Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Hot hatch kirjoitti:Kuuntelin tuossa, kun eräs oli käyttänyt käytettyä E Mersua määräaikaishuollossa, niin ei ollut tonni riittänyt. :shock:
Jos tehdään muutakin kun huolto 1500e menee helposti. Sama koskee volvoa ja bmw yms..premium autot saa kyllä käytettynä edullisesti mutta ylläpito on yllättävän kallista... Focuksen välihuolto noin 250 ja kunto 350.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

focst kirjoitti:Jos tehdään muutakin kun huolto 1500e menee helposti. Sama koskee volvoa ja bmw yms..premium autot saa kyllä käytettynä edullisesti mutta ylläpito on yllättävän kallista... Focuksen välihuolto noin 250 ja kunto 350.
Ja ikää on autolla jo sen verran, että varusteet on wanhentuneita uudempiin tavallisiin autoihin verrattuna. Kaikki kosketusnäytöt, älykkäät vakkarit, ledivalot yms. Toki hiljaisia ajossa jos kaikki toimii niinkuin pitäisi toimia
Ford
Pajari
Viestit: 103
Liittynyt: 11 Huhti 2018 19:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pajari »

toasti kirjoitti:Näistä lämpenemisistä oli aiemminkin juttua ainakin 1.5 dieselin osalta. Itsellä tuo pikkudiesel ja siinä on myös lämpeäminen onnetonta vaikka ulkona +12. Muutama päivä sitten ajoin noin 16 km, joista 10 km maantietä, eikä moottori muistaakseni täysin ehtinyt lämmetä. Huonosti joka tapauksessa lämpeni, koska kiinnitin asiaan huomiota. Jännä kyllä miten MK3.5 Focus samalla koneella (toki muutoksia tehty, mutta silti) lämpeni huomattavasti paremmin.
Kävin huollossa kyselemässä oman 1,0L 125 Hv A8 bensakoneen hitaasta lämpenemisestä. Ei tietenkään siinä kuulema ole mitään vikaa, mittari on vaan sellainen ohjelmistolla tehty mittari, joka ei näytä todellista lämpötilaa, on vaan sellainen viitteellinen kapistus jne, toiseksi nykyiset moottorit on niin bensapihejä :lol: , (tuo vie kaupunkiajossa melkein 10 l/100 km) ettei lämpöä riitä kunnolla moottorin lämpiämiseen.
Ihmetyttää, miksi se mittari on yleensä siihen laitettu, jos sillä ei moottorin lämpötilaa mitata. Kotterolla saa ajella kaupunkinopeuksia reilun kymmenen kilometriä, ennenkuin viisari nousee ensimmäiselle viivalle.
VW Golfissa oli mittari, joka oli autoilijan mielenrauhan turvaamiseksi laitettu näyttämään n. 90 asteen lämpötilaa, todellinen oli siinäkin jotain muuta. Mazda 3:ssa pelkkä valo riitti homman hoitoon.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kuules termostaatin lämpötila onko mikä ja sen toiminta ei ole aina auki asennossa. Joku 90-92 asteinen eiköhän se kabiini lämpiä ja jos moottori käy kylmänä se bensakulutus on korkeampi jos ns. ryyppy päällä pitää ajella. Omassa Volvossa on ihan kunnon viisarinäytöt joskin 90 lookissa noi oli vakiokamaa. Kysy huollosta termostaatista ja sen sieluelämästä
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Pajari kirjoitti:Kävin huollossa kyselemässä oman 1,0L 125 Hv A8 bensakoneen hitaasta lämpenemisestä. Ei tietenkään siinä kuulema ole mitään vikaa, mittari on vaan sellainen ohjelmistolla tehty mittari, joka ei näytä todellista lämpötilaa, on vaan sellainen viitteellinen kapistus jne, toiseksi nykyiset moottorit on niin bensapihejä :lol: , (tuo vie kaupunkiajossa melkein 10 l/100 km) ettei lämpöä riitä kunnolla moottorin lämpiämiseen.
Ihmetyttää, miksi se mittari on yleensä siihen laitettu, jos sillä ei moottorin lämpötilaa mitata. Kotterolla saa ajella kaupunkinopeuksia reilun kymmenen kilometriä, ennenkuin viisari nousee ensimmäiselle viivalle.
VW Golfissa oli mittari, joka oli autoilijan mielenrauhan turvaamiseksi laitettu näyttämään n. 90 asteen lämpötilaa, todellinen oli siinäkin jotain muuta. Mazda 3:ssa pelkkä valo riitti homman hoitoon.
Oli fordissa myös ennen mittari joka nousi heti puoliväliin ja pysyi siellä mutta kun siitäkin valitettiin niin nyt se on korjattu ja näyttää oikein.. Varmaan korjataan myöhemmin päivityksellä näyttämään väärin niin kuin ennen.. :thumbup:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Hitaasti tuo mittari tosiaan nousee, mutta silti toimii loogisemmin kuin exän Ibizassa jossa mittari nousi aina yhtä säntillisesti ja samassa ajassa tismalleen keskelle, oli sitten 30 astetta lämmintä tai pakkasta. Se jos mikä oli placeholder lämpömittari..
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

AAR85 kirjoitti:Pakko mainita, että tuo sylinterin lepuutuksen tärinä on hyvin hyvin mitätön. Esim emäntä ei ole edes semmosta huomannut vaikka sille siitä mainitsinkin. Kyllä Focus on varsin mukava auto ajella. Jos pienet värinät tjms häiritsee niin sit kannattaa ettiä jo eri luokan menopelejä. +30kilolla saa jo ihan kivan ässä mersun 8-)
Meillä munanvatkain maksoi pari kymppiä, 30 t€ ostetaan munanvatkaimen sijaan auto 8-)
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Focus Titanium Wagon 1.5eb 150hv A8 Tuulilasin perhefarkkutestissä viimeiselle sijalle. Eteen kiilasi Skoda Octavia 1.5tsi style dsg ja Kia Ceed 1.4t-gdi dct.

Mainintoja: Focuksessa ryhmän ahtain takakontti (kumminkin mainitaan käytännölliseksi), suurikulutteisin ja surkein suorituskyky (octaviaa yli sekunnin hitaampi sataseen) Ajettavuuskokeessa myöskin tuotti ryhmän suurimman pettymyksen (ohjaus ei ole kovin luonnollinen).

”Vuoden auto” :lol:
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
Trukki1
Viestit: 173
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 »

;) Taitaa Tuulilasin pääsponsori löytyä jostain muusta kuin Voortilta..
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

AAR85 kirjoitti:Focus Titanium Wagon 1.5eb 150hv A8 Tuulilasin perhefarkkutestissä viimeiselle sijalle. Eteen kiilasi Skoda Octavia 1.5tsi style dsg ja Kia Ceed 1.4t-gdi dct.

Mainintoja: Focuksessa ryhmän ahtain takakontti (kumminkin mainitaan käytännölliseksi), suurikulutteisin ja surkein suorituskyky (octaviaa yli sekunnin hitaampi sataseen) Ajettavuuskokeessa myöskin tuotti ryhmän suurimman pettymyksen (ohjaus ei ole kovin luonnollinen).

”Vuoden auto” :lol:
Mitä tuon paskan vertailun ja tittelin välillä on tekemistä keskenään? Jos nyt on lukenu Tuulilasia enemmänkin niin tietää että siellä vaihtuu mielipide autosta aina toimittajan vaihtuessa. Kyseisessä vertailussa oli mukana Olli Koivusalo jolla on aina ollu jotain Fordeja vastaan.
Tässä pitää myös tietää se, että nimenomaan Focuksen ajettavuutta on kehuttu maasta taivaisiin, kunnes herra Koivusalo koeajoi tämän pikkudieselin jonka ajettavuutta moitti todella pahasti ja nyt yllättäen myös bensa-Focuskin on huono ajaa, jota nimenomaisesti kehuttiin aiemmassa koeajossa toisen toimittajan osalta.
Paska arvostelu enkä anna tuolle mitään painoarvoa. Koivusalo on aina ollu Skodan orjia, jätetään se siihen.
Sitten vielä tosiaan se että Focushan nimenomaan voitti Ceedin parivertailussa tuossa talvella ja nyt Ceed onkin sitten parempi vähän joka osa-alueella.. :roll:
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

HMS77 kirjoitti:Mitä tuon paskan vertailun ja tittelin välillä on tekemistä keskenään? Jos nyt on lukenu Tuulilasia enemmänkin niin tietää että siellä vaihtuu mielipide autosta aina toimittajan vaihtuessa. Kyseisessä vertailussa oli mukana Olli Koivusalo jolla on aina ollu jotain Fordeja vastaan.
Tässä pitää myös tietää se, että nimenomaan Focuksen ajettavuutta on kehuttu maasta taivaisiin, kunnes herra Koivusalo koeajoi tämän pikkudieselin jonka ajettavuutta moitti todella pahasti ja nyt yllättäen myös bensa-Focuskin on huono ajaa, jota nimenomaisesti kehuttiin aiemmassa koeajossa toisen toimittajan osalta.
Paska arvostelu enkä anna tuolle mitään painoarvoa. Koivusalo on aina ollu Skodan orjia, jätetään se siihen.
Ei tässä nyt sentään ole tarvis hermostua.

Olen kyllä tuulilasia lukenut jokusen vuoden, mutten ole kiinnittänyt huomiota yksittäisten toimittajien kirjoituksiin.

Monihan mieltää ”vuoden auto” tittelin omaavan vähintään hyväksi omassa luokassaan. Olkoon sitten toimittaja skodan leirissä, mutta kun kilpailiat ovat lähes jokaisessa numeroilla mitattavissa ominaisuuksissa edellä niin ei hyvältä näytä.

Tosin vuoden auto -tittelit sun muut arvostelutkin ovat loppujenlopuksi täysin turhia. Omien mieltymysten mukaan ihmiset autoja ostelee.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH »

" Sähköisesti ohjattu etuakseliston kitkalukko (electronically controlled Limited-Slip Differential)"

Nyt alkoi Focus kiinnostamaan, saa vetokoukunkin. Pahasti vaan näyttää siltä että penkeissä on taas säästetty :(
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

Oma mielipide Octavia muotoilultaan tylsin ja vanhimman näköinen. Tsi ominaisuuksiltaan ecoboostia edellä pl. viat. Isolle kontille liian suuri arvostus. Äänekkäämpi mitä Focus. Ceed äänekkäämpi mitä Focus, mutta ohjaustuntuma ehkä aavistuksen parempi. Tod näk kulutus pienempi ainakin automaatin kanssa mitä ecoboostissa. Focus parhaiten varusteltu ja edullisimmat varusteet ainakin jos vertaa ceediin. Ceedin rengasmelu aika jäätävä eikä saa edes rahalla mukautuvia ledejä, webasto maksaa 3000e jne...
Ford
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Eikös se ole paras käyttötesti ajellaan se 300tkm sisäänajo voi sitten katsoa mistä palikoista se auto on tehty. Ihmiset tekee testejä mutta kilometrit sen näyttää mikä on paras ja paljon sitä euroja menee ylläpitoon.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Viikkus
Viestit: 292
Liittynyt: 22 Kesä 2016 21:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Viikkus »

Aika paljon tässä pelataan mielikuvilla ja mielipiteillä. Joku auto voi tuntua olevan toista äänekkäämpi, mutta onko kaikissa samanlaiset rengastukset jne. vaikuttaa aika paljon. Ohjauksen ”luonnollinen” tuntuma jos joku on subjektiivinen käsite. Missä on se täydellisen luonnollinen ohjaus johon tässä verrataan... Tuulilasin mukaan se on vissiin siinä Skodassa :roll:

Eihän se Focus täydellinen ole, mutta minulle se on perhekäyttöön sopinut hyvin. Toistaiseksi 6tkm ilman ropleemia, mitä nyt joku päivitys ja takuutarkastus tehty.
Ajossa: E-tron 2023
EX Fordit:
Kuga ST-line X phev
Kuga 2021 titanium manuaali
Ford Focus ST-line wagon 2019
Focus ST-line wagon 2017
Focus trend wagon 2016
...lista on pitkä
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

AAR85 kirjoitti:Ei tässä nyt sentään ole tarvis hermostua.

Olen kyllä tuulilasia lukenut jokusen vuoden, mutten ole kiinnittänyt huomiota yksittäisten toimittajien kirjoituksiin.

Monihan mieltää ”vuoden auto” tittelin omaavan vähintään hyväksi omassa luokassaan. Olkoon sitten toimittaja skodan leirissä, mutta kun kilpailiat ovat lähes jokaisessa numeroilla mitattavissa ominaisuuksissa edellä niin ei hyvältä näytä.

Tosin vuoden auto -tittelit sun muut arvostelutkin ovat loppujenlopuksi täysin turhia. Omien mieltymysten mukaan ihmiset autoja ostelee.
Pahoittelut, ei ollu tarkotus ulosannin olla tuollaista, mutta on muutamia toimittajia eri aloilta joiden asenne ja tyyli on vituttanut jo vuosia ja tuo kyseinen sönköttäjä Koivusalo on yksi niistä. Harmillista että miehestä on leivottu Tuulilasin päätoimittaja.. :roll:

Olen lukenut erittäin tarkkaan jokaisen koeajoraportin Focuksesta mitä Tuulilasi on eteen työntänyt ja tarina on menny näin:

- ensin kehutaan ajettavuutta
- sitten voitetaan Kia Ceed parivertailussa
- ja nyt ajettavuus onkin paskaa ja hävitään Ceedillekin tuossa uusimmassa testissä.

Helvetin hyvää vertailua..
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

AAR85 kirjoitti: Monihan mieltää ”vuoden auto” tittelin omaavan vähintään hyväksi omassa luokassaan. Olkoon sitten toimittaja skodan leirissä, mutta kun kilpailiat ovat lähes jokaisessa numeroilla mitattavissa ominaisuuksissa edellä niin ei hyvältä näytä.

Tosin vuoden auto -tittelit sun muut arvostelutkin ovat loppujenlopuksi täysin turhia. Omien mieltymysten mukaan ihmiset autoja ostelee.
Eiköhän ne muutama kymmenentuhatta auton ostajaa ole paras arvostelu. Ihminen ei osta paskaa, ei ainakaan montaa kertaa. VW konsernin autoja myydään kuitenkin eniten ja huomattavasti Fordia enemmän vuodesta toiseen.
Epäilen että vuoden auton pitkä kuin nälkävuosi vikalista pistää osan harkitsemaan seuraavaa merkkiä eri tavalla.
Mikä on paras, sitä on vaikea sanoa. Mutta hyvässä/laadukkaassa autossa ei ole kymmeniä vikoja heti uutena.
Hessu81
Viestit: 215
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 »

Näkyy vagarenalla olevan aika pitkä vikalista octavialla. Aiheena viat ja murheet ja 182 sivua tekstiä. Miljoona kärpästä ei voi olla väärässä :D
Ford
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Noih, öljynvaihdossa käyty taas. Vielä ei ole olemassa mitään korjaavaa toimenpidettä tuolle tiheälle öljyn likaantumiselle, ei edes softapäivityksiä, vaan öljyjä vaihdellaan nyt sitten niin kauan kun auto sitä haluaa, takuuseen toki. Sillon tammikuussa 5000km sitten kun vaihdettiin "sisäänajoöljyt" pois niin eivät ollu nollannu huoltoväli-ilmaisinta, joten 8000km pääsi siis ennenkuin ilmaisin alkoi huutelemaan.
Laittoivat RS-Huollolta raporttia asiasta tehtaalle ja sanoi että siellä ollaan tosiaan tietoisia asiasta.
Jäädään odottelemaan..
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Täytyy vielä hehkuttaa tuota B&O Play -äänentoistoa. On kyllä hintaansa nähden todella hyvä ääninen setti. Ainut asia mikä kuunteluelämystä latistaa on ovien räminä varsinkin vähänkin kylmempinä päivinä. Halvempi kova muovilaatu lienee se juurisyy tässäkin.

En ajatellut mennä inisemään tästä liikkeeseen, eivät ne sitä siellä kuntoon saa. Tarkoituksena on muutenkin pitää tätä autoa kauemmin niin taidan itse ottaa ovipaneelit irti ja vaimentaa ne kunnolla. Rahallisesti pieni satsaus joka kumminkin tuo käyttömukavuutta lisää ja suurella todennäköisyydellä vähän tukevoittaa ovien midbassojen sointia entisestään.
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

AAR85 kirjoitti:Täytyy vielä hehkuttaa tuota B&O Play -äänentoistoa. On kyllä hintaansa nähden todella hyvä ääninen setti. Ainut asia mikä kuunteluelämystä latistaa on ovien räminä varsinkin vähänkin kylmempinä päivinä. Halvempi kova muovilaatu lienee se juurisyy tässäkin.

En ajatellut mennä inisemään tästä liikkeeseen, eivät ne sitä siellä kuntoon saa. Tarkoituksena on muutenkin pitää tätä autoa kauemmin niin taidan itse ottaa ovipaneelit irti ja vaimentaa ne kunnolla. Rahallisesti pieni satsaus joka kumminkin tuo käyttömukavuutta lisää ja suurella todennäköisyydellä vähän tukevoittaa ovien midbassojen sointia entisestään.
Ainakin kuljettajan oveen on joku tehtaan korjausohje sellaisesta napsuvasta äänestä basson tahtiin. Kyllä ne huollossa tuon ainakin kuriin meillä sai.
Aina kannattaa valittaa ongelmista, eihän niitä ilman asiasta huomauttamista kuntoon ainakaan saada.
Viimeksi muokannut toasti, 04 Touko 2019 10:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nestori2
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 »

- ensin kehutaan ajettavuutta
- sitten voitetaan Kia Ceed parivertailussa
- ja nyt ajettavuus onkin paskaa ja hävitään Ceedillekin tuossa uusimmassa testissä.
Tuo Focuksen moottorivaihtoehto 1.5 L 150 Hp tuntuu jostain syystä poikkeavalta.. Ajettavuudessa on jotain pielessä, onko sitten syy moottorin painossa, vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin. Testaajatkin ovat sitä kummastelleet, miksi on huomattava ero esim. verrattuna 1.0 125 HP koneella varustettuun. Ehkä siis kannattaa pistää hieman lisää fyrkkaa ja ottaa 182 HP versio.
dr500
Viestit: 151
Liittynyt: 09 Kesä 2016 19:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja dr500 »

nestori2 kirjoitti:- ensin kehutaan ajettavuutta
- sitten voitetaan Kia Ceed parivertailussa
- ja nyt ajettavuus onkin paskaa ja hävitään Ceedillekin tuossa uusimmassa testissä.
Tuo Focuksen moottorivaihtoehto 1.5 L 150 Hp tuntuu jostain syystä poikkeavalta.. Ajettavuudessa on jotain pielessä, onko sitten syy moottorin painossa, vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin. Testaajatkin ovat sitä kummastelleet, miksi on huomattava ero esim. verrattuna 1.0 125 HP koneella varustettuun. Ehkä siis kannattaa pistää hieman lisää fyrkkaa ja ottaa 182 HP versio.
Yksi juttu, joka kannattaa huomata, että muissa on kaksoiskytkinlaatikot. Totta kai se vähän tuo etua kulutuksessa, mutta tietää melko varmasti remontteja myöhemmin :)

Aikamoista tsoukkia oli myös sähköautojen koeajot. Teslaa jaksettiin haukkua kun se oli niin epämukava (Performance malli :) ja lisäksi siinä havaittiin muutama laatupuute. Tutulla on Model 3 ja mitään silmiinpistäviä puutteita en siinä nähnyt.
Navigointi ym jutut vähän eri maailmasta.. no joo, käyttöliittymässä on kuulemma ollut joitakin bugeja.
Audi eTronia kehuttiin maasta taivaaseen kun se on hiljainen ja siinä on niin hyvä viimeistely :)
Audin osalta totuus on kyllä se, että tuo on hätäpäissään tehty harjoituskappale, joka painaa 2700 kg ja kuluttaa 30 kWh sadalla. Oikeita sähköautoja on vw-konsernilta vasta tulossa.
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

nestori2 kirjoitti:- ensin kehutaan ajettavuutta
- sitten voitetaan Kia Ceed parivertailussa
- ja nyt ajettavuus onkin paskaa ja hävitään Ceedillekin tuossa uusimmassa testissä.
Tuo Focuksen moottorivaihtoehto 1.5 L 150 Hp tuntuu jostain syystä poikkeavalta.. Ajettavuudessa on jotain pielessä, onko sitten syy moottorin painossa, vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin. Testaajatkin ovat sitä kummastelleet, miksi on huomattava ero esim. verrattuna 1.0 125 HP koneella varustettuun. Ehkä siis kannattaa pistää hieman lisää fyrkkaa ja ottaa 182 HP versio.
Tuskin auttaa koska 182 -versio on täysin sama mylly kuin 150 heppanen...
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
nestori2
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 »

Kiinniitti TL:n testissä huomiota myös autojen painot, oliko niin, että Focus painaa lähemmäs 150 kg enemmän kuin esim. Skoda. Siinä valossa 0,4 l/100 km kulutuslisä tuntuu aika pieneltä. Että ei tuo mehukytkinloota todellisuudessa lisää kulutusta Vs. kaksoikytkentäloota, jos autot painavat saman verran. Mistä tuo painonlisä sitten tulee, osittain varmaankin moottorin painosta.
Vastaa Viestiin