Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Focus_2.0
Viestit: 409
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 » 04 Heinä 2019 21:10

Rusakko_ kirjoitti:
04 Heinä 2019 20:51
Paljonkohan lie deseissä tuo määrä? Lisäsitkö ölppää? Oletko sittemmin seurannut onko jatkunut?

Huomenna lähden 4 viikon kesälomalle ja se alkaa n. 3000 km automatkalla, joten mietin, että pitäiskö hakea litra varalle tätä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590087/ ... E-5W-20-1l
Laita täyteen jo ennen matkaa ja loput mukaan. Itellä edellisessä 1.5:ssa vajautu ekan 10tkm aikana puoleenväliin ja 2dl:lla meni täyteen eikä sen jälkeen tarttenu lisäillä. Kannattaa seurata tasoa mut voi olla ettei lisäyksen jälkeen enää kuluta.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85

Trukki1
Viestit: 158
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 » 04 Heinä 2019 21:22

Omassa autossa ostettaessa mittatikun ylärajassa. 2000 km öljynvaihtohuollon jälkeen pikkusen alle puolivälin. Laittoivat täyteen kun reklamoin asiasta. Olivat laittaneet litrasen koneen mukaisesti öljyä. Nyt ajettu yli 15 000 km eikä pinta ole juurikaan laskenut.
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6

tombabe
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Heinä 2019 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja tombabe » 04 Heinä 2019 22:22

Kilometrejä takana 3 kk aikana 6000 km ja kokemuset pääsääntöisesti positiivisia. 1.5 ecoboost 182 hv manuaali 5-ovinen. Ainoat miinukset penkit lievä pettymys pitkällä matkalla, autohold lopetti toimimisen ja Navi ei varoita kameroista. Moottori- ja pakoäänet omassa yksilössä varsin vaisut, jos vertaa koeajettuun 150 hv automaattiversioon.

Mountunepäivitystä tähän kaipailisin, mutta Porin Vesamatin mukaan sellaista ei näköpiirissä ole :roll:. Mitä eroa muuten on Fiesta ST:n koneessa verrattuna tähän versioon?

onik
Viestit: 71
Liittynyt: 21 Tammi 2019 07:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja onik » 04 Heinä 2019 22:36

Rusakko_ kirjoitti:
04 Heinä 2019 20:51
Paljonkohan lie deseissä tuo määrä? Lisäsitkö ölppää? Oletko sittemmin seurannut onko jatkunut?

Huomenna lähden 4 viikon kesälomalle ja se alkaa n. 3000 km automatkalla, joten mietin, että pitäiskö hakea litra varalle tätä:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/590087/ ... E-5W-20-1l
En lisännyt, kun on tiistaina menossa muutenkin huoltoon.
:ford: Focus Wagon 1.0L EcoBoost 125hp Titanium A8

mjasa
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Helmi 2019 23:13

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mjasa » 05 Heinä 2019 10:37

hapelo kirjoitti:
04 Heinä 2019 20:16
Komppaan täysin,varsinkin tuolla mainitulla kierrosluku alueella,ST-Fiesta ja tottunut jo tuohon kun sen tietää...jyristää varsinkin 60kmh/6v/1500rpm

Vähän niinkuin vanha "jytä-jammu" :lol:

Harri
Juuri näin ja ainakin oma litranen pörisee myös tyhjäkäynnillä putken päästä kuunneltuna kuin mopoauto eli kahdella pytyllä varmaankin käy myös paikallaan ollessa :). Silloin tosin värinä ei välity kabiiniin asti kun voimansiirto ei ole pelissä.

Frnz
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz » 05 Heinä 2019 11:55

mjasa kirjoitti:
05 Heinä 2019 10:37
Juuri näin ja ainakin oma litranen pörisee myös tyhjäkäynnillä putken päästä kuunneltuna kuin mopoauto eli kahdella pytyllä varmaankin käy myös paikallaan ollessa :). Silloin tosin värinä ei välity kabiiniin asti kun voimansiirto ei ole pelissä.
Tässä on varmaan kyse samasta mitä itse koin koeajoautossa. Kiinnitin pienillä kierroksilla esim parkkipaikoilla ajettaessa huomiota sen erikoiseen käyntiin verrattuna nykyiseen 2014-malliseen 1.0 Ecoboostiin. Käyntiääni muuttui selvästi siistimmäksi kun rasitti konetta.
Ajossa Focus Active 2019 / Mini F60 hybrid & kesäisin BMW E88
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92

Avatar
Rusakko_
Viestit: 143
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ » 05 Heinä 2019 15:38

Frnz kirjoitti:
05 Heinä 2019 11:55
Tässä on varmaan kyse samasta mitä itse koin koeajoautossa. Kiinnitin pienillä kierroksilla esim parkkipaikoilla ajettaessa huomiota sen erikoiseen käyntiin verrattuna nykyiseen 2014-malliseen 1.0 Ecoboostiin. Käyntiääni muuttui selvästi siistimmäksi kun rasitti konetta.
No nyt kun puhutaan sujuvasti pakoputkista/-äänistä, niin kuuluuko kaikkien bensakoneista varustetasosta riippumatta selvä pörinä ihan ajossakin? ST-Linessa ja Activessa tulee vakiona ns. kaksoispakoputki. Tarkoittaako tämä käytännössä vain kahta vierekkäistä putken päätä vai liittyykö tähän jotain spesiaalia äänimaailmaa muista poiketen? Ainakin 1.5 litraisissa ST-Linessa ja omassa Activessakin kuuluu selvä pörinä takaa ajon aikana. Kylmäkäynnistyksessä näin kesällä vielä voimakkaampi ekat parikymmentä sekuntia.

Itse en ole lepuutusta havainnut kertakaan äänien tai värinöiden osalta.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019

Avatar
calculus
Viestit: 192
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus » 05 Heinä 2019 16:38

Rusakko_ kirjoitti:
05 Heinä 2019 15:38
No nyt kun puhutaan sujuvasti pakoputkista/-äänistä, niin kuuluuko kaikkien bensakoneista varustetasosta riippumatta selvä pörinä ihan ajossakin? ST-Linessa ja Activessa tulee vakiona ns. kaksoispakoputki. Tarkoittaako tämä käytännössä vain kahta vierekkäistä putken päätä vai liittyykö tähän jotain spesiaalia äänimaailmaa muista poiketen? Ainakin 1.5 litraisissa ST-Linessa ja omassa Activessakin kuuluu selvä pörinä takaa ajon aikana. Kylmäkäynnistyksessä näin kesällä vielä voimakkaampi ekat parikymmentä sekuntia.

Itse en ole lepuutusta havainnut kertakaan äänien tai värinöiden osalta.
Vignalessa tulee kaksi erillistä puskuriin integroitua pakoputkenpäätä...

...joista vasemmanpuoleinen on täysin feikki, siinä on vain muovinen tulppa, jossa on putkenpäätä matkiva kuvio. :lol:

En ole itse kyllä huomannut äänimaailmassa mitään erityistä. Kolmipyttyisen pörinää kuuluu varsinkin kylmällä koneella, mutta en ole havainnut mitään värinöitä edes eco-moodilla ja kulutuksen puolesta selkeästi 2-pyttyisellä käynnillä (60 km/h, kuutosvaihde, pintakaasu).

Voi olla, että jos on koko ikänsä ajanut 4-sylinterisillä moottoreilla, niin onhan tuohon äänimaailmaan varmasti totuttelemista. Oma historiani on elektronisen musiikin ja live-äänentoiston puolelta, niin kaikenlaisiin äänikuviin tottuu nopeasti. 8-)
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012

Avatar
Rusakko_
Viestit: 143
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ » 05 Heinä 2019 17:30

calculus kirjoitti:
05 Heinä 2019 16:38
Vignalessa tulee kaksi erillistä puskuriin integroitua pakoputkenpäätä...

...joista vasemmanpuoleinen on täysin feikki, siinä on vain muovinen tulppa, jossa on putkenpäätä matkiva kuvio. :lol:

En ole itse kyllä huomannut äänimaailmassa mitään erityistä. Kolmipyttyisen pörinää kuuluu varsinkin kylmällä koneella, mutta en ole havainnut mitään värinöitä edes eco-moodilla ja kulutuksen puolesta selkeästi 2-pyttyisellä käynnillä (60 km/h, kuutosvaihde, pintakaasu).

Voi olla, että jos on koko ikänsä ajanut 4-sylinterisillä moottoreilla, niin onhan tuohon äänimaailmaan varmasti totuttelemista. Oma historiani on elektronisen musiikin ja live-äänentoiston puolelta, niin kaikenlaisiin äänikuviin tottuu nopeasti. 8-)
Vignalen feikkiputken älysin itsekin tässä taannoin tien päällä, kun sellaisen perässä ajelin. Saastetta tuli vaan toisesta torvesta :)

Mulla on kokemusta bensakoneista 3.0 V6:sta, Volvon vitoskoneesta, useista neloskoneista ja nyt Focus 3-pyttysestä. Täytyy sanoa, että Focus kuulostaa liki yhtä kivalta kierroksista riippumatta kuin V6 tai Volvon rivivitonen. Nelarit kaikki yhtä tylsiä. Kokemusta myös useista dieseleitä, mutta niitä tässä asiayhteydessä en viitsi edes mainita, vaikka niissäkin turbon suhinoista ja moottorin murinasta pidinkin. Muutoin kaikki ovat kolisseet ja tärisseet ja pakoääniähän kolinan seasta ei edes kuullut :)
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019

EeroH
Viestit: 463
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH » 06 Heinä 2019 08:07

Rusakko_ kirjoitti:
04 Heinä 2019 18:47
Vai automaatti pilaa koko auton... Onpas surkeeta. Minusta tuo loota on perinteiseksi momenttilootaksi ihan asiallinen. Ei ehkä mitään terävintä kärkeä, mutta onneksi missään ei ole edes yritetty niin antaa ymmärtää. Jopa teroitettu sitä, että ihan perustasoa. Jos hätäisempää toimintaa kaipaa, niin suosittelen kaksoiskytkyttimiä tai sitten oikeasti valikoiden momenttilootia. Mulla on aina ollut oikeastaan momenttilootia käytössä ja samat peruspiirteet niissä on. Aisinin 6- ja myöhemmin tullut 8-vaihteinen (esim. Volvoissa tällä vuosituhannella), Hondan 5-vaihteinen n. 2008 ->, Opelin viime vuosien 6-portaine ja Mazdan 6/CX5 6-portainen omaa aivan samat perusluonteet. Jeesuksesta seuraava (ennen tai jälkeen) oleva ZF:n 8-portainen tuntuu olevan etevä kaikin puolin, mutta sitä en ole kokenut.

Mutta, makunsa kullakin :)
Mulla on ollut ZF ja Aisin 5v automaatteja, eikä yksikään noin hidas. ZF 8v on todella hyvä. Ei tuosta mitään ralli laatikoa olisi tarvinnut tehdä, mutta turhat viiveet pois, kun ne viiveet puuttuu vanhoista 5 vaihteisistakin.
Kuva

Jepat
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Kesä 2019 10:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jepat » 06 Heinä 2019 13:36

Onko kukaan uskaltanut ostaa Focukseen vanteita muualta kuin auton myyneestä liikkeestä? Esim. rengas-onlinessa säästäisi n. 500e verrattuna myyjän tarjoukseen ja saisi valita itselle mieluisimmat vanteet. Vähän vaan jännittäisi ostaa noita, kun voi mennä takuu, mikäli tuleekin väärän kokoiset alle. Lisäksi mietityttää tms-sirun toimivuus. Rengas-onlinessa voi ostaa sen esiasennettuna, mutta tarvitseeko se silti jotenkin liittää/konfiguroida autoon renkaiden vaihdon yhteydessä?

Focus_2.0
Viestit: 409
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 » 06 Heinä 2019 13:36

Mielenkiinnolla odotan ST:n seiskavaihteista automaattia. Sen pitäis olla nopeampi.. Jotenkin tuon luonteiseen autoon sopii kuitenkin manuali parhaiten. Antilag ja kierrosten automaattinen tasaus. Isommalle vaihdettaessa ilmeisesti pystyy pitämään kaasun pohjassa ja latelemaan suurempaa silmään. Ford insinöörin mukaan jarrut kestää radalla vaikka koko tankillisen rälläilyn? Mahtaako pitää paikkansa..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85

Focus_2.0
Viestit: 409
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 » 06 Heinä 2019 13:52

Jepat kirjoitti:
06 Heinä 2019 13:36
Onko kukaan uskaltanut ostaa Focukseen vanteita muualta kuin auton myyneestä liikkeestä? Esim. rengas-onlinessa säästäisi n. 500e verrattuna myyjän tarjoukseen ja saisi valita itselle mieluisimmat vanteet. Vähän vaan jännittäisi ostaa noita, kun voi mennä takuu, mikäli tuleekin väärän kokoiset alle. Lisäksi mietityttää tms-sirun toimivuus. Rengas-onlinessa voi ostaa sen esiasennettuna, mutta tarvitseeko se silti jotenkin liittää/konfiguroida autoon renkaiden vaihdon yhteydessä?
Ei niitten tartte olla alkuperäiset. Kunhan ovat vastaavanlaiset kun Fordin. Tosin vaikea löytää tarvikevanteita samoilla spekseillä..

Tpms-anturit paritetaan autoon ajotietokoneesta renkaanvaihdon yhteydessä. Jos ovat kunnolliset niin pitäis onnistua heittämällä. Saksan ebaysta saa Fordin oem antureita edullisemmin kun Suomesta.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85

Jepat
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Kesä 2019 10:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jepat » 06 Heinä 2019 14:19

Joo ei tartte orkkikset olla, mutta jollain pitäisi pystyä tarkastamaan, että tarvikevanteet ovat varmasti sopivat. Söisi miestä, jos esim. ekassa huollossa ilmoitettaisiin, että sulla on väärät vanteet ja takuu meni siinä. Yritin etsiä tietoa sopivista vanteista, mutta enpä löytänyt. Tietääkö kukaan mistä tietoa saisi?

Tässä esimerkkinä rengas onlinesta valittu rengas ja vannepaketti:
https://www.rengas-online.com/cgi-bin/k ... EZHSA50E16
Viimeksi muokannut Jepat, 06 Heinä 2019 23:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ecoshift
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Syys 2014 10:06
Paikkakunta: Tuusula

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ecoshift » 06 Heinä 2019 18:43

Laitoin just tori.fi myyntiin st-line 17” vanteet ja nastarenkaat. :thumbup:
Meni parissa tunnissa kaupaksi. 8-)
Ford Focus 1.0 Ecoboost 125hv M6 ST-line 2018

Jepat
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Kesä 2019 10:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jepat » 06 Heinä 2019 20:27

Hitto, olis kyllä kiinnostanut. Jos kauppa peruuntuu, niin laita vaikka privaa. Tosin olen Activeta tekemässä kauppoja, mutta kait ne nyt sentään siihen menee...

Selasin owners manuaalia, enkä löytänyt sieltäkään tietoa vannekoosta. Täytyy jatkaa etsimistä.

"VAROITUS
Talvirenkaiden koon, kuormitustunnuksen ja nopeusluokituksen on oltava sama kuin Fordin alunperin toimittamissa renkaissa. Muiden kuin Fordin suosittelemien renkaiden tai pyörien käyttö voi vaikuttaa ajoturvallisuuteen ja ajosuoritukseen, mikä voi aiheuttaa auton hallinnan menettämisen, auton kaatumisen, henkilövahinkoja tai jopa kuolemanvaaran."...." Käyttäkää vain hyväksyttyjä vanne- ja rengaskokoja. Muiden kokojen käyttäminen saattaa vaurioittaa autoa ja mitätöidä kansallisen tyyppihyväksynnän."

Onko liikaa pyydetty, että vaikka ton perässä lukisi mitkä valmistaja hyväksyy. :?:
Viimeksi muokannut Jepat, 07 Heinä 2019 00:28. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Ecoshift
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Syys 2014 10:06
Paikkakunta: Tuusula

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ecoshift » 06 Heinä 2019 20:48

Vakio st-line vanne on 17”x7,0” ja ET 50 tai 18”x8,0” ja ET 55.
Ford Focus 1.0 Ecoboost 125hv M6 ST-line 2018

Frnz
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz » 07 Heinä 2019 08:39

Ecoshift kirjoitti:
06 Heinä 2019 20:48
Vakio st-line vanne on 17”x7,0” ja ET 50 tai 18”x8,0” ja ET 55.
En tiedä onko Trendeissä ja Titaniumeissa sama ET, mutta omaan silmään niissä etenkin näyttää että pienet ja syvällä olevat renkaat ovat liian pienet autoon ja takapää näyttää jotenkin painavalta suhteessa renkaisiin, sellainen "jouset pohjassa" fiilis. Makuasioita, mutta tämä oli ehkä isoin syy miksi tilasin Activen vakiomallin sijaan (varmaan sama ET mutta renkaat ovat sentään isommat ja auto korkeammalla). :D Laittaisivat ET:n johonkin 35-40 välille niin näyttäisi kivemmalta ja luultavasti mahtuisi sinne ihan hyvin.
Ajossa Focus Active 2019 / Mini F60 hybrid & kesäisin BMW E88
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92

Frnz
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz » 07 Heinä 2019 08:49

Jepat kirjoitti:
06 Heinä 2019 20:27
"VAROITUS
Talvirenkaiden koon, kuormitustunnuksen ja nopeusluokituksen on oltava sama kuin Fordin alunperin toimittamissa renkaissa. Muiden kuin Fordin suosittelemien renkaiden tai pyörien käyttö voi vaikuttaa ajoturvallisuuteen ja ajosuoritukseen, mikä voi aiheuttaa auton hallinnan menettämisen, auton kaatumisen, henkilövahinkoja tai jopa kuolemanvaaran."...." Käyttäkää vain hyväksyttyjä vanne- ja rengaskokoja. Muiden kokojen käyttäminen saattaa vaurioittaa autoa ja mitätöidä kansallisen tyyppihyväksynnän."

Onko liikaa pyydetty, että vaikka ton perässä lukisi mitkä valmistaja hyväksyy. :?:
Samaa mieltä että olisi syytä kertoa nämä ohjekirjassa. Rekisteriotteessa ne hyväksytyt rengaskoot ovat kuitenkin jos ei muualla, ja niistähän sai lain mukaan poiketa jonkun verran jos haluaa vaikka kasvattaa vanteen kokoa tai renkaan leveyttä.

Ford on ihan omilla linjoillaan tällä rengas/vanne alueella tuon ukaasinsa kanssa, missään muussa autossa en ole nähnyt näin paljon ukaaseja siitä että renkaat tai vanteet voisivat vaarantaa tai viedä takuun mennessään (bongasin ekan kerran uhkauksen takuusta 2012 Focuksen manuaalissa, ja varmaan siitä ovat jatkaneet "perinnettä" uusiin malleihin). Jos ne jenkkifirmana joutuu varautumaan siihen että joku laittaa alle jotain ihan muuta, rikkoo auton ja itsensä ja sininen ovaali on isossa korvausvastuussa..?
Ajossa Focus Active 2019 / Mini F60 hybrid & kesäisin BMW E88
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92

Jiippe
Viestit: 33
Liittynyt: 09 Maalis 2018 07:35

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jiippe » 07 Heinä 2019 10:26

Itsekin olen mestsästänyt tuohon st-lineen talveksi vanteita ja renkaita, mutta ovat aina ottaneet liikkeestä edellisen korimallin tiedot. Edellisen mallin vanteet eivät taida käydä tähän uuskoppaseen focukseen. Talveksi haluaisin 17" kun kesällä pärjää noilla 18".
Ford liikkeestä kyllä löytyisi heti sopivat, mutta hinta karkaa reippaasti ja valikoima on suppea.
Jos joku haluaa päästä eroon 17" vanteista, niin saa ottaa yhteyttä ;) . Talvi lähestyy yllättävän nopeasti.
Ja kaikki lähti Ford Ka:sta...

:ford: Focus St-Line wagon A8 150 2019
:ford: Fiesta 2018
:ford: Transit custom 2018

Ex: Ford Ka 99 2016-2018, Ford Transit 07 2018-2018

Avatar
HMS77
Viestit: 396
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 » 07 Heinä 2019 10:34

Olisin mieluusti ostanu itekin 18" kesäksi, mutta vaimo ei antanu lupaa. :D
Eipä haittaa, noi Titaniumin 17" on imo parhaimman näköset vanteet muutenkin ja sopii erittäin hyvin Focukseen ulkonäöllisesti.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva

Vanheilen
Viestit: 10
Liittynyt: 25 Kesä 2019 23:31

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vanheilen » 07 Heinä 2019 12:14

Jepat kirjoitti:
06 Heinä 2019 20:27
Hitto, olis kyllä kiinnostanut. Jos kauppa peruuntuu, niin laita vaikka privaa. Tosin olen Activeta tekemässä kauppoja, mutta kait ne nyt sentään siihen menee...

Selasin owners manuaalia, enkä löytänyt sieltäkään tietoa vannekoosta. Täytyy jatkaa etsimistä.

"VAROITUS
Talvirenkaiden koon, kuormitustunnuksen ja nopeusluokituksen on oltava sama kuin Fordin alunperin toimittamissa renkaissa. Muiden kuin Fordin suosittelemien renkaiden tai pyörien käyttö voi vaikuttaa ajoturvallisuuteen ja ajosuoritukseen, mikä voi aiheuttaa auton hallinnan menettämisen, auton kaatumisen, henkilövahinkoja tai jopa kuolemanvaaran."...." Käyttäkää vain hyväksyttyjä vanne- ja rengaskokoja. Muiden kokojen käyttäminen saattaa vaurioittaa autoa ja mitätöidä kansallisen tyyppihyväksynnän."

Onko liikaa pyydetty, että vaikka ton perässä lukisi mitkä valmistaja hyväksyy. :?:
Itse kun Activea ostin niin etsin täältä koot.https://www.fordvarusteet.fi/py%C3%B6r% ... &year=2018

Lopputuloksena otin myyjän tarjooman talvirengassetin 1400e, kun ei muuta oikein löytynyt.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv M6 Active Wagon 2019

http://www.spritmonitor.de/en/detail/1040440.html

Jepat
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Kesä 2019 10:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Jepat » 07 Heinä 2019 14:23

Vanheilen kirjoitti:
07 Heinä 2019 12:14
Itse kun Activea ostin niin etsin täältä koot.https://www.fordvarusteet.fi/py%C3%B6r% ... &year=2018

Lopputuloksena otin myyjän tarjooman talvirengassetin 1400e, kun ei muuta oikein löytynyt.
Kiitos. Olihan tuolla yhdet 17' ja yhdet 18' vanteet, joista valita. :D :roll: Koot on sentään mainittu, täytyy surffailla löytyykö moista kokoa tarvikkeena.

Frnz
Viestit: 118
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Frnz » 07 Heinä 2019 15:35

Jepat kirjoitti:
07 Heinä 2019 14:23
Kiitos. Olihan tuolla yhdet 17' ja yhdet 18' vanteet, joista valita. :D :roll: Koot on sentään mainittu, täytyy surffailla löytyykö moista kokoa tarvikkeena.
5x108 pulttijaolla on maailma täynnä vanteita. Varmasti löytyy. :thumbup:
Ajossa Focus Active 2019 / Mini F60 hybrid & kesäisin BMW E88
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92

Avatar
Rusakko_
Viestit: 143
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ » 07 Heinä 2019 20:28

Frnz kirjoitti:
07 Heinä 2019 08:39
En tiedä onko Trendeissä ja Titaniumeissa sama ET, mutta omaan silmään niissä etenkin näyttää että pienet ja syvällä olevat renkaat ovat liian pienet autoon ja takapää näyttää jotenkin painavalta suhteessa renkaisiin, sellainen "jouset pohjassa" fiilis. Makuasioita, mutta tämä oli ehkä isoin syy miksi tilasin Activen vakiomallin sijaan (varmaan sama ET mutta renkaat ovat sentään isommat ja auto korkeammalla). :D Laittaisivat ET:n johonkin 35-40 välille niin näyttäisi kivemmalta ja luultavasti mahtuisi sinne ihan hyvin.
Activen etuja ihan kosmeettisessakin mielessä on juuri tuo ryhti. Isommat renkaat, maavaraa enemmän ja kuormallakin olemus säilyy. Viikon ollut liki täysi kuorma farkussa, eikä perä näytä siltä että jouset olis pohjassa. Autoa ostaessa pyörittelin ET-lukemia, ja muistelisin että vähän poikkeus kaikista muista Focuksen vanteista.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019

Vastaa Viestiin