Haku löysi 192 tulosta: Mondeo savuttaa

Etsitty kysely: +Mondeo +savuttaa

Kirjoittaja duckworth
06 Kesä 2026 09:30
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA
Vastaukset: 16
Luettu: 3239

Re: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA

Jos vaan suinkin pääsee käsiksi PCV-venaan ja sen letkuihin purkamatta mitään muuta, niin niillä alottaisin selvittään miks huohottaa niin reippaasti.
Kirjoittaja riikomi
06 Kesä 2026 07:22
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA
Vastaukset: 16
Luettu: 3239

Re: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA

Se valkoinen "savu" lienee palamattoman öljyn muodostamaa aerosolia.

Helpointa olisi edetä siten, että vilkaisee onko imusarja öljyn peitossa.
Kirjoittaja MONDEO07MK4
05 Kesä 2026 17:07
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA
Vastaukset: 16
Luettu: 3239

Re: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA

Toimin tässä välikätenä niin en heti osaa kertoa kaikkea. Mutta siis huohotin seuraavaksi projektiin? Mihin se määrä öljyä oikein menee kun maassa ei tosiaan yhtäkään tippaa öljyä näkynyt
Kirjoittaja riikomi
05 Kesä 2026 17:01
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA
Vastaukset: 16
Luettu: 3239

Re: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA

Ei kai tuollainen öljynkulutus voi aiheutua muuten kuin että imaisee huohottimen kautta?
Kirjoittaja MONDEO07MK4
05 Kesä 2026 15:46
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA
Vastaukset: 16
Luettu: 3239

Re: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA

Puristukset mitattu vähän aikaa sitten ja oli ok
Kirjoittaja tursas
05 Kesä 2026 15:37
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA
Vastaukset: 16
Luettu: 3239

Re: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA

MONDEO07MK4 kirjoitti: 05 Kesä 2026 13:03 Kaikki 4 tulppaa öljyssä.
Jaapa jaa
Kirjoittaja Taunusautomaatti
05 Kesä 2026 14:26
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA
Vastaukset: 16
Luettu: 3239

Re: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA

oliskohan kampikammion tuuletusputki mennyt kokonaan tukkoon....

Jos on puristuspaine mittari niin sillä äkkiä testaa onko purristukset ookoo...mittari makselee jotain 20-30e
Kirjoittaja MONDEO07MK4
05 Kesä 2026 12:54
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA
Vastaukset: 16
Luettu: 3239

Re: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA

Ei ole turbo, puhaltaa reippaasti kun öljyntäyttökorkki on auki. Auto oli käynnissä pihassa ja söi öljyt sen n. 1h aikana. Ja valkoista savua tuli pakoputkesta todella reilusti.
Kirjoittaja yritäedes
05 Kesä 2026 10:50
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA
Vastaukset: 16
Luettu: 3239

Re: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA

Arvailuksi menee, jos ei moottorista saa mitään tietoa.
2,5 litran Volvon turbokone ja turbon akseli päreinä?
Kirjoittaja duckworth
04 Kesä 2026 21:24
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA
Vastaukset: 16
Luettu: 3239

Re: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA

Jos/kun kyseessä duratecci, niin katoppa PCV-vena sen letkut eka. Tukkonen tai väärin toimiva huohotin voi saada aikaan reippaan öljyhävikin.
Kirjoittaja riikomi
04 Kesä 2026 20:44
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA
Vastaukset: 16
Luettu: 3239

Re: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA

Turbo/ei-turbo? Oletan että 'tulpat' viittaa pensakoneeseen?
Kirjoittaja Taunusautomaatti
04 Kesä 2026 19:57
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA
Vastaukset: 16
Luettu: 3239

Re: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA

Söi öljyt Auton seistessä moottori seis vai käydessä?
Pysyykö vedet sisällä?
Jos käydessä avaa öljytäyttö korkin niin imeekö vai puhaltaako.....
Kirjoittaja MONDEO07MK4
04 Kesä 2026 15:46
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA
Vastaukset: 16
Luettu: 3239

