S-Max?

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
zunigalm
Viestit: 45
Liittynyt: 07 Huhti 2011 09:19

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja zunigalm »

Siis minun tapauksessa vatkaavat renkaat ovat ensiasennuskumit, siis kesärenkaat.
Ilmeisesti jotain halpahalapa tuotantoa,

Molemmat renkaat piti otta pois vanteilta, alu, ja asentaa / painottaa uudelleen ja painoja on nyt
1x 20 cm ja 1x12 cm limput per pyörä eli todella voimakkaasti.

Zunigalm
KaiVonVeivi
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Tammi 2011 22:36

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja KaiVonVeivi »

Laitetaas ihan kiusallaan kuulumisia kun tänne tuli eksyttyä:

20tkm takana S-maxilla ja fiilikset ajettavuuden ja mukavuuden suhteen edelleen hyvät . Mutta hieman liikaa tuppaa kyllä olemaan yhtä sun toista. Auto menee tiistaina ekaan huoltoon ja ainakin seuraavat on listalla öljynvaihdon lisäksi:

- pakoputki vuotaa jostain alkupäästä aika pahasti
- webaston käyttö aiheuttaa kamalan palaneen muovin käryn sisälle.
- käsijarru ei taaskaan pidä ja kahva takertelee
- ovet rämisee "premium audion" tahdissa , edelleen tosi "premium" ;-)



Kitkarenkailla auto muuttui aivan tolkuttoman hiljaiseksi, tosin sporttialusta ja vakiokokoiset veltot kitkarenkaat ovat aika jännä yhdistelmä .
KaiVonVeivi
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Tammi 2011 22:36

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja KaiVonVeivi »

KaiVonVeivi kirjoitti:Laitetaas ihan kiusallaan kuulumisia kun tänne tuli eksyttyä:

20tkm takana S-maxilla ja fiilikset ajettavuuden ja mukavuuden suhteen edelleen hyvät . Mutta hieman liikaa tuppaa kyllä olemaan yhtä sun toista. Auto menee tiistaina ekaan huoltoon ja ainakin seuraavat on listalla öljynvaihdon lisäksi:

- pakoputki vuotaa jostain alkupäästä aika pahasti
Pakosarja halki , vuoto senkus pahenee ja liikennevaloissa tulee katkut sisälle. Kiva muuten ajaa uudella autolla joka kuulostaa -77 Ladalta " tsutsutsupuputputputput" :lol: Ei vaan oo hajuukaan millon Veho saa osa ja mistä kun ei tollanen oo ihan varastokamaa varaosapuolella.
fjoordi

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja fjoordi »

Moi kaikille,

Palaan tuohon aikaisempaan keskusteluun nykimisestä. Mulla 1.6 TDCI S-max -11 ajettu ~7000km ja oireina tuota satunnaista mutta päivittäistä lievää nykimistä 1500-2000 kierroksen tienoilla ja liikkeelle lähdössä. Osuis yhteen noihin aikaisempiin kommentteihin. Onko mulla ollut tätä ongelmaa nimenomaan 1.6 kiiselissä? Huollossa ovat yrittäneet päivittää jotain softaa useampaan kertaan, mutta vika ei ole korjaantunut.
teemuri
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Elo 2005 17:40

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja teemuri »

Uusi S-Maxin omistaja ilmottautuu. Tai no, oli se 2006-2008 S-Max myös, mutta nyt alla on 2.0TDCi Powershiftillä ja takana 2kk/7200km. Kaikki pelaa, myös webasto. Lisälämppärin kans oli ensimmäisen S-Maxin kans ongelmia, se tyhjensi akkua vähälläkin käytöllä ja auto lähti pari kertaa pajalle.

