Ford Focus mk3 2011

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja KajS »

OGUMBC kirjoitti:Onko joku ottanut tuota FordProtect- laajennettua takuuta / Huoltosopimusta? Mitä se kustantaa? Jos ajaa sellaisen 17tkm vuodessa
Mulla oli '05 mondeossa (ostettu siis uutena) ensimmäiset kolme vuotta 120000 km FordProtect. Tuolloin ei tehdastakuut olleet vielä niin hyviä kuin nykyään. Protectin hyvä puoli oli erittäin nopea palvelu. Jos mittarivalot pimeni, akku kehitti sitä valkovihreää purua kuin vanhoissa volvoissa, jäähdytysneste oli liian laimeaa, tai GEM-moduli pimeni riitti, kun huoltohenkilölle vastasi oikein kysymykseen onko siinä FordProtect. Jotkut toimenpiteet suoritettiin jopa heti ja ilman mitään takuukäsittelyä. Se oli silloin ja tuossa tulikin lueteltua arkifordin "viat".

Meidän focuksiin (uusin '13 1,0 Ecobeast) en ole enää ottanut FordProtectia, sillä tehdastakuu on kolme vuotta.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
OGUMBC
Viestit: 19
Liittynyt: 26 Touko 2014 21:18

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja OGUMBC »

Kysyin asiaa myös paikallisesta autoliikkeestä, niin kertoi ettei niitä ole otettu yhtäkään tämän vuoden puolella. Joten taidan itsekin jättää ottamatta, kun kerran on se kolmen vuoden takuu olemassa.

Säteilylämmittimestä tuntui huoltoneuvoja olevan sitä mieltä, ettei siitä paljon hyötyä ole. Jos on vähänkin pakkasta niin ainakin 2 tuntia kuulemma pitää lämmittää.
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja KajS »

OGUMBC kirjoitti:Kysyin asiaa myös paikallisesta autoliikkeestä, niin kertoi ettei niitä ole otettu yhtäkään tämän vuoden puolella. Joten taidan itsekin jättää ottamatta, kun kerran on se kolmen vuoden takuu olemassa.

Säteilylämmittimestä tuntui huoltoneuvoja olevan sitä mieltä, ettei siitä paljon hyötyä ole. Jos on vähänkin pakkasta niin ainakin 2 tuntia kuulemma pitää lämmittää.
Meidän viimeisimmässä Focuksessa on se säteilylämmitin, kun se oli jo asennettuna autoa ostettaessa. Ihminen tai se moottori ei tuota lämmitintä tarvi. Koska autossa on myös sisätilalämmitin, kovemmilla pakkasilla koirat tykkää. Itse en asennuttaisi tuohon autoon lämmitintä, moottori lämpenee hetkessä käyntilämpötilaan. Edellisissä 1,6 l 100 PS Focuksissa ei ollut lohkolämmittimiä eikä Fordmyyjä niitä siihen suositellut.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
OGUMBC
Viestit: 19
Liittynyt: 26 Touko 2014 21:18

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja OGUMBC »

Joo, kyllä mä päädyn sihen, etten laita säteilylämmitinta tuoho focus 1.0 Ecoboost autoon.
taky
Viestit: 372
Liittynyt: 12 Heinä 2005 09:11
Paikkakunta: Orimattila

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja taky »

OGUMBC kirjoitti:Joo, kyllä mä päädyn sihen, etten laita säteilylämmitinta tuoho focus 1.0 Ecoboost autoon.
Ei se sitä kaipaa, moottori on todella nopea lämpiämään, sisälämppäri helpottaa muutamaan esimmäistä km:ää jonka jälkeen auton oma lämppäri puskee lämmistä ihan kivasti.
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
Kuva
--
Ford Focus vm.-99 1,6 Zetec-S
Maracaia
Viestit: 41
Liittynyt: 13 Syys 2013 18:52

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Maracaia »

OGUMBC kirjoitti:Kysyin asiaa myös paikallisesta autoliikkeestä, niin kertoi ettei niitä ole otettu yhtäkään tämän vuoden puolella. Joten taidan itsekin jättää ottamatta, kun kerran on se kolmen vuoden takuu olemassa.

