Päivän "tuunailut"

Off-topic-keskustelu
caddy
Viestit: 116
Liittynyt: 22 Kesä 2006 12:21
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Päivän "tuunailut"

ViestiKirjoittaja caddy » 24 Huhti 2018 15:16

tursas kirjoitti:
caddy kirjoitti:
tursas kirjoitti:Kesärenkaat alle, paitsi että sitten oikean eturenkaan yksi mutteri pyörii lopussa tyhjää. Jotain tekee, niin jotain hajoo..täytyy nyt kattoa jos selviäis vaan uuden mutterin vaihdolla tai jollain "prikkoja väliin" patentilla... :roll:


Pari euroa kipale maksaa uudet pultit napaan. Eteen vieläpä todella helppo vaihtaa, ei tarvi ottaa kuin jarrusatula ja levy irti.


Joo, helppous on suhteellista, oli samaan aikaan menny kierteet mutterista ja pultista boorit, eikä se meinannu aueta ollenkaan, pyöri ympyrää. Pikkuhiljaa sitten aukes, kun laski renkaan maahan sen pultin varaan. Satula ja levy irti, sitten vanha pultti ei mahtunu tulemaan ulos ilman että kantaa ja olkatukea vähän rälläköi.
Uusi pultti ja uudet mutterit paikoilleen. :D


Kyseessä siis ei ollut nähtävästi profiilikuvan kampe. Siinä nimittäin on hahlo alareunassa ;) Itte vaihtelin juurikin omaani mk3 mondeoon pultit

Avatar
tursas
Viestit: 2861
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän "tuunailut"

ViestiKirjoittaja tursas » 24 Huhti 2018 15:32

caddy kirjoitti:
tursas kirjoitti:
caddy kirjoitti:
Pari euroa kipale maksaa uudet pultit napaan. Eteen vieläpä todella helppo vaihtaa, ei tarvi ottaa kuin jarrusatula ja levy irti.


Joo, helppous on suhteellista, oli samaan aikaan menny kierteet mutterista ja pultista boorit, eikä se meinannu aueta ollenkaan, pyöri ympyrää. Pikkuhiljaa sitten aukes, kun laski renkaan maahan sen pultin varaan. Satula ja levy irti, sitten vanha pultti ei mahtunu tulemaan ulos ilman että kantaa ja olkatukea vähän rälläköi.
Uusi pultti ja uudet mutterit paikoilleen. :D


Kyseessä siis ei ollut nähtävästi profiilikuvan kampe. Siinä nimittäin on hahlo alareunassa ;) Itte vaihtelin juurikin omaani mk3 mondeoon pultit


Kyllä se on juuri se, kävin suurennuslasilla läpi koko olkavarren ympyrälinjan tosi tarkkaan, ruostetta ja potaskaa tietenkin pinnoilla, niin ei se sieltä pääse ulos mistään, en löytäny hahloja..no nyt se tuli tosta klo 2:sta rälläkällä..ei se mitään..se on nyt siellä.. :thumbup:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon

anon1
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Maalis 2015 18:29

Re: Päivän "tuunailut"

ViestiKirjoittaja anon1 » 24 Huhti 2018 19:09

Kyllästyin joka keväiseen ja tai syksyiseen pyyhkijöiden vaihtoon. Tilasin vinku-intiasta silikoniset irtosulat, ja vaihdoin ne entisiin pyyhkijärunkoihin. Ensivaikutelma on hyvä pyyhintäjälki, luulis, että on kestävämmät , kuin kumiset sulat, ja talvella saattaa olla, ettei lumi tartu niihin kovin herkästi.Hintakin oli kohtuullinen alle euron kpl.
Mondeo -09 2.5T Panther Black
:ford:
It`s my way or no way.

caddy
Viestit: 116
Liittynyt: 22 Kesä 2006 12:21
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Päivän "tuunailut"

ViestiKirjoittaja caddy » 25 Huhti 2018 06:18

tursas kirjoitti:
caddy kirjoitti:
tursas kirjoitti:
Joo, helppous on suhteellista, oli samaan aikaan menny kierteet mutterista ja pultista boorit, eikä se meinannu aueta ollenkaan, pyöri ympyrää. Pikkuhiljaa sitten aukes, kun laski renkaan maahan sen pultin varaan. Satula ja levy irti, sitten vanha pultti ei mahtunu tulemaan ulos ilman että kantaa ja olkatukea vähän rälläköi.
Uusi pultti ja uudet mutterit paikoilleen. :D


Kyseessä siis ei ollut nähtävästi profiilikuvan kampe. Siinä nimittäin on hahlo alareunassa ;) Itte vaihtelin juurikin omaani mk3 mondeoon pultit


Kyllä se on juuri se, kävin suurennuslasilla läpi koko olkavarren ympyrälinjan tosi tarkkaan, ruostetta ja potaskaa tietenkin pinnoilla, niin ei se sieltä pääse ulos mistään, en löytäny hahloja..no nyt se tuli tosta klo 2:sta rälläkällä..ei se mitään..se on nyt siellä.. :thumbup:


Hmmm, vähintään erikoista. Eikai sentään stssä ole erilainen olkavartta? Tossa oli semmonen onnettoman kokoinen monttu etualakulmassa (n klo 7:30), ei varmaan ollut kuin 3-4mm syvyyttä. Mutta eihän siinä, rälläkällä tulee parempi, se kun on nc ohjattu :lol:

Hampered
Viestit: 153
Liittynyt: 13 Helmi 2017 07:51

Re: Päivän "tuunailut"

ViestiKirjoittaja Hampered » 06 Touko 2018 22:59

Tänään oli ohjelmassa auton pesua... ikävästi tuli taas takakaarien ruosteet esille... täytyy alkaa suunnitella noiden korjausta :?

Samalla tuli vaihdettua viimeinenkin sisävalo lediksi... nimittäin hansikaslokeron lamppu :D itseäni ainakin tuo ledien vaalea valo miellyttää enemmän...

Sitten oli tarkoitus tarkastaa nesteet... vaan eipäs konepelti auennutkaan avaimella... näissä mk2 focuksissa kun on tuo avain systeemi :ford: merkin alla :x siinä sitten hetki tuli ihmeteltyä ja tutkailtua asiaa. Maskin kolosta sai pihdeillä käännettyä niveltä sen verran, että konepelti aukesi. Ja syyhän oli jälleen oma huolimattomuus... alkuviikolla laitoin led-paneelin takaisin paikalleen ja maskin yläpuolelta oli muovi irti että sain johdot paremmin kytkettyä... ilmeisesti maski heilahtanut sen verran, että nivel irtosi lukkopesästä... nivel takaisin kiinni ja taas mennään :D

Jäi muuten ne nesteet katsomatta :mrgreen:
:ford: Focus 1.6ti-vct Ghia -06 (mk2)

Entiset
Opel Astra 1.9cdti Enjoy OPC-line -08 (H)
:ford: Mondeo 1.8i Ambiente -00 (mk2)
:ford: Focus 1.6zetec Ambiente -04 (mk1)
MB 190E 1.8 -90

fokkewulf
Viestit: 8
Liittynyt: 26 Huhti 2018 20:04

Re: Päivän "tuunailut"

ViestiKirjoittaja fokkewulf » 16 Touko 2018 09:12

Nyt alkaa Ford Focus 1.6 16v MK1 kokoaminen jakohihnan vaihdon jälkeen. Eilen jo kiristin hirmuisesti kampiakselin pultin. Aikomus oli suorittaa astekiristys momenttiavaimella, jotta näkee miten kireälle se tulee. Pultti tuli kuitenkin jo sillä 40Nm kiristyksellä niin lujaan, ettei lyhyellä momenttiavaimella jaksanut vääntää sitä 90 astetta. Pakko oli vetäistä noin metrisellä vääntimellä. Pelotti, että pultti katkeaa, mutta kyllä se kesti.
Tänään tarkistan venttiilinvälykset, ja irrotan stopparin startin paikalta. Sitten vain kannet paikoilleen ja jäähdytysnesteet sisään. Se on kyllä aika turhaa tarkistaa tuolla ajoitustapilla nokkien asento, mutta varmuuden vuoksi teen senkin. Ehkä jo illalla moottori on taas käyntikunnossa.
Toivottavasti välykset ovat ok. Jos on hirmuista ylimääräistä välystä, joudun vaihtamaan säätöpaloja. Kone ei kuitenkaan ole rallattanut mitenkään erityisesti ennen hihnan vaihtoa. Sitten vain kesäkatsastusta varaamaan 21.päivän jälkeen. Saan vuoden leiman, niin ei tarvitse syksyllä uudestaan katsastaa. Fordini on hehkeimmillään neljäntoista ikäisenä, että luulisi leiman irtoavan helposti.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija