Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Itse en ole huomannut laatikon osalta empimistä, mutta kun omasta ruudusta pakitan alamäkeen ja yritän sitten lähteä eteenpäin, niin mäkilähtöavustin laittaa huolella vastaan. Saa oikein runtata auton liikkeelle niin että jarrut narisee kunnolla ja lopulta nytkähtää eteenpäin. Jotenkin ei tunnu kovin terveellisestä jarrujen osalta.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

HMS77 kirjoitti: No tietysti se että dieselvero on pienempi. Vanha päästöarvo 110g/km ja uusi 136g/km. ;)
Mistä lähtien päästöt ovat vaikuttaneet diesel veroon? Kokonaismassasta se ainakin ennen laskettu.
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

EeroH kirjoitti: Mistä lähtien päästöt ovat vaikuttaneet diesel veroon? Kokonaismassasta se ainakin ennen laskettu.
Äh, taisi mennä puurot ja vellit sekaisin. Autoveroa tietysti tarkoitin. :?
Mutta kun nuo tulevat samalla laskulla nykyään niin same difference.. :D
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

Mäkilähtöavustin/ sähköinen käsijarru pitää aika tiukasti kiinni. Muuten tuo A8 toimii jopa paperilla hitaan litraisen yhteydessä ihan riittävän nopeasti. Jossain tilanteessa reagoi nopeammin mitä jotkut kaksoiskytkimet. Näitä tilanteita esim. liikkeelle lähdöt ja ohitukset. Ryömitys myös eri tasoista mitä nopeissa laatikoissa. Tämä on toki vain minun mielipiteeni ja varmasti joku toinen saattaa kokea erilailla
Ford
Winston
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Loka 2018 07:24

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Winston »

Hessu81 kirjoitti:Mäkilähtöavustin/ sähköinen käsijarru pitää aika tiukasti kiinni. Muuten tuo A8 toimii jopa paperilla hitaan litraisen yhteydessä ihan riittävän nopeasti. Jossain tilanteessa reagoi nopeammin mitä jotkut kaksoiskytkimet. Näitä tilanteita esim. liikkeelle lähdöt ja ohitukset. Ryömitys myös eri tasoista mitä nopeissa laatikoissa. Tämä on toki vain minun mielipiteeni ja varmasti joku toinen saattaa kokea erilailla
Omassa fiestan powershiftin kanssa turhauttavaa ohitella ilman että napista vaihtelee itse vaihteita. Powershift helposti pudottaa ohitustilanteessa yhden vaihteen liikaa alas, toteaa että kierrokset turhan suuret, vaihtaa ylemmäs jolloinka vasta alkaa varsinainen ohitus. Koko rumbaan voi mennä 2-3sek hukkaan ohituksessa. Vielä jos sattuu olemaan tiukassa paikassa risteyksessä kun linttaa limpun lattiaan eikä auto reagoi hetkeen niin alkaa olemaan vaarallistakin, tämä varmasti osasyy miksi powershiftiä ei nykysellään fordi pahemmin tarjoa. A8 Focus 1.5 kun kokeilin niin ohittelu ainakin toimivampaa kun omassa fiestan powershiftissä.
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Winston kirjoitti: Omassa fiestan powershiftin kanssa turhauttavaa ohitella ilman että napista vaihtelee itse vaihteita. Powershift helposti pudottaa ohitustilanteessa yhden vaihteen liikaa alas, toteaa että kierrokset turhan suuret, vaihtaa ylemmäs jolloinka vasta alkaa varsinainen ohitus. Koko rumbaan voi mennä 2-3sek hukkaan ohituksessa. Vielä jos sattuu olemaan tiukassa paikassa risteyksessä kun linttaa limpun lattiaan eikä auto reagoi hetkeen niin alkaa olemaan vaarallistakin, tämä varmasti osasyy miksi powershiftiä ei nykysellään fordi pahemmin tarjoa. A8 Focus 1.5 kun kokeilin niin ohittelu ainakin toimivampaa kun omassa fiestan powershiftissä.
Toi miettiminen esim. risteyksissä oli DSG:n vaiva myös, liekö kaikkien kaksoiskytkinlaatikoiden ongelma. Siihen nimenomaan tykästyin A8:ssa, että se reagoi lähtötilanteissa samantien. Ja täyskaasukiihdytyksissä jaksaa ihmetyttää miten nopeasti vaihtaa.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Ecobuusteri
Viestit: 340
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri »

Fixu kirjoitti: Toi miettiminen esim. risteyksissä oli DSG:n vaiva myös, liekö kaikkien kaksoiskytkinlaatikoiden ongelma. Siihen nimenomaan tykästyin A8:ssa, että se reagoi lähtötilanteissa samantien. Ja täyskaasukiihdytyksissä jaksaa ihmetyttää miten nopeasti vaihtaa.
Kuulostaa todella hyvältä laatikolta. Onkos tämä A8 Fordin omia tuotoksia?
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Ecobuusteri kirjoitti: Kuulostaa todella hyvältä laatikolta. Onkos tämä A8 Fordin omia tuotoksia?
Jos en nyt väärin ole ymmärtänyt, niin Fordilla on omia 8-vaihteisia laatikoita ja sitten yksi 8-vaihteinen, joka perustuu GM:n 9-vaihteisiin laatikkoon, johon on vain tehty muutoksia, eli käytännössä yksi pykälä jätetty hyödyttömänä pois. Siitä en sitten tiedä mikä päätynyt Focukseen.

Se missä 1.5 Ecoboost + A8 ottaa turpaan reilusti 1.4TSI + DSG:ltä, on taloudellisuus. Ero omien kokemusten perusteella 1,5 -2 litraa satasella ja tämä siis mitattu tankkauksista.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Ja tänään tuli sitten ensimmäisen kerran ilmoitus ylikuumentuneesta jäähdytysnesteestä. Mietinkin että auto pitää ihmeen kovaa ääntä kun olin etäkäynnistänyt. Flekti huusi täysillä :D
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Fixu kirjoitti:Ja tänään tuli sitten ensimmäisen kerran ilmoitus ylikuumentuneesta jäähdytysnesteestä. Mietinkin että auto pitää ihmeen kovaa ääntä kun olin etäkäynnistänyt. Flekti huusi täysillä :D
Onko tämä nyt siis joku Ecoboosteissa oleva softavika vai onko tätä ilmennyt myös Ecoblue-dieseleissä?
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Hot hatch
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hot hatch »

AAR85 kirjoitti:Hei automaatin omistajat! Empiikö laatikko teillä hetken, kun esim vaihdatte pakilta tai parkilta D:lle ennen, kun auto lähtee etenemään? Omassa jokakerta pakittamisen jälkeen, kun heittää rullasta D päälle niin joutuu odottamaan about 2-3sek ennenkuin suostuu lähtemään eteenpäin. Jos heti painaa kaasua niin kierrokset vaan nousee.. Jotenkin ärsyttävää. D:ltä pakille siirryttäessä homma kumminkin toimii ilman mitään viiveitä.
No, se johtuu tuosta vaihdevalitsimesta. Vaihde vaihtuu sähköisesti, niin se hiukan hitaampi, kuin mekaaninen keppi. Samaa vaivaa on muissakin merkeissä, jotka on kepittömiä.
Tesla Model Y Performance
Hot hatch
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hot hatch »

Hessu81 kirjoitti:Mäkilähtöavustin/ sähköinen käsijarru pitää aika tiukasti kiinni. Muuten tuo A8 toimii jopa paperilla hitaan litraisen yhteydessä ihan riittävän nopeasti. Jossain tilanteessa reagoi nopeammin mitä jotkut kaksoiskytkimet. Näitä tilanteita esim. liikkeelle lähdöt ja ohitukset. Ryömitys myös eri tasoista mitä nopeissa laatikoissa. Tämä on toki vain minun mielipiteeni ja varmasti joku toinen saattaa kokea erilailla
Se on se paikallaanpitoavustin tms, jonka nappi on kässärin vieressä. Sen, kun pitää päällä, niin ei tarvi liikennevaloissa seistä jarrulla, vaan auto pysyy paikallaan, niin kauan, että kaasua painetaan.
Tesla Model Y Performance
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

HMS77 kirjoitti: Onko tämä nyt siis joku Ecoboosteissa oleva softavika vai onko tätä ilmennyt myös Ecoblue-dieseleissä?
Tämä koskee ainakin bensakoneisia esilämmittäessä. Antaa punaisella laatikolla tekstin jäähdytysneste ylikuumentunut. Sen kuittaa ok:lla ja auton uudelleen käynnistys, ni lähes aina tilanne sillä ok. Kerran emännällä ilmestyi mittaristoon punainen tikkari ja keltainen moottori häiriö-valo. Auto heti sivuun ja sammutus. Keltainen jäi palamaan pariksi päiväksi. Tänään sammui itsekseen juuri ennen pajalla käyttämistä. Kyseessä useammasta lähteestä saadun tiedon perusteella täysin softa-vika. Päivitys luvattu tammikuulle. Kuulemma mitään oikeata vikaa siellä ei ole. Tietysti punainen merkkivalo tarkoittaa aina heti tien sivuun ja sammutus. Toisaalta kauhean iso harmi ole kun tietää asian. Sallittakoon uudelle mallille kun muuten hyvä auto
Ford
Hot hatch
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hot hatch »

Hessu81 kirjoitti: Tämä koskee ainakin bensakoneisia esilämmittäessä. Antaa punaisella laatikolla tekstin jäähdytysneste ylikuumentunut. Sen kuittaa ok:lla ja auton uudelleen käynnistys, ni lähes aina tilanne sillä ok. Kerran emännällä ilmestyi mittaristoon punainen tikkari ja keltainen moottori häiriö-valo. Auto heti sivuun ja sammutus. Keltainen jäi palamaan pariksi päiväksi. Tänään sammui itsekseen juuri ennen pajalla käyttämistä. Kyseessä useammasta lähteestä saadun tiedon perusteella täysin softa-vika. Päivitys luvattu tammikuulle. Kuulemma mitään oikeata vikaa siellä ei ole. Tietysti punainen merkkivalo tarkoittaa aina heti tien sivuun ja sammutus. Toisaalta kauhean iso harmi ole kun tietää asian. Sallittakoon uudelle mallille kun muuten hyvä auto
Ilmeisesti sähkölämmitin? Koska Webastolla ei ole ollut mitään ongelmaa, itsellä ainakaan.
Tesla Model Y Performance
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

Hot hatch kirjoitti: Ilmeisesti sähkölämmitin? Koska Webastolla ei ole ollut mitään ongelmaa, itsellä ainakaan.
Webasto meillä
Ford
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

Hessu81 kirjoitti: Webasto meillä
Ja ainakin ajastimella käytettynä tulee virheitä
Ford
Hot hatch
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hot hatch »

Hessu81 kirjoitti: Ja ainakin ajastimella käytettynä tulee virheitä
Kuinka pitkään päällä? Vai onko merkitystä? Itsellä ollut jonkun kerran vahingossa maksimi aika, eikä silti mitään vikoja.
Tesla Model Y Performance
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

Hot hatch kirjoitti: Kuinka pitkään päällä? Vai onko merkitystä? Itsellä ollut jonkun kerran vahingossa maksimi aika, eikä silti mitään vikoja.
Siihen annetaan haluttu lähtöaika, milloin pitäisi olla auto lämmin ja valmiina lähtöön. Ei mennyt ihan sinne edes kertaakaan ja pakkasta muutama aste ulkona. Mulla oli bensa tojotassa joskus jälkiasennettu weba 5.2kW, eikä ikinä mitään ylikuumentumisia. Virhe luultavasti Fordin tekeleissä, näin uskoisin. Tähän koppaanhan vaihtui eberi webastoksi. En tiedä onko sillä ollut vaikutusta vai onko laittanut herkemmälle anturit niiden aiemmin esiintyneiden letku vikojen takia. Tiedä tuota. Tuollainen sen ei kuitenkaan kuulu olla. Kaukolla pari kertaa ollut sen aikaa, että ikkunat auennut, niin ei ole herjannut. Asutaan vaan nähtävästi sellaisessa paikassa, ettei ota seinien läpi signaalia, niin siksi käytetty ajastinta. Tojotaa ei silti ole ikävä Fordin jälkeen vaikkei webaston kanssa ollutkaan ongelmia
Ford
Hot hatch
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hot hatch »

Hessu81 kirjoitti: Siihen annetaan haluttu lähtöaika, milloin pitäisi olla auto lämmin ja valmiina lähtöön. Ei mennyt ihan sinne edes kertaakaan ja pakkasta muutama aste ulkona. Mulla oli bensa tojotassa joskus jälkiasennettu weba 5.2kW, eikä ikinä mitään ylikuumentumisia. Virhe luultavasti Fordin tekeleissä, näin uskoisin. Tähän koppaanhan vaihtui eberi webastoksi. En tiedä onko sillä ollut vaikutusta vai onko laittanut herkemmälle anturit niiden aiemmin esiintyneiden letku vikojen takia. Tiedä tuota. Tuollainen sen ei kuitenkaan kuulu olla. Kaukolla pari kertaa ollut sen aikaa, että ikkunat auennut, niin ei ole herjannut. Asutaan vaan nähtävästi sellaisessa paikassa, ettei ota seinien läpi signaalia, niin siksi käytetty ajastinta. Tojotaa ei silti ole ikävä Fordin jälkeen vaikkei webaston kanssa ollutkaan ongelmia
Minulla on periaatteessa samanlainen auto, paitsi ST-Line ja kakella vaan käyttänyt. Voisko sinulla olla joku tunnistin viallinen tai liian herkkä tms. Koska, sama softa luulisi olevan. Siis, Lokakuun lopussa omani on valmistettu.
Viimeksi muokannut Hot hatch, 04 Joulu 2018 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tesla Model Y Performance
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

Hot hatch kirjoitti: Minulla on periaatteessa samanlainen auto, paitsi ST-Line ja kakella vaan käyttänyt. Voisko sinulla olla joku tunnistin viallinen tai liian herkkä tms. Koska, sama softa luulisi olevan. Syyskuun lopussa omani on valmistettu.
Kaksi eri valtuutettua huoltopistettä tiennyt ongelman ja uusi softa tulossa. Koskee nähtävästi myös lohkolämppäriä
Ford
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Hessu81 kirjoitti: Kaksi eri valtuutettua huoltopistettä tiennyt ongelman ja uusi softa tulossa. Koskee nähtävästi myös lohkolämppäriä
Lohko lämmitin vaihtu etu puolelle ja vastus muuttu nyt saa taas asentaa..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Bigbear
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Joulu 2018 13:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Bigbear »

Tervehdys vaan kaikille Ford Clubilaisille.

Ensimmäinen Ford hankittu. Farkku Focus 1.5diesel Titanium varustetasolla ja siihen kasa lisävarusteita päälle.
Ekat 5000km rullattu autolla ja mukavaa menoa ollut. Muutaman kerran häiriövalot vilkkuneet kojelaudassa webaston käytön jälkeen, mutta muuten meno on ollut ongelmatonta. Otin kuitenkin kaiken varuiksi 5v/150tkm takuun koska 100tkm tulee nyt aika äkkiä täyteen.

Nurkka ajossa kulutus on vaan turkasen kova, mikä selittyy varmasti lähes jatkuvalla webaston käytöllä kun auto ei oikein lämpene vaikka kovia pakkasia ei ole edes ollut.

Autossa myös 18 suuntaan säätyvät istuimet, joihin olen erittäin tyytyväinen (säätöjä siis 9 kpl jotka toimii kahteen suuntaan :) )
Adaptiivinen vakkari ja kaistallapito avustin yhdistettynä liikennerajoitusten tunnistamiseen on aivan mielettömän hyvä systeemi. Asetuksista vaan valitsee kuinka paljon yli kulloisenkin nopeusrajoituksen haluaa ajaa. Säätö pysyy muistissa.
Myös adaptiiviset LED valot ovat todella hyvät.

Ennen Fordin valintaa olen ajellut VAG groupin autoilla VW Passat/Golf ja viimeisimpänä kokeiluna oli Peugeot 308SW, joka jää ensimmäiseksi ja viimeiseksi ranskalaiseksi. Todettakoon että sen 1.2l bensa turbo ja 6 lovinen automaatti toimi erittäin hienosti ja kulutu oli pieni.

Koe-ajoin autoja laidasta laitaan ennen kuin puolivahingossa pääsin ajamaan uutta Focusta. Sen jälkeen valinta oli helppo ja Raision Laakkosella oli myös mielettömän hyvä asiakaspalvelu.
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

toasti kirjoitti:Sytytyskatkoksia tosiaan täälläkin 1.5 dieselillä, jos webastolla esilämmittää moottorin. Vikavalo syttyy heti käynnistäessä. Huolto antoi ohjeet, että parempi olla käyttämättä webastoa ellei nyt pakkaset kovene. Vähän harmillista, että webastoa käyttämällä saa viedä autoa pajalle noin kahden päivän välein ja käyttämättä ei viitsisi olla kylmäkäynnistyksiä välttääkseen.
Nostetaas tätä viestiä, kun se vasta nyt tuli hyväksytyksi uutena käyttäjänä. Näin muutkin saavat tietoa siitä, että ihan yleinen ongelma tuntuu olevan kun näin monella foorumilaisellakin tämä jo tullut vastaan.

Onko kukaan saanut mitään aikataulua päivityksen suhteen? Automyyjä lupasi selvittää asiaa, mutta ei ole vieläkään palannut asiaan noin viikon jälkeen. Joku foorumilla mainitsi tammikuun, mutta ei maininnut mistä tämä tieto on peräisin.
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

toasti kirjoitti: Nostetaas tätä viestiä, kun se vasta nyt tuli hyväksytyksi uutena käyttäjänä. Näin muutkin saavat tietoa siitä, että ihan yleinen ongelma tuntuu olevan kun näin monella foorumilaisellakin tämä jo tullut vastaan.

Onko kukaan saanut mitään aikataulua päivityksen suhteen? Automyyjä lupasi selvittää asiaa, mutta ei ole vieläkään palannut asiaan noin viikon jälkeen. Joku foorumilla mainitsi tammikuun, mutta ei maininnut mistä tämä tieto on peräisin.
Mulle on kahdesta isosta jälleenmyyjän huollosta sanottu kyseisten oireiden olevan lämmittimen käytöstä johtuvaa. Kyseessä kuulemma softa vika ja päivitys tähän on luvattu tammikuulle. Järjestelmä on kuulemma tehty niin, että ne keltaiset vikavalot sammuu itsekseen tietyn ajan kuluessa jos ei vakavaa vikaa. Olen saanut huollosta luvan ajaa jatkossa muutaman päivän keltaisesta moottorihäiriövalosta huolimatta, mikäli auton ajossa ei tunnu mitään poikkeavaa. Käytin töpselissä auton ja kysyin tarviiko jatkossa aina olla yhteydessä samasta oireesta Fordin liikkumisturvaan tai huoltoon. Ei tarvitse oli vastaus, kun asialle ei vielä mitään voida tehdä. Kysykää silti itsekin lupa toimia näin. Jos valo vilkkuu tai punaista valoa mittaristossa, niin heti tien sivuun kun turvallista se tehdä ja auton sammutus.
Ford
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Hessu81 kirjoitti: Mulle on kahdesta isosta jälleenmyyjän huollosta sanottu kyseisten oireiden olevan lämmittimen käytöstä johtuvaa. Kyseessä kuulemma softa vika ja päivitys tähän on luvattu tammikuulle. Järjestelmä on kuulemma tehty niin, että ne keltaiset vikavalot sammuu itsekseen tietyn ajan kuluessa jos ei vakavaa vikaa. Olen saanut huollosta luvan ajaa jatkossa muutaman päivän keltaisesta moottorihäiriövalosta huolimatta, mikäli auton ajossa ei tunnu mitään poikkeavaa. Käytin töpselissä auton ja kysyin tarviiko jatkossa aina olla yhteydessä samasta oireesta Fordin liikkumisturvaan tai huoltoon. Ei tarvitse oli vastaus, kun asialle ei vielä mitään voida tehdä. Kysykää silti itsekin lupa toimia näin. Jos valo vilkkuu tai punaista valoa mittaristossa, niin heti tien sivuun kun turvallista se tehdä ja auton sammutus.
Hessu81 kirjoitti: Mulle on kahdesta isosta jälleenmyyjän huollosta sanottu kyseisten oireiden olevan lämmittimen käytöstä johtuvaa. Kyseessä kuulemma softa vika ja päivitys tähän on luvattu tammikuulle. Järjestelmä on kuulemma tehty niin, että ne keltaiset vikavalot sammuu itsekseen tietyn ajan kuluessa jos ei vakavaa vikaa. Olen saanut huollosta luvan ajaa jatkossa muutaman päivän keltaisesta moottorihäiriövalosta huolimatta, mikäli auton ajossa ei tunnu mitään poikkeavaa. Käytin töpselissä auton ja kysyin tarviiko jatkossa aina olla yhteydessä samasta oireesta Fordin liikkumisturvaan tai huoltoon. Ei tarvitse oli vastaus, kun asialle ei vielä mitään voida tehdä. Kysykää silti itsekin lupa toimia näin. Jos valo vilkkuu tai punaista valoa mittaristossa, niin heti tien sivuun kun turvallista se tehdä ja auton sammutus.
Pyydähän tuo " lupa" kirjallisena....Koska jos jotain laukeaa niin aivan varmasti pesevät kätensä korvausvastuusta ;)
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Vastaa Viestiin