1,0 Ecoboost ja Powershift

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Kugahan
Viestit: 88
Liittynyt: 20 Syys 2013 19:40

1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja Kugahan »

Pitipä ihan uteliaisuudesta käydä kokeilemassa, miten otsikon yhdistelmä pelaa Fiestassa. Olipa maukas pikkuauto. Vaihteisto toimi itse asiassa vielä pehmeämmin kuin omassani, mutta eri versio Powershiftista tietysti kyseessä. Ja pikkukoneen sataheppainenkin versio on fiestaan vähintään riittävä.

Montako eri versiota powershiftista muuten on olemassa tai ainakin Suomeen tuotavissa pirsseissä? Ilmeisesti kaikkiin koneisiin ei tahdo sopivaa Powershiftia löytyä, koska esimerkiksi 1,6 litrainen Ecoboost on perinteisellä (ja kehnosti toimivalla) automaatilla ainakin Kugassa ja esimerkiksi juuri äsken TMn vertailuun osallistunut Fokus oli Powershiftillä mutta perinnekoneella. Onkohan tuo sama vaihteistoversio kuin Fiestassa?

Fiesta automaattina oli kyllä niin hyvän tuntuinen kärry, että oikeastaan on harmi, että tarkoitus on hävittää perheen pieni kakkosauto ja pärjätä jatkossa yhdellä keskikoisella...
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Tähän Fiestan 1,0 EcoBoost + PowerShift yhdistelmään sanon myös että huippupeli! Hieno, vääntävä voimalaite - ja Super vaihteisto :!: Mahtavat ajokokemukset: tällä ei kyllä ole jaloissa, eikä muutenkaan hukassa. Ja kun autossa on ajettavuus kunnossa ohjausta myöten, niin onpa kilpailijoille haastetta koko rahan edestä! :shock:
Torque Vectoring Control
Kugahan
Viestit: 88
Liittynyt: 20 Syys 2013 19:40

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja Kugahan »

Ohjaus oli kyllä todella hyvä.

Onkohan näistä pikkuboosteista vieläkään ilmennyt mitään vastaavia ongelmia kuin vaikkapa VAG:n pikkuturboista. Ei ainakaan näiltä sivuilta löydy ongelmakuvauksia mutta onkohan muun maailman isommilla palstoilla raportoitu?
On noita jo sen aikaa ollut liikenteessä, että luulisi suunnitteluvirheiden jo ilmenneen.
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja taky »

Kugahan kirjoitti:Ohjaus oli kyllä todella hyvä.
On noita jo sen aikaa ollut liikenteessä, että luulisi suunnitteluvirheiden jo ilmenneen.
59tkm tulee tänään täyteen kun 1.0L 125hp EcoBoost Focuksen keiulalle asennettuna poistuu toisen auton tieltä - vuosi menty ilman ainoakaan ongelmaa.
Lämpiääkin pirun nopeasti sekä tuuppaa lämmintä kabiiniin, tänään -18C ja pari minuttia paikoillaan käyttöä, ja päälle pari km ajoa, moottorinlämmöt tapissa ilman mitään moottorilämmitintä.

Hyvä motti, 6,1 l/100km kulutus koko matkalta 70% motaria / 15% maantietä / 15% taajamaa ajoilla.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Kugahan
Viestit: 88
Liittynyt: 20 Syys 2013 19:40

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja Kugahan »

Asiahan ei minulle tietysti kuulu, mutta mikä saa vaihtamaan Mersuun? Kilometrejä näyttää kertyvän aika reippaasti, mutta eikös hyväksi osoittautuneella kärryllä kannattaisi pöristää toinenkin vuosi? Itse yritän aina hankkia autot mieluummin pitkäksi kuin lyhyeksi aikaa, luultavasti Kugaankin otan jatkotakuun viiteen vuoteen asti ja saatan pitää pidempäänkin. Edellisellä isolla autolla ajoin yli kymmenen vuotta ja perheen pikkuinenkin täyttää seuraavaksi kymmenen.
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja taky »

Kugahan kirjoitti:Asiahan ei minulle tietysti kuulu, mutta mikä saa vaihtamaan Mersuun?
UAV, Uusi Auto Vuodeksi diili Automaasta joka päättyi.

