Mistä tilaatte/ostatte varaosat?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Foortia
Viestit: 21
Liittynyt: 17 Marras 2014 09:11

Mistä tilaatte/ostatte varaosat?

Viesti Kirjoittaja Foortia »

Mistä tilaatte/ostatte alkuperäisiä varaosia foordiin?
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2515
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mistä tilaatte/ostatte varaosat?

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Itse olen katsellut Ebay ja jossain vaiheessa tilailin uk:Sta yhdeltä varaosa puljulta mutta en enään muista mistä...
Myös saksasta on tullut, suomesta ei juurikaan mitään enään .
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Mistä tilaatte/ostatte varaosat?

Viesti Kirjoittaja KajS »

Arkifoordeihin haen osat Motonetista. Ei välttämättä hinatietoisen valinta, mutta kätevä paikka. Tavaraa on heti hyllyssä ja se verkkokauppatilaus-hae-myymälästä-juttu toimii hyvin.

Alustan ostin n2o-tuningilta Saksasta.

Ja vaikkei kysytty; harraste-dodgeen rockauto ja yllätysyllätys...Motonet.

Motonet on kierrätysautoilijan pelastus. Tosin minä vanhana jannuna muistelen vielä niitä aikoja, kun kylässä (jyväs) ei ollut muita vaihtoehtoja kuin yksi tarvikeliike ja merkkiliike.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä tilaatte/ostatte varaosat?

Viesti Kirjoittaja anon »

ALKUPERÄISIÄ osia saa mahdollisesti marmoritiskiä halvemmalla. http://www.online-teile.com
Mondeo -09 2.5T
:ford:
petekai
Viestit: 177
Liittynyt: 29 Kesä 2012 13:50

Re: Mistä tilaatte/ostatte varaosat?

Viesti Kirjoittaja petekai »

Enpä Motonetistä saanut omaan harraste/käyttis-Sierraan tarvittavia varaosia, mutta onneksi kylässä(Jyväs) on
nykyään muitakin varaosaliikkeitä.

Farkun takaiskarit löytyivät hyllystä ja kytkinvaijeri seuraavana aamuna. Ahjokadun varaosakeskus. Nyt jo vanhanliiton
liike.
Jheinonen
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Tammi 2014 15:37
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Mistä tilaatte/ostatte varaosat?

Viesti Kirjoittaja Jheinonen »

duckworth
Viestit: 3662
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Mistä tilaatte/ostatte varaosat?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Niin kerta ketjun aihe oli alkup. osia myyvät puljut, niin tuossa yksi kotimainen:

http://www.hepetrading.fi/
Opel on pop, mutta Ford on progee

-??? ??? ? R6 24v "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Mistä tilaatte/ostatte varaosat?

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Jos kyse on osasta, joka maksaa järjettömästi orkkiksena niin tilaan eBaysta. Esim focuksen vetoakselit, katalysaattori, pakosarja jne. On noissa varmaan laatueroa, mutta jos hintaero on kymmenkertainen niin ei tarvi miekkailla siitä että miksi en osta orkkista.

Motonetista otan yleensä öljynsuotimet, öljyt, tulpat kun saa fordin tarralla olevat edullisesti. Jos on ihan pakko saada just joku nippeli (merkistä viis), niin silloin se luonnollisesti haetaan sieltä mistä sen saa heti, yleensä Motonetissa on eniten rojua suoraan hyllyssä.

Silloin kun on pakko tilata Fordilta originaalia, olen yleensä Veholta tilannut. Viimeks ostin kaasuvaijerin kun tarvikkeena ei ollut muualla. Soitto varaosapuhelinnumeroon ja sit kilahtaa puhelimeen txtari kun tavara on noudettavissa. Vähän tyyristä mut tuntuu toimivan. Juuri mitäänhän noilla ei tunnu hyllyssä olevan mut päivässä tai kahdessa yleensä saadaan.

Joskus myös ostanut Aditasta Malmilta, mutta kun muutin niin se on minulle turhan väärässä suunnassa, muuten ihan ok paikka. Tarjolla myös ymmärtääkseni laadukkaita ei-orkkis-varaosia. Tilaamalla saa vaikka mitä ja täällä ehkä enempi ymmärrystä autojen päälle kuin kravattikaulaisella merkkiliikkeen varaosamyyjällä ;)

Hepetradingilta olen pari kertaa tilannut, mutta toimitusajat on ollu aika pitkiä (joskus yli pari viikkoa) ja toimituskulut muistaakseni n.15e jolloin ei ihan pikkunippeliä viitsi sieltä tilata. Paikanpäältä jos pääsee hakemaan niin tilanne varmaan eri?
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä tilaatte/ostatte varaosat?

Viesti Kirjoittaja anon »

Alkuperäisiä osia löytyy runsaasti http://ford-kimmerle-teileshop.de
Mondeo -09 2.5T
:ford:
Avatar
ReiluReiska
Viestit: 530
Liittynyt: 15 Huhti 2010 08:35
Paikkakunta: HelsingStad :)
Viesti:

Re: Mistä tilaatte/ostatte varaosat?

Viesti Kirjoittaja ReiluReiska »

Asun Helsingissä. Motonet on ollut ensisijainen paikka hakea osia. Sattuu olemaan myymälä noin 3km päässä ja auton saa aina hyvin pihaan parkkiin, joten ei sitä viitsi juurikaan kauemmanksi lähteä jos osan hinnassa ei ole merkittävää eroa. Aika vähän tulee muita liikkeitä käytettyä kun motonetistä olen pääasiassa löytänyt kaikki tarvitsemani osat. Pyrin välttämään merkkiliikkeiden myymälöitä kun lähes aina ovat kalliimpia paikkoja eikä välttämättä laatu ole merkittävästi parempaa.

En ole uskaltanut ostaa ulkomailta netin kautta osia. Hieman arveluttaa myös mahdolliset palautukset, takuuasiat ja sopivuudet. Ehkä minulla on vain turhaa väärää ennakkoluuloa ostamisen turvallisuudesta, sillä en ole juurikaan kuullut varaosakauppojen hankaluuksista. Moni tuota ebayta tuntuu käyttävän.
Jheinonen
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Tammi 2014 15:37
Paikkakunta: Kanta-Häme

Re: Mistä tilaatte/ostatte varaosat?

Viesti Kirjoittaja Jheinonen »

http://www.nimark.fi/

Halpa ja nopea toimitus :thumbup:
Vastaa Viestiin