Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
xflex
Viestit: 101
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex » 21 Huhti 2019 17:32

Arski54 kirjoitti:Ei se poista sitä tosiasiaa että tehdas ja maahantuoja puhuu täyttä paskaa mainostaessaan 15 tkm vaihtoväliä jos totuus on 4 tkm.
Kyllä kansa sietää tuollaisen kusetuksen?
En ole sellaista väittänyt - kusetusta se on jos ei pääse luvattua öljynvaihtoväliä. Kerroin vain tämän vanhan asian uudelleen, 15 tkm vaihtoväli verrattuna Mondeon ja isomman Focuksen dieselin 30 tkm väliin verrattuna.

Jos ei pääse luvattua 15 tkm niin tiskille vaan avautumaan - itse en hyväksyisi laskua jos sellaista tyrkytetään ja alkaisin kyselemään ponnekkaasti koska se luvattu päivitys oikein tulee millä pääsee luvatun välin. Jos noin usein joutuu öljyjä vaihtamaan nii hermot menisi.
Focus Wagon 2.0 TDCi A8 Titanium -18 ja Focus HB 1.0 M6 Titanium -17

focst
Viestit: 1305
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst » 21 Huhti 2019 17:39

HMS77 kirjoitti:No kun ne on jo kerran vaihdettu 2kk ja 4tkm sitten.. Eihän tässä ole vitunkaan järkeä jos 4tkm välein pitää alkaa öljyä vaihtelemaan ettei takuu mene..
Kannattaa vielä varmistaa että nollasivat sen huoltolaskurin jos eivät niin 7-8000km muutkin on päässeet..
Ex ford focus st170 2002
Ex ford focus st225 2006
Ex ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford focus 1.5 ecoboost m6 st line wagon 2019 :ford:

Ecobuusteri
Viestit: 346
Liittynyt: 22 Syys 2016 08:15

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Ecobuusteri » 21 Huhti 2019 17:42

Focus_2.0 kirjoitti:2.3 neloskone.
Oikeesti :o
Sama kone on Mussessa ja taisi olla yli 320heppaa revitty. No ilmankos hinta varusteltuna on likelle 50t€.
Sinänsä ihme valinta nykyisten päästöjen aikaan valita Focukseen isompi kone kuin Mersun pienemmissä AMG versioissa.
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100hv M6 ST-Line :thumbup:

Focus_2.0
Viestit: 414
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 » 21 Huhti 2019 18:31

Ecobuusteri kirjoitti:Oikeesti :o
Sama kone on Mussessa ja taisi olla yli 320heppaa revitty. No ilmankos hinta varusteltuna on likelle 50t€.
Sinänsä ihme valinta nykyisten päästöjen aikaan valita Focukseen isompi kone kuin Mersun pienemmissä AMG versioissa.
Kehitysversio edellisen Focus RS:n ja Mustangin koneesta. Focus RS:ssä otettiin 350hv. Toivottavasti kannentiiviste-ongelma on historiaa.. Päästöt yli 180g niin verokin sen mukainen..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85

Arski54
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 » 21 Huhti 2019 18:33

xflex kirjoitti:En ole sellaista väittänyt - kusetusta se on jos ei pääse luvattua öljynvaihtoväliä.
En tarkoittanut mitään mitenkään henkilökohtaisesti kenellekään. Otin vaan kantaa tehtaan ja maahantuojan lupauksiin.

Trukki1
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 » 21 Huhti 2019 18:45

Pelimiäs kirjoitti:Tuota aktiivista melunvaimennusta olen myös minäkin miettinyt että mitenkähän se toimii. Mikkejä en ole löytänyt autosta, oliskohan ne sijoitettu siihen yläkonsoliin? Tuo calculuksen kirjoittama stoori mukulakivikadun vaikutuksesta vastameluun on kyllä mielenkiintoinen havainto. Täällä Oulun seudulla on myös mukulakivikatuja mutten ole havainnut tuollaista huomattavaa matalataajuista mökää - ja vielä tuplattuna johtuen samasta vaiheesta. Systeemi ilmeisesti luo sen vastamelun jos mikkeihin tulee jatkuvaa suht tasaista melua ja en usko sen reagoivan hetkittäiseen meluun. Se onkin sitten eri asia mikä on hetkittäistä ja mikä jatkuvaa...ajo moottoritiellä meluisilla renkailla saattaa antaa syyn vastamelun tuottamiseen.

Olen ajellut nyt pari viikkoa Michelinin 18" kesäkumeilla ja ensimmäisinä päivinä renkaat olivat kyllä huomattavan meluisat, lähellä nastarenkaiden ääntä mutta viikon ajon jälkeen renkaiden melua ei moottoritie ajossa edes huomaa. Itse asiassa ovat aika hiljaiset... Vähän sama juttu se oli uusien nastarenkaiden kanssakin. Vähän ajan käytön jälkeen alkoivat istumaan autoon paremmin.
Olisin tosi tyytyväinen jos ääni olisi edes lähellä nastarenkaiden ääntä. Mutta ääni on paljon isompi kuin nastarenkaiden (kesärenkaat ovat Michelin Primacy 4).

AAR85
Viestit: 245
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 » 22 Huhti 2019 07:13

Kattelin tuota ST:n vakiovarustelua. On kyllä sen verran kattava, ettei tuohon perjaatteessa tarvii ruksata, kuin B&O audion (reilu 300€).
Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Tulossa: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon '20
Ex: Focus 1.5 EcoBoost M6 150hv Titanium HB ’15

THPC
Viestit: 10
Liittynyt: 22 Maalis 2019 13:04

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja THPC » 22 Huhti 2019 10:04

Onkohan aikaisemmin vain jäänyt allekirjoittaneelta huomaamatta, mutta nyt 18.4. päivätyssä Focuksen hinnastossa ergonomiset (18 suuntaan säädettävät) jakkarat saatavana myös St-lineen (autoveroton hinta 560).

Oman auton valmistuskuukausi oli siirtynyt heinäkuulle, joten ajattelin josko nuo vielä saisi ympättyä tilaukseen.

Onko foorumilaisilla kokemuksia kyseisistä jakkaroista, ovatko hintansa arvoiset?
:ford:
Ford Focus Wagon ST-Line 1.5 M6 182hv

Trukki1
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 » 22 Huhti 2019 10:58

THPC kirjoitti:Onkohan aikaisemmin vain jäänyt allekirjoittaneelta huomaamatta, mutta nyt 18.4. päivätyssä Focuksen hinnastossa ergonomiset (18 suuntaan säädettävät) jakkarat saatavana myös St-lineen (autoveroton hinta 560).

Oman auton valmistuskuukausi oli siirtynyt heinäkuulle, joten ajattelin josko nuo vielä saisi ympättyä tilaukseen.

Onko foorumilaisilla kokemuksia kyseisistä jakkaroista, ovatko hintansa arvoiset?
On kokemusta vain noista mutta ole ollut hyvin tyytyväinen...
Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 hv Titanium Wagon M6

6007
Ford-Club 2012
Ford-Club 2012
Viestit: 202
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 6007 » 22 Huhti 2019 11:04

samaa mieltä ehdottomasti hintansa arvoiset :thumbup:
Ford Focus Wagon 1.5 Titanium Ecoboost 150 A8 -18

BudFord
Viestit: 3
Liittynyt: 15 Syys 2016 12:28
Paikkakunta: E-P

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja BudFord » 22 Huhti 2019 11:48

Täältä kans kannatus niille 18-säätö penkeille. Sitten tuosta S/S systeemistä....ittellä tulee enempi matka/maaseutu taajama ajoa ja vähempi cityrundia ja tuntuis että systeemi on enempi pois päältä kun toiminnassa! Syy akun lataus/alhainen jännite, lieneekö vikaa vai ominaisuus? :o
Takapenkin turvavyö hälyä on yritetty kytkeä pois, ei ole onnistunut...kuskin ovi auki kikka3 mennään toistaiseksi. Mulle sanottiin ettei mitään tunnistimia ole takapenkillä... jos joku jää pois takaa "mutta sama matka jatkuu" niin auto luulee että vyö vain irroitettu?? Jotenkin näin mulle selitettiin...mutta kun ei joka kerta kuitenkaan käy näin, en ymmärrä. Auton lämpiävyydessä oli hieman takkua meikäläisellä, oli todella hidas lämpiämään vaikka olis ollut plussakeli. Termari vaihdettiin takuuseen, parantui kyllä. Edellinen -16 mallinen 1,5 EB oli kyllä tuplasti parempi/nopeampi lämpeemään siltikin. Jotenkin tuntuis että pitäis heti "polkea" kunnolla niin lämpee paremmin...Lämpömittarin neula ei noussut ekalle vinoviivalle vasemmalta lukien ja laski melkein heti cityssä/valoissa, eikä kabiiniin mitään ylikuumaa puhaltanut, nämä oli siis oireet. Oireet helpotti kun poikkes kaupas ja melkein heti jatkoi matkaa. Siis vaati pari lähtöä peräjälkeen niin lämpes paremmin, toivottavasti joku ymmärsi tämän
tekstin. Ei näin aamusta... :D Mutta pikku hiljaa rupeaa matka taittuu paremmin ja paremmin kun kotiutuu kyseiseen kapistukseen.
1.5 EB Titanium farkku manuaali noin 6000km ajettu nyt. Hiukkaspönttö EI ole ilmoittanut itsestään!

jofus
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Heinä 2018 20:07

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja jofus » 22 Huhti 2019 13:02

Onko täällä muut saanut irroitettavan vetokoukun asennettua helposti paikalleen? Ohjekirjan mukaan olen yrittänyt tehdä, mutta en saa sitä napsahtamaan paikalleen.

