ST vm 2012...

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
IIC
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Huhti 2006 07:59

ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja IIC »

Tuli laitettua nimi tilaus-sopimukseen,tulossa uusi ST-250,värinä spirit blue 5-ovisena,kävin liikkeen farkkua ajamassa ja on "komialaite" murisee tarvittaessa mutta myös pintakaasulla pystyy hiipimään 8) ,edelliseen Volvo-koneiseen on bensankulutuskin vähentynyt aikaspaljon,en ehtinyt kuin 30 tkm ajamaan nykysellä 2011-mallilla.ST:llä ajan varmasti pidempään on kuitenkin yksivaihde ja 125 hp:tä enemmän kuin nykyisessä vapaastihengittävässä.Tehdastilaukseen tuo meni...
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Jos olis muutakin kahisevaa kuin tuulipuku, niin saattasin tommoseen paperiin raapasta omankin nimen :P Kuvia ja kokemuksia odotellessa!
6007
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja 6007 »

onnea hankinnasta, laitathan kokemuksia sitten kun auto on tullut
tutuksi, etenkin kulutus olisi kiinostuksen kohteena
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
IIC
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Huhti 2006 07:59

ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja IIC »

Jep,itsekin katselen tulevia kulutuslukemia,CO2-päästöksi mitattu 169 g,joten en odota keskikulutuksen paljon yli 7-7,5 litran menevän,nyt on 125 hp vm -11 Focuksella ollut 6.2 L/100km.Toisaalta en kovin paljon kaupungissa aja,enemmän on maantieajoa 80-100:sen alueella.Mutkaista kantatietä kun ST-koeajofarkulla menin,pyysi "vaihdeopastin" jo 60-70 kim/h vauhdissa kuutosvaihdetta.
6007
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja 6007 »

Autostrassenverkehr lehdessä oli testikulutuksena 11.4,
mutta sehän on kuitenkin ihan eri kuin normaaliajokulutus.
kuinka pitkään saat odotella, saatko vielä tänä vuonna ?
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
duckworth
Viestit: 3683
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Itseäni kiinnostaisi kuulla kuinka hyvin tuo etupää on toteutettu, ja onko sitä pitoa todella niin paljon, että auto olisi yliohjaava ja sitä kautta leikkisä? :) Myöskään oma budjetti ei yllä/tule yltämään tämänhintaluokan autoihin, vaikka suuni nyt avasinkin :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
IIC
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Huhti 2006 07:59

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja IIC »

Auton "syntymäpäivä" on 16.11.2012 ja valmistus myyjänmukaan kestää 12-14 tuntia,sitten vain odotellaan laivakyytiä,toivottavasti tulee jo tämänvuoden puolella,alv % nousee 2013 :evil:
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Nelonen Start otti maistit ST farkusta ja oheisena linkki, missä 12:45 kieppeillä alkaa testi
http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/et ... /start-428
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
S-P-H
Viestit: 613
Liittynyt: 23 Elo 2008 20:58

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja S-P-H »

Tyyppi päästää ratista irti 250hp etuvetoisella autolla melkein täyskiihdytyksessä :roll:
kylläh. Ihan kuin ei suurin osa tehokkaista etuvetoisista vähän liikuttelis rattia SUOMEN teillä.
Hirveät urat joka paikassa ja tossaki jäykät kumit alla ni ohjaus vetelee ilman kiihdytystäkin.
Fiesta ST-Line 155hp MHEV 2022
ex Fiesta ST-Line 140hp 2018
ex Focus Titanium Duratec 1.8 2009
ex Focus 1.8 2000
IIC
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Huhti 2006 07:59

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja IIC »

Jep,oon aina ihmetellyt tuota Start-ohjelman touhua,nämä "taikurit" ajonaikana säätävät rattia ajavat ns.paskarinkiä jne...AMG-mersulla kylätiellä tuhatta ja sataa.Uusi Volvo V40 on toimittaja Liinpään mukaan,kahdenhengen auto,voi hyvänenaika.Täytyykin itse nykyisellä Focuksella ajaa töistä ilmankäsiä,saas nähdä veteleekö 8) ja mihin.
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

IIC kirjoitti:Jep,oon aina ihmetellyt tuota Start-ohjelman touhua,nämä "taikurit" ajonaikana säätävät rattia ajavat ns.paskarinkiä jne...AMG-mersulla kylätiellä tuhatta ja sataa.Uusi Volvo V40 on toimittaja Liinpään mukaan,kahdenhengen auto,voi hyvänenaika.Täytyykin itse nykyisellä Focuksella ajaa töistä ilmankäsiä,saas nähdä veteleekö 8) ja mihin.
Hei, Startin sinipöksy "taksikuski" on varmaan kytkenyt Focuksen pysäköintiavustajan ( Focushan osaa ajaa itse parkkiruutuun ) ja polkaissut kaasua :mrgreen: No tsoukkihan tää... 8)
Mutta, jos testiajon olisi suorittanut vaikkapa Petsku Geitel, niin olisi tullut vanhan automiehen faktaa - ja itse asiasta; ... tai ajo-ominaisuuksien analysoija, Teknarin (ratalenkin) koeajaja
Risto Virtanen olisi kertonut todellisuuden. Nämä mainitut herrat ovat jotain muuta tiedoiltaan ja taidoiltaan kuin taksikuski Liinpää.
Torque Vectoring Control
Ekomies
Viestit: 52
Liittynyt: 22 Tammi 2012 09:10

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja Ekomies »

Tänään Automaassa otin kylmätyypit liikkeen sisällä ja täytyy sanoa että penkit tuki tosi hyvin ja imaisi kuskin paikoilleen :D
Kojelauta on lähes "vakio" eikä herättänyt rattia lukuunottamatta kylmiä väreitä.
Kyllähän sillä varmaan ajelisi,mutta itsellä homma kaatuu peräkoukun puutteeseen,kun auton perässä
on koukun kohdalla tuplaputket niin ei sitä siihen saa asennettua,no säästyypä paljon pätäkkää :lol:
Focus 1.6 Ecoboost Titanium Wagon
risu80

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja risu80 »

uus st ollut 3 viikkoa tässä ja voin kyllä varmistaa kommentit auton ainoasta huonosta puolesta,täyskiihdytyksessä karmeata vetelyä mutta siihenkin tottu aika nopeasti ja pieni esp/esc huomautus näin talvella inhottavan tarkka.
uskomaton auto näin ford-neitsyelle,ennen ajanu tuttujen fordeja ja tullu sanottua joskus että fordia en ainakan osta mutta tän auton jälkeen luultavasti ajan fordilla vaan kunnes kupsahdan :lol: +loistava kiihtyvyys,jos tätä auto käskee niin pääset huomattavasti parempiin tuloksiin kuin viralliset sekunnit :D +ajettavuus,loistavaa kaikin puolin,tarkka kuin piru mutkissa ja näin talvella ei etuveto haittaa lainkaan kumma kyllä(johtuen tietokoneesta) :lol: .jousitus kuin kilpa-autossa täytyy vaan varoa kaikkia pomppuja ja kivetyksiä niin perkeleesti.+loistavat recarot,ajat kuin kovaa vaan niin penkissä pysyy erittäin tiukasti.+välitykset,tästä on kuulunut oikestaan pelkkää huonoa mutta mun mielipide on 1 säädetty aika herkäksi(me like :D )2-4 kovimmat päästelyt mutta 5-6 kaasu pohjaan niin kyllä vieläkin lähtee tajuttomasti!Ecoboostissa kyllä riittää potkuu niin perkeleesti että hyvä et volvon traktorikoneet jäi :D Kerrassaan uskomaton auto kaikilta ominaisuuksiltaan!Vielä ehkä pienen pieni miinus siitä että tässä autossa joudut oikeasti katsomaan tarkkaan kuka tulee mistäkin koska palkit on hyvin edessä joka puolella eikä siihen auta minimaalinen takaikkuna(onneksi lisävarusteena blis).
6007
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja 6007 »

todella mukavaa , että olet Fordiisi tyytyväinen.
onnea myös jatkossa
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
IIC
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Huhti 2006 07:59

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja IIC »

Nooh,tuon lukeminen aiheuttaa piiiitkää odotusta,en oo vielä omaani saanut vaikka jo 16.10.2012 tilattu,rekisterinumero on tiedossa,Hyvällä tuurilla tulee "joululahjaksi"...tai sitten ei.
IIC
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Huhti 2006 07:59

ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja IIC »

Do diin,hain eilen Spirit Blue ST:een,kaupasta...olivat sössineet siellä ja etupuskurissa kuskinkulmassa naarmut pohjamaaliin asti :evil: Ei yhtään helpota ,vaikka maalavat sen ns.takuuna,mutta onkohan enää samanvärinen kuin tehtaalta tullessa?Epäilen,täytyy pyytää kirjallinentakuu maalauksenosalta jos ja kun muutaman vuodenpäästä on "tilkkutäkki" värinosalta.Varmaan pitää vaatia jotain hyvitystä :shock: Mikä on kun ei taidot riitä,mikä on kun ei onnistu?
Avatar
Vrjssa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Heinä 2011 21:34

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja Vrjssa »

IIC kirjoitti:Do diin,hain eilen Spirit Blue ST:een,kaupasta...olivat sössineet siellä ja etupuskurissa kuskinkulmassa naarmut pohjamaaliin asti :evil: Ei yhtään helpota ,vaikka maalavat sen ns.takuuna,mutta onkohan enää samanvärinen kuin tehtaalta tullessa?Epäilen,täytyy pyytää kirjallinentakuu maalauksenosalta jos ja kun muutaman vuodenpäästä on "tilkkutäkki" värinosalta.Varmaan pitää vaatia jotain hyvitystä :shock: Mikä on kun ei taidot riitä,mikä on kun ei onnistu?
Sinunhan ei tarvitse hyväksyä autoa luovutuksessa. Mikäli, siinä selkeästi on liikkeen/muun tahon aiheuttama virhe/vaurio.
Sen takia autolle luovutuksen yhteydessä tehdään tarkistus vielä myyjän kanssa ja molemmat hyväksyvät sitten asian ja ovat samaa mieltä asioista.

Toivotaan että sinulla asia tulee kuntoon eikä muutu tilkkutäkiksi. Kaikki mahdollinen tietysti kirjallisena että ei pääse liike vastuustaan luistamaan jos tulee ongelmia. Ihmettelen kyllä tuollaista tunarointia. :shock:

Onnittelut ja varmasti on mahtava peli ajella.
Rstuning
Viestit: 238
Liittynyt: 07 Loka 2007 17:36

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja Rstuning »

Ihan uskomatonta,kun heti aletaan haukkumaan.

Ei kukaan ole robotti. Varmasti teillekin tulee joskus jotain vahinkoja???

Onhan se harmillista,että uuteen autoon tulee naarmuja. Eikä se miksikään tilkkutäkiksi muutu,jos autosta puskuri maalataan asiantuntevalla automaalarilla.

Itsellä 5-vuoden aikana autosta maalattu etu ja takapuskuri. Takalokasuojat molemmin puolin kattoon saakka ja ihan samanvärinen on muun auton kanssa. (EI OLE KOLAROITU)
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

Vrjssa kirjoitti:
Kun tekee, niin sattuu näitäkin. On inhimillistä - ja koskee jokaista ihmistä - yli-ihmistähän ei ole. Elämä opettaa monessakin asiassa. Kyllä siihen uuteenkin autoon ( siihen silmätikkuun ) vaan valitettavasti tulee kiveniskemiä lasiin ja maaliin, lintujen ulosteet syövyttävät maalia, maantiesuola syövyttää ja jumittaa alustan osia, jne. Ja on ihan sama onko siinä Econetic- vai ST-merkki. Mm. näittenkin ongelmien hoitoon on olemassa asiansa osaavat ammattilaiset ja huolto-ohjelmat.
Auton luovutuskuntoon saatto on teetättänyt moneen autoon korjausmaalauksia jopa asiakkaan niistä mitään tietämättä; näitä kuljetus- ja käsittelyvaurioita tapahtuu mm. laivauksissa ja varastoinneissa. Ovat ihan laillisia korjauksia, joista löytyy kyllä ihan lakitekstiäkin ja kuluttajasuojaviraston julkaisemaa faktaa.
Ja sitten kun "hyttysen jalanjäljet" on poiskiilloitettu, niin tehdäänkin oma, jopa kallis vahinko. Se risoo, mutta opettaa - on kokemusta.
Kaikesta huolimatta näiden ei pitäisi antaa häiritä sitä hienoa ajonautintoa, jota uusi Focus - erityisesti ST - tarjoaa. Tsemppiä!
Torque Vectoring Control
IIC
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Huhti 2006 07:59

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja IIC »

Ensimmäinen harmitus oli se,auto ei ole enää priimaa vaan pintaviallinen vaikka kuinka maalataan,samahan se on kaiken muunkin tuotteiden kanssa,kuljetusvialliset ja vesivahinkoiset,korjatut myydään erihyllystä ja eri hinnalla?Tuokin on vissihin totta,että uusia-autoja maalataan ja paklataan siten ettei ensimmäinen ostaja sitä edes tiedä?Työsuhdeautoilijaa moinen puuhastelu tuskin haittaa mutta minua kyllä,joka olen aina omallatyöllä hankituilla varoilla ostanut vaikkapa autot ja mp:eet.Mielestäni vaurioiden peittelyllä on oma nimensä,huijaus?Minut on kotona opetettu siten jos vahinko tapahtuu,siitä pitää kertoa.Tässä tapauksessa lattianhoitokonetta huolimattomasti ohjastava henkilö ei asiasta kenellekkään maininnut.Ryhtiliikkeen teki huoltopäällikkö joka tuli asiasta ulos ilmoittamaan kun olin jo poistumassa,ns.luovutustarkastusta ei ollut,kun "omamyyjäni" oli sairastapauksen vuoksi pois,sain vain auton avaimet ja hyvänpäivän toivotuksen.Niin uskovainen en ole että kaikki asiat ja tapahtumat hyväksyisin. :shock:
Avatar
JohnFinn
Viestit: 491
Liittynyt: 26 Marras 2011 01:22

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja JohnFinn »

IIC kirjoitti:Ensimmäinen harmitus oli se,auto ei ole enää priimaa vaan pintaviallinen vaikka kuinka maalataan,samahan se on kaiken muunkin tuotteiden kanssa,kuljetusvialliset ja vesivahinkoiset,korjatut myydään erihyllystä ja eri hinnalla?Tuokin on vissihin totta,että uusia-autoja maalataan ja paklataan siten ettei ensimmäinen ostaja sitä edes tiedä?Työsuhdeautoilijaa moinen puuhastelu tuskin haittaa mutta minua kyllä,joka olen aina omallatyöllä hankituilla varoilla ostanut vaikkapa autot ja mp:eet.Mielestäni vaurioiden peittelyllä on oma nimensä,huijaus?Minut on kotona opetettu siten jos vahinko tapahtuu,siitä pitää kertoa.Tässä tapauksessa lattianhoitokonetta huolimattomasti ohjastava henkilö ei asiasta kenellekkään maininnut.Ryhtiliikkeen teki huoltopäällikkö joka tuli asiasta ulos ilmoittamaan kun olin jo poistumassa,ns.luovutustarkastusta ei ollut,kun "omamyyjäni" oli sairastapauksen vuoksi pois,sain vain auton avaimet ja hyvänpäivän toivotuksen.Niin uskovainen en ole että kaikki asiat ja tapahtumat hyväksyisin. :shock:
No ei oo sulla helppoa tuo elämä. Mutta jos lohduttaisi, että itse tulin juuri puolentoistavuoden sisällä toisesta suuresta leikkauksesta ( nyt munuainen ). Olen toipilaana, hakaset ( 24 kpl ) poistettiin eilen ja kun sen jälkeen lähdimme asioille, niin eiköhän liikennevaloissa Skoda rysäyttänyt Focukseni takapuskurin päreiksi. Uskoa riittää silti - elämiseenkin ja autoiluun. En ole katkera edes tuosta peräänajosta, vaikka olen tarkka autostani ( joka on ostettu omalla työllä hankituilla rahoilla ). Auto saadaan korjattua aivan tarpeeksi virheettömäksi, eikä siitä jää naarmuja sieluuni.
Torque Vectoring Control
Avatar
Vrjssa
Viestit: 88
Liittynyt: 16 Heinä 2011 21:34

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja Vrjssa »

JohnFinn kirjoitti: No ei oo sulla helppoa tuo elämä. Mutta jos lohduttaisi, että itse tulin juuri puolentoistavuoden sisällä toisesta suuresta leikkauksesta ( nyt munuainen ). Olen toipilaana, hakaset ( 24 kpl ) poistettiin eilen ja kun sen jälkeen lähdimme asioille, niin eiköhän liikennevaloissa Skoda rysäyttänyt Focukseni takapuskurin päreiksi. Uskoa riittää silti - elämiseenkin ja autoiluun. En ole katkera edes tuosta peräänajosta, vaikka olen tarkka autostani ( joka on ostettu omalla työllä hankituilla rahoilla ). Auto saadaan korjattua aivan tarpeeksi virheettömäksi, eikä siitä jää naarmuja sieluuni.
Olet aika anteeksiantava ihminen JohnFinn hienoa. Itse täytyy myöntää että vastaavaa kykyä ei ole. Mutta tiedostan myös sen.

Olen kuitenkin aivan samoilla linjoilla IIC kanssa näissä asioissa. Erityisesti että vahingosta on kerrottava eikä mitään korjauksia tehdä "salaa/peitellä" tapahtunutta. Koska se on sama kuin petos. Mutta kaikkihan me ihmiset olemme erilaisia :wink:
Rstuning
Viestit: 238
Liittynyt: 07 Loka 2007 17:36

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja Rstuning »

:lol:

So se eka kauppareissu,kun jätät auton lähelle marketin etuovea ja lapsiperheen auto ajaa viereen ja ne pienet mukulat (jotka eivät tiedä arvoa) pamauttavat isin Kian takaovet autoosi ja on jäljet valmiina ovilistoissa.

Ei se ole,kuin peltilehmä.tai pitäskö sanoa,että Ford :roll:
kuga st

Re: ST vm 2012...

Viesti Kirjoittaja kuga st »

onnea uudelle autolle itte ostin 09 kuga st:n tos pari kuukautta sitten on muuten namu ajaa ainakin talvella. suunnitelmis ois vähän nostaa tehoja kunhan saan selville paljonko vääntöä kulmavaihde kestää!
Eric79
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Touko 2010 18:24

Re: ST vm 2012... Kulutuksesta

Viesti Kirjoittaja Eric79 »

Itsellä nyt takana 20000km ST 2.0 Ecoboostilla. Tasan 8l/100km koko matkan keskiarvo. Aika nätisti saa ajaa jos sen alle halajaa. Melko lyhyet välitykset selittää aika paljon, kun mittarissa 90km/h = 2000 rpm
Vastaa Viestiin