Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
Rusakko_
Viestit: 162
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ » 20 Kesä 2019 23:08

Rusakko_ kirjoitti:
07 Kesä 2019 23:33
No sviddu... 1200 km ja reilu viikko yhteiseloa ja kivi tuulilasiin. Iso tähden muotoinen särö. Rystysellä siinä ajaessa vähän kopautin ja nyt on 30 cm halkeama peilin alla. Osuma oli kyllä ihan naseva, että tuskin heikkouttaan hajosi. Varsinaisesti ei kyllä ajoa haittaa, mutta ajan kysymys milloin halkeaa koko lasin leveydeltä 🤨
Kuva parin viikon takaisesta: varsinainen tähden muotoinen osumakohta kutistui halkeaman ilmettyä. Ei osu näkökenttään, mutta tuskin tuo kauaa kestää. Pari lasiliikettä kiersin ja kaikki sanoivat, että ei kannata poraamalla yrittää estää halkeaman etenemistä. Onnistumisriski pieni. Tosin eipä nuo kukaan uutta lasiakaan tyrkyttänyt. Toivottivat lähinnä mukavia ajohetkiä!

Kuva
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019

Freeze
Viestit: 370
Liittynyt: 06 Huhti 2015 11:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Freeze » 21 Kesä 2019 10:03

Itsellä on auto rahoituksella hankittu, ja siinä on Ifin laajin kasko sekä tuulilasivakuutus, luojan kiitos. Se oli muistaakseni aivan $$$ kallis lasi itsellä, jostain kuulin että hinta olisi asennettuna jopa 1.4k€ :|
~ Ford Focus EcoBlue 1,5 TDCi Titanium A8 2018, 120 hv ~
Kuva

PiuhaPoikki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki » 21 Kesä 2019 10:18

ReijoM kirjoitti:
20 Kesä 2019 18:27
Ei taida auton valmistajan omat navigoinnit monellakaan merkillä näyttää gps nopeutta ... vaan nopeusmittarin nopeutta. Tai ei ole tullut ainakaan sellaista vielä vastaan.
No en kyllä minäkään ole nähnyt.
Mutta kummallista se on, että tarkka nopeusdata olisi käytettävissä mutta sitä ei hyödynnetä tähän tarkoitukseen.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Fucus Vagon 1,6tdci 2010

Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus » 21 Kesä 2019 19:12

Rusakko: tuo kiveniskemä on kyllä ihan tolkuttoman huonoa tuuria. :( Jos yhtään lohduttaa:

Mun edellisessä työpaikassa meillä oli yksi jäteauto, joka ei mennyt katsastuksesta läpi jonkun vian takia ja tuulilasin halkeamakin käskettiin korjata. No, vika korjattiin, lasi vaihdettiin ja auto uusintakatsastukseen. Heittämällä läpi. Kollega ajoi katsastuskonttorilta suoraan piiriin... ja... motarilla täysosuma suoraan keskelle kuskin näkökenttää. Sellainen vähintään 2 euron kolikon kokoinen häränsilmä. :roll:

Tämän viikon mökkireissun (vähän yli 200 km) fiilikset Focuksesta tosi hyvät: missään normaaleissa liikennetilanteissa ei jää jalkoihin ja mutkasyheröllä ei ollut vaikeuksia pysyä varsin reippaasti painelleen uusikoppaisen Audi A4:n vauhdissa (toki asianmukaisella turvavälillä, yleinen tie ei ole kilparata). Kontti vetää tavaraa reilusti ja ilmastointi toimii hyvin. Tilanteen mukaan eco- ja sport-asetuksia vaihdellen pääsin ajotietokoneen mukaan 5.2 litran keskikulutukseen. :thumbup:

Aluksi suhtauduin Vignalen mukana tulevaan HUD-näyttöön hieman epäillen, että noinkohan on tarpeellinen varuste. Vaati kyllä aluksi tietoista opettelua, mutta nykyään luen nopeus- ja vakkaritiedot käytännössä pelkästään HUD:sta. Siinä on se hyvä puoli, että HUD:n tiedot näyttävät olevan huomattavasti kauempana kuin itse pleksi (käytännössä muutaman metrin päässä), ja silmän ei tarvitse nopeasti fokusoida niin lähelle kuin muu mittaristo ja sitten taas takaisin kauas tielle. Silmät rasittuvat huomattavasti vähemmän. 8-)
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012

Avatar
HMS77
Viestit: 416
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 » 23 Kesä 2019 19:09

900km juhannusreissausta takana ja pakko myöntää että alkaa olla ikävä Mondeon tehoja. Ei tämä pikkudiesel vaan jaksa lähteä ohituksiin yhtä sitkeästi kuin 2-litrainen isoveljensä vaikka Mondeossa on massaakin useampi sata kilo enemmän.
Tällä ny toki mennään kun on hankittu, mutta ero on kyllä todella selkeä. Sport-asennolla kiihtyvyyttä löytyy toki hetkellisesti mukavasti, mutta heti kun kierrokset nousee yli 3000 niin veto loppuu kuin seinään.
Myöskään automaatin kickdown ei toimi läheskään yhtä hyvin kuin Mondeossa.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva

PiuhaPoikki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki » 23 Kesä 2019 19:31

Aika kumma. Numeroiden perusteella se on kuitenkin tehokkaampi, kuin 1,6-litrainen edeltäjänsä, jonka kulkuun minä olen ollut ihan tyytyväinen.
Kaksilitraista mondeoa en ole koskaan edes ajanut, joten siihen en osaa verrata. Tuo vanhempi pikkudiesel vetää kyllä ihan hyvin rajaoittajalle asti.
Itsellä tosin manuaali eli ehkä vähän vedon tunnetta enemmän sen takia.

Tämän perusteella oma kahden litran konevalinta saa kannatusta vaikken sitäkään päässyt edes kokeilemaan ennen ostopäätöstä. :roll:
Mielenkiinnolla odotan.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Fucus Vagon 1,6tdci 2010

xflex
Viestit: 101
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex » 23 Kesä 2019 21:34

PiuhaPoikki kirjoitti:
23 Kesä 2019 19:31
Tämän perusteella oma kahden litran konevalinta saa kannatusta vaikken sitäkään päässyt edes kokeilemaan ennen ostopäätöstä. :roll:
Mielenkiinnolla odotan.
Ei tarvitse jännittää odotellessa - teit ihan oikean valinnan. 8 kk ajeltu, oikein tyytyväinen autoon kaikin puolin. Niin kulkuun kuin toimintaankin. Pääsee ohi ja voi ajella siististi mutta ripeästi. Eikä paljon tunnu vaikka olisi kuormaakin kyydissä. Mutta ei tämä mikään 530d baijerilainen ole joten älä liikaa odota.
Focus Wagon 2.0 TDCi A8 Titanium -18 ja Focus HB 1.0 M6 Titanium -17

-Kj-
Viestit: 109
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- » 23 Kesä 2019 21:44

2L A versiossa on huomattavasti enemmän jenkaa alhaalla kuin pienemmässä dieselissä, ja mielestäni on ohituksissakin riittävä, ei tosiaankaan mikään tykki. Käyrien perusteella molemmissa moottoreissa maksimiteho on koko välin 3000-4000rpm, joka tarkoittaa että vääntö alkaa laskea rajusti 3000rpm kohdalla - > tuntuu että voima loppuu 3000rpm kohdalla, kun teho ei kasva kierrosten noustessa kuten siihen asti. (yksittäisen vaihteen maksimikiihtyvyys on maksimiväännön kohdalla) Tämä tunne varmasti on pahempi automaatissa, joka täyskaasulla kierrättää yli4000 rpm, jolloin seuraava vaihde on jälleen tasatehoalueella, jonne myös kickdown vie. Tämä on toki järkevää täyskiihdytyksessä mutta suurin voiman tunne tulee mielestäni maksimiväännön alueella/siihen noustessa.
Jos olisi 2L dieselistä myös se 180hp variantti tarjolla, siinä ei vastaavaa puutumisen tunnetta olisi, koska tehon nousu jatkuu vielä kun miedomman version teho leikkaantuu. Mielestäni vastaava tuntuma oli erittäin selkeä Mondeo mk4 powershiftissä 140 vs 163hp.

