Ford Mondeo mk5 2015

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
ynjevi
Viestit: 559
Liittynyt: 14 Huhti 2012 19:23

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja ynjevi »

EeroH kirjoitti: Monesti kytketty lämmittämään vain sisätilat eikä konetta, etenkin bmw yms.
Jos 5 kilowatin lämmittimellä lämmittää vain hyttiä 20 minuuttia, nousee sauhu penkeistä ja tarvittava loraus jäähdytysnestettä kiehuu. Jos lisäksi mukana on sata kiloa rautaa ja vesi kiertää koko systeemin, onkin tehomäärällä tasaisemmin hommia. Ainakaan mulla -09 1.8 mondeossa ei sisälle tule lämmintä, ennen kuin konekin alkaa lämpenemään.
Ex Ford Mondeo 1,8 TDCi 2009
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja EeroH »

ynjevi kirjoitti: Jos 5 kilowatin lämmittimellä lämmittää vain hyttiä 20 minuuttia, nousee sauhu penkeistä ja tarvittava loraus jäähdytysnestettä kiehuu. Jos lisäksi mukana on sata kiloa rautaa ja vesi kiertää koko systeemin, onkin tehomäärällä tasaisemmin hommia. Ainakaan mulla -09 1.8 mondeossa ei sisälle tule lämmintä, ennen kuin konekin alkaa lämpenemään.
Osaahan se lämmitin säätää tehoaan tarpeen mukaan. Harvemmin noita autoja sauhuumassa näkee :D
Juffe
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Marras 2015 13:04

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Juffe »

Omassa diesel-monkussa välillä renaa tuo Webasto ja valittelee akun varaustilaa, vaikka huollon mukaan kaikki päivitykset on sisässä ja akku kunnossa.

No, tästä sivuhuomiona se, ettei Webasto ole aina toiminut edes ajon aikana ja täytyy sanoa, ettei tuo 2-litrainen diisseli lämpiä yhtään -20 -keleillä ilman sitä. Joten kyllä sillä moottoria lämmitetään.
Nykyinen Ford Mondeo 2.0 Tdci M6 Titanium business, tilattu 21.9.2015, valmistunut 18.11.2015, luovutettu 22.1.2016
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
hke
Viestit: 311
Liittynyt: 28 Loka 2006 09:33

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja hke »

[quote="Juffe"]Omassa diesel-monkussa välillä renaa tuo Webasto ja valittelee akun varaustilaa, vaikka huollon mukaan kaikki päivitykset on sisässä ja akku kunnossa.

No, tästä sivuhuomiona se, ettei Webasto ole aina toiminut edes ajon aikana ja täytyy sanoa, ettei tuo 2-litrainen diisseli lämpiä yhtään -20 -keleillä ilman sitä. Joten kyllä sillä moottoria lämmitetään.[/quote]
Focus ST 2.0 diesel/2017 ja eberi tilapäisesti reistaili. -28 ja moottorin lämpömittari ei värähdäkkään ylöspäin 30min paikallisajossa... Sain eberin herätettyä toimimaan ja heti lämpötila nousi. Tähän näillä on menty eli vaativat ajanaikaisenkin lämmityksen. Vaikka autossa säleikkö (joka kiinni) värkkäsin maskiin solumuovista alas ja ylös suojat jotka nippusiteillä kiinni. Tuskin noista on haittaakaan?
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja 69dude »

Juffe kirjoitti:Omassa diesel-monkussa välillä renaa tuo Webasto ja valittelee akun varaustilaa, vaikka huollon mukaan kaikki päivitykset on sisässä ja akku kunnossa.

No, tästä sivuhuomiona se, ettei Webasto ole aina toiminut edes ajon aikana ja täytyy sanoa, ettei tuo 2-litrainen diisseli lämpiä yhtään -20 -keleillä ilman sitä. Joten kyllä sillä moottoria lämmitetään.
Veikkaisin että sullakin se akku on mikä kiukuttelee.Minulla akku jaksoi pari talvea ilman ylläpitolaturia ja sitten alkoi kiukuttelu...Mullakin mittasivat akun ja oli muka kunnossa,mutta kyllä se vaan rasituksessa sen verran kyykkäs että tuli tuo jänniteherja.Päädyin vaihtamaan uuden akun niin johan toimii taas.Oletan vielä että et ole käyttänyt ylläpitolaturia?Toki jos olet,sitten vika voi olla muuallakin kun akussa.Mutta muuten nuo webasto ongelmat uusissa autoissa on 90% akusta johtuvia..
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja focst »

69dude kirjoitti:Veikkaisin että sullakin se akku on mikä kiukuttelee.Minulla akku jaksoi pari talvea ilman ylläpitolaturia ja sitten alkoi kiukuttelu...Mullakin mittasivat akun ja oli muka kunnossa,mutta kyllä se vaan rasituksessa sen verran kyykkäs että tuli tuo jänniteherja.Päädyin vaihtamaan uuden akun niin johan toimii taas.Oletan vielä että et ole käyttänyt ylläpitolaturia?Toki jos olet,sitten vika voi olla muuallakin kun akussa.Mutta muuten nuo webasto ongelmat uusissa autoissa on 90% akusta johtuvia..
Bms eli akunvalvontaanturi voi olla myös viallinen ja noihin tuli jossain vaiheessa myös päivitys joka salli isomman vaihtelun lataus tasossa..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Juffe
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Marras 2015 13:04

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Juffe »

Auto on menossa huoltoon maanantaina. Se on tosin käynyt webaston takia remontissa about viisi kertaa eikä apua ole löytynyt.

Ylläpitolaturi ehkä asiaa auttaisi, mutta auto on leasing-yhtiön, joten en tiedä miten he aiheeseen suhtautuisivat. Vastaavasti monet auton käynnistyksistä on jostain kadunvarresta/hotellin pihasta, jolloin lataaminen ei ole mahdollista.

Aihe korpee enemmän sen takia, että tämä on ensimmäinen auto jossa tälläisiä murheita on. Aiemmin on ollut kolme webastollista autoa ja akut niistä on särkyneet suht nopeasti, mutta tälläistä webaston toimimattomuutta ei ole ollut ennen kun akku on lopullisesti kyrvähtänyt. Vastaavasti kotipihassa on toinen erimerkkinen auto jolla ajetaan noin 1/3 kilometristä vs Mondeo ja sen Webasto lähtee aina käyntiin.
Nykyinen Ford Mondeo 2.0 Tdci M6 Titanium business, tilattu 21.9.2015, valmistunut 18.11.2015, luovutettu 22.1.2016
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

^ saa siihen akkulaturin laittaa, se on jopa suositeltavaa, sen ohella että akku kannattaa vaihtaa uuteen.
Onhan se leasingyhtiönkin etu että auto toimii.
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
jake90000
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Huhti 2011 10:42

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja jake90000 »

Juffe kirjoitti:No, tästä sivuhuomiona se, ettei Webasto ole aina toiminut edes ajon aikana ja täytyy sanoa, ettei tuo 2-litrainen diisseli lämpiä yhtään -20 -keleillä ilman sitä.
Liittyykö tuo ajon aikana toimimattomuus siitä, että olet kenties saanut esilämmitettyä Webastolla?

Vaihdoin 180hp Mondeon 150hp S-Maxiin ja nyt S-Maxissa on ilmeisesti se vika, että jos esilämmittää Webastolla niin liikenteeseen lähtiessä se ei olekaan päällä... tai ainakaan auto ei lämpene kunnolla. Jostain täältä foorumilta luin tämän kaltaista juttua. 180hp Mondeossa en tuollaista ongelmaa havainnut. Lämmintä oli aina, eikä akun kanssa haasteita. Nyt 150hp S-Max on välillä kylmä... ja luulen liittyvät juuri tuohon tilanteeseen, että olen esilämmittänyt Webastolla. Pitää tänään vielä testata tuota lämmitystä, ja sitä, että jos Webasto ei jää käyntiin kun lähtee liikenteeseen niin miten sen saa sitten päälle.
S-Max Titanium 2.0TDCi 150hp A6 2018
Fiesta WRC Titanium 120 1.6 120hp M5 5D 2011
Aiemmin oli... Mondeo Titanium 2.0TDCi 180hp A6 Wagon 2015
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja 69dude »

jake90000 kirjoitti: Liittyykö tuo ajon aikana toimimattomuus siitä, että olet kenties saanut esilämmitettyä Webastolla?

Vaihdoin 180hp Mondeon 150hp S-Maxiin ja nyt S-Maxissa on ilmeisesti se vika, että jos esilämmittää Webastolla niin liikenteeseen lähtiessä se ei olekaan päällä... tai ainakaan auto ei lämpene kunnolla. Jostain täältä foorumilta luin tämän kaltaista juttua. 180hp Mondeossa en tuollaista ongelmaa havainnut. Lämmintä oli aina, eikä akun kanssa haasteita. Nyt 150hp S-Max on välillä kylmä... ja luulen liittyvät juuri tuohon tilanteeseen, että olen esilämmittänyt Webastolla. Pitää tänään vielä testata tuota lämmitystä, ja sitä, että jos Webasto ei jää käyntiin kun lähtee liikenteeseen niin miten sen saa sitten päälle.
Itsellä kun auto ollut esilämmityksessä,ja sitten kun menen starttaamaan, niin lävähtää ruutuun kysymys että jääkö weba päälle vai sammutetaanko.Ja taitaa siellä tietokoneen valikoissa olla asiaan liittyviä valikoita ruksittavaksi...
Viimeksi muokannut 69dude, 28 Tammi 2019 15:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Arska69
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Tammi 2019 13:21

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Arska69 »

Uutena jäsenenä tässä eka postaus. 2015 Mk5 mondeo 150hp diesel kyseessä. Aamulla normaali puolen tunnin lämmitys webastolla. Pakkasta lähtöpaikassa n -20c. Lähdön jälkeen lämmöt nousi normaaliksi. Loppumatkalla pakkanen kiristyi - 30"c, ja lämmöt putosi siniselle alueelle, ja ei jaksanut puhaltaa lämmintä. Oliko tässä joku kääntyvä/käännettävä ritilä maskissa? Vai onko lääkkeenä perinteinen maskin peittäminen kovilla pakkasilla? Webasto ei ole päällä ajon aikana. Pitäisikö laittaa?
Juffe
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Marras 2015 13:04

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Juffe »

jake90000 kirjoitti: Liittyykö tuo ajon aikana toimimattomuus siitä, että olet kenties saanut esilämmitettyä Webastolla?
Eipä liity, Webasto on ennen toiminut esilämmittäessä ja autolla on lähdetty liikkeelle vielä Webaston ollessa päällä. Auto on aina osannut silti käyttää Webaa ajon aikana tarvittaessa, vaikka akun jännite olisikin ollut matala käynnistettäessä. Muistaakseni tohon oli jotain asetuksia mittariston valikossa, jotka piti ruksia.

Nyt kuitenkaan auto ei lämmitä kauko-ohjaimesta (jännite liian matala), muttei myöskään ajon aikana, vaikka ennen tämäkin on toiminut.

Auto on parasta aikaa pajalla, katsotaan mikä on tuomio. Aamulla oli ensimmäinen kerta kun auto hädintuskin lähti käyntiin, eli ilmeisesti akku alkaa pettää.
Nykyinen Ford Mondeo 2.0 Tdci M6 Titanium business, tilattu 21.9.2015, valmistunut 18.11.2015, luovutettu 22.1.2016
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
Avatar
katito
Viestit: 56
Liittynyt: 17 Syys 2008 19:16

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja katito »

jake90000 kirjoitti: Liittyykö tuo ajon aikana toimimattomuus siitä, että olet kenties saanut esilämmitettyä Webastolla?

Vaihdoin 180hp Mondeon 150hp S-Maxiin ja nyt S-Maxissa on ilmeisesti se vika, että jos esilämmittää Webastolla niin liikenteeseen lähtiessä se ei olekaan päällä... tai ainakaan auto ei lämpene kunnolla. Jostain täältä foorumilta luin tämän kaltaista juttua. 180hp Mondeossa en tuollaista ongelmaa havainnut. Lämmintä oli aina, eikä akun kanssa haasteita. Nyt 150hp S-Max on välillä kylmä... ja luulen liittyvät juuri tuohon tilanteeseen, että olen esilämmittänyt Webastolla. Pitää tänään vielä testata tuota lämmitystä, ja sitä, että jos Webasto ei jää käyntiin kun lähtee liikenteeseen niin miten sen saa sitten päälle.
Kokeile sammuttaa webasto ratin vasemmasta ok napista ennenkuin painat startti nappia. Mulla sama kuljetin ja weba lähtee uudestaan itsekseen päälle kun lähtee ajamaan ja sammutan aina ok napista ensin. Näin kyl tein tolle mk5 mondeollekkin kun silloin aikanaan luin tämän ketjun läpi.
mondeo ST220
Kuga 2.5 st-x phev
Kime
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Tammi 2019 20:55

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Kime »

Mistä tiedät että webasto on päällä? Mä en osaa autossa sisällä /ajaessa äänestä sanoa onko päällä vai ei.
Avatar
katito
Viestit: 56
Liittynyt: 17 Syys 2008 19:16

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja katito »

Kime kirjoitti:Mistä tiedät että webasto on päällä? Mä en osaa autossa sisällä /ajaessa äänestä sanoa onko päällä vai ei.
Pysähdys vaikka liikennevaloihin niin kulutus on jtn 1.2l/h kun ilman webastoo on 0.6l/h
mondeo ST220
Kuga 2.5 st-x phev
akk1965
Viestit: 412
Liittynyt: 21 Huhti 2015 20:48

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja akk1965 »

Kime kirjoitti:Mistä tiedät että webasto on päällä? Mä en osaa autossa sisällä /ajaessa äänestä sanoa onko päällä vai ei.
Mittaristossa pitäisi olla pieni keltainen ”höyry” merkkivalo jossa on vieressä pieni numero kaksi.


http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... Market=FIN

kts. kohta ”Polttoainekäyttöinen lämmitin toiminnassa”-merkkivalo
Fiesta 1.1 85 hv 5D Titanium -17
69dude
Viestit: 432
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja 69dude »

akk1965 kirjoitti: Mittaristossa pitäisi olla pieni keltainen ”höyry” merkkivalo jossa on vieressä pieni numero kaksi.


http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... Market=FIN

kts. kohta ”Polttoainekäyttöinen lämmitin toiminnassa”-merkkivalo
Ei ainakaan minulla ole ikinä moista näyttänyt auton käynnissä ollessa :roll: Poikkeuksena että kun auto käynnissä,tai virrat päällä asetan ajastimen,silloin tuo ajastimen merkki näkyy auton sammuttaessa ennen kuin näyttö sammuu...Muuten ei ikinä näytä minulla käynnissä mitään merkkiä mittaristossa.Auto sammuksissa ja weba päällä,sitten se kyllä näkyy...Olipa selkeesti selostettu :D
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey
Milo
Viestit: 152
Liittynyt: 16 Syys 2018 08:42

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Milo »

akk1965 kirjoitti: Mittaristossa pitäisi olla pieni keltainen ”höyry” merkkivalo jossa on vieressä pieni numero kaksi.


http://www.fordservicecontent.com/Ford_ ... Market=FIN

kts. kohta ”Polttoainekäyttöinen lämmitin toiminnassa”-merkkivalo
"Tieolot voivat muuttua haastaviksi jo ulkolämpötilan ollessa yli 4°C." Justiisa, pikkasen liian aikaiseen alkavat lumihiutaleita polttamaan. Tuolle varoitukselle tulee inflaatio kun se palaa puoli vuotta yhtä soittoa ja sitten jää syksyn ekat pikkupakkaset varoittamatta. Yhteen vehkeeseen, taisi olla se 2003 mk3 Mondeo, liimasin tarran mittaristoon tuon varoitusvalon kohdalle kun se loisti niin kirkkaasti koko talven pimeyden.

Tuo "vettä polttoaineessa" varoitusvalo oli uusi juttu minulle... olisi aiheuttanut ihmetystä mutta nytpähän tietää tuonkin. Ei mennyt tämäkään päivä hukkaan. :thumbup:
Mondeo 5D 2.0 TDCi BiTurbo -15, Mondeo STW 2.0 -06

Ex-Fordit: Mondeo 5D 2.0 TDCi -08, Mondeo STW 2.0 -03, Fiesta 1.4 -02,
Sierra 2.0 DOHC -93, Sierra 2.0 OHC -89, Sierra 1.3 OHC -83
Kime
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Tammi 2019 20:55

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Kime »

69dude kirjoitti:Ei ainakaan minulla ole ikinä moista näyttänyt auton käynnissä ollessa :roll: Poikkeuksena että kun auto käynnissä,tai virrat päällä asetan ajastimen,silloin tuo ajastimen merkki näkyy auton sammuttaessa ennen kuin näyttö sammuu...Muuten ei ikinä näytä minulla käynnissä mitään merkkiä mittaristossa.Auto sammuksissa ja weba päällä,sitten se kyllä näkyy...Olipa selkeesti selostettu :D
Ei minullakaan, 2018 2.0TDCi Titanium Wagon
Kime
Viestit: 39
Liittynyt: 12 Tammi 2019 20:55

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Kime »

Mitenhän sumuvalon polttimon saa vaihdettua? (Titanium pyöreä heijastin)

Olisi tuolaiset H11 Philips diamond visionit jos sopisi paremmin sävy LED ajovalojen kanssa.
Juffe
Viestit: 30
Liittynyt: 01 Marras 2015 13:04

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Juffe »

Faceliftin hinnasto on pihalla. Esim Trend-versio tippuu kokonaan pois jne.

http://resources.mynewsdesk.com/image/u ... kkenu0.pdf
Nykyinen Ford Mondeo 2.0 Tdci M6 Titanium business, tilattu 21.9.2015, valmistunut 18.11.2015, luovutettu 22.1.2016
Ex Volvo V40 D2 Summum 2012
Ex Saab 9-5 3.0 TiD Vector 2004
ecobeast
Viestit: 33
Liittynyt: 24 Marras 2017 17:26

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja ecobeast »

Juffe kirjoitti:Faceliftin hinnasto on pihalla. Esim Trend-versio tippuu kokonaan pois jne.

http://resources.mynewsdesk.com/image/u ... kkenu0.pdf
Köyhän miehen versiot pudotettu pois. Kumma kyllä myös bensiinimallit, hybridillä yrittävät korvata, mutta 5-ovinen hybridi puuttuu.

Sinänsä tuo farkku hybridi vaikuttaa kohtuuhintaiselta, vaikka ei ladattava olekaan. Ladattavan farkku Passatin hinnat pyörii 50 k€:n tuntumassa. Paljon riippuu miten akku syö tavaratilaa, ainakin edellisessä 4 ovisessa söi turhan paljon.
:ford: Mondeo 1.5 Ecoboost A Trend Hb 160 hv, vm.2018
Artsi67
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Elo 2016 11:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Artsi67 »

Milo kirjoitti: Eikös automaatti rassaa enemmänkin etujarruja kun autoa joutuu pitelemään jarrulla paikallaan? Liittyiskö tämä ennemminkin tuohon sähköiseen käsijarruun ja sen automaattivapautukseen? Silti 60/35tkm on kyllä säälittävän lyhyt aika takalevyille IMHO. Käsittääkseni idea on että palat kuluu nopeasti ja levyt aika paljon hitaammin...
Itsellä on alusta lähtien uraantueet taka levyt.
Olin Foorfin takuu "insinööriin" yhteydessä pystyi valokuvasta sanomaan että on hiekatiellä ajeltu ja kivet uraannuttaneet :D (ei hiekkateillä ajeltu)
Näyttää Foorfin Insinöörit olleet vakuutusyhtiöiden lääkäreitten kanssa samassa koulutuksessa.
Katellaan kun vien ekalle leimalle tuleeko sanomista ja sen jälkeen tavarantarkastajaan yhteyttä materiaali laadusta.
Mondeo 2.0 TDCi 190HV A8 AWD Wagon 2020
TDdi 03
Viestit: 41
Liittynyt: 08 Syys 2005 09:11