Seuraaja ei Focus kun sen ajattevuus liukkaalla on hutera.
Esim emäntä kertoi viime keväänä kerran pysähtyneensä katsomaan onko joku rengas tyhjä kun kulku vikuroi motarilla sekä surkeat perusajovalot jotka nyt kyllä olisi tarjolla Xenoneina kohtuu hinnalla - muuten onkin OK peli.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Kugahan
Viestit: 88
Liittynyt: 20 Syys 2013 19:40

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja Kugahan »

Tuohan selittää hyvinkin. Oliko tuossa diilissä millaisia kilometrirajoja?

Jännä juttu tuo vikurointi. Itse en ole Fokusta liukkaalla ajanut, mutta yleensä kai nuo ajettavuudeltaan ovat hyvässä maineessa. Tuo otsikossa mainittu Fiesta ainakin tuntui kokoisekseen uskomattoman jämäkältä mutta tunnokkaalta ajettavalta viikonlopun liukkailla. Olisiko ollut pyörien suuntaukset Fokuksessa vinksallaan?
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

taky kirjoitti: UAV, Uusi Auto Vuodeksi diili Automaasta joka päättyi.
Seuraaja ei Focus kun sen ajattevuus liukkaalla on hutera.
Esim emäntä kertoi viime keväänä kerran pysähtyneensä katsomaan onko joku rengas tyhjä kun kulku vikuroi motarilla sekä surkeat perusajovalot jotka nyt kyllä olisi tarjolla Xenoneina kohtuu hinnalla - muuten onkin OK peli.
Kahden Focus-talven jälkeen olen edelleen sitä mieltä, että on mahtava talviauto - myös ajoltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan. Mutta autoni ei olekaan 1,0 EcoBoostilla, vaan 1,6 dieselillä. 1.0 EcoBoost on mielestäni Focuksen kokoiseen ja siitä suurempaan liian kevyt etuvetoisen talviauton keulalle.

Hyvää Focus-autoilua olen valmis jatkamaan ainakin ajettavuuden puolesta - ja myös ylläpito- ja käyttökustannuksien puolesta. 8)
Torque Vectoring Control
Maracaia
Viestit: 41
Liittynyt: 13 Syys 2013 18:52

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja Maracaia »

JohnFinn kirjoitti: Kahden Focus-talven jälkeen olen edelleen sitä mieltä, että on mahtava talviauto - myös ajoltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan. Mutta autoni ei olekaan 1,0 EcoBoostilla, vaan 1,6 dieselillä. 1.0 EcoBoost on mielestäni Focuksen kokoiseen ja siitä suurempaan liian kevyt etuvetoisen talviauton keulalle.

Hyvää Focus-autoilua olen valmis jatkamaan ainakin ajettavuuden puolesta - ja myös ylläpito- ja käyttökustannuksien puolesta. 8)
Jep, samaa mieltä täälläkin. Itselläni 1.6 EcoBoost 182 hv versiona, eikä vikurointia ole kyllä esiintynyt. Nöyrästi, mutta voimalla menee sinne, mihin käsketään :lol:
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja taky »

