Onko halpoja autohuoltoja?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
fordson
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Tammi 2015 17:57

Onko halpoja autohuoltoja?

Viesti Kirjoittaja fordson »

Löyty saitti, jossa voi pyytää huoltotarjouksia sähköpostiin, taikka katella valmista tarjontaa
Onko kukaan käyny? www.autohuollot.com
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Onko halpoja autohuoltoja?

Viesti Kirjoittaja KajS »

Taitaa olla aika tyhjä tietokanta tuolla, kun haulla "Turku" ei löydy valmiita huoltopaketteja ja Pyydä tarjous - Turku antaa vastauksen: "Korjaamoja ei lötynyt valitsemaltasi alueelta."

Halvin huolto on se itse tehty. Voihan noita kilpailuttaa. Mutta hintaa tärkeämpi mun mielestä olisi se, että tehdään pyydetyt työt ja tehdään ne oikein. Jottei tarvi itse suorittaa huollon korjausta mondeon takajarruissa.

Juujuu, seuraavaksi joku mukava ihminen aloittaa väännön: "Mutta kun takuunalainen auto"...ja sitä rataa. Tietenkään ei kannata tärvätä tehdastakuuta, mutta ne Jumalanhylkäämät arkiautot kannattaa opetella huoltamaan itse. Öljyt, suodattimet, jarrupalat, levyt ja polttimot vaihtuu usein ihan merkonoomiltakin. Ja vikakoodit voi sitten käydä luetutattamassa ammattilaisilla.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Onko halpoja autohuoltoja?

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Ei löytynyt huoltopakettaja Helsingistäkään =) No, henk.koht olen sitä mieltä että nopeamman ja tarkemman vastauksen huoltojen hintoihin saa soittamalla kyseisiin kioskeihin. Varsinkin vanhoissa autoissa on sit kans kaikenlaista säätämistä sun muuta lisäkustannusta, niin ei voi tuijottaa netissä annettuun huoltotarjoukseen ja ihmetellä sit liikkeessä et miksei hinta ollut mitä puhuttiin.

Mä kävin viimeks focukseen teettämässä isomman kuntohuollon Vehon vanhojen fordien ECO huollossa.
http://www.veho.fi/fi/huoltopalvelut/ec ... fault.aspx

Ihan positiiviset kokemukset tuosta Vehon käynnistä sinänsä, jokaisesta öljytahrasta konehuoneessa oli maininta lapuissa ja huollon vastaanottaja vakavissaan oli sitä mieltä et "tämätämäjatämä tiiviste vuotaa, olis kyl tosi hyvä korjata, mielellään heti". Eli ainakin silmät auki mahdollisia uusia vikakohteita olivat etsineet konehuoneesta. Hölmömpi asiakas olisi mennyt vipuun ja tilannut tuhansilla euroilla lisätyötä, minä tyydyin rätillä pyyhkimiseen ja kovaan ajoon. Sama taktiikka oli aikoinaan Automaan Ford huollossa, noin 2000e korjausarvio oli tehty pyytämättä, itse tekemällä pääsin muutamilla satasilla.

Onhan tuo tietty kallista, jos vertaa että focuksen pikkuhuollossa tarvittavat öljy+suodatin+raitisilmasuodin maksaa Motonetissa varmaan alle 60e, niin maksaa sit päälle reilu satanen noista "tarkistuksista". Mutta merkkihuolloksi tuo on mielestäni kohtuullinen hinta jos ei itse halua rasvata sormia.

Sit jos on tullut jotain isompaa remonttia mihin ei ole itse kyennyt, olen käyttänyt yhtä jo eläkkeellä olevaa korjaamoyrittäjää joka ehkä suostuu ottamaan auton työn alle jos sille tarpeeksi lepertelee kauniisti :lol:

Sen olen tässä autoilu-urani aikana huomannut, että jos luotettavan ja järkihintaisen korjaamon löytää, se on pieni lottovoitto.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Onko halpoja autohuoltoja?

Viesti Kirjoittaja KajS »

tuomaz kirjoitti:
...Sen olen tässä autoilu-urani aikana huomannut, että jos luotettavan ja järkihintaisen korjaamon löytää, se on pieni lottovoitto.
Kenovoitto ainakin. Kokeilin eilen meidän ecobeastiin Muhkurin Autohuoltoa Turussa. Ecopbeastissa kun on tehdastakuu ja FordProtect, niin sitä huollatetaan. Ei ollut halpaa (316 € toisen vuoden huolto+jarruneste+raitisilmasuodatin), mutta ei työn Suomessa halpaa kuulu ollakaan. Positiivista tosi asiallinen palvelu, kierrätysmiehen näköinen viiskymppinen otettiin vakavasti. Koirakin sai tulla mukaan konttoriin.

Mutta mondeon saan kyllä huoltaa itse seuraavan kerran. Kymmenen vuotta vanhalla autolla ajelu on jo huoltokorjaamojen näkövinkkelistä köyhäilyä. Odottakaas, kun saan Dodgen ('86) aktiiviliikenteeseen. Sitä ei voi viedä kun paikalliselle lootankorjaajalle, muualla juoksee henkilökunta jo varmaan karkuun...
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
Vastaa Viestiin