mk4 zetec turbo voittaa kaiken voitettavan 2018

Jäsenten ja nyt myös muiden käyttäjien projekteja
Avatar
njietro
Viestit: 643
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 zetec turbo + bmw 330i

ViestiKirjoittaja njietro » 02 Maalis 2018 09:54

Eiköhä 2018 oo taas semmone kunnon Escort-vuosi! Turvakaaret olis namut. :thumbup:

Torseni lähti jo heti eilen matkaan :o Luotan venäläisiin täysin.
Escort mk4 1,8 zetec + Mitsubishi TD04-19T
BMW 330i m-sport2

EX: Escortteja 6kpl, Nissan 200SX, Civic Type-R, Mazda RX-8, BMW 323ti, Volvo 740, Sierra mk1, Orion mk2, Mondeo mk1, Lada 1500L, Corolla 1,6 '97, Lada 2105

Avatar
njietro
Viestit: 643
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja njietro » 07 Maalis 2018 21:54

Torseni tullattu, huomenna varmaan voi hakee sen käsiinsä.
Escort mk4 1,8 zetec + Mitsubishi TD04-19T
BMW 330i m-sport2

EX: Escortteja 6kpl, Nissan 200SX, Civic Type-R, Mazda RX-8, BMW 323ti, Volvo 740, Sierra mk1, Orion mk2, Mondeo mk1, Lada 1500L, Corolla 1,6 '97, Lada 2105

Avatar
njietro
Viestit: 643
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja njietro » 12 Maalis 2018 10:39

Lukko tuli. Laatu näyttää tosi hyvältä.

238eur osa + 70eur rahti + 92eur tulli = 400eur tasan. quaife on kans torseeni ja hintaa yli tuplat. instant savings. :thumbup:

100 000 klikkiä tähän projektitopikkiin ni lupaan että escort on 2018 kovempi ku koskaan! :ford: :ford: :ford:
Escort mk4 1,8 zetec + Mitsubishi TD04-19T
BMW 330i m-sport2

EX: Escortteja 6kpl, Nissan 200SX, Civic Type-R, Mazda RX-8, BMW 323ti, Volvo 740, Sierra mk1, Orion mk2, Mondeo mk1, Lada 1500L, Corolla 1,6 '97, Lada 2105

Avatar
TwentySeven
Viestit: 119
Liittynyt: 26 Elo 2006 16:58
Viesti:

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja TwentySeven » 12 Maalis 2018 11:20

njietro kirjoitti:Lukko tuli. Laatu näyttää tosi hyvältä.

238eur osa + 70eur rahti + 92eur tulli = 400eur tasan. quaife on kans torseeni ja hintaa yli tuplat. instant savings. :thumbup:




Linkkivinkki? 8-)
Cosworthi Fordi Tuo Pohjolan Skyline.

Avatar
njietro
Viestit: 643
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja njietro » 12 Maalis 2018 11:52

Kontaktoin tässä tapauksessa suoraan https://www.facebook.com/valracing1/ mutta ebayssa on tarjolla myös perinteisiä kaupanteon muotoja samasta osasta. Ittee vähän jännitti siirtää fb-keskustelun pohjalta reilu 300eur venäjälle mutta näköjää onnistu niinkin.
Escort mk4 1,8 zetec + Mitsubishi TD04-19T
BMW 330i m-sport2

EX: Escortteja 6kpl, Nissan 200SX, Civic Type-R, Mazda RX-8, BMW 323ti, Volvo 740, Sierra mk1, Orion mk2, Mondeo mk1, Lada 1500L, Corolla 1,6 '97, Lada 2105

Avatar
Keme
Viestit: 164
Liittynyt: 22 Touko 2012 14:22
Paikkakunta: Rannikko

Re: mk4 zetec turbo

ViestiKirjoittaja Keme » 12 Maalis 2018 13:27

AIAI! Alkaa Escorttiki vetämää!
Voit lisätä allekirjoitu
ksen kirjoittamasi viestin perään. Allekirjoituksen pituus on rajoitettu 25
5 me
rkkiin

Avatar
njietro
Viestit: 643
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja njietro » 16 Maalis 2018 12:58

onks kokemuksia sulakerasian irrotuksesta ja siirtämisestä?

lähteeks tuulilasi ja takasivulasit helposti irti?

kojelaudan irrotuski pitäis tehdä mutta se varmaan jotenki onnistuu. mittariston sähköliittimien irrotus on tosin todella hankalaa näinkin isoilla kourilla ku meikäläisellä on.
Escort mk4 1,8 zetec + Mitsubishi TD04-19T
BMW 330i m-sport2

EX: Escortteja 6kpl, Nissan 200SX, Civic Type-R, Mazda RX-8, BMW 323ti, Volvo 740, Sierra mk1, Orion mk2, Mondeo mk1, Lada 1500L, Corolla 1,6 '97, Lada 2105

ffxr2i
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Helmi 2012 16:08

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja ffxr2i » 16 Maalis 2018 13:06

Lasit lähtee helposti vaikka ihan taltta meisselillä. Sisäpuolelta painelet(pitää nostaa ja painaa ulospäin samalla) sen tiivisteen ulos ylhäältä ja sivuilta niin saa nostettua sit pois.

-Termuska-
Viestit: 21
Liittynyt: 07 Heinä 2015 12:43

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja -Termuska- » 19 Maalis 2018 20:48

Mittaristo irtoaa ehkä helpoiten, kun irrotat ensin mittarivaijerin laatikon päästä. Saa sen jälkeen vedettyä mittariston kohtuu mukavasti ratin välistä poijes, että saa ne johdot ropailtua pois. Itse otan ratin yleensä irti, niin ei tarvii taikinoida.

duckworth
Viestit: 2141
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja duckworth » 19 Maalis 2018 21:56

Tuo alkup. sulake-/releboksin siirto olisi mullakin ajankohtainen, kun turvakaaren tolppaan tuleva tuubi osuu aika pahasti tielle (ilmesesti samasta syystä tässäkin asiaa puidaan? ;) ):

Kuva

Kuva

Toistaiseksi ei ole tullut mieleen muuta siistiä ratkaisua kuin seurata rasialta johtosarjaa sinne asti että löytyy liitoskohtia, jotka tietenkin merkataan huolella, että ne saadan taas liitettyä yhteen kun boksi on siirretty kabiinin puolelle. Laiskimmat tietysti napsii vaan järkeään johdot poikki boksin alta ja kolvaa uudelleen yhteen :lol:
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

ffxr2i
Viestit: 60
Liittynyt: 08 Helmi 2012 16:08

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja ffxr2i » 20 Maalis 2018 10:16

Mulla on sellainen muistikuva että tuossa escortin johtosarjassa ei taida olla jatkoksia. Menee tyyliin sulakerasialta takalampulle asti yhtenä. Eli käytännössä tarkoittaa että koko johtosarja purettava auton sisältä jos meinaa ilman katkaisemista/kolvaamista tehdä.

duckworth
Viestit: 2141
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja duckworth » 20 Maalis 2018 10:33

Jaa, taitaa sitten mennä mullakin leikkaa ja liitä hommiksi... :D
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

Avatar
njietro
Viestit: 643
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja njietro » 21 Maalis 2018 12:15

ffxr2i kirjoitti:Lasit lähtee helposti vaikka ihan taltta meisselillä. Sisäpuolelta painelet(pitää nostaa ja painaa ulospäin samalla) sen tiivisteen ulos ylhäältä ja sivuilta niin saa nostettua sit pois.

Kiitos! Tehty näillä vinkeillä.

-Termuska- kirjoitti:Mittaristo irtoaa ehkä helpoiten, kun irrotat ensin mittarivaijerin laatikon päästä. Saa sen jälkeen vedettyä mittariston kohtuu mukavasti ratin välistä poijes, että saa ne johdot ropailtua pois. Itse otan ratin yleensä irti, niin ei tarvii taikinoida.

Kiitos, otin laatikon päästä vaijerin irti ja helpotti tosi paljon :thumbup:

duckworth kirjoitti:Tuo alkup. sulake-/releboksin siirto olisi mullakin ajankohtainen, kun turvakaaren tolppaan tuleva tuubi osuu aika pahasti tielle (ilmesesti samasta syystä tässäkin asiaa puidaan? ;) ):

Joo samasta syystä.

ffxr2i kirjoitti:Mulla on sellainen muistikuva että tuossa escortin johtosarjassa ei taida olla jatkoksia. Menee tyyliin sulakerasialta takalampulle asti yhtenä. Eli käytännössä tarkoittaa että koko johtosarja purettava auton sisältä jos meinaa ilman katkaisemista/kolvaamista tehdä.