Kugahan kirjoitti:Tuohan selittää hyvinkin. Oliko tuossa diilissä millaisia kilometrirajoja?
Ei Km rajaa, siinä sen pointti olikin. Laakkoselle autoa palauttaessa ihmetteli samaa kun ei ollut kuullutkaan UAV:sta ennen tätä. Laakkonenhan peri sen Automaan kaupassa.
Kugahan kirjoitti: Jännä juttu tuo vikurointi. Itse en ole Fokusta liukkaalla ajanut, mutta yleensä kai nuo ajettavuudeltaan ovat hyvässä maineessa.
Renkaat, kevyt keula jne vaikuttaa. Kesällä ja pitävällä pinnalla loistava ajaa.
Pari litraisen dieselin kanssa ei samaa herkkyyttä havaittuna.
Kugahan kirjoitti: Olisiko ollut pyörien suuntaukset Fokuksessa vinksallaan?
Ne tarkistetiin ja säädettiin pilkulleen kohdalleen heti viikon ikäisenä, parani mutta ei tullut kokonaan sillä kuntoon.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Niin paljon on tota jadajadaa ollu tosta Ecoboostin keveydestä ja sen huonommasta ajettavuudesta että otimpa oikein ja tutkin asiaa. Nettiautosta, vm 2012, trend wagon, ilmastointi, manuaali:

www.nettiauto.com/5855763 - 1.0 - Omamassa 1371kg
www.nettiauto.com/6163604 - 1.6 - Omamassa 1361kg
www.nettiauto.com/5911445 - 1.6 TDCi - Omamassa 1419kg

Noista kevyimmäksi jäi siis toi 1.6 vapari.

Oiskohan nyt niin että minkä EcoB koneen painossa 'häviää', sen uudemman laatikon painolla 'voittaa', eikä sitä ainakaan vapari-1.6 verrattuna tartte mitenkään erityisen höyhensarjalaisena pitää.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Timppasavosta
Viestit: 207
Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
Paikkakunta: Ylä-Savo

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja Timppasavosta »

Esitteestä otetut tiedot tästä samasta asiasta:

- 1.0 Ecoboost 125 hv wagon 6-vaihteinen manuaali 1316 kg
- 1.6 Ti-VCT 125 hv wagon 5-vaihteinen manuaali 1312 kg
- 1.6 Ecoboost teho aivan sama mutta 6-vaihteinen manuaali 1358 kg
- 1.6 TDCi 115 hv wagon 6-vaihteinen manuaali 1367 kg
- 2.0 TDCi wagon teho aivan sama mutta Powershift-vaihteistolla 1485 kg

Vertailun vuoksi 2.0 Ecoboost 250 hv wagon 6-vaihteinen manuaali 1461 kg.
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi :ford:

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia

facebook.com/tikatechky
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja KajS »

JohnFinn kirjoitti:... 1.0 EcoBoost on mielestäni Focuksen kokoiseen ja siitä suurempaan liian kevyt etuvetoisen talviauton keulalle.
Irroitin tuon lauseen asiayhteydestä, sillä meillä on sitten poikkeuksellisen vakaa 1,0 ecobeast. Ei vikuroi eikä heilu eikä keula lähde lentoon. Kiva auto ajaa, maantiellä menee suoraan ja kaupungissa on kevyt käännellä. Meillä pidetään tästä autosta, edeltäjäänsä parempi, joka oli sekin hyvä.

Mutta, JF, hyvä kun laitoit tuon "mielestäni" tuohon lauseeseen. Itse saa olla sitä mieltä mitä tahtoo ja parempi olla yhtä mieltä itsensä kanssa, elo on siten mukavampaa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Talviajokokemuksia itselläni on nimenomaa uuden Focuksen malleista 1,6 Duratorq TDCi 115 hv, 1,6 EcoBoost 150 hv, 1,0 EcoBoost 125 hv. Kaikissa manuaalivaihteistot. Lumisella, pehmeällä tienpinnalla 1,0:n keula oli muihin verrattuna "leijuva". Ajotuntuma ja auton hallinta ei ollut epävarmaa, vain hieman ohuempaa. Nämä poikkeavuudet korostuvat toki renkaitten kokoeroilla ja erilaisuuksilla (eri merkkisyyksillä); 1,6-koneisilla oli (on) 205/55R16 ja 1,0:ssa oli mielestäni leveydellä 195 mm olevat.
Pelkkä auton massa ei ratkaise, vaan mihin se massa kohdistuu ( akselimassana ) ja myös painopisteen sijainti. Nämä asiat muuttuvat näillä moottoreilla. Ja tietty nämä ulkoiset tekijät renkaiden osalta.
Pahoittelen, että en osaa mielipiteilläni olla kaikkien mieliksi.
Torque Vectoring Control
Timppasavosta
Viestit: 207
Liittynyt: 26 Huhti 2006 20:40
Paikkakunta: Ylä-Savo

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja Timppasavosta »

Minun mielestä ei ole mitään syytä olla pahoillaan, näkemyksiä on meillä kaikilla ja pitää ollakin, niin kauan kun vain niistä käytävät keskustelut pysyvät asiallisella tasolla. Minusta ainakin on tässä vaiheessa koulutusta pysytty.

Sanotaanhan sitä, että makuasioista ei pidä kiistellä! Vaikka nimenomaan niistä kiistelläänkin...
Nyt kalustossa: Transit MK6 X3, yksi faceliftattuna MK7:ksi :ford:

Yli 40 diesel-Fordia ollut, ollut mm. 9XMondeo MK4 ja liki 30 MK6 / 7 Transitia

facebook.com/tikatechky
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja KajS »

JohnFinn kirjoitti:...Nämä poikkeavuudet korostuvat toki renkaitten kokoeroilla ja erilaisuuksilla (eri merkkisyyksillä); 1,6-koneisilla oli (on) 205/55R16 ja 1,0:ssa oli mielestäni leveydellä 195 mm olevat.
Pelkkä auton massa ei ratkaise, vaan mihin se massa kohdistuu ( akselimassana ) ja myös painopisteen sijainti. Nämä asiat muuttuvat näillä moottoreilla. Ja tietty nämä ulkoiset tekijät renkaiden osalta.
Pahoittelen, että en osaa mielipiteilläni olla kaikkien mieliksi.
Tuossahan se seisoo lihavoituna; meidän ecobeastissa on 205/55x16 talvella, kesällä 215/55x16, edellisessä focuksessa talvella 195/65x15 ja kesällä 205/55x16. Ja sitten mielipiteisiin, jotka on kaikilla aina oikeat: 195/65x15 on mun mielestä Ballongreifen, vaikka se olisi minkä tahansa high-power-vehiclen alla.

Jos kaikki olisi mielipiteillään kaikille mieliksi, keskustelu kuolisi sukupuuttoon. Mun mielestä tämä topikki lähti eri suuntaan kuin otsikko...
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja taky »

JohnFinn kirjoitti: 1,6-koneisilla oli (on) 205/55R16 ja 1,0:ssa oli mielestäni leveydellä 195 mm olevat.
Ko 1.0 Wagon Titanuimissa oli 205/55R16:set Continentalin nastat.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Avatar
Vrjssa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Heinä 2011 21:34

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja Vrjssa »

Tuohon painoasiaan että auton varusteet lisäävät painoa tai vähentävät.
Edellinen 1.6 Ecoboost rekisteriotteen mukaan painoi 1333kg.
Nykyinen 1.6 Ecoboost painaa 1370kg. Molemmat 150Hv Titanium versioita.
Ajan tällä hetkellä 1.0 125Hv koneisella Ecoboost Focuksella Trend malli. En voi yhtyä tuohon että kone olisi kevyt ja aiheuttaisi levottomuutta? Continental IceContact renkailla kaikki ajettuna. 205/55/16.

Harmi että tuli laitettua Fiesta 1.0 100Hv manuaalina. Kun nyt olisi saanut Powershiftillä. Kommenteista päätellen todella, makea! Mutta on tuo manuaalikin näppärä.
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja vorkki »

Vaikka ollaan kaukana otsikosta niin kerronpa että meillä ollaan oltu Focus 1.0 EgoBoost 125 wagonin kanssa tyytyväisiä ajetavuuteen niin kesärenkailla (215/55-16) kuin talvirenkaillakin (205/55-16 Contin kitkat). Olen yrittänyt nyt talven tullessa kiinnittää huomiota tuohon jo aiemminkin moitittiin vakauteen ja keulan keveyteen mutta en ole saanut "vikaa" esille. Tosin oikeita lumisia teitä en ole vielä pk-seudulla Kehä III:n sisäpuolelta löytänytkään, eikä muualle ole ollut asiaa... Joka tapauksessa toinen Focus on tulossa 1.6 EcoBoostina keväällä, entisen rinnalle.

