Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

xflex kirjoitti: 16 Marras 2019 23:22 Elä loukkaannu mutta nyt alkaa Escortin omistaminen kuulostamaan jo aika hohdokkaalta hommelilta. Jos tuohon pitää ryhtyä niin ajan kotteron viikoksi autoliikkeen pihaan ja ripustan katolle kunnon jouluvalot... kylkeen teksti ”koitan saada Escortin akkua täyteen”. Sitten ajaisin sen hiekkamontulle ja siirtoistuttaisin sen noin 5m syvyyteen - sitten kävelisin autoliikkeeseen jossa mikään ei viittaa Fordiin. Edes etäisesti.

Onneksi kaikki on toiminut - tosin lisälaturilla - joka on päin persiitä asennettu.
En loukkaannu.
Ihan naurettavaa pelleilyähän tämä kikkailu on. Pelleilyä sekä fordin sunnittelijoiden, että jälkimarkkinoinnin osalta saati asiakkaan, joka lähtee leikkiin mukaan. Mutta nauraa minulle saa ihan vapaasti.

Tekniikan henkilönä vaan kiinnostaa selvitellä mikä logiikka tässä ongelmassa on. Ja puhua asiasta ääneen, jotta tieto leviää.
Eipähän ainakaan voida sanoa että ongelmia hyssytellään eikä nosteta julkisuuteen.
Tätä palstaa saattaa huhujen mukaan ehkä lukea joku fordin jälkimarkkinointiin liittyvä henkilökin. Mene ja tiedä.

Toimintavaihtoehtojahan tässä on kai kolme.

1) Tyytyä kohtaloonsa ja ajella vaan ilman Webaston esilämmitystä kun auto kerran kulkee.
2) Rampata huollossa kerta toisensa jälkeen ja muun ajan noudattaa kohtaa 1)
3) Selvitellä itse voiko omalla toiminnallaan huijata autoa toiminaan niin, että webasto menee päälle aamuisin.

Se, että vie auton taas huoltoon saamaan valohoitoa ja takaisin ajoon saman ongelman kanssa ei hyödytä ketään. Tai no, saahan huoltoliike kai fordilta rahallisen korvauksen vianselvityksestä. Mutta auton omistajalle siitä keikasta on vain harmia.

Luotan vielä siihen, että ford selvittää ja korjaa tämän latausongelman joka tuntuu olevan hyvinkin yleinen ja laajalti tiedossa.
(Sarkasmia vai lapsen uskoa?)

ps. Mitenköhän ford pärjää tulevaisuudessa sähköautojen kanssa. :thumbup: :ford:
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Fordin markkinointi varmaakin heti maanantaina kertoo missä mennään ja koska tuli tämäkin ominaisuus sadaan paremmin toimivaksi. Nykyajan autoissa ei ole vikoja vaan ominaisuuksia. Jäämme odottamaan vastausta.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Hot hatch
Viestit: 124
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hot hatch »

https://youtu.be/tMfP2nVx_M8
Näkyy akkuvikoja olevan muissakin autoissa ja vieläpä kalliita. :shock:
Onneksi Focukset ei ole hybridejä.
Ja, juuri, kun haaveilin Volvosta...
Tesla Model Y Performance
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Renee kirjoitti: 17 Marras 2019 09:20 Fordin markkinointi varmaakin heti maanantaina kertoo missä mennään ja koska tuli tämäkin ominaisuus sadaan paremmin toimivaksi. Nykyajan autoissa ei ole vikoja vaan ominaisuuksia. Jäämme odottamaan vastausta.
Mitään eivät tule koskaan myöntämään. Mutta joskus keväämmällä saataa hyvällä säkällä vaivihkaa tulla korjaava päivitys. Tai sitten ei.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Hot hatch kirjoitti: 17 Marras 2019 09:42 https://youtu.be/tMfP2nVx_M8
Näkyy akkuvikoja olevan muissakin autoissa ja vieläpä kalliita. :shock:
Onneksi Focukset ei ole hybridejä.
Ja, juuri, kun haaveilin Volvosta...
Kovaa vauhtia ne on tulossa. Tota volvo hommaa oon miettinyt ruotsista tuodaan yli 300tkm ajettuja v60 hybridejä ja niissä on kalliita vikoja vaikka akut ois ehjät.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
xflex
Viestit: 271
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex »

Hot hatch kirjoitti: 17 Marras 2019 09:42 https://youtu.be/tMfP2nVx_M8
Näkyy akkuvikoja olevan muissakin autoissa ja vieläpä kalliita. :shock:
Onneksi Focukset ei ole hybridejä.
Ja, juuri, kun haaveilin Volvosta...
Karu tarina ja voimia omistajalle - näitä nähdään vielä paljon lisää kun kansa innostuu kunnolla tästä sähkö- ja hybriditouhusta. Varsinkin niistä edullisista käytetyistä joita poliitikot meille ovat luvanneet. No minä ajan vielä tämän yhden dieselin loppuun ja rullailen sitten jatkossa rollaattorilla taksiin.
Kuga PHEV Titanium X -22 ja Fiesta Active X A7 MHEV -23
@rsk@
Viestit: 590
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ »

Latailin tuossa Android Auton omaan puhelimeen.
Hyvinkö wazet yms. toimii?
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Takalasinlämmitys kuuluuko lämmetä ylös asti vai jääkö muilla 2 ylintä lankaa kylmäksi?
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
timox.oksanen
Viestit: 14
Liittynyt: 25 Marras 2018 20:22

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja timox.oksanen »

focst kirjoitti: 17 Marras 2019 15:45 Takalasinlämmitys kuuluuko lämmetä ylös asti vai jääkö muilla 2 ylintä lankaa kylmäksi?
Itse tuosta mainitsin huollossa kanssa ja totesivat että ne ylimmät langat eivät ole lämmitinlankoja vaan antenni.
focst
Viestit: 2434
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

timox.oksanen kirjoitti: 17 Marras 2019 15:52 Itse tuosta mainitsin huollossa kanssa ja totesivat että ne ylimmät langat eivät ole lämmitinlankoja vaan antenni.
Joo oli tosiaan erinäköiset ne ylimmät langat. Hyvä ettei ollut vika :D
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

PiuhaPoikki kirjoitti: 17 Marras 2019 09:59 Mitään eivät tule koskaan myöntämään. Mutta joskus keväämmällä saataa hyvällä säkällä vaivihkaa tulla korjaava päivitys. Tai sitten ei.
Smart Charge on ihmisen tekele. Kai sen ihminen osaisi poistaakin?
Äkkiä tuntuisi että kun valvonnan poistaa niin lataa täyteen. Luulisin että joku sen osaisi poistaa, joku joka on tarkemmin tutustunut Fordin sähköihin.
Ford ei tätä suostu poistamaan, vaikka ehkä osaisivat, koska tämä on toiminto millä laskennallisia päästöjä saadaan alas ja sitä kautta autoa halvemmaksi. En siis odottelisi mitään korjaus päivitystä asiaan koska sitä tuskin tulee koskaan.
Järkeä tässä suomen oloissa ei ole, mutta milloin järki on ollutkaan mukana. Etelämmässä ihan toimiva ominaisuus varmaankin.

EDIT! Tuolla autosähköpuolella joku on ForScanilla ottanutkin toiminnon pois. Ilmeisesti onnistuneesti, tai ei ainakaan ole kommentoitu ettei onnistunut tai tuli ongelmia. Löytyy Smart Charge pois? ketjusta.
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

Arski54 kirjoitti: 17 Marras 2019 20:27 Smart Charge on ihmisen tekele. Kai sen ihminen osaisi poistaakin?
Äkkiä tuntuisi että kun valvonnan poistaa niin lataa täyteen. Luulisin että joku sen osaisi poistaa, joku joka on tarkemmin tutustunut Fordin sähköihin.
Ford ei tätä suostu poistamaan, vaikka ehkä osaisivat, koska tämä on toiminto millä laskennallisia päästöjä saadaan alas ja sitä kautta autoa halvemmaksi. En siis odottelisi mitään korjaus päivitystä asiaan koska sitä tuskin tulee koskaan.
Järkeä tässä suomen oloissa ei ole, mutta milloin järki on ollutkaan mukana. Etelämmässä ihan toimiva ominaisuus varmaankin.

EDIT! Tuolla autosähköpuolella joku on ForScanilla ottanutkin toiminnon pois. Ilmeisesti onnistuneesti, tai ei ainakaan ole kommentoitu ettei onnistunut tai tuli ongelmia. Löytyy Smart Charge pois? ketjusta.
Olisi todella hienoa jos sen saisi pois.
Mutta on tässä muutakin vikaa kuin vain lataus. Joku syö virtaa auton nukkuessa.
Jätin auton perjantaina aamulla parkkiin ja akkujännite oli käydessä 14.7V
Tänään aamulla olin lähdössä liikkeelle niin akussa oli enää 11.8V

Laitoin mielenkiinnosta pihtimittarin maajohdon ympärille. Akusta lähti tasaisesti 1,4A. Akku tyhjenee parissa vuorokaudessa.
Tässä välissä avasin kyllä ovet jotta sain konepellin auki mutta odottelin järjestelmien sammumista puolisen tuntia ja tuon alemmas lepovirta ei siinä ajassa laskenut.

Täällähän on kerrottu sellaista huollosta saatua tietoa, että nämä hätäpuhelujärjestelmän ja etukaiuttimien ongelmat johtuisivat samasta virrankulutusta kasvattavasta softaviasta johon on lupailtu päivitystä.

Itse ainakin osaisin tuon smart chargen kanssa elää jos se akkuun saatu virta vaan pysyisi siellä. Ylläpitolaturin käyttö ei minulle ole mikään ongelma tai kynnyskysymys koska sellaista olen käyttänyt edellisissäkin autoissa.
Tällä hetkellä vaan näyttää sille ettei laturistakaan ole hyötyä jos auton järjestemät purkavat akun kahdessa vuorokaudessa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

PiuhaPoikki kirjoitti: 17 Marras 2019 21:10 Olisi todella hienoa jos sen saisi pois.
Mutta on tässä muutakin vikaa kuin vain lataus. Joku syö virtaa auton nukkuessa.
Jätin auton perjantaina aamulla parkkiin ja akkujännite oli käydessä 14.7V
Tänään aamulla olin lähdössä liikkeelle niin akussa oli enää 11.8V

Laitoin mielenkiinnosta pihtimittarin maajohdon ympärille. Akusta lähti tasaisesti 1,4A. Akku tyhjenee parissa vuorokaudessa.
Tässä välissä avasin kyllä ovet jotta sain konepellin auki mutta odottelin järjestelmien sammumista puolisen tuntia ja tuon alemmas lepovirta ei siinä ajassa laskenut.

Täällähän on kerrottu sellaista huollosta saatua tietoa, että nämä hätäpuhelujärjestelmän ja etukaiuttimien ongelmat johtuisivat samasta virrankulutusta kasvattavasta softaviasta johon on lupailtu päivitystä.
Olen päätynyt sellaiseen tulokseen, että puhuttu virranhallinnan päivitys on nimenomaan TCU-modulin päivitys. Ilmeisesti TCU-moduli saattaa käynnistyä lepotilassa tahattomasti, jonka takia lepovirta on suuri. Itsellä ei tätä ongelmaa tunnu olevan, Webasto jne toimii taas akun vaihdon jälkeen, eikä akku tyhjene itsekseen. Pitää vielä tarkkailla tilannetta.
Alla aiempi postaukseni aiheesta.
toasti kirjoitti: 12 Marras 2019 16:04 Tähän virranhallinnan asiaan. Lisätietoja kalastellessani olen melko vakuuttunut siitä, että kyseessä on vain TCU-modulin lepovirran pienentäminen eikä kokonaisvaltainen virranhallinnan muutos. Olisi kyllä kiva, jos maahantuoja tai huoltoliike osaisi aina kertoa täsmälleen mitä on tekeillä, eikä annettaisi epämääräisiä lausuntoja "virranhallinnan parannuksista".
Mitään faktaa mulla ei ole nyt siis mistään muusta kuin että jotain sähköön liittyvää päivitystä on tulossa johonkin, mutta mitä ja milloin, sitä ei ole tiedossa.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
AAR85
Viestit: 464
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 »

Voisko joku kenellä on farkku 1.5eb a8 käydä kattomassa akselipainot tyyppikilvestä? Kilpi on kartturin oviaukossa ja akselipainot ovat keskellä kaksi alinta vaakariviä. Kiitos etukäteen jos joku jaksaa vaivautua!
BMW 330e xDrive Touring ’22
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon ’20
Ex: Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Ex: Focus 1.5 EcoBoost 150hv M6 Titanium HB ’15
PiuhaPoikki
Viestit: 1168
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki »

PiuhaPoikki kirjoitti: 17 Marras 2019 21:10 Mutta on tässä muutakin vikaa kuin vain lataus. Joku syö virtaa auton nukkuessa.
Jätin auton perjantaina aamulla parkkiin ja akkujännite oli käydessä 14.7V
Tänään aamulla olin lähdössä liikkeelle niin akussa oli enää 11.8V

Laitoin mielenkiinnosta pihtimittarin maajohdon ympärille. Akusta lähti tasaisesti 1,4A. Akku tyhjenee parissa vuorokaudessa.
Tässä välissä avasin kyllä ovet jotta sain konepellin auki mutta odottelin järjestelmien sammumista puolisen tuntia ja tuon alemmas lepovirta ei siinä ajassa laskenut.

Täällähän on kerrottu sellaista huollosta saatua tietoa, että nämä hätäpuhelujärjestelmän ja etukaiuttimien ongelmat johtuisivat samasta virrankulutusta kasvattavasta softaviasta johon on lupailtu päivitystä.

Itse ainakin osaisin tuon smart chargen kanssa elää jos se akkuun saatu virta vaan pysyisi siellä. Ylläpitolaturin käyttö ei minulle ole mikään ongelma tai kynnyskysymys koska sellaista olen käyttänyt edellisissäkin autoissa.
Tällä hetkellä vaan näyttää sille ettei laturistakaan ole hyötyä jos auton järjestemät purkavat akun kahdessa vuorokaudessa.
Jaksaako joku vielä lukea tätä tarinointia?

No kerron kuitenkin, koska tästä sattaa olla jollekulle kohtalotoverille vertaistukea.

Koska autossa oli eilen kolme samaan suuntaan viittaavaa vikaa eli mykät etukajarit, toimimattomat webasto ja s/s sekä se fakta, että akku tyhjeni 1,4A vauhdilla, päätin illalla nykäistä akunkengän irti.

Tämä vaikuttasi olleen kannattava liike.
Ensinnäkin akun purkautuminen asettui 0,4A tasolle, joka on kyllä mielestäni edelleen tolkuttoman korkea lepovirta mutta alle kolmasosa aiemmasta.
Toisekseen etukaiuttimet heräsivät eloon.
Lisäksi konehuoneesta kuuluvat sirinät ja releiden naksuttelut loppuvat huomattavasti nopeammin kuin ennen ja järjestelmät nukahtavat nopeammin.