Joo pitää konehuoneen puolelta varmaan katkasta ja tiputtaa toi autoon sisälle. On kai tossa sentäs sulakerasian alla liittimillä piuhat kii vai onko ne juotettu? Jos juotettu ni teen varmaa rälläkällä vaan hitollisen reijän tulipeltiin että mahtuu rasia sisälle...

On tää saakeli taas aika työmaa mutta toisaalta kymmenvuotisen omistuksen aikana luonnollinen jatkumo matkalla kohti suomen kovinta neloskoria. Luuppalasta hain tänään putket:
Kuva

Alkaa melkein vituttaan nää omat sähköviritykset viiden vuoden takaa. Pakko vähä koittaa siistiä. 5v silti menty ilman yhtäkä sähkövikaa :lol:
Kuva

Auto näyttää nyt tältä:
Kuva

Kuvia tonne:
https://photos.app.goo.gl/LLCniAoEypm6z7Sp2
Escort mk4 1,8 zetec + Mitsubishi TD04-19T
BMW 330i m-sport2

EX: Escortteja 6kpl, Nissan 200SX, Civic Type-R, Mazda RX-8, BMW 323ti, Volvo 740, Sierra mk1, Orion mk2, Mondeo mk1, Lada 1500L, Corolla 1,6 '97, Lada 2105

Avatar
njietro
Viestit: 643
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja njietro » 21 Maalis 2018 12:30

AIJETTÄ 100 000 klikkiä tähän projektitopikkiin!
Veikkaan että alle 10 000 niistä on omia.
:ford: 2018 Ford Escort Zetec Turbo: :ford:

- torsen laatikkoon
- täys turvahäkki koppiin etuiskareista takaiskareihin
- kuppipenkit + kuuspistevyöt
- uudet renkaat ja varmaa jarrutki
- ajoooooooooooooooo

aikataulu: ennen lumia ajoon :lol:
Escort mk4 1,8 zetec + Mitsubishi TD04-19T
BMW 330i m-sport2

EX: Escortteja 6kpl, Nissan 200SX, Civic Type-R, Mazda RX-8, BMW 323ti, Volvo 740, Sierra mk1, Orion mk2, Mondeo mk1, Lada 1500L, Corolla 1,6 '97, Lada 2105

Avatar
njietro
Viestit: 643
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja njietro » 03 Huhti 2018 10:13

https://www.instagram.com/p/BhFFNkCFVfd/?taken-by=turboeero

#becauseracecar

olipaha tiukka kakspäivänen leipoo kaaria saabelgaragen Kemen kans. sunnuntaina puoliltapäivin alettiin ja maanantaina illasta ysiltä oli perushäkki kohtuu hyvin valmiina.

kaariprojektissa jäljellä: oviputket, vöitten putket, hitsausta.
Escort mk4 1,8 zetec + Mitsubishi TD04-19T
BMW 330i m-sport2

EX: Escortteja 6kpl, Nissan 200SX, Civic Type-R, Mazda RX-8, BMW 323ti, Volvo 740, Sierra mk1, Orion mk2, Mondeo mk1, Lada 1500L, Corolla 1,6 '97, Lada 2105

Avatar
njietro
Viestit: 643
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja njietro » 04 Huhti 2018 09:22

tän kauden siviilipyörät on bridgestone adrenalin RE002 195/50R15. vielä pohdinnassa olisko radalle eri rengastus jo tälle kesälle vai vieläkö koittais pärjätä samoilla. eri rengastus vaatis sitten jo jäykemmän alustan. toi "fast road" -setuppi gazin coilovereissa on todella todella löysä, mun käyttöautoissakin on ollu napakammat alustat jo pitkään.

nimim. koskarin escortissa oli paljon paremman tuntuinen gazin setuppi kun jouset oli huomattavasti jäykemmät.
Escort mk4 1,8 zetec + Mitsubishi TD04-19T
BMW 330i m-sport2

EX: Escortteja 6kpl, Nissan 200SX, Civic Type-R, Mazda RX-8, BMW 323ti, Volvo 740, Sierra mk1, Orion mk2, Mondeo mk1, Lada 1500L, Corolla 1,6 '97, Lada 2105

Avatar
njietro
Viestit: 643
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja njietro » 16 Huhti 2018 20:17

BOOMBOOMBOOMBOOM kaaret hizzattu ja maalattu (ei kuvaa maalatuista). okei, etutuet on vielä hitsaamatta tolppiin koska pitäis iskarit tiputtaa alas ettei yläpäät sula.

https://www.instagram.com/p/BhmMcnslKiR/?taken-by=turboeero

iso kiitos Saabel Garagen Kemelle avusta ja neuvoista kaaritalkoossa. :thumbup:
Escort mk4 1,8 zetec + Mitsubishi TD04-19T
BMW 330i m-sport2

EX: Escortteja 6kpl, Nissan 200SX, Civic Type-R, Mazda RX-8, BMW 323ti, Volvo 740, Sierra mk1, Orion mk2, Mondeo mk1, Lada 1500L, Corolla 1,6 '97, Lada 2105

duckworth
Viestit: 2141
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja duckworth » 16 Huhti 2018 20:38

Teitte ilmesesti vesijohtoputkesta (3,2x42,4mm) nuo kaaret? Vai katoinko väärin kun näytti sen suht. paksulta putken seinämä aiemmista kuvista. Toi turvavöiden putki ois ehkä kannattanu hitsata suoraan kehikkoon eli tossa tapauksessa takatukien/diagonaalien väliin, eikä vaan iskaritorneihin.
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

duckworth
Viestit: 2141
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja duckworth » 16 Huhti 2018 21:01

Päästiinkö tästä ristiriidasta muuten yhteisymmärrykseen? :D


Keme kirjoitti:Jos hyvin istuvat kaaret haluaa, niin ne pitää teettää asennettuna jollain todistetusti hyvin istuvia kaaria tekevällä sepällä tai tehdä itse. Luuppalan kaaret on jokatapauksessa tehty niin, että ne on aika hyvät tai melko hyvät kaikkiin mk4 eskortteihin. Tuurillaan voi istua hyvin tai sitten ei. Optio on myös tehdä itse mallit taivutusta vaativista kaarista ja tuutata ne mallit Marteliukselle. Sillei saa ihan hyvät. Marteliuksen käyttämästä putken taivutuslaitteesta johtuen kaariputki tosin menee vähän lyttyyn, mutta pysyy liite J:n rajojen sisällä.


njietro kirjoitti: Luuppalasta hain tänään putket:
Kuva
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

Avatar
njietro
Viestit: 643
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja njietro » 16 Huhti 2018 22:20

duckworth kirjoitti:Teitte ilmesesti vesijohtoputkesta (3,2x42,4mm) nuo kaaret? Vai katoinko väärin kun näytti sen suht. paksulta putken seinämä aiemmista kuvista. Toi turvavöiden putki ois ehkä kannattanu hitsata suoraan kehikkoon eli tossa tapauksessa takatukien/diagonaalien väliin, eikä vaan iskaritorneihin.
Juu jokkishäkki ja joo vöitten putki piti tulla toho takadiagonaalien väliin poikkiputkena mutta ei siihe olisi sopinu vyöt lenkille ympäri ni nyt tuli tehtyä samalla poikkituki iskaritorneihi ja heitettyä vyöt sitte siihe. sanotaanko että jos toi vöitten poikkiputki irtoo noista iskaritorneista (3mm vahvikelevyt torneissa) ni mun olkanivelet on sillon vielä vähä enemmän rikki ku tällä hetkellä. alunperin ei pitäny laittaa tonne tornien väliin mitään poikkiputkee ni siks toi tuli tollai.
Viimeksi muokannut njietro 16 Huhti 2018 22:24, yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk4 1,8 zetec + Mitsubishi TD04-19T
BMW 330i m-sport2

EX: Escortteja 6kpl, Nissan 200SX, Civic Type-R, Mazda RX-8, BMW 323ti, Volvo 740, Sierra mk1, Orion mk2, Mondeo mk1, Lada 1500L, Corolla 1,6 '97, Lada 2105

