Ford Mondeo mk5 2015

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

janti kirjoitti: Ihan liikkeessä (ei merkkiliike) oli tarkoitus teettää. Eivät vaan tunnu tietävän oikeaa kylmäainemäärää.
Konehuoneessa pitäisi olla tarra missä mainitaan kylmäaineen tyyppi ja määrä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Renee »

Tuossa on autojen kylmäainemäärät ja tyyppi samoin se öljyn määrä ja laatu
https://korjaamot.autofit.fi/korjaamot/ ... &doc_id=61 Vanha

Uusin http://www.autoairconparts.co.uk/AC_Fil ... 016_EN.pdf
Eli sitä R134a 570 g ja oikeaa öljyä katso luokitus taulukosta 145g eiköhän noilla jo parjaa

Laittakaa talteen jos tarvitsee joskus luntata jos korjaamo ei tiedä oikein liikatäyttö on aina pahasta samoin liian vähän kylmäainetta laitetaan
Mitä joskus moottoritilaan olen vilaisut ei ota mikään tarraa siellä silmiin.Ihme homma kun luulisi huolto/ varaostiskillä noi jutut olevan tiedossa Fordilla
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Avatar
janti
Viestit: 465
Liittynyt: 24 Kesä 2013 20:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja janti »

Renee kirjoitti: Uusin http://www.autoairconparts.co.uk/AC_Fil ... 016_EN.pdf
Eli sitä R134a 570 g ja oikeaa öljyä katso luokitus taulukosta 145g eiköhän noilla jo parjaa
Eipä ollut diesel moottoreita tuolla listalla. Nuo bensa koneinen määrät oli kyllä tiedossa. Onko diesel moottoreissa samat määrät?
viewtopic.php?f=2&t=45812&start=2900#p281529

Eikä löydy konehuoneesta tarraa. :(
Kuva-15 Mondeo 1.6 TDCi M6 ECOnetic 5d
Aiemmat Fordit: -09 Mondeo 2.0 TDCi, -04 Focus C-Max 1.6 TDCi, -03 Focus 1.6, -99 Focus 1.6 ja -90 Escort 1.6
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kuules sama kori niissä on ihan samaa mikä moottori siellä pellin alla on.
Tulisi kalliiksi jos samaa korimalliin monta systeemiä pitäisi olla.
Samaa tekniikkaa ilmastoinnissa on onko bensa tai dieseli

Paljon se ilmastoinin huolto maksaa teidän korjaamossa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Avatar
janti
Viestit: 465
Liittynyt: 24 Kesä 2013 20:17
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja janti »

Renee kirjoitti:Kuules sama kori niissä on ihan samaa mikä moottori siellä pellin alla on.
Kyllä ainakin aiemmin on ollut eri täyttömääriä bensassa ja dieselissä eri moottori kooilla ainakin Focus III ja IV -mallissa. :roll:
https://www.hella.com/techworld/uk/Tech ... ties-2114/#
Paljon se ilmastoinin huolto maksaa teidän korjaamossa
Vianorilla taitaa olla 79 € ja merkkiliikkeessä 129 €.
Kuva-15 Mondeo 1.6 TDCi M6 ECOnetic 5d
Aiemmat Fordit: -09 Mondeo 2.0 TDCi, -04 Focus C-Max 1.6 TDCi, -03 Focus 1.6, -99 Focus 1.6 ja -90 Escort 1.6
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Renee »

https://www.ford.fi/oma-ford/merkkihuol ... lmastointi.


Kumma homma kun toi tietoa on niin vaikeasti saavutettavissa. Ei tarraa ja muukin vähän retuperällä. Mutta jos palvelusta maksetaan kyllä se tietoa siellä pitää olla.
Samaa homma jos öljyjä vaihdetaan pitääkö asiakkaan tietää määrä ja tuleeko Castrolin 5w-20 vai mitä öljytilaan

Nyt seuraa virallinen tiedotus koskee kylmäaineen määrää

1Moottoritilassa pitää olla tarra josta selviää kylmäaineen määrä ja laatu tarkista tämä omasta autosta että auto on kunnossa Jos takuu voimassa pyytäkää tarraa sinne jos ei löydy

2 Jos tarra on lähtenyt pois niin Ford liikee voi järjestelmästä tarkistaa määrän

3 Noi pyörii 500-600 gramman välillä moottorista riippuen
Viimeksi muokannut Renee, 13 Elo 2018 21:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
MondeoFarkkuBusines
Uusi foorumilla
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Elo 2018 22:28

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja MondeoFarkkuBusines »

Onko mitään parempaa ratkaisua varsinkin kuljettajan paikan kumimatolle, kuin alkuperäinen(mondeo farkku 2015) Paras mitä itse löysin https://www.weathertecheurope.com/fi/fo ... igitalfit/ ...on vaan aika kallis. Onko muita hyviä vaihtoehtoja?
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Renee »

Mondeon omistajat huomio joilla manuaalilaatikko. Teille tulee tiedote 18s07 syyskuu.Päivitystä pukkaa että estetään kytkimen luistaminen. Jos kytkin luistaa se vaihdetaan takuulla uuteen jos on esim. asuntovaunua alpeilla vedelty paljon. Seuratkaa postia. Koski minun autoa jo ja alkuvuodessa 2015 tuon tilasin
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Renee kirjoitti:Mondeon omistajat huomio joilla manuaalilaatikko. Teille tulee tiedote 18s07 syyskuu.Päivitystä pukkaa että estetään kytkimen luistaminen. Jos kytkin luistaa se vaihdetaan takuulla uuteen jos on esim. asuntovaunua alpeilla vedelty paljon. Seuratkaa postia. Koski minun autoa jo ja alkuvuodessa 2015 tuon tilasin
Koskee muitakin kuin vain Mondeota. Ainakin Focusta (tekstien mukaan myös ainakin jenkeissä Fusionia).
Jos kykin luistaa se vaihdetaan + tehoja rajoitetaan ohjelmallisesti ettei toistu.
Jos kytkin ei luista--> tehoja rajoitetaan ohjelmallisesti ettei alakaan luistamaan.

Jenkeissä ollut jo maaliskuussa tiedossa mutta Euroopassa reagoidaan vasta heinäkuussa?

Eri lähteistä lukemalla taitaa koskea 1.0 ja 1.5 bensakoneita joiden perässä on M6 laatikko. Vuosimallit 2014 - 2016
(ainakin 2015 - 2016) taitaa olla kyseessä. Pikkasen on sekalaista tietoa jenkki/saksa/hollanti sivuilla.

EDIT: Saksan sivuilla kerrotaan että koskisi: C-MAX, FOCUS, KUGA, MONDEO, TRANSIT CONNECT,
kaikkia bensakoneita missä M6 laatikko, vuosimallit 2014 - 2016
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja fordever »

Arski54 kirjoitti: Koskee muitakin kuin vain Mondeota. Ainakin Focusta (tekstien mukaan myös ainakin jenkeissä Fusionia).
Jos kykin luistaa se vaihdetaan + tehoja rajoitetaan ohjelmallisesti ettei toistu.
Jos kytkin ei luista--> tehoja rajoitetaan ohjelmallisesti ettei alakaan luistamaan.

Jenkeissä ollut jo maaliskuussa tiedossa mutta Euroopassa reagoidaan vasta heinäkuussa?

Eri lähteistä lukemalla taitaa koskea 1.0 ja 1.5 bensakoneita joiden perässä on M6 laatikko. Vuosimallit 2014 - 2016
(ainakin 2015 - 2016) taitaa olla kyseessä. Pikkasen on sekalaista tietoa jenkki/saksa/hollanti sivuilla.
Eikö kytkin siis kestä noita varsin vaatimattomia teho/vääntölukemia? Kun tehoja rajoitetaan, liittyykö se tiettyyn tilanteeseen ajotapahtumassa (liikkeelle lähtö tms.) vai ihanko vain tiputetaan muutama hevonen ja mahdollisesti rajoitetaan vääntöä eli tehdään koneesta laiskempi, ei kai?

Miten tuo kytkimen luistaminen todetaan puolueettomasti?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

fordever kirjoitti: Eikö kytkin siis kestä noita varsin vaatimattomia teho/vääntölukemia? Kun tehoja rajoitetaan, liittyykö se tiettyyn tilanteeseen ajotapahtumassa (liikkeelle lähtö tms.) vai ihanko vain tiputetaan muutama hevonen ja mahdollisesti rajoitetaan vääntöä eli tehdään koneesta laiskempi, ei kai?

Miten tuo kytkimen luistaminen todetaan puolueettomasti?
Ei kestä ei. En tiedä miten rajoitetaan ja missä tilantessa.
Jos oikein ymmärsin niin tilanteissa missä vääntöä käytetään, esim. peräkärrin veto ylämäkeen yms.
Testaus oli jotenkin niin että paikallaan nelonen päälle, kierrokset 2000 ja kytkin ylös. Jos sammuu niin kytkin ei luista. Mutta tuo siis hatara muistikuva, älkää kokeilko.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja focst »

Arski54 kirjoitti: Ei kestä ei. En tiedä miten rajoitetaan ja missä tilantessa.
Jos oikein ymmärsin niin tilanteissa missä vääntöä käytetään, esim. peräkärrin veto ylämäkeen yms.
Testaus oli jotenkin niin että paikallaan nelonen päälle, kierrokset 2000 ja kytkin ylös. Jos sammuu niin kytkin ei luista. Mutta tuo siis hatara muistikuva, älkää kokeilko.
Muuten oikein mutta 3000rpm..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Renee »

Tuo päivitys joka tehdään vaikuttaa autoosi seuraavasti.
Ei vaikutaa tehoihin kiihdyttäessä tai normaali ajossa.
Ainoastaa silloin jolloin järjestelmä tunnistaa että kytkin luistaa silloin tehojaa lasketaan automaattisesti että kytkin alkaisi pitää ja ei tulisis vahinkoja.
Ahdetulla moottorilla kytkimet saa helposti rikki jos luistatetaan. Peräkärryä, asuntovaunua tai jotain rekkaa hinataan
Tähän itse voin sanoa itsellä on tuo työjuhta Volvo siinä on toi mellkein 2,5 litran bensamoottori .Siinä on hyvä alavääntö kun nappaa kytkimen kiinni se vääntää kivasti ilman sitä moottorin huudatusta .Vasta ajettu 400tkm ja kytkin on alkuperäien ja vastaa viellä uuttaa .Eli Suomeksi konetehoon pitää suhdeuttaa noi kytkimet ettei tuollaista vippaskonstejaa tarvitse harrastaa onhan niitä kisakytkimiä ne kyllä kestää käyttöä
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Katos vaan, kampanja avoimena etiksessä. Autona tosin Focus -16. Katsotaan mitä tekevät. Olen kyllä kylmemmillä keleillä kylmällä autolla huomannut lievää kytkimen pompotusta liikkeellelähdössä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja focst »

Renee kirjoitti:Tuo päivitys joka tehdään vaikuttaa autoosi seuraavasti.
Ei vaikutaa tehoihin kiihdyttäessä tai normaali ajossa.
Ainoastaa silloin jolloin järjestelmä tunnistaa että kytkin luistaa silloin tehojaa lasketaan automaattisesti että kytkin alkaisi pitää ja ei tulisis vahinkoja.
Ahdetulla moottorilla kytkimet saa helposti rikki jos luistatetaan. Peräkärryä, asuntovaunua tai jotain rekkaa hinataan
Tähän itse voin sanoa itsellä on tuo työjuhta Volvo siinä on toi mellkein 2,5 litran bensamoottori .Siinä on hyvä alavääntö kun nappaa kytkimen kiinni se vääntää kivasti ilman sitä moottorin huudatusta .Vasta ajettu 400tkm ja kytkin on alkuperäien ja vastaa viellä uuttaa .Eli Suomeksi konetehoon pitää suhdeuttaa noi kytkimet ettei tuollaista vippaskonstejaa tarvitse harrastaa onhan niitä kisakytkimiä ne kyllä kestää käyttöä
Kyllä kytkimen kesto on kiinni käyttäjästä..tällä päivityksellä koitetaan vähentää käyttäjien virheitä..eikä kytkin kestä edes vaparissa jos sitä ei osaa käyttää..paras sankari ei päässyt edes korjaamon pihasta yhdellä kytkimellä..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Renee »

Niihän se on kytkintä pidetään jarruna ja moinen jalkaa lepää sen kytkinpolkimen päällä jos vaikka nopeasti tarvitsee painaa sitä .Risteyksessä ja liikenne valoissa kytkin pohjassa ja luistatetaan kun lähdetään liikenne valoissa .Paras on vanhempi henkilö kun kierrokset on jossa 5 tonnissa ja sitä autoa koitetaan saada parkkiruudusta pois.
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
Focus_2.0
Viestit: 735
Liittynyt: 20 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Focus_2.0 »

Nykyinenkin softa antaa itse peruskaasua kun nostaa kytkintä. Ei tarvitse kaasuun koskea liikkeellelähdettäessä. Tietty mummokaasulla saa kaikki rikki..
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04

Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

focst kirjoitti: Kyllä kytkimen kesto on kiinni käyttäjästä..tällä päivityksellä koitetaan vähentää käyttäjien virheitä..eikä kytkin kestä edes vaparissa jos sitä ei osaa käyttää..paras sankari ei päässyt edes korjaamon pihasta yhdellä kytkimellä..
En nyt sanoisi ihan noinkaan, kyllä sunnittelu on mennyt myös pieleen. Toki osalla autoilijoista kytkin laukeaa vaikka se olisi tehty mistä, mutta kyllä kytkimen pitäisi kestää normaalikäytössä noinkin vaatimattomat tehot/väännöt ongelmitta. Kytkin on selvästi alimitoitettu, ongelman tuo ilmeisesti lämpö. Liiallisesta tehosta/vännöstä ei ole kysymys. On paljon autoja missä tehoa ja vääntöä on paljon paljon enemmän ja kytkin kestää.

Ilman StartStop- toimintoa oleviin autoihin vaihdetaan kytkin aina. Ilmeisen vahvempaan/ paremmin kestävään. Näin ainakin saksassa.
Jos autossa on StartStop, kytkintä ei vaihdeta jos se ei testissä luista. Niissä luistaminen tulevaisuudessa estetään alentamalla
tehoa/vääntöä jos kytkia aikoo luistaa. Onko tämä oikea korjauskeino omien suunnittelumokien korjaamiseen? Minusta ei ole.
fordever
Viestit: 436
Liittynyt: 21 Kesä 2006 12:34

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja fordever »

Arski54 kirjoitti: ....
Ilman StartStop- toimintoa oleviin autoihin vaihdetaan kytkin aina. Ilmeisen vahvempaan/ paremmin kestävään. Näin ainakin saksassa.
Jos autossa on StartStop, kytkintä ei vaihdeta jos se ei testissä luista. Niissä luistaminen tulevaisuudessa estetään alentamalla
tehoa/vääntöä jos kytkia aikoo luistaa. Onko tämä oikea korjauskeino omien suunnittelumokien korjaamiseen? Minusta ei ole.
Onko siis Start-Stop -toiminnolla varustetuissa autoissa erilainen kytkin ("parempi") kuin autoissa ilman Start-Stopia?
Ford Focus 1.0 EcoBoost 155hp mHEV A7 PowerShift ST-Line Wagon 2023
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

fordever kirjoitti:
En tiedä, tuo lukee saksalaisella sivulla. Vai onko toisessa kaksoismassavauhtipyörä ja sen takia erilainen kytkin? Jos joku tietää niin varmaan kommentoi.
Renee
Viestit: 5411
Liittynyt: 09 Tammi 2014 18:51

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Renee »

Kyllä eri kytkin on näissä Start-Stop peleissä .Joskin Suomessa ei ole ilman tuota toimintaa autoja ole myyty. Varmaakin starttikin joutuu muutaman kerran enemmän hommiin kun tavallisessa autossa jos sitä namiskaa jolla se ohitetaan ei painelee lähtiessä.Oletteko muuten katsonut oljyn mittatikkua siinä suunnittelu on mennyt vähän poskelle min ja max väli tosi pieni ja tikun paikkaa on aikaa huono minun mielestä.

Ps reilu tonnin testilenkki kulutus oli 6.0 litraa/100km ja normaalisti ajelin oli soraa(myhinpään sora pikataival) ja asfalttia.
Kävin keski-suomessa
Volvo 850 1995 farmari 2.432 bensa manuaali
Mondeo 2015 1.5 bensa ecobooster manuaali
nikop
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Heinä 2016 17:52

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja nikop »

Nyt on kyllä suomen autoverotus perseellään...Uuden mondeon WLTP päästöarvojen mukaan esim. ST-Line bensa automaatti alkaen hinta on nyt 42 600 euroa.. ja hilidioksinipäästöt 200co/km
Mondeokuski
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Elo 2015 08:52

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Mondeokuski »

Käytin eilen oman 2.0 TDCi:n 60.000 km huollossa ja samalla vaihdettiin automaatin öljyt. Laskua maksaessani RS-Huollon kaveri kertoi, että takajarrupalat+levyt alkaa olla pian vaihtokunnossa. Ihmettelin että kuinkas nyt jo. Hänen mukaansa tyypillistä automaatille, että takajarrut on kovemmalla kulutuksella kuin manuaalissa.

Heillä on vaihdettu kerran 35.000 km jälkeen yhteen samanlaiseen taakse palat+levyt....

Asia rupesi ns mietityttään. Minkäslaisia kokemuksia täällä on muilla samantyyppisellä autolla ajelevilla?
Mondeo 2.0 TDCi ,150 hv PowerShift, Titanium Business Wagon , Tectonic Silver, rekistöröity 1/2016
Rstuning
Viestit: 238
Liittynyt: 07 Loka 2007 17:36

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Rstuning »

Mondeokuski kirjoitti:Käytin eilen oman 2.0 TDCi:n 60.000 km huollossa ja samalla vaihdettiin automaatin öljyt. Laskua maksaessani RS-Huollon kaveri kertoi, että takajarrupalat+levyt alkaa olla pian vaihtokunnossa. Ihmettelin että kuinkas nyt jo. Hänen mukaansa tyypillistä automaatille, että takajarrut on kovemmalla kulutuksella kuin manuaalissa.

Heillä on vaihdettu kerran 35.000 km jälkeen yhteen samanlaiseen taakse palat+levyt....

Asia rupesi ns mietityttään. Minkäslaisia kokemuksia täällä on muilla samantyyppisellä autolla ajelevilla?

Mut iso peukku RS-huollon asentajille, että tekevät työnsä mikä niille kuuluu. Tarkistavat auton muutenkin, kuin valohoitoa antamalla. :thumbup:
Mondeokuski
Viestit: 15
Liittynyt: 31 Elo 2015 08:52

Re: Ford Mondeo mk5 2015

Viesti Kirjoittaja Mondeokuski »

Juu, RS-Huollossa olen huollattanut / käyttänyt eri remonteissa omia Mondeoitani ja perheen paria Focusta muutaman vuoden ajan. Tekevät mielestäni asiallisen työn ja palvelu toimii.
Mondeo 2.0 TDCi ,150 hv PowerShift, Titanium Business Wagon , Tectonic Silver, rekistöröity 1/2016
Vastaa Viestiin