Tilauksessa myös uusi Fiesta 1.6 Titanium S, joten nyt ollaan voortisteja oikein urakalla ;)
Nyk: Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium Business '15
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
JS-Max
Viestit: 13
Liittynyt: 11 Maalis 2011 09:41

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja JS-Max »

saleppi kirjoitti:..
Onkohan kennelläkään ollut samaa vaikaa ko. auton kanssa? Sinänsä aika v-mäinen vaiva ja olisi jäänyt kyllä auto ostamatta jos olisi koeajoautossa vastaava piirre ollut..
Moi
Itsellä 1.6 ecoboost ollut nyt kesäkuusta asti. Ei ole urheilualustaa ja renkaina maltilliset 17 tuuman 215/55 kesällä. Hyvä ajaa, vakaata menoa. Talvella vakio 215/60 R16 renkaat ja ajo-ominaisuudet myös hyvät. Ajossa muutenkin mukavan hiljainen. Kulutukset ollut kesällä maantieajossa 6 litran paikkaille ja kaupungissa 8. Talvella on ollut litran enemmän.

Vakiostereot (6000 malli) aivan hirveät. Vaihdoin kiinasta tilattuun 7" DVD/GPS/BT/DVBT ym 300e laitteeseen ja lisäsin kunnot kajarit eteen ja taakse sekä subbarit takajalkatilan alle tehtyihin koteloihin ettei vienyt säilytystilaa tavaratilasta. Myös vahvistimet piilotin etupenkkien alle josta ensin irroitin ne turhat pikkuvetolaatikot.

Talvikokemuksesta vielä. Oma malli on ainakin lämmennyt hyvin ja jaksanut pitää ikkunat auki -25 asteen pakkasilla. Mitään eturitilöiden ongelmia ei ole ollut.
Jos pitää oikein hakemalla hakea vikoja 8 kk käytön ajalta niin käsijarrukahva alkoi jossain vaiheessa pitämään kitisevää ääntä kun sen veti ylös. Tämä hoitui huollossa ruiskauttamalla "kitinänpoistopullosta" sinne väliin.
Nyt kun auto seisoi viikon kovilla pakkasilla ja lumisateessa tuli vähän mainittavampi vika eli kiihdytyksissä auto jyristää. Huollon mukaan kuulemma jäätä ja lunta jossain moottorin ja vaihdelaatikon kiinnityksissä eli resonoi runkoon tärinät. Onko tätä vikaa ollut muilla?
Pitäisi viedä talliin sulatukseen kunhan saisi vain ensin talliin tilaa..
Ford S-Max 2011
saleppi

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja saleppi »

Moi,

Nyt näyttäisi vihdoin siltä, että ovat saaneet S-Maxin kuntoon ja auto tuntuu mukaltava ajaa. (kuten oli koeajoautokin..) Syynä ratin tärinään/väpätykseen oli kierot levyjarrut, joissa oli hyvinkin suurta heittoa. Nyt talvella vika vielä voimistui eli auto oli rasittava ajettava pitkillä matkoilla. Samalla kun vaihtoivat uudet levyt+palat - Ford halusi vielä käytettäväksi heidän omia vanteita eli tarvikealupyörät eivät enää kelvanneet. Nyt auto on ilo ajella :D - nähtäväksi jää oliko kyseessä pelkkää oireen vai syyn hoitoa, 20 tkm jälkeen olemme viisaampia..

PS. Sporttialustaa en omien kokemuksieni mukaan voi suositella - auto tahtoi puoltaa rajusti, jouset vaihdettiin normaaleihin ja auto käyttäytyi sen jälkeen siltä osin normaalisti!
CarlosVincent

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja CarlosVincent »

Kirjoittelen palstalle omia hyviä kokemuksia S-Maxista yli 10 muun Fordin kokemuksella.
Tilasin ensimmäisten joukossa S-Maxin 3/2006 ja auto ilmestyi liikkeeseen jo toukokuun lopussa 2006 ennen liikkeen omaa ensimmäistä S-Maxia. Toisen uuden S-Maxin sain käyttööni toukokuussa 2010 ( diesel automaatti, vanhempi malli).
S-Max on loistava ajaa,turvallinen, parhaimman näköinen tila-auto. Tällä toisella S-Maxilla on nyt ajettu yli 60 tkm ilman pienintäkään ongelmaa. Auto vain pelaa kuin unelma. Autossa on akkulaturi ja Webasto on talvisin joka päivä käytössä ajastettuna, eikä ensimmäistäkään ongelmaa ole ollut.
Kesärenkaita S-Maxeissa on ollut kolmet erilaiset ja minusta Michelin Premacyt ovat olleet parhaimmat ja varsinkin hiljaisimmat.
Kulutus on nyt talvella maantieajossa hyvin kohtuulliset 5,2 l/ 100 km.
Itse en pidä nykyisen S-Maxin maskista. Tilaan uuden vuonna 2013, kunhan vaihtavat maskin uuden Focuksen malliseksi ( makuasia). Voisivat vielä tehdä S-Maxista vähän räväkämmän näköisen ja jättää Galaxyn korservatiiviseksi vaihtoehdoksi.
S-Maxia ei turhaan valittu vuoden autoksi vuonna 2007.
tukker

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja tukker »

Hei kaikki S-Maxsistit!

Ketjun perusteella myös suomalaiset autoilijat pitävät (varauksella) S-Maxia oivana! Tämä on mieluisaa kuultavaa sillä S-Max on harvoja autoja joihin mahdun istumaan siten että taakseni tai eteeni mahtuu mukavasti toinen aikuinen ja se on lyhytlyhyt listallani tällähetkellä kärjessä Mondeon, uudemman Renault Grand Scenicin, ja premium farkkujen kanssa.

Olen etsimässä vähän käytettyä S-Maxia ja pari yksilöä on nyt löytynyt. Onko kellään perusteltua näkemystä teknisesti TDCI 2.0 6-v manuaali vs. 2.0 Duratech 5-v manuaali eroista, kestävyydestä, miellyttävyydestä ja ajettavuudesta. Minulla ei ole lainkaan kokemusta autoista, ja vielä vähemmän dieseleistä.

Paperikulutuksen perusteella näiden ero ei välttämättä olisi merkittävä rahallisesti arvioiduissa ajomäärässämme. Muutaman satasen tähden ei kannata dieseliä väkisin ottaa, jos se ei muuten ole jotenkin ylivoimainen. Mitään painavaa ei autolla ole tarkoitus vetää...

Löytämäni yksilöt ovat lähes saman hintaiset. Kalliimmassa bensiini käyttöisessä on tosin 25tkm vähemmän kilometrejä ja siihen saa takuun.

T

PS. Eikö ole muuten hämmentävää miten ahtailta useimmat modernit farkut ja jopa tila-autot vaikuttavat. Meillä on koppero kauppakassina joka on tilavampi kuin vaikkapa Passat tai Grand Picasso pää / jalkatilioiltaan.
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Olen kyllä kirjoitellut aiemminkin aiheesta, mutta käykää ihmeessä testaamassa 2,5t versiokin.
Itsellä ainakin meinas tulla itku 2-litrasella ajaessa. Se auto painaa kuitenkin melkoisesti!Omamassa melkeen 1700kg.
Kulutus varmaan pelottaa? Just tykitettiin noin 1500km keskinopeudella vähän vajaa sata sisältäen vähän vajaa 100kilsaa kaupunkiajoa -> 8,8 ja kaikki ohitettiin mitä perä edellä tuli vastaan.
Renkaina 235 ja 19-tuumaa.
Moottori vaikuttas olevan kovaa tavaraa...mistä lie kanttivolvosta alunperin :mrgreen:
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
zunigalm
Viestit: 45
Liittynyt: 07 Huhti 2011 09:19

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja zunigalm »

En oikein tunne noita vaihtoehtoja, mutta olen ajanut 2,0 / 205 hp turbo bensalla 2 vuotta, enkä vaihtaisi sitä mihinkään nokinakuun.
Tällä koneella S-max kulkee kuin lentokone? tarvittaessa.
Kulutus kaupungissa on tosin 9 litran paikkeilla joskus 9,5 mutta se antaa sitten todella hiljaisen äänimaailman ja miellyttävän menon.
Maantieajossa noin 8 litraa yleensä hieman allekin.

Tiedän että monet vannovat dieselin nimeen, ns. halvemman polttoaineen ja pienemmän kulutuksen takia.
Jos kuitenkin ajomatkat ovat lyhyitä ja pääasiassa kaupunkiajoa niin diesel ei mielestäni ole se oikea polttoaine. HUOM. tämä on vain minun hyvin kapea-alainen mielipide, siitä ei kannata vetää hernettä nenään.

Ostaessani S-maxia, kysyin hyvin asiantuntevan tuntuiselta automyyjältä mielipidettä polttoaineesta, kertoen samalla ajotarpeeni n. 20 000 km. / vuosi, niin vastaus oli selkeä bensa, enkä ole katunut valintaani. Syyksi hän kertoi sen, että ainakin vähäisessä ajossa dieselmoottori "tukkeutuu" .
Ehkä se on kuitenkin: Komsii komsaa, suomeksi sanottuna.
Zunigalm
Teka
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Heinä 2012 16:09

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja Teka »

Millaisia kokemuksia S-maxin omistajilla on auton luotettavuudesta ja toimivuudesta nyt, kun alkupään mallit alkavat olla jo kuusivuotiaita? Onko joitain heikkoja kohtia tai asioita jotka kannattaa tarkistaa tuollaista ostaessa.

Kommentteja kaivataan sekä bensa että diesel malleista. Dieseleistä erityisesti kommentteja kaksoismassavauhtipyörästä sekä DPF:n olemassaolosta tai sen ongelmista.
Teka
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Heinä 2012 16:09

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja Teka »

Fordin TDCi koneet, eikö ole mitään kommentoitavaa kyseisestä moottorista S-maxin tai Mondeon keulalta?
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja jjjj »

Teka kirjoitti:Fordin TDCi koneet, eikö ole mitään kommentoitavaa kyseisestä moottorista S-maxin tai Mondeon keulalta?
On moottorista keskustelua paljonkin mondeo-topikin alla. Lyhyesti omat kokemukset.
Kaksi tdci-fordia löytyy tällä hetkellä kotoa. Toinen on mondeo 140 hp ja toinen galaxy 163 hp koneella. Kestävyyden suhteen ei ole suurempia ongelmia ollut. Ajoin edellisellä 140 hp koneella 385 tkm eikä mitään ongelmia ollut. Nykyisessä 163 hp moottorissa (ajettu vasta 290 tkm) on mennyt turbo vaihtoon ja yksi suutin. Muuten pelannut loistavasti. 140 hp - versio on mukavampi terhakkaammasta alaväännöstä johtuen mutta veto loppuu 3000 kierroksen jälkeen kun taas 163 hp versio on alaväännöltään nihkeämpi joten sen kanssa suosittelen power shift laatikkoa.
Oman mondeon menohaluja lisäsin lastutuksella (promotech) jolloin ylärekisteriinkin tuli mukavasti voimaa. Viime viikolla saksan baanalla huomasin ettei kuitenkaan suuremmin huippuja tullut lisää (valmistaja lupaa 140 hp automaatille 200 km/h, ja 163 hp automaatille 215) vaan kiihtyminen loppui aika tarkkaan 205 todellisen nopeuden kohdalle. Erikoinen huomio oli, että sen 200 otti nopeaan mutta sen jälkeen kiihtyi hitaasti. Paremmin vielä pintakaasulla kuin kaasu pohjassa. Olisi tuohon varmaan sen 5 km/h saanut lisää jos olisi ollut baanalla tilaa.
Äskeinen oli ot, mutta olen kaikinpuolin tyytyväinen kyseisiin diesel-moottoreihin. Käyntikin pysyy varsin siistinä kilometrien kerryttyä mikä ei ollut Fordin aikaisemmissa dieseleissä mikään itestäänselvyys.
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
Teka
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Heinä 2012 16:09

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja Teka »

Aikavähän löytyy mistään pahaa palautetta muutamanvuoden vanhoista fordin dieseleistä. Minua nyt kiinnostaa eniten Fordin dieseleiden ongelmat hiukkassuodattimen sekä kaksoismassavauhtipyörän osalta. Ilmeisesti esim. S-maxissa myös 2006 mallissa sellainen on, vaikkakin se tuli pakolliseksi kaikkiin dieseleihin vasta 2007? Ilmeisesti jjjj:llä noiden kanssa ei ole ollut ongelmia? Nyt kun tässä käytettyä on etsimässä, niin tuossa 15-20 tuhannen euron luokassa kaikki ovat sen verran jo ajettuja, että nuo ongelmat alkavat realisoitumaan, mikäli niitä on olemassa vastaavassa määrin mitä muilla merkeillä.
Avatar
jjjj
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Marras 2010 03:08
Paikkakunta: vaihtelee päivittäin

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja jjjj »

Ainakaan minun dieseleissäni ei ole ollut ongelmia kummankaan asian kanssa.
Bmw m135 -16, Astra 1,6 cdti -17, S-max 2,0 tdci ps -16, Mv Agusta Brutale
teemuri
Viestit: 18
Liittynyt: 12 Elo 2005 17:40

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja teemuri »

Hiukkassuodattimiin on ongelmanratkaisua nykyään olemassa ilman kallista vaihtoa. Tänä keväänä tullut markkinoille Suomessa ja todettu toimivaksi ympäri Euroopan - valmistajienkin toimesta.

http://www.forteuk.co.uk/product.php?id ... egenerator

http://www.autokanta.com/koneporssi/tek ... 17=5625208

www.lehtiluukku.fi/readfoc?pub=19371 (sivu 22)

Itseltäni meni '08 2.0TDCi Focuksesta hiukkassuodatin "tukkoon" ja vaihtoon vuonna 2010 60tkm kohdalla. Takuuhommana tosin.

Viime talvena -34:ssä moottorihäiriövalo loisti ja vikakoodiksi tallentui jonkin paineanturin häiriö, joka huollon mukaan johtui "pakkaskiteistä" :) Huollossa mittasivat myös hiukkassuodattimen tilan, oli 10% tasossa eli ei johtunut ainakaan itse suodattimen paskaisuudesta.
Nyk: Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium Business '15
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
tonikois

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja tonikois »

Huomenia,

käytin S-Maxini 140tkm huollossa jossa paljastui että nokkahihnan vaihtoväli onkin 100tkm eikä 200tkm niinkuin olin luullut, kyseessä 2.0 tdci 130hv...

no nyt ei viiti liikoja ajella ja perjantaina hihnan vaihtoon... aika monessa paikassa löytyy infoa että vaihtoväli on 200tkm...

elämä on...


.toni.
isoilp

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja isoilp »

Olen reilun 2vuotta ajellut vuoden 07 140 hp diesel s-max:illa. Alkuun olinkin tyytyväinen autoon, mutta sadantuhannen km jälkeen alkoi ongelmat joille ei ainakaan vielä ole loppua näkynyt.

125 tkm vaihdettin aikansa kolissut vauhtipyörä/kytkinpaketti (kytkin jo aiemmin kertaalleen vaihdettu edellisen omistajan toimesta) Wepasto mennyt lukkoon viimetalvena useampaan kertaan ja nyt pakkasten alettu yritetty jälleen ottaa käyttöön huonolla menestyksellä. Diaknoosi merkkiliikkeessä: ohjainyksikkö rikki ei ota vastaan uusinta päivitystä eikä muutakaan tietoa.

Autossa muutenkin vaikeuksia viestinnässä ajotietokoneen kans. Ei ilmoita vikoja vaikka sammuilee ajossa eikä välillä käynnisty ollenkaan, myös palaneet lamput jää vaille ilmoitusta eikä huoltomuistutinta saa kuitattua. Eiköhän tässä ollut tietoa autosta ja ongelmista sitä kaipaileville. Niin ja autolla menty nyt 131 tkm
Mokki
Viestit: 4
Liittynyt: 14 Touko 2013 13:06

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja Mokki »

Hei

Kiikarissa pari S-maxia. Molemmat 2006 2.0tdci koneella ja manuaalivaihteistolla olevia.
Toisella ajettu noin 230 tuhatta ja toisella noin 135 tuhatta.
Kummassakin lohkolämppäri ei eberiä/webastoa, joten tarkeneeko noissa talvella?

Hinta eroksi autoilla on alustavasti muodostumassa n. 4000 euroa.

Kumpaahan arvon ford-clubilaiset suosittelevat?
kitu

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja kitu »

Uutta pukkaa ehkä 2015? http://www.focus.de/auto/neuheiten/van/ ... 83718.html Jos tulee tuo keskikonsoli niin saa kyllä unohtaa jälkiasennussoittimet - mikä tähän asti ollut pakollista autoon kuin autoon :lol:

Ollut mietinnässä 2007 vuosimallin 2.0 bensavehkeen päivitys faceliftattuun 2.0tdci:hin.. Tuo konsepti näyttää vaan niin herkulliselta, että joutuukohan odottelemaan ja vaihtamaan suoraan :mrgreen:

Nykyisellä 113tkm takana, ongemat tähän mennessä: mittariston vaihto 21tkm:ssa, akku just takuuajan jälkeen n. 30tkm:ssa (ei olis akkuhuollon mukaan ollut välttämätön, mutta kerran jätti emännällä starttaamatta, joten ei tarvinnut miettiä), vasen kylkilista irti takaoven etuosasta n.75tkm:ssa, takaluukun johtosarja n. 95tkm (ei auennut kauko-ohjattuna eikä sähkölukosta), erujarrupalat n.111tkm.. Yksikään koeajettu ei ole vielä tuon smaxin ominaisuuksia lähelläkään (ehkä toi Sharan/Alhambra lähimpänä, mut ei kuitenkaan, kun ovat kopperoita) :roll: Ja kun oikeastaan pienempään tila-autoon ei mahdu, eikä yhteenkään ns. isoonkaan farkkuun - ja kyseessä vain 2 aikuista + 3 lasta, joista vain yksi enää turvaistuimessa.. Takapenkit on nykyään lähes kaikissa kahdelle muotoiltuja ja keskelle ei mahdu/voi laittaa turvaistuina/koroketta siten, että istuin pysyis paikallaan tai sivupaikkojen turvavyöt sais kiinnitettyä. Saati sitten matkustumukavuudesta puhuminen siten, että turvaistuin sivulla ja vähän isompi junnu keskellä, jossa niskatuki on jo 140cm:lle liian alhaalla ja säätövara 2cm. Kuka ja kenelle noita suunnitellaan?

Muuten, asiallinen vertailu kerrankin viimeisimmässä autobildissä viiden aikuisen autosta :idea: Noin asiallisia artikkeleja ei liikaa ole autolehdissä nähty; käytännössä aina kehutaan normi keski ja isokokoisia farkkujakin tilavuudesta takapenkillä, esimerkkinä vaikka luokkansa suurimpia eli superbia ja octaviaa - noikin on käytännössä neljän hengen autoja, ellei takapenkillä ole kolmea 9-13 vuotiasta, joista yksi suostuu vapaaehtoisesti vielä kärsimään :twisted:
nanna
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Kesä 2013 16:17

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja nanna »

Italian tuonti syksyltä 2012. Seissyt pihalla odottaen minua tämän vuoden toukokuuhun eli 30.5 noudettu 169 000 lukemalla varustettu 2,0TDCi 140hv.
Tällä hetkellä lukemat on 193 000. Ainoana virheenä oli joka kulmassa jonkinlaiset tölväisyjäljet. Auton ensimmäinen naiskuski on siis ollut hiukan taitamaton, tai sitten se on vaan se keski-Euroopan kulttuuri. :roll:

Remontit tähän asti:

- Alaetutukivarsi vaihdettu ja kaikki jarrupalat- ja levyt.
Auto alkoi harittaa ja ratti kääntymään kaasua painaessa, mutta ei.
Se ei ollut auton vaan huolettomasti tukivarren pultin kiristäneen huoltomiehen vika.
Sitä kautta ohjauskulmat piti laittaa uusiksi mutta meni takuun piikkiin.
- Ilmastointi vuosi kesällä mutta yksinkertainen silikonitiivistys ratkaisi senkin huolen.
- Lohkolämmittimen jälkiasennus.

Mitäpä muuta.. aika nopeasti ajettu lähes 30 000 ja auto on palvellut kuin unelma.
Kulutus kesällä yhdistetyssä ( kaupunki 60%, maantie 40% ) suunnilleen 5,9ltr, nyt talveksi hiukan noussut 6,5ltr vaikkei talvikiekkoja olekaan vielä alla.
Ohittaminen on silkkaa juhlaa vaikka alla ennen tätäkin rakasta oli kaksilitraista turboa. Niin ja keski-ikäiset bemari- ja mersukuskit jäävät aina viivoille. :lol:

Omani on 5-paikkainen. Takapenkit kaatamalla tilaa tulee puolikkaan Viton verran ja eduiksi on ehdottomasti mainittava että ne penkit todella saa vikkelään alas.
Mainio auto ja innolla odotan talvea ja ässän talviluotettavuutta.

Sen verran on kyllä sanottava että seuraavakin auto on S-Max.
Pirun montaa autoa aina Audista Ooppeliin on töiden puolesta tullut liikuteltua, mutta tässä kaverissa on vaan sitä jotain. :wink:
Ra1neri
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Huhti 2014 20:12

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja Ra1neri »

Hei.

Kertokaahan lisää kokemuksia S-maxista kilometrien karttuessa. Onko ollu huolia ja murheita isoja tai pieniä.

Mellä perhettä tulossa lisää joten joku muumibussi täytyisi hankkia. S-max näistä tila-autoista selkeästi linjakkaimman näköinen.

vm. 11 tai uudempi diesel automaatti hakusessa, alle 100tkm.
Ra1neri
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Huhti 2014 20:12

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja Ra1neri »

Noh, kommetteja ei tullut mutta rohkenin sitten kuitenkin S-maxin hankkia. Ensimmäinen Ford perheessä ja varmaan koko suvussa.

Tässä Speksit:

2.0 TDCi 163hv Titanium Business Powershift Automaatti
vm. 2010, uudemmalla korilla. reilu 80tkm taulussa.

Webasto kellolla, kaukosäätimen osto harkinnassa. Jos sais järki hinnalla??
Nahkajakkarat sähkösäädöllä: Saa kyllä rakenneltua varmasti mieleisen ajoasennon, ei puudu perse pitemmälläkään matkalla.
Mukavan hiljainen tila-autoksi, vaikka alla rullaa aika läskit kumit 235/45/18, ContiSportContact.

Toinen istuin rivi on LEVEÄ!! Cybexin Aton Q turvakaukalot telakoilla x2 ja Pallas2 istuin mahtuvat ilman mitään vaikeuksia. Kontista aukeaa lisäksi hätävara jakkarat anopille ja appiukolle..:)
Autosta näkee hyvin ulos ja muksutkin viihtyy..lasikatto kruunaa takapenkin näkymät.

Takakontti 5-paikkasena todella iso. Jos jollain ylimääräinen kaukalomatto, saa tarjota.

Perus CD Radio 6000 on äänenlaadultaan paska! Radion signaali on hyvä. Vai liekö vika kaiuttimissa tai niiden asennuksessa. Vähänkään reilummalla volyymilla etuovien pahvit alkaa resonoida mielestäni liian helposti. Kaiútin/vaimennus paketti ehkä tulossa jossain vaiheessa.

Automaatti on miellyttävä ajaa ja koneesta löytyy mukavasti voimaa. PS on DSG:tä hitaampi vaihdoissa mutta jos vaan kestää niin ihan sama! vaihdot toimii pehmeästi ja täsmällisesti.

Helevetin hämäkkä ja hyvän tuntunen auto ajaa.

Voin yhtyä Nannan kommenttiin: Tässä autossa on sitä jotakin. 8)
individual
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Syys 2014 22:19

Re: S-Max?

Viesti Kirjoittaja individual »

Tere
Tässä ilmoittautuu uusi ensimmäisen s-max:in omistaja.
Syy S-maxin hankintaan oli juuri tuo kolme lasta takapenkille tilavasti. Edellinen auto oli Skoda RS diiseli DSG Combi, tässäkin meni vielä 10cm turvavyön pidennyksellä kaksi turvavyöistuinta ja vauvan kaukalo keskellä, mutta käyttö hanurista. Mittattu takapenkit viidestä kohtaa V70, 525, Suberbi, A6, Mondeo. Näistä paras vaoihtoehto V70 -> levein keskipaikka ja hyötymitat suurimmat (silti kolme jakkaraa=hanurista), mutta Octavian jälkeen ei V70 ole takakonttia, "koska ei ole nostokynnystäkään". Joten erehdyin katsomaan ns. tila-auto segmenttiä ja tämä S-max tuli ihan puskista. Totesin että se on vähiten ulkoisesti tila-auto koppi ja sisäisesti perheellisen tila-auto.

Tämmönen tuli sitten hankittua:
FORD S-MAX Individual Titanium S, Panther Black 2.2 Diiseli 147kW 2011 FCL, 5 paikkanen
-Manuaali....olisin ehken halunnut DSG:n jälkeen automaatin, mutta kaikkea ei voi saada :cry: Koska taitaa 1v googlettelun ja muun tiedonkeruun jälkeen olla tuo Fordin automaatti todella kestävä.
-PremiumAudio/Navi/Bluetooth/kosketusnäyttö/tutkat/peruuuskameralla... paras äänentoisto tähän asti mitä autoissani on ollut :P, kamera himmeli todella hyvä käytössä
-Madallusarja tehdasasenteinen.... Todella hyvä ei niin pintakova kuin RS:ssä, mutta ei kumminkaan kippo käänny ympäri mutkissa.
-Fordin vanteet/235/45 18"kumit...Auto todella hiljainen, ei vetele, hyvä ajaa, ens kesälle ehkä 19"vanteet
-Auto Individual korisarjalla ja hakkaa ulkoisesti monen muun "perus autonkin"
-Kääntyvät Bi-Xenonit
-Puolinahat, sähkösäätö
-ja kaikea muuta himmeliä....

S-Max on yllättänyt todella positiivisesti.

Sitten pientä ongelman poikasta:
Autossa tehdasasenteinen Webasto 5kw. Tämän saa auton valikosta ainoastaan webaston käyttöön taikka pois käytöstä valittua.
Niin onko kukaan "ryöstänyt" toisesta autosta softaa, josta löytyy ajastusvalikko softa ja ladannut sitä sitten omaansa niin että löytyy ajastus valikot????? Vai onko ihan rasti ruutuun juttu??
Vastaa Viestiin