Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
mjasa
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa » 22 Elo 2019 21:16

En tiedä sitten onko jotenkin ajotavasta kiinni vai mistä, mutta omassani kyllä A8 laatikko toimii tosi kivasti. Tottakai sekaan mahtuu joskus ajo tilanteesta riippuen pieniä töksähdyksiä, mutta pääasiassa kuva vaihteisto. En ihan allekirjoita ainakaan litrasen koneen kanssa hitautta. Vaihdot mun mielestä erittäin sulavia. Isoin miinus lähinnä maantieajossa on, että mukautuva vakkari päällä ehkä vähän turhan helposti lyö ylämäessä pienempää silloinkin kun kone jaksaisi hyvin vielä viedä

Trukki1
Viestit: 158
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 » 22 Elo 2019 22:01

Freeze kirjoitti:
22 Elo 2019 19:17
Sen "vaihtoehtoinen taajuus" -valinnan kun ottaa radion asetuksista pois, niin viive häviää.
Se on juuri noin. Eikä ole ensimmäinen testi jossa valitetaan tuota hidasta radion toimintaa mikä on kuitenkin pelkästään asetuksista kiinni ;)
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6

Hot hatch
Viestit: 107
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hot hatch » 22 Elo 2019 22:15

mjasa kirjoitti:
22 Elo 2019 21:16
En tiedä sitten onko jotenkin ajotavasta kiinni vai mistä, mutta omassani kyllä A8 laatikko toimii tosi kivasti. Tottakai sekaan mahtuu joskus ajo tilanteesta riippuen pieniä töksähdyksiä, mutta pääasiassa kuva vaihteisto. En ihan allekirjoita ainakaan litrasen koneen kanssa hitautta. Vaihdot mun mielestä erittäin sulavia. Isoin miinus lähinnä maantieajossa on, että mukautuva vakkari päällä ehkä vähän turhan helposti lyö ylämäessä pienempää silloinkin kun kone jaksaisi hyvin vielä viedä
Samat on tuntemukset itselläkin, normiajossa laatikko on enimmäkseen loistava tai sitten en vaan tiedä paremmasta.

Muutenkin tuntuu siltä, että ihmiset ostelee kalliita, tehokkaita autoja ja sitten ne kuitenkin pyörii liikenteessä ykslitraisen jaloissa.
Focus ST-Line Wagon 1.0 A8

Hot hatch
Viestit: 107
Liittynyt: 14 Touko 2016 20:41

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hot hatch » 22 Elo 2019 22:32

revote kirjoitti:
22 Elo 2019 18:47
Ok. Sulla on sama kuin mulla mutta toisinpäin.

(huomaathan oikeaoppinen lainaus)

----

Joko luitte uusimman Tekniikan maailman, Focus hävisi Octavialle ja Corollalle? Focus saa moitteita automaattilaatikosta sekä hitaasti toimivasta radiosta. Arvostelukriteerit kohdallaan kun radio saa moitteita.
Tuohan on niinkuin tosielämässäkin, melkein kokoajan joutuu jarruttelemaan, kun joku skooda tai tojota jumittaa edessä. :roll:
Focus ST-Line Wagon 1.0 A8

@rsk@
Viestit: 51
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ » 22 Elo 2019 22:42

Vootrson kirjoitti:
22 Elo 2019 20:25
Alkaa harmittamaan, että tuli tilattua automaatti. Useammassa paikassa tullut vastaan tuo vaihteiston hitaus (molemmat TM-testit 1.5 + A8 -kombolla ja monet koeajoraportit eri sähköisissä medioissa). Toi 9,8 sataan on kuitenkin sekunnin verran hitaampi kuin spekseissä luvattu. Ja siis pari sek hitaampi kuin manuaali 😭
Eroja näköjään tulee riippuen missä mitataan ja varmaan miten lähdöt otetaan..

https://www.automobile-catalog.com/perf ... matic.html

revote
Viestit: 104
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote » 22 Elo 2019 22:46

Hot hatch kirjoitti:
22 Elo 2019 22:32
Tuohan on niinkuin tosielämässäkin, melkein kokoajan joutuu jarruttelemaan, kun joku skooda tai tojota jumittaa edessä. :roll:
Ei lähdetä tälle tielle tässä keskustelussa. Kaikissa merkeissä on tötöilijöitä ja "teiden ritareita".
Tilauksessa: Ford Focus Vignale Wagon 1.5 Ecoboost 150hv A8
Instagram: @revotee & @wrappedcarsonly

hapelo
Viestit: 402
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas
Viesti:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo » 22 Elo 2019 22:46