Parasta mielestäni focuksen 2L dieselissä on hiljainen toiminta kormitettunakin kohtuu kierroksilla, kaikkinensa vaivaton tuntu. Kulutus maantiellä perhekuormalla Oulu-Jyväskylä-Oulu 4.6 mitattuna (4.4 Ajotietokone) ilman mitään ekoiluyrityksiä.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00

PiuhaPoikki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki » 23 Kesä 2019 22:12

Työhommissa kun on tullut poljettua 1,8tdci connectia parisataa tuhatta kilometriä niin on tottunut heitäämään isompaa pykälää aina viimeistään 3000rpm kohdilla. Sen yli kierrättämisestä ei tuossa moottorissa ole mitään hyötyä toisin kuin 1,6tdci:ssä, joka ainakin tuntuu vetävän hyvin yli neljään tonniin.

Mutta oli miten oli, ei kai dieseliä varsinaisesti suorituskyvyn takia hommatakaan.
Vaikka tosin itse pidän dieselistä manuaalilaatikolla juuri sen takia, että suunnilleen se kaikki vaatimaton voima mitä koneesta on otettavissa saadaan ilman turhaa kierrättämistä.
-Kj- kirjoitti:
23 Kesä 2019 21:44
Kulutus maantiellä perhekuormalla Oulu-Jyväskylä-Oulu 4.6 mitattuna (4.4 Ajotietokone) ilman mitään ekoiluyrityksiä.
Nuo lukemat kuulostavat oikein kivoilta. Luulisi manuaalilla pääsevän ainakin samoihin.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Fucus Vagon 1,6tdci 2010

Avatar
HMS77
Viestit: 416
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 » 23 Kesä 2019 22:37

-Kj- kirjoitti:
23 Kesä 2019 21:44
Kulutus maantiellä perhekuormalla Oulu-Jyväskylä-Oulu 4.6 mitattuna (4.4 Ajotietokone) ilman mitään ekoiluyrityksiä.
Itsekin juuri ajettiin Tre-Oulu-Tre jussina, enkä kyllä pääsis tolla pikkudieselillä tollasiin lukemiin muuten kuin myötätuuleen ja max 80kmh vauhdilla kun on perhe kyydissä ja juhannuskamat kontissa.
100kmh ja enemmän, niin kulutuslukemat alkaa vitosella tämän pienemmän kaverin kanssa. Ainakin kun on nelihenkinen perhe juhannustavaroineen kyydissä.
Mitattu kulutus nyt jussireissulla oli 5,3l/100km.
Myönnettäköön että oma ajotapa ei ole se hitain mahdollinen, satasen alueella vakkariin 110kmh ja jokaisesta joka tulee perä edellä vastaan tossa vauhdissa, mennään ohi.
Toki, emme ajanu ruuhkaisen nelostien kautta jossa ajetaan siinä jonossa sitä kahdeksaakymppiä, vaan Pohjanmaan kautta jossa pystyi laskemaan ilman ruuhkia 110kmh vakkarissa pitkiäkin pätkiä.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva

PiuhaPoikki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki » 23 Kesä 2019 22:54

HMS77 kirjoitti:
23 Kesä 2019 22:37
Mitattu kulutus nyt jussireissulla oli 5,3l/100km.
No onhan tuo kyllä puolisen litraa enemmän kuin 1,6tdci manuaalilla.
Meillä tulee Pirkanmaa-Ivalo linjaa sahattua useamman kerran vuodessa ja kulutukset ovat olleet 4,2 - 4.9 välillä tietokoneen mukaan.
Siihen saa laittaa pari desiä päälle.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Fucus Vagon 1,6tdci 2010

Avatar
HMS77
Viestit: 416
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 » 23 Kesä 2019 22:59

PiuhaPoikki kirjoitti:
23 Kesä 2019 22:54
No onhan tuo kyllä puolisen litraa enemmän kuin 1,6tdci manuaalilla.
Meillä tulee Pirkanmaa-Ivalo linjaa sahattua useamman kerran vuodessa ja kulutukset ovat olleet 4,2 - 4.9 välillä tietokoneen mukaan.
Siihen saa laittaa pari desiä päälle.
Niin no,sehän nyt on ihan selkiö että automaati nostaa kulutusta ainakin sen puoli litraa, ellei enemmänkin.
Eipä tuo nyt itteä haittaa, automaatin mukavuus on kuitenkin sellanen josta olen valmis maksamaan korkeamman kulutuksen muodossa.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva

-Kj-
Viestit: 109
Liittynyt: 14 Helmi 2016 16:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja -Kj- » 23 Kesä 2019 23:07

HMS77 kirjoitti:
23 Kesä 2019 22:37
100kmh ja enemmän, niin kulutuslukemat alkaa vitosella tämän pienemmän kaverin kanssa.
Kyseinen reissuni oli viikko ennen juhannusta ja meno lauantaina - käytännössä avoin tie 105-110 vakkarissa. Yksittäiseen mittaukseen jopa vallitsevat tuulet vaikuttavat desitolkulla, mutta kyllä Oulun motarilla (100kmh rajoitukset) alkaa ajotietokoneen hetkellinen näyttämä järjestään nelosella. Halusin mittauksella todeta ajotietokoneen virheen, joka oli tuo 2 desiä optimismia. Mk4 Mondeo 2.2 näytti desilleen oikein aina. Kesälämpötilojen aikana (ei webastoa) , ei yksikään tankkausväli ole ollut yli 6L, häkellyttävää, varsinkin kun matkat ovat olleet Oulun esikaupunkialueita kierrellen.

1.5 dieselissä on ainakin tiheämpi perävälitys automaatissa vs 2L, mutta tuskin sen piikkiin voi juuri mitään laittaa.

Töissä skodakuskit kehuu pääsevänsä aina litran vähemmällä ;)
Viimeksi muokannut -Kj-, 23 Kesä 2019 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus Titanium Wagon 2.0D A8 -19
Ex: Mondeo 2.2 TDCi Trend Wagon 08
Ex: Mondeo 1,8 Ambiente+ Wagon -00

PiuhaPoikki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki » 23 Kesä 2019 23:10

Näihän se tietysti on.
Ei tuo polttoainetaloudellisuus ole kuitenkaan kymmenessä vuodessa sen kummemmaksi muuttunut. Näemmä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Fucus Vagon 1,6tdci 2010

Janso
Viestit: 9
Liittynyt: 30 Marras 2018 04:42

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Janso » 24 Kesä 2019 04:51

Moi
Nyt pukkas pienen ongelman. Eli toi fordpass kirjas jostain syystä tilin ulos väittäen, että uusi käyttäjä olisi kirjautuneena. Muita käyttäjiä ei ole. Olen poistanut ja ladannut softan uudelleen, mutta ohjelma sammuttaa itsensä heti kirjautumisen jälkeen. Mitä kannattais koittaa?

toasti
Viestit: 192
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti » 24 Kesä 2019 09:34

Janso kirjoitti:
24 Kesä 2019 04:51
Moi
Nyt pukkas pienen ongelman. Eli toi fordpass kirjas jostain syystä tilin ulos väittäen, että uusi käyttäjä olisi kirjautuneena. Muita käyttäjiä ei ole. Olen poistanut ja ladannut softan uudelleen, mutta ohjelma sammuttaa itsensä heti kirjautumisen jälkeen. Mitä kannattais koittaa?
Kannattaa koittaa yrittää uudelleen käynnistää FordPass nyt kun Ford on korjannut palvelinpuolen ongelmansa :)
Näitä tulee tasaisin väliajoin ja aika harvoin on puhelimessa se ongelma. Itselläkään ei eilen illalla toiminut FordPass (sama ongelma kuin sinulla), mutta nyt taas pelaa.

xflex
Viestit: 101
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex » 24 Kesä 2019 12:46

PiuhaPoikki kirjoitti:
23 Kesä 2019 22:12

Mutta oli miten oli, ei kai dieseliä varsinaisesti suorituskyvyn takia hommata
No minä itseasiassa hommasin. Näin vanhemmiten arvostaa tuhtia alavääntöä ja sen myötä arkiajon helppoutta. Auto liikkuu vaivattoman tuntuisesti ja siististi. Vaikka tähän maailmaan ollaankin synnytty säästämään kaikessa mahdollisessa niin se ei kyllä minulla ollut missään vaiheessa mielessä kun kauppoja hinkattiin. Paitsi tietysti välirahassa. :)
Focus Wagon 2.0 TDCi A8 Titanium -18 ja Focus HB 1.0 M6 Titanium -17

Focus_2.0
Viestit: 414
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 » 24 Kesä 2019 13:53

-Kj- kirjoitti:
23 Kesä 2019 21:44
Jos olisi 2L dieselistä myös se 180hp variantti tarjolla, siinä ei vastaavaa puutumisen tunnetta olisi, koska tehon nousu jatkuu vielä kun miedomman version teho leikkaantuu.
Tulevassa diesel ST:ssä 187hv ja 400nm. Pitäis liikkua jotenkin.

Mikään ei edelleenkään voita jenkkien sanontaa kuutioista.. Pikkukone turbolla ei vaan jaksa vääntää varsinkaan alhaalta vaikka kuinka ahdettu on ja hyvillä numeroilla paperilla. Puoli litraakin iskutilavuudessa vaikuttaa paljon.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85

Buli85
Viestit: 9
Liittynyt: 22 Joulu 2018 09:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Buli85 » 24 Kesä 2019 20:41

Onko vielä kukaan 2.0dieseliä optimoinnissa käyttänyt? Aika mukavasti saisi ruutia lisää +60hv ja reilut 100 vääntöä. Saattaisi jopa kulutuskin tulla hiukan alas, jos osaisi rauhassa päästellä :D
Oma focus pelannut hyvin nyt 20tkm ja ihan tyytyväinen ostokseen edelleen.

2.0D A8 -18 st-line farkku

xflex
Viestit: 101
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex » 24 Kesä 2019 21:18

Buli85 kirjoitti:
24 Kesä 2019 20:41
Onko vielä kukaan 2.0dieseliä optimoinnissa käyttänyt? Aika mukavasti saisi ruutia lisää +60hv ja reilut 100 vääntöä. Saattaisi jopa kulutuskin tulla hiukan alas, jos osaisi rauhassa päästellä :D
Oma focus pelannut hyvin nyt 20tkm ja ihan tyytyväinen ostokseen edelleen.

2.0D A8 -18 st-line farkku
Mukavia lukuja lupaavat. Se olisi kyllä sellainen pelimiehen veto jonka jälkeen kyllä varmasti esinahka vetäytyisi mukavasti kun pedaalia polkaisee. Tällainen paskahousu välimallin jätkä murehtii takuuta ainakin vielä sen 4,5 vuotta. Kone kyllä varmaankin tuon kestää kun samasta padasta otetaan ulos vielä suurempia lukuja, toki eroja voi olla. Rataslaatikkokin varmaan kestää kun on sitä järeämpää 8F40 mallia.

Mutta joo, itse pärjään näillä luvuilla ja olen antamatta ylimääräisiä valttikortteja marmorin takuumaisterille.
Focus Wagon 2.0 TDCi A8 Titanium -18 ja Focus HB 1.0 M6 Titanium -17

PiuhaPoikki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki » 24 Kesä 2019 22:06

xflex kirjoitti:
24 Kesä 2019 12:46
No minä itseasiassa hommasin. Näin vanhemmiten arvostaa tuhtia alavääntöä ja sen myötä arkiajon helppoutta. Auto liikkuu vaivattoman tuntuisesti ja siististi. Vaikka tähän maailmaan ollaankin synnytty säästämään kaikessa mahdollisessa niin se ei kyllä minulla ollut missään vaiheessa mielessä kun kauppoja hinkattiin. Paitsi tietysti välirahassa. :)
Taidettiin siis puhua juuri samasta asiasta.
Dieselin viehätys on juuri se alavääntö ja voiman tunne. Toisaalta saman kokoisesta bensakoneesta saa ruoskimalla enemmän tehoa mutta se vaatii kierrättämistä ja polttoainetta roihuaa sitten senkin edestä.
Toinen dieselin hauskuus onkin siinä, että ajotapa vaikuttaa kulutukseen yllättävän vähän.
Esimerkiksi tuossa 1,6tdci focuksessa ei saa poltettua yli kuutta litraa sataselle vaikka miten polkee jos nyt yhtään rajoituksista piittaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Fucus Vagon 1,6tdci 2010

Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus » 25 Kesä 2019 15:18

Mun kokemuksen mukaan kulutuslukemiin vaikuttaa eniten ennakoinnin määrä. Yritän käyttää mahdollisimman paljon moottorijarrutusta, mutta kiihdytän kyllä reippaasti aina, kun mahdollista. Ei kuitenkaan kaikki irti repimällä. 😉Pelkällä pintakaasulla hipsuttelemalla saa melko varmasti jotakin tukkoon moottorissa.

Moottorijarruttelun kääntöpuolena on sitten se, että takajarrut jäävät vaille harjoitusta ja ruostuvat pilalle, jos ei edes kerran päivässä polje turvallisessa paikassa ihan kunnolla jarrua. Otin opiksi yhdestä Mondeon takajarrurempasta, joka maksoi yli 500 euroa, vaikka levyt eivät olleet kuluneet edes nimeksi. Ruostetta ja tehon puutetta kyllä oli. Katsastuksen jarrumittauksessa tulokset kyllä paranivat reilusti, eli sinänsä ihan aiheesta ei mennyt läpi. :|
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012

Quattra
Viestit: 32
Liittynyt: 27 Heinä 2017 16:02

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Quattra » 25 Kesä 2019 18:22

Itse laitoin pari viikkoa sitten tilauksen sisään Ford Focus Wagon Vignale A8 1.5 182hv:stä. Saa nähdä minkälaisia toimitusaikoja tälle tarjotaan. Viimeisin tieto myyjältä oli "Production currently not possible". :lol:

Vaihdokkina lähtee kohta kaksi vuotias edellisen sukupolven 1.5 diesel "edition" wagon.
Ajossa: Ford Focus Vignale Wagon A 1.5 182hv -19

Menneet autot: Ford Focus HB 1.6 -99, Ford Focus Wagon 1.6 -06, Ford Mondeo Wagon 1.8D -09, Ford Focus Wagon A 1.5D -17

Hjesko
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Maalis 2019 09:09

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hjesko » 25 Kesä 2019 19:43

Quattra kirjoitti:
25 Kesä 2019 18:22
Itse laitoin pari viikkoa sitten tilauksen sisään Ford Focus Wagon Vignale A8 1.5 182hv:stä. Saa nähdä minkälaisia toimitusaikoja tälle tarjotaan. Viimeisin tieto myyjältä oli "Production currently not possible". :lol:

Vaihdokkina lähtee kohta kaksi vuotias edellisen sukupolven 1.5 diesel "edition" wagon.
Tänään kävin liikkeessä ja sanottiin, että tällä hetkellä 182hv version oletettu luovutus helmikuussa?! En oikein ymmärrä tätä, kun sehän on ihan sama 150hv version kanssa, vain eri ohjelma. Oman luovutus lähenee ja loma ei kyllä tee hyvää, kun on aikaa miettiä asiaa. Onneksi työt jatkuu, niin menee aika nopeammin.
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14

Vootrson
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson » 25 Kesä 2019 19:51

Hjesko kirjoitti:
25 Kesä 2019 19:43
Tänään kävin liikkeessä ja sanottiin, että tällä hetkellä 182hv version oletettu luovutus helmikuussa?! En oikein ymmärrä tätä, kun sehän on ihan sama 150hv version kanssa, vain eri ohjelma. Oman luovutus lähenee ja loma ei kyllä tee hyvää, kun on aikaa miettiä asiaa. Onneksi työt jatkuu, niin menee aika nopeammin.
Se on ihan sama tilanne 150hv -version kanssa. Eivät pysty huonostikaan vastaamaan 1.5 koneen kysyntään. Jos ei ihmeitä tapahdu niin oman luovutus taitaa olla syksyllä aikaisintaan. Tilattu tammikuussa...
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09

Vastaa Viestiin