Uusi Focus mk4 2018

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Mon85
Viestit: 6
Liittynyt: 01 Marras 2019 09:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Mon85 » 08 Marras 2019 15:40

Torspo kirjoitti:
08 Marras 2019 14:34
Kyllä taitaa olla niin että kulutus on pienentynyt samalla. Fordin sivuilla mainostetaan nykyään että kulutus olisi 4,8-6,5 l/100 km. Aikaisemmin noi luvut oli isommat.

Kysyin kyllä samalla mikä on 125hp version keskikulutus, mutta siihen ei vastannut
Tarkoitin siis käytännön ajokulutusta, paperilla kulutus on toki pienentynyt

nestori2
Viestit: 206
Liittynyt: 06 Huhti 2014 18:25

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja nestori2 » 08 Marras 2019 16:36

Oikeastaan ainoa totuuden kertova kulutustesti on saksalaisen ADAC:n testi, jossa autolla ajetaan määrätyn ohjelman mukainen matka sisältäen taajamaa. maantietä ja moottoritietä, tuossa Focus ST-linen testi, kyllä siinä on auto huomattavasti janoisempi kuin tämä labrassa tehty
https://www.adac.de/infotestrat/tests/e ... st+ST-Line

Avatar
HMS77
Viestit: 416
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 » 08 Marras 2019 19:20

Käytännön kulutuksen näkee myös kätevästi esim. Spritmonitorista, sigussa viimeisen 11kk kulutus.
Ajotietokone 2 näyttää lukemaa 5.4 eikä sitä ole koskaan nollattu, eli 0,2 desin heitto on ajotietokoneen ja todellisen kulutuksen ero.
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva

revote
Viestit: 145
Liittynyt: 11 Elo 2019 09:20

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja revote » 08 Marras 2019 23:18

Olen ajanut nyt 1.5 Ecoboost A8:lla noin 300km ja tietokone näyttää päälle 10 kulutusta. Kahdesti olen käyttänyt webastoa reilun 10 minuuttia. Vieläkö tuo kulutus tuosta asettuu?

Ei sinänsä mulle väliä, kunhan kysyn.
Ford Focus Vignale Wagon 1.5 Ecoboost 150hv A8 2019
Seuraa Focuksen matkaa Instagramissa --> @revotee
Teippifanaatikon tilini --> @wrappedcarsonly

focst
Viestit: 1305
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst » 08 Marras 2019 23:27

revote kirjoitti:
08 Marras 2019 23:18
Olen ajanut nyt 1.5 Ecoboost A8:lla noin 300km ja tietokone näyttää päälle 10 kulutusta. Kahdesti olen käyttänyt webastoa reilun 10 minuuttia. Vieläkö tuo kulutus tuosta asettuu?

Ei sinänsä mulle väliä, kunhan kysyn.
Webasto nostaa kulutusta varsinkin noin pienellä ajomäärällä..
Ex ford focus st170 2002
Ex ford focus st225 2006
Ex ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford focus 1.5 ecoboost m6 st line wagon 2019 :ford:

69dude
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 69dude » 08 Marras 2019 23:43

focst kirjoitti:
08 Marras 2019 23:27
Webasto nostaa kulutusta varsinkin noin pienellä ajomäärällä..
weba nostaa max 0.5 litraa...Kyllähän nuo lukemat aika karsealta kuullostaa.
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey

focst
Viestit: 1305
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst » 09 Marras 2019 00:56

69dude kirjoitti:
08 Marras 2019 23:43
weba nostaa max 0.5 litraa...Kyllähän nuo lukemat aika karsealta kuullostaa.
Kulutus laskee kun matka kasvaa 300km liian lyhyt matka todellisen kulutuksen laskuun..mulla kesä kulutus 6.2 ja talvi 8.7 lähinnä webaston takia..
Ex ford focus st170 2002
Ex ford focus st225 2006
Ex ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford focus 1.5 ecoboost m6 st line wagon 2019 :ford:

PiuhaPoikki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki » 09 Marras 2019 01:34

69dude kirjoitti:
08 Marras 2019 23:43
weba nostaa max 0.5 litraa...Kyllähän nuo lukemat aika karsealta kuullostaa.
Eberi on 6kw tehoinen. Webasto lienee samaa luokkaa.
Eli kulutus on noin 0,6 litraa tunnissa dieseliä.

