 238HP "Lumikki"
Vastaa Viestiin