Säteilylämmittimestä tuntui huoltoneuvoja olevan sitä mieltä, ettei siitä paljon hyötyä ole. Jos on vähänkin pakkasta niin ainakin 2 tuntia kuulemma pitää lämmittää.
Itse otin tuon laajennetun viiden vuoden takuun, pidin sitä kuitenkin edullisena hieman yli 400 euron hintaan.
OGUMBC
Viestit: 19
Liittynyt: 26 Touko 2014 21:18

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja OGUMBC »

Onko se yli 400€ vuodessa, maksettava vuosittain? Eli koko viiden vuoden ajalta se tekee yli 2000€ /5v
Jap3
Viestit: 309
Liittynyt: 18 Syys 2009 07:26

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Jap3 »

eikös se ole kertamaksu reilu 400e
Focus titanium wagon 1.5 TDCi -16
ex. Focus Titanium 1.8TDCi -08 + 7 muuta Fordia
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja KajS »

Jap3 kirjoitti:eikös se ole kertamaksu reilu 400e
Juu, FordProtect on kertamaksu, ei mikään tietotekniikkatuotteista tuttu eternal perpetual annual increasing license and registration fee.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
juippi
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Huhti 2006 12:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja juippi »

Uusi focus mietinnän alla, mutta saako vanhemman Focuksen 17" talvialuihin rengaspaineanturit jälkiasennettuna Fordin merkkihuollossa tai muualla? Pulttijako pitäisi olla sama, 5x108, molemmissa vai joutuuko ajeleen vikavalo taulussa koko talven :lol: tai ostaan parin tonnin talvirinkulat erikseen??
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

juippi kirjoitti:Uusi focus mietinnän alla, mutta saako vanhemman Focuksen 17" talvialuihin rengaspaineanturit jälkiasennettuna Fordin merkkihuollossa tai muualla? Pulttijako pitäisi olla sama, 5x108, molemmissa vai joutuuko ajeleen vikavalo taulussa koko talven :lol: tai ostaan parin tonnin talvirinkulat erikseen??
Tässä mk3 korimallin Focuksessa rengaspainevalvonta perustuu ABS-anturin välittämään tietoon vierintäkehän pituudesta. Eli voit huoletta käyttää noita vanhoja aluja talvipyörinä, eikä tarvitse lähteä hankkimaan mitään erillisiä antureita. Renkaanvaihdon yhteydessä syksyisin / keväisin on hyvä resetoida tuo valvontasysteemi ajotietokoneesta sen jälkeen, kun toiset pyörät on alla ja ilmanpaineet on tsekattu oikeaksi.
juippi
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Huhti 2006 12:49
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja juippi »

Fordsonson kirjoitti: Tässä mk3 korimallin Focuksessa rengaspainevalvonta perustuu ABS-anturin välittämään tietoon vierintäkehän pituudesta. Eli voit huoletta käyttää noita vanhoja aluja talvipyörinä, eikä tarvitse lähteä hankkimaan mitään erillisiä antureita. Renkaanvaihdon yhteydessä syksyisin / keväisin on hyvä resetoida tuo valvontasysteemi ajotietokoneesta sen jälkeen, kun toiset pyörät on alla ja ilmanpaineet on tsekattu oikeaksi.
Kiitos tästä tiedosta! Ei siis tarvitse sijoittaa 1500e uusiin renkaisiin, loistavaa!
OGUMBC
Viestit: 19
Liittynyt: 26 Touko 2014 21:18

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja OGUMBC »

2tkm takana focuksen 1.0 ecopoostilla takana ja kyllä täytyy sanoa, että vuoden (jos kestäsi toisenkin) mootori on kyllä todella hyvä. Vaivatonta liikkumista ja kulutus liikkunu 4.9-5.5 välillä.
Ja ei tuo koko autokaa ole yhtään hullumpi.
janie79
Viestit: 4
Liittynyt: 15 Touko 2012 17:53

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja janie79 »

Taivaspaikka lunastettu jo toistamiseen, 2008 hommasin 1.8 TDCi Titanium Wagonin, nyt ympyrä sulkeutuu 1.6 Ecoboostilla + MP200 kitillä. Onko kukaan tilannut Mountunelta (UK) heidän nettikaupastaan mitään kikkaretta? Siellä on ainakin myynnissä short-throw vaihteenvälin lyhennin kohtuuhintaan, työkalut tulee mukana. Kuvatekstistä ymmärsin että itse kit sopii myös LHD autoihin mutta nahkapussukka (gaiter) sopii vain RHD autoihin.

http://www.mountunestore.com/Product/Billet-Quick-shift
tomi83
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Joulu 2012 22:33

Ajovalot

Viesti Kirjoittaja tomi83 »

Hei!
Apua kaivattaisiin. Nimittäin focuksen ajovalologiikan kanssa. Auto on 1.0 ecoboost wagon titanium varustelulla vm 2012.
Valojen katkaisimessa on neljä mahdollista kohtaa: 0-asento, seisontavalot, ajovaloasento ja automaattiasento.
Kaikissa muissa asenoissa palaa etu ja takavalot paitsi tietysti kun kytkin seisontavaloasennossa.
Niin mikä ihmeen ero noilla asennoilla oikeen on? Ihan sama näköjään missä asennossa kytkytintä pitää. Autossa pitäisi olla päiväajovalotoiminto mutta kyllä nuo lamput palaa olipa miten kirkas keli tahansa.
Jos joku voisi selittää yksinkertaisesti miten nuo toimii?
En lähde huollosta kyselemään on joku vikana jos tähän on ihan looginen selitys.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
ecobuustaaja
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Syys 2014 17:18

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja ecobuustaaja »

Ne "päivä ajovalot" ilmeisesti ohjelmoitu pois käytöstä. Käsittääkseni noi merkkikorjaamot pystyy ohjelmoimaan takas käyttöön.
Sunny-86 1.6-ex
civic-07 1.8-ex
RX-8-04 1.3-ex
octavia-09 1.4tsi-ex
sintra-97 3.0v6-ex
zafira-07 1.9tdi-ex
fr-v-05 2.0-ex
Fiesta-14 (1.0 100hv)
tomi83
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Joulu 2012 22:33

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja tomi83 »

ok, täytyypä kysyä sitten kun seuraavan kerran on käyntiä huollossa. Itse kyllä olen sitä mieltä vahvasti, että valojen tulisi palaa jatkuvasti olipa keli millainen hyvänsä ja päivävlot on maailman turhin keksintö. Eli siinä mielessä ei ole haittaa.

Pitää vielä mainita samaan syssyyn että on tää focus aivan mahtava auto! Aikaisempi ajokkini oli vm 2007 mondeo uudemmalla korilla, jossa oli 2,0l bensa. Siihen verrattuna tämä ecoboosti on kaikin puolin paremman oloinen auto. On alavääntöä ja auto kiihtyykin ilman vedätystä pienimmällä vaihteella. Auton ajettavuus on parempi ja muutenkin auto on laadukkaampi, johtuen tietysti paremmasta varustelusta. Ja ennen kaikkea auto on halvempi pitää. Verot on pienemmät, vakuutusmaksut on pienemmät, käyttökustannukset on pienemmät jne. Mondeolla maantiekulutus pyöri siinä 8 litran molemmin puolin, Focuksella se on 4,5-5,0 litran luokkaa.

Olen myös ajanut täysin uutta Variant Golffia 1,6 TDI 4motion. Suurin piirtein samat varustelut kuin omassa fokkelossa. Selviä testivoittoja napsinut Golf ei mielestäni ole millään osa-alueella parempi kuin focus. Focuksessa on haukuttu suuntavakavuutta mutta omani ei kyllä uria hae ja auton ohjaustuntuma tiehen on loistava. Autot tuntuvat yhtä tehokailta. Golffista loppuu menohalut kun lähtee ohitukseen isolla pykälällä eli vastinetta kaasun polkemiselle ei ole samalla tavalla kuin focuksessa (niin niin, litran kokoisesta myllystä!). En halua haukkua volkkaria, ettei kukaan pahoita mieltä, sillä onhan sekin hieno auto kaikin puolin.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
6007
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Tammi 2007 17:05

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja 6007 »

valojahan on ainakin kahta eri mallia, vai jopa kolmea.
vaikuttaakohan se asiaan ?
itsellä on xenonit light upgrade packilla, eli ne viirut
valojen yläreunassa.
nolla-asennossa palaa ledit edessä ei takana
seisontavalo asennossa ledit vähällä teholla edessä ja takana
ajovalo asennossa normaali ajovalot edessä ja takana
automaatilla ledit edessä . ei takana ennen kuin automatiikka on
laittanut ajovalot, sitten syttyy takavalot.
ja päiväajovalojenhan pitäisi palaakin aina myös päivällä jos ei
käytetä normaaleja ajovaloja.
Ford Focus Wagon 1.5 Active Ecoboost 182 A8 -21
tomi83
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Joulu 2012 22:33

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja tomi83 »

Joo, mietiskelin itsekin että eroja valojen toiminnassa saattaa olla riippuen siitä minkälainen kokoonpano siellä umpioiden sisällä on. Itselleni ei vielä ihan ole avautunut noiden valojen toimintalogiikka mut eiköhän se selviä ajan myötä tai sitten ei :) Tänään vasta hoksasin että nolla-asennossa ei pala kojelaudan valaistukset esim radio, vaan piti kääntää katkaisin ajovaloasentoon.
Itselläni on ihan perinteiset halogeenit edessä ja ledit takana.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
markus77
Viestit: 2
Liittynyt: 18 Syys 2014 18:31

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja markus77 »

Ostin kesällä käytettynä 2012 Focus Wagon Titanium 125PS mallin ja nyt olen alkanut kiinnittämään huomiota pariin ongelmaan, jotka mielestäni ilmenivät samoihin aikoihin.

1. Ensinnäkin moottori on alkanut tikittää varsin kovaäänisesti. Tätä tapahtuu lähinnä kylmällä koneella ja ääni häviää muutaman kilometrin ajon jälkeen. Kesällä ääntä ei kuulunut olleenkaan.

2. Samoihin aikoihin huomasin, että auto ei sammu heti start/stop napista painettuani vaan käy vielä 1-2 sekuntia. Ärsyttävää kun yleensä jätän pykälän päälle ja jos nostan jalan kytkimeltä, yrittää kiesi aina loikata eteenpäin.

3. En myöskään pääse lähellekään yllä mainittuja 5-6 litran lukemia keskikulutuksessa. Paras tankki taisi olla 7,2l /100km, jossa oli mukana myös maantietä melkolailla.

Epäilen, että nuo kohdat 1-3 saattaisivat liittyä toisiinsa ja että autossa on jotain pielessä, mutta en oikein tiedä miten lähtisin asiaa esittämään huoltoon.

Mielestäni myös auto hivenen täristää liikkeelle lähtiessä, mutta vauhdissa en tärinää enää huomaa. Hitaassa vauhdissa tuntuu kuin apparin puolen rengas nuljuisi/taittuisi alle.

Kaikesta napinasta huolimatta Focus on todella maukas peli ajaa.

Mihinköhän hintaan tuohon saisi lohkolämmittimen sisähaaralla asennettuna PK-seudulla. Kokemuksia?
tomi83
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Joulu 2012 22:33

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja tomi83 »

markus77 kirjoitti:Ostin kesällä käytettynä 2012 Focus Wagon Titanium 125PS mallin ja nyt olen alkanut kiinnittämään huomiota pariin ongelmaan, jotka mielestäni ilmenivät samoihin aikoihin.

1. Ensinnäkin moottori on alkanut tikittää varsin kovaäänisesti. Tätä tapahtuu lähinnä kylmällä koneella ja ääni häviää muutaman kilometrin ajon jälkeen. Kesällä ääntä ei kuulunut olleenkaan.

2. Samoihin aikoihin huomasin, että auto ei sammu heti start/stop napista painettuani vaan käy vielä 1-2 sekuntia. Ärsyttävää kun yleensä jätän pykälän päälle ja jos nostan jalan kytkimeltä, yrittää kiesi aina loikata eteenpäin.

3. En myöskään pääse lähellekään yllä mainittuja 5-6 litran lukemia keskikulutuksessa. Paras tankki taisi olla 7,2l /100km, jossa oli mukana myös maantietä melkolailla.

Epäilen, että nuo kohdat 1-3 saattaisivat liittyä toisiinsa ja että autossa on jotain pielessä, mutta en oikein tiedä miten lähtisin asiaa esittämään huoltoon.

Mielestäni myös auto hivenen täristää liikkeelle lähtiessä, mutta vauhdissa en tärinää enää huomaa. Hitaassa vauhdissa tuntuu kuin apparin puolen rengas nuljuisi/taittuisi alle.

Kaikesta napinasta huolimatta Focus on todella maukas peli ajaa.

Mihinköhän hintaan tuohon saisi lohkolämmittimen sisähaaralla asennettuna PK-seudulla. Kokemuksia?
Minulla tuo samainen malli mutten noihin kyseisiin ongelmiin ole törmännyt. Ja toivottavasti en törmää tulevaisuudessakaan. Tosin oman autoni ei ole ollut kuin muutan viikon minulla ja tuleva talvi näyttää mitä tuo tullessaan.
Sen olen huomannut että moottorin käyntiääni on karkeahko 1- ja 2-vaihteella kiihdyttäessä mutta loppuu varsin pian. Varmaan ihan normaali juttu.
Kannattaa mainita huollossa tuosta auton sammumisongelmasta. Vaikuttaisi sytytyspuolen häiriöltä. Käytin juuri 40tkm huollossa omaa autoani ja huoltopäällikkö sanoi seuraavan huollon huollen olevan isompi kuntohuolto jossa vaihdetaan mm.sytytystulpat ja näin ollen nykimisongelmia ja käyntihäriöitä ei tulisi.
Kulutukseen mainitakseni, tänään auto pääsee varsinaiseen testiin kun maantieajoa tulee n100km. Sittenpä näkee missä nuo lukemat liikkuu. Nyt pari viikkoa oston jälkeen on ajeltu kaupunkialuella ja mittari näyttää 8,3l/100km. Kuulostaa aika kovalta mutta auto on tosiaan koeajojen jälkee liikkeestä ulos tuotu ja sitä on sitten kokeiltu vähän rivakammin usean henkilän toimesta. Uskoisin että kulutuslukemat tuosta tippuu sillä hetkelliset kulutuslukemat ajettaessa antavat siihen osviittaa. Omalla ajotyylillä on eniten merkitystä.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
tomi83
Viestit: 33
Liittynyt: 17 Joulu 2012 22:33

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja tomi83 »

Noniin, Focuksen kulutusta hieman mittailtu viikonlopun aikana. 90km matka, johon mahtui 120km/h, 100km/h, 80km/h ja 60km/h nopeusrajoitusalueita. Perus hidastelua välillä ja traktoreitakin piti ohittaa ja välillä jonossa ajaa muutama kilometri. Meno ei niin jouhevaa kuin toivoa saattaisi mutta tällaista se liikenne vain on suomen teillä. Keskikulutus tuolla matkalla 5,0l/100km joka mielestäni on ihan hyvä tulos. Ajelin vakkari päällä suurimman osan matkasta. Äkkiä tuo kulutus tuppaa nousemaan kun nopeutta joutuu sahaamaan ylös alas.
Toinen reissu emännän toimesta oli jota kuinkin saman pituinen mutta eri suuntaan ja hieman erilaista tietä. Lähes koko matkan 100km/h aluetta. Ajotietokoneen kulutusmitarria ei nollattu ja kulutus nousi hieman -> 5,7l/100km. Tuohon mahtuu myös muutama kiekka kaupungilla joten ihan maltillisiin lukemiin pääsee.
Focus 1.5 Ecoboost A8 182hv Active Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -19
Ex Focus 1.0 Ecoboost M6 125hv Titanium Wagon -12
Ex Mondeo 2.0 145hv Trend Hatchpack -07
Avatar
vorkki
Viestit: 84
Liittynyt: 01 Syys 2013 09:31
Paikkakunta: Espoo

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja vorkki »

ecobuustaaja kirjoitti:Ne "päivä ajovalot" ilmeisesti ohjelmoitu pois käytöstä. Käsittääkseni noi merkkikorjaamot pystyy ohjelmoimaan takas käyttöön.
Mikä siellä päivävalona palaisi jos autossa on halogeenivalot?

Meillä toisessa Focuksessa sama juttu halogeenien kanssa eli auto-asennossa kytkintä aina pidetään mutta valot on samalla tavalla kuin normaalissa päällä-asennossa. Takavalotkin palaa aina mikä on hyvä juttu. Toisessa taas xenonit ja siinä päivävalot on, jolloin valoisalla palaa led-viirut edessä ja takana ei pala mitään.
Focus mk3 EcoBoost
Fordsonson
Viestit: 176
Liittynyt: 28 Touko 2008 19:23
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Fordsonson »

vorkki kirjoitti: Mikä siellä päivävalona palaisi jos autossa on halogeenivalot?

Meillä toisessa Focuksessa sama juttu halogeenien kanssa eli auto-asennossa kytkintä aina pidetään mutta valot on samalla tavalla kuin normaalissa päällä-asennossa. Takavalotkin palaa aina mikä on hyvä juttu. Toisessa taas xenonit ja siinä päivävalot on, jolloin valoisalla palaa led-viirut edessä ja takana ei pala mitään.
Halogeenit palavat Focuksessa ns. päiväasennossa alennetulla jännitteellä. Tällöin et myöskään saa pitkiä valoja kytkettyä, mikäli ajovalot ovat automaattivalinnalla. Kun hämärätunnistin kytkee ajovalot täydelle jännitteelle / pimeän ajan asentoon, niin silloin saat kytkettyä myös pitkät päälle.
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja KajS »

Tänään meidän '13 1,0 ecobeast teki varsinaisen Windows-tempun. Ei käynnisty, vaikka avain on apukuskin penkillä. Näyttö kojelaudassa vain sanoi jotain malliin paina sitä nappia (OK ois pitäny ottaa kuva siitä...). Mutta ei, vaikka paineli nappia niin ei käynnisty. Entisenä, miltei edesmenneenä IT-tukihenkilönä poistuin autosta, suljin oven, lukitsin auton, avasin uudestaan, istuin kuskin paikalle, suljin oven...ja käynnistin auton.

Eihän näihin arkifoordeihin vielä pitänyt tulla Windows-käyttöjärjestelmää??? Siis jos nää vehkeet alkaa toimia niinkuin se huonompi käyttöjärjestelmä, niin mä tosiaan haluan aikamatkustaa aikaan ennen kuin tietokoneet tuli autoihin.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
Vastaa Viestiin