Webaston kulutus suhteutettuna auton kulutukseen per sata kilometriä riippuu aika rajusti ajoprofiilista.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Fucus Vagon 1,6tdci 2010

69dude
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 69dude » 09 Marras 2019 03:07

PiuhaPoikki kirjoitti:
09 Marras 2019 01:34
Eberi on 6kw tehoinen. Webasto lienee samaa luokkaa.
Eli kulutus on noin 0,6 litraa tunnissa dieseliä.

Webaston kulutus suhteutettuna auton kulutukseen per sata kilometriä riippuu aika rajusti ajoprofiilista.
Juuri näin.Webat taitaa olla 5kw?...Joka tapauksessa 10 l kulutus,tuolla koneella,tuon kokoisella autolla kuullostaa aika kovalta.Tai noh,riippuu toki kaasujalasta,varmasti moni auto vie raskaammalla koivella tuon.Ja niin kuin tuossa kaveri jo totesi,300km on kovin lyhyt matka.
Viimeksi muokannut 69dude, 09 Marras 2019 03:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey

69dude
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 69dude » 09 Marras 2019 03:11

focst kirjoitti:
09 Marras 2019 00:56
Kulutus laskee kun matka kasvaa 300km liian lyhyt matka todellisen kulutuksen laskuun..mulla kesä kulutus 6.2 ja talvi 8.7 lähinnä webaston takia..
Jaa että webas nostaisi kulutusta lähes 2.5 l,tota en ihan heti niele :o
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey

focst
Viestit: 1305
Liittynyt: 23 Kesä 2007 17:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja focst » 09 Marras 2019 05:27

69dude kirjoitti:
09 Marras 2019 03:11
Jaa että webas nostaisi kulutusta lähes 2.5 l,tota en :x ihan heti niele :o
Siihen 100km mahtuu monta lämmitystä ja totuus voi olla vielä karumpi..mutta ei sitä webastoa ole bensan säästöä ajatellen ostettukaan.. :thumbup:
Ex ford focus st170 2002
Ex ford focus st225 2006
Ex ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford focus 1.5 ecoboost m6 st line wagon 2019 :ford:

Avatar
Rusakko_
Viestit: 162
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ » 09 Marras 2019 06:13

Webastosta ja talven polttoaineenkulutuksesta:

Valmistajan ilmoittama kulutus bensiinikäyttöiselle Webastolle lienee n. 0.7 l/h. Mittaustavasta en tiedä, mutta veikkaampa että toteutuu vain labrassa. Jos heitetään vaikka 1 l/tunti ja lämmität autoasi 20 min/kerta, niin se tekee 0,33 l/krt. Jos lämmität esim 10 km välein, niin 100 km matkalla Webasto on käyttänyt polttoainetta 3,3 l/100 km. Tämä kun lisätään auton keskikulutukseen, niin aivan nätisti menee polttoainetta yli 10 l/100 km. Toki em tilanteessa käyttö aktiivista, mutta kukin arvioikoon omalle kohdalle. Eroja tosiaan tulee lämmityskerroista ja lämmitysajan pituudesta. Ei ne polttoainelämppärit tyhjällä käy.

Talvikulutuksia ihmetellessä täytyy etenkin automaattiavaihteistojen osalta muistaa, että laatikon öljyt ei juuri Webastolla lämpene. Momentinmuunninlootat eivät lukitse vaihdetta ennen kuin laatikko on lämmennyt riittävästi ja tällöin kulutus on aivan toista luokkaa kuin ns. lämpimällä laatikolla. Aika mikä menee tähän lämpeämiseen ja vaihteiden luistattamisilmiön loppumiseen riippuu tietenkin monesta asiasta, mutta mulla pikku pakkasella 2-5 km matka, eikä sittenkään vaihteisto ole täysin lämmennyt. Voitte vain arvailla paljonko polttoainetta em. kuluttaa. Manuaaleissa ja kaksoiskytkyttimissä ei laatikon puolesta ole kovinkaan paljoa kylmän tuomaa kulutuslisää.

Mulla vakiotyömatka 25 km/suunta (taajamaa 5 km, 15 km 60-80 km/h ja loput kaupunkia sekä välillä ruuhkaa vähän siellä ja täällä). Kesälämpimällä keskikulutus 6,0-6,5 l/100km, pikkuplussalla 6,,5-7,0 ja nyt nollan kahta puolen ja aamuisin Webastoa käyttämällä 7,0-7,5. Kunhan pakkaskausi kunnolla alkaa, niin 8 ylittyy. Lukemat pyörivät samoissa missä exä parin litran diesel momentinmuunninautomaatilla ja lohkolämppärillä. Minun ajosyklillä ei juuri kärsi perinteisen automaatin taipumukseen hörppiä polttoainetta reilummin kaupungissa saati kylmänä.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019

EeroH
Viestit: 464
Liittynyt: 13 Joulu 2015 15:32

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja EeroH » 09 Marras 2019 07:06

Torspo kirjoitti:
08 Marras 2019 11:08
Ihan mielenkiinnosta piti laittaa fordille sähköpostia noista uusista päästöistä ja kysyä mitä on autolle tehty vuoden aikana jotta on päästöt pudonnut noin paljon.

vastaus oli.

Uuteen Ford Focukseen on tehty mm. vakiovarusteluun muutoksia. Autoissa on mm. matalamman vierintävastuksen renkaat ja LED lähi-ajovalot vakioitu. Mm. näillä muutoksilla ollaan saavutettu aikaisempaa matalammat Co2 päästöt.
Eli nyt on kolmea eri led valo vaihtoehtoa tarjolla, olisi kiva nähdä vertailut mitkä on parhaat. Perus ledeihin laittaa pienen paneelin pitkille avuksi niin halvin keino saada hyvät valot?

Vielä pari vuotta odottaa niin saavat lämpöratin vakioksi...
Kuva

Vootrson
Viestit: 31
Liittynyt: 08 Maalis 2019 13:05

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Vootrson » 09 Marras 2019 07:34

revote kirjoitti:
08 Marras 2019 23:18
Olen ajanut nyt 1.5 Ecoboost A8:lla noin 300km ja tietokone näyttää päälle 10 kulutusta. Kahdesti olen käyttänyt webastoa reilun 10 minuuttia. Vieläkö tuo kulutus tuosta asettuu?

Ei sinänsä mulle väliä, kunhan kysyn.
Jos sulla on lisälämmitin valikossa ruksattuna, nostaa se lyhyessä ajossa reilusti kulutusta kun on pakkasta. Silloinhan Webasto pöhisee ajossa kunnes lämmöt on tavoitteessa. Viimeksi kun katsoin hetkellistä kulutusta moottorijarrutuksen aikana n. 50 km/h vaihdissa kylmällä koneella, lisälämmitin päällä, oli se 4,2 l/100km. Mulla on vakiintunut keskikulutus 1.5 - A8 setupilla 6000 km aikana 6,9 - 7,5 välille. Öbaut 60% maantie, loput kaupunki-ajoa.
:ford: :it
Nyt: Focus ST-line 5-ov, 1,5 ecoboost A8
Ex: Focus ST-line wagon, 1,0 ecoboost A6 -17
Ex: Focus Trend 5-ov, 1,0 ecoboost M6 -15
Ex: Focus wagon, 1,6 tdci M5 -09

69dude
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Huhti 2015 18:52

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja 69dude » 09 Marras 2019 08:34

Rusakko_ kirjoitti:
09 Marras 2019 06:13
Webastosta ja talven polttoaineenkulutuksesta:

Valmistajan ilmoittama kulutus bensiinikäyttöiselle Webastolle lienee n. 0.7 l/h. Mittaustavasta en tiedä, mutta veikkaampa että toteutuu vain labrassa. Jos heitetään vaikka 1 l/tunti ja lämmität autoasi 20 min/kerta, niin se tekee 0,33 l/krt. Jos lämmität esim 10 km välein, niin 100 km matkalla Webasto on käyttänyt polttoainetta 3,3 l/100 km. Tämä kun lisätään auton keskikulutukseen, niin aivan nätisti menee polttoainetta yli 10 l/100 km. Toki em tilanteessa käyttö aktiivista, mutta kukin arvioikoon omalle kohdalle. Eroja tosiaan tulee lämmityskerroista ja lämmitysajan pituudesta. Ei ne polttoainelämppärit tyhjällä käy.

Talvikulutuksia ihmetellessä täytyy etenkin automaattiavaihteistojen osalta muistaa, että laatikon öljyt ei juuri Webastolla lämpene. Momentinmuunninlootat eivät lukitse vaihdetta ennen kuin laatikko on lämmennyt riittävästi ja tällöin kulutus on aivan toista luokkaa kuin ns. lämpimällä laatikolla. Aika mikä menee tähän lämpeämiseen ja vaihteiden luistattamisilmiön loppumiseen riippuu tietenkin monesta asiasta, mutta mulla pikku pakkasella 2-5 km matka, eikä sittenkään vaihteisto ole täysin lämmennyt. Voitte vain arvailla paljonko polttoainetta em. kuluttaa. Manuaaleissa ja kaksoiskytkyttimissä ei laatikon puolesta ole kovinkaan paljoa kylmän tuomaa kulutuslisää.

Mulla vakiotyömatka 25 km/suunta (taajamaa 5 km, 15 km 60-80 km/h ja loput kaupunkia sekä välillä ruuhkaa vähän siellä ja täällä). Kesälämpimällä keskikulutus 6,0-6,5 l/100km, pikkuplussalla 6,,5-7,0 ja nyt nollan kahta puolen ja aamuisin Webastoa käyttämällä 7,0-7,5. Kunhan pakkaskausi kunnolla alkaa, niin 8 ylittyy. Lukemat pyörivät samoissa missä exä parin litran diesel momentinmuunninautomaatilla ja lohkolämppärillä. Minun ajosyklillä ei juuri kärsi perinteisen automaatin taipumukseen hörppiä polttoainetta reilummin kaupungissa saati kylmänä.
Itsellä auton tietokoneen mukaan kesä/talvikulutuksen keskikulutuksen ero on aika pieni.Kesä n.5 l ja ja talvi 5.6 l.Täällä etelässä selvästi lämpimämmät talvet vaikuttanevat asiaan,pakkasia niin paljon vähemmän.Ja mulla kaupunki ajoa tulee aika vähän, lähinnä Lahden motoria edestakaisin.
:ford: Mondeo 2015 1.5 Tdci titanium business magnetic grey

Avatar
Rusakko_
Viestit: 162
Liittynyt: 17 Syys 2008 11:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Rusakko_ » 09 Marras 2019 08:37

Vootrson kirjoitti:
09 Marras 2019 07:34
Jos sulla on lisälämmitin valikossa ruksattuna, nostaa se lyhyessä ajossa reilusti kulutusta kun on pakkasta. Silloinhan Webasto pöhisee ajossa kunnes lämmöt on tavoitteessa. Viimeksi kun katsoin hetkellistä kulutusta moottorijarrutuksen aikana n. 50 km/h vaihdissa kylmällä koneella, lisälämmitin päällä, oli se 4,2 l/100km. Mulla on vakiintunut keskikulutus 1.5 - A8 setupilla 6000 km aikana 6,9 - 7,5 välille. Öbaut 60% maantie, loput kaupunki-ajoa.
Tuota webaston sammumista liikkeelle lähdön jälkeen olen seurannut muutaman kerran. Sammuu aikalailla heti kun moottorin jäähdytysnesteen lämpötila on viisarin osalta jämähtänyt normaaliin ("mikä Focuksessa tuntuu olevan hölmösti millin pari vasemmalle" viisarin keskiasennosta). Näin Webaston onkin hyvä toimia.

