Netin varaosamyyjät

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
m4ketech
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Marras 2011 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Netin varaosamyyjät

Viesti Kirjoittaja m4ketech »

Eli laitoin tori.fi ilmoituksen että ostan sierran ohc viritysosia. Tuli vastaus seuraavana päivänä:
Hei olisko Sierran osille vielä tarvetta? Löytyy paljon viritys ja muita
osia sierroihin.. Pitäis päästä tavaroista eroon. Laitapa spostia niin
laitan mitä kaikkea löytyy.

Ilmoitin että virinokka, ovipahvi, takapuskurin lista, pakosarja + putkistolle voisi olla tarvetta.
Historia alta:
Myyjä: ” Virinokka löytyy ja uusi peltisarja. Putkistokin olis 2,5tuuman.”
Minä: ”Hinta”
Myyjä:” Nokka 80€, peltisarja 80€ ja Putkisto 90€?”
Minä:” sarja 2” vai 2,5” lähdöllä”
Myyjä:”2,5 putkisto 2 änkällä”
Myyjä:” Miten olis?? Laita viestiä pian. Löytyy myös kossusierran takapuskuri 91vm ja tummat takavalot+välipaneeli ja IS Sierran etu ja takapenkit”
Minä:” Kylmä mä ton pakosarjan ja nokan otan. Putkisto melkeen onkin jo”
Myyjä:” Ok maksu tilille ja paketti matkahuoltoon. Mistä pankista maksat? Laitan uudet tiivisteet mukaan myös ja nokka Stefan kaupanpäälle”
Myyjä: ” Vastailisitko?”
Myyjä: ” Saitko viestit kun puhelin vähä sekoilee.”
Minä: ” Öö näillä näkymin nordeasta ellei palkka tule toiselle tilille. Tiivisteet varmaan löytyy myös yläpään tiivistesarjasta, mutta iske mukaan vaan. Olisko sulla kuvaa tosta pakosarjasta?.”
Myyjä: ” Voin koittaa ettiä kuvan jonka otin. Koska pystyt maksamaan??”
Minä: ” juu, kyselen huomenna johtajalta ennakkoa :)
Minä: ” Missäpäin rojut sijaitsee muuten?”
Myyjä: ” Ovat Seinäjoella :) ilmoita mulle sit. Mulla on myös Nordean tili”
Myyjä: ” Mä pakkasin osat jo valmiiksi. Saatko maksetttua koska? :)
Minä: ” Laitatko tilinumeron niin makselen kun rahat tulee mun tilille. laitanko matkahuollon kulut samalla?”
Myyjä: ” Maksa matkahuollon kulut kun haet paketin. XXX-XXX. Koska maksat niin varaudun lähetykseen??”
Minä: ” lmotan heti kun maksa. Niin sulla ei ollut mitään kuvaa tosta sarjasta? onko tuo 4-2-1 vai mikä, noita kun on kahta mallia toinen mahtuu suoraan ja toinenkin taitaa mahtua ilman muokkausta oman kytkinkopan ohi...Saajana XXXX XXXX?”
Myyjä: ” Kyllä. 4-2-1. Mahtuu vanhanmallin sierraa menemään. En nyt löydä sitä kuvaa mutta se on täys kopioitu marteliuksen sarjasta. :) osaatko sanoa mikä päivä kun otin ne jo auton kyytiin. Joudun lainaa autoa aina välillä eks emännälle niin olis hyvä tietää päivä??”
Myyjä: ” Piti laittaa sarja omaan mutta jouduin vaihtaa konetta. Nyt on Is Dohc ja auto menee purkuun eli myyn osina pois.. Ilmoita mulle päivä kun maksat?”
Minä: ” Siis hetkinen tuo sarja on Dohc vai OHC koneen sarja?”
Myyjä: ” Ohc niinkuin sanoin. Sanoin että jäi itsellä käyttämättä kun oma Ohc kone hajosi ja nykyään mulla on Dohc kone :) niin mikä päivä??”
Minä: ” Pitäs joku päivä ilmeisesti käydä virroil mökillä, jos nyt porukat on lähös nii siitä ei ajas kun joku puoltoista tuntia, nii onnistuuko nouto? Kyselen johtajalt missä palkkaennakko viipyy”
Myyjä: ” No mulla on kamat kyydissä että onnistuu se mutta pe lähden kesälomalle eteläsuomeen ni otan me mukaan ni saan lähettää ne sulle sitten. Laita mulle aamulla viestiä maksusta. Eli 160€ yhteensä. Ja anna sun osoitetiedot”
Myyjä: ” Ja se tilinumero minkä annoin niin oli Nordea eli kummalle tilille sulle maksetaan palkka? Löytyy mulla op myös. Niin ja hei säädettävä nokkapyöräki löytyy jos tarvii sit joskus :)
Minä: ” No nordea tai s-pankki. Nordeaan yleensä on tullut ja sinne aina ottanut palkan kun toinen on "säästö"tili. Mihin päin eteläsuomea oot tulosa? Juu laittelen viestiä..”
Myyjä: ” Salo-Forssa suunnalle.. :) maksa sinne Nordeaan niin enkähän mä ke pysty vaikka tuomaan sulle sitten lomalla johonkin tai lähettää ku lähetys maksaa vaan 20€”
Myyjä: ” Mikä tilanne?”
ilmotin kun johtaja ei voi maksaa kottia lomien ja sisällä olevien tuntejen takia, myyjä pitää osat varattuna. Itse ainakin olen varuillani kun monta sataa kusetettu aikoinaa. Miksei käteinen käy esim jos noutaa ja muutenkin kiire.

Muiden mielipide, lyönkö rahaa tilille vai en :roll:
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
tursas
Viestit: 4010
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Netin varaosamyyjät

Viesti Kirjoittaja tursas »

Jaahas, Tori on kyllä tullu tunnetuksi kusettajista. Jokainen järkevä käy kauppansa Nettivaraosassa tai täällä, koska se vaatii kirjautumisen yms.
Olikos se vielä niin, ettei kuviakaan löytyny eikä nouto/tuominenkaan ollu onnistuvinaan.
En maksaisi mitään ennakkoon tässä tapauksessa. 8)
Mulle kerran myyjä(Sierra-harrastaja) toi takaluukun olikos se nyt Jyväskylästä Lahteen ja maksoin 40 € kässinä kouraan kun hain sieltä.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Avatar
Eeska91
Moderaattori
Viestit: 657
Liittynyt: 05 Tammi 2011 02:09
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Netin varaosamyyjät

Viesti Kirjoittaja Eeska91 »

Tavara käteen ja rahat myyjälle.
m4ketech
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Marras 2011 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Netin varaosamyyjät

Viesti Kirjoittaja m4ketech »

Nykymaailmassa jokasella rupee olemaan kamera puhelimessa, olishan siitä voinu napsia kuvan kun pakkas :roll:

Kyselin nyt että mikä helkutin nokka se muute ees on. Saman tien tuli vastaus "Löytyy vääntönokka tai korkeanostoinen." No kyselin mallia ja valmistajaa, olishan se kiva tietää :roll:
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
m4ketech
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Marras 2011 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Netin varaosamyyjät

Viesti Kirjoittaja m4ketech »

Jatkoin jutustelua ja huomenna olis palkka. Juttelin myyjälle että saan palkan.

Myyjä: "Hyvä. Maksa silloin :)"
Minä: "Onko tuo mikä nokka muuten?"
Myyjä: "Löytyy vääntönokka tai korkeanostoinen."
Minä: "mitään hajua valmistajasta ja mallista?"
Myyjä: "Toinen on bf63 burtoni ja toinen kent cams"
Myyjä: "Niin perjantaina maksat? Otan ne auton kyytiin niin saan lähettää ne silloin." Tuli 4 päivää sitten viesti.
Myyjä: "Tuliko viesti?" Kolmepäivää sitten.
Minä: "Juu tuli"