Hot hatch kirjoitti:
22 Elo 2019 22:15
Muutenkin tuntuu siltä, että ihmiset ostelee kalliita, tehokkaita autoja ja sitten ne kuitenkin pyörii liikenteessä ykslitraisen jaloissa.
Jep :shock:

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 200hv "Lumikki"

AAR85
Viestit: 237
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 » 22 Elo 2019 23:07

Ainut moitittava tuossa lootassa on tää hemmetin hidas vaihteiden kytkeytyminen. Muuten kyllä ajossa vallan mainio aski. Jopa tällä litrasella mopolla.
Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’19
Ex: Focus 1.5 EcoBoost M6 150hv Titanium HB ’15

Hessu81
Viestit: 199
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 » 22 Elo 2019 23:12

Kannattaa jättää lehtien arvostelut ihan omaan arvoonsa ja tilata juuri sellainen minkä itse haluat. Pelkästään sen takia nyt kannata manuaalia ottaa, koska jonkun vertailun mukaan huono. Antaa sen toimittajan ajaa skoodalla tai nauriksella jos kerran niin paljon tykkää
Ford

revote
Viestit: 104
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote » 22 Elo 2019 23:27

Hessu81 kirjoitti:
22 Elo 2019 23:12
Kannattaa jättää lehtien arvostelut ihan omaan arvoonsa ja tilata juuri sellainen minkä itse haluat. Pelkästään sen takia nyt kannata manuaalia ottaa, koska jonkun vertailun mukaan huono. Antaa sen toimittajan ajaa skoodalla tai nauriksella jos kerran niin paljon tykkää
Juuri näin. Minulla ei kaduta tilaukseni yhtään, päinvastoin en malta odottaa että pääsee ajelemaan.
Tilauksessa: Ford Focus Vignale Wagon 1.5 Ecoboost 150hv A8
Instagram: @revotee & @wrappedcarsonly

Avatar
HMS77
Viestit: 396
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 » 23 Elo 2019 11:53

Olen joskus itekin maininnut tuon A8:n toisinaan hieman "kulmikkaasta" käyttäytymisestä, verrattuna edellisen Mk4 Mondeon A6 laatikkoon.
Pääasiallisesti vaihdot tapahtuu hyvin huomaamatta ja pehmeästi, mutta joissain tilanteissa tulee ihan selkeä nykäisy, joskus myös laatikon vaihtaessa alaspäin hidastuksissa.
Sport-asennossa laatikon käyttäytyminen on ärsyttävää koska vedättää poikkeuksetta kierrokset aivan liian korkealle, eikä sitä huutoa jaksa kuunnella ainakaan taajama-ajossa.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva

EeroH
Viestit: 463
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH » 23 Elo 2019 18:29

@rsk@ kirjoitti:
22 Elo 2019 22:42
Eroja näköjään tulee riippuen missä mitataan ja varmaan miten lähdöt otetaan..

https://www.automobile-catalog.com/perf ... matic.html
"all these numbers are results of the ProfessCars™ software car dynamics simulation. Although it’s accurate and sophisticated, as each simulation has a margin of error." Eli ei todellinen mittaus.
Kuva

@rsk@
Viestit: 51
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ » 23 Elo 2019 20:05

EeroH kirjoitti:
23 Elo 2019 18:29
"all these numbers are results of the ProfessCars™ software car dynamics simulation. Although it’s accurate and sophisticated, as each simulation has a margin of error." Eli ei todellinen mittaus.
Jep. Koko lainaus. Mutta ota siitä sitten selvä mikä on totuus.

Editor’s note:

To answer some frequently asked questions: all these numbers are results of the ProfessCars™ software car dynamics simulation. Although it’s accurate and sophisticated, as each simulation has a margin of error. In most cases acceleration times presented in a-c, calculated for cars with full fuel tank and 200lb (90kg) load, could be rather underestimated. It means, that with really good driving skills or/and using special tires, it is possible to achieve even better times. On the other hand, everyday practical accelerations, with extra equipment and load, could be worse.