FORD MONDEO 2007 SYÖ ÖLJYT JA SAVUTTAA REILUSTI VALKOISTA SAVUA

Missä vika ja onko ihan menetetty tapaus?
Ford Mondeo 2007 söi öljyt n. 1h aikana pihassa, ilman ajoa. Savu pakoputkesta valkoista, ei sinistä. Öljy ja jäähdytinneste ei ole sekaisin. Tulpat öljystä märät. Maassa ei tippaakaan öljyä.
Kirjoittaja Fiestalla
18 Touko 2026 20:18
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa
Vastaukset: 13
Luettu: 6753

Re: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa

Ei (R)E85 savuta.
Kirjoittaja Larppanen
12 Touko 2026 06:26
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa
Vastaukset: 13
Luettu: 6753

Re: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa

Olikohan miten tyhjä tankki kun sinne se 12 litraa tankattiin? Mietin vaan, jos tyhjähkö ja tankattu kuitenkin E85 etanolia, niin voisi selittää. Jos täydempi tankki, niin sitten ei ehkä selitä kun lantraantuu noin pieni määrä.

Jos kuitenkin tyhjähkö tankki, niin voisihan sieltä koittaa imasta ...
Kirjoittaja Taunusautomaatti
11 Touko 2026 22:29
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa
Vastaukset: 13
Luettu: 6753

Re: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa


En tankannut ite vaan kaveri,oon muuten nainen 😂en tiiä mitä paskaa sielt pistoolist tuli mut moni sano että kansipahvi ois menny


Uh...joo no en mä naisia kyseenalaistanut...emäntää vaan... ;-)

Jos kansipahvi on mennyt niin sitten jäähdytysneste säiliössä kuplinee koneen käydessä....
tai ...
Kirjoittaja Focus_2.0
11 Touko 2026 20:45
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa
Vastaukset: 13
Luettu: 6753

Re: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa



Tai dieseliä.... tai punaisesta pistoolista....
tankkasitko ite vai emäntä?
Nimittäin diesel savuttaa kivasti ja käy huonosti bensa-autossa....

Tankilla kannattaa katsoa ettei ole käytännön källiä tehty....eli pistoolit sujautettu ristiin koloihinsa.

Tosin onkos ecoboostissa vielä se korkiton ...
Kirjoittaja yritäedes
11 Touko 2026 19:41
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa
Vastaukset: 13
Luettu: 6753

Re: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa

Jos savu haisee makean imelältä, se tulee jäähdytysnesteestä.
Jos vain bensa haisee, on auki juuttunut pa-suutin yksi mahdollisuus. Ei käynnisty, koska ei saa nostettua painetta.

Tai sitten tosiaan tankattu jotain muuta kuin pitäisi...
Kirjoittaja anttu
11 Touko 2026 18:47
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa
Vastaukset: 13
Luettu: 6753

Re: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa


Tai dieseliä.... tai punaisesta pistoolista....
tankkasitko ite vai emäntä?
Nimittäin diesel savuttaa kivasti ja käy huonosti bensa-autossa....

Tankilla kannattaa katsoa ettei ole käytännön källiä tehty....eli pistoolit sujautettu ristiin koloihinsa.

Tosin onkos ecoboostissa vielä se korkiton ...
Kirjoittaja anttu
11 Touko 2026 18:46
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa
Vastaukset: 13
Luettu: 6753

Re: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa

Mk3Mondeo kirjoitti: 11 Touko 2026 13:55
Taunusautomaatti kirjoitti: 11 Touko 2026 13:11 Tuliko se ongelma heti tuon tankkauksen jälkeen?

Oliko se bensaa.....
Hyvä kysymys. E85:llakin pääsee vähän matkaa...
Tankkauksen jälkeen ajoivat jonkun matkaa sit alko ongelmat
Kirjoittaja anttu
11 Touko 2026 18:45
Keskustelualue: Tekniikka
Aihe: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa
Vastaukset: 13
Luettu: 6753

Re: Ford mondeo bensa haisee ja savuttaa

En tankannut ite vaan kaveri,oon muuten nainen 😂en tiiä mitä paskaa sielt pistoolist tuli mut moni sano että kansipahvi ois menny