Tänään:
Myyjä: "Niin huomenna maksat? Otin tavarat kyytiin"
Myyjä: "Eli palkka tulee sulle nyt yöllä 12 jälkeen niin sit maksat??"
Myyjä: "En tiiä mitä tää iPhone taas tekee mutta maksat nyt vissiin yöllä tai aamulla ne osat?? Vastaile kun saat viestini. Kiitos"
Minä: "juu laitan viestiä kun makselen. Ei sul oo mitään kuvia kamoista? kunka isoja noi paketit on, mietin kun auto ei oo ajossa niin pitää kysyä kyytiä joltain varmaan..."
Myyjä: "Mahtuu takapenkille hyvin. Pakkasin samaan pakettiin ne pahviin."
Myyjä: "Yritä maksella aamulla pois niin saas viedä ne? Tässä kuva samanlaisesta sarjasta kun mikä toi on. Ja nokka samanlainen kun toi kuvassa oleva kent cams"
Myyjä: "Mulla puhelin tilttaileee joten yritä maksella sillai mielellään aamuun mennessä ku pakkaan tavarat ennen 9"

Kuvat:

Kuva

Kuva

Eli yhteenvetona. Sähköpostin keskustelun perusteella on helekutin moinen kiire, pakkailee tavarat monta kertaan, kuvia ei ole vaikka kaikki viestit tulee iphonesta ja en ole missään vaiheessa tiennyt että on kaksi nokkaa myynnissä ja nyt on laittamassa kent camsiä tulemaan. :roll: Lienee kusetusta...
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
Diamond_TR
Viestit: 16
Liittynyt: 18 Maalis 2013 18:48

Re: Netin varaosamyyjät

Viesti Kirjoittaja Diamond_TR »

Minusta tuo on selvää kusetusta, tavaraa et koskaan saa mutta rahat menee. Katoppa löytyykö tuosta linkistä sopivia numeroita http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=126769
Ford Mondeo mk4 2.0 tdci titanium wagon (Errare humanum est)
m4ketech
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Marras 2011 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Netin varaosamyyjät

Viesti Kirjoittaja m4ketech »

Tänään tullut viestit: Onks maksu kunnossa? ja Halooja?!

Marko Tamminen on nimi ja ei puhelinnumeroa, ainoastaan tiedossa oleva tilinumero: 114035-300218

Vaikkei olisi kusetusta niin annetaan olla, ja 99% varmuudella on kusetusta kun myytävästä tuotteesta ei saa kuvaa, vain netistä vastaavia kuvia. Hiton hoppu jne...
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
duckworth
Viestit: 3677
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Netin varaosamyyjät

Viesti Kirjoittaja duckworth »

M4ketech kirjoitti:Tänään tullut viestit: Onks maksu kunnossa? ja Halooja?!

Marko Tamminen on nimi ja ei puhelinnumeroa, ainoastaan tiedossa oleva tilinumero: 114035-300218
Muistaakseni juuri tämä Marko Tamminen kaupitteli mulle taka-akselia 4 vuotta sitten, vaikken ollut kysynyt häneltä mitään :shock: Tuli vaan sähköpostia, vaikka alunperin hieroin kauppaa jonkun toisen kanssa. Vähän hämärä kauppias... :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
m4ketech
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Marras 2011 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Netin varaosamyyjät

Viesti Kirjoittaja m4ketech »

Kappas kappas, perjantaina en vastannut mitään. Kyseli muutaman viestin verran rahoja ja antoi olla. Taisi tajuta että paljastu :lol:
Nykynen: Focus STW MK2 2006. Exät: 3X Mk1 mondeo, 3X Mk2 mondeo, 2X Transit, Sierra -83, MK6 esco stw.
seoriesa
Viestit: 64
Liittynyt: 18 Tammi 2007 17:29

Re: Netin varaosamyyjät

Viesti Kirjoittaja seoriesa »

Taasko toi sama huijari koittaa myydä eioota..itellä joskus työn ja tuskan takana saada rahat sille myymistäni osista...
3 Fordin taivas
Vastaa Viestiin