Avatar
njietro
Viestit: 643
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja njietro » 16 Huhti 2018 22:23

duckworth kirjoitti:Päästiinkö tästä ristiriidasta muuten yhteisymmärrykseen? :D


Keme kirjoitti:Jos hyvin istuvat kaaret haluaa, niin ne pitää teettää asennettuna jollain todistetusti hyvin istuvia kaaria tekevällä sepällä tai tehdä itse. Luuppalan kaaret on jokatapauksessa tehty niin, että ne on aika hyvät tai melko hyvät kaikkiin mk4 eskortteihin. Tuurillaan voi istua hyvin tai sitten ei. Optio on myös tehdä itse mallit taivutusta vaativista kaarista ja tuutata ne mallit Marteliukselle. Sillei saa ihan hyvät. Marteliuksen käyttämästä putken taivutuslaitteesta johtuen kaariputki tosin menee vähän lyttyyn, mutta pysyy liite J:n rajojen sisällä.


njietro kirjoitti: Luuppalasta hain tänään putket:
Kuva

luuppalan mk4 escortin kaaret istu tosi hyvin. muuten olis saanu a-pilarienki sovitukset ihan täysin priimaks mutta tolla sisäpuolelta alotetulla hitsauksella olis tarvinnu tukee häkkiä jotenki hurjasti paremmin ettei pääse hitsauksissa veteleen yhtään. nyt veteli vähän, mutta sovitus on mun mielestä silti todella hyvä. isompi virhe tulee häkin kasaajista (päitten notsaus eri kulmiin ja liitosten hitsaus).

tän perusteella voin suositella luuppalaa kaikille muillekin :thumbup:
Escort mk4 1,8 zetec + Mitsubishi TD04-19T
BMW 330i m-sport2

EX: Escortteja 6kpl, Nissan 200SX, Civic Type-R, Mazda RX-8, BMW 323ti, Volvo 740, Sierra mk1, Orion mk2, Mondeo mk1, Lada 1500L, Corolla 1,6 '97, Lada 2105

duckworth
Viestit: 2141
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja duckworth » 17 Huhti 2018 06:27

Juu kyllähän ne luupplan kaaret sopii niin hyvin ku vaan viittii sovittaa :) Ja luuppalan kaarethan ne on mullaki riesassa :D
Omistit sitten kuinka pienen kiulun tahansa, on se iso piikki elämäsi perseessä
Sierra OHC Mk1 -86
Sierra OHC Mk1 -84 nykyään @2.0i, Burton bf134 yms.
Omega B 2.0 16v käyttöauto
Civic SOHC 16V -90 ex-käyttöauto
Sierra OHC Mk1 -87eka projekti

BOREHAMMER

jansix
Viestit: 38
Liittynyt: 10 Helmi 2014 21:37

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja jansix » 22 Huhti 2018 13:00

itte oon tehny sulakerasian siirron kilpureihini, keski konsoliin kartaani tunnelin päälle, ja ne johdot mitkä menee konetilaan jatkanu tarpeen mukaan, valot, laturi, start. ja ylimääräset pois, kaverini vinkki joka aikonaan Aryhmäläisiä kossuja rakenteli. lopputulos on ihan ok, johdot vaan tinaamalla tai sulatettavilla liittimillä. tv janne

Avatar
njietro
Viestit: 643
Liittynyt: 07 Loka 2007 12:39

Re: mk4 zetec turbo + subaru wrx

ViestiKirjoittaja njietro » 24 Huhti 2018 11:10

Kiitos vinkeistä!

Subaru on nyt myyty ja sen myyntifiksailuissa ja muutaman auton kesäpyöräjumpassa menikin viikonlopun harrastetunnti sopivasti.

Tällä viikolla alkaa taas Zetec TURBO edetä!
Escort mk4 1,8 zetec + Mitsubishi TD04-19T
BMW 330i m-sport2

EX: Escortteja 6kpl, Nissan 200SX, Civic Type-R, Mazda RX-8, BMW 323ti, Volvo 740, Sierra mk1, Orion mk2, Mondeo mk1, Lada 1500L, Corolla 1,6 '97, Lada 2105


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija