Mk4 mondeon kokemuksia tänne !

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Avatar
kromo
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Loka 2016 16:16

Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !

ViestiKirjoittaja kromo » 03 Heinä 2017 20:58

Ganiateri kirjoitti:Huollossa huomasivat että ajolenkillä Aisinin automaattivaihteiston öljyn lämpötilaanturi näyttää +16-18 astettavaikka oikea lämpö tila oli +50c ->. Eli anturi on rikki.

Mitähän käytännön haittaa on jos anturi näyttää tietoa ettei öljy ole vielä lämmintä?


Näin mututuntumalta, asiaa sen varmemmin tietämättä, voisi vaikuttaa turbiinin lukitukseen ja kenties kierrosnopeuteen jolla vaihdot tapahtuvat. Ainakin E39 bemarin automaatti ei kovemmalla pakkasella lukinnut turbiinia ennenkuin oli lämmennyt riittävästi vaikka lohkolämppärin jälkeen lähdin, mutta ei hajuakaan onko tuo anturin näyttämä lämpö liian viileä, puhutaan kuitenkin kesäkelin lämmöstä. Ja tuntuu että samalla tavoin käyttäytyy tämä Mondeonkin laatikko, vaikka moottori on webaston jäljiltä lämmin niin kovemmalla pakkasella kierrättää silti vähän kovemmilla kierroksilla hetken ennen vaihtoa.
___________
______
Kimmo

Mondeo 2.0 TDCiA Titanium farkku -08

Avatar
Ganiateri
Viestit: 134
Liittynyt: 19 Joulu 2015 22:22

Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !

ViestiKirjoittaja Ganiateri » 03 Heinä 2017 21:32

^ joo varmasti jotain vaikutusta vaikka ei ihan pakkasen puolella luvut olekkaan. Mulla kierrättää suht usein kun kylmänä lähtee alle +10 asteessa. kolmos vaihdetta ainakin, niin että pitää manuaalilla vaihtaa isompaa pesään.

E: Millä tavoin lukittumisen pitäisi tuntua ja näkyä Mondeossa?
Mondeo mk4 2.0 tdci -08 AT6, c-max 1.8 -04

Avatar
kromo
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Loka 2016 16:16

Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !

ViestiKirjoittaja kromo » 03 Heinä 2017 22:48

Ganiateri kirjoitti:^ joo varmasti jotain vaikutusta vaikka ei ihan pakkasen puolella luvut olekkaan. Mulla kierrättää suht usein kun kylmänä lähtee alle +10 asteessa. kolmos vaihdetta ainakin, niin että pitää manuaalilla vaihtaa isompaa pesään.

E: Millä tavoin lukittumisen pitäisi tuntua ja näkyä Mondeossa?


Oma vaihtaa kyllä ilman tapahtumaan kajoamistakin, ainoastaan hivenen korkeammilla kierroksilla ehkä sen kilometrin pari yli -15C pakkasilla. Lukittuminen näkyy lähinnä kiihdytettäessä maantienopeuksiin kierrosten laskuna hyvin pian vaihdon jälkeen, ja ehkä sen voi juuri tunteakin jos tarkemmin seuraa. E39:ssä lukitus tapahtui vaiheittaisesti ja oli lähinnä kiekkamittarista huomattavissa, laatikkona tuossa oli ZF 5HP19.
___________
______
Kimmo

Mondeo 2.0 TDCiA Titanium farkku -08

mago
Viestit: 63
Liittynyt: 30 Marras 2010 11:14
Paikkakunta: Oulu

Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !

ViestiKirjoittaja mago » 04 Heinä 2017 00:07

Savuttaako muiden Tdci Mondeot nyt lämpimällä kelillä? Omani on alkanut jättämään mustan pilven taakseen reilummin kiihdyttäessä kun ulkona on +15 tai enemmän lämmintä.

Moottori käy nätisti ja kulutuskaan ei minusta ole kovin korkea, 5,5-6,6l/100km on mennyt viimeisen 14tkm aikana ajoista riippuen. Viime viikonlopun 1200km reissulla kulutus 5,6l/100km reilulla matkavauhdilla ja 235/40r18 renkailla. Ei hävitä öljyjä eikä nesteitä. Ei tiettävästi ole myöskään ohjelmoitu ja dpf vaikuttaisi olevan paikallaan ja toiminnassa.

Ilmansuodatin vaihdettu n.13tkm sitten. Egr-venttiili on edellisen omistajan puheiden mukaan vaihdettu n. 30tkm sitten. Jostain luin että myös imusarjassa oleva sammutusläppä voisi jumitellessaan aiheuttaa savutusta, onko tästä kokemuksia? Nuo varmaan tutkin tässä lähiaikoina, onko muita vinkkejä millä käryä voisi vähentää?
Mondeo Wagon 2.0 Tdci -08

OrangeBurst
Viestit: 66
Liittynyt: 07 Loka 2016 14:22

Re: Mk4 mondeon kokemuksia tänne !

ViestiKirjoittaja OrangeBurst » 17 Heinä 2017 02:46

Onkohan missään varustetasossa (tai vaihtoehtoisesti jopa muussa mallissa) ollut aurinkolipoissa semmosta ominaisuutta että kun sen kääntää sivulle oven ikkunaa vasten, sitä saisi vielä vetäistyä taaksepäin kohti oven takareunaa?


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa