Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

nestori2 kirjoitti: 24 Syys 2019 10:53 Kyllä tuo adiptiivinen vakkari on ihan ehdoton, tulee aikalailla enemmän käytettyä vakkaria, kun ei tarvitse jatkuvasti vahtia edelläajavan tekemisiä. Tuo törmäyksenestosta varmankin suurin hyöty on kaupungin ruuhkaliikenteessä, siellä saa olla tarkkana, jotta ei karauta edelläajavan takapuskuriin.
Kun se toimii oikein se on ihan ok. Nykyisellään täys p***a 8-)
Välillä jarruttaa kun joku sinut ohittaa tai auto menee 100 m päässä edessä. Välillä antaa ajaa vaikka perään jarruttamatta ollenkaan. Välillä jarruttaa mutkassa missä on kaide ulkokurvin puolella.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

PerusRaimo kirjoitti: 24 Syys 2019 14:22 Moro!

Liittyen uuteen focukseen.

Onko muilla kokemuksia a8 laatikon oudosta erittäin terävästä nykäisystä? Itsellä esiintyy enimmäkseen 90-120km/h nopeudessa kevyellä kiihdytyksellä ohitustilanteessa. Korostan, että kyseessä ei ole normaali pykällys pienempään vaihteeseen ja tämän aiheuttama pehmeä nykäisy vaan todella terävä ”kalahtava” nykäisy. Saattaa toistua parikin kertaa samalla kiihdytyksellä.
Tapahtuu sekä adaptiivisella ajaessa ja ilman. Ei joka kerta kun yrittää tilanteen toistaa.

Olen yrittänyt toistaa tilannetta ja hakea syytä, mutta erittäin hankalaa. Useimmiten tapahtuu kun vähiten odottaa.

Kyseessä siis Focus farkku 2.0d ecoblue st-line 2019.
Toi automaatti sai muistutuksen koeajolla.
"Mutta uusi automaattivaihteisto reagoi ajotilanteen nopeisiin muutoksiin usein viiveellä. Vaihteita voi vaihtaa onneksi käsinkin ohjauspyörän siivekkeistä". Onko vaikutusta mikä asetus laatikossa on .Onko tämä oppiva
laatikko ja paljon olet autolla ajannut.Oliko samalainen kun ajoit koeajon.
Jos huonompi niin silloin autossa on vikaa ja katsoo huollossa mitä sille voi tehdä että ajotuntuma pehmenee
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Fixu
Viestit: 283
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu »

Arski54 kirjoitti: 24 Syys 2019 20:06 Kun se toimii oikein se on ihan ok. Nykyisellään täys p***a 8-)
Välillä jarruttaa kun joku sinut ohittaa tai auto menee 100 m päässä edessä. Välillä antaa ajaa vaikka perään jarruttamatta ollenkaan. Välillä jarruttaa mutkassa missä on kaide ulkokurvin puolella.
Minulla pelaa hyvin ja olen tyytyväinen. Oliko sinulla mk4 vai mihin kommenttisi perustuu?
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

Arski54 kirjoitti: 24 Syys 2019 20:06 Kun se toimii oikein se on ihan ok. Nykyisellään täys p***a 8-)
Välillä jarruttaa kun joku sinut ohittaa tai auto menee 100 m päässä edessä. Välillä antaa ajaa vaikka perään jarruttamatta ollenkaan. Välillä jarruttaa mutkassa missä on kaide ulkokurvin puolella.
Herkkyyttä voi säätää mittariston kautta. Ainakin mulla oli oletuksena erittäin herkkä. Parani paljon kun laski herkkyyttä.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Fixu kirjoitti: 24 Syys 2019 21:21 Minulla pelaa hyvin ja olen tyytyväinen. Oliko sinulla mk4 vai mihin kommenttisi perustuu?
Viikon ajoin 2019 mallisella Focuksella saksan teitä.
jarkkoo
Viestit: 359
Liittynyt: 21 Heinä 2005 00:50

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jarkkoo »

HMS77 kirjoitti: 24 Syys 2019 19:40 Kertakaikkisen aukoton logiikka.
Ei pitäisi varmaan tarttua, mutta eikös se aika loogista ole, että jos ilman noita avustimia ei pärjää liikenteessä on syytä lopettaa ajaminen ja siirtyä muiden kuskattavaksi?

Noihin vimpaimiin pitäisi keksiä jotain sellaista mikä saisi kuljettajat olemaan luottamatta niihin, sitten ne mielestäni olisivat paikallaan avustaen kuljettaa mahdollisen virheen tapahtuessa.
2021 Tesla Model 3 LR
PerusRaimo
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Syys 2019 14:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PerusRaimo »

Renee kirjoitti: 24 Syys 2019 20:35 Toi automaatti sai muistutuksen koeajolla.
"Mutta uusi automaattivaihteisto reagoi ajotilanteen nopeisiin muutoksiin usein viiveellä. Vaihteita voi vaihtaa onneksi käsinkin ohjauspyörän siivekkeistä". Onko vaikutusta mikä asetus laatikossa on .Onko tämä oppiva
laatikko ja paljon olet autolla ajannut.Oliko samalainen kun ajoit koeajon.
Jos huonompi niin silloin autossa on vikaa ja katsoo huollossa mitä sille voi tehdä että ajotuntuma pehmenee
Laatikon asetuksena normaali. N. 2000km alla ja oppivahan tuon laatikon pitäisi olla. Koeajo autossa en vastaavaa huomannut.

Auto on tänään Fordilla ja lupasivat katsoa sitä, kerroin samat asiat kuin tännekin. Sanoivat että tuollainen saattaa jättää dataa kun lukevat vikakoodit.

Oletan että kyseessä on vika eikä ominaisuus,koska nykäys on sen verran kova ja terävä että varmasti olisi muissakin omistajissa herättänyt kysymyksiä. :)
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Arski54 kirjoitti: 24 Syys 2019 20:06Kun se toimii oikein se on ihan ok. Nykyisellään täys p***a 8-)
Minusta alkaa vaan tuntua, että Foccari ei tykkää sinusta. 8-)
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Drofocus
Viestit: 18
Liittynyt: 25 Syys 2019 12:58

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Drofocus »

PerusRaimo kirjoitti: 25 Syys 2019 08:20 Laatikon asetuksena normaali. N. 2000km alla ja oppivahan tuon laatikon pitäisi olla. Koeajo autossa en vastaavaa huomannut.

Auto on tänään Fordilla ja lupasivat katsoa sitä, kerroin samat asiat kuin tännekin. Sanoivat että tuollainen saattaa jättää dataa kun lukevat vikakoodit.

Oletan että kyseessä on vika eikä ominaisuus,koska nykäys on sen verran kova ja terävä että varmasti olisi muissakin omistajissa herättänyt kysymyksiä. :)
Mulla nykäisee kans välillä melko terävästi ja tuntuu, että se olis 4-5 välillä. Tosin tuntuuhan tuo empivän ja nykivän muutenkin välillä miten sattuu. Pakki on muutaman kerran ollut hukassa ja on joutunut kytkeen P-asentoon ensin, että saa sen päälle.

Sain auton heinäkuussa ja ajettu nyt 5000km. Vähän väliä on ollut jotain.
- sync järjestelmä sammuili (päivityksen jälkeen ok)
- fordpass ei ole toiminut juuri koskaan. Uudelleen asennuksen jälkeen ei ole toiminut ollenkaan, kun autoa ei saa aktivoitua. Ei kyllä löydy valikosta tietoa modeemistakaan enää.
- nyt pari viikkoa ollut hätäpuhelin järjestelmä vika ( ei kuulemma ole korjausta).
- webastoa olen yhden kerran päässyt käyttämään ( akkua ei ole koskaan tarpeeksi)
- start&stop toimii kerran viikossa (ei ole tähänkään akkua tarpeeksi)
- ovipahvit natisee musiikin tahdissa ja kaikkia muutakin natinaa ajoittain.
- Tuntuu, että ajaminen ilman kaistavahtia vai mikä se onkaan on yhtä kiemurtelua, kun tuntuu ettei mene suoraan.
- vänkärin puolen ikkunan tiivisti valuu

Ei muista nyt kaikkea mutta huoltoon on vaihteeksi menossa.
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Freeze kirjoitti: 25 Syys 2019 11:14 Minusta alkaa vaan tuntua, että Foccari ei tykkää sinusta. 8-)
Ei haittaa pätkän vertaa. Kun noi kaks paskaa pihasta katoaa niin en edes kuse Fordiin päin 8-)
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

Jos joku haluaisi luopua Thule Wingbar Edge -taakkatelineistä niin voisin ostaa ne sulta pois. Farkkuun käypäset siis.
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Avatar
HMS77
Viestit: 587
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

Arski54 kirjoitti: 25 Syys 2019 15:33 Ei haittaa pätkän vertaa. Kun noi kaks paskaa pihasta katoaa niin en edes kuse Fordiin päin 8-)
Toivottavasti pätee myös tähän ketjuun ja täällä märinään, varsinkin kun et edes Mk4 omista.. :roll:
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva
PerusRaimo
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Syys 2019 14:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PerusRaimo »

PerusRaimo kirjoitti: 25 Syys 2019 08:20 Laatikon asetuksena normaali. N. 2000km alla ja oppivahan tuon laatikon pitäisi olla. Koeajo autossa en vastaavaa huomannut.

Auto on tänään Fordilla ja lupasivat katsoa sitä, kerroin samat asiat kuin tännekin. Sanoivat että tuollainen saattaa jättää dataa kun lukevat vikakoodit.

Oletan että kyseessä on vika eikä ominaisuus,koska nykäys on sen verran kova ja terävä että varmasti olisi muissakin omistajissa herättänyt kysymyksiä. :)
Päivitystä.

Autoon päivitettiin tänään laatikon ohjaus ohjelma.
Käyttäytyminen muuttui merkittävästi. Vaihdot huomattavasti pehmeämpiä ja käyttäytyminen muutenkin fiksumpaa.

Se mitä unohdin ensimmäisessä viestissä mainita oli että auto täristää voimakkaasti kun painaa jarrua vahvemmin.

Tämän myös huollon kaveri havaitsi kun testasi autoa. Fordin teknisestä tuesta sanottiin, että tuohon ei ole ratkaisua. Toisin sanoen ominaisuus. 😆
revote
Viestit: 477
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote »

PerusRaimo kirjoitti: 25 Syys 2019 18:04 Päivitystä.

Autoon päivitettiin tänään laatikon ohjaus ohjelma.
Käyttäytyminen muuttui merkittävästi. Vaihdot huomattavasti pehmeämpiä ja käyttäytyminen muutenkin fiksumpaa.
Muuttuiko liikkeellelähdöt yhtään pehmeämmiksi?
Instagram --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly
Tsekkaa uusin teippausvideoni Youtubessa @revotee
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Foccari kävi tänään tuulilasin vaihdossa; lasissa ja lasin takana kaikki saatavissa olevat lisävarusteet. Hinta oli vajaat 1300€, etelä-suomessa kuulema olisi ollut ehkä hiukan vielä kalliimpi. Lasin toimitusaika kuukausi tilauksesta. Taas näkee uljaan tulevaisuuden Foooordistina selkeästi. :D
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Avatar
Rusakko_
Viestit: 323
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ »

Freeze kirjoitti: 25 Syys 2019 18:52 Foccari kävi tänään tuulilasin vaihdossa; lasissa ja lasin takana kaikki saatavissa olevat lisävarusteet. Hinta oli vajaat 1300€, etelä-suomessa kuulema olisi ollut ehkä hiukan vielä kalliimpi. Lasin toimitusaika kuukausi tilauksesta. Taas näkee uljaan tulevaisuuden Foooordistina selkeästi. :D
Ääh, vitsit. Minä katselen edelleen haljenneen lasin läpi. No, ei se aivan näkökentässä ole, mutta tuulilasin lämmitys ei toimi, niin se vähän häiritsee. Kallis ikkuna joka tapauksessa.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019
KUVIA JA VIDEOITA AUTOSTANI http://aijaa.com/a/l1vgox
Freeze
Viestit: 804
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze »

Ilmoitin heti vakuutusyhtiölle, ei uuden auton tuulilasin kuulu halki olla. Omavastuuksi jäi Ifillä 200.
Exä: Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv Kuva
Nyxä: Kia Niro EV Business Premium 64.8 kWh 2023, 207 hv Kuva
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

PerusRaimolle kiva kuullaa että päivityksistä oli apua.Ettei se kenguru meiningillä mennä.
Jarrutaessa täristää onkohan jarrulevyt tarpeeksi vahvat ja pyörän tueta myös.Kun normi autoissa ei täriostä vaikkaa lukossa mennään tai ABS hakkaa.Onko tämä ABS huomioitu
Viimeksi muokannut Renee, 25 Syys 2019 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
PerusRaimo
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Syys 2019 14:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PerusRaimo »

revote kirjoitti: 25 Syys 2019 18:20 Muuttuiko liikkeellelähdöt yhtään pehmeämmiksi?
”Nollasta” ykköseen pehmeämpi, mutta ykkös kakkos väli kokolailla naseva kuten aiemmin. Muuten parantu kyllä. Lähtöön oon jo tottunu ja omalla jalalla saa hallittua aika hyvin. Eihän tämä powershift / DSG olekkaan 😊
PerusRaimo
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Syys 2019 14:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PerusRaimo »

Renee kirjoitti: 25 Syys 2019 19:13 PerusRaimolle kiva kuullaa että päivityksistä oli apua.Ettei se kenguru meiningillä mennä.
Jarrutaessa täristää onkohan jarrulevyt tarpeeksi vahvat ja pyörän tueta myös.Kun normi autoissa ei täriostä vaikkaa lukossa mennään tai ABS hakkaa.Onko tämä ABS huomioitu
Ei tunnu ABS-tärinältä. Oma vahva veikkaukseni on että automaattilaatikko ja voimakasjarrutus aiheuttavat jotain outoa yhdessä kun loota yrittää pysyä mukana ja ei heitä ”vapaalle” vaan yrittää pykältää.

Toinen arvaukseni on koko yksikön resonointi? Tiedä sitten.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee »

Totta manuaalimiehenä noista automaateissa ei ole kokemusta mitää tekee jos voamakas jarrutuss on edessä
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

Minulla ei ole ollut varsinaista moitetta 2.0 ecoblue automaatin toiminnasta. Pariin otteeseen lähinnä hidastetöyssyyn hidastettaessa tai risteykseen mentäessä iso vaihto alas 4->3 töksäyttää kovin. Tällöin ainakin toisella kertaa oli hiukkasloukun poltto/scr regen? Päällä hetkellisestä kulutuksesta päätellen,ja vaikuttanee jonkin verran ajoon. Mielestäni laatikko vaihtaa alas todella hyvin ohituksiin ripeästi, 8lta suoraan 5:lle. Vanhemmissa tomaateissa toiminta olisi sekventiaalista ja huomaisi vaihteiden läpikäynnin kickdownissa.

