Ford Focus mk3 2011

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Waltzu
Viestit: 6
Liittynyt: 12 Helmi 2013 12:21

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Waltzu »

Tuo on ihan normaalia. Lähdet kylmällä koneella liikenteeseen, jolloin kulutus suurempaa ennen kuin kone lämpeää ja ulkonakin on pakkasta. Tuo range lukema reagoi nopeasti pieneenkin kulutuksen nousuun. Varmasti jos ajaisit pidemmän matkan, niin lukeman raju tippuminen loppuisi tai jopa nousisi, kun kone lämpeää ja kulutus pienenee.
AAki
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Joulu 2017 19:49

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja AAki »

Pitää testata tätä, nähtävästi myös mittarista on neljäsosa tankillista hävinnyt näillä ajoilla.

Edit:
Autoa pidin puuhan päässä useamman tunnin ja lähdin käymään tuossa ajamassa kaupassa yht. 10km matkan niin kulutus vaan kasvaa. Nyt väitti Ajotietokone että 40km verran katosi ja mittari näyttää myös mittarin mukaan bensa vajuvan.
taktormajor
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Touko 2017 16:15

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja taktormajor »

Joko muille 1.6 Ecoboost koneella oleville Focus kuskeille on tullut KIIRELLINEN takaisinkutsu kirje?? Koskee moottorin jäähdytysnesteen tasoanturin asennusta. Liian vähäisellä jäähdytysnestemäärällä ajettaessa voi moottori ylikuumeta ja aiheuttaa sylinterikannen halkeamisen,jolloin öljyvuoto voi aiheuttaa tulipalon.No kai sitä tarvii sit aikaa varailla Hopalle ettei vaan tule kunnon kokkoa!! :lol:
Veerks
Viestit: 33
Liittynyt: 16 Maalis 2016 08:33

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Veerks »

Kyllähän tosta kirjeestä on ollut juttua täällä. Itsellä aika varattu viikon päähän.
Ford Focus 1.6 ecoboost 2012 :ford:
Ford S-Max 2.5t 2006 :ford:
taktormajor
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Touko 2017 16:15

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja taktormajor »

Tänään varailin aikaa takaisinkutsu kampanja remonttiin. Kovin oli ruuhkaa kun reilun kolmen viikon päähän sain ajan. Tänään kuulemma aloittivat ekan auton remontin ainakin täällä Tampereella. Päivän remppa, tulee uutta johtosarjaa, ohjelmistopäivitystä. Kuulosti ainakin huoltoneuvojan suulla kovin isolta ja haastavalta hommalta.
Frnz
Viestit: 290
Liittynyt: 10 Helmi 2011 17:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Frnz »

Pihka kirjoitti:Tälläinen tapaus sattui ja tiedoksi näin talven koittaessa: Eli Focus 2014 ei starttaa pakkasessa vaikka akussa virtaa, mutta lämpimässä oltuaan toimii. Ford-huolto Tuusula ilmoitti viaksi starttimoottorin voiteluaineessa olevan ongelman syy, olivat korjanneet näitä putsaamalla ja uusilla rasvoilla. En ehtinyt jäädä tähän huoltoa odottamaan ja palattuani kotiin otin yhteyttä S-joen huoltoon. Sielläkin ongelma tunnettiin, mutta vaihtavat aina laturin. Näin myös omalle Focukselle tehtiin.
Ihmeellistä asiassa on rasvojen pilaantuminen vasta kolmantena talvena. En oikein usko selitystä. Autoni oli seissyt Hesassa 3kk käyttämättä, sitten lataus, poika tuli hakemaan mut kentältä, ajoin hotelliin. Aamulla auto ei käynnisty. Vietiin Tuusulan huoltoon lämmittelemään. Kotiin päästyäni S-joki huolto tilasi starttimoottorin, sitä odotellessa testailin aamuisin auton kuntoa, jos oli yli 5° pakkasta, ei starttaa, sitä lämpimämässä starttaa. Aika outo peli, kesäauto
Tuli hommattua 2014-mallinen 1.0 Ecoboost Focus joka toimii muuten virheettömästi mutta näköjään systemaattisesti kieltäytyy käynnistymästä yli 5 asteen pakkasessa. Akku vaihdettu ja ladattu. Kun autoa pitää puoli tuntia lämpimässä tallissa niin lähtee käyntiin kuin palmun alta.

Onko kellään muulla ollut tämmöistä ongelmaa ja mikä mahtoi olla syynä?
Ajossa Focus Active 2019 & Fiesta Titanium 2020
Ex Fords: Focus 1.0 Ecoboost 2014 , B-Max 1.0 2013, StreetKa 2004, Focus 1.6 Ecoboost 2012, Fiesta 1,25 2010, Focus 1,6 TDCI 2010, Focus 1.6 2006, C-max 1.8 2004, Escort 1.6 Cabrio '92
Rstuning
Viestit: 238
Liittynyt: 07 Loka 2007 17:36

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Rstuning »

Frnz kirjoitti: Tuli hommattua 2014-mallinen 1.0 Ecoboost Focus joka toimii muuten virheettömästi mutta näköjään systemaattisesti kieltäytyy käynnistymästä yli 5 asteen pakkasessa. Akku vaihdettu ja ladattu. Kun autoa pitää puoli tuntia lämpimässä tallissa niin lähtee käyntiin kuin palmun alta.

Onko kellään muulla ollut tämmöistä ongelmaa ja mikä mahtoi olla syynä?

:lol: :thumbup:
Soloing
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Kesä 2017 21:32

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Soloing »

Soloing kirjoitti:Hommasin Focus Ecoboost 125Hv 2014 auton viikko sitten ja olen myöskin huomannut että uraherkkyyttä löytyy yllättävän paljon. Minun autossani oli mukana kesärenkaina Michelin Primacy HP 215/55 R16 joissa etummaisissa pintaa 6-7mm ja takana 4-5mm. Voisi kyllä käydä tarkistuttamassa pyöränkulmat ensialkuun.

Kävin myös koeajamassa paria muuta vastaavaa Focusta ja niissä ei mielestäni ollut ollenkaan niin paha tuo uraherkkyys. Toki ajelin vaan sen puolen tunnin lenkin niin ei välttämättä ehtinyt huomaamaan niin hyvin. Toisessa oli jotkut uudehkot halvemman hintaluokan renkaat mutta toisesta en muista.
Jatketaan tästä samasta aiheesta. Eli mulla on talvirenkaina Hakkapeliitta 8 205/55 R16 ja ne on todella paljon paremmat ajaa verrattuna noihin Michelin Primacy HP 215/55 R16:iin. Hakkikset ei välitä urista juuri yhtään.

Kysymys kuuluukin että minkä merkkiset kesärenkaat toimivat parhaiten/ovat vähiten uraherkät 1.0 Ecoboostissa? Aion hommata 205/55 R16 kokoiset joka toivottavasti osaltaan vähentää uraherkkyyttä.
taktormajor
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Touko 2017 16:15

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja taktormajor »

Takaisinkutsu kampanjassa käyneet onko kokemuksia/ mielipiteitä?? Mitä tehtiin ja kuinka hyvin? Vaikutuksia mihinkään tai muita huomioita.Olis kiva tietää kun auto vasta menossa tuohon remonttiin.
AAki
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Joulu 2017 19:49

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja AAki »

Kylmäkäynnistin tuossa 1.6 -11 focuksen ja auto oli kylmäkäynnillä jonkin aikaa ja sitten peruutin parkkipaikalta niin ajotietokone alkaa ilmoittaa engine malfunction ja keltainen huutomerkki syttyy ja kierrokset alkavat heijata. Sammutin auton ja käynnistin uudestaan niin ei viestiä enää ilmaantunut ja kävin ajamassa moottorin lämpimäksi. Auto seissyt noin vuorokauden ja pakkanen vaihdellut 15-20 asteen välillä. Ajaessa ei sitten ilmennyt ongelmia. Mikä lienee ollut ilmoituksen syy?
Simpauttajaa
Viestit: 12
Liittynyt: 02 Syys 2017 17:41

Re: Uusi Focus 2011

Viesti Kirjoittaja Simpauttajaa »

Simpauttajaa kirjoitti:Moro

Tuli hommattua Ford Focus 125 1.6 Titanium 2011 105tkm ajettu. Oliko paha virhe.

Mitä varusteita tossa nyt on tuossa Titanium mallissa vakona. Ei oo kerennyt tutkia viellä.

No niin ei oo ollut vikaa tai sit on ja pahasti. Ajanut jo reilu 10000tuhtatta kilometriä ja nyt mitta hieman yläpuolella öljyä. Lisäsin jo puolilitraa.
Uuden akun hommasin ku hyyty alkuperäinen. Muuten menee etteenpäin vielä.

