Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Jäsenten ja nyt myös muiden käyttäjien projekteja
Vastaa Viestiin
duckworth
Viestit: 2275
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth » 10 Marras 2018 14:58

Laitetaan nyt projektit osioon, kun vähän sellaisen tasolle venähti Focuksen siistintä ennen leimaa tuossa loppukesästä :) Tämä ei siis ole tuunaus/viritys tai täys re-built, vaan kertailen vähän väli-projektina olleen käyttöauton vaiheita, kun tuli napsittua "jokunen" kuva ja työvaiheet vielä muutenkin muistissa :D

http://www.borehammer.net/focus_mk1_stw_maalausta.htm


Jos tää nyt tuli väärään osioon niin joulukuun alussa Kiuruvdellä on Turpaanveto talkoot- tapahtuma, niin sovitaan vaikka sinne treffejä tms :mrgreen: Mutjoo lähinnä sillä nyt kirjoittelen tänne myös tällasesta mini-projektista, että saadaan keskustelua aiheesta, vaikka siitä onko kilikali parempi ku ruisku tai tarviiko metallihohtoväri alleen hiontavärin tai mikä paraskotelonsuoja tai onko se lift-off-oversteer kun perä irtoo kaasun nostolla vai onko se sittenkin sitä "kun tasauspyörästö kiskaisee eri puolelta" jne jne... :thumbup:

Tai sitten vaan jaetaan kokemuksia Focus-kuskien kesken :)
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

duckworth
Viestit: 2275
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth » 19 Marras 2018 17:58

Sitten vähän mitenkä väliprojekti jatkui.. Tästähän laitoin sysksyllä kuvaa mutta alla linkissä asiasta laajemmin ;)

http://www.borehammer.net/focus_mk1_stw_maalausta2.htm

Että semmosta 8-)
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

JiiHoo
Viestit: 223
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja JiiHoo » 20 Marras 2018 14:09

Liekö sulla nyt Suomen siisteimmät Mk1:n kaaret ja helmat? :thumbup: Muista laittaa eturoiskeläpät. :)
Olisi varmaan pitkä rivi autoja jonossa, jos tekisit noita kohtuuhintaan (kohtuuttoman suuren työn siis).

Mk1:ssä lahoaa myös ovien alareunat, kun homma lähtee käyntiin prkleen irtoavista kittisaumoista. Takaluukun maalipinta rikkoutuu takaluukun muovikahvan kiinnityspisteiden kohdalta ja ruoste lähtee sieltäkin leviämään. Tuohon pitäisi keksiä joku patenttiviritys, että uusikin maalipinta ei kokisi samaa kohtaloa. Keulan apurunko on sekin (kuulemma) ruostumiselle altis ja kannattaa suojata, kunhan sen tekee ajoissa.

Se auttaa kummasti, jos pysyy poissa Etelä-Suomen märästä suolasateesta.

duckworth
Viestit: 2275
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth » 20 Marras 2018 21:55

JiiHoo kirjoitti:Liekö sulla nyt Suomen siisteimmät Mk1:n kaaret ja helmat? :thumbup: Muista laittaa eturoiskeläpät. :)
Olisi varmaan pitkä rivi autoja jonossa, jos tekisit noita kohtuuhintaan (kohtuuttoman suuren työn siis).

Mk1:ssä lahoaa myös ovien alareunat, kun homma lähtee käyntiin prkleen irtoavista kittisaumoista. Takaluukun maalipinta rikkoutuu takaluukun muovikahvan kiinnityspisteiden kohdalta ja ruoste lähtee sieltäkin leviämään. Tuohon pitäisi keksiä joku patenttiviritys, että uusikin maalipinta ei kokisi samaa kohtaloa. Keulan apurunko on sekin (kuulemma) ruostumiselle altis ja kannattaa suojata, kunhan sen tekee ajoissa.

Se auttaa kummasti, jos pysyy poissa Etelä-Suomen märästä suolasateesta.
Nooooh, tiedä sitten miten paljon olisi autoa jonossa, vaikka eihän toi ihan järjetön työmaa oo, kun ei tarvinnut sentään uutta peltiä laittaa :D Tai no tutulla olis kuulemma traktorin vanteet jotka pitäis maalata, kun "sullahan on se ruisku" :cry:

Ovien alareunat ja itse ovetkin saattais kaivata lisää hööäsystä joo, kun kattelin niitä alaosan saumoja sisäpuolelta, ovissa on kyllä lommojakin tullut (tiedä sitten kuka sankari ne on siihen murjonut :evil: ) jotka vois saada oiottua vastapuolelta, mutta toisaalta kittaukseetkaan ei toki olisi mahdoton ajatus jos ovet maalaisin muutenkin, mutta katsellaan mikä on tilanne ensi keväänä :mrgreen:
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

yritäedes
Viestit: 1154
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja yritäedes » 24 Marras 2018 07:07

Hyvin tehty ja selostettu! :thumbup:
Ja tuo 2-k epoksipohjamaali on noissa helmoissa A ja O. Kantapään kautta todettua. Ei auta helmassa hienokaan pinta, jos
pohjat ei pidä.
Aikoinaan oli täällä ketju "Pelastakaa Sierrat" tai jotain sinnepäin. Kohta voisi Focus Mk1:stä tehdä vastaavaa. Oikein pahalta tuntuu, kun pikkuvikaisia kärrätään Kuusakoskelle. Luokassaan paras ajettava, edulliset osat ja helppo laittaa.
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex

duckworth
Viestit: 2275
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth » 25 Marras 2018 13:02

Juu kiitosta vaan :)

Joo siis pellille hiottujen kohtien takia korroosionesto on must-häv, päätin vetää samantien koko alalle ensin alle epoksin, kun suositushan on että jos joutuu vetämään isommalle alalle niin sama ruutata koko paneeli. Tota 1:1 epoksia tosin saa vaan yhden värisenä (todella vaalean harmaa), niin piti vetää vielä päälle akryylihinkkaväri, joka olisi sävyltään samaa kuin muu auton pohjamaali. Voin sanoa kokemuksesta että jos pohjamaali on eri paria yhdessä paneelissa niin metallihohtovärin kanssa se kyllä näkyy joko muuta autoa tummempana tai vaaleanpana :shock: :cry: Osahan suosii myös happpohjaa korroosion estona mutta sen alta täytyy ilmeisesti saada kokonaan vanhamaali pois?

Jep, Focus on ehjänä kyllä todella hyvä ajaa, ja etuvedoksi halukas kääntymään, pointy vai mitenkä sitä nyt sanotaankaan :D
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

duckworth
Viestit: 2275
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth » 29 Marras 2018 22:55

Nonni, sitten ne viimeiset säädöt ennen leimaa ja vähän sen jälkeenkin :D :

http://www.borehammer.net/focus_mk1_stw_maalausta3.htm

(pahoittelut kun tituleeraan tuolla itseäni autoharrastajaksi, aikanaan mm. nimim. lexicon69, Posmo ja moni muu oli sitä mieltä että mun touhussa ei ole kyse autoharrastuksesta, joten ilmaisuna se saattaa olla liian ylimielinen)

Tosiaan auton ajokäytökseen tuli taas tolkkua, ammattilaisella tehdyn nelipyöräsuuntauksen jälkeen, ja samalla omakin olo helpottu, köhöm :) Tällä erää väliaikaisprojekti olisi nyt taputeltuna, jos mitään dramaattista ilmaannu. Oli kuitenkin mukavaa jakaa touhailujaan vaihteeksi tänne ja vaihtaa ajatusta! :thumbup:

Seuraavaksi keskitytään sitten kaarelliseen "Gr. A" Sierraan :twisted:
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

JiiHoo
Viestit: 223
Liittynyt: 12 Joulu 2012 13:07

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja JiiHoo » 04 Joulu 2018 14:37

yritäedes kirjoitti:
Taitaa Focuksen ruostuminen olla vähän isompi vika... :cry: Onhan Focus hyvä ajettava ja 2-litraisella koneella tuntuu melkein kiukkuiselta GTI-tykiltä, kun hyppää rattiin patalaiskasta 1.8-Mondeosta. :thumbup:

duckworth
Viestit: 2275
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth » 04 Joulu 2018 15:45

JiiHoo kirjoitti: Taitaa Focuksen ruostuminen olla vähän isompi vika... :cry: Onhan Focus hyvä ajettava ja 2-litraisella koneella tuntuu melkein kiukkuiselta GTI-tykiltä, kun hyppää rattiin patalaiskasta 1.8-Mondeosta. :thumbup:
Joo Focus on kyllä FWD-vehkeeksi tosi hyvä ajaa, jopa leikkisä, vaikka tehoista en voi omalta kohdalta mitään sanoa, kun tämä kottero on nuhaisella väärän perheen 1.6 Zigma/Zetec S:llä :D
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

duckworth
Viestit: 2275
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth » 06 Helmi 2019 12:07