10tkm takana kävin varsin tekemässä amatöörin suorituskykymittauksen 0-100kmh - OBD:sta logaten. Sport modella ja ilman tulos oli 9.3s, eli jopa pari kymmenystä tehtaan luvun alle. Manuaalilla pitäisi päästä vielä reilusti nopeammin vähemmistä vaihteista huolimatta. 100kmh tosin saavutetaan vasta 5:lla tässä automaatissa.

Oma auto valmistunut helmikuussa. Mistähän tuota tietäisi onko itsellä vanha vai päivitetty automaatin softa? Joku puhui että TCU päivitys tulisi jopa automaattisesti over the air? Oliko kyseessä siis Transmission Control Unit vai?
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
-Kj-
Viestit: 150
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- »

PerusRaimo kirjoitti: 25 Syys 2019 20:26 Ei tunnu ABS-tärinältä. Oma vahva veikkaukseni on että automaattilaatikko ja voimakasjarrutus aiheuttavat jotain outoa yhdessä kun loota yrittää pysyä mukana ja ei heitä ”vapaalle” vaan yrittää pykältää.

Toinen arvaukseni on koko yksikön resonointi? Tiedä sitten.
Minulla on pari kertaa käynyt niin jarruttaessa ja käännyttäessä esim liikenneympyrään tullessa, että ratissa on tuntunut pykälää/tärinää. Sitä on säestänyt pieni sähköinen ininä samassa vaiheessa. Ympyrästä päästyäni kokeilin kurvata oikealle/vasemmalle ja pykälät ohjauksessa tuntuivat ininän kanssa edelleen, ikään kuin sähköinen ohjaustehostus sekoilisi. Tärinä harvempaa ja voimakkaampaa kuin esim kaista-avustimen aikaansaama.

Seuraavassa risteyksessä kaikki oli normaalia.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Volvo S40 T5 M6 -05
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00
PerusRaimo
Viestit: 6
Liittynyt: 24 Syys 2019 14:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PerusRaimo »

-Kj- kirjoitti: 25 Syys 2019 20:50
Oma auto valmistunut helmikuussa. Mistähän tuota tietäisi onko itsellä vanha vai päivitetty automaatin softa? Joku puhui että TCU päivitys tulisi jopa automaattisesti over the air? Oliko kyseessä siis Transmission Control Unit vai?
TCU-päivitys oli joo. Pitää saada piuhan päähän että näkee version. Itsellä toukokuun sarjaa.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst »

-Kj- kirjoitti: 25 Syys 2019 20:50 Minulla ei ole ollut varsinaista moitetta 2.0 ecoblue automaatin toiminnasta. Pariin otteeseen lähinnä hidastetöyssyyn hidastettaessa tai risteykseen mentäessä iso vaihto alas 4->3 töksäyttää kovin. Tällöin ainakin toisella kertaa oli hiukkasloukun poltto/scr regen? Päällä hetkellisestä kulutuksesta päätellen,ja vaikuttanee jonkin verran ajoon. Mielestäni laatikko vaihtaa alas todella hyvin ohituksiin ripeästi, 8lta suoraan 5:lle. Vanhemmissa tomaateissa toiminta olisi sekventiaalista ja huomaisi vaihteiden läpikäynnin kickdownissa.

10tkm takana kävin varsin tekemässä amatöörin suorituskykymittauksen 0-100kmh - OBD:sta logaten. Sport modella ja ilman tulos oli 9.3s, eli jopa pari kymmenystä tehtaan luvun alle. Manuaalilla pitäisi päästä vielä reilusti nopeammin vähemmistä vaihteista huolimatta. 100kmh tosin saavutetaan vasta 5:lla tässä automaatissa.

Oma auto valmistunut helmikuussa. Mistähän tuota tietäisi onko itsellä vanha vai päivitetty automaatin softa? Joku puhui että TCU päivitys tulisi jopa automaattisesti over the air? Oliko kyseessä siis Transmission Control Unit vai?
Ei ihan.. Telematic Control Unit.
Vaihteisto on Transmission Control Module.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Vastaa Viestiin