Aamulla en yrittänytkään käynnistää webastoa, koska tiesin akun olevan huomattavan vajaa vaan lähdin ajamaan töihin.
Jännitemittarista sellainen havainto, että aiemmin mittari heilui koko ajan 14,5-15V välillä kun moottori oli käynnissä. Nyt se käyttäytyy siten, että ensimmäiset pari minuuttia jännite on 14,7V ja asettuu sitten 13,6V:een nököttäen siinä koko ajan.
Aamulla s/s ei toiminut. Syy: "akun latautuminen" mutta seuraaville ajokerroilla se jo toimi.

Akun irroitaminen näyttäisi siis toistaiseksi korjanneen ongelmat. Saa nähdä kuinka pitkäaikainen ilo se oli.

Johtopäätöksiä havainnoista:
Järjestelmä sekoaa jossain yhteydessä siten, että se olettaa akun olevan tyhjä ja lataa sitä täydellä teholla, jonka vuoksi jännite on moottorin käydessä koko ajan lähelle 15V. Samalla kuitenkin sammuksissa olessa akkua puretaan jatkuvasti 1,4A virralla jolloin akku vajenee jo yön aikana huomattavan paljon.

Mittasin lisäksi mitä Fordpassin käyttäminen vaikuttaa lepovirtaan.
Useita tunteja seisoneen auton lepovirta oli siis 0,4A. Otettuani Fordpassilla puheet autoon, virta kasvoi 12A tasolle josta portaittain laski muutaman minuutin aikana 0,7A tasolle. Ehkä se laskee takaisin alemmalle 0,4A tasolle mutta en jaksanut seistä auton vieressä kyttäämässä pitempään.
Tästä tuli kuitenkin mieleen, että olisiko Fordpass-toiminnoilla syys-yhteys koko ongelmaan?
Viimeksi muokannut PiuhaPoikki, 18 Marras 2019 19:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
kurjo
Viestit: 53
Liittynyt: 14 Marras 2018 15:09
Paikkakunta: Loimaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja kurjo »

Mulla taitaa olla jonkun muun kuin maanataipäivän auto,ei akku ei Webasto ym ongelmia kaikki toimii loistavasti.Focus 1.0 2019 en oikeen ymmärrä näitä juttuja kun oma toimii ongelmitta
TeeÄs
Viestit: 8
Liittynyt: 18 Marras 2019 19:01

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja TeeÄs »

Moi! Millaisia kokemuksia noista lisävarusteiden 18-tuumaisista vanteista Titanium-Focukseen? Ja onko kukaan yrittänyt saada noita St-linen vanteita Titaniumiin, koska ovat mielestäni erittäin näyttävät. Jollain tuota Titaniumia haluaisin näyttävämmäksi. Musta väri farkkuun mietinnässä, joten hieman tummasävyisemmät vanteet olisivat mieluisat. En halua kuitenkaan vaihtaa Titaniumia St- lineen pelkkien vanteiden vuoksi.
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

AAR85 kirjoitti: 18 Marras 2019 00:24 Voisko joku kenellä on farkku 1.5eb a8 käydä kattomassa akselipainot tyyppikilvestä? Kilpi on kartturin oviaukossa ja akselipainot ovat keskellä kaksi alinta vaakariviä. Kiitos etukäteen jos joku jaksaa vaivautua!
Vastataan tännekin:

1000kg & 1020kg.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

kurjo kirjoitti: 18 Marras 2019 18:50 Mulla taitaa olla jonkun muun kuin maanataipäivän auto,ei akku ei Webasto ym ongelmia kaikki toimii loistavasti.Focus 1.0 2019 en oikeen ymmärrä näitä juttuja kun oma toimii ongelmitta
Niin, kävihän sinullakin auto softapäivityksessä niiden jäähdytinnesteen ylikuunenemisilmoitusten takia, jotka liittyivät Webaston toimintaan. Ja hiukkasloukkuakin taidettiin päivitellä?
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Motorcade
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Elo 2018 07:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Motorcade »

bawuka kirjoitti: 13 Marras 2019 23:23 Heräteostos sen verran lähellä, että kysyisin toimiiko Focuksen lisälämmittimen ohjaus / ajastus Fordin kännykkäapin kautta ? En nopeasti tietoa mistään löytänyt. Onko näissä eberi vai weba ?
Ei toimi Fordpassin kautta, ja juuri nyt syksyllä joku kehitystiimin henkilö totesi, ettei ole suunnitelmissa toiminnallisuutta sinne lisätä, vaikka teknisesti se olisi mahdollista toteuttaa (kommentti löytyi norjankielisen Play Storen Fordpass-käyttäjäarvostelun yhteydestä). Eli puhelinohjausta halajavan täytyy asennuttaa ThermoConnect-moduuli. Hinta asennettuna jotain 500-600 e, esim. Laakkonen asentaa kun taas Autokeskus ei (ainakaan Treella). Käyttökuluja tulee muutama kymppi vuodessa SIM-kortista.

Ilmeisesti edellisessä Focus-mallissa oli Eberi, koskapa Fordin sivuilla kaupataan Eberin kakea, jonka ilmoitetaan sopivan Focukseen 3/2018 asti. Nyt siis vaihtunut Webastoon.
Motorcade
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Elo 2018 07:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Motorcade »

Onko Focus Activen moponmoottorimalleissakin erillisjousitus 2020 mallivuoden autoissa? Joistain Focuksistahan niitä tiputeltiin juuri pois.
nestori2
Viestit: 262
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 »

Motorcade kirjoitti: 18 Marras 2019 23:42 Onko Focus Activen moponmoottorimalleissakin erillisjousitus 2020 mallivuoden autoissa? Joistain Focuksistahan niitä tiputeltiin juuri pois.
Kyllä Focuksen kaikissa malleissa on erillisjousitus, taisi "jäykkä" taka-akseli olla viimeksi takavetoisissa Escorteissa :D
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

500 kilometriä ja reilu kaksi viikkoa takana ja ensimmäinen vika on ilmennyt - tietokone on alkanut herjaamaan parkkitutkaa nyt kahdesti ajon aikana. En äkkiseltään muista onko ketjussa tällaista mainittu ja miten vika on huollossa korjattu?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
toasti
Viestit: 463
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti »

revote kirjoitti: 19 Marras 2019 08:00 500 kilometriä ja reilu kaksi viikkoa takana ja ensimmäinen vika on ilmennyt - tietokone on alkanut herjaamaan parkkitutkaa nyt kahdesti ajon aikana. En äkkiseltään muista onko ketjussa tällaista mainittu ja miten vika on huollossa korjattu?
On tuttu ongelma. Huollossa käytetty useampaan otteeseen vian takia. Vasta kolmannella kerralla suostuivat tekemään ohjelmistopäivityksen parkkitutkamoduliin, jonka jälkeen ei ole vikaa enää ilmennyt.
Ford Focus 1.5 TDCi EcoBlue A8 2018
Vootrson
Viestit: 89
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson »

nestori2 kirjoitti: 19 Marras 2019 07:28 Kyllä Focuksen kaikissa malleissa on erillisjousitus, taisi "jäykkä" taka-akseli olla viimeksi takavetoisissa Escorteissa :D
Nykyään kaikissa 5-ovisissa Focuksissa on twist beam -jousitus takana riippumatta varustetasosta tai moottorista. Active on käsittääkseni ainoa poikkeus tässä. Farmari-malleissa on ilmeisesti edelleen kaikissa.

Mut täytyy myöntää, että jotain yhdystuki-magiaa on insinööriosastolla tehty kun toimii erinomaisesti perä tässä autossa. Näyttäis olevan tekemässä comebackia yhdystukiakselisto näihin pienempiin autoihin. Myös uudet Mazda 3:t on twist beamilla.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8 -19
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09
Vastaa Viestiin