Auttakaapa uutta Fordin omistajaa.

Off-topic-keskustelu
Appendix1979

Auttakaapa uutta Fordin omistajaa.

ViestiKirjoittaja Appendix1979 » 10 Loka 2017 21:19

Moi kaikille!
Siirryin siis n.1kk Ford-mieheksi, löysin hyvään hintaan n. 66000km ajetun Focuksen farmarina, vuosimalli 2005.
Muutamia juttuja:
1. Vaimoni ei osaa laittaa pitkiä päälle (auto ja ohjekirja Espoossa ja minä Rovaniemellä), vaikea neuvoa itse..
2. Ovatko ajovalot jotenkin kovinkin heikkotehoiset, kun vaimoni ei oo tyytyväinen, voiko tarvittaessa laitattaa tehokkaammat? (Koeajoin itse päivällä auton)
3. Auto on katsastettu vailla huomautuksia 8/2017, nyt kuitenkin takarenkaiden osuessa hidastetöyssyyn, kuuluu nollakuormallakin "muovinen natina"..(koeajolla ei ollut hidastetöyssyjä)..em. ilmiö kummastuttaa..

tursas

Re: Auttakaapa uutta Fordin omistajaa.

ViestiKirjoittaja tursas » 10 Loka 2017 21:51

Tervetuloa
- yleensä niissä on automaattiset lähivalot, jos menee poropeukaloimaan valosäädintä, niin ajelee parkeilla. Pitkiä ei Espoossa tarvita.
- nitinään ja natinaan pitää vaan tottua.. :thumbup:
Farkku Mondeo 1,8, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon

Appendix1979

ViestiKirjoittaja Appendix1979 » 10 Loka 2017 22:28

Kiitos.
Mutta Lapin hiihtoreissuilla pitkät valot olisi hyvä olla :)

Mondeoko?

ViestiKirjoittaja Mondeoko? » 11 Loka 2017 00:36

Ai Lapin puolella jo hiihdellään.. :lol:

Ymmärsinköhän ihan oikein, ei osaa painaa viiksestä pitkiä valoja päälle (takaisin autokouluun..) vai eikö ne lähde päälle vaikka viiksestä painelee/vetelee? Mulla saman vuotinen Transitti ja siinä pitää valokytkimestä kääntää ensin oikealle puolelle ääriasentoon ennen kun saa pitkät valot päälle, muuten saa vaan väläytettyä kerran. Ja valokytkin sijaitsee yleensä ratin vasemmalla puolella, semmonen iso kytkin missä näkyy erilaisia symboleja, sitte vaa viiksestä veteleen/työnteleen kummin lie focuksessa. Onko se selitetty ohjekirjassa Arabian kielellä vai miten se on vaikea sieltä lukea? Natina tuskin mitään kummosempaa on mihin katsuri kiinnittäs huomionsa, kolinat on enempi asioita mitkä selviää katsastuksessa. En vielä miettisi lisävalojen kytkemistä jos ei tiedetä ajellaako parkeilla vai lyhkäsillä.

tuomaz

ViestiKirjoittaja tuomaz » 11 Loka 2017 17:09

Takapään natinaan töyssyssä annan pisteet takatukivarren etupuslan repeämälle.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001

Paluu