Tänään lähden virittelemään viimasuojaa. Ilman webastoa lämpenee turhan hitaasti ja keulan kaihtimet kun eivät jäätymisen välttämiseksi tunnu menevän kokonaan kiinni, niin kylmäähän sieltä menee moottoritilaan.
:ford: Focus 1,5 EcoBoost 150hv A8 Active Wagon 2019

Kaizer
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Syys 2018 13:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Kaizer » 09 Marras 2019 08:44

Rusakko_ kirjoitti:
09 Marras 2019 06:13
Webastosta ja talven polttoaineenkulutuksesta:

Valmistajan ilmoittama kulutus bensiinikäyttöiselle Webastolle lienee n. 0.7 l/h. Mittaustavasta en tiedä, mutta veikkaampa että toteutuu vain labrassa. Jos heitetään vaikka 1 l/tunti ja lämmität autoasi 20 min/kerta, niin se tekee 0,33 l/krt. Jos lämmität esim 10 km välein, niin 100 km matkalla Webasto on käyttänyt polttoainetta 3,3 l/100 km. Tämä kun lisätään auton keskikulutukseen, niin aivan nätisti menee polttoainetta yli 10 l/100 km. Toki em tilanteessa käyttö aktiivista, mutta kukin arvioikoon omalle kohdalle. Eroja tosiaan tulee lämmityskerroista ja lämmitysajan pituudesta. Ei ne polttoainelämppärit tyhjällä käy.

Talvikulutuksia ihmetellessä täytyy etenkin automaattiavaihteistojen osalta muistaa, että laatikon öljyt ei juuri Webastolla lämpene. Momentinmuunninlootat eivät lukitse vaihdetta ennen kuin laatikko on lämmennyt riittävästi ja tällöin kulutus on aivan toista luokkaa kuin ns. lämpimällä laatikolla. Aika mikä menee tähän lämpeämiseen ja vaihteiden luistattamisilmiön loppumiseen riippuu tietenkin monesta asiasta, mutta mulla pikku pakkasella 2-5 km matka, eikä sittenkään vaihteisto ole täysin lämmennyt. Voitte vain arvailla paljonko polttoainetta em. kuluttaa. Manuaaleissa ja kaksoiskytkyttimissä ei laatikon puolesta ole kovinkaan paljoa kylmän tuomaa kulutuslisää.

Mulla vakiotyömatka 25 km/suunta (taajamaa 5 km, 15 km 60-80 km/h ja loput kaupunkia sekä välillä ruuhkaa vähän siellä ja täällä). Kesälämpimällä keskikulutus 6,0-6,5 l/100km, pikkuplussalla 6,,5-7,0 ja nyt nollan kahta puolen ja aamuisin Webastoa käyttämällä 7,0-7,5. Kunhan pakkaskausi kunnolla alkaa, niin 8 ylittyy. Lukemat pyörivät samoissa missä exä parin litran diesel momentinmuunninautomaatilla ja lohkolämppärillä. Minun ajosyklillä ei juuri kärsi perinteisen automaatin taipumukseen hörppiä polttoainetta reilummin kaupungissa saati kylmänä.
Oma kommentti Dieselin osalta: välillä webastoa tulee käytettyä 4-5 kertaa päivässä. -Aamuisin webasto päällä 20-25 min, päivisin vähemmän. (Kertaakaan ei ole tullut herjaa akun varaustasosta ja aina on startannut hyvin, kerran herjasi että vaihda polttoainetta :))
Ajan päivittäin 60-300km työmatka/työajoja, joskus voi mennä viikkokin että työajot pelkästään lähialueilla kaupunkipärräystä ja vähemmän maantie ajoa. Keskikulutus lämpimillä 4.5-5.0 l/100km, talvella 5,5 -6.0. Webasto päällä myös ajonaikana jos enemmän pakkasta, maantiellä jos ajaa pitempää matkaa niin täppään webaston pois päältä kun lämmöt nousseet normiin, jätän päälle jos kovat pakkaset.