Pelimiäs
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Maalis 2019 21:43
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pelimiäs » 22 Huhti 2019 13:28

jofus kirjoitti:Onko täällä muut saanut irroitettavan vetokoukun asennettua helposti paikalleen? Ohjekirjan mukaan olen yrittänyt tehdä, mutta en saa sitä napsahtamaan paikalleen.
Juu aika nätisti napsahti reikäänsä. Ota se suojatulppa pois :D No , ei vaiskaan,oot varmaan ottanutkin.
Nyk. Focus 1.5 EcoBoost 182hp A8 Vignale Wagon -19
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16

Hjesko
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Maalis 2019 09:09

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hjesko » 22 Huhti 2019 13:33

THPC kirjoitti:Onkohan aikaisemmin vain jäänyt allekirjoittaneelta huomaamatta, mutta nyt 18.4. päivätyssä Focuksen hinnastossa ergonomiset (18 suuntaan säädettävät) jakkarat saatavana myös St-lineen (autoveroton hinta 560).

Oman auton valmistuskuukausi oli siirtynyt heinäkuulle, joten ajattelin josko nuo vielä saisi ympättyä tilaukseen.

Onko foorumilaisilla kokemuksia kyseisistä jakkaroista, ovatko hintansa arvoiset?
Huomasin kanssa samaa. Ja ajattelin heti, että yrittäisin saada nuo vielä toukokuun lopussa valmistuvaan. Tarkemman tarkastelun jälkeen jää sittenkin tekemättä. Tuo AGR tuo käsittääkseni lisänä istuinosan etureunan korkeus ja pituussäädön sekä paremman ristiseläntuen, mutta muuten istuin on sama ja lisäksi poistuu suksiluukku. Ainoa minkä takia nuo hommaisin on tuo etuosan korkeudensäätö, siihen tottuneena olisi todella hyvä lisä. Toisaalta uskon hyvin pärjäävän ilma sitäkin, joten lisähinta ja suksiluukun poisto ei nyt vienyt voittoa.
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14

Pelimiäs
Viestit: 18
Liittynyt: 07 Maalis 2019 21:43
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Pelimiäs » 22 Huhti 2019 13:34

Trukki1 kirjoitti:Olisin tosi tyytyväinen jos ääni olisi edes lähellä nastarenkaiden ääntä. Mutta ääni on paljon isompi kuin nastarenkaiden (kesärenkaat ovat Michelin Primacy 4).
Hmm, harmi homma. Mulla on alla Michelin 235/40/18 Pilot Sport 4.
Nyk. Focus 1.5 EcoBoost 182hp A8 Vignale Wagon -19
Ex. Mondeo 2.0TDCi 150hp A Titanium Wagon -16

tursas
Viestit: 3226
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja tursas » 22 Huhti 2019 14:47

Tarkistakaa ensin (tai tarkistuttakaa), että ne rengaspaineet on ohjekirjan mukaiset.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon

toasti
Viestit: 192
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti » 22 Huhti 2019 15:26

tursas kirjoitti:Tarkistakaa ensin (tai tarkistuttakaa), että ne rengaspaineet on ohjekirjan mukaiset.
On tarkistettu ja helvetillinen meteli silti.

Avatar
HMS77
Viestit: 416
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 » 22 Huhti 2019 15:46

Asfalttikin on karkeaa talven jäljiltä, ei nuo omat Primacyt kyllä mitään "helvetillistä" meteliä pidä mutta hieman yllätti melutaso kuitenkin.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva

Trukki1
Viestit: 160
Liittynyt: 10 Marras 2018 22:14

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Trukki1 » 22 Huhti 2019 16:12

tursas kirjoitti:Tarkistakaa ensin (tai tarkistuttakaa), että ne rengaspaineet on ohjekirjan mukaiset.
Paljonko ne pitäisi olla sinun mielestäsi? Ei liene kymmenyksistä kiinni ja jos ohjekirjan mukaan pistää niin eikö sen pitäisi olla hyvä? Samoin kuin nastakummien kera. Yli miljoona kilometriä ajaneena ei ole meteli ikinä kyllä ollut rengaspaineista kiinni ;) Autosta kylläkin...

tursas
Viestit: 3226
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja tursas » 22 Huhti 2019 16:22

Trukki1 kirjoitti:Paljonko ne pitäisi olla sinun mielestäsi? Ei liene kymmenyksistä kiinni ja jos ohjekirjan mukaan pistää niin eikö sen pitäisi olla hyvä? Samoin kuin nastakummien kera. Yli miljoona kilometriä ajaneena ei ole meteli ikinä kyllä ollut rengaspaineista kiinni ;) Autosta kylläkin...
No, mitkä ne paineet sulla on, onko edes omaa ilmanpainemittaria yli miljoonalla kilometrillä, tuskin, mulla on 2,1 ohjekirjan mukaan 1-3 päällä ja alle 160 km/h. Nyt 2,5 ja ravistaa ja kolistaa joka kuopassa..pitää päästää paineita pois..niin kuin muissakin jutuissa täällä sanottu niin rengasreiskat pistää sinne varmuuden vuoksi 3,0..
Viimeksi muokannut tursas, 22 Huhti 2019 16:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon

Avatar
Rusakko_
Viestit: 162
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ » 22 Huhti 2019 16:39

Onhan se selvää, että mitä matalampi profiili ja leveämpi rengas, niin sitä kovempi melu. Ja tilanne pahenee, kun renkaat kuluvat. Kiva sporttirenkailla on kanttailla mutkaisia pikiteitä, kun renkaat ja tie ovat hyväkuntoiset, mutta pidemmän päälle voivat olla hyvinkin meluisat ja sekä ura- että tärinäherkät, eikä sporttirenkaan ominaisuuksia pääse ja/tai tarvitse juuri missään. Tiedä vaikka söisivät alustan osia nopeammin ja olisivat herkemmät pyörän suuntauksillekin. Hankintahinnaltaan ainakin kalliimmat, vaan onhan isot vanteet näyttävät!

Tuntuu vaan erikoiselta suosia matalia ja leveitä nakkeja, kun muuten auto on suht hiljainen, hyvä ajaa ja vaatimattomien tehojen ja kulutuksen puolesta kapeemmat olis riittävät. Suomen tietkin ovat mitä sattuu...

Mutta on nämä kyllä niin makuasioita ja niistähän sitä on mukava kiistellä
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019

Fixu
Viestit: 136
Liittynyt: 10 Loka 2018 15:08

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Fixu » 22 Huhti 2019 16:49

tursas kirjoitti:No, mitkä ne paineet sulla on, onko edes omaa ilmanpainemittaria yli miljoonalla kilometrillä, tuskin, mulla on 2,1 ohjekirjan mukaan 1-3 päällä ja alle 160 km/h. Nyt 2,5 ja ravistaa ja kolistaa joka kuopassa..pitää päästää paineita pois..niin kuin muissakin jutuissa täällä sanottu niin rengasreiskat pistää sinne varmuuden vuoksi 3,0..
Meille oli 17" renkaisiin laitettu juurikin toi 3.0 TPMS:n mukaan. Puolen tunnin moottoritieajon jälkeen näytti jo 3.3. Mitä lie on sitten kesän helteissä.. Pakko käydä päästää 0.3 ainakin pois, kyllähän tuosta kivirekifiilis jäänyt.
Ajossa Ford Focus 1.5 EcoBoost A8 Titanium Wagon 2019

Aiemmat autot:
Skoda Octavia 1.4 DSG Combi Elegance -15
Skoda Octavia 1.6 Combi Elegance -07
Ford Focus 1.6 -04

Avatar
Hair
Viestit: 43
Liittynyt: 21 Kesä 2018 18:28

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hair » 22 Huhti 2019 18:02

Kyllähän tuo rengasmelu yllätti kun kesärenkaat vaihtoi alle.
Piti oikein käydä katsomassa että olivat saaneet oikeat renkaat alle...
Taitaa tuo asfaltti olla vaan sen verran karkea nastojen jäljiltä että hieman jyristää, pikkuisen sivussa kun ajeli niin ei se äänikään ollut niin kova.
Fiesta Titanium 125/M6 MK8

TDdi 03
Viestit: 32
Liittynyt: 08 Syys 2005 09:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja TDdi 03 » 22 Huhti 2019 18:20

BudFord kirjoitti:Sitten tuosta S/S systeemistä....ittellä tulee enempi matka/maaseutu taajama ajoa ja vähempi cityrundia ja tuntuis että systeemi on enempi pois päältä kun toiminnassa! Syy akun lataus/alhainen jännite, lieneekö vikaa vai ominaisuus? :o
Maahantuojan ja Ford-uskovaisten mielestä ominaisuus ja muiden mielestä tyyppivika... :?

Arski54
Viestit: 374
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Arski54 » 22 Huhti 2019 18:35

TDdi 03 kirjoitti:Maahantuojan ja Ford-uskovaisten mielestä ominaisuus ja muiden mielestä tyyppivika... :?
Juuri näin.

Vastaa Viestiin