Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus » 03 Huhti 2019 22:08

focst kirjoitti:Se pesurin säiliön ja täyttöaukon paikka määräytyy onko autossa lisälämmitin vai ei. Jos ei lämmitintä täyttö edessä. Jos lämmitin täyttö lasin vieressä joka on kohtuu hankala itse otan korkin aina irti helpottaa vähän täyttöä.
Okei.

No, tällä nyt mennään, ja tuskinpa ihan ylitsepääsemättömiä vaikeuksia on tiedossa. 8-)
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012

Avatar
Rusakko_
Viestit: 162
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ » 04 Huhti 2019 07:59

Automaattikuskit: omaa Focusta vielä tehtaalta odotellessa kysäsempä, että vaihtaako laatikko pienemmälle D:llä, jos vaan miinusläpästä klikkaa ja palautuuko hetken päästä taas automaattimoodiin?

Nykyinen vääränmerkkinen diesel 5-pykäläisellä lootalla vaihtaa pienemmälle ja tätä käytän todella usein moottorijarrua tehostaakseni. Pykälää pienemmälle vaihto riittänyt hyvin, mitenkähän 8-portaisessa Fordissa ja etenkin bensassa? Pitääkö klikkailla 3 pykälää pienemmälle, ennen kuin alkaa tapahtua?

Miksi kyselen tämmöstä nyt? Miksen odota omaani tai mene koeajolle liikkeeseen vaikka heti? En jaksa :)
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019

Avatar
HMS77
Viestit: 416
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 » 04 Huhti 2019 08:38

Ainakin diesel automaatti vaihtaa heti pienemmälle, mutta jos M-nappia ei paina ensin niin laatikko vaihtaa kyllä aika nopeasti takas isommalle.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva

AAR85
Viestit: 245
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 » 04 Huhti 2019 13:15

Rusakko_ kirjoitti:Automaattikuskit: omaa Focusta vielä tehtaalta odotellessa kysäsempä, että vaihtaako laatikko pienemmälle D:llä, jos vaan miinusläpästä klikkaa ja palautuuko hetken päästä taas automaattimoodiin?

Nykyinen vääränmerkkinen diesel 5-pykäläisellä lootalla vaihtaa pienemmälle ja tätä käytän todella usein moottorijarrua tehostaakseni. Pykälää pienemmälle vaihto riittänyt hyvin, mitenkähän 8-portaisessa Fordissa ja etenkin bensassa? Pitääkö klikkailla 3 pykälää pienemmälle, ennen kuin alkaa tapahtua?

Miksi kyselen tämmöstä nyt? Miksen odota omaani tai mene koeajolle liikkeeseen vaikka heti? En jaksa :)
Vaihtaa pienemmälle ja palautuu hetken päästä automaatille. En ole kyllä itse juurikaan käyttänyt, kun toi tuntuu hyödyntävän moottorijarrua ilmankin kohtuullisen hyvin. Toki sitä pystyy noin tehtostamaan halutessaan.

Kyllä täällä kysellä saa :)
Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Tulossa: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon '20
Ex: Focus 1.5 EcoBoost M6 150hv Titanium HB ’15

tomika
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Huhti 2019 11:21

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja tomika » 05 Huhti 2019 13:16

Minkäslaisia vanteita olette hankkineet uuteen Focukseen?
Kuvia kiinnostaisi nähdä.
Focus 1.0 EcoBoost A8 ST-line Wagon ’19

Avatar
Luigi
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Luigi » 06 Huhti 2019 21:23

Nyt on Focus haettu ja kotiin päästy. Alla muutama kuva liikkeen pihasta kun vielä oli puhdas. Kotiin tultua auto oli ihan täynnä katupölyä ym. likaa.

KuvaIMG_20190406_121135__01 by Mikko Lius

KuvaIMG_20190406_121153as by Mikko Lius,

Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus » 06 Huhti 2019 21:26

Hieno peli ja väri! :thumbup:

Millaiset aistinvaraiset havainnot noista 18" kiekoista: veteleekö urissa pahasti, pysyykö rengasmelu kurissa?
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012

focst
Viestit: 1305
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst » 06 Huhti 2019 22:23

calculus kirjoitti:Hieno peli ja väri! :thumbup:

Millaiset aistinvaraiset havainnot noista 18" kiekoista: veteleekö urissa pahasti, pysyykö rengasmelu kurissa?
Ei mulla ainakaan vetele mutta rengasäänet tietysti vähän isommat kun 16 tai 17 renkailla mutta kaikkeen tottuu. :lol:
Ex ford focus st170 2002
Ex ford focus st225 2006
Ex ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford focus 1.5 ecoboost m6 st line wagon 2019 :ford:

Avatar
Luigi
Viestit: 116
Liittynyt: 21 Elo 2006 21:23
Paikkakunta: Askola

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Luigi » 06 Huhti 2019 22:27

calculus kirjoitti:Hieno peli ja väri! :thumbup:

Millaiset aistinvaraiset havainnot noista 18" kiekoista: veteleekö urissa pahasti, pysyykö rengasmelu kurissa?
Vetelyyn en kiinnittänyt huomiota sen kummemmin ajossa. Rengasmelu sen sijaan jäi mieleen ja tulli sellainen fiilis, että aikaisempi -15 Mondeo oli hiljaisempi 19" Continentaleilla. Liekö syynä Michelinit tai teiden yleinen karheus nastarenkaiden jäljiltä tähän aikaan vuodesta.

focst
Viestit: 1305
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst » 06 Huhti 2019 22:31

Luigi kirjoitti:Vetelyyn en kiinnittänyt huomiota sen kummemmin ajossa. Rengasmelu sen sijaan jäi mieleen ja tulli sellainen fiilis, että aikaisempi -15 Mondeo oli hiljaisempi 19" Continentaleilla. Liekö syynä Michelinit tai teiden yleinen karheus nastarenkaiden jäljiltä tähän aikaan vuodesta.
Mondeon äänieristys on huomattavasti parempi. Focuksessa takakontissa pelkkä pelti ja siinä verhous päällä . Mondeossa 2cm paksu äänieristysmatto ja päällä verhoilut.
Ex ford focus st170 2002
Ex ford focus st225 2006
Ex ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford focus 1.5 ecoboost m6 st line wagon 2019 :ford:

Hessu81
Viestit: 202
Liittynyt: 26 Heinä 2018 19:53

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hessu81 » 07 Huhti 2019 10:56

Luigi kirjoitti:Vetelyyn en kiinnittänyt huomiota sen kummemmin ajossa. Rengasmelu sen sijaan jäi mieleen ja tulli sellainen fiilis, että aikaisempi -15 Mondeo oli hiljaisempi 19" Continentaleilla. Liekö syynä Michelinit tai teiden yleinen karheus nastarenkaiden jäljiltä tähän aikaan vuodesta.
Myös 17" sama havainto rengasmelun suhteen. Nastat oli jopa hiljaisemmat. Viime kesänä koeajettu versio oli hyvinkin hiljainen luokassaan, eli epäilen talven jäljiltä karheita teitä
Ford

AAR85
Viestit: 245
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 » 07 Huhti 2019 11:17

Kyllähän se pieni järkytys taas kerran oli heittää 18” kesikset alle 17” kitkojen jälkeen. Toki tuo tie on todella karheassa kunnossa ja urien sivuilla melu on hyvinkin siedettävällä tasolla. Mitään vetelyä en ole havainnut 235/40-18 rengaskoolla.
Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Tulossa: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon '20
Ex: Focus 1.5 EcoBoost M6 150hv Titanium HB ’15

AAR85
Viestit: 245
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 » 08 Huhti 2019 01:00

Ei tullut sync päivityksestä yhtään mitään. Kokeilin formatoida tikkua exFAT ja FAT32 -> ei vaikutusta. Kokeilin purkaa zipin macin omalla työkalulla että the archiever softalla tikulle -> ei vaikutusta. Auto kyllä havaitsi päivityksen tikulla, mutta aina tuli LST_ERR05 virhe asennuksen alussa. Siten kokeilin jättää kansion pois, että suoraan kansiosta tiedostot tikun juureen, tämän jälkeen auto ei havainnut päivitystä. Sitten liitin auton koti wifiin, että puhelimen hotspottiin ja pistin auton hakemaan päivitystä, mutta siihen vaan tuli haun jälkeen, että koska ollaan viimeksi haettu päivityksiä. Ei muuta.

Pitänee vielä kokeilla koko ruljanssia windows koneella..
Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Tulossa: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon '20
Ex: Focus 1.5 EcoBoost M6 150hv Titanium HB ’15

Rehtori
Viestit: 54
Liittynyt: 17 Heinä 2016 15:18

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rehtori » 08 Huhti 2019 01:15

AAR85 kirjoitti:Ei tullut sync päivityksestä yhtään mitään. Kokeilin formatoida tikkua exFAT ja FAT32 -> ei vaikutusta. Kokeilin purkaa zipin macin omalla työkalulla että the archiever softalla tikulle -> ei vaikutusta. Auto kyllä havaitsi päivityksen tikulla, mutta aina tuli LST_ERR05 virhe asennuksen alussa. Siten kokeilin jättää kansion pois, että suoraan kansiosta tiedostot tikun juureen, tämän jälkeen auto ei havainnut päivitystä. Sitten liitin auton koti wifiin, että puhelimen hotspottiin ja pistin auton hakemaan päivitystä, mutta siihen vaan tuli haun jälkeen, että koska ollaan viimeksi haettu päivityksiä. Ei muuta.

Pitänee vielä kokeilla koko ruljanssia windows koneella..
En ole ikinä saanut Macilla toimimaan, mutta Windowsilla on toiminut aina.

mopomies
Viestit: 30
Liittynyt: 17 Syys 2018 15:27

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja mopomies » 08 Huhti 2019 08:46

AAR85 kirjoitti:Kyllähän se pieni järkytys taas kerran oli heittää 18” kesikset alle 17” kitkojen jälkeen. Toki tuo tie on todella karheassa kunnossa ja urien sivuilla melu on hyvinkin siedettävällä tasolla. Mitään vetelyä en ole havainnut 235/40-18 rengaskoolla.
Ei voi kuin ihmetellä näitä rengasvalintoja, litranen mylly ja alle pitää väenväkisin laittaa järkyttävät kokoiset ja matalaprofiiliset renkaat. Ilmeisesti ulkonäkö on niin tärkeä asia, että sille voi uhrata mukavuuden, äänettömyyden, osittain ajo-ominaisuudet ja talvikeleissä jopa turvallisuuden :roll: Mitään positiivista vaikutusta noin isoilla renkailla ei kai aikuisten oikeasti ole...

Eipä sillä, makuasioita, ja jokainen taaplaa tyylillään, ja varmasti joissain asioissa itsekin tulee tehtyä epärationaalisia valintoja :mrgreen:

toasti
Viestit: 192
Liittynyt: 02 Joulu 2018 17:59

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja toasti » 08 Huhti 2019 09:04

mopomies kirjoitti:Ei voi kuin ihmetellä näitä rengasvalintoja, litranen mylly ja alle pitää väenväkisin laittaa järkyttävät kokoiset ja matalaprofiiliset renkaat. Ilmeisesti ulkonäkö on niin tärkeä asia, että sille voi uhrata mukavuuden, äänettömyyden, osittain ajo-ominaisuudet ja talvikeleissä jopa turvallisuuden :roll: Mitään positiivista vaikutusta noin isoilla renkailla ei kai aikuisten oikeasti ole...

Eipä sillä, makuasioita, ja jokainen taaplaa tyylillään, ja varmasti joissain asioissa itsekin tulee tehtyä epärationaalisia valintoja :mrgreen:
Niin no ST-linessä tulee vakiona 17" ja jos haluat adaptiiviset ledit, niin on pakko ottaa design pack, jossa tulee 18" vanteet. Kyllä moni varmaan tyytyisi pienempiin vanteisiin, mutta ei jaksa lähteä heti myymään auton mukana tulleita ja ostamaan pienempiä. :roll:

Avatar
HMS77
Viestit: 416
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 » 08 Huhti 2019 09:54

En nyt tiedä mitä moottorin koolla on tekemistä rengaskoon kanssa, kyllä itsekin vähän katselin 18" vanteita noiden 17" kesävanteiden tilalle, ihan vain ja ainoastaan ulkonäöllisistä syistä.
Noi Titaniumin vakio 16" vanteet mitkä mulla on talvirenkailla, on ainakin helvetin pienen näköset enkä tykkää yhtään.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva

Avatar
calculus
Viestit: 206
Liittynyt: 15 Tammi 2012 18:48

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja calculus » 08 Huhti 2019 11:45

toasti kirjoitti:Niin no ST-linessä tulee vakiona 17" ja jos haluat adaptiiviset ledit, niin on pakko ottaa design pack, jossa tulee 18" vanteet. Kyllä moni varmaan tyytyisi pienempiin vanteisiin, mutta ei jaksa lähteä heti myymään auton mukana tulleita ja ostamaan pienempiä. :roll:
Juurikin tämä adaptiivisten ledien niputtaminen design-pakettiin syynä. Mun mielestä parhaat mahdolliset ajovalot ovat kyllä enemmän turvallisuus- kuin ulkonäköasia. Mulle tarjottiin myös mahdollisuutta ostaa 17" setti kesärenkaita Fordin vanteilla 1770 eurolla. Kiitos, mutta ei kiitos. :lol: Ja sitten jäisi riesaksi vielä toinen sarja kesäkiekkoja.

No, aion suhtautua 18-tuumaisiin terveellä uteliaisuudella, kunhan ne alle tulee parin viikon päästä.
Ajossa: Focus 1.5 Ecoboost 182 hp Vignale wagon M6 2019
Ex: Mondeo 1.5 Ecoboost wagon titanium business M6 2015
Ex: Mondeo 1.6 Ecoboost wagon titanium business 2012

Focus_2.0
Viestit: 414
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 » 08 Huhti 2019 12:10

Yleensä rengaskokoa kasvattamalla kasvaa myös jousittamaton massa. Ellei hanki jotain "ultralight" vanteita. Mukavuuden mukana häviää osa suorituskyvystä ja kulutus kasvaa. Ihme, ettei tuon designpackin yhteydessä ole mahdollista valita pienempiä renkaita veloituksetta. Saahan noi 18" varmasti kaupaksi jälkikäteen mutta aina oma vaivansa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85

AAR85
Viestit: 245
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 » 08 Huhti 2019 12:48

mopomies kirjoitti:Ei voi kuin ihmetellä näitä rengasvalintoja, litranen mylly ja alle pitää väenväkisin laittaa järkyttävät kokoiset ja matalaprofiiliset renkaat. Ilmeisesti ulkonäkö on niin tärkeä asia, että sille voi uhrata mukavuuden, äänettömyyden, osittain ajo-ominaisuudet ja talvikeleissä jopa turvallisuuden :roll: Mitään positiivista vaikutusta noin isoilla renkailla ei kai aikuisten oikeasti ole...

Eipä sillä, makuasioita, ja jokainen taaplaa tyylillään, ja varmasti joissain asioissa itsekin tulee tehtyä epärationaalisia valintoja :mrgreen:
Makuasioita sanos mäyräkoira, kun muniaan nuoli. Ihan ajo-ominaisuuksien takia olen jättänyt nuo alta 17” vanteet kauppaan. Focuksen tarkaan ohjaukseen sopii mainiosti nopeasti reagoiva rengaskoko. Olen jo niin kauan ajellut noilla matalampiprofiilisilla, että pelkästään tuo perus 205/55-16 tuntuu aivan liian vetelältä ja hitaalta auton alla. Tuon kyllä allekirjoitan, että noilla kyllä uhrataan äänettömyyttä ja samalla mukavuutta. Tuo mun 18” kesävanne painaa vielä vähemmän mitä fordin oma 16” niin sillä on jopa teoreettinen vaikutus kulutukseen 8-)
Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Tulossa: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon '20
Ex: Focus 1.5 EcoBoost M6 150hv Titanium HB ’15

AAR85
Viestit: 245
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 » 08 Huhti 2019 17:23

Rehtori kirjoitti:En ole ikinä saanut Macilla toimimaan, mutta Windowsilla on toiminut aina.
Jep, siitähän se kiinni oli tässäkin tapauksessa. Windows koneella heti ekalla yrittämällä :thumbup:
Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Tulossa: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon '20
Ex: Focus 1.5 EcoBoost M6 150hv Titanium HB ’15

Hjesko
Viestit: 17
Liittynyt: 17 Maalis 2019 09:09

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Hjesko » 08 Huhti 2019 19:43

Tämä rengaskeskustelu on vähän tällaista ”toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä”, mutta kyllä itsekin koen Focukseen sopivan ajo-ominaisuuksien takia nimenomaan isompaa vannetta ja vähemmän kumia. Itse tilasin myös talvirenkaiksi 18 tuumaiset, koska hintaero 17 tuumaisiin oli niin pieni ja tuo St-linen 18 vanne paljon kivemman näköinen kuin vakio 17. Pohdin jopa sitä, että mahtaisikohan tuohon saada Fordin asentamana jotain -20mm alustaa, jolla takuu säilyisi. Onko kukaan tällaista kysellyt?
Nyk.: Ford Focus wagon ST-Line 1.5 A8 182hp
Ex: Insignia Country Tourer BiTurbo 4x4 -14

xflex
Viestit: 101
Liittynyt: 05 Helmi 2017 15:45

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja xflex » 08 Huhti 2019 20:16

Hjesko kirjoitti:Tämä rengaskeskustelu on vähän tällaista ”toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä”
Kyllä, asia on juuri näin. Taidan tykätä äidistä kun haikailen 15-tuumaisten, ainakin 65-sarjalaisista donitseista eikä minua kiinnosta juurikaan miltä ne näyttää. Pääasia on, että menevät suoraan mukavasti ja äänettömästi. Omalta osaltani jää nykyisin väliin mutkateiden keskipakoisvoimien uhmaaminen. Automaatti vaihteinen dieseli kunnon munkkirenkaila maistuu - varsinkin kun tiet ovat mitä ovat. Kuoppia täynnä. Mutta niinhän ne pakolla laittoivat tuon valopaketin mukana tuollaiset 50-sarjalaiset kesäkumeiksi - vulkanoitu varmaan suoraan vanteelle. Tulee kyllä vielä ikävä talvikitkoja kun kevätpäivä koittaa.
Focus Wagon 2.0 TDCi A8 Titanium -18 ja Focus HB 1.0 M6 Titanium -17

AAR85
Viestit: 245
Liittynyt: 16 Loka 2016 15:44

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja AAR85 » 08 Huhti 2019 20:36

Hjesko kirjoitti:Tämä rengaskeskustelu on vähän tällaista ”toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä”, mutta kyllä itsekin koen Focukseen sopivan ajo-ominaisuuksien takia nimenomaan isompaa vannetta ja vähemmän kumia. Itse tilasin myös talvirenkaiksi 18 tuumaiset, koska hintaero 17 tuumaisiin oli niin pieni ja tuo St-linen 18 vanne paljon kivemman näköinen kuin vakio 17. Pohdin jopa sitä, että mahtaisikohan tuohon saada Fordin asentamana jotain -20mm alustaa, jolla takuu säilyisi. Onko kukaan tällaista kysellyt?
Takuun säilyttävistä ei ole tietoa. Eibachilta on tulossa jousisarja. Ei tietoa, että tuleeko marmorille myyntiin niinkuin vanhemmissakin. H&R -25/-25 jousisarja on jo markkinoilla.
Focus 1.0 EcoBoost 125hv A8 ST-line Wagon ’18
Tulossa: Focus 1.5 EcoBoost 182hv A8 ST-line Wagon '20
Ex: Focus 1.5 EcoBoost M6 150hv Titanium HB ’15

hapelo
Viestit: 438
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas
Viesti:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo » 09 Huhti 2019 00:29

xflex kirjoitti:Kyllä, asia on juuri näin. Taidan tykätä äidistä kun haikailen 15-tuumaisten, ainakin 65-sarjalaisista donitseista eikä minua kiinnosta juurikaan miltä ne näyttää. Pääasia on, että menevät suoraan mukavasti ja äänettömästi. Omalta osaltani jää nykyisin väliin mutkateiden keskipakoisvoimien uhmaaminen. Automaatti vaihteinen dieseli kunnon munkkirenkaila maistuu - varsinkin kun tiet ovat mitä ovat. Kuoppia täynnä. Mutta niinhän ne pakolla laittoivat tuon valopaketin mukana tuollaiset 50-sarjalaiset kesäkumeiksi - vulkanoitu varmaan suoraan vanteelle. Tulee kyllä vielä ikävä talvikitkoja kun kevätpäivä koittaa.

Heh...ei se 40serieskään nyt sentään niin kova ole,menee ainakin sinne minne pitää :lol:

Kaikkeen tottuu,sitten ei muuta haluakkaan,toki perheauto ja sportti...hmm,vertaa nyt niitä :lol:

Harri
Viimeksi muokannut hapelo, 09 Huhti 2019 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 200hv "Lumikki"

Vastaa Viestiin