Dieselin osalta pitää muistaa myös että talvidieselin energiapitoisuus on hieman pienempi kuin kesälaadulla joten sekin nostaa kulutusta.
Focus 1,5 TDCi 120hv M6 Wagon mk4 2018

Kaizer
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Syys 2018 13:33

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Kaizer » 09 Marras 2019 09:40

Kaizer kirjoitti: ↑15 Elo 2019 20:04
Jaha, rapeat 19000 mittarissa, taas huudellaan ölynvaihtoon. 6500 ja 13500 edelliset ölynvaihdot tehty "Öljyn huonon laadun" takia...
-Kysyin huollosta että eikös se Öljyn laatuongelmaan/tiheään vaihtoväliin oleva päivitys tehty viimehuollossa niin vastaus oli että huoltohistorian mukaan kyllä. Aika touhua, Onneks on työsuhde kärry :)
PiuhaPoikki kirjoitti:
15 Elo 2019 21:51
Tuon nyt melkein arvasi ettei öljyn pilaantumista softapäivityksellä estetä.
Nyt rapeat 28000 km mittarissa eli n.9000 km ajettu viimeisen "Öljyn laatuongelma" huollon jälkeen eikä ole huudellut
ölynvaihtoon eli ilmeisesti se viimeisin päivitys jotain teki, mitäs sitten niin on eri asia :)

Kohta 30000 km huolto, ainoa ongelma mistä tarvii huoltoon mainita on että kummankin takaoven ikkunoiden tiivisteet on irronneet sisältä, siitä
"pikkuikkunan" takaosasta, viitsinyt niitä alkaa näin pakkasilla kummemmin korjailemaan.
Focus 1,5 TDCi 120hv M6 Wagon mk4 2018

Motorcade
Viestit: 22
Liittynyt: 22 Elo 2018 07:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Motorcade » 09 Marras 2019 13:42

No niin, 1,0 EcoBoost 125hv M6 Titanium 5-ovinen juuri tilattu. Jaksoi kuljettaa omiin tarpeisiini riittävän ripeästi koko perhettä. Ajettavuus ja ohjaustuntuma tosi jees (eka kerta Focuksen ratissa). Upouuden Clio-mallin sisätilat vastikään kokeneena ei ohjaamossa varsinaisia wau-elämyksiä koettu, mutta ei mitään valittamistakaan ole. Turhia kikkailematon ja ihan viihtyisä.

Ihan kiva, että LED-lähiajovalot tulee vuoden 2020 mallissa vakiona. Arvioitu toimitus helmikuussa. Vm. 2001 Punto olkoon leviämättä käsiin sitä odotellessa. :D

Mukaan speksailin:
- Normaaliväri: Frozen White
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
- Technology Pack 1
- Tummennetut takaikkunat
- Peruutuskamera (180-astetta)
- Kuolleen kulman valvontajärjestelmä (BLIS) ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä
- Sisätilamattosarja
- Continental IC3 205/60R16 nasta/aluvanne+TPM
- Defa 10A -akkulaturi (kiitos tämän ketjun kokemusten! :thumbup: )

@rsk@
Viestit: 79
Liittynyt: 24 Heinä 2016 23:11

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja @rsk@ » 09 Marras 2019 13:44

EeroH kirjoitti:
09 Marras 2019 07:06
Eli nyt on kolmea eri led valo vaihtoehtoa tarjolla, olisi kiva nähdä vertailut mitkä on parhaat. Perus ledeihin laittaa pienen paneelin pitkille avuksi niin halvin keino saada hyvät valot?

Vielä pari vuotta odottaa niin saavat lämpöratin vakioksi...
Nyt täytys jostain saada selvyyttä miten saa herätteen lisävaloille tuolta perusledien puolelta. Väyläboksi taitaa olla ainoa vaihtoehto..
:ford: Focus 1.5 EcoBoost 182hp M6, ST-Line HB, 2020.

hapelo
Viestit: 438
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas
Viesti:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo » 09 Marras 2019 14:17

Motorcade kirjoitti:
09 Marras 2019 13:42
No niin, 1,0 EcoBoost 125hv M6 Titanium 5-ovinen juuri tilattu. Jaksoi kuljettaa omiin tarpeisiini riittävän ripeästi koko perhettä. Ajettavuus ja ohjaustuntuma tosi jees (eka kerta Focuksen ratissa). Upouuden Clio-mallin sisätilat vastikään kokeneena ei ohjaamossa varsinaisia wau-elämyksiä koettu, mutta ei mitään valittamistakaan ole. Turhia kikkailematon ja ihan viihtyisä.

Ihan kiva, että LED-lähiajovalot tulee vuoden 2020 mallissa vakiona. Arvioitu toimitus helmikuussa. Vm. 2001 Punto olkoon leviämättä käsiin sitä odotellessa. :D

Mukaan speksailin:
- Normaaliväri: Frozen White
- Polttoainekäyttöinen lisälämmitin
- Technology Pack 1
- Tummennetut takaikkunat
- Peruutuskamera (180-astetta)
- Kuolleen kulman valvontajärjestelmä (BLIS) ja risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä
- Sisätilamattosarja
- Continental IC3 205/60R16 nasta/aluvanne+TPM
- Defa 10A -akkulaturi (kiitos tämän ketjun kokemusten! :thumbup: )

Tohon "frozen whiteen" vielä lasikatto,leikkaa valkoista hienosti...

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 200hv "Lumikki"

PiuhaPoikki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja PiuhaPoikki » 09 Marras 2019 14:32

@rsk@ kirjoitti:
09 Marras 2019 13:44
Nyt täytys jostain saada selvyyttä miten saa herätteen lisävaloille tuolta perusledien puolelta. Väyläboksi taitaa olla ainoa vaihtoehto..
Samaa selvyyttä kaipaillaan täällä.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Fucus Vagon 1,6tdci 2010

Motorcade
Viestit: 22
Liittynyt: 22 Elo 2018 07:57

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja Motorcade » 09 Marras 2019 15:05

hapelo kirjoitti:
09 Marras 2019 14:17
Tohon "frozen whiteen" vielä lasikatto,leikkaa valkoista hienosti...
Epäilemättä näin. Kuitenkin Punton vaihtoarvon lähennellessä nollaa (en edes yrittänyt tarjota :D ) ja käsirahavajeen vuoksi piti tyytyä perus-fordmiehen varustelistaan. :mrgreen:

Avatar
HMS77
Viestit: 416
Liittynyt: 29 Kesä 2008 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja HMS77 » 09 Marras 2019 15:32

20k kilometriä täynnä. :ford:
Ford Focus 1.5TDCi A8 Titanium 5-ov 2018

Kuva

hapelo
Viestit: 438
Liittynyt: 24 Touko 2018 21:03
Paikkakunta: Kaukas
Viesti:

Re: Uusi Focus mk4 2018

Viesti Kirjoittaja hapelo » 09 Marras 2019 17:43

Motorcade kirjoitti:
09 Marras 2019 15:05
Epäilemättä näin. Kuitenkin Punton vaihtoarvon lähennellessä nollaa (en edes yrittänyt tarjota :D ) ja käsirahavajeen vuoksi piti tyytyä perus-fordmiehen varustelistaan. :mrgreen:
:thumbup:

Harri
:ford: "Esko" Escort 1300 Sport -74,"Tauno" Taunus 2.0L -77,"Mustikka" Fiesta Titanium 82hv -10,"Mirri" Fiesta Sport Silver 134hv -12,nyt Fiesta ST 2018 200hv "Lumikki"

Vastaa Viestiin