Uusi Focus 2008 - kokemuksia

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
groundog

Uusi Focus 2008 - kokemuksia

Viesti Kirjoittaja groundog »

Terve vaan.

Uudesta Focuksesta kokemuksia tänne näin.

Itselleni tuli pari viikkoa sitten Focus 1.8TDCi Titanium Wagon, ja olen ollut kyseiseen autoon toistaiseksi erittäin tyytyväinen. Varusteitahan tuossa on "riittävästi", mm. Bi-xenonit, kattokaiteet, 18" vanteet kesäpyörille yms.. ja toki normaalit Titaniumin varusteet.

Edellisessä autossa oli bensaWebasto jälkiasennuksena, joka jätti jostain syystä (automaattinen ilmastointi?) auton sisätiloiltaan melko viileäksi mikä oli kovilla pakkasilla epämiellyttävää mutta Focuksen vastaava laite tuntuu "kuumentavan" kabiinin tarpeeksi lämpimäksi, iso plussa :)

Koeajoin 1.8TDCi Trend-mallin, jossa on huonommat penkit. Onneksi myyjän sana piti kutinsa että Titaniumin mukana tulevat sport(?)-penkit on paremmat. Onhan ne. Sivuttaistukea on ihan eri tavalla.

Moottori myös vääntää hyvin, edellisen auton jälkeen vain tuntuu että vääntöä käytettäessä moottori värisee siten että siihen kiinnittää huomiota... tuleeko se "vapina" rattia vai polkimia pitkin tietoisuuteen - en ole siitä ihan varma.. mutta ehkä mut on kyllästetty siihen että ajotuntuma edellisessä oli sellainen että mitään oikein ei välittynyt kuskille.. Hankala selittää mutta tämä "värinä" tuntuu parhaiten kun polkaisee menemään 2. vaihteella.. ominaisuus?

Kulutus on ollut vähän kaksinaamainen, lisälämmitintä käytettäessä melko hurja (7,2l/100km) mutta ilman näyttäisi menevän 5,6l/100km! Kyllähän tuo lämmitin tietty nykäisee naftaa mutta että noin paljon? Näyttää menevän "aina" päälle, jos moottori ehtii jäähtyä käyntilämpötilan alapuolelle. Itse kytkin sen nyt pois lauhojen ilmojen ajaksi. Helmikuussa :)

Lämmitettävä tuulilasi on todella kiva, ja automaattinen ilmastointi tuntuu toimivan juuri niinkuin pitääkin. Takalasin lämppäri tuntuu yllättävän ponnettomalta, saa hehkuttaa viisikin minuuttia ennenkuin aukeaa.. peilit kyllä aukeaa heti.

Ajettavuus tässä on kyllä kohdallaan, niinkuin oli aikoinaan 2003-mallisessa 2.0 bensafocuksessakin. Tilaukseen menee kuitenkin Eibachin alustasarja, lähinnä ulkonäöllisistä syistä 18" tuuman rattaiden takia.

Stereot on ihan perberistä. Niin itse radio kuin kaiuttimetkin :) Menee vaihtoon kesällä!
Focus 2008 1.8TDCi
Lukittu