Miten muilla syö öljyä 125 1.6 malli?
Mahis
Viestit: 13
Liittynyt: 04 Kesä 2017 17:56

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Mahis »

Mikä voisi olla ongelma ford focuksen automaatti laatikossa? Autona 2012 1.6l powershift

Autoon tehtiin kytkinyksikkö remontti alle 70tkm kohdalla.Auto rupesi täristämäämn aina kun vaihtoi ykköseltä kakkoselle.
Nyt autolla ajettu 82tkm ja rupee samat oireet tulemaan esiin,tosin vielä tärinä ei niin kovaa kuin aikaisemmin.
Ihmettelen vaan miten voi jo nyt tulla samat oireet takaisin kun edellisestä remontista noin 15tkm.
Autolla ei ole vedetty kärryä tai muutakaan ja enin osa ajosta maantietä.
Onkohan taas sama kytkinyksikkö menossa vaihto kuntoon vai kenties vikaa jossain muualla?
Avatar
kaali81
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Huhti 2009 20:32
Paikkakunta: Pargas

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja kaali81 »

Ennenkuin ostatte näitä 2011-2014 mallisia focuksia käytettynä, litraisella koneella erityisesti, tarkistakaa, että kohteena olevassa autossa on huoltokampaniat tehty. Viimeaikoina on ilmennyt mm. jäähdytysvesiletkun katkeamisia sekä kannentiivisteen jäähdytysvesivuotoja, molemmista on ollut huoltokutsu, mutta kaikkiin näitä ei silti välttämättä ole tehty. Ja molemmissa vioissa on lopputuloksena koneenvaihto joka kustantaa puolet auton arvosta tai enemmänkin.
Ajossa:

Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14

Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

kaali81 kirjoitti:Ennenkuin ostatte näitä 2011-2014 mallisia focuksia käytettynä, litraisella koneella erityisesti, tarkistakaa, että kohteena olevassa autossa on huoltokampaniat tehty. Viimeaikoina on ilmennyt mm. jäähdytysvesiletkun katkeamisia sekä kannentiivisteen jäähdytysvesivuotoja, molemmista on ollut huoltokutsu, mutta kaikkiin näitä ei silti välttämättä ole tehty. Ja molemmissa vioissa on lopputuloksena koneenvaihto joka kustantaa puolet auton arvosta tai enemmänkin.
Tuo kannentiivistevuoto on myös uudemmissa. Ainakin minun 2015 mallisessa oli, siihen siis tehty korjaus. Tosin autoni on tehty 2014 puolella, valmistunut 11/2014.
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Arski54 kirjoitti: Tuo kannentiivistevuoto on myös uudemmissa. Ainakin minun 2015 mallisessa oli, siihen siis tehty korjaus. Tosin autoni on tehty 2014 puolella, valmistunut 11/2014.
Mikäs juttu tuo kannentiivisteen korjaus on? Onko tuosta milloin ollut huoltokutsu ja koskeekohan se myös esim 2014-2015 tehtyjä Fiestan 1.0 Ecoboosteja litraisia? Olen kaivellut näistä 1.0 Ecoboosteista tietoa paljonkin ja en ole törmännyt tietoon että Ford olisi oikeasti yrittänyt ennaltaehkäistä noiden joidenkin 1.0 mottien rikkimenemistä millään lailla muutakuin vaihtamalla tuon jäähdytysvesiletkun alkupään Focuksiin.
EeroH
Viestit: 894
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja EeroH »

Arski54 kirjoitti: Tuo kannentiivistevuoto on myös uudemmissa. Ainakin minun 2015 mallisessa oli, siihen siis tehty korjaus. Tosin autoni on tehty 2014 puolella, valmistunut 11/2014.
Eli vanhanmallin koneella?
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

EeroH kirjoitti:Eli vanhanmallin koneella?
Nyt kysyn ehkä tyhmiä mutta mistä sen erottaa kumpi kone on?
Avatar
kaali81
Viestit: 242
Liittynyt: 03 Huhti 2009 20:32
Paikkakunta: Pargas

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja kaali81 »

Jeipii kirjoitti: Mikäs juttu tuo kannentiivisteen korjaus on? Onko tuosta milloin ollut huoltokutsu ja koskeekohan se myös esim 2014-2015 tehtyjä Fiestan 1.0 Ecoboosteja litraisia? Olen kaivellut näistä 1.0 Ecoboosteista tietoa paljonkin ja en ole törmännyt tietoon että Ford olisi oikeasti yrittänyt ennaltaehkäistä noiden joidenkin 1.0 mottien rikkimenemistä millään lailla muutakuin vaihtamalla tuon jäähdytysvesiletkun alkupään Focuksiin.
Jeps, koskee kaikkia litraisia koneita, en tiedä missä välissä fiestaan on tullut ”uudempi” kone joka focukseen tuli 2015 faceliftin myötä... Myös c-maxit ja monkut (itseasiassa monkusta en ole lukenut mistään, että olisi mennyt litraisia rikki, voihan kuitenkin olla ettei litraisia monkkuja ole myyty kuin laihialaisille 2kpl ja niitä ei kumpaakaan ole otettu vielä paketista, etteivät kulu....) Ja oikeaa öljyä sitten niihin litraisiin myös, koska väärä öljy taitaa syödä jakopään hihnaa joka uiskentelee siellä samassa öljyssä ja ei sillä hihnalla niin väliä, mutta siitä hihnasta tavallista öljyä käytettäessä irtoava töhnä tukkii öljykanavia lohkossa ja kannessa ja systeemeissä (tai jotain) ja taas tulee ropleemia...

Tämä on loistava kone, mutta siinä on kokonsa takia liian vähän tilaa virheille, eli riittää että yksi asia ei toimi ja sitten ei toimi enää mikään (ikinä), kyllä ne ameriikkalaiset V8:t olivat parempia, niinkauan kuin syötti jotain nestemäistä ja palavaa letkusta, pystyi ajamaan!

Mitä nöyrin anteeksipyyntö myös laihialaisille :thumbup:
Ajossa:

Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14

Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

kaali81 kirjoitti: Jeps, koskee kaikkia litraisia koneita, en tiedä missä välissä fiestaan on tullut ”uudempi” kone joka focukseen tuli 2015 faceliftin myötä... Myös c-maxit ja monkut (itseasiassa monkusta en ole lukenut mistään, että olisi mennyt litraisia rikki, voihan kuitenkin olla ettei litraisia monkkuja ole myyty kuin laihialaisille 2kpl ja niitä ei kumpaakaan ole otettu vielä paketista, etteivät kulu....) Ja oikeaa öljyä sitten niihin litraisiin myös, koska väärä öljy taitaa syödä jakopään hihnaa joka uiskentelee siellä samassa öljyssä ja ei sillä hihnalla niin väliä, mutta siitä hihnasta tavallista öljyä käytettäessä irtoava töhnä tukkii öljykanavia lohkossa ja kannessa ja systeemeissä (tai jotain) ja taas tulee ropleemia...

Tämä on loistava kone, mutta siinä on kokonsa takia liian vähän tilaa virheille, eli riittää että yksi asia ei toimi ja sitten ei toimi enää mikään (ikinä), kyllä ne ameriikkalaiset V8:t olivat parempia, niinkauan kuin syötti jotain nestemäistä ja palavaa letkusta, pystyi ajamaan!

Mitä nöyrin anteeksipyyntö myös laihialaisille :thumbup:
Hmmm, milloinkohan tuo huoltokutsu on ollut voimassa? Omaa autoani on huollettu vain merkkihuolloissa, mutta minulla on vain kopio digitaalisesta huoltokirjasta. Siellä ei ole mitään merkintöjä siitä, että onko moottori avattu ja isketty uusi kansipahvi vai ei :) Olen siis viimeiset 2 huoltoa itse teetättänyt ja loput ovat edellisten omistajien tekemiä.

Mistä lähteestä olet tuosta huoltokutsusta kuullut?
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

Jeipii kirjoitti: Mikäs juttu tuo kannentiivisteen korjaus on? Onko tuosta milloin ollut huoltokutsu ja koskeekohan se myös esim 2014-2015 tehtyjä Fiestan 1.0 Ecoboosteja litraisia? Olen kaivellut näistä 1.0 Ecoboosteista tietoa paljonkin ja en ole törmännyt tietoon että Ford olisi oikeasti yrittänyt ennaltaehkäistä noiden joidenkin 1.0 mottien rikkimenemistä millään lailla muutakuin vaihtamalla tuon jäähdytysvesiletkun alkupään Focuksiin.
Piti ihan kaivaa paperit esille. Huoltotiedote vuotavasta kannentiivisteestä on ollut voimassa ainakin 24.3.2016. Silloin se on 1v huollossa omaan autooni ilmoitettu että pitää tehdä. Lukee ihan huoltokuitissa. Auto siis 11/2014 valmistunut 2015 mallin Focus. Ja jos korimalli kertoo myös moottorin mallin niin uusi on, korimalli siis 2015-->
Jeipii
Viestit: 216
Liittynyt: 23 Loka 2008 12:24

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Jeipii »

Arski54 kirjoitti: Piti ihan kaivaa paperit esille. Huoltokutsu vuotavasta kannentiivisteestä on ollut voimassa ainakin 26.3.2016. Silloin se on huollossa omaan autooni ilmoitettu että pitää tehdä. Auto siis 11/2014 valmistunut 2015 mallin Focus. Ja jos korimalli kertoo myös moottorin mallin niin uusi on, korimalli siis 2015-->
Ok, kiitos tiedosta. Mulla on tosiaan sinun autosi kanssa samaan aikaan valmistettu Fiesta jossa on 125 hp Ecoboosti. Moottori on valmistettu Ranskassa ja tuo 11/2014 näkyy muistaakseni ihan moottorissa olevassa tarrassa tjsp. Toivottavasti on koneeseen tehty tarvittavat huollot ettei tule ikävää yllätystä.
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja focst »

Arski54 kirjoitti: Piti ihan kaivaa paperit esille. Huoltotiedote vuotavasta kannentiivisteestä on ollut voimassa ainakin 24.3.2016. Silloin se on 1v huollossa omaan autooni ilmoitettu että pitää tehdä. Lukee ihan huoltokuitissa. Auto siis 11/2014 valmistunut 2015 mallin Focus. Ja jos korimalli kertoo myös moottorin mallin niin uusi on, korimalli siis 2015-->
Ei ole tainnut kovin laaja kutsu olla kun ei yhtään kannentiivistettä ole tarvinnut vaihtaa.. mulla ei ole tullut vastaan kun muutama turbo vikanen joista toinen ei uskonut että öljyjä pitää vaihtaa säännöllisesti niin vaihdettiin toinenkin turbo samaan autoon niillä öljyillä ei kannata ajaa yli 50tkm tai tulee ongelmia.. :lol:
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Arski54
Viestit: 411
Liittynyt: 22 Joulu 2016 13:30

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Arski54 »

focst kirjoitti: Ei ole tainnut kovin laaja kutsu olla kun ei yhtään kannentiivistettä ole tarvinnut vaihtaa.. mulla ei ole tullut vastaan kun muutama turbo vikanen joista toinen ei uskonut että öljyjä pitää vaihtaa säännöllisesti niin vaihdettiin toinenkin turbo samaan autoon niillä öljyillä ei kannata ajaa yli 50tkm tai tulee ongelmia.. :lol:
En tiedä laajuudesta. Ostaessa varmistin vaan että se on tehty kun maininta siitä oli. Oma auto tehty Saarloisin tehtaalla, moottori missä lie.
Jo on ronkeli turbo :D
focst
Viestit: 2429
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja focst »

Arski54 kirjoitti: En tiedä laajuudesta. Ostaessa varmistin vaan että se on tehty kun maininta siitä oli. Oma auto tehty Saarloisin tehtaalla, moottori missä lie.
Jo on ronkeli turbo :D
Kytkin kamppanja taitaa olla kaikissa päällä ainakin kaikki litraset mitä on viime aikoina käyny on ollu kamppanja autoja..letkuja vaihdettiin mutta ei kaikkiin mahto olla alkupään autoja kaikki uudemmissa oli valmiiksi muutetut letkut..kohtuu vähän näissä on ollut vikaa verrattuna vw sukuisiin..
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019 :ford:
Jepa
Viestit: 8
Liittynyt: 27 Joulu 2018 14:34

Re: Ford Focus mk3 2011

Viesti Kirjoittaja Jepa »

Nyt on pitkän ja rauhallisen yhteiselon jälkeen omassa vm -12 1.0 ecoboostissa alkanut esiintyä pientä öljyn kerääntymistä tuohon linkin mukaiseen kohtaan, ei kuitenkaan ihan samoissa määrin kuin kyseisessä kuvassa. Onko muilla esiintynyt vastaavaa, ja lieneeköhän aihetta suurempaan huoleen? :shock:
Vastaa Viestiin