Tää ei ehkä ollukaan vielä tässä... Aloitetaanpa kyssärillä ( :D ) elikkäs vetarin stefan luota ilmesesti loota vuotaa öljyä, en tiedä vuotaako nää koskaan lootan keskeltä tiivisteesä myös(?), mutta autonvoimansiirrosta on myös kuulunut 4 vuoden ajan todella v*ttumainen kirskahdus jos kytkimen nostaa nopeasti, oon oppinu varomaan, mutta ilmeisesti vetarit ehtoopuolella??? Kytkin ei luista tai muutenkaan kenkkuile. Katsoin että autovaraosat24 kautta saisi alle 200e SKF:n vetokepit, mutta kuinka pitkä tuo remontti yleensä olis korjaamolla, noin niinku tunteina? Kokemuksia? Itsekin ton olisi voinut tehdä jos tuo vuoto olisi alkanut keväämmällä, mutta nyt ei oikein houkuta lumen keskellä ilman kunnollista alustaa alkaa tuota operaatiota värkkäämään :cry: Sikäli mikäli tuo asia tulisi kuntoon, niin tulevana kesänä käyn ehkä ovien maalipinnan ja muiden naarmujen kimppuun... :D 8-) ;)
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

yritäedes
Viestit: 1154
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja yritäedes » 08 Helmi 2019 19:16

duckworth kirjoitti: Katsoin että autovaraosat24 kautta saisi alle 200e SKF:n vetokepit, mutta kuinka pitkä tuo remontti yleensä olis korjaamolla, noin niinku tunteina? Kokemuksia?
Olen pahasti vieraantunut korjaamoista, joten arvailla en osaa. Mutta työhän on aika suoraviivainen - jos napamutterit, alapallot ja kuskinpuolen vetari laatikosta irtoaa ilman taistelua, niin eihän tuohon harrastajaltakaan mene kuin pari tuntia per puoli.
Kokeile kuitenkin vetarien sisäpäiden tiukkuus laatikkoon päin - jos meinaan vika on vetopyörästössä ja stefa vuotaa kun vetari vipattaa. Ebaystäkin saa parilla kympillä ihan kelpo vetareita. Itse olen ajellut jo vuosia kiinalaisilla GSP:n vetareilla, niistä vain menee pölysuojat nopeasti vaihtoon.
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex

Avatar
tuomaz
Viestit: 1212
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja tuomaz » 18 Maalis 2019 20:03

Muistaakseni itse vaihtamalla kahvitaukoineen pihalla selällään maaten noi vaihtuu noin 3.5 tunnissa.

Ammattimies ammattivehkeillä luulis nipistävän tuosta ajasta sen tunnin pois..

Nykyisessä focuksessa nyrkkipaja veloitti 140€ vaihtotyöstä, eli olisko tuo sen reilu 2h veloitus. En oo tutkaillut eroaako mk1 ja mk3 rakenne toisistaan paljoa, veikkaan ettei eroa juur yhtään...
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001

duckworth
Viestit: 2275
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth » 24 Maalis 2019 15:22

Joo kyselinkin jo tuossa helmikuussa ja jonnekin 130e tuntumaan olisi työn hinta mennyt. Nyt näyttää taas siltä että jos remontti tulee, niin teen itse, mutta se on jäänyt vähän epäselväksi että minkäsorttista öljyä tulee laatikkoon? :shock: IB5-lootalle sanoo opas että Ford-erikoisöljy, mutta tavallisesta varaosaliikkeestä tuskin löytyy ainakaan hyllystä.. :roll: Tässähän kuitenkin lisätään öljyä se minkä verran vanhaa tuli pois, niin voko tämä lisättävä öljy olla jonkun muun valmistajan, jos vaan täyttää vaatimukset? Kuitenkin Fixuksellla helposti tyrkytetään sitä Liqumolya tms...
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

duckworth
Viestit: 2275
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth » 24 Maalis 2019 16:40

Vastaan itse itselleni:
Fordin mukaan öljyn pitää täyttää luokitus Ford WSD-M2C200-C. Käytännössä Suomen markkinoilla on kolme luokituksen täyttävää vaihteistoöljyä: Comma MVMTF+ 75W-90, Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 sekä Fordin oma öljy, 75W-90 BO.
Tuota jälkimmäistä näkyy saavaan helpoiten motonetistä, kas kummaa.
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

Avatar
tuomaz
Viestit: 1212
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja tuomaz » 26 Maalis 2019 21:12

Mulla oli castrolia ja fordin tarralla olevaa, pelas hyvin.
Muistaakseni silloin castro maksoi 20 ja fordi 25€/l.

Kerran kokeilin jotain motoxin yleismallista vaihteistoöljyä, 10€/l toimi sekin mutta talvella ei 100% moitteetta. Vetarien vaihdossa öljyä tulee ulos tosi vähän jos tunkkaa nurkan ylös tai sitten parisen litraa jos haluaa mahdollisimman paljon öljyä ulos.

Mun mielestä vaihdelatikkoöljyssä on sama kuin moottoriöljyssä. Miksi laittaa jotain muuta ja ottaa riski, kun fordin logolla olevaa saa motonetista about samaan hintaan. Toki onhan muutama kymppi toki rahaa, mutta enempi mua ainakin ketuttaa tehdä jotain huoltoa kahteen kertaan peräkkäin jos öljyn takia ei pelitäkään..
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001

duckworth
Viestit: 2275
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth » 16 Huhti 2019 17:28

Huh huh, nyt olisi kuskinpulen vetari vaihdettu, tein itse kuitenkin (sattuneesta syystä ;) ), vähän jänskättää miten pitää uusi tarvikestefa, no ainakaan ei laske alleen vielä lootaäöljyä :D

Huomenna vielä vaihdan apparinpuolen, ja lisään täyden satsin öljyä. Muutama pointti tuli noteerattua remontissa ja niistä lisää huomenna, mutta uskoisin että tittelit "duckworthin ääliö" ja "pieni levyseppähitsaajan kusipää" tulevat saamaan taas katetta 8-)
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

duckworth
Viestit: 2275
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth » 17 Huhti 2019 18:15

Doddii nyt ois homma taputeltuna... Tuli otettua harmillisen vähän projekti kuvia, mutta tuossa nuo muutamat:

Kuva

Tuossa kohtaa hymyilytti eilen :)

Kuva

Siinäpä kuskinpuolen kovasti kampoihin laittanut pois purettu vetari.

Kuva

Tollasista osista oli koottu orkkis napamutteri :shock: Jännä että kestää kyseisestä kohtaa, vaikka on kai sen joku mitoittanut...

Kuva

Ja välttämätön fiilistely kuva oman kämpän parkkikselta :D


Sitten... ne muutamat huomion aiheet, napamutteri aukesi mulla ainakin ihan pienellä pyssyllä, joten jos ongelmaa on jollakin ilmennyt tarkistaisin kompuran tuoton riittävyyden :o Alapallon Torx-pultin irrotus kaivattaa vähän nokkaa, mutta itse tein niin että avasin sen mutterin ihan 15mm hylsyllä, jättäen mutterin suojamaan kierrettä, jonka jälkeen vaan paukutin pajavasaralla pultin ulos, missään kohtaa ei tarvinnut lämpöä. Alapallossa levitin tasapää meisselillä sitä hahloa, jonka jälkeen nivelen sai kammettua ihan rengasraudalla olkatukea vasten, ei siis tarvittu lämpöä, lekaa tai rautankankea.. Kuskin vetarin sisäpää osasi kyllä olla helvetin tiukassa, eikä irronnut kyllä millään muulla kuin modatulla liukuvasaralla. Hurjimmathan tekee niin että lyövät pitkällä ohuella tapilla toiselta puolen tasauspyörästön läpi, mutta tähän ei siis tarvinnut itse ryhtyä.

Sen verran tarvitsin apumiestä, että yksi hemmo sai pidellä vaihteistoöljypurkkia pystyssä, kun imaisin prässiin siitä satsin ja pidellä Torxilla pulttia että sain kierrettyä kevysti osumaa saaneen mutterin pois :D

RT-päät jää monelta mainitsematta, mutta mä avasin vaan vähän mutterin ja napautin vasaralla nivelen päähän, eipähän mee kumi mäsäksi!

Vaihteistoöljyn täytin propunalalaitaan saakka, ja öljyksi tuli siis ihan FORDIN öljy.


Sitä en tiedä oli sittenkin turha remppa, kun ei ne vanhat vetarit ihan toivottomlilta näyttäneetkään, vaikka kyllähän tämä tietysti motivoi tulevan kesän mahd. koritöitä ym, ja ompahan vetarit (ja stefat) nyt vaihdettu :lol:
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

duckworth
Viestit: 2275
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Focus Mk1 STW -04 "siistimistä"

Viesti Kirjoittaja duckworth » 03 Touko 2019 12:09

Vaihtelin öljyt ja suodattimen, jee. Suodatin oli ihan v*tun tiukassa :lol:

No joo, jos nyt jotain mainittavaa, niin laiton sentään uuden tiivisteen proppuun, tässähän se sellanen kuminen eikä sellanen kova nailoninen kuten vaikkapa Sierrassa. Tulpat tarttis vaihtaa, tosin tuskin lienee turha edes yrittää kylmästä koneesta saada irti niitä, kun ei ole koko 250tkm aikana niitä vaihdettu :twisted:
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

Vastaa Viestiin