Jotta sivutaan hieman otsikkoakin niin powershiftin käyttökokemukset ovat tervetulleita. Etenkin kiinnostaa onko niissä vastaavia mureheita ollut kuin vag:n 7-vaihteisessa kuivassa dsg:ssä. Itse olen Fiestan 100hv mallia ajanut manuaalina mutta 5-vaihteinen vaihteisto ei ollut silloin houkutteleva, vaikka moottori toki oli mainio autoon.
Focus mk3 EcoBoost
mek
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Heinä 2007 14:42

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja mek »

Perheen kakkosautoksi Octaviaa TSI:n tilalle on vakavassa harkinnassa Fiesta Ecoboost Powershift. Todella makea ajettava. SAH Oulun huollossa kysyin, onko Fordin Powershifteissä ollut samoja ongelmia kuin Volkkarin DSG:ssä. Vastaus oli, ettei SAH Oulussa ole tullut vastaan yhtään Powershift-laatikon vikaa, ja Mondeo takseja on Oulussa paljon...

Edit, uusi Fiesta Ecoboost Powershift Titanium tulee kesäkuun alussa perheeseen. Toisena vaihtoehtona olisi ollut Toyota Yaris Hybrid Active. Sen olisi saanut samaan hintaan (pienemmällä välirahalla) hybridinä, paremmilla varusteilla (navi, peruutuskamera), mutta hallituksen valinta oli Fiesta. Fiesta oli parempi ajaa, hiljaisempi ja moottorissa on maantienopeuksilla selvästi enemmän vääntöä kuin Yaris Hybridissä. Yaris olisi meidän ajossa varmaan kuluttanut n. litran vähemmän ja ajoneuvoverossa olisi säästänyt muutaman kympin. Peruutuskamera olisi ollut hyvä lisä ja tilaahan Yariksen takapenkillä on selvästi enemmän kuin Fiestassa, mutta meille takatiloilla ei ole merkitystä.
mek
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Heinä 2007 14:42

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja mek »

Itse itselleni vastaten. Eilen saatiin viimein uusi Fiesta 1.0 Ecoboost Powershift Titanium pihaan ja Octavia 1.4 TSI jäi liikkeeseen. Koeajoimme Fiestaa vain nastarenkailla. Nyt kesärenkailla suoraan 2010 Octavian jälkeen Fiesta ei tunnu ainakaan meluisammalta, rengasmelun sävy on miellyttävämpi kuin Skodassa. Kaiken kaikkiaan jämäkän oloinen pikkuauto. Keräilen loppuvuoden bensakuitteja, niin saadaan faktaa myös kulutuksesta 20 km työmatka-ajossa. Ennakkokäsitys on, ettei kulutus juuri putoa Octavian 6,2 litrasta. Stereot paljon paremmat kuin Octaviassa. Moottori todella pirteä ja vaihteisto toimii hyvin. Pikkukierroksilla vastaa kaasuun paljon paremmin kuin ex Octavia.

Edit, Ford-Etis kertoo, että auto on varustettu Apulämmittimellä. Tietääkö joku, mikä tuo on? PTC-vastus?
mek
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Heinä 2007 14:42

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja mek »

Fiesta Ecoboost Powershift tankattu ekan kerran. Kulutus samaa luokkaa, kuin Octavia 1,4 TSI (2010) vastaavassa ajossa, eli 6,3 l/100km. Isän uusi Octavia 1.4 TSI DSG menee litran vähemmällä, eli Fordilla olisi kyllä vielä töitä tuon laatikon ohjelmoinnin kanssa, jos kulutusta meinaisi pienentää. Taitaa olla perheen ensimmäinen auto, jolla ei tulla pääsemään EU normikulutukseen. Kaikilla muilla tähänastisilla keskikulutus on sekalaisessa ajossa jäänyt EU-normiin tai sen alle. Muuten tyytyväinen.

Oli näköjään kahdesta päivästä kiinni, että olisi sanut auton, joka on ilman rengaspaineantureita. Tuossa ne riesat nyt on. Tästä tulee vielä suuri riesa niin käyttäjille kuin autoilijoillekin. Ehdin jo ostaa talvirenkaat ilman antureita, mutta se taisi olla ihan hyvää tuuriakin. Kun olen asiaa selvitellyt, niin renkaisiin kannattaa laittaa sellaiset anturit, jotka voi "kloonata" kesärenkaiden antureista. Näin ei tarvitse käydä joka renkaanvaihdon jälkeen Wetterillä. Tällä hetkellä paras tarjous neljästä anturista asennettuna ja kloonattuna 300 eur! :twisted:
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

mek kirjoitti:Fiesta Ecoboost Powershift tankattu ekan kerran. Kulutus samaa luokkaa, kuin Octavia 1,4 TSI (2010) vastaavassa ajossa, eli 6,3 l/100km. Isän uusi Octavia 1.4 TSI DSG menee litran vähemmällä, eli Fordilla olisi kyllä vielä töitä tuon laatikon ohjelmoinnin kanssa, jos kulutusta meinaisi pienentää. Taitaa olla perheen ensimmäinen auto, jolla ei tulla pääsemään EU normikulutukseen. Kaikilla muilla tähänastisilla keskikulutus on sekalaisessa ajossa jäänyt EU-normiin tai sen alle. Muuten tyytyväinen.

Oli näköjään kahdesta päivästä kiinni, että olisi sanut auton, joka on ilman rengaspaineantureita. Tuossa ne riesat nyt on. Tästä tulee vielä suuri riesa niin käyttäjille kuin autoilijoillekin. Ehdin jo ostaa talvirenkaat ilman antureita, mutta se taisi olla ihan hyvää tuuriakin. Kun olen asiaa selvitellyt, niin renkaisiin kannattaa laittaa sellaiset anturit, jotka voi "kloonata" kesärenkaiden antureista. Näin ei tarvitse käydä joka renkaanvaihdon jälkeen Wetterillä. Tällä hetkellä paras tarjous neljästä anturista asennettuna ja kloonattuna 300 eur! :twisted:
Kunhan uusi tekniikka arkipäiväistyy ja ajotapa myös, niin alkavat kulutuksetkin (todennäköisesti) normalisoitua. 8)

Ainakin Fiestaa suuremmissa Fordeissa rengaspaineet seurataan ajotietokoneella ABS-jarruantureiden välittämän renkaiden vierintäkehäpituuden seurannalla. Tätä samaa järjestelmää hyödynnetään talvipyörilläkin - vain seurannan aktivointi on syytä muistaa tehdä pyörien vaihdon jälkeen. Näillä "hienouksilla" ei tarvita erillisiä pyöräkohtaisia antureita.
Torque Vectoring Control
mek
Viestit: 29
Liittynyt: 11 Heinä 2007 14:42

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja mek »

Kyllä uudessa Fiestassa on pyöräkohtaiset anturit, tämä on Wetterillä viikko sitten varmistettu.
Avatar
kaali81
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Huhti 2009 20:32
Paikkakunta: Pargas

Re: 1,0 Ecoboost ja Powershift

Viesti Kirjoittaja kaali81 »

Wetteriltä varmistettu, eli yhtä hyvin voisi kysyä sammakolta sääennustetta huomiseksi! Mielipiteitä taas...
Ajossa:

Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14

Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Vastaa Viestiin