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja TDdi 03 »

Näköjään Mondeot on samaa sähkösuunnittelua kuin mk2 Kuga. :?

Onkohan Mondeoissakin Fordin Smartcharge latausjärjestelmä käytössä?
Sen vuoksi Kugassani ei edes yritetä ladata akkua yli 80% lataukselle kuin vauhtia hiljennettäessä.
Ja akkua pitäisi ladata joka yö laturilla, kun auto tyhjentää sen heti ajettaessa tuohon max 80% tasolle.
Aamulla akku on talvella rajoilla lähteekö lämmitin päälle tai auto käyntiin.

Oireet samat, eli auto ei aina lämmitä webastolla, kun 11,5v alittuu vaikka autolla ajettu pidempää pätkää edellisenä päivänä.
Lisäksi starttaaminen erittäin vaikeaa välillä jopa lämpimillä keleillä.

Ensimmäinen akku vainaa alle 2v ja seuraava puolikuntoisena vähän yli vuoden jälkeen. Merkkihuollossa mukaan takuu koskee akulle on 2v ja ei ala alusta vaihdetuimman akulla. :x

Tämähän alkaa kuulostaa suunnitelmalliselta...
Jos autoa pitää ladata oikeasti joka yö, niin pitänee siirtyä jonkun muun merkin hybridiin.
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

TDdi 03 kirjoitti:Näköjään Mondeot on samaa sähkösuunnittelua kuin mk2 Kuga. :?

Onkohan Mondeoissakin Fordin Smartcharge latausjärjestelmä käytössä?
Sen vuoksi Kugassani ei edes yritetä ladata akkua yli 80% lataukselle kuin vauhtia hiljennettäessä.
Ja akkua pitäisi ladata joka yö laturilla, kun auto tyhjentää sen heti ajettaessa tuohon max 80% tasolle.
Aamulla akku on talvella rajoilla lähteekö lämmitin päälle tai auto käyntiin.

Oireet samat, eli auto ei aina lämmitä webastolla, kun 11,5v alittuu vaikka autolla ajettu pidempää pätkää edellisenä päivänä.
Lisäksi starttaaminen erittäin vaikeaa välillä jopa lämpimillä keleillä.

Ensimmäinen akku vainaa alle 2v ja seuraava puolikuntoisena vähän yli vuoden jälkeen. Merkkihuollossa mukaan takuu koskee akulle on 2v ja ei ala alusta vaihdetuimman akulla. :x

Tämähän alkaa kuulostaa suunnitelmalliselta...
Jos autoa pitää ladata oikeasti joka yö, niin pitänee siirtyä jonkun muun merkin hybridiin.
Tänä sama lataussysteemi on käsittääkseni kaikissa Fordeissa. Saadaan auton päästöjä paperilla alaspäin.
Todellisuus taitaa olla eri asia koska jokainen kulutettu watti pitää jotenkin tuottaa.
Ilman Webastoa tuosta ei kovin suurta haittaa ole, mutta webastolla varustetussa autossa tuon suunnittelijalla olisi vakava peiliin katsomisen ja ammatinvalinnan miettimisen paikka.
Tuossa on yksi iso syy miksi diesel Ford ei oikein kiinnosta. Etelä Suomessa vielä aika hyvin pärjää, mutta pohjoisemmassa tilanne on kertomasi mukainen. Autossa on laturi mutta sitä ei käytetä. Akku ladataan ulkoisella laturilla. Vertaisin tätä valon kantamiseen ulkoa säkillä pimeään huoneeseen.
Vastaa Viestiin