Thanks to the reproducibility of boundary conditions, the a-c values are useful also for car comparisons.

specs interline

Arski54
Viestit: 365
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 » 23 Elo 2019 20:28

focst kirjoitti:
22 Elo 2019 19:35
Omavastuu tulee sulta yhtiölle..
Ei tule. Minä maksoin omavastuun 150 € lasiliikkeeseen.
Kun katson omista vakuutuksista/vahingoista maksetut korvaukset, niin vakuutusyhtiö on maksanut 698 € lasiliikkeeseen ja 50 € minulle seisontakorvausta.

Arski54
Viestit: 365
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 » 23 Elo 2019 20:32

Hot hatch kirjoitti:
22 Elo 2019 22:15
Samat on tuntemukset itselläkin, normiajossa laatikko on enimmäkseen loistava tai sitten en vaan tiedä paremmasta.
Et sitten ole ajanut VW DSG:llä. Vaihtaa ilman viivytyksiä, lähes huomaamatta. Jos lyöt lätkän tiskiin et pussaa tuulilasia joka vaihdossa, vaihtaa paljon nopeammin kuin Fordin laatikko.
Pesee toiminnassa uuden Fordin laatikon 100 - 0, mennen tullen ja tavatessa.

focst
Viestit: 1259
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst » 23 Elo 2019 21:06

Arski54 kirjoitti:
23 Elo 2019 20:28
Ei tule. Minä maksoin omavastuun 150 € lasiliikkeeseen.
Kun katson omista vakuutuksista/vahingoista maksetut korvaukset, niin vakuutusyhtiö on maksanut 698 € lasiliikkeeseen ja 50 € minulle seisontakorvausta.
No ei se omavastuu nyt kuitenkaan vaihto liikkeelle jää.. se laskutetaan vakuutus yhtiön puolesta ja on yhtiön rahaa.. vähennetäänkö sitten yhtiölle menevästä laskusta..varmaan?
Ex ford focus st170 2002
Ex ford focus st225 2006
Ex ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford focus 1.5 ecoboost m6 st line wagon 2019 :ford:

Arski54
Viestit: 365
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 » 23 Elo 2019 23:34

focst kirjoitti:
23 Elo 2019 21:06
No ei se omavastuu nyt kuitenkaan vaihto liikkeelle jää.. se laskutetaan vakuutus yhtiön puolesta ja on yhtiön rahaa.. vähennetäänkö sitten yhtiölle menevästä laskusta..varmaan?
Kyllä se sinne jää, heille se maksetaan eikä se sieltä mihinkään mene tai mistään vähennetä. Ja tuon 698 vakuutusyhtiö on maksanut lasiliikkeelle. Maksussa näkyy yrityksen nimi, tilinro ja maksupäivä aivan samoin kuten 50 € maksussa minullekin.
Keskustelin näistä hinnoista myös vakuutusyhtiön kanssa kun ehdotin heille et halvempaa olisi että maksaisin lasin itse ja vakuutus maksaisi sen minulle ilman omavastuuta. Ei onnistu.

Olliau
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Elo 2019 14:28

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Olliau » 24 Elo 2019 14:34

1.0 Activea odotellaan ja törmäsin tähän ketjuun vasta kauppojen jälkeen. Kohtuullisen paljon porukalla tuntuu olevan vikoja Focuksissaan. Vai onko enemmän kyse siitä, että tänne foorumille tullaan hakemaan vertaistukea silloin kun ongelmia tulee ja iso osa Focuksen omistajista ajelee ilman ongelmia?

Jos tätä foorumia lukee uuden Focuksen omistajia, keillä ongelmia ei ole ollut, olisi mukava kuulla myös teidän kommentteja!

@rsk@
Viestit: 51
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ » 24 Elo 2019 15:13

Onkos noissa kolmepyttysissä 1.5ecoboosteissa overboost?
Ei ainakaan ihan heti mitään dokumenttia löytynyt. Yhdessä YouTube koeajopätkässä kyllä mainittiin olevan.

nestori2
Viestit: 193
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 » 24 Elo 2019 15:37

Ehkä se "yliahto" on niissä tehokkaamisso versioissa, siis 182 hp ja 200 hp. Eihän moottori tarvitse sitä huipputehoa kuin muutamia sekunteja, taitaa pienemmän litraisen 125 hp mallin yliahto kestää maksimissaan puolisen minuuttia.

hapelo
Viestit: 402
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas
Viesti:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo » 24 Elo 2019 18:36

nestori2 kirjoitti:
24 Elo 2019 15:37
Ehkä se "yliahto" on niissä tehokkaamisso versioissa, siis 182 hp ja 200 hp. Eihän moottori tarvitse sitä huipputehoa kuin muutamia sekunteja, taitaa pienemmän litraisen 125 hp mallin yliahto kestää maksimissaan puolisen minuuttia.


Vanhempi 1,5 4cyl "egobuust" with overboost...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 200hv "Lumikki"

AAR85
Viestit: 237
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 » 24 Elo 2019 23:10

Olliau kirjoitti:
24 Elo 2019 14:34
1.0 Activea odotellaan ja törmäsin tähän ketjuun vasta kauppojen jälkeen. Kohtuullisen paljon porukalla tuntuu olevan vikoja Focuksissaan. Vai onko enemmän kyse siitä, että tänne foorumille tullaan hakemaan vertaistukea silloin kun ongelmia tulee ja iso osa Focuksen omistajista ajelee ilman ongelmia?

Jos tätä foorumia lukee uuden Focuksen omistajia, keillä ongelmia ei ole ollut, olisi mukava kuulla myös teidän kommentteja!
Näinhän se on, että ongelmista kirjoitellaan enempi. Ei siis kannata pelästyä.

Täällä nyt 10600km mittarissa ja hiukkaspöntön softapäivityksen jälkeen (n.5000km kohdalla tehty) menty täysin ilman ongelmia.
Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’19
Ex: Focus 1.5 EcoBoost M6 150hv Titanium HB ’15

Pajari
Viestit: 39
Liittynyt: 11 Huhti 2018 19:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pajari » 25 Elo 2019 14:11

Vaihteeksi takapenkin selkänojan toinen kippausvaijeri on taas jostain irti. Takuuseen molemmat vaijerit jo kerran kiinnitetty, mikähän ettei noin yksinkertaista hommaa saada toimivaksi? Pösö 308 SW vastaava systeemi oli herkkä ja toimiva, selkänoja- (t) kaatui kerralla pitkälleen kevyellä vedolla, tässä jos toimii niin hirmu jäykästä kahvasta kiskomalla noja jää pönöttämään melkein pystyyn ja pitää töniä käsipelissä vaateriin.
No, kiusa se on pienikin kiusa.
Avaimeton ovien avaus toimii jos sitä huvittaa, johtuneeko sitten akun varauksesta, koska start&stoppikaan ei toimi kun erittäin harvoin. Ajoa on kuitenkin ollut suht. pitkiäkin matkoja, eli lataustakin akkuun päin on vissiin tapahtunut.
Ja ei moottori lämpene edes kesähelteillä, huollon mukaan on kuulema normaalia. Reilu 10km kaupunkiajoa ja sitten vasta viisari on melkein normaalilukemissa. Ei voi kuulema pikkulohko nopeammin lämmetä, kun on niin pienikulutuksinen :lol:
Ei taida olla paljoa eroa onko -30 tai +30 moottorin alkulämmöt, kuitenkin +60 astetta on eroa lähtötilanteissa, yhtä hitaasti kiprii ylöspäin lämpömittarin viisari.
Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8

Renee
Viestit: 755
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Renee » 25 Elo 2019 15:32

Minkä arvoinen termari siellä mahtaa olla 90 vai mikä astelukema. Kun ei mitään premiuriluokan auto ei ole kyseessä että miehillä susiturkki naisilla minkkiturkki pitää talvella ajaa. Onko alhaalla suojamuovit ja talvella eikös näissä ole se säätyvä säleikkö vai mikä hienous ettei sitä viimasuojaa tarvita
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali

Freeze
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze » 25 Elo 2019 17:40

Vastaavan moottorityypin Mk3 Foccarissa oli kaksi termaria, tuskinpa niitä on uudessa vähennetty? Toinen sisemmälle moottorikierrolle.

Jos ei nouse käyttölämpöihinsä kunnolla, niin kyllä se näkyy talven edetessä. Itsellä lakkasi yksi termari toimimasta, ensimmäinen OE-varaosakin oli valmiiksi rikki ja vaati kaksi vaihtokertaa että saatiin kuntoon.
~ Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv ~
Kuva

Vastaa Viestiin